Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
sharky999
újonc
Szervusztok! Még új vagyok de segítségeteket kérném.. Nemrég nekiálltam egy Favorit felélesztésének, amivel eddig sosem volt semmi problem, de 6 évet állt.. Namost indult, de észrevettem hogy a karburátorban levő vákummembrán elöregedett és gázadásra dőlt belőle a benzin, kicseréltem, a karbitalppal együtt és miután összeraktam (nem állítottam el semmit) beindult de nem ment minden henger.. Szörnyen alacson lett az alapjarat ( de nem állítottam el) es a második indításra már nem is indult... Ötletek? Mit gondoltok?
-
rob210
nagyúr
válasz sharky999 #10202 üzenetére
Vákum cső elszakadás?
Ilyen 6 éves állásnál érdemes a csövek á
Állapotának átvizsgálásával kezdeni.
Az ingadozó alapjárat fulladozó autó egy ilyen 6 éves turnus után általában valamelyik cső hibája szokott lenni.No és a friss benzin sem árt, mert jártak már úgy emberek, hogy "megromlott" a benzin a kocsiban amit jól végig kergettek az egész rendszeren.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
sharky999
újonc
válasz rob210 #10203 üzenetére
Köszi a gyors reagálást, benzin friss, hűtőrendszer többször átmosva csövek ellenőrizve. Amit kicseréltem, az a karbi hátsó részén levő gumimembrán (el volt öregedve). Elosztofedél új kábelek újak.. pont ezért nem értem ugymond 'hibásan' megy most meg be se akar indulni,,,
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz sharky999 #10205 üzenetére
Soha ne cserélj egyszerre több dolgot, lehet valamelyik alkatrösz gyári hibás, és így nehéz eldönteni mi lehet a hiba oka.
Kezdjük az alapoktól. Szikra van, gyujtasi sorrend megfelelő?
Ha ez megvan, következik az ü.a. rendszer. Fel kell pumpálni az AC-t. Amit cseréltél, az a gyorsító pumpa membránja.[ Szerkesztve ]
-
Tom5
addikt
Szombaton megvolt az olajcsere és kissebb dolgok cserélye az új kocsin. A futóműrezgést a féltengely okozta. A súly teljesen elmászott rajta. Most vissze lett tolva és ideiglenesen odaerősítve. Héten veszek új féltengelyt és csere. Amúgy a rázkódás kb a felére visszaesett és csak 100-120 között jön elő. Skodapatikán nézem és utángyártott van 14K-ért. Esetlegesen vhol máshol érdemesebb vennem nem ilyent? Tud valaki ebben segíteni? (2000.6. havi Felicia.)
-
peti_s
addikt
Üdv! Feliciánál mire kell különösen figyelni vásárláskor? Újabb széria, 1.3 MPI. Köszi előre is, amúgy látom mostanában nincsenek hszek, remélem mindenhol jól megy a szekér.
-
Retro DJ
aktív tag
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
Szíp verda ez is... nos a motortérrel én most nem dicsekednék, mert amennyit megy a gép, nincs értelme időről időre eláztatni...
Itt a flotta...
Az Octavicska is megérdemelné már a törödést, asszem hétvégén...
[ Szerkesztve ]
Retro
-
peti_s
addikt
Köszönöm mindenkinek, elvitték előlem, nagyon jó autó volt azt mondták.
-
boken
senior tag
Sziasztok,elképzelhető egy régebbi aksinál hogy 2 hét állás után lemerül majdnem teljesen?
reggel akartam indítani,2 forgott,megnéztem az aksit az egyik saru tiszta salétrom volt,leszedtem megcsiszoltam a sarut is és az aksit is,de szintén nem indult,most feltettem tölteni de dec elején mennénk a Mátrába és nem lenne jó ha ott sem indulna.Vegyek új aksit?
Aksi kb 4-5 éves no name (Exide)[ Szerkesztve ]
Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
-
Deniweit
csendes tag
Én úgy tudom a Exide nem éppen a "no name" akkuk közé tartozik, de valóban akkuknál az 5 év már viszonylag idősnek számít, ezért két hét állás után már elképzelhető, hogy nem indít megfelelően. Amit ilyenkor a legjobb amit te is csináltál hogy letisztítani az akkusarut ha a cellákat ki lehet nyitni (tehát nem gondozásmentes) akkor megnézni benne az elektrolit szintet, valamint lehet az önindító saruit is érdemes lenne megnézni/megtakarítani szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
Hát nem tudom ahogy nézem ez nem gondozás mentes.
Legalábbis nekem úgy tűnik, hogy az a középső csík kipattintható, az takarja a cellákat.Az exide főleg ha régi az az egyik legjobb márka volt, mostanság elég sok közte a gyári hibás, sajnos.
Ezért vettem év elején én is Bannert ami valóban gondozás mentes.Ennek ellenére lehet a tiéd is az, de szerintem ez savas aksi még, amiről azt a sávot középen le kellett volna pattintani töltés közben, ráadásul egy lemerült aksit nem két órán keresztül töltünk az a legrosszabb amit tehetsz vele.
Renault power
-
Deniweit
csendes tag
Nem tudom az autó használati módját, ezért nehéz megmondani így gép mögül hogy az akksi halott-e, mert pl. ha 2 hétig le volt támasztva az autó de előtte is csak mondjuk hetente vetted elő egy 10km-es útra, akkor biztos hogy nem tudta feltölteni rendesen a generátor és ezért bír keveset az akksi.
az pedig hogy 2 óra alatt fel tudott venni annyi töltés az akksi hogy simán indított azt jelenti hogy nem halott közel sem... -
boken
senior tag
válasz Deniweit #10237 üzenetére
Ez pont így működik nálunk tényleg 1-2 hetente vesszük elő,és kb oda vissza 25 km amit megy,11 km a telek,helyben 1-2 km,este haza.
Valószínűleg én vagyok itt az egyetlen aki tényleg semmit nem ért az autóhoz(lásd a múltban felejthetetlen vika önindító 30 ezerért),pár egyszerű dolgot megtanultam tőletek de pl amikor itt írtok "egyszerű"beállításokról mintha a holdról beszélnétek
Viszont ennél összetartóbb fórumot még nem találtam.Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
-
Elvagyok
senior tag
A Két óra töltés nem elég az akkumulátornak.Azért mert Két órát töltötte a kolléga még lehet az akkumulátor a halálán.Laci.
Soha többé ...
-
Deniweit
csendes tag
Akkor szerintem az akkunak nincs nagy baja csak nagyon keveset van használva az autó, ilyen használat mellett simán belefér néha egy kis töltés.
Elvagyok: nem azt mondom hogy az akku még mindig 100%-os mert a ritka használat is sajnos károsítja az ólom-savas akkukat, de ha teljesen rossz lenne akkor 2 hét alatt lazán teljesen lemerül ahonnan csak az esetek kb 25% -ában hozható vissza akkor is kb 10 óra töltéssel
-
Elvagyok
senior tag
válasz Deniweit #10240 üzenetére
Ez sajnos nem így van!Ha cellazárlatos akkor töltheted 12-20 órát is,csak melegszik az akkumulátor és a lemezek felületén kevés feszültség és áramerősség fog felhalmozódni,de az is szép lassan a zárlatos cella vagy cellák miatt ki fog sülni.Ezt egyébként akkor tudod biztosan megállapítani ha savas az akkumulátorod.Amelyik cella nagy valószínűséggel zárlatos abba fehér morzsalékfélék úszkálnak a cellában,cellákban.Itt az esetek nagy százalékában az ólomrács kenőanyaga kihullott,kipergett az ólomrácsból és lehullott a cella aljára és ott zárlatot csinál.Amikor töltőre teszed akkor ez a cella a többinél erősebben pezseg és nyeli az áramot.Amelyik akkumulátor zárt vagyis "Gondozásmentes" az ha rossz, töltésnél melegszik,púposodik.Vigyázni kell bármilyen fajtájú (Savas vagy Gondozásmentes),felrobbanhat mert töltésnél elektrolízis zajlik és durranógáz keletkezik és az akkumulátorokon ezért hagynak szellőző nyílást.Laci.
Soha többé ...
-
boken
senior tag
válasz Deniweit #10240 üzenetére
mennyire baj ha nagyobb biztosítékot teszek be mint ami oda való?lámpa biztibe tettem egyel nagyobbat,mert eldurrant menet közben a sötétben a biztosíték és majdnem át ment rajtunk egy busz.most a baloldali halványan pislákol(helyzetjelző szerűen,)a jobboldali tökéletes lett.
Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
-
Deniweit
csendes tag
válasz Elvagyok #10242 üzenetére
Én úgy tudom hogy a cellazárlatos akksi egyik fő jele hogy nagyon hamar kisül (ha nincs terhelve) illetve az hogy már nem képes leadni töltés után sem az elvárt feszültség/áram kombót azon okokból amiket írtál is, tehát egy cellazárlatos akksi 2 óra töltés után nem lesz képes megforgatni a motort.
boken: ha találsz azért tegyél bele olyat ami gyárilag elő van írva de a működést nem befolyásolja a biztosíték.
[ Szerkesztve ]
-
Elvagyok
senior tag
válasz rob210 #10241 üzenetére
Salétromos akkumulátor nincs!!Van lúgos,savas de a savas akkumulátor az mind kénsavas.34-37 Bomé fokos.Amikor az akkumulátor fel van töltve folyadékkal (Savval és desztillált vízzel) akkor ennyi fokos a sav az akkumulátorban.Ahogy töltöd az akkumulátort elektromos árammal,szép lassan az elektrolit oxigénre és hidrogénre bomlik és ezáltal a sav töményedik.Emiatt és az elektrolízis miatt szokták a Savas akkumulátorokban a folyadékszintet ellenőrizni és desztillált vízzel ha kell a cellákat utántölteni.Laci.
Soha többé ...
-
Ramsess
csendes tag
Elnézést hogy belevau,de érdemes lenne az ismerősök közt megkérni valakit,akinek van fajsúlymérője,minden cellában megmérni az elektrolit mondhatni sűrűségét.Az meg fogja mondani hogy az akksi jó-e,vagy sem,legyen az márkás,vagy nóném,v noname.És hogy érdemes-e tölteni,vagy újat kell-e venni.A gondozásmentes akksikat is kell tölteni ha az autó rövid távokon van használva.Mert nincs ideje feltölteni saját magát.Csodák nincsenek.A gondozásmentes amúgy is csak annyi,hogy a vizet nem kell,nem lehet után tölteni,mert zárt a doboz.
Üdv:
Laci 2[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest