Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz galaxys80 #49436 üzenetére
Be kell lőni, hogy lezárt képernyő mellett is játsza le a zenét, elsőkörben azt kellene kipróbálni hogyha elindítod és nem piszkálod a kijelzőt, akkor megáll e a zene.
Aztán nézzük tovább... carplay?@dReFiX: a piacot elnézve várható volt, szerintem még mindig nem drága annyira, a többiek is olyat fognak emelni h a hitelesek bele fognak rokkanni...
@ncc1701: A tisztítóval nincsen gond, csak megoszlanak a vélemények róla. Valószínűlg a sok "hidegüzem" a feketedés oka, nem tud a retek kiégni belőle, mert nem jársz pályán és hosszút.
@tboldi: Azok még szívók, elmennek a Holdig is, ha nem rohadnak...
@Tom1939: Bocsi, de én máig nem szeretem, szerintem elveszi a vezetési élményt, én szeretek gangolni, engem nem zavar a kuplungolás sem.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tom1939 #49490 üzenetére
Osztómű a szó amit keress meg a kezelésiben, van benne és bizony a váltóolajjal együtt cserélendő, de nem azonosak. 75W-85 kell bele (kétfokozatú hajtómű olaj, nem olyan amilyen a váltóba kell!) 40ezer km vagy 24 havonta cserélendő K10C és K14C esetében Vitarában, az S-Cross-ban is sanszosan. Fokozott igénybevétel esetén feleződik a futásteljesítmény és az etelt idő is... de ezt gondolom tudtad.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tom1939 #49497 üzenetére
Ne bántsd a szervizeket, nekik nem érdekük hogy tartós legyen az autód, főleg az nem hogy sokáig használd... 5 évente gyere aztán vigyed az újat, abban úgyis csak olajat kell cserélni, de mindennek tetejében ki van nekik adva h amit nem muszáj cserélni azt ne cseréljék...
Lehet hogy olvassa, lehet hogy csupán felcsapta a kezelésit...
Amúgy meglepődnél hány szervizes van itt is, ha csak olvassa is, de jelen vannak...
Nekem legutóbb fejből mondta a munkafelvevő azokat a hibákat és orvoslási "megoldásait" amik itt felszoktak merülni, mind S-Cross mind Vitara esetében... kezdve például a zörgő rendszámtáblával amire rögtön rávágta blakey megoldását... Úgyhogy élek a gyanúperrel hogy olvassák, és ha belegondolsz akkor érdekükben áll, mert így tudják mivel szeretné a kedves ügyfél hasbaakasztani őket... Tudod sokan Mercedes minőséget várnak egy Suzukitól és nem értenek meg egy egyszerű poént: "jah kérem, amelyik nem ilyen az 10M-ról indul..."Magánfröcsögés következik, akit nem érdekel ugorja át:
Örüljünk neki hogy ennyi baja van és ennyi pénzért 4hengeres 16 szelepes közepesen felszerelt elfogadható külsejű és belterű autót kaptunk, mert az 5-6M közötti árkategóriában a konkurenciánál csak "nyűgött" tudsz venni, azoknál alap a 3henger, a kettőstömegű, a változógeometriás turbó, az olajevés, az elektronikai nyafik, mi ugyanezen árért autót kaptunk és ez az amiben a Suzuki mindig is erős volt, hogy mikroszkóppal keresed a faberakást, a puha anyaméhként ölelő belteret, a hátsódat fényesre nyaló márkaszervizt, a memóriás ülést, a gesztusvezérlést és egyéb parasztvakításokat, itt azt kapod amit látsz, kicsit puritánabb, kicsit darabosabb, kicsit zörgősebb de a miénk és nem kerül csilliárdokba és ha minden jól megy, akkor 10 év múlva is menni fog, ezt a 3 hengeres puretech vagy TCe motorokról is ki meri jelenteni bárki? Mármint fővesztés terhe mellett, gondolom senki sem, azok eldobható autók, 5 év után dobd el, mert annyiba kerülne 200.000km és 6-7 éves korában a szervizelése és rendberakása h annyiért veszel még egyet...A britteknél évek óta ez megy, hogy annyira el vannak értéktelenedve a 10 évnél öregebb autók és olyan drágán dolgoznak az autószerelők (és olyan kóklerül is), hogy egy 13-14 éves autót nem éri meg életben tartani, mert ér az autó 7-800 fontot és a következő szervizszámlája lenne 3-400 font, tehát betolják a bontóba és jó esetben kapnak érte 150-300 font közötti összeget.Ahova én járok szervizbe, azok rendesek és segítőkészek, cserébe az olajcserén kívül mást nem bíznék rájuk. Ha nem bízol a márkaszervizben (Suzuki Barta Székesfehérváron amit ajánlok), vidd máshova, szabad, csak ugrik a Pro gari...
Amit amúgyis egy biztosító társaság áll helyettük, szóval... de ne felejtsd el hogy a biztosítók sem hülyék, ott is vannak okos emberek és nem vállalnak garit arra ami a végén deficites lesz nekik, gondolom valaki tejel nekik ezért, tehát foggal-körömmel fognak kapaszkodni minden petákba amennyiben neked garanciális problémád van, még az is lehet h pár év múlva kijelentik h az Ecstar olajjal szervizeltekre nem áll, mert "minőségi hiányosságok merültek fel a hordós 5w30 esetében" és fújhatod hogy 9 évig jártál márkaszervizbe hűségesen... sosem tudhatod."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tom1939 #49500 üzenetére
Zuglóból nézd meg őket: [link] az ára baráti mindkét szerviznek, a munkájukról nem tudok nyilatkozni, Gusztávék vannak még közel hozzád a XVI. kerületben, ők sem drágák, egy olajcserére tedd őket próbára és kiderül. Ha abból indulsz ki hogy az "olajcsere csomag" (4L olaj+olajszűrő+pollenszűrő+légszűrő) is 15-20k között mozog, akkor ehhez még egy 10k-s munkadíjat hozzácsapva ütik a szervizfüzetet és teljes inspekciót csinálnak egy óra alatt, akkor nem is olyan rossz árazás ez... a sima Bosch Service sem dolgozik olcsóbban óránként. Vagy menj be az Avalonba.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tom1939 #49506 üzenetére
Ismerősöm jár hozzájuk, neki sosem volt panasza rájuk... Bár szerintem szerelője is válogatja ezt, mert ahova én járok ott is van egy olyan fickó h egy rozsdás biciklit nem bíznék rá, de aki az enyémet csinálja azzal mindig jókat viccelődünk és korrektül meg is csinálja, legutóbb szóltam hogy mérjen már rá a fagyállóra, erre ment a refaktométerért. Amikor szóltam a hátsó középső biztonsági öv szenzora miatt már kaptuk is szét a hátsó üléssort, mértük a szenzort, hozott másikat próbáljuk ki azzal stb.
@KubanitoS: pótkeréktartóba nézz bele és a Splash-nek volt valami ajtó beázása is... Valaki vett nemrég a feleségének Splash-t, olvass vissza picit. Ugyebár a térded is hajlik, tehát az alját nagyon nézd meg.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Én mindig kártyával fizetek, sosem szokott szajhuzas lenni belőle, azért mégis 2020-at írunk könyörgöm...
A legalja az pont a Toyota volt, amikor 2001-ben vettem a Corollat közölték h csak kp, na ott tanultak egy nagy szép hosszú káromkodást... Majd a 4M-s vételárat vegyem le a számláról, hát persze, akkor engednek 100-at a kiirt árból mert én nem maffia vezér vagyok hogy a padláson dohosodjanak a 20ezresek, a "kockafej" meg nem ad ki annyit, be kell menni a bank fiókba, időpontra és az sincs ingyen. Ahol a Vitarat vettem, ott 3M fölött nem vehetnek át kp-t, szóval nem lehetetlen ez, csak nem akarják.
Ha a szervizes ránézésre nem tudja hány mm van a betéten, akkor menjen kapálni, a karbantartási ütemterv pedig leirja mit mikor kell cserélni, azt be kellene tartani, csak mint mondtam ki van nekik adva h amit nem muszáj azt ne cserélje, így spórolnak..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Próbáltad már maxról levenni!? Vedd eggyel lejjebb és újra kapcsolgatni fog.. Mellesleg ha nem kaptál kézikönyvet akkor szerezz be egyet, sok hasznos infó benne van, pl hogyan cserélj izzókat, olajat, stb.
@ncc1701: Igen, nem múlik el nyomtalanul, de ha minden tavasszal le van mosva az alja akkor nem olyan dráma és ha nem hányta el a fakezu szakbarbar aki magát autoszerelőnek hívja a műanyag burkolatokat az évek során.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
No, akkor újra:
A műszerfal fényerejét vedd eggyel lejjebb úgy hogy a gyújtás rajta van. Ezután kapcsold fel a tompítottat és akkor is állítsd be a fényerőt. Ezekután ugyanez a a tapikijelzővel, majd ellenőrizd az automata fényerőt. A beépített navigációnak (SD kártyás) is van külön.
Ha ez sem segít, akkor vissza gyári beállításokra mindkettőt...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Igen, a vészmegoldás, de amolyan "csak végső esetben" helyzetekre van ott...
Ha rájössz mi okozta akkor szólj, mert nekem pont az ellentétes folyamat kellene, ugyanis nagyon idegesít amikor a Waze átvált éjszakaiba pedig csak felhajtottam az M3-ra verőfényes napsütésben és felnyomtam a tompítottat... Olyankor mindennek leveszi a fényerejét, ami az amúgy orrba-szájba tükröződő érintőképernyő olvashatóságán nem segít, főleg ha hátulról süt a nap...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz SyMbioTe #49639 üzenetére
Köszi az infót, emelem amit Te már látom cseréltél...
A cél az lenne, hogy akkor váltson csak éjszakai módba, ha tényleg éjszaka van vagy "csökkent látási viszonyok" ( = nem süt a nap), bár azzal is kiegyeznék ha hátul is lenne LED-es menetfény... Most ott tartok hogy helyzetjelzőre váltok amikor lakott terülten kívül vagyok, a gond csupán az h a sárga halogén helyzetjelző a fehér DRL-el szemből esetlenül mutat, de legalább minden átvált éjszakaiba... Ha felnyomom maxra a fényerőt, akkor meg éjjel nem vált át...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Sok dolgot meg lehet oldani akna és csáposemelő nélkül, de nem könnyű. Alá kell bakolni, ahhoz kell bak vagy rámpa, egy rendes emelő, nem mindenki foglalkozik vele, inkább elviszi a szerelőhöz.
Mellesleg egy bakokon álló autó alatt fetrengeni nem egy életbiztosítás..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
2019 novemberi Vitara 1,4T+GPF (140LE/220Nm) GL+ galaktikus szürke metál (5.08M volt), idén azt mondták hogyha otthagyom a 2400km-t futott ismert előéletű 1 éves autómat és ráfizetek 300-at, akkor kihozhatom az új hybridet (alapfelszereltséggel), ami felszereltségben ugyanaz mint a mostanim csak kevesebbet eszik....
"Há' nóóóórmális, Margit!?" Majd ha hülye leszek, hogy vegyek egy ugyanannyit tudó autót, ami gyengébb, nagyobb a szervíz igénye és még metálfényt sem kapok hozzá!? Egy frászt... Szerintem nem fogom eladni ha nem lesz nagy probléma vele, még gyűjtök pénzt és vagy elviszem vagy megcsinálom én az alváz- és üreg-védelemet, maximum még teszek hátra is DRL-t és annyi, használjuk amíg szét nem hullik..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tom1939 #49719 üzenetére
Figyelj rá h SS-os akku legyen. Sokkal nagyobbat ne tegyél be a gyárinál, mert nem tudja majd feltölteni a generátor, max 1 lépcső felfelé. [link]
Vagy Bosch Silver S3-4, Varta Blue dynamic. Kicserélni "nem egy nagy paplan", kell hozzá egy 10-es villáskulcs és némi izom munka... Leírtam korábban már, keresd vissza, a márkaszervizben drága lesz...
60Ah 600A a gyárid (kapacitás és indítóáram), de az 540A-es is elég lehet...@AMD Power: Jó lehet ha nincsen lánchangja és nem rozsdás az alja, valamint van szervizkönyve... de szedd a lábadat, mert ezek hamar elmennek... golyóálló 1,5 szívóbenya, kevés kütyü, reális futás, karbantartott, alkudni nem fogsz tudni egy vasat sem, örülj ha az eredtvizsgát fizetik helyetted. Ami még fontos hogy 1-2 kiló maradjon a zsebedben az áiratás és a KGFB után, mert beüthet egy kuplungozás, egy akkucsere vagy egy haldokló gátló. Összes folyadékot és szűrőt cseréld (ízlés kérdése de 50 körül meg szokott állni ha magadnak csinálod), meg dobjál be egy klímabombát (1-2 ezer költség).
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tom1939 #49733 üzenetére
Mehetsz hozzájuk, jó cég, be is dobják neked ha megkéred őket. Én vagy rendeletetem az akkut az autósboltban vagy elhozom ami van és megfelelő.
Betenni egyszerű:
1. Vezetőoldali ajtó kinyit és nyitva hagy, kulcsot zsebretesz!
2. Géptetőfelnyit
3. Akkurögzítés oldása
4. Saruk meglazítása, először + aztán a test (10-es villáskulcs)
5. Oldalra megmozgatod és lejön a + (itt kellhet segítség, mert nem szabad a saruhoz érnie!)
6. Testet ugyanígy leveszed
7. Akkut kiemel és letesz a földre
8. Egy darab csiszolópapírral az érintkezők belsejét körkörösen megcsiszolni
9. Bemeled az új akkut a tálcába
10. A testet felteszed a helyére (+ még mindig nem ér semmihez sem hozzá!)
11. Meghúzod az érinkezőt a testen
12. Egy határozott mozdulattal hogy ne húzzon ívet ráteszed a +-t
13. Mostmár meghúzhatod a + érintkezőjét
14. Rögzíted az akkutAz egész művelet alatt ne érj semmilyen fémrészhez....
Vagy hozd át a XV-be az új megfelelő akkuval a csomiban és segítek beszerelni.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Azon agyalok hogy a 24hónapos szervizre nem viszem be a Vitarát, szerintetek lesz abból gond ha nem 2 hanem 4 éves korában lesz először váltóolaj és fékfolyadék cserélve? Most van benne 2500km 13 hónaposan...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #49741 üzenetére
Érdekelt volna, mert így ha felezem a váltóolajat és a fékfolyadékot futásra a városi igénybevétel miatt, akkor is 10-15ezrenként lenne cserélve, ami szerintem nem tragikus a 20k-hoz képest....
Bocsánat a szakértőktől, de én erősen kétlem hogy 2 év után a 4-5ezret futott váltó és fékfolyadékom csereérett lenne... szerintem ha jobban körülnéznénk az itthon forgalomban lévő autók 60-70%-ában 10+ éves fékfolyadék dolgozik, mégsem potyognak az utakról lépten nyomon...
Plusz most néztem, ez nagyszerviz-nek minősül, szóval 80k a díja, ami egy 4-5 ezret futott vadi új autó esetében kicsit overkill...Nem mész sokat, de nekem ugye nem napihasználós az autó, kicsit túlbecsülik az emberek ezt a dolgot, az évi 10ezer városi rohangálással simán kijön, de ha annyira napihasználós akkor 15-20k-t is bele lehet csavarni egy év alatt BP-en... tapasztalat.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz laca891 #49746 üzenetére
Nem érzem h feltétlenül muszáj lenne cserélni 4 éves kora előtt, még az is ágyúval pulykára a többiekhez képest...
Amennyire olvasom itt a garanciális ügyintézés menetét, a hajamra kenhetem...
De hogy nem fogok 100k-t kicsengetni egy olajcserére egy vatta új 5ezret futott verdára az hétszentség... Mert nagyon sok pénzt fel merek tenni rá, hogy ők sem fogják kicserélni, de a számlán szerepelni fog...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #49757 üzenetére
Ha heggeszteni szeretnél...
Anélkül h belemennék a komolyabb villamosságtani magyarázatba, fogadjuk el hogy egyenáramú áramkörökben az elektromos áram a nagyobb potenciálú pont felől a kisebbik felé folyik, tehát ha a pozitívat teszed fel utoljára (és veszed le először) akkor terhelésmentesen tudod oldani a hideg oldalt, tehát nem keletkezik villamos ív. A riasztó sem szereti (meg semmilyen finom elektronika) ha levegőben van a test és tápot kap... Így szokták bezárni a kulcsot...Mindenki úgy csinálja ahogyan jónak látja, én így szoktam, de teherautóban például ezért is szeretem ha van áramtalanító kapcsoló.... Azt sem véletlenül szokás a pozitív saru után tenni és a biztosítékot is.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #49763 üzenetére
Az egyik a fizikai, a másik a technikai áramirány...
Egyébiránt idézem magam: "Mindenki úgy csinálja ahogyan jónak látja..."Én nem mondtam hogy így vagy úgy rossz. A villáskulcs meg alap hogy nem össze-vissza hadonászunk vele...
Részemről ezzel lezártam a témát.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #49793 üzenetére
Biztosan a gyíkemberek megfigyelik...
Azért ha a wifid (2,4GHz) zavarja a rádiót (85-130MHz), akkor ott vannak bajok.... az csak valami felharmónikus lehet.
Mondjuk saomi, nem vagyok meglepve...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Nézem erősen a kezelésit, minden frankón le van írva a folyadékok mennyiségéről, de a fékfolyadékról egy betű sincsen... csak annyi h DOT4 (miért nem 5 vagy 5.1!?), de a hűtővízre sincsen konkrét megkötés, a váltóolajra szintén széles a skála...
Valakinek van ezekről infója? (Vitara, K14C, 6MT)[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #49796 üzenetére
és @csiga8:
Ahogyan csiga8 is írja, szilikonbázisú az 5 és 5.1, csak furcsálom h csupán DOT4, viszont mennyiséget nem ír... 1L vagy 2 !?
Válótolajra annyit ír h Suzuki gyári 75W váltóolaj (GL4 minimum kell bele szerintem) (Xado lesz valószínűleg...)
Hűtővízről szintén nem ír semmit, csak a gyári "kék" és "zöld" folyadékot magyarázza...@csiga8: Igen, a forráspontokat és a többit tudtam, ezért furcsálom h egy ABS+EBD és ESP (esetenként vészfékasszisztenses) autóban miért elég a DOT4... a 2001-es corollámba is az kellett...
Néztem a gyári előkevert hűtőfolyadékot, erre 5L-es kiszerelésben van -35fokra belőve... csak a kocsiba 5 és fél lityi kell....
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #49800 üzenetére
Én az ioncserélt vízre gondoltam... Azért a -37C így Palotán kicsit overkill lenne. Nem szibériai kisváros ez a főváros na.
Most itt tartok:
nagyszerviz (4 évente):
fékfolyadék DOT4 vagy SAE J1704 (Castrol Brake Fluid DOT 4 fékfolyadék 3.150HUF / L x valahány flakon = ????)
váltóolaj 2,8L 75W GL4 (Castrol Syntrans FE 75W 3.050HUF / L x 3 flakon = 9150HUF)
hűtővíz 5,5L (Motul Auto Cool G13 fagyálló (-37°C) 9.490HUF / 5L)
gyertya (NGK ILZKR7D8 ~35.000HUF / 4db)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #49805 üzenetére
Lehet hogy elég, passzolom, én ha ilyet kellett csinálni akkor vittem egy 500ml-es flakonnal és még kaptam is vissza...
@TommyY2: passzolom mennyi kell bele, sehol nincs erről infó, úgy vélem egy max 2 lityi elég lesz és még marad is. A fagyálló színe régen volt csak fontos, mert a rózsaszín volt az alubarát, ha jól tudom. A gyárit tuti nem veszem meg mert drága a motulhoz képest. Én 4 év alatt fogok 12-15ezer között betenni.
@ncc1701: gondolom nekem is ennyit csináltak eddig az autókerelők... Hasonló az én tervem is, lelazitom a legtelenitoket sorban, jh, bh, je, be és türelmesen várok amíg kifolyik, ha már tiszta jön akkor elzárom és megyek a következő kerékhez. Mivel nem keveredik ezért először kipumpalok a szappanadagolos trükkel a kiegyenlítőből és ráöntöm a frisset, így felülről légmentesen lezarja a friss. Ha jól tudom akkor a friss nehezebb, szóval le süllyed a tartály aljába, de ez csak hallomás, nem tudom működni fog e tervem, az ABS-Ben meg menetkozben a sok gyökér miatt úgyis mozogni fog...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #49811 üzenetére
Én fordítva tenném fel ezt a kérdést, hol csinálják így!? Mutass már egy olyan szervizt ahol van hozzá diagnosztikai berendezés és idejük is h egy autóval egy órát tököljenek fékfolyadék cseréjével...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #49810 üzenetére
Költői kérdés egy másik wannabe autoszerelőtől:
Mennyi esélyt látsz rá hogy ezt a folyamatot a 24 hónapos szerviz alkalmával így is fogják csinálni? És mennyit arra h a számlán rajta lesz?
Szerintem sok 💩 nem lehet benne, mivel ez ugye egy zárt rendszer... Szóval a semmi leengedésére nem áldoznék, főleg hogy itt a fővárosban senki sem fogja előszedni ezért a KT-t... Novoth Tibi is meg mondta h most minden szerelő az ő anyját fogja emlegetni... Amúgy a wagonban van külön legtelenito szelep a hűtőnek, de vajon a BoosterJet motorok már legtelenítik magukat!? Bár a váltóolaj csere is vicces lesz a parkolóban..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #49815 üzenetére
Nem így értettem, hanem van API GL4 és van GL4+ is.
Nem szart akartam írni hanem koszt, de az android kijavította kakira amit képpel szúrt be.... fel sem tűnt amíg ki nem jelentkeztem... Nálam sajnos be-be kapcsolgat az ABS, mert elég lendületesen autózok és olykor a balfékek miatt dolgozik minden... Vasárnap keresztbe fordult elém egy bamba vén hülye, mert ő az úttest jobb széléről fordul balra... előttem indexelt jobbra, majd fékezett egy Merci, gondoltam akkor balról megindulok, erre három autóval előrébb elkezdett balra fordulni én meg ugye lendületben a sínen az Erzsébet királynén, úgyhogy vészfék, kattogott minden szegény Vitarában... A régivel vagy a cégessel lehet nem fékeztem volna, mert azzal meg sem tudtam volna állni... max lerajzoljuk a kék-sárgára...
@laca891: BP-en egy kezemen meg tudom számolni hány szervizben állhatsz az autó mellett amíg csinálják... Van itt tőlem nem messze egy Bosch Service, majd benézek hozzájuk és megkérdezem mennyi a munkadíj ha rendesen kicserélik.
@ncc1701: Van abban valami amit írsz, csak ez nem teljesen így működik, a jobb folyadék mindig a kiegyenlítőben lesz.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #49822 üzenetére
Igazából én nem szeretek olyanért fizetni amit én magam is meg tudok csinálni egy csupán köztudatban lévő tapasztalat miatt. Bszéltem már néhány autószerelővel, de egyik sem az anyatejjel szívta magába a tudást meg a rutint.
Az ESP/ABS kocka (hívhatjuk ahogyan akarod, mondjuk hidroaggregátnak ) tulajdonképpen egy hidraulikus szeleptömb, ami közvetlen kapcsolatban áll a féknyergekkel (pl a Te S-Cross-odon is). A féknyergekhez egy tömlő megy tudtommal, kiegyenlítőből sincsen csak 1, tehát valahol becsatlakozik az üzemi fékvezetékbe, a nagy számok tövénye alapján oda fog érni egyszer a fentről betöltött friss folyadék, bár ezt csak a józan paraszti logikám diktálja...
Amikor légtelenítik a diagnosztikai műszerrel, akkor kivezérlik nyitásra az összes szelepet benne és így átjárhatóvá válik, tulajdonképpen ennyi a trükk, amit otthon nem tud senki megcsinálni megfelelő műszerezettség hiányában.Nekem az autó karbantartása nem nyűg, hanem hódolhatok a bütykölési kattanásomnak, aknával és csáposemelővel nem kihívás olajat cserélni például, de lehet hogy a fék kapcsán nem fogom megúszni a szervizt, most néztem hogy egy BP-i szerviz 13ezer forintért cseréli az általad írt módszerrel az összes folyadékot és ebben az anyagár is benne van, ennyit talán megér, de még rákérdezek a régi szerelőimnél is, ha van gépük, akkor hozzájuk viszem, mert oda vihetem én a folyadékot (és azt öntik bele amit én viszek) és ott állhatok az autó mellett.
A garanciát meg itt már leírták páran, h mennyire készségesek a márkaszervizek, de nekem az nem éri meg, hogy 4 év alatt elköltök 40+100+40+100 = 280k-t szervizre egy hibátlan autóra ami addigra fog futni 10-15ezret... és ha például én cserélek olajat, akkor tuti friss olaj lesz benne és ki is lesz cserélve pl a pollenszűrő...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
[link] ilyesmi volt már? Léteznek öblítő koncentrátumok amik direkt arra vannak h atmosd vele a hűtő rendszert... Mint utolsó szalmaszál egy próbát meger, hátha kioldana a dugulást... Max tényleg marad a radiátor csere ami nem egy leanyalom.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Valóban... 2007-nek olvastam hirtelen, akkor nem ez lesz a baj. Annyira írta h a gyári folyadék okozza h elgondolkoztam a legutóbbi ilyen szerelésemen (Stilo, annál ki is lukadt később). Ott az volt a baj, h sosem cseréltek és amikor a haverom lecserelte a 16 éves gyári vizet akkor hallgatott valami fórumos arcra és ioncserelt helyett csapvizzel töltötte fel... (fagyálló nélkül term.) Természetesen levegős maradt és hol fűtött hol nem majd később győzött a kémia és kirohadt, úgyhogy nem volt mese, ki kellett cserélni.
Valaki írta korábban h az s-crosst üres kiegyenlítővel vette át, lehetséges h fellevegősödött és azért nem melegszik csak az egyik oldala mert oda szorult be a buborék!? Tudom elvont, de ha egy 3 éves autó nem fűt, ott a baj már nem kicsi..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #49846 üzenetére
Az lehet a legtelenito csavar miatt is, láttam már olyat h buborékozott ha túlságosan meg volt nyitva. Vágya fék cső körül keresgélnék, gumiból van szóval idővel elfárad és elég egy gombostűnyi luk rajta.
Most ilyet néztem [link]
A drágább kicsit már necces, de még keresgélek.
Bosch gép kell a legtelenito program elinditasahoz, a delphi, vcds és a többi nem jó, mert nem fér hozzá az ABS-hez és érdemes plusz aramforrast rakotni, mert nem megszakithato eljárás. A delphi a másik autóhoz jó lehet neked, ha delphi elektronikas a Sceniced...@csiga8: Én is szeretem magam megcsinálni itthon amit tudok, se akna se csapos de rettentően jól improvizalok. Most azon agyalok, hogyha felallok a pótkerékre a jobb elsővel akkor nyerhetek e annyi helyet h alaferjen a vannyat testem.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #49873 üzenetére
Állítólag olyankor az ABS szivattyuja is pumpál, és nagy az aramfelvetele, ezért kell a plusz aramforrras h ne vigye mély meritesbe az akkut. De ezt csak olvastam valahol, nem biztos hogy nélküle nem megy.
Jó lenne tudni az LV minek a rövidítése, de a gyártónak jó híre van, többen autogyarto beszallitoja, de én csak fekbetet használtam tőlük a 600SEL-ben és attól nem voltam beajulva. A TRW jobban teljesített benne, pedig az elég alja tud lenni. Japánba H+B-t rendeltem fekcuccokbol, nekünk beváltak."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #49861 üzenetére
Trapéz emelő van és pótkerék. A terv az hogy felemelem a jobb elsőt és beteszem alá a potkereket. Majd leengedem a kocsit és be mászok alá. Ha sikerül lehet beruhazok két bakra, de addig nem költenek rá, eddig csak aknaban cseréltem olajat és nem a Vitaran...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz csiga8 #49966 üzenetére
Akkor kiegészítés ha nem haragszol:
7. Start-Stop rendszer, ugyanis a Suzuki, Opel, Hyundai, Kia még a dízelben is raoltja a villanyt a vörösen izzó turbóra...8. Vizes turbonal érdemes a hutovizet is időben cserélni, mert nem csak az olaj hűti...
9. A felhasználói tudatlanság, ugyanis a BoosterJet motorok 1500-as főtengely fordulattal már max nyomaték körül vannak és ez tart a pirosig, tehát olyan nincsen h nem tölt, ha nem tölt nem kap levegőt sem a motor, ezek már nem IFA turbók, h alul luk legyen (ami már akkor is baromság volt amikor kitalálták)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Nem, nem vagyok autoszerelő de mostmar erősen gondolkodom rajta h le kellene tenni a szakvizsgat a két műszaki diplomám mellé...
Én egyetlen egy Vitara S-ről tudok amiben sikerült kinyirni a turbót, de azt sosem hutottek vissza és hidegen melegen forgatták, így sikerült 3 év alatt megolni..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Chereiose #50010 üzenetére
Igen, lejjebb fog menni csak legyen benne centi.
(Vitara K14C+GPF) tavaly 8,45-öt is írt az egermozi most 7,8-on megállt.
A többi használat függő, vezetési stílus, tiltja e a vallásod a jégkaparást, mennyire vagy fázós, stb."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #50063 üzenetére
Évente az inspekcio során kellene ellenőrizni és 10 évente a pirotechnikai patronokat is kellene cserélni...
De ez pont olyan hogy egy koccanas után az összes biztonsági övét is kellene cserélni ami be volt csatolva, mert ha egyszer megnyulik akkor utána már csökken a szakítószilárdsága... (miért tudok én ilyeneket fejből!? )Na ezeket kellene műszakin nézni nem a SS rendszert... Innen üdvözlöm a korrupcio mentes és politikailag független NKH-t...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- DXRacer használt szék eladó
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben