Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
boken
senior tag
válasz Elvagyok #10952 üzenetére
Van fűtésünk😃 Otthon leszavazták a reggeli szerelést mondván hogy majd inkabb Szigetváron mert ott leszünk 4napot es lesz ra idő.Erre indulás után még tegyünk egy próbát,erre megy a fűtés.hivom a srácot hogy van fűtés,Kiderült hogy a csap cserenel elfelejtette nyitott állapotba tenni a kapcsolót,es tegnap eszébe jutott es nyitott állapotba rakta össze ujra,le legtelenedett és most tutti.Mégegyszer köszönöm mindenkinek a sok segítséget
Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
-
-
JossyFavo90
csendes tag
Hali! Lenne egy olyan kérdésem, hogy a képen látható bal alsó sarokban lévő trafón két pólus van. A (+) jelű saruról nálam két kábel csatlakozott rá. Az egyik dupla fekete, a másik fehér színű mintás ami bemegy az autó műszerfalához, de nálam nem volt sehova bekötve. És akkor az lenne a kérdésem hogy ez fontos lenne hogy bekötve legyen és a gyújtáshoz lenne valami köze?
Mert ma vettem ú gyertyaszettet de még mindig van úgy kihagy valamelyik hengerem és már csak a gyújtás jöhet szóba...
Előre is köszönöm a válaszokat! -
Mágus2
Közösségépítő
válasz JossyFavo90 #10957 üzenetére
A fordulatszám mérő kábele. Ha óra van benne, akkor nincs bekötve, csak le van szigetelve!!! Ha nincs, szigeteld le, mert zárlatot okozhat.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
válasz JossyFavo90 #10957 üzenetére
Nem az valószínűleg egy utólagos fordulatszám mérőhöz vitte a jelet.
Vagy ha most van benne csak nem működik akkor ahhoz.Kevés a vized
Mágus gyorsabb volt
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
gs20
tag
SOS!
Most a cég helyett inkább havernál állítanék előgyújtást, az oké, hogy 5°, de le kell hozzá húzni a vákuumcsövet az elosztóról, vagy nem?E=MZ²
-
Ramsess
csendes tag
A múlt hetekben valaki tételesen megmondta a gyertyák paramétereit,szeretnék véleményt kérni egy gyertyáról,típusa NGK BKR6ETA-10.
Ez egy 3 pólusú gyertya,de véletlenül választottam más ajánlása alapján,és szeretném tudni,Favoritba jó-e.
Bárki válaszol,megköszönném. -
gs20
tag
Mágus: köszi!
Nem minősítve senkit, és semmit, de múltkor odaadtam a cégnél a srácoknak a kocsit, hogy lőjék be a gyújtást. Megtették. Ma lecsekkoltam. 10 fok utógyújtás.
Mindegy, most már jó, új (belevaló) gyertyák is vannak, a 45-ösre feldörzsárazott alapjárati fúvókával a járása is szebb lett. kíváncsi leszek majd a fogyira.
Vízpumpa is egyelőre abbahagyta a csöpögést, ettől függetlenül majd talán jövő hét végén lesz cserélve, már megvan az új.
E=MZ²
-
Ramsess
csendes tag
Köszönöm a jelentkezést,93-as évjáratú Favorit GLX.
[ Szerkesztve ]
-
JossyFavo90
csendes tag
Mágus, Rob: Köszönöm a választ!
Am én is arra gondoltam, de nem voltam benne biztos
Nincs benner még fordulatszám mérő, de esélyes lesz! - Csak a gyújtás gondom oldódjon meg mihamarabb... :/ -
Ramsess
csendes tag
46 KW-os,135-ös motor,motorszám 7811351798933
törzskönyv kártyáról írtam le[ Szerkesztve ]
-
Ramsess
csendes tag
Bocs hogy csak most írtam,este 6-ig dolgoztam
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Ramsess #10971 üzenetére
Az NGK a következő gyertyát ajánlja hozzá:
BCPR6ETEz kb egybe esik a Brisk ajánlásával:
DR17TCAz általad írt túl nagy hőértékű, nem fog ön tisztulni, gyújtási problémákat okozhat a használata.
BKR6ETA-10 BCPR6ET
Wrench size:16,0 mm 16,0 mm
Thread diameter:14,0 mm 14,0 mm
Thread Length:19,0 mm 19,0 mm
Spark gap:1,0 mm 0,9 mm
Resistance:entstört, 1 kOhm entstört, 5 kOhmMagyarán "csak" hőértéke, a gyertyahézag és a beépített ellenállás értéke rossz. Amúgy látszólag jó...
[ Szerkesztve ]
Retro
-
peti_s
addikt
Üdv. Sajnos nagyon közelre világítanak a fényszóróim, hogyan tudnám távolabbra állítani a Felicián? Amúgy nagyon tetszik az autó, egy csomó mindenben olyan mint a Favorit.
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #10972 üzenetére
Uram meg akartam tőled kérdezni, hogy te speckó olajat használsz a gázos autóhoz vagy sima benzineshez valót?
Beszélgettem múltkor az egyik targoncaszerelő ismerőssel és ő mondta, hogy évekkel ezelőtt átálltak egy speckó olajra ami egyébként nem drágább semmivel, viszont kifejezetten gázüzemre van kifejlesztve.
Érdekel a dolog?Renault power
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #10976 üzenetére
oké azt már nem tudom, hogy Pest közeli vagy-e de esetleg próbakép egy flakonnal tudok neked adni jutányos áron
Ez lenne az.
A kollégámnak nagyon bejött, ő egy opel corsahoz használja landirenzo rendszerhez.Renault power
-
Ramsess
csendes tag
válasz Retro DJ #10972 üzenetére
Aztaqrvaaaa Köszönöm szépen,látszólag tényleg jó,mert 3 éve használom már hiba nélkül,némi alapjárat ingadozással.Köszönöm,ez az info sokat jelent nekem,be fogom szerezni a jó gyertyákat!
Köszönöm Mágus! Az info hatalom!
Amúgy autósboltban könyvből nézték ki.
Ezek szerint a bolt sem orákulum!
Itthon szóban "kicsit"szidtam Őket. -
JossyFavo90
csendes tag
Kellemes vasárnapot skoda fanok! Újabb kérdésekkel fordulok hozzátok és mint mindig hasznos válaszokat is kapok remélem.
Szóval tegnap gondoltam egyet és állítgattam a szívató nélküli alapjárati csavaron, hátha jobb lesz a motír.
Így is volt, jobb lett az indítás, úgy néz ki ez volt csak eddig a baja, de kicsit nagyra vettem és ez menet közben üres járatnál eléggé észrevehető volt, tehát visszább csavartam.
Elértem egy olyan pozíciót, hogy normál körüli a fordultszám alapjáraton, szépen be is indul gázpedálnyomdokás nélkül is, amin meg is lepődtem, de valami még nem tökéletes:
A motor úgy jár hogy pörög egy bizonyos fordulaton majd lejjebb megy a fordulat, nem sokkal de lejjebb, majd megint ez ismétlődik.
-Mit kellene beállítani hogy folyamatos legyen a fordulatom?
-A következő kérdésem meg az lenne, hogy a képen látható karbin a jobb felső saroknál van az a fekete "kupakos" rész amibe két vékony fekete cső csatlakozik és van ezen egy menetes imbusz kulccsal állítható "kupak", ez mit állítana?
Mert én ezt csavargattam kicsit ide oda és lehet ez miatt nem jó még az alapjáratom?
Előre is köszönöm a türelmeteket, de inkább kérdezek mint valami hibát kövessek el!
Üdv! -
Mágus2
Közösségépítő
válasz JossyFavo90 #10980 üzenetére
Azt a fekete imbuszos csavart szakműhelyben állítják be. Le is van plombázva, le van festve a menet. A levegő csappantyú állását szavályozza egy tolórúd segítségével. Van egy pár dolog, amit otthon nem szabad piszkálni, ez is ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
JossyFavo90
csendes tag
Aha, nálam nem volt leblombázva, vagyis nem vettem észre, de akkor így lehet hibát követtem el... :/
De akkor ez végett változik az alapjáratom száma vajon mert elállíthattam? -
Mágus2
Közösségépítő
válasz JossyFavo90 #10982 üzenetére
Ja.
-
JossyFavo90
csendes tag
És esélyem sincs úgy visszaállítani ahogy volt?
Csak bizonyos műszerrel lehetséges?
Mivel menetes így akkor egy fél menetcsavarás is számít, jól tévedek?[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
válasz JossyFavo90 #10984 üzenetére
Ha bejelölted mielőtt elállítottad akkor sima ügy, különben próbálgathatod, de olyan mint volt valószínűleg sose lesz.
Renault power
-
JossyFavo90
csendes tag
Értem, de remélem azért mivel nem az eredeti érték lesz, hosszútávon nem káros a motorra?
Vagy ha azt el tudom érni hogy a közelébe legyen az még okés nem?
Szóval megnyugodhatok hogy nem megy tönkre a motorom vagy nem???
De mondjuk járó motornál végül is be lehet állítani nagyjából?[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
válasz JossyFavo90 #10986 üzenetére
Egyszer a gyárban is beállítottak tehát be lehet állítani újra csak a kérdés milyen lesz, mert ők műszeres vizsgálat közben állítják.
Ha nem jutsz vele semmire bontóban 5.000.- egy karbi.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
JossyFavo90
csendes tag
Értem, hát majd lesz vele valami.
Holnaptól úgy is egy darabig járok vele melózni és majd kitapasztalom mikor jobb a motornak, 1 fordulattal csavargatom és elválik
Köszönöm a segítségeket és türelmeteket!
Majd megírom sikerült-e a dolog, hátha mások is járnak így.
Üdv! -
dunduska
újonc
Sziasztok skoda tulajdonosok.ma akadtam a topikotokra és mivel látom hogy aktívan működő topikról van szó és hozzáértő emberek is vannak ezért a segítségeteket szeretném kérni!Augusztusban vettünk egy favoritot 1990-es kiadásu de azóta csak szívunk vele,a harmadik szerelőnél van mert egyik sem jön rá hogy mi a baja ,a probléma az,hogy túl sok benzin folyik a karburátorba és ezért a kocsi nem is indul el ,a gyertyát is beköpi állandóan, a motorolajba is benzin megy .tápszivattyú cserélve lett,elé raktak egy visszacsapó szelepet,gyertya már 4 -szer lett cserélve,vezérműlánc is cserélve lett.Már nem tudjuk hogy mit csináljunk vele,de az autóra nagy szükségünk lenne.Ha van valakinek valami ötlete,hogy mitől kaphat túl sok benzint szivesen venném a segítséget.
-
JossyFavo90
csendes tag
Én arra tippelek hogy nem zár rendesen a tűszelep amit az úszó mozgat, szerintem ez lenne egy hibalehetőség, vagy az úszó nem jó és ezért kap több benzint.
A Piaggio mocim karbijának is ez a baja és ömlik mindenfelé a benzin...
De ha netán nem jót mondok hozzáértő urak nem sértődök meg! -
Elvagyok
senior tag
válasz JossyFavo90 #10990 üzenetére
Jól gondolod.Én is az úszó tűszelepére gyanakszom.Lehet hogy a tűszelep be van verődve,egy szalag látszik rajta.Dundus! Cseréld ki a tűszelepet és állítsd be!Laci.
[ Szerkesztve ]
Soha többé ...
-
dunduska
újonc
Köszönöm az ötleteket,de a szerelő akinél most is van az autó szédszedte a karburátort is ,és nem vette volna ezt észre?
-
Ramsess
csendes tag
válasz JossyFavo90 #10988 üzenetére
Nem fog tönkremenni a motorod,se rövid.se hosszútávon.
A szivató működése fog megváltozni.
Ezt a hibát én is elkövettem anno,és elmondhatom nagyon nehéz megtalálni a helyes beállítást.
A hidegíndítástól a teljes felmelegedésig tartó idő alatt fog másképp viselkedni a motor.
Ha nagyon el lett tekergetve,macerás lesz a hidegindítás,.nekem teljesen átfordult a működése,hidegen nem pörgött,melegen ment fel a fordulat 2000-ig,aztán a végén beállt a fordulat,amikor a szivató teljesen kikapcsolt.
A karburátor egy nagyon bonyolult szerkezet,ha mégis elég bátor az ember hogy tekergesse,akkor egyszer csak egyet tekerni,megjelölni honnan,hová,hogy vissza lehessen állítani mindent az eredeti állásba. -
rob210
nagyúr
válasz dunduska #10989 üzenetére
Ha találsz felújító szettet akkor azzal orvosolható a gond, régebben még volt.
Ha nincs már akkor vegyél egy karburátort a bontóban 5.000.- ért és cseréld ki ahelyett, hogy szerelőtől szerelőhöz jársz.
A karburátor csere egy hozzánemértőnek is 30 perc meg egy kis fagyáló pótlással jár.Renault power
-
dunduska
újonc
Köszönöm a segítségeteket,nagyon hasznos volt
Tegnap este felhívott a szerelő hogy rájött ugyan erre mint amit ti is javasoltatok és ma megpróbál javítokészletet venni a karburátorhoz ,ha nem sikerül jön az új karbi a bontóbol.Remélem mostmár sikerül megjavítani mert augusztus óta nem mentünk vele 50 km de ,már más lehet felgyujtotta volna mérgében de én valahogyan mégis ragaszkodom hozzá de hogy miért nekérdezzétek mert nem tudom megmondani,talán azért mert ennek a kocsinak még lelke van ,nem úgy mint a mostani számítógép vezérelt új autóknak.majd jelentkezek mire mentem vele.köszi nektek addig is Tünde. -
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest