Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz eami #47019 üzenetére

    Az árnövekedést szerettem volna érzékeltetni, hogy ahhoz képest nem drágultak annyit, mint amennyivel a jövedelmünk lett több arányaiban persze.
    Kicsit az az érzésem amit Kádár elvtárs mondott hajdanán: "...nem a zsemle lett kisebb, a pofátok lett nagyobb..."

    Szóval az inger küszöbb tolódott ki inkább e téren, mert akik akkoriban a 30 éves Lada/Skoda/Moszkvics gépjárműnek nehezen nevezhető roszda kupacokat heftölték otthon minden hétvégén, azok manapság páréves S-Max-al meg Grand Scenic-el feszítenek... aztán sír a szája h drága a zúj autó... a régit meg költséges szervízeltetni... de a bőrüléshez ülésfűtés dukál, a kétzónás digitklíma, 8 hangszóró meg csir-biri-zabszalma alap nomeg a zonnensíbeda' ... de költeni rá már nem futja, küzdenek a leharcolt harmadik tulajos nyárigumin, télire sose futotta " 'mer régen se vót a zsigán osztan mégis itten vagyok" és hasonló önbutító urbanlegendektől túlfütve, mindeközben képzelik magukról h ők az élet császárai, pedig mindez csak egy máz, de sebaj, majd lehet menni a népítéletre névtelenül fröcsögni és másokat hibáztatni saját tudatlanságuk és butaságuk miatt...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Tom1939 #47021 üzenetére

    Látod látod, mégse 1/17-ede a 6 évnek... ;) inkább a fele, de van benne valami, ha cserés hát cserés, nekem 2 folt vagy 6 év a lélektani határ, utána megy a kukába, mivel én megyek évi 5ezer körül a Vitarával, tán' még annyit se...
    Cserébe két szettem van hozzá, szóval anyagi csőd. ;]

    @SyMbioTe: ááá, hova gondolsz, meg kell venni jó állapotban, lehetőleg hitelre, járni vele 3-4 évet, aztán ha kezd kehes lenni akkor eladni vmi madárnak, vagy beszámítatni egy nepperrel egy másik jó állapotúba... csak egy idő után nem lesz jó állapotú a piacon, no ezt éljük most. ;)

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz csaba1203 #47030 üzenetére

    Nem erre akartam kihegyezni a dolgot, inkább arra h mindehhez fel is kell nőni, nem csak pénztárcában hanem agyban, gondolkodásmódban és nem csak 1-2 embernek, hanem mindenkinek, akkor talán jó irányba indulnának el azon a bizonyos úton...

    @AMD Power: Ezt a kiszámolós gyereket vmi piszokul rühellem, egy időben folyton LTP-be akarta rakatni mindenki pénzét, előtte állampapírba, most a nyugdíjelőtakarékosság a menő? Én a nyugdíj korhatárt több mint 25év múlva érem el, feltéve hogy nem tolják tovább, de az én korosztályom már így is azért vesz talicskát h a belét vinni tudja magával, szerintem a többség nem fogja megérni. Azért fizessek vmit hogy sose kapjam vissza a reálértékét? Mert a ma befizetet 10ezrem mit fog érni 25 év múlva? Ha ilyen infláció lesz jó esetben kapok majd rajta egy 6-os borsodit, de sebaj, lesz egy nap a panelban amikor nem fog érdekelni h meleg van. :DD

    @PeterPH: Ez egy baromság, hogy a jövedelmemhez mérem, arra költöm a fizetésemet amire én akarom, ha rálocsolom mindet az autómra mert az a hobbim h állandóan cirógatom meg foglalkozok vele, akkor az más, ha egy közlekedőedény kell az is más.
    De és itt jön a lényeg: Egy autóra mindig költeni kell, olyan autó nincsen amit megveszek és használok és nem kell rá költeni, ezt nem tudom ki kezdte el, de már akasztanám, ilyen nincsen. 5-6 évente minimum egy ganritúra gumi, van KGFB, van teljesítményadó, évi egy olajcsere és akkor még egy centit nem mentem vele. A suzukira is költeni kell, hát az sem megy jóindulatból emberek. Igen, a prémiumhoz prémium fizetés kell, de ha neki büdös beülni egy Vitarába, akkor tessék költeni is rá, ezért is írtam korábban:
    "Amúgy én a műszakin a karbantartási ütemtervvel indítanék és ami nincsen kicserélve, azt cseréltetném a tulajjal, addig nincsen műszaki... amit tud számlával igazolni h kicserélték vagy benne van a szervízkönyvben azt nem, de a többit igen..."
    Hidd el, rögtön nem lenne dugó. ;) Sok embernek úgy vonatnám ki a bontószökevényét hatóságilag mint a huzat, digitális szervízkönyvet és papíralapút is vezetettnék velük, államilag, amihez minden szervíz, az utolsó zsákfalu zuggarázs szerelője is hozzáférne és lehetne bele írni a dolgokat, amint elkapom h túlment egy hűtőfolyadék már menne is a sárgacsekk... úgyis csak abból tanul, az utakon is ez van, amiért megb*** a rendőr azt nem csinálják, de a többit szabad. :U

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz ncc1701 #47037 üzenetére

    Szerintem ez 50-50, mert nagyban függ attól hogy mi volt a cél az autó vásárlásakor.
    A saját példámat tudom csak felhozni:
    A régi autóra a piaci értékét rá kellett volna költeni, mert kellett volna féktárcsákat, fékdobokat, kipufogót cserélni és kellett lassan alá 2 garnitúra új gumi, meg még a fene se tudja mit találtunk volna ha megbontjuk. (Amikor eladtam, ezt mondtam a srácnak h kicsit gatyába kell rázni, megértette de így is elvitte.) Tokkal vonóval rá kellett volna locsolni durván 1millát, egy ABStelen 19 éves autóra... (nem tűnt racionális döntésnek) okés, akkor nézzünk használtan vmit helyette, mert 2,5-3millió körül vannak nem 10+ évesek normális állapotban biztosan (japán kombik), ami egy 4 tagú családnak bőven kényelmes... az összes "páciens" olyan volt h amint hazavittem volna ránézésre 500ezer forint alkatrészre és én nem vagyok autószerelő... az már 3-3,5M :W Akkor 4M-ért kapok újat, igaz nem abban a kategóriában, de kapok újat hasonló extrákkal. Nézegettük, hát betegágy betegágy hátán (EcoBoost, TFFSI), turbós varrógépek(1.0L+ifaturbó), túlárazott szívók (Honda, Toyota, Mazda) vagy csomagatartónélküli egérkamionok (bocsánat a Swift tulajoktól nem bántásból, de nekünk az a csomagtér kevés, kisgyerek mellé kell a csomagtér és mint tudjátok én rengeteg sz@rt cipelek magammal ;] ) úgyhogy maradt a Vitara, okés de 4M-ért abból is 1.0 BoosterJet GL van, akkor várjunk még, hátha lesz valami, közben gyűlt a pénz és így vettük az 1,4T GL+-t, amit nem bántunk meg. (A Vitara azért került képbe, mert 2017-ben az egyik régi évfolyam társam olyat vett az M16A motorral és elhozta megmutatni, akkor megtetszett a családnak, de az full extra szal 7M+)

    Ha figyeled mekkora összegű ráfordításról jutottam el az 5+M-s vételárig... :DDD

    Nem a szomszédnak vettem, nem a haveroknak, a családomnak, fájt kicsengetni ennyit autóra, de egyszer élünk, és erről tudom mi baja van és hogyan használta az előző tulaj, szóval reményeim szerint nem lesznek meglepetések. Kipucoltam a bankszámlámat mire megvettem minden plusz cuccot hozzá, de ez már csak ilyen, cserébe úgy indulok el vele mindig h 2 dolgot biztosan tudok: Biztonságban leszünk és ha beteszem a kulcsot akkor elindul és megy. :R

    Igazából ez nem anyagi helyzet függő, hanem elvek kérdése, akarok e költeni rá/nem akarok költeni rá. Aki akar költeni rá, az karbantartja, aki nem akar, annak meg amíg átmegy műszakin és önerőből helyváltoztatásra képes addig nem fog költeni rá.

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz blakey #47057 üzenetére

    Érdemes frissítgetni? Nekem a hangvezérlést meg a wazze-t leszámítva a gyári is jól szuperál, AA-t is akkor frissítem ha már el sem akar indulni hanem rinyál h frissíteni szeretne de nem tud...
    Plug&Work azonnal, ezt a két - mellesleg very annoying (azért ezt a jelzőt használtam, mert amit akartam írni azért kikapnék ;] ) hibát leszámítva - csak szuperlatívuszokban tudok nyilatkozni arról a fejegységről, a hangminősége nem az igazi, ha 2020-ban ez lenne az alja tudásban, egy büdös szavam sem lenne...de van ennél lejjebb, az a szánalmas meg a CD-s autórádió USB és BT nélkül 2020-ban...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz blakey #47060 üzenetére

    Nah, ha hétvégén időm engedi meg a "kiscsalád", akkor lehet megnézem és frissítem, mert csupán reménykedni tudok benne h jobb lesz, ha rosszabb nem lesz akkor veszítenivalóm nincsen... féltank E5 csak elég lesz hozzá... :D
    Nem tudom most mi van rajta, 2019 novemberében amivel átvettem, az 1860 lesz tippre...
    Hátha legalább a hangvezérlés magára talána mert az bizony hiányzik veszettül...

    @dethroner: Nekem volt h egy értesítés felolvasása után beakadt a rádió, mintha a CD felakadna... régen parkoltam le olyan gyorsan a belvárosban. ;]

    @eami: Fel is olvastatod vele például a messenger üzeneteket? Na azután nem ritka hogy "ugrik a CD a rádióállomáson", legutóbb Demjén Rózsi hangja ugrott... vagy 8 oktávot. :DD

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz M_AND_Ms #47056 üzenetére

    Amit blakey linkelt mega-s link az 1,91GB, a hivatalos oldalon lévő 654MB !? :F
    De hogy itt legyen a hivatalos link is: [https://oss.bosch-cm.com/suzuki.html]
    Remélem magyar nyelv van benne... ;]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz M_AND_Ms #47069 üzenetére

    És @PeterPH: köszi az infókat, nem akartam itthon leforditani a kódot, mivel nem értek a programozáshoz annyira mint szeretnék. :DDD

    @blakey: feldobtam, 1870 volt gyárilag rajta (2019es Vitara 1,4T GL+ részecskeszűrős), meglatom hogyan muzsikál... USB-n kicsit sokáig tartott de sikerült...

    @eami: nekem nem szokott raerni mert sokszor úgy szól a család h mi kell a boltból... :D

    Viszont a csodálatos kínai kamera ma egy új szolgáltatást mondott vissza, nevesul a lencse beállítást... Beállítottam, szépen látszik minden majd egy bukanno amiből itthon nincsen sok és ahova a gravitáció húzta ott állt meg, többet állítani nem lehet, mert ha elengedem leesik újra a lencse... Úgyhogy ma még azt is meg kell takolnom valahogyan... #mindigcsostuljonabaj

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz SyMbioTe #47080 üzenetére

    Fogj egy pendriveot ami fat32re van formazva, más ne is legyen rajta és 16GB-nal ne legyen nagyobb. Kicsomagolod rá a zipet,leviszed a kocsiba. Kulcsot se tedd bele, hanem húzz ki/le mindent a fejegysegrol, se BT se SD, pendrive bedug. Kulcsot betesz, autót beindit majd vár, sokat mert nem i7 van benne. ;)
    Ha olyan 5-10 perc után sem történik semmi, akkor nyomhatod a fogaskerekek, a fokepernyon, hosszan (15-20 másodperc) után bedobja azt a képernyőt. Utána írni fogja már, de nekem le kellett onnan kérni a szoftver verziót h elkezdje a frissítést.

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz dethroner #47083 üzenetére

    Azért kell beinditani h a SS kezelje a helyzetet, üres, kézifék, mindent elenged és majd az elektronyika teszi a dolgát, azért van és nem hagyja lemerulni az akkut. ;)

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    Nincsen valakinek fotója a Vitara hátsó rendszámtáblájának rögzítéséről?
    Piszokul zörög minden becsukásnál/kátyús úton (amit BP-en nem is találni :DDD ) és a kétoldalú nem igazán fogja meg... félek h leveri a fényezést. Nem lehetne beletenni még 1-2 csavart hogy az alja ne a levegőben legyen!? :F

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz spsalvia #47105 üzenetére

    Nincsen láma kérdés, ezt én nem definiálom, mert hogy klasszikust idézzek: "csókolom nem tudom hogy mit nem tudok..."

    Első körben, tegyük helyre a fogalmakat, amennyire tudok segítek, noha nekem Vitarám van, de már részecskeszűrős...

    Én városban használom (BP), lassan 2000km van benne és nem nyavalyog a részecskeszűrő miatt, de jó ha tudod hogy van visszajelző lámpája a műszerfalon. Nem kell tőle félni, mert ez nem olyan mint a dízeleké, a dízel autókra azért kellett annó, hogy ne kormoljanak (ott nincsen szegénykeverék, gondolj a TDI Mk3 Golf-okra/ chip-elt PDTDI Leon-okra, nyomtál egy padlót és füstfelhő), de ugye a benzines ha kormol az már régen rossz... (akkor már 1:1-ben fogy a benzin az olajjal :DDD )

    Másfelől ez egy turbó motor közvetlen befecskendezéssel és "vizes turbóval" Start/Stop-al.
    Nem árt leállítás előtt hagyni ketyegni picit (Start-Stop OFF!), hogy le tudjon hűlni a turbó és beindítás után sem érdemes terhelni azonnal... főleg országút után hagyni kell neki 2-3 percet h lehűljön.

    Igazán kitisztítani magát a részecskeszűrő nem tudja, ahhoz tartósan (1-2 óra) folyamatos emelt fordulaton nagy sebességgel közelekedés kell, tehát autópálya és nyomni neki vagy 140-150-el óraszerint, ha csak 100-110-el gurulgatsz 6-odikban a pályán, az kevés...

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz sike! #47108 üzenetére

    Fém a fémhez verődés hang, mintha valamelyik klíma cső nekiverődne a hűtőnek, lehet csak elengedte a kapocs csavarja... nézesd meg szakszervízben, mert így tuti nem fog menni és ha lehet ne használd, mert bármi is lehet, majd ők megkeresik mi adja ki.

    @blakey: Köszi, csak ilyen icipici filckorongom van, amit a székek aljára tettem fel hogy ne barmolja össze vele mindenki a lamináltpadlót a nappaliban... az a gyerek dolga műanyagmotorral driftelve... :DDD

    @spsalvia: Igen, a turbóra figyelni kell, fogy e a víz, olajat csipegeti e ilyesmi. A Start/Stop-ot én reflexből nyomom ki, kb a biztonsági öv bekötésével egyidejűleg...

    Használt vs. Új témát kiveséztük, olvasgass vissza kicsit, jelenleg azt mondom hogyha elég neked egy S-Cross,a kkor inkább azt mint 3M körüli használt nagyobb kategóriás kombi, mert 5 éven belül ugyanott leszel anyagilag... (magánvélemény, ne vedd készpénznek)
    Azért évente 1-2 alkalommal vidd ki a pályára, menjetek le a Balatonra, vagy nyaralni Horvátországba hogy azért tisztuljon néha és annyi.

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz dethroner #47118 üzenetére

    2 dolog a vitátokhoz:
    - én nem vagyok olyan sértődős, erre már rájöhettél, max nem reagálok ;)
    - valóban beleléptél a lelkébe, fordított szituban Te is túlreagáltad volna... :R mindennek ellenére ez Suzuki topik, várható volt h lesz valaki aki lefosozza, én ezért sem formáltam véleményt...

    Valóban, az szabalysertes, de ne legyünk álszentek már... A Vitara 6-osban 130-nal oraszerint forog 3ezret, szóval nem akkora okorseg mint elsőre hangzik. Ha a gépkönyv ezt írja akkor az a mervado, de az én módszerem reálisabb és ami fontos, sokkal szórakoztatóbb. :DD

    A városi autó paradoxon, legalább akkora mint a városi terepjaro vagy az alkoholmentes sör, egyik sem létezik, egyetlen autó sem szereti ha egész életét a városban tölti, nagyban megroviditi az élettartamát, tehát ki kell őket vinni, legalább néha "mozogni" mert nem azért találták fel az autót hogy azzal járjanak menozni a templomba meg a szatocshoz... ;] ;)

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Tom1939 #47125 üzenetére

    Igen, BBke leírta, én meg elmagyaráztam neked többek közreműködésével, hogy nem fekete és fehér a világ. ;)

    Induljunk el akkor a kályhától még egyszer utoljára, mert már több fórumon leírtam és kezdem papagájnak érezni magamat:
    - Részecskeszűrő = Anyagicsőd (igaz vagy hamis?) Egy nagy lópömpölőt, igen, igaz akkor ha lekokszolódik a dízelben az EGR és elkezdené nyomni a kormot, de minden más esetben ilyen nincsen, benzines lekokszolja a Waste-Gate-t? Nem, mert nem termel kormot, szegény keverék esetén sem, míg a dízelnél nincsen szegény keverék, ott a befecskendező önti be a nyálat a turbó meg tolja be a levegőt, de a benzinesben van légtömegmérő, mert a beszívott/töltött levegőhöz adagolja a benzin mennyiségét és nem fordítva. Így érthetőbb?
    A lényeg, hogy ne higyj el minden butaságot amit a neten olvasol és nem kell mindent "kőmagyarra" visszafordítani. A turbótól is fosnak mint a tűztől, de turbó és turbó között is van különbség, van változógeometriás, állandó sűrítési arányú, változtatható sűrítési arányú stb. ezerféle van de a magyarnak minden turbó és mindegyik drága és tönkremegy... persze, ami nincsen a kocsiban az nem megy tönkre, Murphy, de ha abból indulsz ki hogy a gyári nyáriguminak ami rajta van 45k huf darabja, plusz a gyári TPMS szelep is 12k/db, akkor némi matekkal belátható hogy felgumizni is 250k durván, és akkor fosunk egy 300k-s turbógenerálozástól 10 évente!? :F

    @ncc1701: "Az 1.4T viszont mókás lenne a kocsiban. :)" Swiftben nem tudom milyen, de az 1140kg-os Vitarában is szedi a kaucsukot rendesen... ;]

    @BBke: De azok dízelek, nem? Nem a multijet-ekre gondolsz? mert azoknak folyton "véres a torka" :U talán a DPF vele még a legkisebb gond, az 1,6DDiS is állítólag Fiat motor és szeret átugrani a vezérlése, de lehet csak urban legend...

    @dethroner: Igen, nos én ilyen beteg ember vagyok, hogy 4ütemű motornál a hengerek száma 4-el osztható legyen maradék nélkül... ;] Nem minősítem a járművet, Dvix biztosan szereti és örül neki, nem veszem el az örömét, ha rossz döntést hozott úgysem fogja elmondani, ha jót akkor meg tenni fog ránk magasról...
    Én is néztem, de nekem az túl "Nivás" volt, ha terepjárót akarnék, akkor egy Defender-t vettem volna vagy egy Land Cruiser-t V8-al, hogy tudják lássák hallják van pénz lóvéra. ;] De nekem egy családi kombi is megtette volna 5M körül... csak nem volt semmi értelmesből... MCV, Astra, Focus, Octavia, aztán kifújt, mindegyik alapmotorral, de köszönöm azokból nem kérek, egyébként is, ellentmond az alapelvemnek: alapmotorral és alapfelszereltséggel nem veszek új autót.

    A másik témához:
    Igen forgatni kell, de azt én az injektorok miatt gondoltam, nem a GPF miatt... mivel a waste-gate állítókarja piszok hosszú és eléggé vékony, én inkább attól félek hogy az hajlamos lesz majd a felakadásra és abból fognak inkább problémák adódni meg a közvetlen befecsi miatt. Amennyire tudom már most vannak gondok, mivel az E10 nem pucolja annyira, ezért előfordul hogy 4000 körül megtorpannak, de ezt csak az M16A-ról hallottam még, a K14C/D és K10C/D motorok kapcsán nem olvastam ilyet, ámbár szemmel tartom a fórumokat.

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Tom1939 #47130 üzenetére

    "hanem a ne hagyjon az út szélén/ ne kapcsoljon vész üzemmódban előzés közben rész miatt"
    Ezt most nem értem... :B
    Előzés közben letilt, akkor fék és húzódunk vissza, beleborítom a parasztot az árokba ha nem enged vissza, főleg ha jönnek szemből... KRESZ... "törekedni kell a balesetek elkerülésére", hiába nekem volt gondom ha ő nem akart segíteni a karambol elkerülésében, magára vessen... volt már ilyen velem az i30-al, hogy rá kellett húznom a szabályosan közlekedőre mert jöttek szemből... megálltunk, elnézést kértem, megbeszéltük, ittunk egy vizet a stresszre, egyik autónak sem lett baja, tovább mentünk. Ott hagyni nem fog, max "szívó módban" jössz haza, amúgy meg ott az Assistance, ha lejár utána is kihívhatod, csak pénzbe kerül. :U
    Városba egyik sem jobb a másiknál, ezek a kamu hybrid-ek meg többet vesznek el mint amit adnak... :O
    7,45 alá nem tudom bevinni a Vitarát sem a K14C motorral, szóval... :K

    @Hego: Úgy tudtam Fiat, de a "kisoroszlán" sem jobb... HDI-k? ;)

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz ncc1701 #47133 üzenetére

    Ilyenbe én is belefutottam párba már, de kedvesen dudáltam neki és előre engedett, majd utána elengedtem a gázt amikor láttam h jönnek szemből és vörösödött a feje vastagon, majd amikor elkezdett előzni akkor én is beleléptem... ha utolért akkor mindig megkérdeztem: "ugye milyen köcsög dolog!?" nem volt válasz általában... igen, amikor ők kerülnek a szerszám rosszabbik végére akkor általában bekapcsol az empátia...

    @Tom1939: ne bambuljon, figyeljen, ha bambul az veszélyes, ezért sem szeretem az idősebb korosztályt (65+) az úton, romlik a helyzetfelismerő képességük, lassabban pörög az agyuk, ezért nő a reakcióidejük... általában ezért is mennek lassabban, mazsolákra ugyanez igaz, "nyomd neki, maradj le vagy állj félre" mivel én visszaeső relatívgyorshajtó vagyok, nem szeretem ha sétakocsikáznak előttem, ha a nem tudja felvenni a forgalom ritmusát akkor nem való az útra.

    Abban az előzésben nekem elkezdett megindulni majd egyszercsak power elmegy, és 40km/h max, volt némi pánik, dudálás, húzódás, vészvillogó, szemből meg jött a Scania felirat 90-el... :DDD nem volt opcionális hogy segít e vagy a kamion frontálisan vagy őt szorítom le, de inkább kifizetem egy személyautó két oldalát, minthogy frontálisan találkozzak 40tonnával...

    Amelyik lassít az már szórakozik veled (előre megfontolt szándékú közúti veszélyeztetés vétsége, azt már években mérik), olyankor szoktam jobbra húzni, max repülnek a tükrök, akkor legalább megáll és rá tudom rúgni a lábára az ajtót amikor ki akar szállni emberkedni... :DD csak fontos h te legyél a gyorsabbb, törött sípcsonttal már nem lesz kemény, ne aggódj. :K aztán lehet betétlapot tölteni... csak azt tudnám hogy az ilyennek mi baja van a világgal, hogy nem egyedül él a bolygón? vagy kicsi a férfiassága és így kompenzál?

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Tom1939 #47136 üzenetére

    Nem adhatom el, céges lízing, de valószínűleg szériahibás lesz, a márkaszervízben felajánlották hogy adnak helyette i40 kombit, de a lízing cég hallani sem akar róla...
    H mennyire jó is az autó: Megérkezem, ügyfélparkoló, belépek és mint amikor általánosban bejött a tanárnéni, akkorát köszönnek... kisétálok a szervízbe, fiúkkal pacsi, névről ismerem az összes szerelőt, megy a "Helló, hogy vannak a gyerekek meg a zasszony...", méricskélnek, káromkodunk, berhelünk rajta vmit 4-en, majd elviszem és két hét múlva ugyanazokkal az arcokkal ugyanott állunk és kezdjük előről. :O A főnököm újabban köszönés nélkül úgy veszi fel a telefont, hogy trélert küldjek vagy hazajön lábon... de vannak jó pontjai, szerethető autó, jó vezetni, kényelmes, csak folyton vészüzembe valamiért...

    Nem a bambulás a gondom, hanem az hogy nem tudok rá számítani, és ez sajnos egy társasjáték... mintha a BlackJack-nél nem tudna számolni az osztó...

    A legjobbat kihagytátok, a megelőz hogy feltartson:
    Mész a kis autóddal 100-110-el, fütyörészed hogy "méd in hungária...", majd látod a tükörben hogy megjön menőjenő vagy 150-el, rádáll szélárnyékba kihúzódik, megelőz, majd besorol eléd és visszalassít 85-re... megelőzöd, de amint beálltál elé 100-110-el megint megelőz és vissza 85-re. Ha magadra ismersz haver áruld már el hogy ez miért jó neked!?

    @beef: oh, a régi szép idők, amikor a szerpentinen Biharfüredre minden kanyarban jött szembe egy 1410-es... :DDD a kedvencem a Bukarest Konstanca "autópálya" volt, amin átvágtatott előttem egyszer egy lovasszekér keresztben... A király-hágót is imádtam felfelé, lefelé meg öngyilkossági kísérlet volt... De máig kedvenc túrám: Nagyvárad-Torda-Marosvásárhely-Kolozsvár-Brassó-Bukarest-Mamaya, mikor hazajöttem nagyon sok ezrest dobtam a templomi perselybe... :K A román rendőrök szerencsére viszonylag korruptak voltak akkoriban, de máig élénken él bennem hogy a benzinkúton úgy tankoltam, hogy szigszalaggal volt a kijelző mögé ragasztva: "x1000 Lei" ;]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz SyMbioTe #47141 üzenetére

    Köszönöm az infót és hogy nem felejtetted el! :R
    Majd megírom novemberben mennyi volt a Vitara, mert már előre félek...
    Azért az a ~2300forintos olajszűrő meg a ~4300 forintos pollenszűrő nálam még mindig kiveri a biztosítékot... mondjuk a 15k-s rezsióradíj sem semmi...
    Légszűrőt nem is cserélték? :Y

    @tboldi: Én munkadíjjal számolok szervizköltséget default, tehát 300k az kiszerelés, felújítás, beszerelés, olajcsere, hűtővíz csere tokkal vonóval, tehát otthagyok egy döglött turbós vasat a szervízben és hozok egy felújított turbósat.
    5 vagy 6 hengeres, az nem a fűnyíró traktorod? :DDD sor4, V8, V12, a többi csak vmi csettegő. ;]
    Persze hogy kormol, de az arányok fontosabbak, egy dízel autóé így néz ki 20ezer km város után... nem tökéletes az égés, de arányaiban nézve egy GPF fényéveket elmegy a DPF-hez képest... meg merem kockáztatni hogy hamarabb fossa el magát a befecskendező...
    Ezért is írtam korábban hogy paradoxon, az autót azért találták fel hogy nagy távolságokat gyorsabban megtegyenek mint lóháton vagy gőzmozdonnyal... az elektromoson kívül egyik sem szereti a várost, ki kell vinni néha és megzavarni, mert ha egész életében 3500 alatt él, akkor ez történik ami a képen látszik... ha mindenki 3500-5000-ig használná nem tudna lekokszolódni, csak akkor meg ámokfutás lenne az utakon... mégsem járhatunk 2-es padlógázon 50-el a városban... :P plusz ugye akkor már nem is 6lityit hörpint fel 100-on... és feldughatja az EU a normáit oda ahova nem süt be a Nap... :DD mert onnantól a CO2 az egekben, fogyasztás dettó, igaz legalább nem tömődik el a részecskeszűrő, a szívósor, az injektor fej...
    Ami ki akar jönni onnan az ki fog, hacsak nem egy tartályba gyűjti és szervízkor kiborítják a fiúk mint a porszívóból. ;]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Napfénysüti #47144 üzenetére

    Egy darab műanyagért meg némi szövetért... azért talán abból az utángyártott is megteszi ha illeszkedik, én utoljára talán 3500-ért vettem vmelyik toyotába (vagy az e11 faceliftbe vagy az aurisba) és már akkor is megkérdeztem az eladót, hogy nem érzi e rablásnak... a légszűrő ami sokkal kifinomultabb meg 2200... a pofám leszakad ilyenkor...

    @SyMbioTe: Én lehet cserélném, de én eleve ilyen karbantartás buzi vagyok és amit meg tudok csinálni azt magam csinálom meg... az autószerelőkről meg van a véleményem, tisztelet a kivételnek (amelyik nem aranyáron dolgozik és jól) a többi úgy szerel autót h nem a saját szerszámával veri a csalánt, szóval neki nem számít... de az is igaz hogy szeretem bütykölni. Látom a lakótelepen például egyre kevesebben csinálják a szezonális kerékcserét, inkább elviszi a sarki emberkéhez és megcsináltatja vele... pedig nem nagy meló. Mondtam is annó a nejemnek, hogy amíg a kezem fel tudom emelni, addig én fogom csinálni...
    Akkor SD kártya, én sem tudok ennél okosabbat mondani, én egy ezeréves 4GB-os kingston datatraveller 2.0-val csináltam és elsőre simán megcsinálta (1870->1880). Az adapteres is jó lehet, mivel ha szétszedsz egy ilyet akkor nincsen a microsd->sd adapterben elektronika. Ha úgysem megy akkor agyalunk még.

    @tboldi: Hiába van szép hangja, egyik sem napihasználatra lett tervezve, a porsche boxer motorja is és a Quattro motorja is eléggé beteges tud lenni... Dethroner szerintem az élettartamára meg a karbantartás igényére célzott, mivel a 3 hengeresek zömében kettőstömegűvel jönnek ki, amit 80-100k alatt szét is vernek... ha meg nem azt akkor a motortartót vagy a főtengely csapágyat...
    A turbó generált arányaiban mondtam, BP-i árakkal, itt egy kuplungcsere is 120k-ról indul a "Fosch" szervízben... Debrencenben/Karcagon 65k-ból megvagy. Ha abból indulsz ki hogy a gyári EC5 215/55R17 méretben 44k/db és még TPMS szelep is kell hozzá, akkor a 150k-s (csak a Te kedvedért :P ) turbógenerálozás innen nézve szerelmeskedés az apróval... [link] és ez egy retek dobd el messzire kínai gumi... ebből is 4db már 80ropi, szóval aki egy ilyen autón a turbó miatt parázik... nos eléggé szánalmas, nemde? ;)

    @vacs: 12év átrozsdásodás elleni garancia van rá, véleményem szerint azt ha elbukod nem nagy kár, mivel 11 év múlva úgysem fogod tudni érvényesíteni, erre nagyon sok pénzt fel merek tenni... kibújnak azzal hogy nem volt lemosva az alja, ha meg le volt akkor rossz technikával mosták le... (tudom előre h nem fog tetszeni ;] ) szóval én a helyedben megcsináltatnám rendes üregvédelemmel és 5 év múlva megint ránézetnék...

    @TommyY2: A BoosterJetbe csak 5w30 A3/B4 (ugye jól írom srácok?) és valami rendeset, nem szék-szék-házikó márkájút vagy Gasprome-t... (Ecstar, Motul, Shell, Castrol, Total)
    A Splash-be is rendes márkát, mindig új szűrővel, és abból sem akármilyen (ManFilter, Nipparts, JP). Az 5w40 felmerült korábban is, komoly "eszmecserét" folytattunk tboldival a témában, ha gondolod keresd vissza. Igen, elméletben jobban bírja a meleget, gyakorlatban viszont mindig a gyártói ajánlás a mérvadó. Az előző autómba azért öntöttem bele bátran, mert annak a gépkönyve az 5w30-at és az 5w40-et is engedte, azzal a megkötéssel, hogy 5w30-at csak akkor szabad ha a külső hőmérséklet 30C fok alatt marad, de ez ugye nem igaz, főleg itt a fővárosban nem ritka a 34-38C fok, plusz itt a sok lámpa, dugó, araszolás végett sem ajánlott, mert hamar elforr... de a BoosterJet nem engedi az 5w40-et, a Splash könyve sem engedi szerintem, azt öntesd bele ami az ajánlott, ha el akarnak térni tőle akkor emeld fel a hangodat. :DDD

    @dethroner: Nekem ment penről a hétvégén, nem tudom hol lehet a hiba... elsőre minden gond nélkül... :K

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz TommyY2 #47166 üzenetére

    Japán motor, szóval lehet hogy csipegetni fogja, érdemes rá figyelni, mert a "vékonyabból" jobban fog fogyni mint a "vastagabból". Ha sok fogyna, akkor visszaváltasz 5w40-re maximum...
    Gépkönyvet néznék a helyedben elsősorban, hogy az mit ajánl, és én cserélném 10-12 ezrenként... ami marad a 4L-es kannából azt érdemes bedobni a garázs sarkába és figyelgetni a szintet, legalább havonta egyszer napi első hidegindítás előtt... én a csomagtartóban hordom magammal, de Splash esetén, nos ez nehezen kivitelezhető, de ha szerzel egy 1L-es olajosflakont valahonnan (vagy veszel ugyanolyan olajból pluszban 1L-t), akkor az is megteszi és kisebb helyet foglal mint a 4L-es kanna...
    A Vitarához én kértem pár decit az 1hónapos szervíz során egy flakonban. [link]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz tboldi #47171 üzenetére

    "szerk. 2: Drága gumi? Fasza Hankook van 12-14k Ft-ért..." khmm, itt vagyok ám... :P amúgy apollo is van emberi áron, mondjuk a kisza25 féle "traktorgumi"... ;]
    Ha már fillértb***unk akkor 4évszakos kínai legyen, mondjuk infinity ecofour (hogy halmozottan hátrányos helyzetből induljon eco is meg four is meg kínai is, de főleg occsó ;] ) legyen, az sóheréknál 10 évet is kiszolgál... :W

    Bocs, ha nem tudsz összekaparni 1 gurigát verdára, az már régen rossz, azt fenn is kell ám tartani... mi lesz ha egy azon évre esik egy gumicsere egy kuplungozással, ne adj Isten egy nyelestengelycsapágy is befigyel, akkor hívja a providentet!? :Y nevetséges... Ezt az árkategóriát sosem értettem, ezt a félmillió és az alattit... a 2000-es évek elején még épkézláb autókat lehetett annyiért venni, megkímélt, szervízkönyves, 8-10 éves másodautókat kevés futással (120k km alatt!), pl: Civic, Yaris, Brava, Polo és ezek mind olyanok voltak hogy kaptak 4L friss olajat meg 3-4 új szűrőt és elmentek még 100-150ezret hibamentesen, igaz hogy ki kellett fogni, de nem nyújtott be egyik sem 100k+ szervizszámlákat váratlanul... (ezek gyártási éve: '96-'99) De ma? 1M alatt kb bontószökevények vannak, szervízmúlt a homályba vész, ahogyan a futásteljesítmény is, aztán egyszercsak elpattan a vezérműlánc és alhangon 200ezer forintos szervíz (csere bontott motorra, ami tulajdonképpen 21-re lapkérés megintcsak...), szóval az alatt értelmes autó nincsen, akinek meg olyan van ami ebbe az árkategóriába esik (mondjuk faterodnak), amíg nincsen komoly baja, nem adja el, hanem használja, mert ismeri a nyügjeit, tudja mi mikor volt cserélve, stb. Miért is vállna meg tőle és venne helyette egy bizonytalan előéletű szervízigényesebb újabb modellt!? Igaza van ha nem adja el, mert az a pár száz k amit adnak érte manapság semmit sem ér... ;)

    Más a helyzet ha a melódhoz kell, de akkor meg nem számít mert beleszámolod az amortizációt, tehát belekalkulálod hogy bonthatóra vágsz egy verdát 1-2 év alatt, cserébe nem költesz rá egy petákot sem, friss műszakija legyen, meg legyen rajta vmilyen gumi, menni menjen meg talán álljon is meg aztán szia dobozos, mire megint kell vinni már úgyis bontóérett lesz... leírod és hozod a neppertől a kövit... ha törik törik, ha belenyitják az ajtót is letojod, mert tudod hogy max másfél év és kuka, nem félted a futóművét stb.

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz tboldi #47181 üzenetére

    "Persze, de sok ember már döglött motort, meg mindenféle pénztemetőt vizionál, ha meglátja a számlálót. :D" Persze, és az a motor döglött is lenne ha mindezt városi araszolásban teszik bele a karbantartási utasítást az első napon nagyon messzire hajítva... messziről jött ember meg azt mond amit akar. :R

    "Úgyhogy inkább megtartjuk, amíg ki nem pusztul alólunk. De mondjuk másik, ugyanilyen megbízható, ingázós autót nem is találnánk ebben az ársávban. " TL;DR részben erre utaltam. ;)

    A szeretet csomag viszont adja, Sumos?

    Igen, Hankook nem a kedvencem, mert... most leírjam vagy ne!? (remélem nem kapok ki érte) leírom mert nem vagyok én PC igazgató: nem európai gyári, a profitot nem az EU-ban adózza le hanem a távol-keleti kormányoknak, így abból nem látunk viszont semmit sem, míg egy Conti, Misi keményen beszáll az EU GDP-jébe, így abból a pénzből talán vissza is csorog(na) valami, ha jó (lenne) a külpolitikánk, de ez mocskos fröcsögés részemről megint úgyhogy ismét elhatárolódom... :U

    @AMD_Power: "Klima nélkül mondjuk én sem vennék már autót. :(" Sajnos az éghajlati változás sem cáfol meg ebben, inkább a téligumi lesz lassan felesleges itt a fővárosban...

    @dethroner: "Most ez hogy? Gyárilag nincs benne magas sugárzó és ott középen van kialakítva hely ha utólag be akarod építeni?" Igen, a Vitarában sincsen, de bele lehet szereltetni, csak nem occsó és valami spec cucc, nem csak egy standard csipogó.

    @zzz03: Majd ha használod még egy kicsit akkor írd le a tapasztalatokat, mert nem olcsó és ha már kiad az ember ennyi pénzt rá, akkor érjen is vmit. ;] Főleg a kihangosító része érdekelne... (a többit túlkornyikálom :DDD )

    @Tigerclaw: "En top kategorias All Weather gumira valtottam. Sok embernek ez a legjobb, vagy nagyon optimalis valasztas. Viszont ilyen gumibol nagyon olcsot venni az mar nem csak fillerb****s, de mar veszelyesnek is mondhato." Azért azt hoztam fel, mert én azt vettem a pótkerékre, kettő fő kiválasztási szempontot vettem figyelembe: 1. ne "rotation" márkájú legyen 2. minél olcsóbb
    Ezzel azt értem el hogy Sumo ára alá mentem pótkerék ügyben, a teljesértékű pótkerekem került durván annyiba, mint Sumo-nál egy gyári mankókerék.
    Talán 34-36k között állt így meg és ebben minden benne van, de én sokszor hetekig járok rajta, szóval a mankó nekem nem megoldás a defektjavítótért meg akasztanám az autógyártókat. Egy "kukac készletet" még bedobtam tuti ami tuti alapon, a folyadékot meg eladtam egy kedves családnak (gondolom el kellett sütniük a sajátjukat...)
    A magyar autósok többségének bőven sok lenne egy Vredi Quatrac5, anyagilag is, közlekedés biztonságilag is és ökológiai lábnyom miatt is... a magyar úgyis járna rajta 5-6 évig, mert "nem megy annyit és különben sem hajt annyira". (lefordítom: csak verőfényes napsütésben száraz úton, az orvosig vagy a tesco-ig, odáig is 40km/h alatt lopakodó üzemmódban Véda/trafi előtt nagyot fékezve, hátha jár pénzvisszatérítés ha kevesebbel megy...) :B

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz ncc1701 #47200 üzenetére

    :))

    olyan szervizt kell választani, ahol normálisak... kritizálni nem hagynak, az tény,de azt sehol sem... te sem örülnél ha vmi vasárnapi autós (mondjuk én :DDD ) beüllnék melléd és osztanám az észt, hogy "itt nem mehetsz ennyivel...", "hogyan váltasz, 3-asba rakjad...", "két kézzel fogjuk a kormányt..." hamar kivágnál, na az autószerelő sem szereti ha érzi a tarkóján az ügyfél leheletét, aki közben még baromságokat is kérdez... :D

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz ncc1701 #47209 üzenetére

    "a szervizek szeretnek kibújni a gari alól, de sokan vannak, akik nem tudják megvárni egy pereskedés végét (1-2 év), és inkább megcsináltatják az autót, mert munkaeszköz." Sokan ezt képesek egy koccanás után is eljátszani, hogy nem vállalják a felelősséget és mire bírósági ítélet lesz belőle addig évek telnek el, az ügyvédek fellépi díjáról már nem is beszélve... neked meg nincsen autód évekig, és inkább elviszed Te a balhét hogy minél hamarabb újra tudd használni...
    De sok márkafüggetlen szervíz garanciás javításával is ez van, beperled, aztán évekig nincsen autód mire a bíró kimondja az ítéletet h tényleg igazad van, addig meg etesd úgy a családodat ahogyan akarod meg fizesd a számláidat abból amiből akarod, jah meg ugye a perköltségeket is hitelezd meg pár óvodás miatt... erre gyúrnak, hogy úgysem fogod mindezt bevállalni, az az igen kevés eset, aki meg áll elébe, azoknak majd kifizetik a kártérítést aztán meg na bumm, évi 1-2 belefér a 300-400 helyett... jah és mindezért semmilyen retorzió nem jár...
    (önbecsülés néküli hazánkban munkanélkülinek bejegyzett hontalan "állampolgárok") :W

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz M_AND_Ms #47214 üzenetére

    ...és mindezzel a kedves tulajnak nem is lenne semmi gondja, ha azt az olajat öntenék bele, amit én viszek be (vagy legalább ami ki van számlázva), ha a 3,8-as feltöltési mennyiség ellenére nem 4,2 szerepelne a számlán, ha nem csak ki lenne számlázva a légszűrőcsere, amit nem cserélnek, ha nem csak kifújnák a pollenszűrőt, hanem tényleg kicserélnék, ha nem utángyártott alkatrész kerülne be a kiszámlázott gyári helyett, soroljam még!? (OFF márka vidéki szervíz)

    Tisztelet a ritka kivételnek, akik nem így dolgoznak és akkor sem rebben a szemük sem ha csak ott akarok állni mellette, hanem még széket is hoznak... (szándékosan nem nevesítem őket)

    Márkafüggetlen autószervízből is van korrekt, akik emberi áron dogloznak, és még a kiszerelt alkatrészt is odaadják/megmutatják, a beszerltről a számlát, részletesen elmondják mit szedtek szét és hogyan, stb.

    Hogy a saját példám is álljon itt: Műszakizni volt a corolla, olyan meleg volt hogy majdnem megfulladtam a villamoson amíg mentem a kocsiért, leszálltam 1 megállóval hamarabb, mert nem bírtam. 6 szerelő srác dolgozik ott a főnökkel együtt, megláttam egy "kisboltot", vettem a hűtőből 6 üveg hideg sört, azzal mentem a kocsiért, kifizettem a műszakit és letettem a 6 üveg hideg sört: "Meló után igyátok meg!"
    Szerinted amikor a kuplunggal gondom volt és soron kívül kellett volna cserélni elhajtottak? :DDD Szombaton záráskor otthagytam, kedden délelőtt telefonáltak hogy kész, lehet vinni.

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Chereiose #47218 üzenetére

    Ha emlékeim nem csalnak akkor a fékfolyadék tartály lesz amit keresel...
    Ha nem állsz a féken kuplungolás előtt, akkor is nehezen veszi? Sík úton próbálod? Kuplung szettet cseréltek vagy csak tárcsát? A kinyomó szokott ilyet csinálni ha haldoklik, nem ad kinyomott kuplungnál fura kerregő hangot?

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Chereiose #47220 üzenetére

    Mindent is értek...

    Hagyjuk a sztereotípiákat, az autószerelők azt nem qrják át, akit nem akarnak/nem áll érdekükben...

    Ezzel nem érdemes játszani, elmesélem az én példámat, hátha fényt gyújt néhány ember fejében:
    A régi autómat kuplungozták egy koccanás után, mert állításuk szerint nem tudtak felállni az emelőre úgy csúszott benne a kuplung... ekkor volt az autóban százhuszonixezer km, számlával stimmelő méretű Aisin kuplungszettel, potom 120ezer magyar forintért.
    Időugrás, eltellik ca. 50ezer km BP-en és 6 év:
    Egy ideje már fura kerregő fémes hangot ad kinyomáskor, de bentről nem is hallatszik semmi, amíg fent van az ablak. Bevásárolok a Lidl-ben, beteszem hátra a fiam meg nejem, kiállok a parkolóhelyről, elindulok ki a parkolóból, majd váltanék kettőbe és érzem a boton hogy a motor ereje tartja egyesben... az autó gurul, megállítani no way, család hátul, előttem banyatankos nyuggerek keresztben kasul kolbászolnak, mint a vakborjú... oké, pánik indul, gyújtás le, kézifék be és megállunk. Ha nem jár a motor, kijön a bot némi izommunkával... királyság... újrabeindít, elindul, megint ugyanaz, 1-esbe nagy nehezen bemegy, de ki már nem jön pedig a hűtőben a bal lábam... megint leállít, kitép a váltó, üresben odébb toltam, mégse az útban legyek, szerelő hív, próbáljak szervófolyadékot utántölteni, hátha. Beleöntöm, jobb lett, de a fémes hang nem múlt el és váltani lehet, de nehezen jár. Családot hazavittem, irány a szerelő, kijönnek meghallgatni. Beindítottam, lerugoma kuplungot már mondta h ne, állítsam le, elkezdett a kinyomó beleszakadni a szerkezetbe... mondom fasza, csak 50ezerrel ezelőtt került bele egy Aisin szett... okés, de ez tuti az, hagyjam itt, csörögnek mennyi a kár, kell e váltót csapágyazni stb. (szombat, soron kívül, #tegnaprakelleneazautó)
    Hívnak kedden h kész, a váltó túlélte, de van némi gond...
    Tettek bele egy Valeo szettet 85ezerért mindennel együtt... és kivettek egy szem Valeo tárcsát, kinyomó és szerkezet gyári... Szerinted, mennyire vettek le az előző szerelők!?

    Úgyhogy a 2 éves a kuplung ennyit jelent... mivel azt nem látod, a nők meg ritkábban hobbi autószerelők, nincsen kicsukva h csak tárcsát cseréltek, vagy még azt sem... 2 év után (gondolom számla nélkül) garit érvényesíteni... hát sok sikert, ha sikerül Tom Cruise elbújhat mellettetek. ;)

    Szerelőkhöz el és szólni h valami nem kerek, ők szétszedik mert van idejük, gépparkjuk, szerszámuk, szaktudásuk, tapasztalatuk, és ők megmondják a tutit, de ez nem 1 óra lesz, alhangon 1-2 nap. De a teljesség igénye nélkül lehet szinkrongyűrű, csapágy, váltószilent, egy akadó kábel, bármi... kinyomóra tippelek, de így látatlanban passz, ehhez szakember kell, vagy állj az autó mellé és kérd meg a csajod hogy nyomja ki a kuplungot és tartsa lent, ha surrogó hangot ad, akkor igazunk van.
    Ez nem játék, mert ha ugyanez egy 50kg-os pálcika lánnyal fordul elő 140-nél az autópályán, annak nem szokott jó vége lenni, ha leállítod se szervó, se fékrásegítés... :R kenyérszervó és olyan lesz a fék mint a Ladában...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz AMD Power #47235 üzenetére

    Akkor adok neked tippet 20 év japán autós múlttal a hátam mögött: a furcsán olcsónak elvitte a 6:20as az elejét, honnan tudom? Japán kormány olyan ronda kormány illesztessel!? Ha felnyitnad az elejét te is rögtön rajonnel.. (zarhid színe)
    A drága jó lehet, de készülj fel rá hogyha valós a futás az olajat is csak 4szer cseréltek...

    Az elsőt felemeltetnem ott ha már markaszervizben van. ;) mellesleg szerény használtautós tapasztalatom alapján a márkakereskedésben jobb állapotú példányok szoktak lenni, azok jobban rendbe vannak rakva és csak a karbantartott peldanyokat számítják be piaci áron, azt amelyiket ismerik... A neppernek nyernie is kell a bulin, ellenben egy márkakereskedésben nem ez a fő profil, tehát kisebb az árrés.

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz mvkly #47248 üzenetére

    Nekünk az összes autónkban, most a Vitaraban nincsen, de vmi trükk indítást én tennék bele..

    Ha rám hallgatsz akkor valtozar+trükk indítás + egy uvegkarra is fizető casco.

    @ncc1701: egy nagy lopompolot fogadja el a süni, még a vezerigazgatoi meghatalamzasbol is eredeti kell nekik... Különben 10k helyszíni, ha csak forgalmi maradt otthon, ha mindkettő akkor eloallit...

    @AMD Power: láncos, iridium gyertyas, gyujtotrafos, ha nem volt törve nem szabad rozsdanak lennie, de az alját ütni kell kalapáccsal és atszurni csavarhúzóval, más nagy baja nem lehet... A többi csak apróság, ha együtt tudsz élni ezekkel akkor akár folyamatában is javítható... Én így csinálnám...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz mvkly #47267 üzenetére

    A Vitarara 120 alatt nem volt ajánlat, az 55 élhető. Sumotol rendelj mankókereket és kapsz egy gratis kompresszort. A valtozar látszik, ha áll a közelben egy valtozar nélkül inkább azt viszik...
    Ami fontosabb h olyan legyen a színe ami nem ordit a parkoloban, tehát beleolvad a többi közé.
    A pajzsnal jobb a skyguard, de drágább is... Ha utcán állsz és sok a fa akkor az elemi kárt meg az uvegkart érdemes bejelolni... ;)

    @ncc1701: ha vinni akarják viszik, ezért kell a casco, tudni kell mérlegelni, ha kitepnek az autóból amikor viszem a kölyköt mert másképp nem tudja ellopni, akkor inkább éjjel vigyék el a ház elől...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz SyMbioTe #47293 üzenetére

    Igen, de ez valószínűleg az én hibám, nem fogalmaztam egyértelműen. :DD

    Valakinek volt már olyan gondja a 1880-al hogy egyszercsak összeveszett a telefonnal és többet nem csatlakozott hozzá AA-Val!? :F Leállítás se oldotta meg, telefon ujrainditas sem...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz SyMbioTe #47314 üzenetére

    De a papír pinocset paródia is adja... :))

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz szivacs1987 #47298 üzenetére

    Köszi, majd megpróbálom...

    Leírom akkor kb a jelenséget:

    Pár hete frissítettem pendrive-al 1870-ről 1880-ra a 2019 novemberi 1,4T GL+ Vitara fejegységét, a wazze és hangvezérlés "bogármentesítése" végett..
    Közvetlenül utána szépen ment minden a telefonnal (persze a wazze GPS locker nélkül fos maradt, a hangvezérlést pedig hagyjuk...).
    Tegnap begurultam a sárga M betűs étterem drive-in részébe, amikoris rájöttem hogy nem dugtam rá a telefont a fejegységre, pedig vártam egy hívást. No sebaj, majd most itt a sorban araszolva, rá is dugtam erre semmi, mintha rá se dugtam volna semmit sem, de BlueTooth se semmi. Kiálltam a parkolóba a fizetés után hogy megcsinálom, hát tesznek egymásra magasról (telefon és fejegység), akkor leállít, vár 30 másdopercet, újrabeindít és a helyzet változatlan...
    Ezért mérgemben tegnap este letöröltem az AA-t és újrafelraktam a telefonra, de még nem próbáltam ki, talán ma este lejutok a kocsihoz és kipróbálom, hátha szeretni fogják egymást...
    (Xperia XA2 2018-as modell Android 8 talán, legújabb AA-val)

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz eami #47317 üzenetére

    Az a helyzet hogy a telefonomat kikapcsolva töltöm éjjel, szóval minden nap újra van indítva ha így nézzük...
    A kihangosító sem találta meg a párosított telefont, és a telefon sem a Suzuki fejegységet...
    pedig a listában ott vol mindkét oldalon mint párosított eszköz...

    Sebaj, majd ma megpróbálom életre rugdosni, tegnap a hangvezérlés működött asztalra helyezett telefonnal AA nélkül... remélem a kocsiban a kormányon lévő gombbal is aktiválhatom és működni fog. :DDD

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Böhomke #47319 üzenetére

    A váltózár szerintem addig izgalmas amíg van másik a közelben váltózár nélkül.
    Én a trükkindítást azért szerettem, mert legalább nem vitte el harmadik nekifutásra sem, túl időigényes lehetett... csak akit ismerek és van ilyenje (akár az előző tulaj rakatta bele) és meg is próbálták megbugázni, ők mind arról számoltak be hogy miközben "próbálkozott a tolvaj" több százezres kárt csinált...
    Annak nem látom értelmét hogy feltöri majd (a valahány sikertelen kísérlet után) otthagyja az utcán a nyitott autót, szabad prédául csöveseknek, alkalmi botcsinálta autóbontóknak, fosztogatóknak vagy csak "party-mámorban úszó" fiataloknak, mert ezekre bizony a casco sem fizet...

    Véleményem szerint vagy bele se kezdjen vagy legyen casco és fizessen.

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz AMD Power #47321 üzenetére

    Nem számítanák be az Astrát?
    Amúgy ez jónak tűnik (amit linkeltél), eleje és az oldala ködölve volt, viszont a bal hátulja telibe van fújva... 13 év alatt némi utcai harc tuti volt, összességében nem tűnik rossznak így képek alapján nem igazán tudok belekötni.

    Klímára tuti rá kell majd tölteni, szűrők, folyadékok, szíjjak, fékeket biztosan kell generálozni lassan (tárcsák, betétek, hátul dobok), az akku nem mai csirke, úgyhogy azt is cserélném a helyedben instant, a csomagtér műanyagjai inkább vizuálisan rontják az összeképet.
    Felemelés után megnézni: rugók, szilentek, gátlók, csapágyak, mert ha ennyit használták (muhahaha :( ) futóművét utoljára Esztergomban állították be és a magyar utak... főleg BP-en... szóval érted.
    Rozsda is izgi lehet 13 éves korában már. Azt a 20rongyot tessék elkölteni egy általad választott autószerelőnél állapotfelmérésre és ha ők is azt mondják hogy a futómű jó és nem rohad az alja, akkor minden okés.

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz AMD Power #47324 üzenetére

    Huh, látom gondban vagy, segítek rajtad:
    Én is így vettem a Vitarát, hogy tovább nem akartam várni, de két autót fenntartani sem futotta...
    A megoldás: A régit forgalomból ideiglenesen vonasd ki, a KGFB bónuszod nem szabadul fel, de nem is kell rá fizetned sem kötelezőt sem súlyadót és állhat közterületen amíg van rajt rendszám. Mindez 2300 jó erős magyar forintodba kerül és 6 hónapig él, utána ha nem hosszabbítod meg, automatikusan visszakerül forgalomba. De ezalatt nem kell hogy érvényes műszaki vizsgája legyen, csak ugye használni sem tudod...
    Ennek a hátránya, hogy az SX4 kötelezőjét A00-ból kell indítanod és párhuzamos üzemeltetés lesz, de így akkor is lesz "új" autód, ha még nem ment el az Astra...

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz SyMbioTe #47325 üzenetére

    Ne nyúlj hozzá, magától újra fog indulni! :K
    Csinálja a háttérben, én elszívtam vagy 2 cigit mire 50% fölé ért... (az 10 perc ha láncba szívom is)

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz SyMbioTe #47332 üzenetére

    Nem tudom meg szabad e szakítani a folyamatot... :F én hétvégén álltam neki féltank benzinnel...
    Nekem szerintem nem tartott ilyen sokáig, bár nem mértem az időt.
    Többiek? :F

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz SyMbioTe #47341 üzenetére

    Nah, akkor sikerült... fura mert nekem ez pendrive-al ment ugyanígy, csak lassabb volt.
    Én nem akartam kivenni a fedkamból a kártyát csak ezért, otthon meg csak 2GB-os SD kártyák vannak, mert a digit képkeretbe bőven elég, a melóhelyem meg nem rendel nagyobbakat...

    Viszont nem értem nálad miért nem működött. :F

    Lassan lehet csinálok egy magyar tutorial videót róla és fellövöm youtube-ra... (csak kellene még néhány autó hozzá... ;] )

    Én arra tippelek hogy összekeveredtek a fájlok valahogyan és ez okozhatta a problémát.

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz AMD Power #47345 üzenetére

    Vezérműlánc feszítőgörgő szettel fillérb***óéknál anyagicsődöt jelent...
    Jön a nagyszervíze, amit korábban is írtam, fékek, futómű, vezérlés, szíjjak, generátor, vízpumpa, kuplung, ezekből a gyárik kb ekkoriban szoktak elkezdeni kihalni.
    Na ezért ilyen olcsó... vagy a rongyosra patkázott felniktől... amit most elmondtam az anyagárban több százezer, akkor - ha valami műszakianalfabéta a tulaj - erre még a munkadíj... szóval foglalkozós autó.

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz AMD Power #47347 üzenetére

    Naná, csak a többség ilyenekre tesz magasról, tudok olyan emberről nem is egyről aki azt sem tudja hogy fékfolyadékot cserélni kell pár évente, még mindig a gyárival autózik 16 éve, vagy a gyári tárcsákkal (limit alá vállasodva), gyári vezérműláncban már 300ezer van, de nincsen hangja, úgyhogy nem kell cserélni...
    Futóműbeállítás csak úri huncutság meg a téligumi, szóval ne feszegessük, maradjunk annyiban hogy akkor cserélnek valamit ha megbukik miatta műszakin vagy tönkremegy.
    Sosem járt az autó alatt, olajat is 3 évente cserél, mert megy évi 3ezret... érted már?

    Azért nem veszik meg, mert nem akarnak vacakolni ilyesmivel, költeni rá meg főleg nem, nekik az autó használati tárgy, beteszik a kulcsot és vezetnek, nagyritkán tankolnak, aztán ennyi, az autó ami nem ilyen az nekik egy fos és rozsdakupac bontószökevény. Amelyik közeledik a 200ezerhez az nekik anyagi csőd, bontóbavaló, de ha visszahúzod nekik 120-ra akkor boldogan furikáznak vele és fizetnek is érte 4-500ezer forinttal is többet, csak ne szólja már le a szomszéd hogy valami leharcolt szart vett és ne kelljen olajban fetrengeni minden hétvégén, az autószerelőnek meg műszakin és olajcserén kívül az utcájába se kelljen befordulnia, mert szerinte már az is 20ezer és hát ugye annyi pénze manapság kinek van... (szerinte csak a politikusnak meg a vállalkozónak)

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz tboldi #47353 üzenetére

    A kor és a futott km nem elég indok?
    Plusz amiben ennyi van, abban hamarosan megjön a "lánchang"... :P (látom nem érzed át ezt a proletár kispolgári életérzést :DD ) "Vezérműlánc feszítőgörgő szettel fillérb***óéknál anyagicsődöt jelent..." ;]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz tboldi #47356 üzenetére

    Látom az irónia nem ment át... :DDD
    Persze hogy nem, hamarabb fog a nyelestengelycsapágy elfáradni benne meg a karosszéria korrózióvédelme felett győzni a vasoxid, én is tudom, de szemellenzős mr. és mrs. népítélet ennyit tud a vezérműláncról, hogy "180 és 200ezer között cserélni kell és bazi drága". Az ilyen emberekkel nem tudsz mit kezdeni, a saját hülyesége a racionalizmust felülírja. :W és ugye közgáz I-ben megtanultuk hogy kereslet-kínálat görbe alapján, az az autó amiben legalább 180ezer km van, az egy roncs a magyar használtautó vásárlónak, mert neki az álom kell, a tekertórás nyugdíjas doktornő megkímélt autója, 17 évesen maximum 140ezerrel az órájában tele minden földi jóval, amit csak autóba lehet vagy lehetett építeni, hogy az egész falu tudja lássa hallja ki az élet császára... ;] :P

    Úgyhogy AMD Power azért aggódott, mert túl olcsó, igen a neppernek ami több mint egy hete a telepen áll, annak csökkenteni kell az árát, neki az a jó ha forog a készlet, fajlagos profit, tudod... lehet hogy láncot kell cserélni, lehet h nem, de jó ha tudja és figyeli. Ha 13 év alatt 176k km ment bele, akkor azt nem az autópályán tette meg...
    A futása miatt a többség el sem ment megnézni... így már érthetőbb?

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz tboldi #47359 üzenetére

    Túlbecsülöd ezt a szemellenzős népséget, nem tudnak olvasni, a szövegértési képességeik is hiányosak, hogy dolgok mögöttes összefüggéseit meglássák... ;]

    Karbantartási terv szerint mikor is kell cserélni? ;]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Tigerclaw #47375 üzenetére

    Létezik szénszűrős, csak drágább... (sima fehér papír 3-4000, aktívszenes 6-8000)

    Egyébként a pollenszűrő pont az a szűrő amit nem km-re kell cserélni, hanem időre... mivel azon keresztül szellőzik a komplett utastér... :U

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz pető bá' #47385 üzenetére

    A levegőszűrő csereperiódusát felezni valóban indokolatlan, én itt az utastér pollenszűrőjére gondoltam, bár meg lehet hogy elbeszélünk egymás mellett megint. :DDD

    Légszűrős gyakorlat nálam: Minden második olajcserénél cserélem ha 6 havonta cserélek olajat és olajszűrőt, ellenkező esetben légszűrőt is cserélek az olajjal és az olajszűrővel.

    Pollenszűrő: Nem fújkálom ki, nem mosom ki, 12 hónap után megy a kukába, ezt életkorra cserélem, mivel amíg áll az autó, addig is azon keresztül szellőzik az utastér, a levegőszűrővel ellentétben, ami csak akkor van használva ha jár a motor...

    Viszont hogy ne csak okoskodjak, adok egy tippet:
    Ha magadnak gombátlanítod tavasszal a klímát az autóban, akkor úgy érdemes csinálni, hogy kicseréled a pollenszűrőt, majd közvetlenül utána gombátlanítasz, így könnyebben átjárja a "gáz" a légjáratokat, tehát hatékonyabban tud fertőtleníteni is. (ami csak illatosít az nem ér semmit)

    Én a nyári kerék felrakásával szoktam egybekötni (mert a téliknek száradnia kell és beszívni a gumiápoló habot, addig ráérek bíbelődni a szűrővel meg a "bombával"), olyankor kap egy porszívózást, gumiszőnyegmosást, belső ablakpucolást és műanyagápolást az utastér, folyadékszintek ellenőrzése, stb.
    Ha kellemesen meleg az idő, akkor egy külső mosást is alvázmosással.

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz pető bá' #47387 üzenetére

    Oh, igen, így már értem amit írtál. ;)

    Igaz, akad amelyikre rá is van írva hogy anélkül tudja csak kifejteni a hatását, csak van néhány autó (talán a Splash ilyen), aminek a pollenszűrőjére rá van fröccsöntve a zárófedél, így anélkül nem zárt a rendszer... régi autómban volt egy műanyag takarófedél, amit vissza lehetett rakni pollenszűrő nélkül is, de van amelyikben nincsen, a swiftben van azt tudom. :K

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz pjen #47402 üzenetére

    Nem fémházas szűrője van a benzincsövön a B oszlop magasságában a padlóhoz csavarozva alulról?

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

Új hozzászólás Aktív témák