Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz tboldi #47741 üzenetére

    Ezért is kérdeztem, mert tudtam előre a választ... ;]
    Azért ha egyszer is sikerült ilyen, egy életre tanulod meg: Parkoláshoz nem húzunk kéziféket!

    @Drughi: A hátsó hídról csöpögött? Valószínűleg azért mert olyan mint a régi swift és WagonR... egy gumicső két bilinccsel a végein köti össze az üzemanyagtartályt a betöltő nyílással és ott van hagyva "pőrén", szóval kap mindent, így várható volt h egyszer beadja kulcsot. Ha teheted akkor fém burkolatosat tetess a helyére... [link]

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz dnelb #47748 üzenetére

    Igen, én néztem a legtöbbet, haaaat... Ha azt az EU látná... ;]
    Amúgy a BC nem akar csalni, csak a km-t nehéz mérni ugye, mert picit laposabb a gumi vagy sok a kanyar akkor már el mászik a mérés, inkább az a trükk h a sok bizonytalan összeadodik...
    A böngészős tudja, a mobilos appot meg kell néznem de van olyan rublika a tankolás felvitelenel h BC, gondolom oda azt várja h az mit ír ki. De ez csak tipp, mert nekem néha termeli a benzint állva... Hatotav 68km,leallitom, másnap beindit és láss csodát, hatotav 93km. :DDD Biztosan az asszony elmegy vele pasizni amíg dolgozok és h ne tűnjön fel ratankol. ;]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz eami #47753 üzenetére

    Nekem pont ezért nem kellene a keyless drive, de egy bicskakulcsnak örültem volna, hogy ne a 2005-ös swiftből ránk maradt zsebkiszúrós (nem tudom mi a rendes neve) kulcs legyen, hanem mondjuk pár 10k felárért kérhessem bicskakulccsal, vagy legalább a márkaszervíz tudjon csináltatni/rendelni hozzá, de még ez sincsen... :U

    Amíg nem fagy be a kéziféked télen, addig nincsen para, de ha egyszer befagy akkor vakarhatod a fejedet... nekem van fém összecsukhatós kerékékem, ilyen esetekre az jó. [link] Nem pont ilyen, de ehhez hasonló, a színe miatt ha ügyesen teszem be fel sem tűnik hogy ott van... a gyereknek sem, pedig ők aztán szemfülesek tudnak lenni... és így bátran ugrálhat benne, kiengedheti a kéziféket, elrughatja a váltót, amíg bent az ék és a zsebemben a kulcs, addig nem tudják "elkötni" a kocsit. ;]

    @ncc1701: Ez nekem is feltűnt, amíg bejárattam a Vitara BC-je 7,45-t írt, azóta nem tudom 8 alá levinni... cserébe élveztem h 3000-nél elkezdett hörögni, most meg semmi, ugyanolyan csendesen gyorsulunk és csak 4500 körül kezd hangja lenni... :(

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Vigneau #47755 üzenetére

    Igen ismerem a dolgot, csak ehhez a 2db kulcsából egyet fel kell áldoznom... na ezt nem szeretném... jobban örülnék ha besétálnék az alkatrész ellátóba és alvázszám alapján némi forint ellenében kipostáznának egy gyári bicskakulcsot...
    Mert a tollszárat másolni kell mindenképpen, ami vagy jól sikerül vagy nem, át kell szerelni a belét a régi kulcsnak, rosszabb esetben immobi csipszet forrasztani, tehát a két kulcsából egyet tuti 0-ra teszek, és ha az alis kulcsház szar, vagy nem passzol pontosan akkor feleslegesen b***tam el a kettőből egy kulcsot, ergó ugyanott vagyok ahol a part szakad, mehetek a profikhoz új kulcsot másoltatni, ami vagy sikerül faszára vagy nem...

    @Brogyi: Azt nem is fogják neked másolni, soha senki, mert aki olyat másol annak én is a kezét vágnám le... gondolj bele, elejted a kulcsodat (balfék szöszikből indulj ki, ne magadból), másoltatok magamnak belőle és éjjel meg megjöttemaviszemazautót...
    Ő arra gondol ami a klasszikus HU133-as (vagy TOY43, SZ11) kulcsszárashoz van csak bicskakulcsház, amibe át lehet szerelni a belsőségeit a gyári kulcsnak, a szárat meg beviszed egy másolóba és átmásolják... (pl: [link] ) de alin olcsóbb, ez tény, csak ezért nem éri meg a kettő gyári kulcsból egyet hazavágni, szerintem.

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz SyMbioTe #47758 üzenetére

    Zolás kezdte el ezt a témát, de hangsúlyozom hogy nem az ő hibája, csak jöttek a vélemények! Nem ő a felelős, hanem az a két díszkócsag... akik mindezért még fizetést is kapnak... én is ilyet akarok, hogy mondhatok következmények nélkül baromságokat és még fizetnek is érte... ;] Az offos részét csak erős idegzetűeknek. :DDD

    Igazából ez ugyanaz a helyzet amiért megutáltam a totalcar-t, mert van a fénynél gyorsabb dolog: a f@szság... és ők még terjesztik is: [link] és mindenki csodálkozik h a Zách Dánielt meg ezt a Sturcz Anti gyereket legszivesebben végighúznám a nagykörúton a villamos után kötve... az egyik megmutatja hogyan kell Prius alól részecskeszűrőt lopni (600k+ kár), a másik meg megállította az óratekerést (2006-tól!), csak nem tudjuk melyik országban (mert az import autóról ugye nem tudunk semmit, a többit meg csak műszakinál nézik...), és mindkettő felelősségteljes felnőtt ember... csak olvasóik/nézőik 99%-a két vérző agysejttel rendelkezik, amik 30+ éve szélmalomharcot vívnak az alkohol káros agysejtpusztító hatásával szemben...

    Úgyhogy a lényeg átment mindenkinek: "a vezérműlánc megnyúlik ha nem húzunk kéziféket"
    Ezt esküszöm leírni is fájt, amikor ezt meghallottam erősen gondolkoztam rajta hogy tényleg megkeresem őket és az olvasóik 99%-ának intelligencia szintjén egy baseballütővel elbeszélgetünk arról hogy miket beszélnek... az nem vezérműlánc, a 3 éves fiam biciklijén komolyabb lánc van, az a motor egy vödör csavar, azt legyártani is kár volt... ha működik is sz@r, egy K12C bármikor laposra veri, de egy M13A is, ha meg javítani kell akkor pénznyelő... ezt hívják felénk egy talicska trágyának, egy vakvágány. Pont az ilyen terjedő hülyeség áradat miatt szoktak üres autók kigurulni elém a hipermarket parkolóban, mert az egyik guru azt mondta nem szabad sebességben hagyni a másik meg h nem szabad télen kéziféket húzni... Én meg nézem h a bólogató kutya meg a plüss dobókocka hogyan fogja aláírni a betétlapomat... :U

    Te egy tisztán, logikusan és realistán gondolkodó ember vagy, áruld már el nekem hogy milyen anyagból lehet szerinted az az egysoros (bicikli)lánc, ami a jármű súlyát (<1T) nem tudja megnyúlás nélkül megtartani lejtőn, amikor erre a 30 éves malacorrú dízel passat szíjjas vezérlése is képes volt!? Az egy ipari hulladék, lassan kezd a VW oda jutni, h megérné lerombolni és sóval beszántani a HQ-t, mert ott tuti dillettánsok üllnek...

    De hogy a kérdésre is válaszoljak azért mert ez a hivatalos gépkönyvi rögzítési módszer téli időjárás esetén. Persze a kutya nem használja, de ha félsz a befagyó kéziféktől meg attól h a gyerek kirugja a váltót a fokozatból, akkor egy ék csókolom, azt csak nem száll ki hogy kipiszkálja. ;] Meg szerintem a biztosítómnak nehezen fogom bemesélni hogy a 3 éves fiam vezette az autómat, amiből ki sem lát és nem éri el a pedálokat, de belerongyolt a szomszéd álló X5-ösébe frontálisan... :D

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz pető bá' #47759 üzenetére

    [link] csak tessék, ezzel a fajtával működik Vitara esetén.
    Mert van amelyiknél az immobi chip túl messze kerül a szenzortól és ha kicsit gyengül az elem, akkor vacakol, plusz minőségileg nem tudom mennyire lesznek messze egymástól...
    Az ali nem az a "hű de biztonságos piactér" ahol bármelyik eladónak szivesen elküldeném a kucslom fotóját. ;] Nekem 2 kulcsom van a Vitarához és nem szeretném a gyárit szétszedni ezért... főleg ha forrasztgatni is kell, akkor leégetni a coatingot róla stb... amíg garis legalábbis tuti nem... de ez mindenkinek a saját dolga.

    @M_AND_Ms: nekem sem, mert nem húzom be, de a szomszédaim itt a 15-ben gyakran szoktak szentségelni egy fazék forróvíz társaságában a kocsi alatt... ;] Ha az M16A vagy a K10C/D vagy a K14C/D triplasoros vezérműlánca megnyúlik az autó súlyától, akkor ott már van baj vastagon... ;] Ha a K1xC/D motorok is annyira "gondozásmentesek" lesznek mint az M1xA motorok, akkor bátran fogom mondani h a Suzuki csinált egy rugalmas, jól vezethető és élvezetes motor családot... :B (de ne szaladjunk ennyire előre, várjuk meg az első 10+ éves 200k+ km-es példányok szervízmúltját...)
    Ha alattam a K14C 98% városi használattal el fog menni 15+ évet és 200.000km-t hibamentesen, akkor kétség kívül mondhatjuk hogy jó motor, de egyelőre amiket olvasok nem igazán tudok belekötni... ha racse a cél akkor meg sakktáblát kell venni. :U

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz M_AND_Ms #47765 üzenetére

    Persze az óvatosság sosem árt, bár én nem olyan környéken élek ahol sok lenne a lejtő/emelkedő, így annyira nem érint, csak nem tetszik amikor elhangzik egy ilyen videóban h volt egyszer valaha réges régen egy motornak csúfolt nevezett ipari selejt és rögtön indul a találgatás h "vajon más láncos vezérléseknél is ez van!?" közben egy frászt. A láncos vezérlésnek (mondom láncos, japán benzinesek) kettő hibája van, ezen kívül csak és kizárólag előnyei vannak: 1. hangosabb mint a szíjjas 2. drágább cserélni
    Ezt a két apróságot leszámítva a mai futásteljesítmények mellett én irtanám a szíjjas vezérlést, mert több hátránya van mint előnye...

    4 rögzített kerék esetén tényleg nem szabad elgurulnia, de már olyat is láttam h a tükörjégen 4 álló kerékkel csúszott le egy autó Budán a lejtőn és a sofőr semmit sem tehetett, csak fogta a kormányt, nyomta a féket és várta a becsapódást... és ment vagy 10-el...
    A suzuki lánca nem fog átugrani, nem fog megnyúlni, ez össze van rakva rendesen kérem szépen! Beteges benzines Suzuki motort szerintem senki sem tud mondani... ;]

    @Zolás: Igen, mert feltettél egy jogos kérdést (inkább eggyel többet mint kevesebbet), csak Zách úr (nem törődve a következményekkel) tett egy kijelentést, ami valóban igaz is, arra a vödör csavarra, mert beteges egy konstrukció és ha működik sem az az aztqrva érzés vezetni... de üllj bele egy olyan MCV-be és rögtön meg fogod érteni miről beszéltek... tényleg HTP=HiábaTaposodParaszt, nagyon áll rá, a szemét kinyomhatod 5 fővel megpakolva, az gyorsulni nem fog... a lábad már a hűtőben de még mindig nem történik semmi...

    Ha elgurul az rendben van, csak álljak ott 1 órát amíg shoppingol a tulaj!? 2020-ban el tud gurulni egy autó beriasztva (több métert hátra!)... amikor "hegymenetielindulásasszisztensed" van szériában, akkor itt tartunk!? :F Hiába az ő felelőssége ha a felelős nincsen jelen, a rendőrt ha kihívom ott szobrozhatok 1 órát mire odaér a járőr... ha nagybevásárolni megyek van h bent vagyok 2 órát, egy ilyen neki gurul az álló autómnak, szerinted fog majd cetlit hagyni h "bocs má..."? Szerintem tudod a választ... Ráaádsul mindig van 1-2 rendszám amit bemondanak h a tulaj menjen a gépjárművéhez mert elgurult... :U

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Pist@bácsi #47772 üzenetére

    Rugóerőtárolós rögzítőfekre gondolsz? ;)
    Amúgy azokat ne keverjük ide, főleg a legfekeset... Tudod, az ifat ha leparkolod a tenger fenekére egy buborék sem jön fel, de reggelre akkoris elengedi a levegőt. :DDD
    Azoknál még az is egy plusz ugye h levegő nélkül nem mozdul... Az USA-ban meg főleg mert ott még un. Clutch-brake is fogja a kihajto tengelyt...
    Akkor van ciki amikor el van kopva a kuplung, ezt tapasztalatból tudom sajnos, ha nem vagyok észnél odanyom minket a corolla egy nagykapuhoz...
    A hátsó kerekes autók többségében az elsőket fékezi a kézifék, van amelyikben nem...

    C+E-n tanultad vagy belföldin h ekkel is rögzíteni kell a szerelvényt bizonyos %-nal meredekebb lejtőn, külön a gépest, külön a potot, a buszt is, a csuklóst elől hátul.

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Pist@bácsi #47777 üzenetére

    A kerékcsere más, de a kéziféket is használom üzemszerűen, csak ha ott hagyom a parkolóban, akkor nem húzom be, csak sebességben hagyom.
    Apósom kerékcserénél még az átellenes kereket ki is ékeli, sebességben hagyja és behúzza a kéziféket. Pedig az sosem baj ha van éked, főleg ha van vonóhorgod is... no nem a fából bugylibicskával farigcsált ékre gondolok, hanem egy rendesebb ékre. Nálam sok minden akad ami az átlag autósnál sosem volt és nem is lesz... Az átlag autósnak azt is a szájába kell rágni h 1 láthatósági mellény nem elég, 5 kell és nem a csomagtartóban... de hát ez már csak így megy. :DDD

    A légféket azért hoztam fel, mert a nagyobb járművekben az van és ugye az ha elengedi a levegőt, akkor befékezi az összes kereket, és ugye elengedi, mert egy éjszaka után mindig ott kell üllni és várni h "feltermeljen"... márkától és kortól függetlenül. Amúgy pont a teherautókban tapasztaltam annó hogy a kézifék fabatkát sem ért, mert olyan állapotban volt mindegyik, bár nem vezettem sokat ilyen nagyokat...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Doki16 #47780 üzenetére

    Ránézésből gyári Suzuki "kék", de meleg motornál nézted vagy hidegnél?
    Márkaszervízben szokott lenni literes kiszerelés belőle, de hova tűnt ami hiányzik!? :F

    Már keresem a cikkszámot, ha véletlen kifutok a szerk. időből akkor majd külön megírom...

    Szerk.: Suzuki LLC Szuper "kék", cikkszámot még keresem...

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz tboldi #47783 üzenetére

    Az egyik mögött van 2-es a másik mögött nincsen... :P
    Passz, cikkszámra sem stimmel... :F

    @pjen: De 5 év alatt majd 5deci!? Az sok egy pöppet, nem?

    @Doki16: Amit tboldi linkelt nézd meg, de a képről szerintem a felső kell neked, kétlem h csak 5L-es van belőle... Ha van a közeledben márkaszervíz, akkor csörögj rájuk h van e literesük belőle és mennyi, max ha arra jársz veszel egyet.
    Jó kérdés, a CVT-hez csak ellenőrzést ír váltóolajra 240k km-ig. :W Azért ennél sűrűbben illik cserélni...

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz pjen #47787 üzenetére

    Ha eleve kevés volt benne az más, azért 5 év alatt ennyit nem kellene elengednie a csatlakozóknál... Hidegen kellene maxon lennie, nem? Ha feltételezzük h maxon volt, akkor 5 év alatt sokat engedett el, ha eleve "középre" volt töltve, akkor nem is annyira dráma, de írta itt vki korábban h az S-Cross-t úgy vette át h alig volt vmi a kiegyenlítőben...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz pjen #47790 üzenetére

    "A hűtő víz mint minden más melegben kitágul." Nyilván, ezért is kérdeztem h ez hideg vagy meleg állapot. Végülis kifolyna jah, bár addig szoktam nézni h a kettő között van e hidegen, az is igaz h ezt tavasszal és ősszel szoktam megtenni, amikor kereket cserélek, amíg beszívják a gumiápolóhabot és száradnak, addig szoktam körbeszaladni és ilyeneket megnézni, ha kell olyankor rátöltök meg átnézem a világítást... így szoktam köhögve hátsórendszám világítás izzót cserélni vagy ablaktörlőlapátot novemberben remegő kézzel. :DDD

    Nem láttam ezt a részt a könyvében, de majd megnézem mit ír hol kellene lennie annak a fránya szintnek..

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz csaba1203 #47799 üzenetére

    A contis? Fújni jó, ha nálad van és nem foglal több helyet mint a lábpumpa, az király, de a mérője... mihez képest pontos? Nekem a kézi olcsó mérő, a benzinkúti minősített, a TPMS meg a kompresszor 4 különböző nyomást mér ugyanarra a kerékre...

    Csak vigyázz vele, állítólag le tudja égetni a szivargyújtó vezetékezését a műszerfal mögött, de nekem ilyen gondom nem volt vele soha, bár én csak ellenőrzésre használom... :R

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz csaba1203 #47802 üzenetére

    Nem azt mondtam h tilos hazsnálni, hanem hogy terjed egy ilyen dolog is a Vitarások között, de nem tudjuk mi igaz belőle és mi nem... tehát ne vedd készpénznek, ebben blakey-nek van igaza, kényelmesebb mint a lábpumpa és azzal az évi 3-4 ellenőrzéssel nem hiszem hogy kárt tenne az autóban...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz AMD Power #47811 üzenetére

    Hm? Hogy mennyit a mekkora a hol? Azt ne mond h a fastra nem harap be télen 11-et BP-en a reggeli csúcsban fűtéssel családdal tokkal vonóval...

    A Vitara az 1,4BJ-el eszik 8-at nyárigumival klímázva, osztan aszonta a nénje hogy e má júró6cés... :DDD

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz tm5 #47818 üzenetére

    "Azért itt, britt tudósok szerint is és szerintem bárki helyi megerősíti neked, több időt töltesz dugóban mint Pesten."
    Igen sok pénzt merek rá tenni h nem... azért az 56perces parkolóhely keresésem nálam még mindig viszi a pálmát... nem úgy hogy nem volt hely, hanem hogy tilosban sem (rakodási terület, kapukijáró, rokiparkoló, forgalomtól elzárt terület sem!), nem tudtam konkrétan kiállni a forgalomból, de van egy jobb rekordom is számodra, Rákóczi tér Blaha Lujza tér 42 perc a nagykörúton... Értem én h nagyváros meg minden, de itt ha beáll a város akkor beáll mint a szög...
    De gyere egyszer fel, beugrasz mellém az i30-ba aztán bejössz velem dolgozni hétköznap reggel 7kor délbudára... jó esetben fél9re bent leszünk... (12km)

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz tboldi #47814 üzenetére

    De itt a turbóóóó döntije belefelé a léget, a zecu meg nem győzi tolni mellé az E10es nyálat. ;] :P Nem is értem minek befecskendező, egy cső aztán csókolom... ;]

    @AMD Power: Szerintem az M15A is olyan 8 lityit fog szürcsölni, az kb reális BP-en. Csak találj már végre egy jó állapotú megkímélt és szép példányt és vedd is meg. :DDD Minőségi ugrás lesz a mostanihzo képest... [link] Most úgyis tél jön, a klíma ráér tavaszig, egygazdás...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz SyMbioTe #47821 üzenetére

    A jóléti társadalom hátrányai... ;]
    "Rosszabbul élünk mint 4 éve..." :DD

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz AMD Power #47823 üzenetére

    Én nyugodt vagyok, csak látom kezdesz megcsömörleni ettől már, a linket azért nyisd meg, mert ez meg érne nekem 1 órát az életemből... ha annó ilyen szép és rendezett múltú mazda 6-okat néztem volna... most nem lennék itt. ;]

    @dnelb: Most úgy vettem ki a szavaiból hogy inkább arra tendál, az M13A-t úgyfest elengedte, ami nem is baj, az 1,5 kicsit "harapósabb". A fogyasztás leginkább genetika és vérmérséklet kérdése is, hogy tudod e tűrtőztetni magadat bizonyos szitukban...
    Amikor már jó ideje nagypapásan crúzolok, akkor szokott a bal 2-ből jönni a hang (3 éves fiam gyerekülésben): "Apu, rúgjuk már..." :DDD mégsem mondhatom neki h "nem, apu sóherkedik a benzinnel..." :D naná hogy elforgatom 4ezerig. ;]

    @tboldi: Igazából nem lepődtem meg, a gyári adat 6,9L/100km a városi fogyasztásra, hogy csak 1 litert tévedtek... van ilyen. ;] Az az 1L difi valószínűleg abból adódik össze, hogy:
    1. nem vagyok ideális súlyú pilóta (aputest)
    2. a csomagtartó tartalma (szerintem 50-100kg pluszban tuti van benne ;] )
    3. E10
    4. klíma ON
    5. SS OFF
    6. indulás előtti melegítés+turbó hűtés érkezéskor
    7. a váltási ajánlásokat én be nem tartom (2000-nél kéri a következő fokozatot... csak ez nem dízel :W )

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz AMD Power #47828 üzenetére

    A két lufi az valóban karcsú... megtéveszt a GLX mindig... :(
    A 8L/100km BP-en egészen élhető fogyasztás szerintem ha abból indulsz ki hogy nekem is annyit eszik az EURO6C Vitara...

    @tboldi: Nem is drága ez a pléd annyira... majd csomagtértálca híján lehet nézek én is egyet...

    @dnelb: A Suzuki megreformált csomagjai mindig megkevernek, abból nem a GLX volt a legnagyobb? :F

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz simonjoe #47851 üzenetére

    A Splash sem rossz, csak a csomagtere még férfi szemmel is "szűk"... Az ezres motor meg... De nem kopkodok mert a többiek megvernek. :DDD SX4 vagy Swift, annyiért vannak szépek, városi rohangalasra Swift, szerintem. :R
    Amúgy én szoktam látni néhányat az ilyen "kisebb" autókból és nekem rendesen futkos a hideg a hátamon amikor látok szülőket gyereket szállitani velük... Amikor ülnek a 80ezres márkás 5 csillagos ülésben szó szerint 10 centire az autó végétől... De kutyával is ilyen érzésem van amikor kihajol az ablakon, lelki szemeim előtt olyankor mindig jön jobbról a pizzafutar...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz simonjoe #47857 üzenetére

    Nem gatya annyira az M13A, a Swift-et jól viszi 4-5 fővel is, igaz olyankor nem 6 lityi alatt iszik, de működőképes... Egy 2005-ös GLX példány volt az egyik barátom első autója (használtan vette pár évesen), majd' 10 évig használta és azóta is köszöni, hogy rádumáltam, mert nagyon szerette, szerintem akkor bolondult bele a Suzuki témába, pedig eleinte ő is idegenkedett tőle... Azóta egy 2017-es M16A GLX Vitarát hajt, 4WD+terepszett és azt is imádja, sok pénzébe fájt, de fizetni nem tudnál neki annyit, hogy átülljön másba...

    @a_tesz: Nem a töréstesztje miatt izgi, csak ez nekem ilyen szubjektív érzés és nem csak a Splash-el vagyok így, hanem a többi (Matiz, Alto, 106, Aygo, Corsa-ból főleg a réigek a B mondjuk) "kisautóval", még a Vitarában üllve is, ha a Ducato-t vezetem rakva akkor meg főleg... esküszöm néha a nyergesnek rövidebb a fékútja mint nekem... és olyankor mindig azon agyalok, hogy akik beültetik oda a gyermeküket, azok mindezt végig gondolják!? Hogy mi van ha pont egy ilyen hirtelen vészfékezésnél kell ránéznem a GPS-re hogy hanyadik utcán kell jobbra menni? Akkor elveszek 2 életet? Mert persze bevágnak elém, mert oda kell érni az oviba/suliba... és ott a 100ezres gyerekülés sem segít, ha megtolok 4tonnával egy ilyen autót...
    Persze h pörög, könnyű kasztni, kismotor még jó hogy, városra van optimalizálva, hogy gyorsan elérd az utazót (50-60km/h), fölötte sajna már nem ilyen bátor, de pontosan azt tudja amire tervezték, városba kicsi, fürge, takarékos és fordulékony autó kell. Ezekben én is pont ezt szeretem, csak nem értem miért kell bevágni teherautók elé majd két lábbal a fékbe ugrani, főleg családdal a hátsó ülésen... A kolléganőm utazott velünk a Vitarában, (kitettem útközben a családot, a csaj meg jött tovább velem) ő állapította meg hogy, mennyivel másképpen vezetek ha bent van a gyerek hátul és ha nincsen... ha nincsen akkor sokkal sportosabban vezetem az autót... ;]

    @AMD Power: Női betegség: "Apa, ez nekem nagy..." ;] Rossz az aki rosszra gondol... :U

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz AMD Power #47864 üzenetére

    Igen, meg nem "érzem hol a vége...", szoktam mondani ilyenkor, hogy én sem látom.
    Főleg manapság amikor a fogyasztás csökkentés végett áramvonalasabbá tették az autók orrát és lejt... sok nőt amikor látok vezetni azon röhögök hogyha fel tudná emelni az ülést, a napfénytetőn kitenné a fejét is... :DD
    Ki taníthatta ezeket vezetni... :DDD

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz simonjoe #47867 üzenetére

    Vicceltünk, igazából én megértem az álláspontodat, gondolom nem szeretnéd a fizudat az autószerelőhöz hordani a Passat sok rövid útja miatt...

    Swift-et nézegessetek 2005 utánit, az 1,3-as is elég városba meg ilyen rövid utakra, az 1,5 kicsit "szomjasabb", cserébe több benne a móka... ;]
    A nyelestengely csapágy van akinél előjön, van akinél nem, de ha mégis kijön akkor sem az az anyagicsőd kategória, nem egy kettőstömegű csere árában van na... A lényeg h nézelődjetek, hátha talál egy szimpit és amit ajánlani tudok, az az hogy ültesd bele és ha lehet próbálja is ki, rá fog jönni hogy rettentően kezes kisautó az M13A is, fordulékony és fürge, ennek ellenére nem ijjed meg ha 130-at kell tartani az autópályán. Ha nincsen lánchangja és nem rozsdás nagyon az alja, akkor nem igazán van ami tönkremegy benne, cserébe jól felszerelt és meglepően kényelmes még hátul is.
    [link]
    A fekete 1,3 GS belterét és felszereltségét ajánlom figyelmedbe...

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz simonjoe #47869 üzenetére

    [link] egyik oldala fújt és német import
    [link] fényezési sérülések vannak rajta (karcok, húzások), Gusztávéknál vásárolt és szervizelt autó. Ez mindkettő GS ACC, nem feltétlenül jók, csak nézd meg milyen a belseje ezeknek, hogy tudjátok kb mit kerestek. Nézzetek meg néhányat esetleg személyesen, ültesd bele, ő fogja használni főleg gondolom, remélhetőleg tetszeni fog neki, ha engedik vezesse hogy érezze milyen... Hidd el ha mindezen túl lesztek, konkrétan tudni fogod mit kerestek. ;)

    De ez minden más szóbajöhető autóra igaz, az autót vezetjük...hiába csecse kívül, ha amikor vezeti a nejed nem tetszik neki...
    Ha megengedi a nepper/eladó, akkor próbálja is ki, de minimum ülljetek bele, mert a neten képek alapján nem érzel szagokat, nem tudod tapogatni a műanyagokat, nem érzed mekkora a fejtér, lábtér stb.

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz tboldi #47871 üzenetére

    [link] 1,6 Sport ;] a városi kisördög... :P
    Nem rossz autó az sem, bár nekem a Hondából az Accord kombi sedan 2004-ből a nagy szívfájdalom... szerettem volna de nem adta ki... :U

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz ncc1701 #47878 üzenetére

    Az Ecstar oldala mit dob?

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz ncc1701 #47878 üzenetére

    [link] Castrol
    A többi meg elküldött anyukámba h nézzem meg a kézikönyvet... :(
    Xaddo-t is megnézheted, jó az ára, én használtam a 600SEL automatájába is meg a Corolla kéziváltójába is a váltóolajukat, nekem bevállt. :K

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz ncc1701 #47882 üzenetére

    Vigyázz azzal a Castrol-al, mert a Castrolt hamisítják, mint a Valvoline-t és amúgy is kócsagok, mert van abból a Syntrans-ból 75w, 75w90 és 75w80 is.

    "A Castrol Syntrans FE 75W a korszerű személygépkocsik kézi kapcsolású váltóihoz valamint számos "száraz kettős kuplungos" alkalmazáshoz ajánlott API GL 4 besorolású teljesen szintetikus hajtóműolaj. Rendelkezik a Ford Focus, CMax, Mondeo, S-Max, Galaxy, Transit. Volvo C30, S40, V50, S60, V70, C70, XC60, XC70 mdellekhez előírt Ford WSSM2C200-D2 jóváhagyással. Az új Smart fortwo modellekbe beépített Getrag BR 453 kettős kuplungos sebességváltókhoz is jóváhagyott hajtóműolaj."

    "Castrol Syntrans B 75W" és ilyet is ír a te K12C motoros swiftedhez kéziváltóhoz... nem tudom mi a különbség.

    [link] ezt használtam eddig váltóolajnak, az automatába persze mást, de ugyanez a technológia...

    [link] motorolaj; [link] váltóolajra itt tudsz keresni (Ecstar), ha jobban megnézed akkor a Suzukis gyári cikkszám ott van. ;)

    Jó böngészést. :DDD

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz AMD Power #47898 üzenetére

    5,5M kevés lesz... szerintem ha most venném lenne vagy 6-6,3M mire "autót" faragnék belőle.
    Ugye mindez attól függ hogy mi a cél, a Swift sem olyan kicsi, amíg max 2-3 főben gondolkodsz, de amint már kicsi gyerek akivel strandra is egy Vitara csomagatartónyi motyóval indulsz el, akkor tényleg kicsi lesz. Ha most abból indulok ki, hogy mi még a bilit is visszük magunkkal meg a hűtőtáskát...

    Ha csak kettőtöknek kell 99% városi rohangálásra, akkor bőven elég a mérete. Neked kell az SX4 a család miatt alhangon, nekem is kellett akkora autó amiben ha bent van két gyerekülés akkor nem kell feldobnom a tetőboxot ha nagybevásárolni indulunk, de ez már csak ilyen. ;)

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz eami #47900 üzenetére

    Igen, tisztában vagyok vele, de a két autót se emlegessük egy lapon, mert a G Astra (5 ajtós 2008-as példány van a családban, még nem PSA) igazi vérbeli német technika, echte német 2 hullás csomagtartóval, ehhez képest a Vitara csomagtere egy vicc...

    Persze nagybevásárlás és nagybevásárlás között is van difi, ha mi nagybevásárolunk, akkor otthagyok a hiperben 30ezret és három körben jön ki a cucc a tolóskosárban, és ez csak az egyik bolt (Tecso), utána még megyek Lidl, Aldi, Auchan szintén 1-1 bevásárló kosárnyi termék. A Vitara csomagtere az első címen kiteszi a megtelt táblát és még az utastérbe is jut bőven... Egy ilyen havi "beszerző körút" nálam felemészt egy szombatot és közben ki-be ugrálok a kocsiba, ezért is élvezem a Vitara magas építését, mert nem kell mélyre hajolni a csomagtérbe és ki- beszállás is lényegesen kényelmesebb. Persze ha kidobnám a rekeszt akkor több hely lenne, de van hogy elfelejtem felvinni... ha lenne garázs egyszerűbb lenne, de nincs. :( A lényeg hogy így sem fér bele egy körben minden, ahhoz otthon kellene hagynom a családot, kivenni a gyerekülést, ledönteni a hátsóüléssort és akkor talán...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz pjen #47902 üzenetére

    Igen is meg nem is, főleg a nejem vásárol, én a hűtőt ilyen férfiasan kezelem, kinyitom és ott a kaja, ha nincsen benne kaja akkor menni kell bevásárolni vagy a nejem bement szülni én meg elfelejtettem főzni. :DDD
    Összesen a sok hiperben egy ilyen nagybevásárlós szombaton röhögve eltapsolok 60ezret és akkor nem szivárogtam át a barkács/autós/videójátékos osztályra sehol... :U Ha áttévedek akkor 100k. :DD

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz AMD Power #47906 üzenetére

    No igen, vagy marad a használt vadászat és a Clint Eastwood-ot meghazudtoló pillantások a nepperrel... majd kezdődik a kivert át kit című teleregény sok milliomodik epizódja... :W
    Sajnos már elmúlt az az éra amikor besétáltál a Nagykőrösi úti autópiacra és 600ezerért nem egy vödör csavart vettél, ha a pedálok-kormány-sebváltó szentháromságnál jobban megnézted mit veszel... vagy éppen a 4M-val a zsebedben bementél bármelyik szalonba és 15évre vettél egy autót amiben csak olajat meg akkut kell cserélni...

    Szomorú, de most ezt a biciklit kell hajtani, ha szalajt akkor is... :DDD

    Mindennek ellenére aki benzines rozsdamentes japán autót akar venni, annak van esze és nem a többinek...
    Családi autónak mind a Vitara, mind az S-Cross jó választás szerintem, mert igaz nincsenek benne csilli-villi színes-szagos parasztvakító cuccok, de ha beteszed a kulcsot akkor indul - és amennyire írják a tulajok - nem fog 5 évesen kukába landolni a motorja, nem fog több olajat enni mint benzint és a hajtókar sem fog a blokk oldalán kijönni 100ezrenként... cserébe nem ezekkel fogsz becsajozni. ;]

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Tomeeka28 #47908 üzenetére

    Szépnek szép, örülök ha ennyire olcsó volt, de gondolom nem alkudtad bele a télikerék szettet, teljesértékű pótkereket, emelőt, tetőcsomagtartót, üléshuzatot, gumiszőnyeget, stb. ;)

    Ő így értette hogy 500k-val több lesz szerintem. Jól felment az ára, bár nem tudom a sima GL most mennyiért van...

    Ez gyári, ezt kapod a szalonban is 260k-ért... ;)
    [link] én inkább ezt venném és néznék hozzá értelmesebb gumit mint a Yokohama... ;)
    pl: [link] vagy [link]

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz AMD Power #47911 üzenetére

    Hidd el, átülnél egy 600SEL-be, rögtön szélessebb vállú és jóképűbb csávónak találnának... :DDD
    Hát ez az, a gyűrű a kezemen sem rettenti vissza némelyik haszonleső ribit... :U
    Én is azért vettem újat, mert rájöttem h ami használtban tetszene az 5 éven belül ugyanott lenne anyagilag mint az új... felszereltségben pedig többet tud a Vitara.
    És arra sem vágytam hogy hétvégente káromkodjak alatta: "mi a k*** anyja zörög már megint...", "honnan a pi***ból folyik megint az olaj..."

    A régi kiöregedett alólunk és a piaci értékét rá kellett volna költeni, mert a panelparkolóban nem állnék neki hátsó főtengely szimeringet, hosszbordásszíj feszítőgörgőt vagy éppen féktárcsát cserélni... lakatolni meg végképp nem...

    Bár most az alvázvédőzésen töröm a fejemet, csak még nem áltt össze a kép és nem igazán tudom hogyan kellene csinálni...

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Tomeeka28 #47913 üzenetére

    Nem, az egész szerelt kerék, tehát gumi, TPMS szelep, lemezfelni és mindez összeszerelve, centrírozva darabja 49180.-
    Oda is van írva h minimum 4db, tehát ez 196720 HUF a szett + szállítási költség. Csak alternatívaként dobtam fel, hogy mi lenne ha a másikat vennéd és fennmaradó ~130ezret mondjuk egy Kléber Krisalp HP3-ra költenéd, amiből 4db 115960, tehát maradt 16ezer a zsebedben összeszereltetni és lényegesen jobb téliszettet kapsz, mintha a Yokohamát vennéd, mert a Kléber (ha nézel teszteket) mindenhol odaveri...
    Nekem [ilyen] van, és mielőtt rábukkansz Te is, előre szólok h ez a Sebring Snow = Kormorán Snow téligumi, tehát csapnivaló, ugyanezért az árért (na jó 10%-al többért) fentebb összedobtam neked egy Kléber télikerékszettet. Ha viszont árérzékeny vagy, akkor a Polaris5 is jobb mint ez a Sebring és simán betakarja az ára, tehát olyan 180ezer körül kihozható...

    Távol álljon tőlem hogy meg akarjalak győzni, bármelyikről is, de én a Kléber-es példámat választanám a helyedben olyan 200k budget-ből, mert azzal kapsz a legtöbbet a pénzedért...

    A 4évszakos is jó, csak akkor úgy kell venni, hogy a TOP5-ből kell választani... (Nexen N'Blue 4S WH17, AllSeasonContact, CC+, Quatrack, Quadraxer )

    @tboldi: Igen, tudjuk hogy van rá külön, de ez most csak gyors matekozás volt részemről, mielőtt madárnak nézik... :P Remélem sikerült a jó irányba elindítani és innentől az ő dolga mit vesz. ;) (Jól írtam a 4S gumikat? :F ) :R

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    Jesszum Pepi... na jó, azért erre nem számítottam... :D

    A gumis témához: jó ez a diskurzus, csak szerintem nem idevaló, tboldi linkelte a másik topikot, úgyhogy nem OFF-olnám szivesen ezt tovább, de: Döntsön mindenki belátása szerint, van akinek jó a 4évszakos, van akinek nem, a régiek csapnivalóak voltak és a mostaniak is kompromisszumosak, ez tény, hogy miért? A másik topik összefoglalójában ott a válasz... :U
    Aki leesik egy 4évszakossal az útról (főleg az újakkal), ott már nem a gumi a szűk keresztmetszet, mert az valószínűleg egy középkategóriás szezonális gumival is leesne.
    Nekem is két szett van a Vitarához, azért mert én élvezem, én ilyen mazochista vagyok, felnin vannak és magam cserélgetem, a gumist meg olyan messziről kerülöm el, mint (spoiler veszély!) Suzuki tulaj az autószerelőt... ;] :R
    A 4évszakos gumi sem mennek el 5-6 évet, azok általában 3-4 évesen cserések, mert felkeményednek, de ez nem törvényszerű... szóval anyagilag ugyanott vagyunk, ahol a part szakad, annyi viszont igaz, hogy a 3-4 évente cserélt 4évszakossal frissebb és jobb mintákon járhat az ember, mint az 5 éves szezonálissal, ami 5 éve tesztgyőztes volt, de mára már a középmezőny is megszorongatja... Arról nem is beszélve, hogy bizony menet közben képesek változtatni egy keveréken (lásd: Hankook Ventus Prime 3), de ami ennél is izgalmasabb hogy a Suzuki gyári szerelésű Continental EcoContact5 abroncsa 2014-ben bizony tesztgyőztes volt, már meg úgy dobálják el emberek mintha a legszutykabb Taurus lenne... Pedig jelentem a családban második autón van ilyen és még mindenki köszöni szépen jól van...

    Szóval csak óvatosan ezzel a témával Uraim!

    A fiatalok megfogása: Jó a kezdeményezés, főleg a mai ingatlan árak mellett, amikor apuci-anyuci nem tud az ember hátsója alá tolni egy kéglit, akkor egy fiatal friss házaspárnak horror mennyiségű hitelt kell felvenni, főleg a fővárosban, ahol ha nincsen 20 millió a zsebedben irány a bank... ezzel az elképzeléssel csak egy gond van, nevesül az, hogy megint tovább nyújtózkodnak, mint ameddig a takaró ér, bérel egy új autót, de azt fenn is kell ám tartani és a bérleti díj meg a lakáshitel, esetleg baba/babák mellett fizetéstől fizetésig fog élni, ahelyett hogy elmagyaráznánk nekik, hogy nem feltétlenül kell minden családba 2 autó... hiszen az autó akkor hajt "hasznot", amikor mozgásban van, tehát utazik vele valaki/valakik, magyarul ha a 4 nagyszülő és 4 gyerek le tudná bokszolni egymással mikor kinek kell a kocsi, akkor elég lenne 1 is, bőven... és így voilá 4 háztartásra jutna egy autó, tehát a költségei is negyedelődnének... hát nem zseniális? Ehelyett tudjátok mit látok? Minden reggel kiürül a parkoló és a szomszédok (akik ugyanott dolgoznak) egyesével ülnek a saját autójukban és versenyeznek a dugóban... Több autó -> nagyobb ökológiai lábnyom -> nagyobb fajlagos költség minden autón, hiszen ezt nyomja a fogyasztói társadalom belénk: "Nem baj ha nincsen rá pénzed se, majd megoldjuk, csak fogyasszál, fogyasszál..." mintha nem lenne holnap... Sok nyugdíjasnak meg ott áll az orvoshoz járós Ignis a parkolóban és havonta kétszer van beindítva, ahelyett h kölcsön adná a gyerekeknek... szerintem azt a havi két alkalmat kibírják a gyerekek és szülők hogy buszoznak, amíg papa beviszi mamát az orvoshoz, de neeeem, vegyünk mi is külön autót, lehetőleg hitelre/lízingre aztán álljunk a dugóban. Tehát fizetnek 6 KGFB-t, 6 Casco-t, 6 Lízingdíjat, 6 Teljesítményadót, ennek a fele kb hulla fölösleges... (ideális 4 tagú családokkal számolok az egyszerűség kedvéért) De állambácsi okos-ügyes-jószagú, mert mindezt lenyomja a torkunkon mi meg nyelünk egy nagyot és még meg is köszönjük... Nem ismerős valamelyik felnőtt filmből a jelenet!? :F

    Nem a kondíciók meg az anyagi háttér itt az izgi, hanem az hogy a ma forgalomban lévő autók 75%-a felesleges, mert csak áll és nem mozdul, vagy ha mozdul olyan útra indul, amihez nem elengedhetetlen az autó,d e ha már van, akkro tudják-lássák-hallják, hogy nekem van... "mert nagyobb paraszt vagyok mint Te" (Hadházi László)

    @dethroner: Jót nevettem ezen a fosvágenes poénon... végre le valaki viccelni is mer vele. ;) A gumiteszteken nem furcsa hogy 2000 óta mindig a Michelin vagy a Continental győz? :U
    Amúgy nézd meg az árkülönbséget (mert Te ár/érték érzékeny vagy) 215/55R17 méretben egy Kléber vagy egy Michelin gumi között, nem hiszem hogy utóbbi 50%-al többet tud... ;)

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Siriusb #47955 üzenetére

    "Ferikém! Egy garnitúra szép dísztárcsát az Úrnak... " :DD

    Felrakhatod alufelnire is, csak télen öblögesd róla a sót... ;)

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Drughi #47983 üzenetére

    [link] 2000 után minden autóba kötelező amit újonnan helyeznek forgalomba...
    Keresd, ott lesz, remélem benzines Ignis...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Brogyi #47993 üzenetére

    Szerintem az egy jó fogyasztási adat egy akkora autóra BP-en, a Vitara 7,9-8,0 között írja, az 1,4Twinport Astra is eszik annyit, az egyik kollégám az 1,7TDI Astrat levitte 5,7-re de hajnalban jött dolgozni és késő este ment haza, tehát oda vissza összesen 5 lámpa fogta meg, szóval egy kis benzinestol az nagyon jó fogyi...
    Az 5,5l alá többnyire a vidéken autozok viszik, 5-osben 60-al végig lámpák nélkül...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Yenka #47998 üzenetére

    Nappali menetfény? Esetleg többet is elárulsz hogy miért csak járó motornál? Amúgy ez esetben még a generátorról visszajövő töltőkáblet ajánlom figyelmedbe, de azon meg ~14,4V lesz. Ha belegondolsz ez azért sem egyszerű, mert amint beindult, az autó utána gyújtáson van, tehát ami gyújtáson kap 12V-t, az 99% hogy járó motornál is és vica versa... :K a maradék 1% pedig direktben van kötve a feszstabra (diódahíd, ki hogyan ismeri) az akku nélkül.

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz AMD Power #48001 üzenetére

    Akkor egy valós 150-160k-t futott téged kiszolgál bőven. :DD

    Amúgy ez a rög magyar valóság gyerekek, szerintetek miért van dugó!? :U (budira is autóval járás)

    @Ace owner: A szelepfedél tömítés nem lehet egy méregdrága dolog és relatíve könnyű is cserélni, csak ha kicserélted pucold le valamivel a blokk oldalát... Ennke még a vezérműtengely végén van a gyújtáselosztója? Mert abban is van egy tömítőgyűrű ami '97 óta valszeg elfáradt... Ha jól tudom talán 5 deci vagy 1 liter van a max-min között, de majd a többiek megmondják. A leeresztőcsavar körül is érdemes letörölni, mert azokat sem szokás cserélni... Amúgy ha ilyen öreg verda és még hajtod is akkor javaslom hogy legyenek nálad ilyenek: 1L motorolaj (1 évnél nem régebbi!), 1 flakon fékfolyadék, 1 flakon hűtőfolyadék (tömény), esetleg ablaktörlőlapát, ezeket a pótkerék köré/bele érdemes betömni aztán ha vmi gáz van, akkor van hova kapni két cím között is...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Ace owner #48005 üzenetére

    A szelepfedel tömítést esélyesnek látom, de sok minden más is lehet, csak figyelgesd és toltogesd, én reggelente szoktam a cégesben...

    @Yenka: nem LED, jól emlékszem? Ne menjen ha inditozol és kész, egy NC relé és kész... A Vitara gyarijat passzolom most hirtelen, az i30 gyújtáson már világít majd lekapcsolja inditozaskor, pedig az is LED. :F Majd ha tele lesz a hocipom vele akkor a Vitarat is meghekkelem hogy a LEDes hátsó helyzetjelzo is kapcsoljon be a DRL-el együtt. ;]

    @AMD Power: Igen, plusz gondolom nem szeretnél havonta menni az autoszerelőhöz, mert sajnos 300k fölött sorban szállnak el a dolgok... KB annyira van tervezve, amelyik többet elmegy arra vigyáztak és karban van tartva, cserébe ékes példája annak a motorsorozatnak az időtállóságára. ;)

    @dethroner: a jogszabály arról szól hogy amikor megy az autó (mozgásban van) ha jól emlékszem, de igazából a nem LEDes esetén igazad van, hiszen rövid úton kinyirna az izzót benne... :R

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz dnelb #48014 üzenetére

    Nem lenne akkora baj hogy kötelező, ha mindkét irányba világítana... mert ez így a félig megevett pizza esete, nem tudod eldönteni, hogy csak ennyire volt éhes, vagy még nem fejezte be... De ha belegondolsz volt ilyen automata biztonsági öv bekötő rendszer is, azzal mi lett? Fejlesztési zsákutca? Ha jól emlékszem annál az autónál is úgy volt, hogy az első kettő automata volt, de a hátsók már nem... :U Nem lenne rossz ha nem kapcsolná fel hozzá a műszerfal világítást, de a hátsó helyzetjelzőket igen...

    Igen, lenne létjogosultsága, mert némelyik "birka" olyan undercover-ben tudja nyomni hogy öröm nézni... nekem az M2-n volt ilyen esetem, az exem apukájának Zafiráját vezettem (abban radaros a távtartó tempomat, hátul alszik a két öccse) és a néni a Holdfogyatkozásos éjjelen egy szem világítás nélkül küzdött az ezüst Yaris-al vagy 40-el, én meg nyomtam a 2,2DTI-nek vagy 150-el, amikor elkezdett veszettül fékezni a ráfutásgátló, de kb annyi érkezésem volt, hogy a távolságit levegyem róla, mert rá is estünk azonnal mamára... ha kicsit ijjedősebb lennék ki kellett volna állni egy gatyacserére... de az exem mellettem még Vácon is remegett, ő elkönyvelte hogy mind itt halunk meg, mert nem fogok tudni megállni. A vicces az, hogyha akkor avatkozok be amikor megcsillan a prizma a hátsólámpájában, akkor tényleg meghalunk, ha a radar nem veszi észre hogy ott van egy autó és nem kezd el vészfékezni, akkor esélyem sem lett volna... :K Villogtam dudáltam, de le sem sz@rta, úgyhogy az első egyenes szakaszon záróvonal nem betonfal és menekülés... minél messzebbre, mert a néni nem volt a helyzet magaslatán... csak nem értem miért vezet az ilyen, nem kötelező mindenkinek, aki ennyire dezorientált, az bízza ezt profikra és menjen busszal mielőtt megöl valakit. :W

    @AMD Power: Az F Astra jó autó, mert nincsen ami tönkremenjen benne... :DDD

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz stickermajom #48019 üzenetére

    Mert a küszöb alatti neonnak a bömbin mi értelme!?Ha az erdő szélén elb@ssza az őzet akkor bambi még lássa hogy basszus egy bömbi volt... :R

    Nem így kellene kezelni, nem a fejekben van a baj, pjen példájából látszik, vak vezet világtalant, állítsa meg az altörzs és büntesse meg 50ezerre, a harmadik után megtanulnák ne félj... a vasúti átjáró és piroslámpa dettó, ott van a szombati vérfater, aki rambónak érezte magát a 8-ason, kapott egy százezres csekket és további kellemes utat...

    A TPMS azért kell, mert a Conti gyártja... ;] Amúgy azért is kell, mert ismerek embereket akikre ha nem szólsz rá fel sem tűnik neki hogy a felnin megy... amikor képesek behúzott kézifékkel autózni km-eket...

    @TommyY2: Le is kapcsol, csak nem mindig logikusan működik...

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz stickermajom #48025 üzenetére

    Nem, ebben az országban vannak jogaid és azokat a kötelezettségeket kell betartani amiért megbüntet a rendőr... :DDD

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz blakey #48031 üzenetére

    és @pjen: Nem ez a gond, hanem az hogy azt a tetves műszerfal világítást is kapcsolja automatikusan, higyjétek el, sokan még minig onnan tudják hogy világítani kellene hogyha már nem látják a műszerfalon a sebességmérőt... (tachometer ;] )

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz stickermajom #48032 üzenetére

    Nem érted, ő nem veszi észre hogy nem világít! Teleport van, csak előre néz, ő lát, szemellenzős ló esete, ha nem szállsz ki a pirosnál és b@szod tarkón és cibálod ki az autója hátuljáig, addig fel sem tűnik neki...

    Egy ideig használtautókkal foglalkoztam mellékállásban, ha tudnád hány tulaj volt akinek én szóltam hogy világít az ESP/ABS visszajelző... azt sem tudták az melyik... mondom: okés, értem, drága javítatni, de csókolom, nem zavarja hogy a műszerfal 70% mögött ki van égve a háttérvilágítás!? ha nem mondom fel sem tűnik neki, annyira megszokják...

    A DLR helyett tompítottat kellene az EU-nak előírni és nincsen baj, vagy akkor a hátsó helyzetjelzőt is kapcsolja fel és pont, az a plusz egy szál vezeték/egy sor a motorECU-ban... értem én, autóipar, fillérszerelmeskedünk... :W

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz beef #48022 üzenetére

    Oh, ne haragudj beef, benéztelek... :R

    Kell sajnos a TPMS, mert - tisztelet a kivételnek - magyar-töri szakos tancsinénje elközlekedik 1,5bar-on is, nem tűnik fel neki h megváltozott az autó viselkedése... csak amikor hirtelen kikerülő manővert kellene abszolválni intenzív fékezés közepette akkor indul a pánik meg a kétségbeesés... de ez nem az ő hibája, ez a rendszer hibája, mert a rendőr sem kötözködik, inkább kiállnak trafizni, meg ez:

    Hogy a büdös qrva anyjukat, ez megy, de a lámpa nélkül kamikaze embereket nem tudják vegzálni, csak a szerencsétlen hülyét, akinek az átkosban 40 lakásra terveztek 10 parkolót... :W

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

Új hozzászólás Aktív témák