Új hozzászólás Aktív témák
-
peti_s
addikt
Üdv, van egy ilyen akkunk, és érdekelne h hogyan lehet szétszedni, utántöltés célzattal. Köszi előre is, üdv. peti_s
-
wladymir
csendes tag
Hello
Érdeklődnék,hogy az ARROW márkájú gyújtásalkatrészekről tud e valaki valamit? -
morca
csendes tag
Sziasztok!
"94-es favoritom van, és az utóbbi időben elkezdett "rendetlenkedni". A múltkor minden előzmény nélkül leállt alattam, majd egy gyújtáselosztó "rotor" cseréjét követően kb 200Km ment gond nélkül, majd újra elkezdett szabálytalanul járni a motor.Gázadás után szinte azonnal leáll. Volt szerelőnél, aki cserélt egy újabb rotort, majd üzemanyagszűrőt, de nem hozott sikert. Továbbra is rosszul működik. Néha szépen jár , néha pedig csak "pöfög", és ami a legnagyobb baj hogy menet közben is változik. Tegnap mentem vele,és minden előzmény nélkül elkezdett rángatni, majd kb 300m megtétele után újra jól működött. Az autó egyébként injektoros,
Minden észrevételt, javaslatot, tanácsot szívesen fogadok!
Előre is köszönöm! -
Tom5
addikt
Felicia 1,3 LXi. Kuplung pedál gondom van. A tél és a hideg alatt nem jön elő csak most, hogy melegszik az idő. A jelenség hogy a pedál nagyon bekeményedik. Mintha amin maga a pedál van ilyen gumis lenne és a gumi beszáradt volna. Amúgy ugyanúgy jol fog a kuplung és ugyanott ezzel szerintem nincs baj. Jah és Mikor indulok nincs a jelenség csak mondjuk 10-15 perc után. Nagyon idegesítő mivel így a finom mozdulatok kilőve...jah és hangja is van. Remélem érthető valamennyire a dolog. Mit lehet a pedáloknál cserélni esetlegesen?
-
darius
tag
Tegnap lecseréltettem az első gumikat. Kb 5 évet bírtak ki, négyévszakosak voltak. Elkoptak, tapadásuk nagyon lecsökkent, ráadásul szálszakadtak is lettek. Rángatták a kormányt oda-vissza folyamatosan. Most már ismét kisimult a járása
-
szabol85
csendes tag
Halihó! A hőkapcsoló (hűtőventi kapcsoló) kicserélése hűtőfolyadék cserével jár?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz szabol85 #9063 üzenetére
Ha ügyes vagy, akkor csak kb. egy liter fog kijönni, mindent előre el kell készíteni, és egyik kezeddel kiveszed, a másikkal teszed a mésikat. Természetesen a kiegyenlítő tartályt ne nyisd ki, ha nem kap levegőt, lassaban ereszt. Mindenképp cserélj tömítést is a kapcsolóval.
-
szabol85
csendes tag
Köszönöm. Gondoltam, ideje kicserélni, mert itt a meleg és városban már egyre gyorsabban kúszik felfelé. Országúton még nincs gond. Most fagyálló van benne, szóval ha nagyon ügyes vagyok, elég azt a kis mennyiséget ioncs.vízzel pótolni, nem? Csak nem jön már -5-től hidegebb. 3 márkát lehet sűrűn találni: Facet, Vernet, Hella. Bár ez utóbbi elég drága. Az első kettő közül bármelyik mehet?
-
Atuska75
tag
Hali mindenkinek végre 2 hét után újra van net.
peti_s Ezeken az aksikon nem lehet semmit csinálni, ugyanilyenem van és benne is van a leírásában hogy nem felnyitható. nincsenek dugói a matrica alatt se. A teteje van perforálva és ha leszeded akkor kuka az aksi.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
szabol85
csendes tag
Na megírom mégegyszer...Pont küldéskor ment el a net
Azért kérdezősködök sokat, mert sosem volt még kocsim, papíron ez sem az enyém, na és a szereléshez sem értek. 85-ös vagyok, volt trabantunk, ladánk, de mire megérthettem volna ezt-azt, addigra jött egy 96-os Mondeo, ahhoz pedig már tényleg nem kellett nyúlni. Ha mégis, azt szervízben volt muszály megoldani. Eddig rohadtul nem foglalkoztattak ilyen dolgok, amik a Favorit "mindennapjaihoz" kellenek. Szóval bízom a tapasztalatban. A tiétekben.
Induláskor csak egy jó hosszú pillanat múlva alszik ki az olajnyomás lámpa. Addig a hangja is olyan mintha kenés nélkül járna. Ha 15 perc múlva újra indítom se csinálja ezt, csak kb 1-2 óra várakozás után már igen. Én a Vika olajszűrőre gondoltam, hogy rossz lehet. De állítólag a motorban is van egy visszafolyás gátló. Ötlet? Mostanában cserélnék olajat. Mi a véleményetek a Q8-ról? És milyen szűrőt használtok hozzá? Most Mobil 2000-es olaj van benne, csak most sokallom az árát. (10W-40)
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz szabol85 #9067 üzenetére
A vika szűrő az oka, a motorban nincs semmi visszacsapó, csak nyomás határoló van.
Az olaj meg pénztárca függő, jó a mobil, és a q8 is, total-t nézted, az is mehet, és lehet olcsóbb is.
A fagyálló miatt sem kell aggódni, ha töltesz rá egy liter vizet, attól még -10 fokig simán jó, a kapcsóló márkája szintén nem számít, egy márkát kerülj, a VIKA-t!!!!!!!!
[ Szerkesztve ]
-
Retro DJ
aktív tag
válasz szabol85 #9067 üzenetére
"Induláskor csak egy jó hosszú pillanat múlva alszik ki az olajnyomás lámpa."
Na én ilyet sosem látok, nekem csak a töltésjelező marad úgy (de az természetes). Az olajnyomás jelzés, szinte a beindulás pillanatában elalszik.
A Q8 jó olaj 5w-40-es használok, elégedettséggel!
Retro
-
darius
tag
Sikeresen letudtam a gumi témát, jöhet a következő feladat. Megrepedt a szélvédőm, és vizsgára ki kell cseréltetnem. Idáig sima, gyári natúr üvegen át nézelődtem. Találtam jópár típust, mindenféle zöld, kék laminált sávval. Ezekkel viszont semmi tapasztalatom nincs .pl. 7806ACL- 1, 7806AGN- 1, 7806AGN- 2, 7806AGNBL- 1
Ebben kérnék némi segítséget, melyiket volna érdemes választani? -
szabol85
csendes tag
Köszönöm a válaszokat, most épp a legjobb árakat keresem.
-
vmarton
csendes tag
Esetleg valakit érdekelne?
Itt porosodik.
Ezen kívül van még egy hibátlan barna, régebbi fajta Favorit ajtókárpit szettem, szintén eladóba.
Olcsóság van, itt csak a helyet foglalják.Ha van valami Opelhez köthető dolgod, csere mehet.
-
boken
senior tag
Sziasztok!
Kész a favi,felújítva,kitakarítva,összes kábel,vezeték kicserélve,anyagiak miatt kellett 2 hónap amig minden meg lett+ vizsga,egy dolgot kivéve ami nagyon jól jött volna a BP-PÉCS közötti 6 órás úton a fűtésminimál langyos levegőt nyom néha,kartont tettem a hűtő elé,úgy sem és a víz sem nagyon ment a jelző kb negyedénél feljebb.Erősítsetek meg hogy csak termosztát lesz,mert az is van már új tömítéssel együtt csak még nem volt időnk kicserélni.
Amire büszke vagyok hogy a 14.ei hó szakadásban Pécsett a TV-torony felé menet(Mecsek tetején volt a szállás)3 Mercit hagytunk az út szélén mert nem tudtak felmenni(gyanítom a hátsó meghajtás miatt? )a favi pedig rendületlenül menetelt előre.
Így nézett ki 15.én reggel:
Pécstakarítás után elsőre indult!
[ Szerkesztve ]
Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
-
rob210
nagyúr
ha egy Budapest Pécs táv alatt nem melegedett fel a kocsi úgy, hogy normális fűtés legyen akkor elárulom az nem termosztát.
Valamiért nem megy a víz át a fűtőradiátorodon rendesen.
Lehet szarrá van vízkövesedve, vagy valami dugulásod van.Első körben leszedném a radiátor csonkjairól a csöveket és egy slaggal megnézném átenged-e rendesen.
Az is lehet, hogy a fűtéscsapod ment gajra.
Más ötletem nincs.Renault power
-
Retro DJ
aktív tag
Nekünk is lájtos a Favi fűtése. Hűtő takarva, termosz rendben, de szarul fűt.
Már egyes 120-assokon, de Favin és Felicián a duguláson vagy a vízkövön kívül előfordulhat, hogy a fűtőradiátorban valami terelőlemez szarrá megy, és a meleg víz csak kb negyedét melegíti fel. Nagyon hamar kiszalad a radiátorból a melegvíz. Megoldás sajnos a fűtőradiátor csere. Elméletben szét lehet szedni, de senki nem garantálja, hogy összerakás után nem fog ereszteni valahol.
Ha jobb lesz az idő, én is kicseréltem, nem várok jövő télig!
Retro
-
potyi23
senior tag
Hi.Volna egy nagyon fontos kerdesem felicia valtoval kapcsolatban.Olyan gondom volna,hogy nehezen szedi a 3 as sebesseget,neha a 4 est is,es hidegen 2-3 km utan is megreccsenik az otos amikor berakom. Meg oktoberben kezdotott,olyan hirtelen jott,alig tudtam sebessegeket rakni,állo helyzetben lehetetlen volt sebességeket rakni,nagy nehezen 10 X kuplungolás után sikerult négyest,majd szépen egyest raknom.Sokaig a bovdennal játszottam a motortérben,ugy sikerult beállitanom ,hogy valamivel jobb lett,de most bebrauar elejen mar muszaly volt megbontani,h mi ujsag a kuplunggal.Meglepetesunkre eleg turheto volt még a lamella,es kinyomocsapagy is.Eléggé megislepodtem hogy akkor mi a fene gondja is lehet.Hát gondoltam ha már szétszedtuk csereljuk ki ujra.jottem haza,orultem is,h lenyegesen jobb lett ,kezdtem orulni is.De ra ket - harom napjara egyre rosszabb lett,allando hibak a harmas kapcsolasakor,erzem ahogy osszeakadnak a fogak,valami hasonlo erzes.Neha a 4 est is ketszer kell elkezdenem,es meg az egyes és a kettes is ellege fura lett , nehezebb kapcsolnom mint regen.Pl ha megyek a varosban négyesen és hármast akarok rakni,rendesen nehez nagyon ovatosan kell nyomnom a hármast,mert megreccsenik.Ugy kell nyomnom mintha reumas lennek,vagy 65 eves.2hete meg valtoolajat is csereltem,de semmit sem javult,meg majdnem rosszabb is lett !! A bovdenom ugy van bellitva ,h egyszintbe van a fekpedallal,a masik forumon igy ajanlottak(amugy már mindehogy kiprobalva) Kérdesem az volna olyan felé,aki ert a váltokhoz,h mi a fene okozhassa ezt ? sok embertol kerdeztem ,de majdnem mindenkinek az a valasza,h cserelj valtot.En ezt nemakarom elhinni,soha nemvaltottam felre,nem jatszottam a kuplunggal,es meg sok km sincs a kocsiban (145000km),nemhiszem el,h ilyen hirtelen tonkre ment a valtom. A váltorudazatom még eléggé egyben valn ,alig van mozgasa.Okozhassa ezt valmi szilent tores,fáradas ? olyat vettem eszre ha alapjaraton ketyeg a motor,es kicsi gazfroccsot adok a kocsinak ,rendesen megmozdul a valtobotom az utasterben.en ugy tudom regebben nemvolt ilyen szembetuno ez a mozgas. es erdekes,h ha allok egy helyben ,jaro motorral,lehet kapcsolgatni a sebessegeket eleg turhetoen,(de a sebessegek akkoris elegge akadosak.)de amint emelem a fordulatot,vagy elindulok,akkor mar elojonnek a hibak. Van olyan dolog a váltoban ami ilyen fajta hibákat produkalna ? elore is koszonom szepen a valaszokat !! Update : mar 2-3 hete a egyes fokozatot is nehez beraknom,szegyen hogy a szemafornál is ugykell varnom a zoldet,h allok a pedalon,mertha nem, meg 10 sec utan sem tudok elindulni,csak kettesen.
-
Atyus77
csendes tag
válasz potyi23 #9083 üzenetére
Üdv.
Kuplungra próbálj még ráállítani , mindegy hol van a pedál . A bovden csavarját fogóval rögzítsd és közben 10-es kulccsal hajtsd beljebb a 6-os anyát jópár fordulattal. Szerintem az lesz a gond hogy nem emel ki rendesen ,..mert nemhinném hogy az összes szinkrongyűrű egyszerre kopott volna el...,..hacsak nem a gyenge kuplung miatt ...
SKODA FORMAN
-
potyi23
senior tag
A bovdenon mar mindefele probaltam allitani ! ha feljebb allittom mint a fekpedal, szinte lehetetlen sebessegbe tenni,vagy elindulni vele.Ha egy kicsivel lejjebb allitom akkor meg rossz fognom a valtobotot ,mert rendesen nehez kiszednem sebessegbol,es berakonom ujra. Egysebol kettesbe is meggyulik a bajom. Miota uj valtoolajat tettem bele Valvoline 75W90,azota nemszabad 5 km ig 5 ost raknom,mert reccsenik Rendesen ugy erzem minden sebbesseg betevesnel ,mintha nemkapcsolna szet rendesen. de vajon mitol hogyha teljesen uj kuplungot kapott ? Egyszeruen nem ertem,nemakarom elhinni,h egyszerre szalt el osszes szinkron a valtoban !
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz potyi23 #9088 üzenetére
Lehet mégis a váltóval van baj, vagy a kinyomócsapágy villája elgörbült?
Érzetre milyen a kuplung? Nekem is lukvan, és vaj puha. Nagyon könnyen jár és jól adagolható.Hol fog a kuplung most? A favoritokon álltalában teljesen alul fog, én úgy szeretem, ha a középállástól picit lejjeb fog, ilyenkor kiemel rendesen, és nem is csúszhat meg.
Felicián szinte teljesen felül szokott fogni, másképp nem emel ki rendesen. Próbáld meg beállítani úgy, hogy fejjebb fogjon.
[ Szerkesztve ]
-
potyi23
senior tag
Eleg kemeny a kuplungom,Vajpuhanak meg veletlenul sem mondanam ! 2 honapot szorakoztam a bovden allitassal,minden nap 5X nyitottam fel a kapotat. 3 napig befele csavartam a csavart 2-3 menetenkent,es 4-5 napig kivele tekertem 2 -3 menetenkent ! szoval az a csavar mar mindehol volt, 15-20 cm s palyan belul ! Akarhol is volt ,a probléma mindig fent allt. Jelenleg kozeptajtol feljebb kezdfogni,es a majdnem tiszta fent teljesedik ki.. Amikor levettuk a valtot,a kinyomocsapagy villajat nemneztuk meg,csak raneztem gyorsan,de nemlattam rajta valtozast. Ugynezki megint lekell venni ,mas ezen nemsegit .!
Igy megitelesre kizarhatom a teljes valto elromlasat ? Vajon azoknak van igazuk akikazt mondjak h csereljek valtot ? En ebben nemhiszek, itt kiemelési problema lesz !![ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
válasz potyi23 #9088 üzenetére
Nekem egyetlen kérdésem lenne.
Nem szaladtál rá valami út padkára rönkre akármire?Én ugyanis akkor jártam úgy váltócsere is lett belőle, amikor a páromnál útfelbontás volt nem táblázták ki, és meghasaltattam az autót, este hazafelé.
Na onnantól csak 2esem meg 4 esem volt és az is erős rángatás hatására.
Szóval én arra gyanakszom sérült a váltókulissza vagy a váltórudazat, és azért szarakszik ennyire minden sebességnél.Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz potyi23 #9092 üzenetére
Ha kemény a kuplung, akor ott szorul a terngely ami nyomja ki a villával a csapágyat, vagy elfordult rajta a villa, mert az csak egy csavarral van rögzítve.
Új kuplungnál nekem mindig puha lett, könnyen kezelhető és beállítható.
Leállított motornál mennyire nehéz váltani? kuplunggal vagy nélküle is kipróbálhatod. Lazán be kellene ugrani a fokozatoknak.
-
peti_s
addikt
Tuti nem lehet h a kuplungnál van vmi? Nekem az, h elég nehezen megy nagyon gyanús. Nekünk is új a kuplungtárcsa, és nagyon könnyen jár, de a váltó a 3-t picit akadozva, néha zörögve veszi, de ettől még a kuplung tökéletesen, könnyen működik.
-
Atyus77
csendes tag
Üdv.
Ez így van. Kuplung csere után nekem is jól adagolható, finom kuplungom lett .
A Favorit nem szereti a gyors váltást ,akkor hajlamos akadni ,, én kuplungnyomás után 'várok' egy fél pillanatot és aztán váltok. ...(Ezt most nem neked szólt ,hanem csak úgy általánosságban mondom.)SKODA FORMAN
-
gabzjee
csendes tag
Sziasztok! Bocsi, hogy témába vágok, de van egy érdekes dolog a favoriton...Dombon felfelé tolatásnál kuplung felengedéskor egy huppanás hallatszik a motortérből amikor megkapja rendesen a hajtást... Motortartó szilentre gyanakszom, de lehet más jobban tudja ezt
-
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- TCL LCD és LED TV-k
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Gurulunk, WAZE?!
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- BestBuy topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- PlayStation 5
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...