Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz hundai #47408 üzenetére

    [link] én ilyenre gondoltam alulról a padlólemezhez csavarozva egy ementálivá rohadt fémbilinccsel... :DD

    Vagy tűzfalra csavarozva is el tudom képzelni még ha ilyen az alakja...

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz tboldi #47410 üzenetére

    Toyota szereti az aljára szerelni az autónak... mondjam mennyire kényelmes rádöbbeni a parkolóban egy szem trapézemelővel hogy a bilincs fölött győzött az oxid? :DDD (evett a kocsi 10km-en 10 litert, úgyhogy sejtettük hogy valahol elfolyt 3500 forintunk...)
    Szerencsére nyár volt és tudtunk kérni egy csőbilincset az egyik "víz-, gáz-, fűtés- szerelő" feliratú gépjármű sofőrjétől... Mondtam is a havernak hogy MekkEleknél tuti lesz különböző méretekben... majd egy röpke séta a kútra, vettünk egy kannát (gondolhatod milyen olcsón :DDD ) és újabb tankolás.

    A német autóknál szokott még alul lenni, hogy legalább akkor szembesülj az útszórósó kártékony hatásaival, amikor a cikkszámot szeretnéd leolvasni róla... ;]
    Az hogy a csavar nem jön ki 10+ év sózás után már nem is meglepő... csak a gumiból készült benzincső mellett hadonászni a kisflex-el nem egy életbiztosítás na... :DD egy szikra aztán elmehetek a Fantasztikus 4-esbe...

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz simonjoe #47418 üzenetére

    Szerintem gyűjtögessetek még némi pénzmagot a projekthez...

    Én néznék egy leinformálható 2005 utáni "gombócot" az M13A motorral...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz simonjoe #47422 üzenetére

    [link] egy ilyen alá én 2020-ban nem adnám... városi szaladgálásra/második autónak/anyataxinak még 5-10 évig tuti elmegy... (ha karban van tartva)
    A rozsdával az a gond, hogy Murphy beindul és pont azokat az elemeket csócsálja meg, amik az autó egyébként sem magasfokú biztonságát adják... (küszöb, padlólemez, hossztartók)

    Ha visszaolvasol pár hónapot akkor volt egy fórumtag, aki 270k-ért vett egy ilyen Swiftet és feltöltött egy videót a padlólemezről... ajánlom nézd meg mielőtt a szeretett nejedet beülteted egy ilyenbe... nem mondom hogy köss rá életbiztosítást azonnal, de gondolom nem is ezért mondtál neki igent hajdanán...

    És tudom hogy fájni fog, de ha senki más nem írja le, akkor én fogom, 1M alatt minden autót felejts el, mert azok olyan állapotban vannak, hogyha rozsdás menthetetlen, a vasoxidból nem lesz acél többé és nem lehet mindent kilakatolni... én a helyszínen lőném főbe azt aki átengedet műszakin az összeset... :K

    Japán autó ha frissen van alvázvédőzve, annak oka van... Más nem szokott tönkremenni rajtuk, a dugattyúszoknya törés ami még típushibája, a többi részére igaz, amit a Kroneraff Pista mondott: "...legyen benne megfelelő olaj meg víz és kimegy a világból..."

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz ncc1701 #47425 üzenetére

    Lehet élni nélküle, maradjunk ebben, az a "jó ha van és működik is" kategória, de a rozsdamentes padlólemez az már "must have", mindenki úgy vesz autót ahogyan akar, de szerintem ne áldozzuk fel a biztonságot a budget oltárán...

    @laca891: Igen, emlékszem még hogy neked van ilyened, ezért is tudom mit írsz, de lássuk be, aki eladja annak alapos oka van rá, hiszen piaci értéke nincsen, a használati is erősen hanyatlik, nem biztonságos, klíma nincsen, komfortosnak sem merném nevezni, olyan guruló esernyő érzete van... pénzt nem adnék érte, hogy a feleségem és a gyerekem testiépségét rábízzam... na azt végképp nem.
    Igen, hobbinak, márkaszeretetből okés, vagy csak azért mert fun még okés. De venni már te sem vennéd meg szerintem... 500k-ért meg főleg, plusz átíratási költség, esetleg gumicsere, egy-két apróság, folyadékok, szíjak, máris 1M környékén járunk. Akkor jobban megéri anyagilag venni egy olyat amit linkeltem és azt rendbetenni, még akkoris ha így 1,5M körül járunk, mert az 5 év múlva is autó lesz és talán még tisztességes pénzért el is lehet adni. (7-800 környékén) Van benne klíma, 4 lufi, ABS, ESP, 2 rendes fotel elől, hátul is egészen kényelmes... szóval néhány 100k-val több ráfordítással a végeredmény klasszisokkal jobb lesz. :K
    (Most nem lefosozom az autódat, csak ahogyan írtad, számodra a használati értéke több mint a piaci jelenleg és Te is tudod hogy a végét járja, még pár év és menthetetlen... ilyenbe pénzt ölni nem a legjobb döntés anyagilag, főleg ha közbejön egy műszaki amin amúgy jelenleg elhasalna a rozsda miatt...)

    @hundai: igen, azokra gondoltam amik a neppereknél állnak, ha azokon még nem koszos és kopott az alvázvédő annak csak egy oka lehet...
    Erre mintha lett volna valamilyen visszahívás, vagy eltájoltam magamat megint? :B

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz hundai #47430 üzenetére

    Volt a 2005 utániaknál valami huncutság a hátsórészen, talán a kerékjáratoknál? Nem akarok butaságot írni, nem vagyok biztos benne, volt valamire visszahívás azoknál... (hallomásból tudok róla csak :B )

    Kérdezz utána márkaszervízben telefonon, vagy neten keress rá, hátha...

    @ncc1701: Az minden 10év fölötti japán autónál érdemes megcsinálni, rozsdátlanítás, lakatolás és üregvédelem majd rücsis alvázvédő... nem is értem miért nem lehet kérni a szalonban némi felárért...
    A klíma kényelmi extra, a wartburgban sem volt, a trabantban sem volt, a skodában gyáriszauna volt (hátsó ablakok fixek a 105-ben, 110L-től volt leengedhető, de át lehetett tenni az ajtókat), én is jobban érzem magamat ha van, de ha nincsen sem égetem el a jogsimat... évekig jártunk üres klímával BP-en... vidéken vagy kisebb településeken az ablak letekerése bőven elég, de BP-en ahol másfélórát állsz az M0-on... oda kevés. Ha szívbeteg vagy akkor el sem indulsz olyan melegben, nem? Nekem ezzel még nincsen bajom Hál' Istennek, de ez is egy szempont. Mondjuk ha szívproblémáim lennének klíma nélküli gk szóba sem jöhetne...

    @AMD Power: Igen, ez így van, mi sem indulunk el nagyon sehová, mert sokszor mire lehűti az utasteret a Vitara addigra kiszállunk... de tény és való, hogy 2020-ban szerintem ez használtautónál is alap kellene hogy legyen, meg az ABS, ESP, 4 lufi, vellanyablak... ezekből én nem engednék a legcsótányabb bontószökevény esetében sem.

    @Böhomke: Ez mind igaz lehet amit írsz, de én nem ajánlom senkinek 2020-ban hogy egy ilyen autót vegyen... nézi 500k körül, rá tervezni költeni még 300k körül, az már 800k, 2 év múlva nem fognak 100k-t sem adni érte... éves értékvesztés rajta 350k? Az eléggé húzós, akkor inkább 1,1M-ért amit linkeltem és ha arra kellene költeni még 2-300k-t, akkor rossz esetben 1,5M-ért van egy fasza biztonságos klímás autója, amit 2 év múlva eladhat 800k-ért, a veszteség ugyanakkora, de azt a két évet kényelmesen, mitöbb biztonságos autózza a zasszonka, ha szép autót kap tőle lehet még más extra juttatások is becsúszhatnak... ;]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz AMD Power #47449 üzenetére

    Ha felszereltségben is több (főleg biztonsági extrákban) akkor abszolúte... 4WD-t meg az Automataváltót engedd el, de a többi adja.
    Neked is ugyanazt tudom mondani, mint korábban simonjoe-nak, működő klíma (ha lehet automata), 4 lufi, ABS+EBD+ESP, 4 vellanyablak, ez alatt nem érdemes használtautót venni 2020-ban. Ha jobban belegondolsz ezeket a full extrás F Astra is tudta... :K (Az EBD és az ESP kivétel)

    @ncc1701: Azért ne keverjük a szezont a fa***mmal, Mezőkövesden például lehet élni klíma nélkül, ott a 20perces dugó is olyan ritka mint a leánykollégiumban a figymacsattogás, de ettől még kényelmi szempontból jobb... Azért amikor az M0-n egy vezetésre genetikailag alkalmatlan szőröstalpú román felborul és ezért 500ember áll 1,5 órát, akkor a klíma must have, ebben igazad van. Ezért sem mindegy ki merre járkál, pjen-nek is igaza van abban hogyha kicsi távokat mész (mint Te), akkor mire lehül az utastér addigra ott vagy és csak a benzint pazaroltad. A hőérzetünk is más, vannak akik fázósak és 28fokban sem klímáznak, van aki (mint Te és én) 25 fok felett elkezd izzadni és (ugyan még extraként nem létezik, de a vízágy után szabadon) vízülésben érkezünk a célhoz... eléggé ciki amikor üzleti megbeszelésére mész és azzal kezded hogy ledobod a vizes pólód és felveszel egy száraz inget...

    @Dvix: Mégis "porolót" vettél, nem? ;] Amúgy egy racionális választás a faceliftes SX4, no nem az AT meg a 4WD, de kéziváltó+2 kerék hajtással, abszolúte korrekt, egészen gazdagon felszerelt. (2 guriga kicsit erős érte, de ugyanennyiért kapsz Auris-t is középfelszereltséggel alapmotorral)

    @pjen: Valószínűleg azért, mert b@**nak töltetni a klímát, vagy mert kompresszort is cserélni kellene ami már zsebbe nyúlós vagy a legextrémebb magyarázat (máig nem értem, lehet nem is akarom): "többet eszik vele városban..." Mellesleg nem akkor kell a klíma amikor mozgásban van az acél, hanem amikor 30 alatt csorogsz, vagy amikor 50 fölé nem igazán gyorsulsz és minden villamosmegállóhoz 3 lámpa tartozik... és az 50 fokra felmelegedett utastér kiszellőztetéséhez kellene 3 cunami... nah akkor fújhatod a leengedett ablakot.

    @eami: Nem lomhább ha karban van tartva és fel van töltve/ki van cserélve a kompresszor... sokan csak oáig jutnak vele hogy "valahol elengedte a gázt", tehát sóherek rákölteni 50-60ezret hogy kijavítsa egy szakműhely és újra feltöltse... nepperek jelmondata: "csak rá kell tölteni" (ezen mindig akkorát szoktam röhögni h nem értik miért fetrengek még fél órát utána a földön röhögőgörcsben... ;] )

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Nirvatti #47473 üzenetére

    Szia! Dual kamera? Ha gondolod keresd vissza a korábbi hozzászólásomat a témában, igaz én Vitaraba szereltem, de akkor be linkeltem egy videót amin elmagyarazza a készítője, hol kell elvezetni.
    Mindenképpen olyan helyre rakd ahonnan a fentről belogatott lámpák is látszódnak és az út jobb oldalán a táblák, még akkoris ha a legbelsoben mész egy 3 sávos úton, de ugyanezen úton haladva a legkulsobol is látszik a legbelső bal széle.
    Az ujjaiddal a tetokarpit alá be tudod nyomni a kábelt, utána az A oszlop borítása alá. A jobb első ajtót kinyitva megfigyelheted hogy a műszerfal muanyagja a keder alá benyulik, az alá be tudod vezetni, a kesztyűtarto alatt simán vegigfuzod majd a kozepkonzol mögé begyujtod a fölösleges kábelt, innentől menni fog szerintem. :R

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Nirvatti #47483 üzenetére

    Szívesen, ha elakadsz akkor fotozd le mi a bibi és igyekszünk segíteni.

    @AMD Power: Igen, tudom h abból már csak azok mennek, a többit elnyelte a bontó gazdasági total kár vagy hasonló végösszegű szerviz ajánlat miatt...
    De ezek 2020ban már legyenek alapok, főleg hogy sokkal öregebb autókban is meg találhatóak ezek az extrák...

    @modern: az eloszto a vezermutengely végéhez van csavarozva, a leszedeset nem ajánlom ezért sem... De a piaci ertekeben merek rá fogadni hogy szarrá van égve a rotor karja és az dobta be a kulcsot... Az alsó fedél dettó, szerencsére olcsón javítható, csak kell hozzá némi szakértelem... Jah és ha már hozzanyultok akkor gyertyakabeleket is cseréld. Apropó, gyertya ugye új?

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    Urak és hölgyek (ha vannak itt)!
    Szeretnék még két csavart beletenni a 2019-es Vitara hátsó rendszamtabla tartoba, csinált ilyet valaki?
    Nagyon zörög és veri a fényezést is... Arra gondoltam hogyha a két alsó sarka is rögzítve lenne vagy legalább egy helyen alul is, akkorznem zorogne, tényleg csak két luk van neki a csomagterjaton felül!? :F

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz tboldi #47518 üzenetére

    Arra is gondoltam h kicseréltetem a hátsó rendszámot négyzet alakúra a téglalapról, hátha azt jobban tartaná...
    Majd megnézem azt a kétoldalút, talán nem lesz horror áron.

    @blakey: Eddig ilyen filc korong volt odaragasztva, de folyton leesett... Ez az autó nem igazán viseli el magán a kétoldalút... :DDD
    Nem tudom milyen gumi talpat tegyek oda, még gondolkodom erősen a jó megoldáson.
    A hátsó kamerát is át fogom alakítani tapadókorongosra, mert ha már mindig vissza kell rakni legalább a fényezést ne b@sza már össze...
    Menet közben van más zaj is, úgyhogy jobban aggaszt a fényezés az egyébként legdragabb karosszeria elemen...

    De megfejtettem a wazze nyomorat, igaz kellett hozzá pár csapagycsere a szoporolleren... Mert az mindig lassan gurul ugye... ;]
    Az a trükk hogyha egyszer összehaverkodott a fejegyseggel utána nem szabad a telefonon elinditani, mert megbolondul és utána bugozni kezd az AA-Val. :W

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz blakey #47521 üzenetére

    A fedélzeti kamera hátsó kamerája van a hátsó szelvedonel rögzítve kétoldalúval a csomagterajtohoz, de mindig elengedi. Ha megnezed a beszerelos hozzászólásomat azon látszik hogyan ragasztottam fel.

    A rendszam tartó hátuljához ragasztottam a filc korongot, de elengedte... Ez mondjuk lehet a csillaggarazs miatt is...

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz [Prolixus] #47525 üzenetére

    "Fényszórómagasság állító kapcsoló nincs az autóban, ezen teljesen megdöbbentem amikor elhoztam (vásárlásnál nem is figyeltem rá...)." Mivel a LED-eshez automata fényszórómagasság állítás dukál, ezért Te nem is tudod állítgani.

    "Szóval max manuálisan tudnám állítani valahogy, elvileg lehetséges de nem tudom pontosan hol." Nem is baj, ne nyúlj hozzá, mikor mész szervízbe? Ott beállítják neked, valószínűleg rosszul lett beállítva gyárilag (vagy be sincsen, csak az átadás előtt kellett volna, de elfelejtették).

    Én az egyik régi autómmal úgy jártam, hogy elfelejtettem mondani a mágusoknak, hogy a nyári 18-as malomkerekek a csomiban vannak és vegyék ki fényszóró állítás előtt... úgyhogy egy évig tekergethettem...

    Valószínűleg nagyon felvág, de azt se felejtsd el hogy ez bizony egy SUV (noha a legkisebb a piacon), akik egy laposabb építésű sedan-ban vagy kombiban utaznak, azokat mindig is vakítani fogja a LED, vagy ha őket nem vakítja akkor "denevér üzemmódban" fogsz autózni, mert lópikulát sem fogsz látni vele.

    Ez már csak ilyen, sajnos a LED fénye igen zavaró a szemnek, főleg azoknak akik közelebb üllnek az úthoz mint Te és a szemük is érzékeny az erős fényre (mint én).

    Hívd fel a szervízt, max azt mondják vidd be és ránéznek.

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz [Prolixus] #47528 üzenetére

    Elvileg automata a magasságallitás... De rá se ránts, az enyém most azt csinálja hogy 4000ig nem húz, amikor eleri akkor meg kicsavarja a kezemből a kormányt...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz tboldi #47532 üzenetére

    Azaz, 4ezernél meg jön a seggberugas érzés... Pedig 1500-5500ig kellene ugyanúgy húznia... :F

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz ncc1701 #47553 üzenetére

    Az nem azért van, hanem a paraszt abba a foncsorba is LED-et tesz ami halogénhez való...
    Na ezért folyik ki tőle a szemed, mert ő meg vakegér, van egy enyhe farkasvaksága csak nem tudja, mert nem ismeri fel a tüneteit... ez az állandó monitor/tapiteli/LED TV bámulás végeredménye, gyűjtőnevén fényszennyezés, túl sok fényt kap a szemed főleg nagyobb városokban és ha kimész a sötét országútra holdfogyatkozáskor, akkor képtelen már adaptálódni. Ezen a zárttérben/enyhe napsütésben is UV2milliós napszemüveg hordás csak ront, mert a pupilla mozgató izmok elernyednek, és amikor szükség lenne rájuk akkor nem reagálnak megfelelően gyorsan.

    Én kb 5 éve vettem észre magamon, körbejártam az összes létező "gurut", szemészet, természetgyógyászok mire egy orvos barátom elmagyarázta, hogy tulajdonképpen egyek több répát, minimalizáljam a képernyőbámulást és dobjam ki a kukába a napszemüvegemet (legalábbis csak akkor vegyem fel ha nagyon muszáj). Jah meg ami ennél is fontosabb hogy szórt fényt kerülni kell, vagy kapcsolj rendes villanyt vagy maradj sötétben...

    Na ezért rak a paraszt LED-et bele, abból is nagyobbat mint ami indokolt lenne, mert ő látni akar a többinek meg folyon ki a szeme...

    Amikor bejöttek a 4 karikás autókban szériában ezek a LED-ek, akkor még nem volt kötelező az automata magasságállító, hát egy Martonvásár-Újpalotán lebarnult a tarkóm belülről... ezért is örülök hogy a Vitara magas, ha a H7-el rávillantok akkor meg szokta találni a többség azt a fránya potmétert... igen gyorsan, főleg ha nem veszem le, hátha úgy hamarabb megtalálja ha jobban lát... ;]

    Úgyhogy nem a LED vakít... az vakít hogy aki mögötte üll nem lát ki a homályból... csak az a homály belül van... ;)

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz M_AND_Ms #47561 üzenetére

    De azért az éves szervíznél updatelhetnék, szerintem annak mindenki örülne ha pár fejlesztést beletennének... :K

    @TommyY2: A TPMS nem nyomásmérésre van, hanem biztonsági tartozék (meg környezetvédelmi is), mert bizonyos műszaki analfabéta reáltantárgyakból felmentett egyének képesek 1,2bar-os nyomással furikázni és nem értik miért olyan nehéz vezetni az autót... Tudod amíg évente hallok/olvasok olyan emberekről akik behúzott kézifékkel tettek meg x km-t, addig ne gondolja senki hogy abroncsnyomást is ellenőrizni fogja... azért kell kiírnia az autónak hogy OIL Change!, különben akkor vinné be amikor Aladdin csodalámpája már villog vagy a motorECU letilt mielőtt irreverzibilis folyamatok indulnak meg a motorban...
    Úgyhogy nem azért van benne, hanem hogy tájékoztassa a két vérző agysejtet hogyha defekt van... Az egérmozin vannak annál sokkal feleslegesebb képernyők is, pl power&torque, Motion Monitoring...

    @ [Prolixus]: Nem igazán értem most akkor mire vagy kíváncsi... Én Mol-on tankolok, E10-t nyomok bele, de legutóbb telenyomtam Mol 100 evo plus-al, mert az E5 és olcsó volt. Huzatot akkor tegyél bele ha szükséged van rá, ez mindenkinek a saját preferenicái szerint kell értékelnie. Én tettem bele, mert a kutya meg a gyerek összesarazza, így ha gáz van lekapom pár perc alatt, beletaposom a kis indeshit-be, kap egy 30fokos gyors programot, az 20 perc, pik-pakk megszárad és már mehet is vissza. Azért ha betűcsokit beledolgozza a gyári kárpitba akkor mehetek spray-t venni, mivel az összes ülés szenzoros benne... azt meg nem kellene eláztatni. Teríts bele egy fürdőlepedőt (strandtörcsi), aztán ha hazaértél vedd is ki belőle, a futócipőnek meg érdemes egy nylon szatyrot bedobni hátra, cipő bele és bekötni a száját, akkor nem lesz lábszag az utastérben sem. Én tettem fel komrányvédőt is, mert mindig van gyűrű az ujjamon:

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz blakey #47563 üzenetére

    Azaz, nézegeti azt valaki? :DD
    A Motion Monitoring leállításnál hasznos, ha valamelyik irányban két vonalnál több van akkor kiborult hátul amit a boltban vettem.... :DDD


    Ezt mondtam múltkor hogy mindig leesik innen és még a fényezésen is ragacsos foltot hagy...
    Át fogom alakítani tapadókorongosra azt a konzolt és rá lesz tapasztva az üvegre, úgyis mindig leesik. :U

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz ncc1701 #47567 üzenetére

    Attól még megtehetnék, és szerintem sok vásárló szemében ez nagy pirospont lenne...

    Amennyire érzékelem a Suzuki ki szeretne törni a régi "miautónk swift" kategóriából és próbál nyitni a jobb anyagi helyzetben lévő emberek felé is, mind minőségben mind árban. A Vitara, az S-Cross, a Swift és még sorolhatnám bőven túlszárnyalja a Suzukival kapcsolatos elvárásokat, mert ha egy nem Suzuki tulajnak azt mondod h itt az új Swift, neki a "miautónk stift" (mk2-3) ugrik be, a maga egyszerű design-ával, ABS-telen, klímátlan puritánságával, ami sok embernek kevés és sikítófrászt kapnak tőle, de most az új modellek, a ráncfelvarrások éppen őket célozták meg.
    Ezen emberek szemében jó pont lenne ha azt mondanák h x évig ingyenes szoftverfrissítés+térképfrissítés és kapnak pár új fency feature-t, ami ugyan csilli-villi, de a szomszédnak az álla leesik tőle... hogy konkrétan mi az igény azt nem tudom, de erre ott vannak a marketingesek... biztosan ki tudnak találni vmi hasznosat. És az csak szoftver, megírják, lefordítják, és csak fel kell tölteni a szervízeléskor és voilá, ott az új szolgáltatás, mégis úgy érzed mint ügyfél h nem csak addig érdekelted őket, amíg kicsengetted a verdát utána csak szálka vagy a körmük alatt...

    Nem rég egy kollégám nevetve mondta h a Vitara "csak egy Suzuki", mondtam oké haver, csücs, öv és kapaszkodj... ;] Így szállt ki: "na jó, ez már tényleg nem az a Suzuki" :U Mikor rájött h ülésfűtés meg telefontükrözés, tempomat, digitklíma, tolatókamera, akkor ő is azt mondta hogy ez tényleg nagy dobás, főleg ha olyan tartós lesz mint a régiek, akkor 10 évesen best-buy...
    Pedig ő egy levedlett német prémiummal jár...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Napfénysüti #47569 üzenetére

    Ez így van, cserébe tedd egymás mellé a kettőt meg tegyél egymás mellé 4-es polot meg egy 7-eset... az még többet ugrott arányaiban ár és nézd meg azt is hogy a kicsi swift akkor mivel volt kevesebb a polohoz képest felszereltségben és a mostani mivel kevesebb az újhoz képest. Vagy mondjuk egy corsához képest mit tud és mégis a corsa árcédulája...
    Félköbméter habosított műanyag meg néhány plusz patent és csavar? És ezért fizetnek emberek milliókkal többet... "mert az nem zörög", nem az majd az olajat fogja enni... ;] vagy nézd meg a tulaj arcát amikor elhangzik a rettegett szó a szerelő szájából: "nagyszervíz, turbógenerál, kettőstömegű és injektor csere" ott fogja hagyni bizományi értkesítésre, mert ezt jobb helyeken gazdasági totálkárnak hívják. :P

    A két kezünket összetehetjük, mert én 2001-ben a corollát 4,3M-ért vettem, és akkor a mostani fizum harmadát sem kerestem... úgyhogy ne mondja nekem senki h rosszabbul él mint 20 éve, mert ez hazugság. Ha nem hybrid legújabb corollát veszek 5,5-6M-ért kapok elfekvő full fapadot abból is, de 3szor annyi a fizum... szerintem itt nem a zsemle lett kisebb... de no offense. :R

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz SyMbioTe #47571 üzenetére

    Nem is kell, olvastam véleményedet a youtube-on a comment szekcióban a Vitara és S-Cross tesztek alatt. :P :R

    Nyugat kellett? Megkaptuk. Demokrácia kellett? Megkaptuk. Szólásszabadság kellett? Megkaptuk. Kapitalizmus kellett fogyasztói társadalommal meg nyugati autóval? Megkaptuk. Tisztelt bíróság, hol itt a probléma!? :R ;] (irónia)

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Szilágyi84 #47576 üzenetére

    "persze hiteles és valószínűleg muszájból kell a nagy mert a kisebb már lenézős ..... "
    Na köszi... :DDD Vagy csak azért mert jó alternatíva volt egy bizonytalan hátterű 3M-s használthoz képest, én legalábbis ezért vettem, mert ha egy 3M-s használtat veszel és ráköltesz 5 év használat alatt még 2M-t a szervízelésre, akkor ugyanott vagy anyagilag.

    @Siriusb: Igen, akad olyan is, általánosítottunk, de vannak természetesen kivételek. Azért ha megnézed hogy 20 éve hány autó volt forgalomban itthon és most hány van, akkor belátható h jobban élünk, ha csak az autózást nézzük. A méregdrága telefonokról meg a 4K-s okosTV-kről most tekintsünk el egy pillanatra...

    @eami: ezt nem így kell számolni, valóban a ca. 10M-hoz képest a 30k elenyésző, de nézd meg mennyivel több prémium autó van forgalomban, mennyivel több üzemanyag fogy évről évre, tehát többet autózunk... lehet ezt csűrni-csavarni, de ez egy népbetegség, kár szépíteni. Természetesen vannak kivételek, akik rosszabbul élnek, de nem ők a többség.

    @dnelb: a Kizashi szép, de nekem nem kellett volna az tuti, inkább az 1,4BoosterJet Vitara, az szimpatikusabb. De tény és való h a Vitarán kívül egyik Suzuki sem tetszik, de ez ízlés kérdése... A baleno és az S-Cross nem tetszik formailag, a swift és ignis meg nekünk kicsi lett volna... Ez van. :R Az SX4 mai szemmel szép, a bakancs swift (2005-től) is cuki és egészen bátran merem ajánlani mindekinek aki 1M körül keres megbízható és biztonságos autót, utóbbit városi szaladgálásra, előbbit akár családinak is.

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz benczeb #47592 üzenetére

    Huh, fuss neki kérlek még egyszer, mert szerintem valami képzavar van (hacsak nem Szibériában laksz):
    1. Az az akku ami nem bír ki 5 év BP-ezést már akkor sz@r volt amikor berakták (amúgy exide van benne ami annyira nem gagyi)
    2. A kulcsban tizen éveket bír az elem
    3. Ez Suzuki, nincsen olyan hogy nem indul... ;] (vegyél egy bikakábelt ami kibír 600A-t)
    4. Ha lemerül az akku? Keyless drive? :U Szerintem a műanyag burkolatot lepattintva ott lesz az a fránya zárbetét... igen keyless go-nak, pajzsnak és mindennek ami árammal működik ez az egyik hátránya, 'ménykű nélkül csak papírnehezék...

    Ha gatya lenne az akkud (kétlem erősen, majd 5 éves korában kezdj el aggódni), akkor nehezen indulna hidegben, lámpánál elinduláskor felerősödne a műszerfal háttérvilágítása stb. A legegyszerűbb módszer, hogy fogsz egy multimétert és méred az akku kapocsfeszültséget (12V+) álló motornál, járómotornál (14V+) és indítózás közben (min. 12V).

    Én a 85kg-ommal (nem vagyok egy ukrán ügyvéd alkat na) betoltam egyedül(!) az automata 600SEL-t, úgy vélem neked is menne. ;) De ha biztosra akarsz menni, akkor rendelj aliról/ebayről zsebbikát, az sosem baj ha van nálad feltöltve, de vegyél egy rendes bikakábelt is. Én is kisgyerekkel autózom télen-nyáron, úgyhogy megértelek... nálam mindig minden IS van:

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz ncc1701 #47598 üzenetére

    Már megbocsáss, de ha jobban megnézed a képet, akkor látszik hogy az bizony nem teszkós... hanem Asia Center-es. :)) Viccet félre téve ezek legyenek minden autósnál... na jó, nem kell annyira túltolni mint én, de motorolaj, szélvédőmosó, izzókészlet, bikakábel, defektjavítókészlet, rendes pótkerék, vontatókötél, ék, emelő, kerékkulcs, vonószem, fékfolyadék, pumpa meg egy nyócastizesvillás legyen már...
    Ehhez képest lassan ott tartunk hogy EÜ láda sem kell egy autóba, nemhogy izzókészlet... régen megállítottak a sündőrök és közölték h
    "-kedves pista, tudja hogy nem ég a bal tompítottja?
    -nem én biztosúr... reggel még jó vót...
    - na akkor futás hátra az izzókészletért és cserélni nyomban, megvárjuk ha nem akar csekket..."
    Manapság meg? Jól van hölgyem, csak óvatosan, további jó utat és vigyázzon mert sok a hülye az utakon... jah, akik motornak néznek ki az éjszakában mikor jön szembe, mert igaz tavaly előtt égett ki, de kit érdekel, hiszen gizike gőzekének nem kell tudnia kicserélni...

    @pjen: Ha értesz hozzá és nem először adok krimpelő fogót a kezedbe meg 120W-os pákát, máskülönben nem biztos hogy olyan jó lesz. ;) Amúgy a legolcsóbb Asia Center-es 3500 körül van, akinek van gyereke az legalább ennyit... közben meg a gyerkőc szokott feszíteni a 65ezres biztonsági gyerekülésben, én meg sírógörcsöt kapok... de egy tartalék biztosíték nincsen már a madárnál a 20éves német prémiumban... de olcsójánoskodás az megy h nem kell bikakábel... ;]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz pjen #47601 üzenetére

    Múltkor vmi német bontószökevényt be tudtunk bikázni vele a gyerekkel... szóval annyira nem dobd el messzire kategória, de a céges Ducato-t már nem biztos hogy szivesen bikáznám vele... (F1C Iveco motor, duplaüléssor, nyújtott plató+ponyva) :B
    Nekünk a cégesekben is van (Mannol talán :F ), meg hólánc és összecsukhatós ásó... sokat járunk nyugatra (mint azt már többször emlegettem), úgyhogy ezek alapok... hólánc és ásó nélkül nem tudom hogyan jöttem volna haza februárban Olaszországból... reggelre esett 35cm hó a szállásnál... beindult, csak ki kellett szó szerint ásnom a kocsit, hogy a hóláncot fel tudjam tenni, utána "szabadstílusban" már le lehetett jönni a hegyről... a kis alföldi kollegina olyan pánikban volt, hogy Triesztig csengett a jobb fülem... ;]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz pető bá' #47603 üzenetére

    Az egyik barátom 2005-ös swiftjében ez mind benne votl egy rekeszben, a csomagtér 60%-a bukó volt... :DDD

    Azért a szélvédőmosó tud "kilátási zavarokat" okozni ha kifogy, persze frekventált helyen autózva ez nem probléma, de Nógrád/Békés/JNSzolnok megye úttalan útjain ritkaság a benzinkút...
    Emelőt azt hiszem a defektjavítós autókhoz nem adnak, csak kerékkulcsot, vonószemet meg a hajtószárat és pont.

    Fékfolyadék és motorolaj főleg idősebb (15+ éves) autóknál ajánlott, motorolajat hordok magammal a BoosterJet motor miatt, de az végképp nem foglal sok helyet és inkább kényelmi funkciót lát el, mivel ha kevés nem kell várnom 1 órát az Assistance-ra hogy rátöltsön...

    A pumpa fontos, főleg ha defektjavítós az autó, mert csak a kis kompresszorral tudod belenyomni a folyadékot, vagy ha éppen "kukacos kedvedben" vagy, akkor azután is fel kell fújni valahogyan, nem? :DDD Egyébként sem egészséges lapos gumival közlekedni, plusz még le is gyalogolod az oldafalat, ez két rossz pont. ;]

    Nekem ezeken felül a teljesértékű pótkerék alatt van még egy kukackészlet megbújva, hátha kapok egy szöget amíg a pótkerék van fent... és van nálam pokróc is, ilyen téli "ülljön át más autójába" esetekre, de annak a funkciója kettős: 1. helyettesíti a csomagtértálcát 2. ha elakadok és közel a vég, bele tudom magamat meg a gyereket csavarni...

    De mindezt félretéve, szánalom hogy lassan semminek sem kell lennie egy autóban... csak USB aljzatnak meg TPMS-nek... :U

    @tboldi: Mert még a felét sem írtam le annak ami van nálam abban a rekeszben... el sem hinnéd h két elakadásjelző is van benne meg szatyor, kukászsák (fekete a bömbisek miatt ;] ), esernyő, poroltó, géprongy, kerékék, karcjavító, kistölcsér, nagytölcsér, tovább is van, mondjam még? :P 1 óra volt mire átpakoltam a régiből az új autóba... :B

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz pető bá' #47606 üzenetére

    Nem keresgélek a garázsban 2002 óta, mert azóta nincsen garázs, a fater autója áll teremgarázsban, de ennyi, a többiek kint a szabad ég alatt, a Vitara akkor lát fedett parkolót, amikor hétvégén kell SOS menni külföldre, mert olyankor azzal viszem be az ajtóba készített "melóvanbabám" feliratú utazótáskámat (kaptam az egyik haveromtól, akinek 2 nappal az esküvője előtt kellett tanút cserélnie, mert én pár száz km-el odébb voltam aznap :DDD ) és olyankor ott éjszakázik az i30 helyén. A panellakáshoz meg ritkán jár műhely, a pince kb 4nm, és azon is osztozunk ketten plusz a mögötte lévő tárolóknak az a közlekedője, szóval... a lényeg h hely sincsen hol tárolni ezt a sok vacakot, és jó is ha velem vannak. A régi autóban voltak tartalék gyertyák, gyújtótrafók, szervófolyadék, lambda szonda (erre hagyok időt h elképzeld annak a cseréjét a pihenőben :DDD ) és még sok más apróság, biztik, patentok, pót izzók vagy 4 garnitúra, tartalék ablaktörlőlapát.

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz blakey #47608 üzenetére

    Végülis céges AMEX mindig van nálam... Max beteszek egy gumi nőt és teljesítve is van... :DDD

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz M_AND_Ms #47610 üzenetére

    Valóban, de szükség törvényt bont... :R
    Automata meg főleg nem szereti, de ismered a terepviszonyokat akkor egy próbát meger. :K
    Akkor a váltó már a végét járta benne, úgyhogy nem érdekelt, vesztenivalóm nem volt, max ki kell hívni a sárga angyalt..

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz dethroner #47614 üzenetére

    Szerencsére ilyen nem történt, de benne volt a pakliban ez is, noha az M120-nak láncos a vezérlése, ami nem ugrál át... Be kell valljam h vegyesen érzek azzal az autóval kapcsolatban, mert sokat költöttem rá, tankolni egy rémálom volt, de a komfort érzet kárpótolt... Egy fiatal kutas srácot meg is vicceltem vele h tele lesz... Amikor elhagyta a 60 litert a kijelzon a számláló kezdett alá nézegetni. :DDD én meg ittam egy kávét addig... ;]
    Az akku gondján kívül sosem hagyott cserben, bár azt kétszer is eljátszotta... De Komarombol hazajott a specialistaig lábon zorgo váltóval, a Soroksári úton voltak pillanatok amikor kétségbe vontam a sikert... Maradt benne 2 fokozat, 3 meg 5...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz dethroner #47616 üzenetére

    Ebbe is bele lehetett nyomni 120-130 litert... ;] csak győzd kivárni amíg megtellik... ;) azért olyan 90L körül már látszott az arcán a pánik, akkor kimentem és szóltam neki h üres volt és gyárilag fér bele 100+ lityi... :DD Cserébe 1000km alatt meg lehetett itatni vele.

    @dnelb: Nem fogok beleállni ebbe a vitába... csak ne akarj meggyőzni arról h ne legyen véleményem. :R

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz dnelb #47619 üzenetére

    Jó, tudod mit, akkor visszavonom, a pajzs a világon a legjobb, vegyen mindenki azt, lehetőleg 2-t... :P

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz TommyY2 #47621 üzenetére

    Skyguard?
    A keyless Go esetén pont az a buli, hogy nem kell távirányítót nyomkodni meg kulcsot dugdosni, de pontosan ebből adódik az a hátránya amire gondolsz...

    Az immobinak pont az az egyik hátránya (meg trükkindításnak) hogy az alap változat csak indítózni nem hagy (a kicsit jobbak a motorvezérlőt is tiltják), ha egyszer beindult utána ha nem fulladsz le nem sok vizet zavar. De ki tudod próbálni, hogy járó motor esetén milyen messzire tudod vinni a kulcsot a kocsitól mielőtt leállna...

    A pajzs is jó (csak dnelb kedvéért), ha ilyenre vágysz akkor abszolúte nyerő megoldás, csak szerintem túlárazott a tudásához képest és eléggé régóta a piacon van...

    Egy jó casco-t köss rá mindenképpen és valamelyik védelem plusz esetleg egy váltózár...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz TommyY2 #47624 üzenetére

    Szerintem ha egyszer jár a motor és nem aktiválódik a Start-Stop akkor ki is dobhatod az ablakon a kulcsot... de ez csak tipp.

    Váltózár: Gyárit kell venni és a márkaszervízben berakják a fiúk pikk-pakk, csak potom 48ezer+szerelés ha jól emlékszem. Igen én is olvastam azt a totalcar-os cikket meg negatív dolgokat, de ettől még igenis van létjogosultsága, főleg ha a szomszédnak nincsen... (tudom, nem etikus, dögöljek meg h ilyen "magyarul gondolkodom", de ez egy tolvajnak plusz x percet jelent és neki pont időből nincsen sok...)

    @M_AND_Ms és ncc1701: akkor ezesetben is a kényelem (lustaság) oltárán feláldoztuk rituálisan a biztonságot... bravó... de jó hogy nekem GL+ van... ;] bár a trükkindítás hiányzik, meg ha egyszer rámszakad az OTP akkor benevezek egy gyári váltózárra... de most a skyguard tetszik nekem a legjobban, csak pár év alatt többe kerülne a full csomag, mint egy másik autót venni...

    @dnelb: Ezesetben igen, 2. pajzs, meg egy normális casco... de olyan ami a próbálkozásra is fizet... (üvegtörés, zársérülés)

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Zolás #47631 üzenetére

    Inkább telepíteni a telefonra, YouTube-ön keress rá, ha nem sikerül reggel elkuldom a tutorial videó linkjét.
    Play áruház nem fogja feldobni... Hanyas android van rajta?

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Zolás #47642 üzenetére

    Szuper, látom megoldottad, akkor nem kell videót linkelnem. :DD
    blakey fórumtárs linkelte a legújabb 1880-asat ( [link] ), én azt tenném fel a helyedben, 1870-től már használható... amúgy mikori gyártású ez a vas? nekem a 2019 második feléről származó Vitara gyárilag 1870-el került hozzám... (vagy 1860, a fene se emlékszik már :DDD )

    Bal felső sarokban van a kikapcsoló gomb... akkor nem lesz rádió. Amúgy a deezer megy free módban AA-val (Spotify is amennyire tudom), a Wazze is szuperül muzsikál mióta rájöttem a nyűgjére... egyedül a hangvezérlés pusztulat...

    @dethroner: igen, a kormányról vezérlés csak akkor működik ha a fejegység lejátszója játsza le a muzsikát... (amit nálam a többség zajnak hív :D )FM transciever mode a telefonról? Mondjuk ezt javíthatnák az AA-ban, hogy a deezer, spotify, play zene alkalmazásokban működik a kormányról vezérlés, de ha a telefonba dugott uSD-n van egy mappa a zenéimmel, akkor azt már nem érem el... jah meg az mp4 lejátszást, na az szánalmas hogy csak behúzott kéziféknél van kép... egy 4-5 órás úton jó lenne ha tudna a gyerek mesét nézni... (most ezért a csomagtartóból jön a töltőkábele a tabletnek amin mesét tud nézni :W )

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    "Apa kezdődik..."

    :O :W

    Jól sejtem hogy ez egy kavics lehetett? :F

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz dethroner #47646 üzenetére

    Mondjuk régen találkoztam már olyannal ami tudja ténylegesen, az igaz... :U
    Manapság az FM rádió is kincs...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz SyMbioTe #47648 üzenetére

    Az igen, viszont az AA nem tartalmaz olyan zene/média lejátszót, aminek be tudok adni egy mappát a telefonon és onnan lejátsza a zenéket, videókat és még a kormányról is tudom vezérelni. Pedig nem lenne egy nagy wasistdas... :( és talán az egyik legjobb megoldás is lenne dethroner problémájának orvoslására is.
    Én deezer-t szoktam használni, az is szépen megy kormányról, csak az album váltások macerásak és nehezen kezeli a 150+ elemű kedvencek listámat...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz vacs #47653 üzenetére

    Köszönöm a szándékolatlan oltást (legalábbis remélem h nem szándékos volt), de nem ezt írtam... :R
    "viszont az AA nem tartalmaz olyan zene/média lejátszót, aminek be tudok adni egy mappát a telefonon és onnan lejátsza a zenéket, videókat és még a kormányról is tudom vezérelni"
    Nem szeretnék még 25+ appot felrakni egy ilyen egyszerű funkcionalitásért amit egyébként default tud a telefon... :U
    A Play zene meg fog szűnni, bár ki tudja mikor... a deezer-t meg szeretem, az működik kormányról, csak kosztolja a mobilnetet... valamit valamiért. :D

    Amúgy egy SD kártya nem egy horror összeg, eléggé sok MP3 ráfér 16-32GB-ra... :DDD

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz vacs #47657 üzenetére

    Az XA2 már csereérett sajnos, pedig szeretem és nem, nem fér fel rá több (és nem is akarok plusz appokat feltenni), így is azon a bizonyos 80%-os határon egyensúlyozom konstans, meg van rajta egy rakás előtelepített vacak amit le sem tudok szedni...
    És nem egy nagy fejlesztés beletenni plusz egy app-ot az AA-ba szerintem... szóval ez inkább akarás kérdése, meg gondolom nincs is rá igény... :U

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz laca891 #47663 üzenetére

    Azaz, a deezer 14990/év... Szerencsére amíg AA-n keresztül hallgatom addig ingyen van...
    De ha spórolni akarok a mobilnettel, akkor az SD kártyáról indítok zenét.

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz beef #47668 üzenetére

    Inkább 9ft lesz az a 90... :D
    De tudod hogy van ez, sok vállalkozó családjának jól kell lakni és nagy a család... ;]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz ncc1701 #47679 üzenetére

    "ez hengerfejes bátyám, olajos a víz.."
    "útközben lerobbant telerezni kelletet itten van a számla is róla..."
    KB az a kérdés ilyen értékű autóknál h mit fizetsz a c osztálynak h eltuntesse...
    Amúgy dethroner ötlete működik, csak abban az évben nem tudja a bónuszt atvinni az újra. Én is így csináltam amíg nem vitték el a corollat... 2300 egy fél évre az illeték...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz AMD Power #47675 üzenetére

    Látom h kezd gyomorgorcsod lenni ettől az autó csere témától úgyhogy segítek kicsit:
    Van pénzed a következőre és még lenneaz áldozat, csak az astra a gond akkor csináld úgy mint én. November 15-én hoztam a Vitarat, reggel az okmanyirodaban kezdtem és aznaptol a régit kivonattal 6 hónapra, tehát nem kell rá se kgfbt se sulyadit fizetni. Ha közben eladod, akkor automatikusan visszakerul forgalomba. Mi együtt mentünk az Okmányirodaba, a vevő haverja egyik tanú, másik egy ügyfél aki a sorára várt, kértünk ott egy formanyomtatvanyt és 1 óra múlva az új forgalmival vitte haza a srác lábon,névre írva...amig vártunk kötött rá online kgfbt... Csak akarni kell, és megoldod, amíg forgalomban van koltod a pénzed rá amit félre is tehetnél az újra már ha megvagytok pár hónapig kocsi nélkül.

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Zolás #47683 üzenetére

    Ez így van, ugyanazokkal a csavarokkal felrakhatod mindkét szettet.

    @AMD Power: akkor csak úgy tudod mint én, h amikor mész atvenni az újat aznaptol kivonatod a régit..

    @laca891: sajnos ez nem volt opció, éves kgfbt fizetek/fizettem és nincsen garázs, a lakótelep közössége pedig így is lincselni akarja a szomszédot aki hazahozza hétvégére a cégest is... (parkolohely kihalasi sorrendben..) a régit is csak azért turtek meg, mert mondtam h árulom és ha ma kifizeti viheti is a francba... :DD érdekesen néztek, de aztán leesett nekik h december vége van, tehát fizethetek be karácsony után 2 kgfbt meg 2 sulyadot, mivel ők sem akarták megvenni így rajottek h valszeg másnál is "sokadika van" tehát ha tudnám eltűntetnem de viszi mostansag el a kutya se, úgyhogy jobb ha elturik még pár hónapig... Legalább volt fix helyem, mert amíg a Vitarat használtam a régi foglalta a helyet. :DDD

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz mvkly #47710 üzenetére

    Én csereltettem 1 hónap után 46x km-nél, nem bántam meg mert kiderült h félre volt tekerve az olajszuro és a menettel együtt banyasztuk ki a karterből... A motort pedig illik bejáratni, az első 1000km-en 3000 fölé nem kellene hajszolni és az összes nyomatékot sem kellene lekerni a motortól az elején, a tempomatot sem kellene feszegetni... De e témában az autos társadalom viszonylag megosztott, már már hit kérdése vagy úgyis feltehetted volna a kérdést h a barca vagy a real a jobb csapat... :DDD
    Minden esetre jó ha két dolgot nem felejtesz el: 1. Az autókat 10ev/200ezer km-re tervezik és 2. Az átlag új autó tulaj 5 évig /100ezer kmig használja az autóját
    Szóval finoman bejárathatod vagy told ki a szemét, a te dolgod, attól függ mi a cél vele...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz PNP #47723 üzenetére

    Azért fenntartásokkla kezelendő a spritmonitor.de... nekem 5,56-t is ír az 1,4BJ GL+ Vitarára, ami khm, nevetséges...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz mvkly #47716 üzenetére

    Igen, tudom h kéri, de a hangján is hallatszik. Amikor kezd "hörögni" akkor indul a móka... ;]
    Szerintem finoman járasd be folyamatosan emelve a terhelést.
    A BKV nem olyan rossz, el lehet viselni, én minden nap 1,5-2 órát BKV-zok a melóba és vissza... jobban rühellem amikor a cégest kell nyúzni a Hungárián a dugóban és megváltás neki a kettes...
    A Start-Stop nem mindig kapcsol be, eléggé hektikus, nagyon sok paramétert figyel, ettől függetlenül nekem 100km autópálya után úgy "ráoltotta a villanyt a vörössen izzó turbóra" mint a huzat... de olyankor klíma, fények, zene minden az akkuról megy...

    @TommyY2: Honnan is lenne motorfék? Az a motor "ellenállásából" adódik, de ezek a mai modern motorok (most mindegy hogy szívó vagy töltött) annyira finoman járnak és annyira minimálisra van csökkentve a belső ellenállásuk a veszteségek csökkentése miatt, hogy szinte meleg levegővel elmennek, akkor miből adódna fékező ereje? Nem arra van optimalizálva, de amit elbuksz a réven azt visszanyered a vámon, tudsz vele "vitorlázni" 6-osban 130 körül, kicsit elveszed, kicsit nyomod, csak az utasaid kapnak hányingert... ;]
    Kellene bele retarder vagy EDI. ;)

    @Sepsi0: Shell prémium üzemanyagai eléggé jók... merem ajánlani, régen a fuel save-t tankoltam náluk, érződött is hogy azt jobban komálja a motor... (4ZZ-FE)

    @AMD Power: Bocs, tudom későn reagálok, de azokat a 200k+ futású autókat felejtsd el, ha nem akarsz egy motorgenerálba beleugrani, plusz annyi futás a karosszéria teherviselő elemein is irreverzibilis folyamatokat indít már el. Abból indulj ki alapvetően h nem egyforma hosszú a két kihajtó tengelyed, tehát "csavarja" a padlólemezt minden gázadás és váltás. Ha hosszabb időre tervezel vele akkor nem ajánlom, max nagyon áron alul... 200k km alattit keres aminek kezelve volt az alja folyamatosan lánchang nélkül. :U Ha van rá pénzed és beesik egy jó állapotú leinformálható alkalmi vétel, akkor csapj is le rá aztán az Astra meg majd csak elmegy vmikor, max dec31-ig beadod egy kereskedésbe vagy bontóba, addig már ki van rá minden fizetve, nem?

    @tboldi: ha el tudod forralni kishazánkban a fékfolyadékot akkor az a folyadék már csereérett... a motorfék magyarázatával meg megelőztél :P

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz dnelb #47733 üzenetére

    Arra céloztam h nem ismered az arányokat, okés h bejelöli h város, de nem mindegy 20km kuplungteszt a hungin vagy Kecskemét külváros éjjeli cruise-olás... meg az hogy autópálya megint vicces, mert van aki ott sem megy 100-nál többet (vagy áll az M1-M7 bevezetőn minden reggel), de van aki óraszerint 130-nél is még szédül... az országút dettó, h átmegyek Bugyiból Sáriba 6-osban 70-el nem azonos, mint amikor Hatvanból végiggangolom magamat hétfő reggel Kerepesig. Érdemes a legnagyobbat is megnézni meg a legkissebbet és azt nézni mennyire van messze az "átlagtól" és esetleg ehhez képest belőni a mi használatunkat. Ennél sokkal több tényezős ez a sztori szerintem, utasok, klíma, SS, vezetési stílus, stb.

    @tboldi: Nem racse, normál közlekedés (bár néha nincsen egymástól messze a kettő ;] ), elforralod az gáz szerintem, én Svájcban nem tudtam a rakott Ducato-ban elforralni, de az A0-n Salzburg felől érkezve a "vesztőhelyen" sem sikerült, pedig ott ereszkedsz vagy 60km-t és végig tiporni kell a féket két lábbal, mert az alján éles jobbos, különben jön a töltés, ezért is hívják vesztőhelynek, ha túl vagy rakva kamionnal és nem váltasz vissza, az alján lesz fejfád a többi mellett... teli van román, bolgár meg török kamionosok fényképeivel, akik megcsúsztak a drótgumival és drifteltek egyet... vagy csak tettek magasról a táblára, ami a tetején van és azt ábrázolja hogy válts vissza 5-ből 2-be...

    Kézifékhez: Neked sem fagyott még be ugye? ;]

    @Zolás: Nyugodtan behúzhatod a kéziféket, főleg télen ha nem szeretnél tavaszig sehova menni... Ne haragudj, én is láttam azt a videót, de az csak annál az elfuserált motornál lép fel... aki azzal vett autót meg is érdemelte, 3 hengeres szívóbenzin 12 szeleppel kettőstömegűvel, közvetlenbefecsi... (1,2 HTP-ről van szó ha valaki nem látta volna) Az nem vezérműlánc hanem vicc basszus:
    1,2 HTP: [link]
    M16A: [link]
    Meg van a különbség? ;] visszafordítom kőmagyarra: Tesa, ha ez megnyúlik akkor már a kéziféket is feleslegesen rángatod... :DDD

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

Új hozzászólás Aktív témák