Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz tboldi #45014 üzenetére

    Beleolvastam, de nem nyálaztam végig, bocsi, mert kint vagyok Olaszországban és fogyóban a mobilnet... de amint lesz érkezésem elolvasom. Megnézted a képet amit feltöltöttem? A régi autóba eléggé sok viszkozitású olajat megenged a gyártó, abból 2-ről biztosan tudom h kinyírja a motort, ezért is volt azokra visszahívás, akinek még nem érte el a 200ezret... :W

    A lényeg h az sem mindig szentírás, nekem az a tapasztalatom hogy semmilyen változás nem állt be a 4ZZ-s motor viselkedésében az 5w30-at 5w40-re cserélve, viszont a gyártó szerint a nyári kánikulában jobb az 5w40. Én meg hiszek nekik...
    Nem írtam egy szóval sem hogy jó helyette... ;) Egy magyarázattal szolgáltam h az egyik fórumtárs miért kapott mást.

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    Szép vasárnapot mindenkinek!
    Megnéztem ezt a korábban írt olaj hőmérséklet kijelzest, sajnos a 2019es részecske szűrős Vitara nem írja ki. :( A busz szkenerrel még futok majd egy kört... Ha úgy kiirja akkor megprobalok valahol keresni hozzá mutatós műszert és berakatom a markaszervizben, hogy ne legyen később vita belőle... Tudja valaki mekkora a középső óra átmérője a glx Vitaraban? Csak hogy akkora műszert keressek...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz ncc1701 #45075 üzenetére

    Az utólag beépíthető LED "izzó" jobb megoldás?
    Régen voltak ezek a mű-xenon izzós f'kalap autósok, akik miatt éjjel megvakult az ember még autópályán is, most a LED a menőség, főleg utólag a halogén foglalatba építve...
    Szerintem ez a fény és látás megszokás kérdése, éjjel és sötétben ha csak a tompítottat tudod használni, akkor lassítás, aztán úgyis visszarakod a távolsági fényszórót, főleg ha H7. ;]
    Ez is olyan mint a köd, meg kell tanulni együtt élni vele...
    Ha cserélni kell, akkor majd ettől is fázni fognak a használtautó vásárlók, mint most a turbótól... tudod, majom-banán kapcsolata ;)

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz erh75 #45053 üzenetére

    2019-es Vitara 1,4 GL+ MT (már részecskeszűrős): Igen, a kettest nehezen veszi hidegen, de ha belemegszik akkor jó már. Trükközni kell vele és működik, (ha nem mondta még el senki) váltás közben nem tapossuk a féket a padlóra, fékpedál elenged és beveszi. Igen, a 4es is kicsit olyan, de az első ezres után haverok lesztek, kedvenced lesz a 3-as meg a négyes, ebben a két fokozatban él igazán, az 5ös sokszor csak dísz és átugrom, mert autópályán a felhajtásnál érintőleg használom, utána nem kell, városban meg felesleges odáig felpakolni, az első 4 bőven megteszi. BP-en a kivezető szakaszokon használom még ahol 70-80as tábla van, ott szoktam 5öst rakni, de azon kívül kb soha...
    A lényeg hogy járatni kell a váltót és bekopik, a kettes viszont nem akar javulni, de az csak hidegen csinálja, remélem nyáron kevésbé fogja csinálni a cirkuszt. Amúgy nézz az Eaton-Fuller 13 és 18 speed váltóiról videót, hogyan használják és rájössz a nyitjára ;)

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz csaba1203 #45084 üzenetére

    Nem ázott el a kocsi mostanság? Használod minden nap? Autópálya és szép hosszú elnyújtott fékezés, aztán jöhet pár agresszivabb, de csak kihalt helyen, olyan 30-40rol, nem kell blokkolni...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    @dethroner és FollowTheORI:
    A munkám 70%-ában két 24"-os és egy 22"-os monitor világít a képembe, szerintetek én este mennyit látok? Mint a vakond nappal... jön szembe a bömbi ha még van alatta neon is, utána 30 métert vakon megyek mire visszaáll a szemem... jó lenne ezekkel csinálni valamit... meg nem az olajbetöltő nyilást kérdezni a jogsinál, hanem a fényszórómagasság állítót hova kell tekerni és mikor... Nem tudok úgy este egyetlen utat sem letudni, hogy legalább 2-3 ne világítana a képembe, vagy ne felejtené el levenni a refit...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Dvix #45095 üzenetére

    Én a szép hosszú fékezésekben hiszek nagy tempóról, hadd melegedjen, az a dolga...
    Nekem az ilyen nyikorgást mindig megoldotta kb. 1 órás autópályázás, utána jobb lett a fogyasztása és érezhetően pörgősebb lett a kocsi... A várost egyik autó sem szereti, hidd el nekem.

    @pjen: De van és használom is, mivel kapok rá pénzt ugye, de ettől nem jobb a helyzet, régen volt ilyen farkasvakság szerű valamim, de az már elmúlt, viszont ennyi megmaradt, nagyon érzékeny a szemem a fényre, nyáron is meg sötétben is.

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Dvix #45100 üzenetére

    Én fele annyiért is megírtam volna ugyanezt... ;] Sőt lehet még részletesebbet is.

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz SyMbioTe #45103 üzenetére

    "Pucér" GL-t már nem lehet rendelni sem egy éve, sem Vitara-ból, sem S-Cross-ból...
    A legalapabb tavaly nyár óta a GL+ volt utolsó kedvezményes árán 4.870.00-ért (Vitara).
    Hol itt a hiba? Mi is volt a "fapad" felszereltségben? Manuális klíma!? 2019-ben!? Még jó hogy abban is volt 4 elektromos ablak... Már 2007-ben szakadtam a röhögéstől amikor az Auris Mk1 alapfelszereltségben csak elől volt elektromos ablak... vicc! Még jó hogy nem a 3310-es Nokia-t sírjuk vissza...
    Értem én hogy magyarok vagyunk (és nem gazdagok), de azért ennyi igényesség szorulhatna belénk...

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz SyMbioTe #45105 üzenetére

    Erre célzotam, hogy kb semmi sincsen benne, ami (szerintem) 2019-ben minimum elvárás egy új autótól, örülök hogy tettek extrákat az alapba is, ezek kellettek, mert a régi GL felszereltség (és ki kell emelnem hogy senkit sem akarok megbántani) a Vitara esetén olyan "olcsójános" hangulatú volt. Mintha bement volna a szalonba és kérte volna a legolcsóbbat, mindegy mi van benne, csak olcsó legyen és új. :W

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz ncc1701 #45110 üzenetére

    khm.. prémium autóhoz prémium fizetés kell... ;)
    Meg bömös, nem az olcsó fenntartásáról híres, plusz ugye akinek futja majomra, ne a banánon spóroljon...
    Költeni kell rá és működik benne minden, régi W140-es Mercimben még a napfénytető sem ázott be...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz KubanitoS #45112 üzenetére

    Nem hogy a repülés képességével nincsenek megáldva (bele sem merek gondolni hogy a Légikatasztrófákból hány évadot lehetne akkor még leforgatni), de lassan gyorsulni sem lesznek hajlandóak, úgy vissza vannak fogva szegények a károsanyagkibocsájtás miatt....
    Lenyomom a "gázt a lemezig" és az elektronika megmondja hogy "nem a kapkodás, majd én szabályozom hogyan gyorsulunk...".... :P

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz SyMbioTe #45116 üzenetére

    Tankolni is biztosan élmény... Ahhoz a vásárláskor adják a forensis kártyát? :DD
    Az euro6-tól meg olyan messze van, hogy Brüsszelben ritualisan áldoznák fel a tulajt. :DDD
    Volt 600SEL, nem tudtam miért mosolyog a kutas amikor mondtam hogy tele lesz. Kétszer tankoltam tele, először meg utoljára. Az is evett városban az automata váltóval 15-18litert... Csajozni lehet vele, de családi autónak sem utolsó, csak csődbe visz anyagilag.

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz zhali #45119 üzenetére

    Jelen! Kisgyerekes apukaként mondom h nem tesz jót a babáknak a klíma, a gyerekorvos meg a védőnő majdnem lenyeltek keresztbe, amikor meglattak a gyerekszobában... Azon már el sem gondolkoztak h lehet nem gyerekszobanak szántuk eredetileg azt a szobát... ;]
    Csinálj kereszthuzatot nyáron neki a kocsiban amikor te is beleolvadsz az ülésbe, az tényleg sokkal jobb... De én hiszek nekik, hiszen "szakemberek"... Szóval van az a szitu amikor a hátsó ablakot tekergeted klímás autóban. És van olyan aki azonnal beteg lesz ha bekapcsolod rá a klímát, azok visitanak ha megerzik h megy és akkor biza ablakot le.

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz ncc1701 #45124 üzenetére

    El sem hiszed mennyi meló lenne vele... évek óta vadászunk az egyik kint élő barátommal egy Plymouth Superbird-re, sírni tudnék olyan állapotban vannak. Nem felújított/restaurált darabot keresünk... :O
    Klímához: Szerintem sem lesz semmi baja ha nem közvetlenül rá megy (viszont a babahordozóba beleizzadt gyereknek a kereszthuzattól igen), de nem baj, mivel van 200 hülye ebben az országban ezért a maradék 9 milliót ilyen baromságokkal akasztják hasba... pl hogy miért van a kiságytól 3m-re klíma.... (mivel a szoba is 3,5x3,5m !?) Szóval tudod, ők a szakemberek én meg a hülye, mert fel sem merült bennem hogy bekapcsoljam... ;)

    @dethroner: De nem megy, hanem még másik 3 embert izzaszt az autóban, mert a huzattól megfájdul a fülle, a klímától meg tüdőgyulladása lesz... Vannak ilyenek, bár engem hálaazégnek nem érint a dolog, de ismerek sajnos több olyat akinek ilyen az anyósa... :U
    Melyik rönó az, 19 vagy már a megane?

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    Nos, tovább gyűrűzött az olajhőfok kálváriám...
    Ha egy OBD-s bluetooth-os okostelefonos kütyüvel látom az olajhőfokot, akkor egy [ilyen] beépíthető lenne a két légbefúvó közé? Van a tetején egy gomb, ahhoz gondolom hozzá kellene férnem... ez a kétoldalúval a műszerfal tetejére annyira bazári megoldás...
    Egyetlen videót találtam, ahol egy új Jimny-be szerelte be az olasz/spanyol figura, ott működött szépen. [link]

    Vélemények? :F

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz PeterPH #45129 üzenetére

    Én abban reménykedem, hogy a mélysége elenyésző, ha átmérőben az óra (a gyári alaktrész) nagyobb, akkor be lehetne oda kókányolni valahogyan, persze az esztétikát szem előtt tartva... Mélysége elhanyagolható, szóval abban az irányban be kellene férnie.
    Ha mindez okés, akkor már csak a kábelt kellene belül elvezetni és kész is. :DD No meg a kapcosló kérdését tisztázni, csak ennyike... Egy óra és kész is. ;]

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz manya777 #45148 üzenetére

    Rajtad áll a dolog. Viszont azzal számolj hogyha a taposó meg a küszöb rozsdás és még nem érte el a tuzfalat akkor van erős 2 éved utána menthetetlen, dolgoztam bontoban,a rozsdás tuzfalat vagy toronnyal nem kap műszakit.
    Ha kész a lakatolas utána irány uregvedelemre és alvázkezelesre.

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz manya777 #45165 üzenetére

    Nem akarlak elkeseríteni, de már kb. 5-10 éve így néz ki a magyar használtautó piac, és ezt mind magunknak köszönhetjük, vagyis nem de mind1 jelen helyzetben. A japán autó rohad, a franciában döglődik az elektronika, az olaszt hagyjuk a németben meg annyi a km hogy nem adsz érte pénzt. Így megy ez sajnos. Mivel kereskedőtől vetted (ha nem helybenhagyásival vette át) akkor 1 év a garancia, de ne fűzz hozzá nagy reményeket...
    Sajnálom hogy megszívtad, de most keress egy karosszéria lakatost, vagy legalább szedd le az alvázvédőt hogy megtud mekora a baj. Látom van aknád, úgyhogy az újrakenés sem lesz kivitelezhetetlen. Előre szólok, ha 1 millióért nézel használtautót, azok sem jobbak, de a 2-2,5 millás ársávban is ilyenek a Mazda6, Toyota Avensis, Honda Accord kategória. (és valamilyen csoda folytán azokban is ennyi a km ;] )
    Műszakizni... hagyjuk már, volt egy hasonlóan szép állapotnak örvendő Skodám a '90-es évek végén, azt biciklivel jártam műszakiztatni... (a vizsgaállomáson mondták: "Jövőre ne hozd ide ezt a fost... ") Drágább volt így, de leműszakizott... ;)
    Hogy a gyerekeidet nem ülteted bele? Látod látod, nem csak a biztonsági gyerekülésen lévő matricát kellene ellenőrizni a rend éber őreinek... Megértelek, mi ezért vettünk újat, még ha ki is pucoltam a családi kasszát vele, így kerültem én is ide. :K
    Sajnos a Te sztoridból 12 egy tucat, Dunát tudnék vele rekeszteni annyi ilyen ember van, tudom hogy 270k nagy pénz neked (ha millióid lennének a bankszámládon, akkor te is újat vettél volna), de ezért a pénzért ilyet kapsz manapság, a nepper meg keresett rajta vagy 150et, ami még leadózva sem rossz, betéved havonta két palimadár és már jobban keres mintha alkalmazottként dolgozna valahol.

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz zzz03 #45170 üzenetére

    Most írtad le hogy 450k km volt benne, ha annyira jó volt, miért is adtad el? ;)
    Ezzel a futásteljesítménnyel a piacon az életben nem adod el, mert meglátja a vevő és megy tovább a tekertórás import autóhoz, mert abban csak 160k van azzal a felkiáltással hogy "ha a duplája a valósfutás, még akkor is kevesebb"... Érted már mi ezzel a dologgal a baj?
    Igen, tudom hogy ilyen, én az őrületbe kergettem a nejemet a mazda6 kombi 2.0 benzin kereséssel, olyan 7-8 éveseket néztem 2-2,5 millió körül, de mind moslék volt. Volt olyan (ahogyan a "becsületes nepper" mondta) lassítottam, jobb oldala gatya, a bal ótvar, fék, kuplung, R fokozat és kitolattam...
    Elautóztam kb 100k-t csak üzemanyagban és még mindig nem volt meg a megfelelő verda, mert ha Pest megyében nem találtam használhatót, akkor máshol sem lesz. Néztem neppereknél, magánszemélyeknél, utóbbinál volt olyan hogy azt sem tudta hogy megnéztem, kint hagyta a kapu előtt, egy lejtőn állt, szürkületben mentem, a tompított bevilágított alá és eleget láttam...
    Az elsőmegnézésnél a 90%-ára milliós tételekett kellett volna költeni, amivel mentem nézni (2001-es corolla 1,4 benzin) jobb állapotban volt mint amiket néztem és kevesebb volt az alján a rozsda...
    Mi is ezért vettünk Vitara-t, mert amennyit rá kellett volna költeni 2-3 éven belül azokra az autókra (vételárral együtt), azt betakarta az új Vitara ára is, és akkor inkább az új garanciával...
    Szomorú a helyzet, de manapság szerintem nem szabad használtautót venni, neppertől meg főleg nem... remélem szépen lassan kikopnak a forgalomból ezek az autók és akkor beköszönt egy új korszak, ami még rosszabb lesz mint a mostani. :W

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz csaba1203 #45173 üzenetére

    Akkor ezért látom hogy sokan ki sem cserélik, csak el van emelve a kar a hátsó szélvédőről? (többnyire üresen lapát nélkül) :Y
    Vagy az abszolúte olcsójános csak egy nylon zacskót húz rá, az igényesebb kötegelővel is rögzíti... :F
    Hova tart ez a világ... mennyibe is kerül? 3-5 ezer forint?
    A corolla sedan volt, de az is reggelire ette, a Champion-t, a Valeo-t, a Bosch-t, aztán bepöccentem és vettem rá aeroblade-t az Auchanban 600HUF/db áron, de vettem 4-4et (2 féle kellett a kocsira), aztán a csomagtartóban keljfeljancsiztak amíg rájuk nem került a sor, így az 51-es út szélén állva is ki tudtam cserélni (sajnos erre is többször volt példa).
    Így ha a szomszédot lapátcsere közben káromkodva találtam meg, akkor tudtam hogy eltörte az egyetlen adaptert ami jó a kocsijára, de nekem szerencsére minden típushoz volt egy-egy zacskóval, szóval jól össze is haverkodtunk. :P
    Ha találtok vmi OEM megoldást rá, vagy gyártót, akkor szóljatok, mert ezek szerint a Vitara sem lesz kivétel. :DD

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Kicsirics77 #45177 üzenetére

    Itt kérdezz körbe: [link]
    Amúgy: Nexxen 'N Blue 4 season, vagy Michelin CC+...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz dethroner #45182 üzenetére

    Azért ez így alma a körtével...
    A 4évszakos gumi (magánvéleményem szerint) egy jó kompromisszum, még akkor is ha drágább mint a szezonális 2 szett együttes ára, de sajnos kompromisszukat hordoz magával. Nem lehet úgy vezetni vele, mint a 2 szettel, bár aki keveset megy és nem boyracer...
    Azért az agyondícsért 4évszakosokat én is megnézném mondjuk 3-4 évesen (ez a gyártó szerinti életkor fele), úgyhogy nyáron a 35+ fokban 150-el nyomták neki a pályán, télen verették latyakos-sós/jégbordás/kátyús úton esetleg hólánccal (nyelvtannáciktól elnézést kérek, mert ezt a szót leírni helyesen...), hogy akkor mit tud mondjuk egy heves esőben vészfékezés, "rénszarvas manőver" közben nyáron egy 3-4 évet futott nyárihoz képest amit normálisan tároltak télen. Nagyon érdekelne, bár most aszem megtaláltam az enyém tökéletes helyét... [link] ;] Ha bevállik hirdetni fogom mint a szentigét. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz beef #45185 üzenetére

    Igazából két táborra van szakadva a gumis topik, az egyik szerint bőven elég a 4 évszakos, mert nincsen 1méter hó meg brutális fagyok, a másik a két külön szettre esküszik.
    Van egy harmadik is, akik a józan logikával azt mondják hogy attól függ. Ha nem mész évi 30-50ezret és letakarított úton jársz, akkor a 4 évszakost neked találták ki. A szüleimnek vettünk 4 évszakos gumit, mert 60+ évesen nem várom el tőlük, hogy a pincéből felhozzák a krokodilt és a belváros közepén kereket cseréljenek, majd a leszedett szettet mossák, szilikonozzák, lecipeljék a krokodillal a pincébe stb. Jómagam még megcsinálom, mert fel tudom emelni a karom és hajlik a térdem és féltem a gyári alufelnit. A 4évszakost azért vettem meg, hogy megspóroljak egy db pótkereket. (így nem kell minden szezonra egy külön pótkerék)
    Nekem hiába megyek keveset nem lenne jó, mert én szeretem nyomni neki, persze ésszel, de én utálom a tötymörgést, azokra az autósokra én két háztömb alatt 4-et verek. ;]

    @tboldi: "Hű, de régen jártam erre, pár napig valamiért kiesett a pikszisből ez a topik." :P

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    Azt a leborultszivarvégét... nem tudtam hogy ekkora indulatokat fog a 4évszakos gumi szítani (na ezt a szót tuti nem így kell leírni :B ).

    @dethroner: Erről megoszlanak a vélemények, a biztonság nem beárazható, de a gumigyártók azért megpróbálják... ;) A 4évszakos elég lehet egy várost el nem hagyó anyataxira vagy pl a szüleimnek, akik ha esik az eső vagy a hó vagy jegesek az utak, a garászból sem jönnek fel a kocsival. Az Auris alja makulátlan, holott 13 éves... életében kétszer látott havat, mindkétszer én indultam el vele (2 kerülettel arébbra és vissza), mert a többi éppen a szerelőnél állt sorba... Annak az autónak a bejegyzett csúcssebessége 150km/h, amit (tapasztalatból mondom) kizsírozott szakadékban zuhanva sem ér el...

    @pigmeus: Szerintem az új hbyrid-el ilyen tapasztalata senkinek sem lesz. Én novemberben vettem, de az még nem hybrid (hálaazégnek). Csillaggarázsban áll a kocsi, még nincsen ilyen gondom. Viszont ha belsejében pont az a jó, hogy a kutya után is ripsz-ropsz ki lehet takarítani, kell hozzá egy szivargyújtós porszívó meg egy csomag nedvestörlő (Lidl-s nettó gagyi, ha a kölykök hátsójára jó, akkor a kocsi műanyagjaihoz is). Egy körömkefe még jó szolgálatot tesz, de azért valami normálisabb huzatot vegyél rá. A kormányomról fentebb találsz képet, még a könyöktámaszt nem oldottam meg, mert közben a régi kocsitól megváltam és nem azzal voltam elfoglalva...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz blakey #45200 üzenetére

    Ez a része is igaz, de mint fentebb írtam a Kormoran 4évszakosát használjuk (jó magam is vezettem vele nem is keveset), bátran mondhatom hogy tényleg jobb nyáron mint az EcoContact5 (gyárilag azzal volt szerelve), de az egy ECO gumi, nem várok tőle csodákat...
    A kormoran előtt a téli szettel jobban muzsikált sónedves úton az Auris és kevesebbet sípoltak a biztonsági kütyük. (sípol egyet ha beavatkozik valamelyik, ne kérdezd miért, a szalonból így kaptuk, tesztautó volt 250km-el az órában)
    A corolla EnergySaver-el volt szerelve, utána lett rajta GY F1, hát ég és föld volt a különbség.
    A Vitara is EC5-el jött ki a szalonból, de nem fogom lecserélni, ha nem érzem biztonságosnak, akkor megy a kukába, de addig lejárom a mintát róla/eléri a 6évet, amelyik hamarabb bekövetkezik. (valszeg az utóbbi) Addig meg rettegjetek. ;]
    Majd utána kaphat SportContact-ot vagy nézek vmi normálisat rá, majd akkor megnézem a friss teszteredményeket és az alapján veszek vmit, ami nem horror árban van.
    De hogy legyen némi poén is benne, a Michelin CC+ most 53k/db 215/55R17 méretben, a szalonban meg a Yokohama téli szett felnire szerelve 260k... számoljatok. ;)

    @ncc1701: Én nem állok sorba, szezonon kívül szereltetek és magam teszem fel a felnit a parkolóban. Nyomatékkulcsom is van, mert olyan helyen dolgozom. ;) 6-7 évente egyszer megjelenek a gumisnál, de olyankor 10 percnél többet nem várok... Mindegyik kocsit oda hordom évek (10+) óta gumishoz, ez a Vitarával 4-et jelent, ebből 3-on 2 szett van, szerinted mennyire mosolyognak ha meglátnak? Mint a Tom&Jerry-ben, megjelenik a dollár a szemükben...

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz pigmeus #45207 üzenetére

    Ha lesz vele gond 3 éven belül akkor visszaviszem és cirkuszolok, legalább az első garnitúra krómozáscserét nem nekem kell fizetni. Én ezen nem vacakolnék sokat a helyedben, ha jó az ár, ez legyen a legnagyobb gondod... nézd meg nyugodtan a konkurenciát, mit adnak annyi pénzért... Lehet ilyeneket venni, hűtőrács, menetfény díszítés stb. akár különböző színekben is: [link] Itt találsz cikkszámokat, azokra keresve kidobja a webshop-os árakat ha nagyon érdekel.

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz pigmeus #45209 üzenetére

    Ez a sérülés mértékétől függ, ha együtt tudsz vele élni, akkor le kell tojni, ha meg nem akkor próbáld a vételárba belealkudni a cseréjét, lehet nem fog sikerülni... A linkelt katalógus a személyreszabós, ezek ilyen plusz cuccok amik "javítják" a kocsi kinézetét. Sétálj le a szervízbe és kérdezd meg mennyi lenne kicserélni (ők is ezt fogják tenni). A kőfelverődés ellen van fólia, de sajnos ez az orr érzékeny a kavicsokra, az enyémen is van már kettő. Bosszantó, de főleg a műanyag lökösön csak esztétikai a probléma. Nem tudom miért vihették vissza, én szeretem az enyémet, nem cserélném be.

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Napfénysüti #45216 üzenetére

    Ha csak a két ajtó sérült... és nem mentek vele a műanyag díszlécek, sárvédő védőlemezek, B oszlop, üvegek...
    Ha csak végig húzta az oldalát, akkor egy fényezés elég lett volna neki, de ha két ajtót kell cserélni (mert menthetetlen mindkettő) az már nagyot kapott... ott még lehet a padlólemez és a küszöb is ment. Mellesleg ezt hívják gazdasági totálkárnak...
    A biztosítótól meg ne sajnáld a pénzt, van casco-d? ;) Fizeted 10 évig, van egy káresemény és megemelik a biztosítási díjadat... Akkor minek is fizeted 10 éve? :W Nekem is van, csak kicsit visszás a dolog, hogy évek óta pénzelem őket és ha ki kell fizetni 100ezret akkor rögtön leverik rajtam. :F

    @dethroner: Of course... vagy csak nem ismerünk minden részletet. Ha csak parkolásnál lehúzod róluk a festéket, akkor nem kell cserélni azokat. ;) És gondolom a szervíz sem hülye, komplett ajtót számláztak üveggel, belsőborítással, kéderrel, kilinccsel, határolóval tokkal-vonóval, noha lehet a többsége átszerelhető lett volna, de nekik egyszerűbb volt pár db csavarral lekapni a komplett ajtót és egy vadiújat feldobni. Ők is pénzből élnek, a javítás gondolom megvolt félóra alatt, de kiszámláztak másfelet.

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Hego #45219 üzenetére

    Nézd meg jobban, van műszaki adatlap hozzá és abban szerepel.
    [link] Itt nézz körül, letölthető pdf-ekben van aszem ilyen adat.

    @tm5: Akkor ezért volt drágább a B8 mint az A0 az esetemben? :W Magyarul nem éri meg bónuszpontokat gyűjteni? Eszem megáll... mától csak a jobbat nyomom és nem ismerem el a felelősségemet semmiért sem. ;]

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Pist@bácsi #45232 üzenetére

    Igen, elég ha az első szélvédőre van irányítva a levegő (Front világít) és be van kapcsolva a ventillátor, máris nem állítja le... De ezen kívül nincsen olyan körülmény hogy ne állítaná le, és ez igaz i30, Octavia, passat, Vitara esetén.

    @dehtroner: Bizony, a Vitara-t az M3-ason elhoztam 130-140-el (óra szerint) 100+ km-t és a Szerencs utcához érve a start-stop le is állította a motort... a vörössen izzó turbó ellenére... A motornak abban a pillanatban (ami meg lett terhelve) elment a hűtése, kenése, és ez a környezetbarát!? "Te mond hogy rablótámadás a te hangod mélyebb... blaaah" A környezetvédelem mondvacsinált oltárán lassan a környezetet is feláldozzuk... csak jók legyenek a számok, az nagyon fontos.

    @ncc1701: Ha 3 évre veszel autót akkor be sem kell melegíteni, csak a jobbat nyomjad hidegen is... Kérdem én (félve a választól) melyik a környezetszennyezőbb? 5 évente kukázni egy autót (mert ha eltűnik a használtautó felvásárló piac mert mindenki újat vesz ezen okok miatt akár hitelre is), vagy 1 literrel többet fogyasztani de jó lesz 10 évig? Ezt kellene mérlegelni, nem légből kapott számokat ráerőszakolni az autógyárakra... :((

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz ncc1701 #45239 üzenetére

    "megveszel egy autót, és azt 20 évig használod" ez a cél a Vitarával... de 15 év legalább.
    Ha mindeközben annyi nyűgje lesz mint a corollának, akkor elégedett leszek.

    @dethroner: De, főleg japánéknál...

    @tboldi: olaj+léghűtés

    @BigBlackDog: amikor leállítja olyan csend van, hogy hallom ahogyan balhátul tellik a gyerek pelusa... szerinted van szivattyú? ;) De nem kell, persze lehet használni, aztán majd jönnek ide 3 év múlva a kommentek hsz-ek hogy "már az enyém is eszi az olajat meg zörög a turbó, mit lehet csinálni vele!?" A toyota okos szervizesei is azt hitték jó lesz a 10w40 az 5w30 helyett... sőt a VW TFSI motorokra ha gondolsz, azt hitték nem lesz gond az egysoros vezérműlánc... szóval a történelem az autóipart egy párszor már a szerszám rosszabbik végére tette, csak nem értem miért nem tanultak belőle...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz gcsikos #45247 üzenetére

    Erre próbáltam én is rávezetni őket, bár nekem ezzel kapcsolatban is vannak fenntartásaim:
    1500-as motorfordulatnál már leadja a maximális nyomatékát, tehát a töltő igenis tölt és ha tölt, akkor bizony melegszik is... városi használatban ha csak araszolunk akkor elfogadom hogy nem kell hűteni, de ha végignyomjuk szombat éjjel a Hungária körutat Teve utcától a Mester utcáig 70-el 2-3000 közötti fordulaton, akkor már kell hűteni városban is... szóval jó lett volna ha nem spórolják ki azt a hőelemet meg azt az egy visszajelző LED-et (inkább kettőt), de ugye valahol a fogyasztói társadalomnak is érvényesülnie kell, különben senki sem venne újat semmiből sem. :W
    Bár az igazsághoz hozzátartozik hogy a szívóbenzin motor sem örül neki ha egy komolyabb autópályás eatp után elvesszük tőle a hűtővizet meg a kenést, még akkor is ha áll...
    Nyugodtan javítsatok ki ha tévednék... :B

    "A Vitaráknak nincs a turbó hőmérséklettel kapcsolatos szenzora és szivattyúja" De a motrolaj hőmérsékletéből lehetne rá következtetni, nem? Mármint ha látnád valamivel?

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz gyenesmartin #45268 üzenetére

    Nem igazán értem mit szeretnél tapasztalni/érezni...
    Leírnád egy kicsit konkrétabban mi lenne az elvárásod és mit csinál ehhez képest az autó?
    Van benne, mert kötelező, az ESP (EBD-vel), kipörgésgátló és ABS, minimum 4 légszák. Ezek vannak most amik nélkül 2008 óta nem kap típus engedélyt egy autó sem, ha van frissebb akkor azt is szivesen fogadom... nekem ez az utolsó infóm.

    @spirit007: [link] Ez egy S-Cross motorter, bekarikáznád ezen a képen a turbó vízhűtőét? Én nem igazán találom... :B

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz spirit007 #45259 üzenetére

    [link] Ez egy olyan kép ahol nincsen semmi takaró műanyag felszerelve egy K14C motorra, én itt nem látom hol a vízhűtő helye...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Brogyi #45271 üzenetére

    Igen, az ABS-el kapcsolatban is van egy ilyen tévhit, hogy nem hagyja állóra fékezni a kereket, pedig de, csak irányítható marad az autó, tehát hiába blokkol ha elfordítom a kormányt akkor reagál és nem csúszik mint a szánkó arra amerre addig is csúszott...
    Na ezt most megaszontam, de remélem érthető. ;]
    Kipöröghet a kerék a kipörgésgátló ellenére, csak nem egyhelyben pörög ha van benne, tehát a kipörgő kerék ellenére halad az autó előre/hátra. Bár úgyis lehet füstöltetni...

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Pist@bácsi #45274 üzenetére

    Olaj a turbó tengelyére be/kimeneti cső!? Az biztosítja a kenését és hűtését...

    @BigBlackDog: Nem az a célja, hanem hogy irányítható legyen az autó, ha blokkol a kerék is leszarja (vagyis csak te látod blokkolni), de ha forgatod a kormányt akkor tudod kormányozni, ha vezettél már ABS nélküli autót akkor tudod miről beszélek, ha még sosem, akkor nem tudom ennél jobban elmagyarázni. Ott ha rálépsz a fékre és nyomod, akkor beblokkol és onnantól nem te kormányzol, hanem a fizika törvényei, mint a szánkót, ezért tanítják az un. rénszarvas manóvert úgy, hogy mielőtt kormányzol elengeded a féket, majd újra fék és megint elenged,manőverez és ismét fék. Javaslom hogy menjetek el vezetéstechnikai tréningre, megéri, sok dolgot elmagyaráznak és hidd el megéri, ha egy tükröt megmentesz egy S-Cross-on már visszajött az ára. Mi 3 évente megyünk, a cég beírat minket, aki kihagyja elveszik a céges autóját... és a sajátjával kell menni dolgozni. :O

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Pist@bácsi #45277 üzenetére

    Nem tudom neked megmondani pontosan, mert szerencsére még nem kellett szétszednem. De akkor hol megy rá az olaj? Szárazon futna? Nem hinném. Vízcsőnek kicsit kicsi az átmérője, nem? Majd még keresgélek, hátha találok egy jobb képet róla. A tetején a WGV csücsül, az biztos, eléggé vékonyka az állítókarja, remélem nem lesz hajlamos a felakadásra...

    Arra gondolsz hogy a turbóról lejövő forró vizet leküldi a blokk-ba és onnan majd a vízpumpa elintézi? Érdekes megvalósítás, de nem rossz, bár én ennél nagyobb hőcserélőt kerestem eddig...

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz BigBlackDog #45279 üzenetére

    Igen, amíg mozgásban van némelyik hagyja blokkolni, vagy csak látszólag blokkol és "sikít a gumi", mert olyan gyorsan csinálja hogy lassított felvételen is alig látszik...
    Epas rendszerekben amint a kormány pozicíójeladója "bead", csökkenti a fékerőt hogy tudj manőverezni és amint abbahagytad a manőverezést, újra blokkolja a kerekeket.
    A kipörgésgátló hasonlóan működik, ha az ESP azt küldi vissza a buszon hogy az autó mozog, nem veszi el teljesen a gázt, különben csúszós úton egyhelyben forogna a kerék, így lehetséges hogy a kipörgésgátló ellenére az octavia-ban 2-esben még "nyikkan" a gumi ha agresszívan vezeted, ha jó a lábad még 3-asban is, de ahhoz nagyon érezni kell.
    Az ESP pl hagyja kitörni a kocsi farát oldalra vészfékezésnél, majd visszateszi egyenesbe amint úgy érzi alkalmas, mire te ellenkormányzol már vissza is tette mögéd.
    De mindegyik elvárja a jó állapotú és minőségű gumit/fékeket, ezek nélkül megteszi amit tud és annyi.
    A Vitara/S-Cross esetén a kapcsoló az ESP-t és az EBD-t kapcsolja ki és csak addig amíg el nem éred a 30km/h-t/le nem veszed a gyújtást, mert utána automatikusan visszakapcsol. :K
    Ez azért kell hogy el tudj indulni közel sem ideális körülmények között, mint a B Omega hópehely gombja a váltón. Ha az gomb nem lenne egy tükörjégre futva ott maradnál tavaszig, mert nem tudnál elindulni az autóval.

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Pist@bácsi #45281 üzenetére

    Nekem is, ezért furcsálom amit spirit007 írt a vízhűtéssel kapcsolatban, de még azt is el tudom fogadni h tényleg van egy pici szivattyú és azért van a leömlőre csavarozva, mert így a blokkal (hengrefejjel inkább) azonos (kvázi azonos) hőmérsékletre kerül, amit pedig a keringő víz hűt...
    Azon a két lukon a turbó tengelye kapja a kenést (motorolajat) látszólag, a hűtését pedig a levegő és az olaj végzi meg ugye a közvetve a motor hűtése.

    @tboldi: És mindegyik csak a csapágyazáshoz? Én valami akkora cuccot vártam volna mint az intercooler hűtője a bömbikben. :B Vagy az úgy örökélet+5nap!? ;]

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz tboldi #45284 üzenetére

    Szóval, ha a vízhőfok visszajelzője a frankót mutatja, akkor az a turbó hőmérsékletére is utal? Persze közvetve, mert az a hengerfejben méri ugye... és nem celsius fokot ír, csak egy skálán vmit mutat...

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Vigneau #45322 üzenetére

    Azért a rend nem túl éber őrei ennél felkészültebbek szoktak lenni... legalábbis itt a fővárosban szokták tudni merre vannak arccal. Keresik a gyerkülésen a minősítő matricát meg ilyeneket, felismerik a menetfényt, egyedül a ködzárfényen kellett barkópázni, hogy miért ott van. Jah meg a TPMS visszajelzőt nézte, mert szerinte ez nem gyári téliszett... mondtam h éles a szemed Sherlock, nem gyári mert én sem keresek többet mint Te... bár a pótkeréknél ő is ledobta az ékszíjat. ;]

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz dethroner #45324 üzenetére

    Gyújtás le és gyújtás fel és figyelte közben a műszerfalat hogy dob e hibát a nem gyári télikerékkel. Gondolom az érdekelte hogy működik e a Maruti felniben lévő VDE szelep. Már műszakin is nézik, ha hibát dob/nem mér mert sima szelep van benne, akkor bukta. A SS ugyanez, ha ki van ütve a fedkomp-ból akkor nem kap műszakit (mert ugye a régi zöldkártyás vizsgát beépítették). Az egyik kollégám 508-a most bukott meg a kiiktatott SS miatt...

    @Pistivi: A ködzárfénnyel? Jah, eléggé kellemetlen helyre tették, ha bekapcsolva felejted akkor a mögötted jövőnek rendesen lebarnul a tarkója belülről. :R Vagy ha a gyerek bekapcsolja te meg nem veszed észre. ;] Sajnos volt rá példa, de rájöttem miért dudálnak mögöttem. :U

    @erh75: A Vitara csomagtérajtaja is olyan, de ne csapkodd izomból mert elgörbül. Amikor csukod le, akkor az utolsó 10 centin állítsd meg, várj egy másodpercet majd egy határozott mozdulattal csukd be. Nagy az ajtó és rendesen le van szigetleve a kocsi...

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz tboldi #45333 üzenetére

    2 helyett 4 csavarral rögzíteni? ;)

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz erh75 #45336 üzenetére

    Utóbbi, a keret van csak 2 csavarral rögzítve a közepén, a széle meg úgy viselkedik mint két szárny. Vagy átfúrod az ajtót még két helyen (nem ajánlom) vagy marad a kétolaldú, de 3M-eset vegyél minimum és olyat ami bírja a párát meg a többit...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz roti86 #45338 üzenetére

    [link] Például, ez ipari és ha megnézed akkor indoor/outdoor: both, szóval kültéren is megállja a helyét.

    Szerk.: Montesantos megelőzött..

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    [link] egy kis csemege, Hybrid Vitara teszt egy 1,4T tulajtól.

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Tom1939 #45346 üzenetére

    Odavitte úgy hogy ki volt iktatva (talán fedélzetiből van kikapcsolva), így a bejegyzett környezetvédelmi besorolásnak nem felelt meg a CO mérésen. Mintha kiszerelnéd a részecskeszűrőt vagy a katalizátort...
    A konkrét esetet nem tudom (nem voltam jelen), elvittük, otthagytuk reggel és felhívták délután hogy megbukott, mert az SS ki van iktatva, így nem felel meg a bejegyzett környezetvédelmi osztálynak. Gondolom várták a csúszót vagy nem tudom, ez csütörtöki dolog, szóval elég friss, megpróbálják még egyszer levizsgáztatni. (gondolom mostmár visznek magukkal kp-t is ;] )
    Ez az autó több sebből vérzik, szóval mindent el tudok képzelni, az előző tulaj nem tervezett módon beletette az árokba fejtetőre...

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Tom1939 #45348 üzenetére

    Lehet, csak mókás hogy egy autót eladtak a szalonban, ami fejtetőn volt, összes lufi nyílt, A és B oszlop ment a helyéről és ehhez képest az új árának 60%-ért vette meg...
    Ő volt a madár, szó se róla, csak nem érzem fair-nek, hogy cserébe éppen tegnap ment előttem egy rozsda barna zsiguli B-s rendszámmal (úgy füstölt hogy a színéből látszott hogy gyakorlatilag dízel), az meg simán átmegy...
    Neki meg itt szőröznek egy kikapcsolt SS-el...
    Nem menüből, mert újraindításnál nem kapcsol be, sosem kapcsol be, de a kikapcsoló gombja meg ott van, viszont nem kell nyomkodni...
    Annyit tudok róla hogy elvitte vmi helyre, ahol kiolvasták a valós futást, ellenőrízték a lufikat meg a szenzorokat és kikapcsolták az SS-t potom 150k-ért.
    A többi részét nem tudom, én csak vittem a kollégát be dolgozni, meg ugye este haza, mert nem volt mivel hazamennie. :DD Mondjuk abba az autóba az előélet ismeretében én nem ülök be, egyszer ültem bele, kipróbálni és egyszer hazavitt, ennyi. Azóta fizetni nem tudna annyit hogy bele tegyem a hátsóm, nem sokkal, de egyelőre még többet érek élve a társadalomnak. ;)

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz erh75 #45352 üzenetére

    Ez rajtad áll, lemezfelni vagy gyári alura lesz?
    A 215/60R16 a lemezfelni méret, a 215/55R17 a gyári alufelnire való gumi.
    Én télen lemezfelnit használok 215/60R16-s téli gumival és disztarcsaval, nyáron pedig a gyári alufelnin van a nyári szett 215/55R17-s gumival.

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

Új hozzászólás Aktív témák