Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
nagyúr
válasz bringasisti #10854 üzenetére
A gyertyahézag 7-8 mm tehát nem lesz 10mmes szikrád, ezt ugye tudod?
Renault power
-
-
rob210
nagyúr
válasz bringasisti #10856 üzenetére
És ennek mi értelme
Így valóban nem értem mit akarsz kérdezni vagy megosztani velünk.Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #10856 üzenetére
Ha a gyújtáselosztó közepéről leveszed a kábelt és zárlatot okozol? Nem túl jó ötlet, semmi köze a gyertyák által továbbított szikrához és a trafó is rámehet a mutatványra.
[ Szerkesztve ]
-
Atyus77
csendes tag
válasz Mágus2 #10848 üzenetére
Üdv.
Bevallom ,hogy a Formannál (emlékeim szerint) még soha nem néztem a szikrát . ..,egyszerűen nem volt rá szükség. Ezt most leírni is furcsa nekem mert a Skoda előtti járgányaimnál kellett nézegetni.
Elvileg a gyertyáim nem ellenállásosak , ezért a rotornak kell annak lenni ?
Álláspontod szerint ellenállás nélküli ,vagy ellenállással rendelkező rotorral lehet nagyobb szikrát létrehozni ?
Miért van szükség (a rotorban) az ellenállásra ?Tanulni szeretnék kicsit.
SKODA FORMAN
-
-
Ramsess
csendes tag
Ha egy transzformátor szekunder oldalát rövidre zárjuk,és a primérre feszultséget teszünk,a tarafó le fog égni,mert a szekunderen zárlati áram keletkezik,ami a lehető legnagyobb.Az ellenállással a szekunder áramot lehet csökkenteni,és így a transzformátorunk hosszú ideig fog működni,ami biztosan jó dolog.
Hogy az ellenállás hol van az áramkörben,nem számít,lehet rotorban,kábelben,gyertyában. -
Mágus2
Közösségépítő
válasz Ramsess #10861 üzenetére
Pontosan, a 3 rendszer abban különbözik, hogy máshol van bennük az ellenállás, ha összekeverjük az elemeket, akkor megváltoztatjuk az ellenállás mértékét. Amíg a tervezett ellenállás van a rendszerben, mindegy, hogy mibe van építve, de ha keverednek az elemek, akkor felborul a rend. Ezért kell évjárat és motorszám alapján venni a gyújtás elemeit. Sok helyen az eladók sincsenek tisztában a különbségekkel. Azt nézik, csak, hogy favoritos, de melyik, azzal nem törődnek, hogy a kábelhoz való rotort és gyertyát adják, vagy a rotorhoz való kábelt... nézőpont kérdése.
[ Szerkesztve ]
-
boken
senior tag
Sziasztok,nem akartam senkit zavarni már ezzel de sajnos családi okok miatt egy 2x 400 km útra kell mennünk csütörtökön,és még mindig nem jó a fűtés.
Ha most szétszedjük vasárnap újra a fűtés csapot akkor milyen állásban kellene lennie szétszedés előtt?
valakinek esetleg egy képe vagy leírása hogy a csöveknél melyiknek kell felül menni és melyiknek alul?Előre is köszönöm.
Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
-
JossyFavo90
csendes tag
Hali! Nemrég lettem egy 1990-es Favorit tulajdonosa. Mivel ez az első saját autóm ami benzines, (mert eddig egy VW T3-ast dieselest vezettem egy pár évig ) több kérdésem is lenne:
- Alapjáratot lehet valahogy állítani, mert van úgy hogy közlekedek és amikor le akarok hajtani egy útról és üresbe teszem, leáll a motor? Már talátam erre mondjuk egy megoldást, hogy a gázbowden karburátor felőli részénél van olyan állítási lehetőség, hogy van egy rovátkolt rész ahol zégergyűrűt lehet állítani, na most itt állítottam én kicsit feszesebbrte, így már nem áll le menet közben. De az lenne a kérdésem, káros-e ez a motorra, vagy inkább másképp kellene beállítani az alapjáratot?
- Nehezen indul, bár most tél van de nincs fagy mostanában, szerintem simán kellene indulnia. Bár egy ideig állt, az első pár alkalomkor még pöccre indult, de mostanában csak ha gázt adok neki, akkor is vagy harmadszorra, mi lehet a hiba? Gyújtás jónak tűnik, a gyertyák is, benzint kap, nemrég ki lett tisztítva a karbi is, de am sem volt nagyon szutykos, meg is lepődtem rajta, de ami nem tetszett, hogy az olajbeöntő kupak és nyílás ilyen fehér nyálkás trugymóval volt tele. Olajszint am rendben és a színe is türhető, de amint lehet le szeretném cserélni. Vízkörforgás rendben, bár a termosztát hibás, mivel állandóan nyitva van, de szerintem ettől még indulnia kellene.
Egyenlőre ennyi kérdésem lenne, remélem kapok is rá választ! Előre is köszönöm, még lesznek am! Privibe is mehet!
Üdv: Jossy -
Mágus2
Közösségépítő
válasz JossyFavo90 #10864 üzenetére
Helló,
A favorit automata szivatós, de az automata szivatót be kell kapcsolni indítás előtt. A gázpedált le kell nyomni padlóig majd felengedni és lehet indítózni. Ezzel bezártad a levegő csappantyút a karburátorban. Pöccre kellene indulnia.
Az alapjárati állító csavar a karbi hátulján van, a gázbowden mellett találsz egy lyukat a tartón, a tartó mögött van az állítócsavar. A lyukon keresztül dugott csavarhúzóval éred el. Csak üzemmeleg motornál állítsd, szóval először tetmostat csere, bemelegíted a motort és úgy állítsd be 750-800 -as alapjáratra.
A fehér trutyi azért van, mert nem éri el az üzemi hőfokot, a termostat csere után le fog tiszttulni magától.
[ Szerkesztve ]
-
Ramsess
csendes tag
válasz JossyFavo90 #10864 üzenetére
Nagy hidegben általában úgy kezdünk,hogy minimum kétszer padlóig nyomjuk a gázpedált.
Az elsővel bekapcsoljuk a szivatót,a másodikkal benzint fecskendezünk a szívócsőbe,amitől könnyebb lesz az indulás.
Persze csak akkor működik ez,ha az AC pumpa megtartja a benzint,vagy nagyon sok állás után elpárolog a benzin egy része az úszóházból,mivel az szellőzik a külvilág felé.
Ha ezt tudjuk,az AC kézi karjával,ha van,felpumpáljuk a benzint.
Aztán 2 gáz,és start.
Rossz termosztáthoz:
Ha a motor nem tud üzemi hőmérsékletre melegedni,kisebbek maradnak az illesztések,amitől az jobban kopik,hosszú távon ez nem jó.[ Szerkesztve ]
-
Ramsess
csendes tag
Kimentem a garázsba megnézni,nekem a csonkok vízszintesen vannak,és az utastér felőlire megy a forró víz,
a motor felőli cső megy lefelé a fém gyűjtőcsőhöz,onnan a szivattyúhoz.
Hogy a csapnak hogy kell lennie,nem tudom,még nem kellett szétszednem.93-as évjáratú a Favorit.Mármint az enyém.
[ Szerkesztve ]
-
-
boken
senior tag
válasz bringasisti #10872 üzenetére
köszönöm,én úgyis este 9 ig dolgozom
Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
-
JossyFavo90
csendes tag
Köszönöm a gyors válaszokat! Akkor a termót amint lehet cserélem és úgy állítom be az alapjáratot. Az AC pumpám nem igen engedi vissza a naftát, legközelebb akkor megpróbálok a tanácsok szerint indítani.
Akkor a további kérdések:
- Az gyárilag van úgy vagy valami műszaki hiba lenne, hogy a duda meg az elakadás jelzőm gyújtás nélkül működik, de amint ráadom a gyújtást vagy jár a motor,nem működnek, ennek mi oka lehet?
-Továbbá menet közben amikor lejebb veszem a gázpedálról a lábam vagy teljesen és a motorfékkel megyek, nagyon rángat az autó, de ez gondolom összefügg a karbi rossz beállításával, de esetleg még mással is?
A kuplung jól működik, szal az nem lehet hogy nem emel kivagy fordítva.
Köszönöm a türelmeteket, de szerintem azért van ez a topk hogy kérdezzen az ember ha nem tud valamit, vagy nem?
Üdv! -
Ramsess
csendes tag
válasz JossyFavo90 #10874 üzenetére
Az elakadásjelző,és a duda működik gyújtással,és anélkül is,tehát mindig.
A rángatás elsődlegesen a karburátor problémája lesz,azután ha továbbra is fennáll,lehet továbbgondolni,
mert ha egyszerre több dologhoz nyúlunk,megkeveredhetünk.
Karburátorhoz:
Mágusnál van szuper leírás karburátor beállításhoz fényképekkel,kérésre biztosan belinkeli.
És akkor saját kezűleg lehet állítani a karburátort.[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz JossyFavo90 #10874 üzenetére
Ha húztál a gázzsinóron, attól rángathat, mert nem tud teljesen az alapjárati rendszerre kapcsolni.
-
boken
senior tag
válasz bringasisti #10878 üzenetére
Köszönöm szépen,akkor azt megnézetem holnap(aki cserélte a csapot ő fogja megnézni)remélem már rontani nem tud rajta
Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
-
JossyFavo90
csendes tag
Oké, akkor visszaállítom a gázbowdent. Am nemrég mentem a fafival és most beindult ahogy írtátok De az elakadás jelzőm meg a duda még mindig nem műkszik járó motornál, ebben biztos vagyok, sőt most a refivillantásom is elszállt, de távolságira meg tudok kapcsolni, ezt már nem értem...:/
Már megleltem azt a karbibeállítást, le is mentettem a gépre és amint lehet ki is próbálom. Köszönöm a türelmeket! Nem tudom merjek-e még most kérdezni, vagy hagyjak holnapra is?! -
rob210
nagyúr
válasz JossyFavo90 #10882 üzenetére
Szia.
Tipikus favorit hiba lépett fel nálad is.
Elszállt a biztosíték táblád.
Ki kell szerelni az anyós ülés előtt a műszerfal alatt van.
Leveszed a csatlakozókat beviszed és átforrasztod az egész táblát utána ezek a hibák megszűnnek.
A világításom és az ablaktörlőm volt ilyen, hogy csak akkor ment ha nem járt a motor, kikaptam a táblát és cseréltem, mert nekem volt otthon bontott utána minden ment.Neked gondolom nincs otthon másik, de mivel nem egy bonyolult többrétegű nyák, simán át tudja még egy 14 éves gyerek is forrasztani, akinek volt már legalább 1 technika órája
Renault power
-
peti_s
addikt
Hát nem rosszból, de én számolgattam egy kicsit, sztem olcsóbb tökéletes műszaki állapotba hozni egy kocsit, mint újat venni. Most vettem egy Felíciát csak az átírás volt 52K. Abból egy Favoriton elég sok mindent meg lehet rendesen csinálni.
Amúgy, a Feliciával nagyon jól jártam, átnézettem mindent rajta, annyi rozsda van amennyiről tudtam is, szét kell majd szedni az autót ha jobb idő lesz, és fogok vele dolgozni, de ami nagy szerencse hogy a csomagtartó, és a sárvédőívek kivételével nem látható helyen van a többi, így megúszom ott a fényezést, plusz tök nagy szerencse, hogy a Hammerite ezüst színű festék nagyon úgy néz ki hogy megy az autó színéhez.
-
boken
senior tag
válasz peti_s #10884 üzenetére
Nem szívesen cseréljük le mert 0 km óta volt anyósomnál aztán nálunk,de mint már többször láthattad itt mi nem értünk hozzá ezért az évek alatt teljesen leamortizálódott,és ha itt nem kaptunk volna annyi segítséget akkor már rég nem lenne meg,de az utolsó vizsgánál egy lemezt kellett hegeszteni az aljára hogy a küszöböt ki lehessen cserélni mert az alja annyira szét rohadt.Bármennyire is nehezen látom be én nem vagyok egy ilyen típusú műszaki ember.én azokra a dolgokra is büszke vagyok amit tőletek tanultam és ami nektek csuklóból megy, az engem így is sokszor megakaszt.A fűtéssel is az a helyzet hogy holnap elviszik az autót és megpróbálják helyre tenni mert nem merek úgy menni a Horvát határig hogy nincs fűtés.
Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
-
JossyFavo90
csendes tag
Jó szerelős napot emberek!
Nemrég kikaptam a Faviból a biztitáblát, de rendellenes dolgot nem vettem észre rajta, égett kábel vagy hasonló, vagy mit nézzek még jobban meg? -
rob210
nagyúr
válasz JossyFavo90 #10888 üzenetére
A reléket szedd ki egyesével csiszolgasd meg a lábaikat, majd tedd vissza, de egyesével nehogy valamit összekeverj.
Az a piros matricás relé meg szerintem valami utángyártott, én még ilyet nem láttam legalábbis.
Érdemes lenne kimérni.A hátulján az a drót, már egy javítás, azt érdemes igényesen átforrasztani mert így elég kótványul néz ki, meg nem is tudni miért van ott ha repedt a nyák, lehet mást is át kéne kötni.
Az a sárgás elszíneződés meg nem túl bizalomgerjesztő, bár lehet csak a forrasztás miatt gyantás, de kétlem.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Deniweit
csendes tag
Na a Feliben kicseréltük az AC relét de semmi javulás és sima relé volt benne semmi speciális szóval az biztos nem figyeli az áramot, úgyhogy továbbra is marad a kérdés mi vezérli az AC pumpát és hogyan egy 1.6os Feliciában? Szerintem maga az ECU, de mi alapján az nem tudom mert üa nyomást azt nem mér tudtommal.
A probléma hogy indításkor nem nyom fel elég naftát ezért nem indul a kocsi. Lehet hogy rossz az AC? De ha direktbe van kötve akkor nyom és be is indul az autó.....
Ötlet valakinek?? -
rob210
nagyúr
válasz Deniweit #10892 üzenetére
Biztos, hogy jó relé van benne?
Hivatalosan az AC nyomását nem szabályozza semmi a múltkori kérdésed után olvasgattam egy kis szakirodalmat.
Az egy adott nyomási értékkel dolgozik folyamatosan.
Ezért van az injektoroknál a visszatérő ág ami a túlnyomást engedi vissza a tankba keringetve a benzint ezzel.
Már ha központi injektoros, de tudtommal feliciában nincs hengerenkénti.Így egy dolog marad kábel szakadás, vagy nem megfelelő relé.
Vagy a relé foglalata szar.Renault power
-
Ramsess
csendes tag
válasz JossyFavo90 #10889 üzenetére
Mit kell nézni:
A reléaljak,vagy más néven foglalatok lábainál szokott elrepedni a forrasztóón.A repedés lehet olyan vékony is,hogy csak nagyítóval lehet látni,ezért nagyon nem érdemes nézegetni,hanem átforrasztani az összes lábat friss ónnal,és a fóliát is,ahol futtatva van ónnal,átfuttatni újra.
A forrasztóón viszonylag hamar elöregszik,és töredezni,porlani kezd.
Ilyenkor kezdődnek a relytélyes tünetek általában.
Retro Dj mostanában csinált ilyet,és rakott is fel hátrébb képeket.Más: A képen a sárgás izé az a gyantás forrasztóónból kifolyt gyanta.Amúgy folyasztószer,és nem káros.
Robnak igaza van,az átkötéseket is,és az összes forrpontot,mindent átforrasztani,az a biztos munka.[ Szerkesztve ]
-
Ramsess
csendes tag
válasz Deniweit #10892 üzenetére
Ha semmilyen érzékelő nincsen a benzinnyomásra,akkor lehet rossz az AC igen.Mert akkor mechanikus nyomáshatárolás van benne,és folyamatos működésű.
Ebben az esetben vezérlésről sem beszélhetünk,ráadod a gyújtást,megy,leveszed,megáll.
Persze ez csak elmélet,nekem Favoritom van.
Robnak igaza van, akkor direktre lehet kötni egy lengő biztosíték aljjal,és jó lesz,hogy mekkora biztosíték kell bele,nem tudom,meg kell tudni a motor áramfelvételét.[ Szerkesztve ]
-
JossyFavo90
csendes tag
Nos kicseréltem az összes biztit újra és átnéztem a relék lábait majd összedobtam és láss csodát, van minden most már, duda, távolsági meg ami kell. Öröm megvolt, család be indulás farsangira, és az öröm újra elmúlt, mivel félúton a kocsi ereje elfogyott és leállt...:/
Na most mi van, gondoltam, benzin van, mindent a helyére köttem vissza. Indítgatásba telt el az idő, mondtam menjenek, majd megyek utánnuk valahogy, így is késében voltunk, és még ez semmi, sógórnőmért kellett volna menni a szomszéd városba... Ideg meg volt, nah akkor irány autómajszter rokon hogy mi lelte a sárga csikót...
Hamar ki is derült, hogy nem ment egy henger, ami hibáját egy hirtelen csődöttmondott gyertyácska okozta.
Nah jól van, cseregyertya be, irány a sógornőm, örülünk mert végre van erő, bár lehet még 1 henger nem az igazi...
Röviden az út sikeres volt, de most viszem vissza rokonnak hogy nézzük meg a többi gyertyát is alaposabban.
Hát így telt ez a nap, volt siker és kudarc is, de tudni kell kitartani!
Minden jót Skoda fanok, ha lesz még valami gondom, szólok!
Üdv! -
Deniweit
csendes tag
válasz Mágus2 #10897 üzenetére
kapott már új szűrőt is.
rob210:
Relé mezei 4 lábú.
Van 1.3 hengerenkénti is de ez meg 1.6 ami szintén hengerenkénti.
Kábel szakadás elvileg lehetne de eddig ahányszor mértük mindig jó volt. Feliciára tudtommal nem jellemző a bizt.tábla meghibásodás ezért még a relé foglalatát nem ellenőriztük de majd ránézek.Ramsess:
Sajnos ezt nem tudom én sem hogy pontosan milyen működési elvű /vezérlésű az üzemanyagrendszer.Szerintem a következő az egy relé foglalat ellenőrzés és szivattyú felújítás lesz. Hátha...