Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
szabol85
csendes tag
-
szabol85
csendes tag
válasz szabol85 #10605 üzenetére
Na, pontosítok. Felvétel sajna nem lesz egyenlőre. Álló helyzetben csak akkor hallani, ha mondjuk beteszem akármelyik fokozatba, icipicit megmoccanok vele, kiveszem üresbe és amikor felengedem a pedált akkor hallani, na jó, nem koppanást inkább tompa dübbenést. Tehát az elindulást kivéve szinte minden egyes pedálfelengedés hirtelenszerű és ilyenkor hallom. Ha nagyon nagyon óvatosan engedem fel akkor néha elkerülhető.
-
szabol85
csendes tag
válasz szabol85 #10606 üzenetére
Mellesleg annyi szabadon lógó vezetéket találok mindíg... A tolatólámpának is most találtam meg a vezetékét, mert nem kötötték vissza a váltóra, aztán a sok szabad vezetékből ki tudja hogy melyik lehet az, de megtaláltam, majd visszaköttetem.
A levegőszűrő alatt azt a kis poharat minek hívják? Csak mert egy kicsit ereszt, egy kicsit.[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz szabol85 #10607 üzenetére
Ez ereszt? Cseréld ki gyorsan, mielőtt kigyullad az autó. A benzin soha nincs jó helyen a forró motoron. Vagy csak a csövezés öreg, azt is nézd meg, ha repedt a tartályka, csere, ha a csövek is repedezettek, azok is cserések.
A gyujtáskapcsoló nem jár zárcserével, amrad a régi kulcs. Mi szerinted az interval kapcsoló? Link?
[ Szerkesztve ]
-
szabol85
csendes tag
válasz Mágus2 #10608 üzenetére
Igen ez ereszt. Pont alatta van a kipufogógáz elvezetésnek egy kis vályata vagy mi a fene, és mindíg áll ott 1-2 cl.
Íme a link az ablaktörlő kapcsolóról
-
szabol85
csendes tag
Most raktam fel egy bilincset is a kartergáz kivezető csövére mert mindíg lejött róla, aztán a motor bal oldala (ha szemből nézzük) tiszta olajos. Ezért kértem, hogy majd ékszíjat is cseréljenek, biztos ami biztos.
-
Ramsess
csendes tag
válasz szabol85 #10601 üzenetére
Központi zár motorok: két vezeték= motor vezetékek.
5 vezetékes= 2 vezeték a motornak,és bele van építve egy mikrokapcsoló,ami jelzést ad a vezérlésnek.
3 vezeték= közös,zárt nyitott.A két vezetékest passzívnak is hívják,az 5 vezetékest meg aktívnak,mert visszajelzést ad.
Távirányító nem kell hozzá okvetlen,mert ha az első ajtókba aktív motorok vannak építve,azok kulcsos nyitáskor
az elektronikáján keresztül működtetik az összes többit.
Tehát ha a vezetőoldali ajtót kulccsal nyitjuk,az összes nyílni fog.
Ha benne ülünk,és játszunk vele,a gomb lenyomásakor mind bezár,felhúzásakor mind nyit. -
rob210
nagyúr
válasz szabol85 #10601 üzenetére
Már megkaptad a választ, de azért én is leírom.
Az 5 vezetékesből elég egyet venned, de vehetsz 2dbos is.
A lényeg egy legyen mindenképpen mert az jelet az elektronikának, hogy vezérelje a többi motort.
Az elektronika kérdése, hogy távos vagy nem távos a centrálod.
A sima centrál is bővíthető később egy riasztóval akár és akkor távos lesz.
De ha nem akarsz távosat az egyszerűbb elektronikás is jó neked 4-5ezer forint körül van.Renault power
-
szabol85
csendes tag
Köszönöm a válaszokat, mindenkinek!
-
Ramsess
csendes tag
válasz Retro DJ #10616 üzenetére
Persze,természetesen.
Elnézést,ha nem voltam világos,a 3 vezeték a mikrokapcsolóé.
Bocs--------
Újra: Az 5 vezeték a motor 2 vezetékéből,és a mikrokapcsoló 3 vezetékéből áll össze.
Természetesen igazad van,mivel 2 irányú a mozgás,polaritáscserével valósul meg.
Én kérek elnézést.
Az 5 vezetékes azért aktív,mert működtetéskor ,mikor kulccsal zárod,megnyomja a mikrót,jelet ad a
vezérlésnek,ami működteti a többit.
A két vezetékes,tehát csak a motor,nem tud ilyet,ő a passzív.[ Szerkesztve ]
-
Ramsess
csendes tag
Robnak is maximálisan igaza van.
Hozzáfűzném,rossz környék esetén a távirányítóst könnyebben lopják. -
szabol85
csendes tag
Ha jól láttam a könyben, a biztosíték táblán van a hűtőventillátornak egy biztosíték. Asszem balról a negyedik. Nálam mintha meg is lenne patkolva. Annak jónak kell lennie a ventillátor működéséhez?
-
Retro DJ
aktív tag
válasz szabol85 #10628 üzenetére
Ha jól emlékszem, akkor az nem csak a hűtőventijé (de lehet, hogy tévedek).
Minden esetre érdemes lenne azt kicserélni egy ép darabra. Általában a kapcsoló hőgomba szokott meghibásodni a hűtőben. A hőgombáról lehúzva a két vezetéket összekötve el kell indulni a motornak! Kiálló testrészekre vigyázzunk a lapátok közelében!
Retro
-
Mágus2
Közösségépítő
-
atr
újonc
Üdvözlet!
Olvasgatom a fórumot egy ideje, de eddig még nem írtam. 93-as Favoritom van, a porlasztóval vacakolok már elég rég óta. Van egy jelenség amit sehogy nem tudok megszüntetni, kíváncsi vagyok más is tapasztalt-e már ilyet. Ha alapjáraton jár a motor és belenézek a karburátor I-es torkába látszik, hogy néha a fő rendszerből csepeg a benzin. Szerintem ezért ingadozik az alapjáratom. Én tűszelepre és úszóra gondoltam de ezeket már cseréltem. Fúvókákat ellenőriztem (volt egy-két felbővített benne) és cseréltem. Most már egész jó fogyasztást produkál a gépezet (7.5 liter vegyes országút/város), de az ingadozás és a csepegés nem múlt el. A másik bosszantó dolog, hogy ha 95-ös benzinnel járok, becsörög a motor (bizonyos gázpedál állás mellett). Gyújtás stroboszkóppal ellenőrizve 0-fokon van, elosztó is, vezérmű lánc is új.
-
bringasisti
Topikgazda
Nekem 90 - es 136 os van nekem is becsörgött akárhová tettem a gyújtást. Szeptemberben kapott egy generált és az új dugok tetején van egy kis bemélyedés, màr nem csörög nem idegesít és kicsit puhább a gázadásnál. A csöpögésnél a gyorsító csövecskére gondolsz ?
BENEFON DELTA--------N8
-
atr
újonc
válasz bringasisti #10635 üzenetére
Nem. Középen a keverő cső nyílásából.
-
Retro DJ
aktív tag
Ebben a jó időben beszívattam magam.
Kifogyott a gáz a taligából, reflexxerűen átnyomtam benzinre, de csak megállt. Kiszálltam, szivattyúztam... semmi nem jött. Ezek szerint kifogyott (de hogy?)!
Vittünk benyát, de nem kapta fel a szivattyú. Levettem a szűrő utáni csövet, megszívtam tüdőből, erre benyeltem egy fél korty 95-öst.
De ezek után sem indult. Nem akartam kínozni az önindítót meg az akkut, és nem voltunk messze otthontól, ezért hazahúztuk, került bele gáz, pöccre röffent (naná), és utána benzinnel is .
Több dolog is érthetetlen. Miért fogyott ki a benya, ha nem használtuk, miért nem indult benyával miután tettünk a tankba és felszívtam???
Retro
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #10643 üzenetére
A benyát elég sokáig szívja fel. Legjobb felpumpálni kézzel, utána pöcc-röff. Ha jó az akksi, indítózásra is felkapja de legalább 5 perc, persze 5 percig nem lehet folyamatosan indítózni.
Nem folyik a benzin sehol? A mutató feküdt benne? Télen fél tank alá nem mennék vele.
AC membránja nem szakadt át? 50 000km a csereperiódusa. Az AC akkor is megy, ha gázzal megy a kocsi, ezt ne feledd, forgatja a benzint a tank és a karbi között. Mechanikus a drága, a vezérműtengely folyamatosan dolgoztatja...
[ Szerkesztve ]
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Mágus2 #10644 üzenetére
Az AC membránjának cseréjétől csak azért félek, mert ha veszek helyette egy másikat, akkor az biztosan szarabb lesz mint ami most gyárilag benne van.
De ha átszakadt, akkor annak az 5 liter üzemanyagnak nem kellett volna a motorolajban jelentkezni?
Fél tank nem releváns, alap esetben sosem használnák el, és amennyire jó a mai üzemanyag pár hónap alatt tönkremegy és semmire sem jó. A gáz nem szokott kifogyni, csak a feleségem, most többet járkált és ezt nem számítottam.
Mindegy, ma is röffent benzinnel is. Járattam míg be nem melegedett teljesen (addig megtisztítottam az ablakfűtés érintkezőjét, feltöltöttem az ablakmosót, stb...)
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
Na most kellene a segítség. Ma reggel a felségem indulna a gépjárművel, és nincs műszerfal és index. 3. biztosító, megnézem, sőt ki is cseréltem, de továbbra sem röffen .
Az autó beindul, látszólag minden működik (gáz miatt még alapjárat is van).
Mindjárt jól felöltözök és kimegyek egy multiméterrel átmérem a biztosíték táblát. Remélem ebben a jó időben nem az lesz a baja...
Van még tipp? Lehet gyújtáskapcsoló betét, esetleg más?
Retro
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #10647 üzenetére
Látom már meg van a megoldás.
Egyszer engem is így hagyott cserben amikor a fűtött garázsból kimentem a minusz 12°C be és ott állt egy napot.
Utána csak akkor indult be ha megütögettem a bizti táblát.
Ez 4 napig működött utána én is szétkaptam és átnyálaztam az egészet egy kis ónnalRenault power
-
Retro DJ
aktív tag
válasz rob210 #10648 üzenetére
Ma nem tevezett esemenyek sora volt !
Kezdodott a biztitablaval, aztan meg mielott a garazshoz ertem volna leallt a taliga. Aztan csak tekert es nem indult.
Aztan a gaz valtokapcsolojat semleges allasba teve beindult, de csak teljes gazt adva pofogott, aztan felporgott. Eszre vettem, hogy a gyorsitoszivattyun csepeg a benzin... Hurra egy eve csereltem... De miert indult be semleges (se gaz, se benzin allasnan?)
Eppen el tudtam fordulni az autosbolthoz, mire megalltam, mar csikot huzott az auto a hoban! Leesett, atereszt az ac, omlik a motorolajhoz a benzin !Azert ment az auto semleges allasban... Ac membranjuk nem volt, vettem gyorsito membrant, meg egy olajszurot (tobb kpm nem volt keznel).
Levettem a szivoagrol a benzincsovet, egy kotegelovel elszoritottam. Azon imatkoztam, hogy meg ket km birjon ki, aztan a garazsban cserelek mindent.
Megkertem a komam, hogy hozzon nekem olajat (ideje volt, de sajnos csak 10w40 volt, de ebbol legalabb Castrol), meg ac membrant, meg ac talp tomitest, meg a leereszto ala egy tomitest.
Amig meghozta (hitelbe ), addig lebontottam a biztitablat, es megtalaltam a rohadek repedest. Mergemben mindet atforrasztottam! Parhuzamosan amig a paka hult, levettem az ACt, akkora lik volt a membranon letisztitottam a kosztol, varta az alkatreszeket.
A biztitabla is elkeszult, a biztositekokat kivettem, egyenkent atpucoltam a sapkajukat, meg a foglalatot is. Visszatettem a biztitablat, de en luzer nem jegyeztem meg a csatikat, es sajnos ket csati tobb eselyes is volt. A szerelesi kezikonyvbol addig sakkoztam mig sikerult. Egy dolog nem tiszta, a biztositek burkolat kis feszitolemeze hova valo?
Na mindegy, megjottek az alkatreszek, csereltem a gyorsitot, csereltem az olajat (persze a boltban 22es tomitest adtak ). Visszament az Ac is. Az olajszuruhoz nem volt jo az leszedom, egy csavarhuzoval doftem at a regit aztal indult meg. 5 liter "olaj" jott le .
Osszeraktam, mentem egy nagy karikat vele. Eddig ugy tunik jo lesz.
Meg szerencse, hogy nem a felesegem alatt alt le utkozben, mert az nagy szivas lett volna !
Az Ac nak a kegyelem dofest szerintem a szaraz szivattyuzas adta meg. Ezek utan nalam Magus nem Magus hanem boszorkany aki atkot szor !
Szumma szummarom, szerencses, hogy bekrepalt a biztitabla, de azert nem esett jol ma a 10 fok alatti garazsban fetrengeni...
Retro
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest