-
GAMEPOD.hu
A Blizzard 2007. május 19-én a Blizzard Worldwide International keretein belül bejelentette, hogy fejlesztik minden idők egyik legsikeresebb RTS-ének folytatását, a StarCraft II-t. A játék alapjaihoz nem nyúltak, a második részben is három fajjal szállhatunk harcba: a rovarszerű zerg-gel, a kolonizáló földlakó terran-nal és a hi-tech űrlény protoss-szal. Rengeteg új egység mellett régi ismerősökkel is fogunk találkozni, a történet pedig a Brood War után veszi fel a fonalat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mikromanus
veterán
Nem igazán értem a problémát. HA egy egysége van a protinak akkor dögöljön is meg. Ha kettő akkor is. De nem, a proti ennyivel a feljárót simán elzárja napestig. Vagy addig mindenképp míg elkészül a takonylabda +2-3 gw, esetleg stargate.Onnan meg minden zerg rush kisérlet loss. Ezzel szemben a zerg csak akkor tudja védeni a korai rusht-pusht, ha hasonlóan nagy serege van +pár spine cravler. Mármint védheti(!), de még így is benne van egy kis bukó ha rosszul microzik vagy picit több jön mint amire számít (pl 2 void helyett 4, vagy 4 zela helyett tucatnyi + stalkerek). És mielőtt megszóltok: nem, nem sírok. Akkor is a zerg a legjobb. Tübndi-bündi virgonc kis társaság. Meg erős is. Többnyire...
(#40598) adrian360
nem, Te hoztad fel, hogy a 10 stalker milyen lassan készül el és milyen védtelen-gyámoltalan szegényke. Hát nem az, a warp idő meg 5 másodperc és nem 27-30 . Legalábbis elsőre.[ Szerkesztve ]
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
oxox
addikt
en ezt a stalker +roach +ling vitat nem ertem....aki vegjatakban zerg ellen mass stalkerral jatszik, az arany liganal nem nagyon jut feljebb....warpolhatsz 60db-ot is, a zerg keresztbe megeszi...ha leverted a sereget, es meg egy ket expet, de kozben elfogyott a robo/stargate egyseg, akkor is jobban megeri vegyiteni, zea+ht+archonnal....zea remek golyofogo egyseg, tomegben meg eszi a linget, archon-ht-t meg nem kell bemutatni (bar en nem vagyok nagy archon manias). jo egyseg a stalker, de csak azt massolni butasag.
[ Szerkesztve ]
Ki gépen száll fölébe.... SC2 nick: oxox character code: 698...dio3/ow: oxox#1525 + #21838
-
Formaster
addikt
válasz mikromanus #40594 üzenetére
Mondjuk a DPS/HP említésre sem méltó, ha nincs mellette az újratöltési idő. Abban egyedül a hydra veri a stalkert de HP-ban csak fele annyit tud.
-
icons
addikt
válasz mikromanus #40580 üzenetére
Néhány dologban még igazad is van, de nagyon egyoldalúan szemléled a dolgokat:
"Proti: nem deríted a bana-roach/bármi rusht = forcefield és túléled. Ling agressziót is. A legtöbbet falazás nélkül is ha megvan a 100 enerdzsí a repülő takonylabdában."
Csak azt ugye el ne felejtsük, hogy miután ellőtted a FF-eket, semmi sereged nem maradt (merthogy sentry-k csiklandozáson kívül sok mindenre nem jók), és meghaltál (felteszem ha nem derített a P, megfelelő védelmet sem csinált, ellentétben a Z-vel, aki scoutolt és úgy támad).
És igen, a Protoss fullos army általában erősebb (ez sem mindig igaz azért), de a Zerg hamarabb lehoz egy új sereget (mert ócsóbb, és mivel általában több base-n van: egy hangyányival több nyersanyaga is van). Semmi értelme szerintem ezeket összehasonlítani, mert nem ugyanúgy működnek, de ettől függetlenül néhány apróságot kivéve balanced a játék (legalábbis ha azt tekintjük, hogy a különböző bajnokságokon egyenlő számban vannak a nyertesek között a fajok).
Egy kis nem flame:
múltkor toltunk 4v4et, és az egyik srác mass queen-re ment, ami late-game-ig egészen jól működött Mútlkor pedig mass Raven ellen voltunk (BTW mi van, ha a Seeker Missile becéloz egy T földi egységet, amit felkapsz medivac-cal?), nagyon élvezetes meccsek vannak (és most kivételesen a családtagjainkat máshova kívánók is valahogy ritkábbak) -
mikromanus
veterán
válasz adrian360 #40591 üzenetére
Erőben azért a stalker elég jó. MEllesleg felesleges ezt példának felhozni, mert:
Warp time: 5 másodperc pylon közelébe bárhol
Zerg keltetés : teljes "gyártásidő", megjelenés a keltetés helyén.Ettől nem lesz a zerg erősebb. Mondjuk a proti se: Ez amolyan nehezen összevethető eltérő működés.
Roach Ground DPS: 8, -> 145 life 1 armor
Hydra Ground DPS: 14.5, -> 80 life
stalker Ground DPS: 6,9 (+2,8 roachra) ->80 life és 80shield, 1 armorDrágább, de roachra többet is sebez, alapból meg több az "élete" a shielddel együtt.
edit:
"ha nincs blink a speedling"
Ez értelmetlen. Egyik fejlesztett a másik nem? Creepen kívül meg a stalker a gyorsabb mint a roach éspicit azt hiszem a fejlesztett hydránál is. Fejlesztéss nélkül a hydra és a roach is kisebb lőtávval dolgozik.[ Szerkesztve ]
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
BeLucZ
addikt
válasz adrian360 #40591 üzenetére
a blink meg a fullos upgrade alap a végjátékban szerintem, gyors ráchronozik a gwkre és mindjárt lesz +10, persze mindezt csak akkor ha felhalmozódott sok nyersi, 1 az 1 ben tényleg gyengusz a stalker, gyakorlatilag az általad emlitett mind2 zerg egységgel verhető azonos supply esetén
-
Tenken
őstag
válasz mikromanus #40590 üzenetére
Hát te nagyon ügyes vagy, ha bótba megkapod a digitális kópiát.
"Minden nő 20 centist akar, de 10 centinél már fulladozik" -Torrente
-
adrian360
őstag
válasz mikromanus #40588 üzenetére
csak hogy értsd hogy hogy függ össze a nyersanyag és sereg :
protoss
10 db stalker instant warpolással : 1250 mineral 500 gáz 32 sec cooldown10 lárvából :
10 db roach gyártása : 750 mineral 250 gáz - 27 sec
10 db hydra gyártása : 1000 mineral 500 gáz - 33 sec
20 db speedling : 500 mineral és csak 10 supply 24 secmindegyik 20 supply, és ha nincs blink a speedling, a roach és a hydra is megeszi az ugyanannyi stalkert, ami drágább egység na ez a nehéz a gw research, pylon warp warp warpban
-
mikromanus
veterán
válasz Tenken #40589 üzenetére
Ja, biztos igazad van:
- "A valuta valamely ország (országcsoport) törvényes fizetési eszköze egy más ország fizetési forgalmában, annak fizikai megjelenési formájában."
- "A deviza ezzel szemben valamilyen valutára szóló követelést testesít meg, ez egy nemzetközi elszámolásra szolgáló fizetőeszköz"szerintem mégis valuta.
[ Szerkesztve ]
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
Tenken
őstag
válasz mikromanus #40588 üzenetére
Nem kötözködésből mondom, de ez deviza nem valuta.
"Minden nő 20 centist akar, de 10 centinél már fulladozik" -Torrente
-
mikromanus
veterán
"miert nem azzal jatszol?"
van önbecsülésem
(megvan valakinek ez a inception-os meme? Sehol se találom)Egyébként ugyan protival nem nyomulok, de terrannal már sikerült nyernem. Mondjuk nyernünk mert 2v2 volt és rajtam igazán nem sok múlt, meg az ellenek közül legalább az egyik starteres volt, de akkor is. OP terran. (nem ám). A wm a mineral line-ra nagyon költséghatékony tud lenni. Jó érzés volt, hogy nem én szívtam be egy játékban (amúgy véletlen terran maradtam, mert custom játékból kilépésnél reseteli a fajválasztást terranra. ELcseszett egy rendszer)
Későbbi fázisban meg a droneok talán megússzák de 8 zela nagyon gyorsan leszed egy hatcheryt. Ha megéri neked a kockázatot, akkor ezzel is vissza lehet vetni a terjeszkedést és a zerg ecot.Tenken: a Blizard mindig 1-1 arányban váltja a kemény valutát. Azt hiszem emellett akciósan ugyanennyi angol font is lehet..
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
-
Tenken
őstag
Az mi, hogy féláron a digitális US verzió $19.9 az EU meg €19.9?
Vennék euro-t dollár-ért blizzardéktól.
[ Szerkesztve ]
"Minden nő 20 centist akar, de 10 centinél már fulladozik" -Torrente
-
oxox
addikt
válasz mikromanus #40583 üzenetére
aha...a jatekelmelet nagyon megy neked , sentryvel-ffezni, majd a templarral stormozni a bezart egysegeket....misem könnyebb....persze pont tartasz otthon a jatek kesoi szakaszaban nehanyat (bar a sentry nem late egyseg de mindegy van otthon...ht-t 1-2t szoktak tartani, ha muta harass volt/szamitanak ra) ..DE, hogy lassuk a zerg is milyen egyszeru: akkor a winfestor atveszi az iranyitast a templar felett, es elfustolnek a sentryk, +meg a szedoid is...persze ellenszer van mindenre. toss prism inkabb cseszegetesre jo, mint arra alapozni. teamgamben en mostanaban mothership core-al kombozom, mert ha nem kapjak le gyorsan a core-t, akkor minimalizálni tudom a veszteséget (2v2-ben leptettem egy ex GM tosst is e modon...mondjuk akkor nagyon osszejott). amugy a droppot a szedokre szoktak szorni, oda meg a storm nem tul hasznos....infestor marinokat, meg szetszorja a nagyvilagba, nem oly egyszeru bezarni oket.
amúgy azt az egyet nem ertem, hogyha ennyire baromi egyszeru a tossal jatszani (nekem ez jön le a hozzászólásaidból), miert nem azzal jatszol?
BeLucZ -szeretek én is bankolni (bár szerencsére már egész jól megy késői játékban is a költegetés), de ha képes vagy 16-20 unitnyi egységnyi nyersanyagot felbankolni, az komoly hiba. (zergnél nem tudok még rendesen költeni...vagy nincs pénzem, vagy több ezer felhalmozódik), terrannal, meg überbéna vagyok
[ Szerkesztve ]
Ki gépen száll fölébe.... SC2 nick: oxox character code: 698...dio3/ow: oxox#1525 + #21838
-
mikromanus
veterán
Némi sentry és feltöltött templar és elsistereg mind. Csak kombó és védelem kérdése a drop hatékonysága. A banálnál és a zerg dropnál megvan legalább az esély illúziója a menekülésnek, vagy hogy lelövik a lordokat. Mondjuk az is iszonyat jól tud aptrítani. Jól időzítve minden faj erős dropokat tud nyomni. Az aljas wm dropokat is utálom. Mindig szarul reagálom le vagy nem veszem észre, aztán egy csapásra megrendül az eco előnyöm. Picit még gyúrnom kell a védekezésre és a drone visszavonásra
[ Szerkesztve ]
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
BeLucZ
addikt
válasz mikromanus #40580 üzenetére
én azt szoktam csinálni, hogy ha sokáig elhúzódik a meccs, akkor lerakok egy csomó gw-t kb 16-20-at összesen, és a nagy ütközet után ha elfogyok akkor azonnal instant warp és chrono a gwekre 3-4 baseből, volt már hogy le warpoltam 60 stalkert 3/3/3as nagyon hamar, persze ehhez tényleg hosszú idő kell
-
oxox
addikt
válasz Formaster #40572 üzenetére
nem hasonlit...persze, hogy nem...de egy bling drop sem hasonlit egy prism bewarpolashoz...
egy bling drop 1sec alatt nullazza a teljes szedoallomanyt...egy prismnel meg nem mindig eri meg a +warpolas, mertha megjön az erősités, akkor buktad azt amit nem viszel tovább a prismben, es negy egyseggel nem csinalsz (vagy csak kivételes esetben) akkora kart mint pl az emlitett bling droppal ....mas a ketto ezt nem is vitatom, es csak annyit irtam, hogy vannak lehetosegek a zergnél is bőven. infestorral a játék egyik legsokszinübb egysége, csak nehezebb használni mint a sentryt a tossnál, és kevesek is próbálkoznak vele (szerintem)Ki gépen száll fölébe.... SC2 nick: oxox character code: 698...dio3/ow: oxox#1525 + #21838
-
mikromanus
veterán
válasz adrian360 #40577 üzenetére
pylon-gw-cyber-warp fejlesztés-proxy pylon-warp. Mi ebben a sok idő?
Nagy sereghez idő kell minden fajnak. A fenti alap fejlesztés után viszont oda sz*rod az egységeidet ahova nem szégyenled (vagy ahol nem fülelik le a pylont, vagy később a sumákszállító eszközt. ) Kimaxolt sereg mellé 8-10 wg vagy más gyáróépület meg elég alap. A zerg sereg visszapótláshoz is sok lárva kell. Ha folyamatosan gyárt és épp megvan a max, akkor 7 lárva/hatch a max .Ha nem injectelt időben vagy folyamatosan gyárt, akkor inkább 3 darab/hatch maximum. 3 hatchnál ez mondjuk 21 roach ha van nyersanyaga, ha viszont csata miatt elmaradt az inject akkor 9. 3 bázis protoss mondjuk 10 wg-tel fixen (szenilitástól függetlenül) 10 stalkert szed össze azonnal. A következő hullám persze lassabban jön ki, de a proti elég ritkán bukik mindent egy max vs max csatában. Az egységárban meg nagy seregnél nincs olyan hogy "ugyanannyiból sokkal többet". A limit az limit. A tech váltás meg nehezebb protossal, viszont az, hogy colot gyúrsz aztán corruptort látva elkezded a stalker fejlesztést az hülyeség. Miért? addig nnincs stalker légiód? Azok nem lőnek levegőbe? Mert a corruptor olyan iszonyat gyors, hogy eliszkol előlük, mi? Egyébként is ha nem mutára megy, akkro egyrészt deríteni kell a colot, másrészt lerakni a spire-t és mikor kijön pár perc után, akkor legyártani a jó drága gázos corruptorokat. A derítés a protinak se megy rosszul és a reagálás se nehezebb neki. Persze ha 2 base vs 6 base-ben nyomja, akkor lehet nehezebben reAGál a változásokra... *
* már a proti
ellenpélda zerg oldalról:
- deríted a void rusht (2-3 stargate): túlélheted
- nem deríted időben = autoloss
Proti: nem deríted a bana-roach/bármi rusht = forcefield és túléled. Ling agressziót is. A legtöbbet falazás nélkül is ha megvan a 100 enerdzsí a repülő takonylabdában.[ Szerkesztve ]
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
nofi
addikt
válasz Tuco Ramirez #40578 üzenetére
arról szól a protoss részről egy makrós ZvP, hogy 2-3 bázison elfalazza magát és megül mindaddig amíg össze nem rak egy tisztességes deathballt
Silverben is kb. ugyanez van és néha még próbálkoznak proxy cannonnal, ezért sem értem miért akarják ezt fejleszteni...
Xbox GT: nozsolt
-
Tuco Ramirez
őstag
válasz adrian360 #40576 üzenetére
Nyugi, nem kell sajnálni a zergeket. Más a két faj játékmechanikája. Az én szintemen (gold) arról szól a protoss részről egy makrós ZvP, hogy 2-3 bázison elfalazza magát és megül mindaddig amíg össze nem rak egy tisztességes deathballt, aztán megindul és gyalulja le egyenként a zerg expeket. A zerg meg igyekszik tartani az exp előnyt és feldrónozni magát. Ehhez elsősorban sok mineral kell, azaz viszonylag kevés gáz jön be az első tíz percben. Az a kevés gáz ling speedre, lair-re, 1/1 fejlesztésre és roach speedre megy el, másra nem nagyon marad. Egyébként sok mindenben igazad van és egy szóval sem mondtam, hogy P-vel könnyű játszani, csak azt, hogy a prók ritkán droppolnak zerggel és ez valószínűleg nem véletlen.
Peace.[ Szerkesztve ]
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
adrian360
őstag
Hidegrázást kapok ezektől a drága meg sokhelyet foglal meg fejleszteni kell sírásoktól. Játszatok már egy kicsit protossal hogy megtudjátok hogy mit jelent az hogy drága és sok helyet foglal. Hú de erős a deathball, de nézd meg hogy mennyi nyersanyag van benne mennyi supply-n. abból a mennyiségből kétszer akkora zerg sereget építesz. arról ne is beszéljünk hogy mennyi idő mire kijön egy ekkora sereg, és ha elveszted, mennyi idő mire megint lesz egy normális sereged. és most ne gyertek hogy hú lewarpolsz egy kört aztán annyi, 10 perc után lószart sem ér a gatewayonly sereg akár mekkora.
és akkor még nem beszéltünk arról hogy egész játékban mást se csinálsz csak jó pénzért fejlesztesz valamit, és vársz hogy tényleg használni is tudd. gw research, vársz. kitalálod hogy na akkor colo tech lesz -robo majd robo bay majd colo extended research és közben choronózod a robót hogy emberi időben jöjjenek a colók. közben a zerg röhögve letechel corruptorra. akkor váltasz. twiligh council majd templar archive majd storm research -> mellé charge research. és akkor hozhatod a jó olcsó 150 gázos templárt ami warpolás után még nem is tud stormozni, mert nincs neki energiája. akkor jönnek a muták, ledobsz minimum két stargatet majd fleat beacont majd a phoenix rage-t choronózod ezerrel.
és akkor még ott van warp prism speed fejlesztés, hogy tényleg hatékonyan tudjál drop harassolni, ha levegőzől a carrier-nek a fejlesztés, plusz minden interceptor 50 mineral, csak hogy lőjjőn.na szóval akkor mi drága, mi tart sokáig ?
-
adrian360
őstag
válasz Tuco Ramirez #40575 üzenetére
ad1. csak egy lair-es fejlesztés kell hozzá, mivel a ovelord speedet már egyből fejlesztheted.
ad2. ha nem is fejlesztetted ki egyből, mikor lairen vagy az egyik hatchen elindítod a drop fejlesztést, egy másik hatchen meg az overlord speedet, így nincs sok idő ...
ad3. 300 gázért van iszonyat sok drop shiped, amik utána gyakorlatilag 100 minerálba kerülnek ha bukod őket, hát még mindig nem sajnálom a zergeket -
BeLucZ
addikt
válasz mikromanus #40573 üzenetére
tank marine baneling hydra(queenek), természetesen arányosan tehát jó sok marine legyen és pár siege meg banes pár hydrával megfűszerezve + queenek, sztem ezzel lehet fogni
[ Szerkesztve ]
-
mikromanus
veterán
válasz Formaster #40572 üzenetére
Ásóka (swarm host) drop esetleg jó lehet. Bedobod egy semleges detektoprmentes terepre aztán elszeded a seregét vagy a gyártóépületeit. Vagy ha gyenge, akkor a probeokat. Hm... Ki kellene próbálnom.
Más kérdés:
2v2-ben zerg-terranként hogy lehet fogni a mass marine mass void rush/push kombót. Szűk feljárós elég kis rush távos mapon volt olyanunk, hogy egyikük falazott (terran) és kb csak marine, a proti meg semmi harci unit csak cyber, majd 4 stargate. (Mondjuk egyszerre 3 jobb lehet a derítés miatt). Mindensetre 8. percre a mainjük feljáróján volt 5 db void, 8:15-re már a scv-ket szedte 6 db. Mass marine-hydra esetleg ha nagy véletlen derítjük is? Csak mert ennyit (+utánpótlás) nem túl sanszos queen-spore vagy pár turrettel védeni. Mindent leszed kb fél másodperc alatt. Rohadt sajtosak.Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
Formaster
addikt
Hmm, azért egy overlord drop nem hasonlít egy warp prism dropra, ami folyton másik bázison nyílik és végeláthatatlanul potyogtatja a zelákat. A nydus meg túlságosan röghöz kötött, ráadásul ordít róla, hogy érkezik így oda a meglepetés ereje Infestor burrow megint kilőve kb, mert a toss úgy kezdi a 3. baset hogy nexus előtt lerak 2-3 cannont. Viszont amit még én sem próbáltam az az infestor drop, szép csendben.
-
rt06
veterán
válasz Winner_hun #40566 üzenetére
scout lott foldre, de mintha nem is tette volna, kb annyit ert
levegore meg jobb volt a bw-ben behozott corsair, ami igaz, hogy csak 5-6 sebzessel birt, de azt igen gyorsan produkalta es teruletre hatott (plusz a disruptionweb kepesseget foldre dobva az adott terulet alol nem lehetett kiloni - tokeletes volt cannon-ok, siege-ek ellen)[ Szerkesztve ]
Politikailag korrekt, valamint munkahely- és gyermekbarát aláírás, amiben egyáltalán nincsen p*na.
-
mikromanus
veterán
EZ ilyen. Ha cannon helyett zelákat csinálsz, akkor nem olyan acélos a muta védelmed (kivéve ha mellette gáztartalmú egységekből valami levegőre is jó unitot hozol). De legalább gazdaságos voltál...
Amúgy is csak akkor kell sok cannon ha szívózik. EGyébként ledobsz 2-3 darabot és minden ellen védve vagy. Vagyis kihúzod addig míg bewarpolsz vagy odaér a sereged. Építkezéssel és canonokkal nem csak a muta ellen biztosítod magadat, hanem minden más besurranó egység ellen is. A protoss seregben emellett elég erős tud lenni. Ha a zerg azonos exppel nyomul, akkor többnyire bukik is. Legalábbis kevés olyan pro vagy verseny meccset láttam ahol azonos bázisszámon nem rush taktikával a zerg érdemben felvette a versenyt protossal vagy terrannal. Mondjuk nekem a több exp is kevés lehet, mert gyenge vagyok mint az algopyrin.
A phoenix meg harash unit. Meg muta ellenes. Ha adott az eszköz, akkor használni kell alkalmanként. Az meg hülyeség, hogy elhullik muta ellen. 20 mutás mennyiségnél már illik a távolsági upgrade. Onnan meg a muta elég esélytelen. A corruptor jó ellene, scak picit lomha. Erre nem kellene külön buff.edit: de ha kemény vagy és nem tudja a muta ostrom se megtörni a zeláidat, akkor csak rajta. Nem kell cannon
oxox: nem jövök itt az ultrakiller zelákkal, de itt a splash melletti érvelésnél olyan csacskaságok voltak amiben kb egy-egy unitot akartak szembeállítani egy vegyes légi, vagy légi-földi tömeg ellen. Úgy nehéz. Ne is legyen egy unit önmagában instant win, vagy esélyes pozícióban!
[ Szerkesztve ]
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
föccer
nagyúr
válasz Winner_hun #40566 üzenetére
A scout nem a szállító járművük volt? Az asszem nem lőtt semmire. Majd cyla megmondja, ő vágja a BW cuccokat.
üdv, föccer
Építésztechnikus. Építőmérnök. Ingatlan adás-vétel vevő oldali támogatása. Mérnök tanácsadás, felújításhoz, átépítéshez. Excel feladatok megoldása. Lézergravírozás. Mindent IS csinálok: www.jatekosfejlodes.hu
-
Winner_hun
titán
Tudom már mi hiányzik a protossnak. Egy viszonylag gyorsan lövő, erős közepes sebességű földre lövő légi egység. Mondjuk Phoenix buffnak pont jó lenne
SC1-ben tán a Scout lőtt földre, de ezt passzolom, rég volt már és messze nem játszottam azzal annyit mint az SC2-vel..
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
icons
addikt
válasz Formaster #40559 üzenetére
Amiket itt írtok, annak a fele nem lehetséges a valóságban... (vagy csak nekem és az általam nézett streameken senkinek sem sikerül)
Base-nként 4-5 cannon 3basen, az 1800-2250 mineral barátok között is. Valószínű, hogy 3basen pont ezt fogom csinálni, és nem 20 (!!!) zealotot pl helyette. Amint ezt meglépi a P, el is vesztette a meccset.
A splash dmg-vel egyetértek (randomozom, tehát nem only P üzemmódban írok, de nem lehet rendesen fogni a muta harrast (turretre mass repair simán fogja, ha 2 turret van, akkor meg már isten vagy, spore pedig a buff után úgyszint bármikor fogja).
Azzal persze lehet vitatkozni, hogy talán nem kellett volna a Mutakat ilyen erőssé tenni, és akkor most nem kellene folyamatosan buffolni a defense buildingeket4-5 stalker pedig úgyszint barátok közt is 1000 nyersanyag körül van. A muták leszedik őket, és még a sereg előtt eltűnnek. Nettó nyereség. (ráadásul ha támadsz, akkor a 4-5stalker nincs ott a sereggel, pedig elég sokat számíthatna).
(#40553) mikromanus
Phoenix seregbe pedig fából vaskarika... semmi értelme nincsen, hacsak nem annyi, hogy rögtön meghal, és elég drága volt. Phoenix harrass egység, csatába felejtős.BTW a muta nekem is az egyik kedvenc egységem, mivel gyengébb játékosoknak le lehet tarolni a teljes mineral line-ját másodpercek alatt, és utána rendkívül gyorsan visszavonulni.
-
oxox
addikt
válasz Formaster #40549 üzenetére
Nem igaz, hogy a zergnek kevesebb lehetősége van, csak gyémánt alatt a felét sem használják. Droppolni ő is tud, nydus, creepel szívózni, infestor, burrow, sh, viper. A toss kevésbé fürge, és nehezebben vált stílust (robo/stargate egy egységet csinál, azt sem gyorsan, míg a zerg gyorsan vált...ezekért cserébe a toss labda masszivabb, és warpol, bármelyik nélkül játszhatatlan lenne. Mikromanus megint jössz a "zea simán veri az ultra" leegyszerűsítést. Nekem továbbra is az a saját tapasztalatom, hogy zerg ellen a legnehezebb p-vel (és zerg játékost ad 45%-ban). A zergek is ha ügyesek, akkor legalább 4-5 unitos ballt hoznak...a kevésbé pengék (mint pl én) csak okádják ki a lingeket v roacokat... aztán csodálkozunk, hogy nem jött be
Ki gépen száll fölébe.... SC2 nick: oxox character code: 698...dio3/ow: oxox#1525 + #21838
-
-
용 Bob
senior tag
válasz mikromanus #40560 üzenetére
Élőben láttam a meccset, de majd kitéptem a hajam a végén. Archon+HT storm a vége felé és lazán kimasírozik alóla.
MSI B350M mortar; R5 3600X; AC Liquid Freezer 240; MSI Gtx 1660ti ventus xs OC 6g ; Corsair LPX 16GB 3200@3200 / CL16; Phanteks enthoo pro m; Logitech G203 // Beyer Dynamic DT 770 Pro; Korg DS-DAC-100m
-
mikromanus
veterán
Jó meccs volt, de a proti cseszte el. Ennek ellenére végig kiélezett volt és nagyon neccesen lett csak meg: Ettől mi az OP? Szétszórta a proti a seregét 19:50-nél és beszopta megérdemelten. Meg azért az is gáz, hogy a phoenixekkel ott virgonckodott a corruptorokkal. ELvileg az a countere, de ő kemény. Lenyomja a 7 vs 6 lőtávval. Szerintem ott is bukott jópár phoenixet. Ha nem bontja meg a seregét P win. Ha kevesebbet harcol a mass corruptor ellen phoenix-szel, akkor is P win. Evvan. A muta OP.
edit: Sok-sok termelő bázis előnnyel is szopóágon volt a zerg. Mondjuk az a 3rd bevédés proti részről nagyon csúnya volt. Csak aztán picit ellazázta a dolgot.[ Szerkesztve ]
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
Formaster
addikt
válasz adrian360 #40556 üzenetére
blink stalkerrel hogyne, az a 4-5 feltartja addig amíg odaér egy nagyobb squad vagy probe-ot mentesz. Egy squad a main-re egy a naturalra és egyel mész harmadikra, aztán már hozod is az archonokat. Ha meg már 3-on vagy akkor leraksz base-enként 4-5 cannont és mehetsz támadni akármerre.
-
AlyArkhon
őstag
" More Tt more sklill " [link]
Sierra Leone sokat szenvedett népének és mindazoknak , akik hiszik , hogy a pokolban is élhetnek Angyalok. UI .: Diabló él !!
-
adrian360
őstag
Most nézem Sase streamjét, early harasst tol gateway unitokkal, közben expel, majd 10-perc környékén kijönnek a muták, 12. percben már ott a képernyőn defeat. ennyi.
-
mikromanus
veterán
Ebben a meccsben meg nyert helyzetből veszit a zerg-proti páros, mert az Ásóka OP. Ja, meg mert nulla detektoruk volt hosszú percekig.
EbbizacikiA mozit mindjárt nézem, csak hozok popcornt.
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
Formaster
addikt
válasz adrian360 #40551 üzenetére
Látom sosem próbáltad még. Egyszer próbáld már ki mit szól a zerg 4 zela + 4 dt kombóra. Ezt még stephano sem fogja meg 2 spine-al meg egy quennel. A zelák ízi-be leverik a queent, amíg a dt-k eszik a drone-okat és közben még a 2 crawlert is letolják a zelák. Ha crawler sincs akkor meg instant win.
-
mikromanus
veterán
válasz adrian360 #40548 üzenetére
"ülsz a bázisod ban vársz hogy maxolj"
Ez minden fajnak autoloss. Az unitok meg opciók és nem teljesek. zela mass stalker-colo pl egész jó tarolni, zela-rchone se rossz, mass void alatti terepfogó földi is hasznos alkalmanként. Phoenix colo stalker iis egész jó. Ha phoenixet counterelni akar zerg, akkor corruptor, meg esetleg infestor kelleni fog,. Onnan meg semmivel se kevésbé színes mint a proti.
Vagy sok muta meg 100 ling nekiindul a bázisodnak? Pár force field és csak a mutákat klell leszedni. A könnyű kis unitok nagy seregben elég sérülékenyek. A melee egységek proti ellen meg még inkább. Persze van ahol jók, de ha beseggelsz a báézisodon és várod a csodát, akkor nem fog megérkezni (max tengernyi zerg formájában).(#40551) adrian360
A kavics olcsó, a gáz nem az. Sok void, vagy warpolt zelák simán széttépik a "légvédelmes" expet. Voidok ellen is kevés simán. HA nem egy megy vagy helyezkedik,a kkor onnan zergnek szopás mire hoz több védelmet.Az egyik genyább kombó volta void rush zelákakl régebben. Queeneket ha besebzia zela, akkor onnan már szar a dolog... Utáltam ezt nagyon...[ Szerkesztve ]
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
adrian360
őstag
válasz Formaster #40549 üzenetére
zerg defense :
1 spore ami detectal, 2 spore, plusz egy queen ami egyébként is ott lenne a hatch mellett a lárvák miatt.
= 275 mineral clawerben, és 2 supply +150 mineral a queenben.protoss
legyen csak két cannon 300 mineral (plusz a pylon) és akkor a stalkerek 2 supply + 125 /50 . darabonként
arra kiváncsi vagyok hogy te 3 stalkerrel hogy fogod a mutákat...hát még mindig nem sajnálom a zerget.
[ Szerkesztve ]
-
용 Bob
senior tag
Ebben a meccsben minden benne van amitől OP a muta vs Protoss, főleg azért, mert halmozottan, többféle unitcomposition-ben próbálja counterelni a zerget, de valahogy mégsem sikerül. Ja és nyert helyzetből kap ki...
Ha mutát láttam mostanában F10,n, mert nem éri meg az ideget, ami a kergetőzéssel jár..ennyi.
[ Szerkesztve ]
MSI B350M mortar; R5 3600X; AC Liquid Freezer 240; MSI Gtx 1660ti ventus xs OC 6g ; Corsair LPX 16GB 3200@3200 / CL16; Phanteks enthoo pro m; Logitech G203 // Beyer Dynamic DT 770 Pro; Korg DS-DAC-100m
-
Formaster
addikt
válasz adrian360 #40548 üzenetére
Azért IQ-sabb tossok nem ülnek csak úgy a bázisukon. Feltalálták már a dropot, warp gate-et meg a harasst is akár phoenixel akár oracle-el. Ezerszer több a lehetőség toss kézben mint zerg kézben, de ha valakinek ez sem elég akkor tudom sajnálni. Mutát fogni kb bázisonként 3 cannon + 3 stalker, de ez nyilván nagyon sok. Viszont a zergnek fogni egy állandó prism dropot legalább 2 crawler + detector + 5-6 roach bázisonként, ráadásul ez kb free harass a tossnak.
[ Szerkesztve ]
-
adrian360
őstag
válasz mikromanus #40546 üzenetére
na szóval te már megint arról beszélsz hogy hozzál stalkert archont zelat colot sentryt phonixet meg akármit, csak azért hogy mutát és linget megfogj. érted ? melyik könnyebb két féle egységet maxolni világba, vagy hozni hat féle unitot és azokkal mikrózni is közben ?
igen ha a zerg sereg egyben neki megy a protoss seregnek akkor megdöglik. de nézd protoss szemszögből ülsz a bázisod ban vársz hogy maxolj, mihelyt elindulnál hogy na akkor most szétcsapom a zerget, megjelenik a bázisdban 20 muta. nyomsz egy recallt de mire megjelenik ott a sereged már nincs probe-od és nexusod se, vagy max negyed hp-ja van.
a lingeket phoenix ellen meg arra mondtam, hogy míg a protoss vadul mikrózik a mutáid ellen, fogsz egy rakat lingeket és vakon a-move-olsz a prot bázisra, ilyenkor van mikrozól tovább phonixekkel, és a lingek megesznek a földön, vagy kezeled a lingeket, de akkor meg utolérnek a muták és volt előny nincs előny.
-
Formaster
addikt
válasz mikromanus #40546 üzenetére
persze, csak nem elég ízi a toss, egyszerűbb lenne ha csak ki kéne választani melyik BO-t akarja és magától lejátszaná neki a meccset troll off ...
-
mikromanus
veterán
válasz adrian360 #40544 üzenetére
Az alap post baromság. Picsogás a köbön. A phoenix kb keresztbe leszarja a lingeket, így nem igazán értem minek lenne az problémás,. A zela sorfal és stalkerek vagy bármi mögötte meg feltartja a lingeket. Coloval még inkább. A sok archon is gáz a zerg könnyű unitoknak. A táv archonnál meg azonos a mutával, stalker meg messzebb lő. Biztos veszett hatékony 20 muta 20 stalker ellen, de azért én nem ugranék nekik. A gázos unitok mellé a proti keményebb only minmeral unitot tud hozni. Nem kell splash. Így sincs hátrányban a proti.
edit: ja, meg a sentry is elég jól kizárja a lingeket alkalmanként, a pattogó szarokra mutánál is jó a hatása azt hiszem. Nem azt mondom, hogy egyszerű védeni, de semmivel se nehezebb, mint a protoss timing vagy max sereges pushokat zergnek.
[ Szerkesztve ]
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
adrian360
őstag
válasz mikromanus #40539 üzenetére
blinkstalker egy bizonyos muta szám felett már nem elég. storm alól az új muta könnyen kimozog. 20 muta ellen meg bőven kell phoenix is, és annyira nem könnyű kimikrózni, ha közben a-moveval megjelenik még 100 ling is.
baze tradeben a protoss mindig hátrányban van, mert lassan mozog a serege, a zerg meg szét expeli magát a pályán össze vissza.
de nézzél pár verseny stream-et, nem nagyon látsz olyat hogy muta ling után ne a zerg nyert volna...
-
föccer
nagyúr
-
föccer
nagyúr
válasz Formaster #40538 üzenetére
Ha robóra techelt és te megjelensz 20 mutával a bázisán, akkor szemből legyalul és base raceben megver.
üdv, föccer
Építésztechnikus. Építőmérnök. Ingatlan adás-vétel vevő oldali támogatása. Mérnök tanácsadás, felújításhoz, átépítéshez. Excel feladatok megoldása. Lézergravírozás. Mindent IS csinálok: www.jatekosfejlodes.hu
-
mikromanus
veterán
válasz adrian360 #40535 üzenetére
Recall, blink stalker, storm, hógolyók vagy simán megindul a seregével és átgázol közben ugyanúgy a zerg expeken, csak utána semmi se marad. Nagyon durva gombócokat tud gyúrni a proti és a recall-lal kb semmit se bukik ha jól csinálja. Különben is ott a phoenix. Fejlesztve röhögve kimicrozza a mutákat. Baráti területen meg nem nagyon lesz ellene funghal. Ha meg váratlanul ér 20 muta, akkor meg is érdemled a buktát.
rohadtul nem kellene már túltápolni minden fajt arra amire van countere. A zvz-ben már amúgy is kinyírták a mutázást. 52,2 DPS egy spore-n? Nevetséges.Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
föccer
nagyúr
válasz Formaster #40536 üzenetére
Még szerencse, hogy előbb haza tudja teleportálni a seregét
üdv, föccer
Építésztechnikus. Építőmérnök. Ingatlan adás-vétel vevő oldali támogatása. Mérnök tanácsadás, felújításhoz, átépítéshez. Excel feladatok megoldása. Lézergravírozás. Mindent IS csinálok: www.jatekosfejlodes.hu
-
Formaster
addikt
szuper, a balance team megint úgy gondolja, hogy valamit nehezíteni kéne a zergek életén, vagy könnyíteni a tossokén.
-
addikt
A spawning pool party meddig tart? Egyik hírben sem látok dátumot.
Ryzen 7 5700G, 32 GB, RX6750XT, Windows 11
-
mikromanus
veterán
Nálam is vétón van: Az egyik tuti, a másik végül bent maradt, de ott is hajlok a kivágásra. Olyan idióta antizerg/proxybarát mapok, hogy gyomorrontást kapok tőlük.
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
föccer
nagyúr
válasz Formaster #40530 üzenetére
Nem, nem szokásom. Egyszerűen jobban szeretem, hogy ha nem kell 3 helyen keresnem az ellent.
üdv, föccer
Építésztechnikus. Építőmérnök. Ingatlan adás-vétel vevő oldali támogatása. Mérnök tanácsadás, felújításhoz, átépítéshez. Excel feladatok megoldása. Lézergravírozás. Mindent IS csinálok: www.jatekosfejlodes.hu
-
föccer
nagyúr
válasz netpeti98 #40518 üzenetére
A korhal sky-ban gondolom csak cross lesz engedélyezve. Egyébként tetszetősek, leszámítva azt, hogy nem szeretem a 4 start locationos 1v1 mapokat.
üdv, föccer
Építésztechnikus. Építőmérnök. Ingatlan adás-vétel vevő oldali támogatása. Mérnök tanácsadás, felújításhoz, átépítéshez. Excel feladatok megoldása. Lézergravírozás. Mindent IS csinálok: www.jatekosfejlodes.hu
-
용 Bob
senior tag
válasz Tuco Ramirez #40524 üzenetére
Pont ezt a két pályát offoltam map settingsben. Új pályák viszont tetszetősek.
MSI B350M mortar; R5 3600X; AC Liquid Freezer 240; MSI Gtx 1660ti ventus xs OC 6g ; Corsair LPX 16GB 3200@3200 / CL16; Phanteks enthoo pro m; Logitech G203 // Beyer Dynamic DT 770 Pro; Korg DS-DAC-100m
-
Formaster
addikt
A Korhal Sky Island eléggé terranosnak tűnik, de nekem bejön azért. A Newkirk mintha már lett volna 1v1-ben nem? Talán ez a leg zergesebb, de a Red City az valami borzasztóan OP toss map lesz
-
Tuco Ramirez
őstag
válasz netpeti98 #40518 üzenetére
A régiek közül se a Klontas Mire-ért, sem a Zerus Prime-ért nem fogok egy csepp könnyet sem hullajtani, az biztos... Nagyon elcseszett mapok voltak (főleg az első), nem is volt hosszú életük.
Az újak így első blikkre jónak tűnnek.
[ Szerkesztve ]
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
oxox
addikt
válasz mikromanus #40522 üzenetére
az ultra nem jedizheto
Ki gépen száll fölébe.... SC2 nick: oxox character code: 698...dio3/ow: oxox#1525 + #21838
-
mikromanus
veterán
Valójában a winfestor intelligencsebb (mint a mosópor). Bárki felett átveszi az uralmat. Leigázza a gyenge akaratrot*
*edit: kivéve az ultrákat
[ Szerkesztve ]
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
oxox
addikt
válasz Winner_hun #40514 üzenetére
vannak szavak melyek hibasak a magyar nyelvben, es bojkottalom oket
ilyen tobbek kozott a muszaly, a musliNca, es a Kukker ...de van meg nehany, csak most nem jut az eszembe...ez egyelore Vs egyenlore-t mar magamra eroszakoltam...de pl. az utana-t is szeretnem sokszor ket n-el irni.[ Szerkesztve ]
Ki gépen száll fölébe.... SC2 nick: oxox character code: 698...dio3/ow: oxox#1525 + #21838
-
Alg
veterán
válasz Winner_hun #40516 üzenetére
stop-nál utánamegy egy darabig, hold-nál nem (legalábbis én úgy vettem észre), de ilyenkor általában nem is szükséges hogy maguktól mászkáljanak, mert azért csinálod hogy te vezéreld a mozgását az egységeknek
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
netpeti98
addikt
New Maps for 2013 Ladder Season 4
Üdv netpeti98
-
BeLucZ
addikt
válasz Winner_hun #40516 üzenetére
ez mondjuk igaz akkor maradok annál amit mondtam
-
Alg
veterán
válasz BeLucZ #40505 üzenetére
move-amove helyett move-stop-move-stop, ugyanaz a hatás csak hatékonyabb (klikk-s-klikk-s-klikk-s...) és még attól sem kell félni hogy véletlenül valami egységre vagy épületre nyomod az attack-ot a képernyő másik szélén
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Formaster
addikt
Biztos. Ha van 50 hydrád, akkor annyi fog lőni, amennyi 1 lövésből leszedi. Egész pontosan (12 damage to 250 life) 21 hydra fog 1-et lőni, a többi már más voidra fog célozni, vagy ha nincs több akkor nem lő semmit.
Valahol van erről egy leírás, de passzolom, hogy merre.
[ Szerkesztve ]
-
nofi
addikt
Köszönöm a segítséget!
Xbox GT: nozsolt
-
BeLucZ
addikt
semmiképp ne fókuszálj, szépen főleg ha creepen vagy alájuk mész gyorsan aztán a move, hadd szóljon, ha túlerő van, pillanatok alatt elfogynak a voidok, de mindenképp túlerő kell zerg részről, move - amove-move-amove csomó egységkompozíciónál jó ez, mass marinet is igy szoktam tolni és kegyetlenül tudnak darálni
carrier más tészta, ott fókuszálni kell az interceptorok miatt és akkor gyorsan fogynak azok is
-
oxox
addikt
move-al menj a voidok ala..ill. ugy, hogy mindegyik hatotavon belul legyen....ha rengeteg hydrad van, akkor nem celszeru fokuszalni, mert ha 5leszed egy lovessel egyet, akkor ne lojje 30...ezt az adott csata donti el....ha nagyon fogsz, akkor erdemes fokuszalgatni...vagy menekulni (infestorral kopkodni a voidokat)
en reggel szaladtam bele egy rakas mutaval mass carrier-be...ott sajnos muszaly fokuszalni, mert a kis bizbaszokat kezdik el loni.[ Szerkesztve ]
Ki gépen száll fölébe.... SC2 nick: oxox character code: 698...dio3/ow: oxox#1525 + #21838
-
nofi
addikt
Támadással kapcsolatban kérdezném, hogy legtöbbször A (nálam T - grid ftw) moveolok, de ugyebár ez nem minden egységnél válik be. Tegnap pont egy sokadik mass void rayes toss ellen harcoltam a silver liga mocsarában és annyi hydrám volt, hogy már mosolyogva vártam a gg-t. Nem így történt, mert hamar fordult a kocka. Hydrákkal voidok ellen mindig csak egy-egy egységet célzok be. Lehet ez a baj? Mutákat mindig csak szimplán ráküldöm a voidokra, bár azok jóval könnyebben mozognak.
Xbox GT: nozsolt
-
föccer
nagyúr
válasz adrian360 #40497 üzenetére
adrian360: De igen. Akkor lehet, hogy tényleg upc-vel van a gond. Érdekes, hogy eddig nem volt ilyen gondom, csak pár napja kezdte el csinálni.
üdv, föccer
Építésztechnikus. Építőmérnök. Ingatlan adás-vétel vevő oldali támogatása. Mérnök tanácsadás, felújításhoz, átépítéshez. Excel feladatok megoldása. Lézergravírozás. Mindent IS csinálok: www.jatekosfejlodes.hu
-
Alg
veterán
válasz adrian360 #40497 üzenetére
Én élek a gyanúperrel, hogy UPC-nél valami disznóság folyik, rendszeresen megesik hogy több órás folyamatos tökéletes működés után egyszer csak elkezd szaggatni veszettül, miközben a sávszél több mérőoldal szerint is marad a maximális...
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest