- Ace Combat 7: Skies Unknown - Hatodik évforduló, 6 millió eladott példány
- Final Fantasy VII: Rebirth - Újabb videón a PC-s kiadás
- Hosszabb előzetesen a Bleach: Rebirth of Souls
- Mortal Kombat 1 Khaos Reigns - Középpontban Conan, a barbár
- Free Play Days 2025 - 3. hét: FC 25, College Football 25, Madden NFL 25, F1 24
Új hozzászólás Aktív témák
-
KG.
tag
Ez elég nevetséges hogy a MW2 9 pontot kapott, pedig nélkülöz minden erdetiséget, rövid, egysíkú, csak a névvel próbálták eladni ezzel szemben a Dragon Age 5 pontja, elég kevésnek érzem, fordítva kéne lenni, meg merem kockáztatni ettöl függetlenül hogy idén a DA lesz az év játéka, legalábbis PC-n!
Ha érdeklődsz valamelyik termékem iránt, írd le melyik hirdetésre hivatkozol!, nem vagyok gondolatolvasó hogy kitaláljam!
-
elithun
őstag
A külső értékelésekkel csak az a gond,hogy előre befolyásolják a hozzáállásod a játékhoz. Ha mindenhol azt olvasod, hogy ez így rossz, úgy rossz akkor úgy is fogod látni (persze nem mindenképpen) és ugyanez fordítva.
„Minden egyes tapasztalat közelebb visz a megértéshez.”
-
HaaS
addikt
válasz GypsFulvus2 #63 üzenetére
"Aki erre a játékra 5 pontot ad tízből, az vagy zsigerből útálja az RPG -t mint játékstílust, vagy szellemileg retardált, vagy nem játszott 10 percnél többet vele. Vagy mindhárom együtt..."
Vagy egyik sem... szép háesz! Grats! Válaszra sem érdemes, de üdítő szócsokor.
"a sárkány is csak ember" - oxox
-
GypsFulvus2
őstag
Köszönöm válaszod. Nekem sem állt szándékomban semmiféle kötekedés. Különbözőek vagyunk és nyilván mindenki véleménye szubjektív, ez nem is lehet másként. Mindenesetre a kiindulópont az a bizonyos 5 pont volt. Amire azért kaptam fel a fejem, mert manapság nagyítóval kell keresni az értékes, tartalommal megtöltött, nem tucatjátékokat. És - úgy érzem - a DAO ezek közé tartozik. Vöröset látok, amikor egy agyonhypolt tucatjátékot 9-re értékel valami megfizetett csicska, egy értékeset meg lehúz.
Ami meg a "hiteles, háttérrel rendelkező világ"-ot illeti, akkor ezt nyilván rosszul/röviden foglamaztam meg. Háttér alatt azt értem, hogy kidolgozott geográfia, történelem, politika, vallás, teremtés-eredetmítoszok, fajok és eredetük stb. Szóval a Lore háttér. Ez még az olyan könnyedebb stílusú játékokban is maximálisan jelen van, mint a TES sorozat(napokat töltöttem az Imperial Library olvasgatásával). És (többek között) ez az, amit egy FPS nem tud nyújtani.
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
válasz GypsFulvus2 #61 üzenetére
Akkor bemásolom ide, amit pirivben írtam:
"A szerepjáték számomra azt jelenti, hogy felépítenek egy hiteles, háttérrel rendelkező világot, amelyben valamelyik szereplővel, és küldetésével azonosulni tudok."
Azért nem válaszoltam erre a konkrét kijelentésedre, mert nekem nem csak ez jelenti a szerepjátékot, ugyanis ez alapján szinte bármelyik FPS-t is belesorolhatnám a kategóriába.
Én nem kötekedni akarok veled. Annyi világos, hogy nem egyformák a szerepjátékokról alkotott elképzeléseink, és nem is lesznek. A lényeg, hogy neked belefér a kategóriába a DAO, nekem pedig a szürke zónába esik, vagyis még épp belefér, de már fontos dolgok hiányoznak belőle. Szerintem maradjunk ennyiben, neked egy nagyszerű élmény, és számodra ez a lényeg, nem?A véleményem ellenére nem tartom rossz játéknak, sőt, ha más elvárásokkal álltam volna neki, nagyon is élveztem volna (lásd: imádom a Morrowind-Oblivion vonalat, pedig az még kevésbé szerepjátékosabb a számomra, de ott eleve mások is voltak az elvárásaim). Sőt, a Mass Effect-et is eléggé élveztem, miután úgy tekintettem rá, mint egy TPS-re.
A Bioware-Black Isle téma meg egy kicsit homályosnak tűnik, az tény.
A Black Isle-t - az Interplay divíziójaként - kifejezetten RPG-k fejlesztésére és kiadására hozták létre, és a Baldur's Gate esetében kizárólag a kiadásban vett részt, mint ahogy azt a wikipedia is írja. Elvileg minden Interplay által kiadott RPG Black Isle logóval jelent meg.
Pénztárca bemutatók: https://www.youtube.com/playlist?list=PLYQxd5Rbby46cPtVVMQodEGZuxZm7csIo
-
GypsFulvus2
őstag
A Black Isle Studios tudomásom szerint egy fejlesztői csapatot is tartalmazott, míg a kiadással az Interplay foglalkozott. Aztán amikor szétzavarták őket, a fejlesztők egy része a Bioware-hez csatlakozott.
Mindenesetre a hozzászólásom érdemi része nem ezzel foglalkozott. Sok hozzászólásod olvastam már sok topic-ban. Az a benyomásom, hogy szerinted egy RPG csak külső nézetes, körökre osztott harcrendszerű és a D&D szabályrendszert követő lehet. Ami nem ilyen, az mind csökevény, gyalázat. Ha tévedek, akkor elnézésed kérem, de bennem ez a benyomás alakult ki a hozzászólásaidból."Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
válasz GypsFulvus2 #59 üzenetére
A Baldur's Gate-et a Bioware készítette. A Black Isle/Interplay csak a kiadó volt.
Pénztárca bemutatók: https://www.youtube.com/playlist?list=PLYQxd5Rbby46cPtVVMQodEGZuxZm7csIo
-
GypsFulvus2
őstag
Amennyiben RPG alatt csak és kizárólag a Baldur's Gate által képviselt vonalat érted, akkor igen. De te mindíg mindenben azt a játékot keresed, ezért ér mindíg csalódás. A szerepjáték számomra azt jelenti, hogy felépítenek egy hiteles, háttérrel rendelkező világot, amelyben valamelyik szereplővel, és küldetésével azonosulni tudok. Ezt pedig nagyon sokféle módon meg lehet közelíteni, nem csak és kizárólag a Black Isle által tökélyre fejlesztett módon.
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
válasz GypsFulvus2 #57 üzenetére
Kicsit ellentmondásos a mondanivalód, mert a Dragon Age pont lesilányítja az RPG stílust. Bár tény, hogy nem annyira, mint a Mass Effect.
[ Szerkesztve ]
Pénztárca bemutatók: https://www.youtube.com/playlist?list=PLYQxd5Rbby46cPtVVMQodEGZuxZm7csIo
-
GypsFulvus2
őstag
Ez a szituáció kb olyan, mint amikor egy noname indexes kritikus jól lehúzta Kurt Vonnegut utolsó könyvét. "Mostjólodamondokahírességnekettőlvagyokfaszagyerek" mentalitás. Aki erre a játékra 5 pontot ad tízből, az vagy zsigerből útálja az RPG -t mint játékstílust, vagy szellemileg retardált, vagy nem játszott 10 percnél többet vele. Vagy mindhárom együtt...
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
Kidus
őstag
Nezd, nekem ettol fuggetlenul 3-4 het oromet szerzett, alig vartam mar hogy leuljek ele.
Tehat ha valaki azt kerdezi, jo-e, gondolkodas nelkul bolintok es nem is teszek hozza semmit, szerintem vegig kell tolni mindenkinek, aki szereti a hasonlot.De valoban vannak hianyossagok, en nem ertem hogy egy mai jateknal hogy lehet nem gondolkodni multiban, es hogy lehet telepakolni olyan videokkal, amiktol tenyleg kifordul az ember bele.
Most pont raneztem ( ha mar emlegettem ) a Warcraftos videokra, mutatok is egy WoW-os temat.
Ezzel szemben ez egy kupac fos.
Es ugye a Warcraft tft egy tiz eves jatek, ugyanolyan szintu videokkal mint a WoW.
Ez meg most jott ki.
Na meg ugye ahogy mondtam az elozoben, egeszen erthetetlen modon itt van ez.
Bar ilyen lenne az osszes tobbi a jatekban.Assuming Control
-
Szerintem a DLC-ket erőltetni ordas nagy hiba, mert nem sokan fogják újra végigjátszani a játékot csak azért, mert megint kijött egy DLC. Én pl. biztosan nem. Sőt, ezzel elérték azt, hogy a legközelebbi Bioware játék megjelenése után várok 2 évet, mert addigra már megjelenik minden DLC, ráadásul még sokkal olcsóbb is lesz a játék. Persze lehet, hogy egyáltalán nem fogok ezentúl Bioware játékot venni, mert - DLC ide vagy oda - elegem van belőlük.
Pénztárca bemutatók: https://www.youtube.com/playlist?list=PLYQxd5Rbby46cPtVVMQodEGZuxZm7csIo
-
Kidus
őstag
En konzolon tolom, tokeletes az iranyitas.
A legtobb jatekot en pc-n jatszottam ( volt jopar, koztuk dio, neverwinter, divine div., baldurs gate es tarsai, az osszes fellelheto es altalam ertekelheto rpg, fps, strategia stb ), igy mondom, hogy nagyon szepen, konnyen kezelhetoen es atlathatoan van megoldva minden.Grafika is nagyon szep, egyedul az ingame videok rusnyak mint a bun, viszont ki lehet birni orankent egyet, es ez igazsag szerint nem sokat von le az ertekebol.
Ennel a jateknal a tortenet es a karakterek kidolgozottsaga a lenyeg, azzal a resszel pedig nincs baj, sot... le a kalappal elottuk.Negativumnak en is csak azt tudom mondani, hogy vege van es nem lehet ugyanazzal a karakterrel ujra nehezebb fokozaton, se pvp, se semmi.
Persze el lehet kezdeni masik karakterrel, de ez sovany vigasz.
Kene multi es folytathatosag, de ha dlc-vel nem oldjak meg ( valoszinuleg nem ), akkor evekig lehet ra varni, amig kijon a kovetkezo.Egyebkent erdekes, van az elejen egy video, ami konkretan szep, elmondhato rola, hogy eleri a ma kivanatos minoseget es hangulatot. Nem ertem, miert all ekkora kontrasztban a tobbi, ingame videoval. Ha egyszer tudnak szepet, miert nem szantak ra csak egy kicsivel tobb energiat/idot/fejlesztest/zset. Meg ha fel evet kesik is, megerte volna. Valami oknal fogva nem akartak jobbat.
Pedig sokat szamit, nekem pl. pont a Warcraft-on toltak a videok eszmeletlen sokat.
Gyonyoru es hangulatos videok itt-ott, pedig mikori a jatek.... meg mostani szemmel is kifogastalanok. Es az egy strat-kozpontu game volt, ahol aztan ha nincs ilyen szintu video akkor sem szol be senki. Mondjuk Blizzard se csinalt meg szartmod: ja, Mass Effect is baromi jo lett, bar a mellekszalak tenyleg kicsit egysikuak, de a fovonal hihetetlenul el lett talalva, izgalmas, ujrajatszhato, osszetett, es nem mellesleg gyonyoru a grafika Mar alig varom a masodikat, most hogy atragtam magam a DAO vilagon vagy hatszor, legalabb lesz ami lefoglal ujabb 2-3 hetre
[ Szerkesztve ]
Assuming Control
-
HaaS
addikt
Nekem spec nincsen bajom a pontszámmal. Az EDGE sem kajálta meg az új főztöt, ez van.
Mögöttem is van húsz év rpg, de DAO? Áh, soha."a sárkány is csak ember" - oxox
-
kokobe
őstag
edge egy hulladék nem tudnak pontozni és igy van vlaki mondta is elöttem a Bayonettára 10pont nevetséges...
<---AMD___ATi--->
-
jak21
csendes tag
többet érdemelne
http://gameboy.lapunk.hu/
-
Kansas
addikt
Nem kötelező, ízlés(na meg vas) kérdése, viszont én úgy vettem észre, a normálisnál kicsit jobban mossa a textúrákat, szvsz
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
bozont
veterán
Igen elég jól felépített a világa, az nekem is nagyon tetszett és örültem hogy végre valami jó sci-fi játék került a terítékre. Sajnos mostanában nincs nagy választék ebben a témában (a cyber-, és steampunk-ról nem is beszélve). A történet is nagyon fordulatosra sikeredett és a vége áll leejtős volt, csak nekem megvan az a szokásom hogy szeretem a végletekig felderíteni a pályákat, küldetéseket, így meg unalmas volt már a közepénél. De a végén szerencsére visszajött a játék elején tapasztalható színvonal (ugyan ez volt az Assassin's Creed-nél is, jó játékmenet és izgalmas sztori, egy idő után unalmas közjátékkal).
Minden estre várom a második részt nagyon, addig is befejezem a Dragon Age-et, aztán újra neki kezdek a Fallout első és második részének, már jó ideje tervezem. Na meg a Starcraftot is újra kellene játszani a sztori miatt, még a második rész megjelenése előtt. Na majd két vizsga közötti üresjáratban. -
heihachi
addikt
Sehol nincs különbség, amikor elkezdtem írni azt a hsz-t, akkor még nem volt ott a második (#41) hozzászólásod
A SS-el is teljesen egyet értek, de pl. egy CounterStrikeban (és sok másik fps-ben) bizony gondolkodni kell (amellett, hogy persze kell az ügyesség / gyorsaság) minden egyes előtt lőszer, tárazás és lépés előtt, legalábbis, ha valaki jó eredményt akar elérni. Na jó, persze azért nem egy sakk szintű gondolkodás kell hozzá
[ Szerkesztve ]
"Lehet a Shift 2 már realisztikusabb mint a valóság" by NOD
-
Gothmog
senior tag
Hali!
Nézd már meg a korábbi hozzászólásaimat PC verzió gamerankingson 91% átlagban, XBox360-as 89%. Hol itt a különbség az Általad írtakhoz képest?
Amúgy a "gondolkodni kell"-et természetesen nem egy vérbeli stratégiai játékhoz viszonyítva értettem, hanem mondjuk az ilyen Serious Sam jellegű, "mozog-lelövöm" stílusú játékokra gondoltam.
Bár megjegyzem, aki próbálta már a Dragon Age-et a legnehezebb fokozaton, az rá fog jönni, hogy azért kell oda a taktika, nem lehet csak úgy rárontani az ellenfélre, és nagyon meg kell gondolni minden egyes lépést a harcban.jer1cho: én sem próbáltam a konzolost, csak arra utaltam, hogy 30 darab review képezte átlag már tájékoztató jellegű tud lenni, mert az esetlegesen előforduló túlzóan áradozó vagy indokolatlanul lehúzó kritikáknak jól "elfedi" a hatását.
[ Szerkesztve ]
Endure. In enduring, grow strong.
-
heihachi
addikt
Lehet hogy ebben a játékban kell gondolkodni (bár szerintem tökre nem kell, angolul kell tudni "oszt kész"), viszont ha akarod, akkor van rá egy órád is, hogy kigondold mit akarsz, ahhoz meg nem kell tehetség.
Egyébként meg ezért kell nézni a gamespot összesített pontjait, ott 10-ből 9.1 a PC, 8.9 az Xbox 360, és 8.8 a PS3 jelenleg, az valószínűleg közelebb áll az igazsághoz.
[ Szerkesztve ]
"Lehet a Shift 2 már realisztikusabb mint a valóság" by NOD
-
Gothmog
senior tag
válasz TazLeacher #37 üzenetére
Annyira nem sikerülhetett félre a konzolos verzió sem, ha mondjuk kb. 29 értékelés átlageredménye 89%-on áll. (gamerankings-os pillanatnyi eredmény)
Mert nyilván van, aki abszolút "Bioware fanboy" és vakon rádobja a 100%-ot, és van olyan is, aki Edge-sen lehúzza "csakazértis" (az Eurogamer is lehúzta, de az a pc-s verziót is végig szidalmazta a leírásában, más kérdés, hogy végül egy 8 pontot mégis adott rá a végén, amit nem is értettem, mert a szöveges kritikájuk alapján olyan 6 pont körül kellett volna adnia a cikkírónak).
De ott azért, annyi review-ból már kijön egy nagyjából reálisnak tekinthető átlag. Aszerint pedig azért a konzolos sem elcseszett.Én különben örülök, hogy ez egyszer végre a pc-sek voltak előtérbe helyezve, és nem egy szimpla konzolos átiratot kaptunk. (Még akkor sem, ha a Bioware eddigi konzolátiratai azért elég tisztességes munkák voltak)
[ Szerkesztve ]
Endure. In enduring, grow strong.
-
Gothmog
senior tag
válasz sniper elite #33 üzenetére
Hát igen, ebben gondolkozni kell, nem csak lőni! Ez pedig egyeseknek nem fekszik.
Inkább azon törd a fejed, hogy most végül is, hány darab HD5970-est szerezz be, amint megjelenik. Mert gondolom, 1 példány nem lesz elég, azzal nem élet az élet
Endure. In enduring, grow strong.
-
Morden24
nagyúr
válasz sniper elite #33 üzenetére
Jó, hát én is nullát adnék a legtöbb fps-re, a Diablóra és az összes fifára, de pont ezért nem nekem kéne értékelnem, illetve magazint szerkesztenem.
Sectumsempra - For Enemies
-
TazLeacher
nagyúr
Mielőtt hozzászóltam volna végigolvastam a kommenteket, és pontosan ezt akartam írni, amit Te.
Itt a legtöbben a PC-s verziót veszik alapul. Nem tudom hányan tolták végig a BOX-ost, de lehet, hogy egy nagyon elcseszett játék lett. Attól, hogy PC-n szép, jól fut, és jól összerakták, ott még agyonbugos, szétesős, béna is lehet. El kellene olvasni a véleményt, mielőtt ítelkezünk. Az már más kérdés, hogy a felsorolt játékok pontszámával nem teljesen értek 1et.
-
Sdi
addikt
válasz Dr. Romano #35 üzenetére
biza
"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!" /Manuel Scorza/
-
Sdi
addikt
válasz sniper elite #33 üzenetére
A nick nevedből ítélve, nem is a te műfajod ez a játékstílus
"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!" /Manuel Scorza/
-
sniper elite
senior tag
Tényleg egy határ xar ez a Dragon Age, csak kicsit néztem bele, de nekem annyi is elég volt! Én még ennyit se adtam volna rá...
-
corlagon
senior tag
A nagyobb kiadok konkretan megrendelik a "kritikakat", ez is marketing resze, nem tudom miert gondolja barki hogy egy 10-20-50 millios projectben a veletlenre biznak azt h egy IGN vagy Gamespot olvasottsagu oldal mit fog irni a reviewban. Keves az olyan fuggetlen oldal amelyik a reklam lekozlese helyett el meri mondani h miert jo/rossz az adott jatek.
Gamerek objektiv(ebb) velemenyenek tobb ertelme van, itt egy amivel 90%-ban egyetertek
[link][ Szerkesztve ]
-
Psychonaut
veterán
Az EDGE sportot űz abból, hogy a legnagyobb címeknek kevés pontot adjon. Néha igazuk is van, de sokszor nem értek egyet velük.
Amúgy meg kit érdekel, hogy értékeltek egy játékot, ha nekem tetszik?
-
Morden24
nagyúr
válasz Dr. Romano #29 üzenetére
Abból a szempontból gáz, hogy ha lepontoznak egy egyébként tényleg jó és értékes játékot, azzal bizony befolyásolhatják az eladásokat - a rossz irányba, persze. És én sem venném szívesen, ha a stúdiók és kiadók letennének a cRPG-k fejlesztéséről azért, mert néhány ostoba gyökér nem tud értékelni valamit, amihez 75-nél több IQ kell.
Sectumsempra - For Enemies
-
Dr. Romano
veterán
Kit érdekel mennyi pontot kap egy játék. Ha nekem tetszik valami, akkor játszom vele, függetlenül attól, hogy 1 vagy 10 pontos.
Nem ilyen számok fogják eldönteni, hogy mi tetszik nekem és mivel fogok játszani. Bár tény, hogy ebben a "demótlan" világban, picit felértékelődhet a szerepe, hisz az ember nem mindegy mire ad ki pénzt.[ Szerkesztve ]
Remélem nem kapok ezért a kommentért szabadságvesztést. Ha igen, akkor találkozunk a böriben. Majd látogassatok meg légyszi.
-
Vistaboy
veterán
Oké, így már világos. Igaz, ami igaz, megoldhatták volna a dolgot másképpen is, nagyon sok az előre meghatározott irány, amitől nem térhetsz el, és ez sokadszorra már unalmas.
A multi hiánya tényleg fájó pont, szerintem ki fogják köszörülni a csorbát, de majd csak a következő részben, nem hinném - bár ne legyen igazam - hogy egy DLC-vel multit fogunk kapni.
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
-
Kansas
addikt
válasz Tigerclaw #11 üzenetére
Ismétlem magam picit: a textúrák nekem is csúfak voltak meg elmosódottak akkor is, ha minden ingame beállítást kimaxoltam. Akkor oldódott meg, mikor játékon kívülről(Radeonom lévén Ati Tray Tools-szal, Nvidián talán RivaTuner lehet jó) rákényszerítettem a 16x os AF-et, 0x-AA-t, max quality mipmap-et és textúrát... érdekes, azóta mintha más játék lenne, gyönyörűek a textúrák - ilyen chainmailt még életemben nem láttam...
szóval mintha elcseszték volna az ingame beállításokat.esetleg ez még segíthet:
DragonAge.ini:
[VideoOptions]
ResolutionWidth=1280
ResolutionHeight=1024
FullScreen=1
UseVSync=1
GraphicsDetailLevel=3 <===
AntialiasingLevel=0
TexturePack=2 <===
EnableFrameBufferEffects=1 <===
DisableMRT=0
DisableAspectRatioCorrection=0
RefreshRate=60
UseTrilinearFiltering=1 <===
UseTripleBuffering=1
UseDesktopGamma=0
Gamma=0.5
EnableShadows=1
AnisotropicFilteringLevel=16 <===
ForceLowSettings=0Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Borgi
aktív tag
hi
crysis 3 óra alatt? anyni idő alatt az 1. pályát tölti be mégcsak
viccet félre téve nemrég volt itt egy cikk DAO-es 24 órás játékról amiben magyar csapat nyert és ott mutatták a cideókban milyen az xboxos játék és hát mitne mondja majdnem dobtam egy hátast annak a rendszerétől.. ime az elrettentő példa miért nem kell conzolra rpg-t eröltetni.
nekem pl kedvenceim közé tartotik a BG2 és a NWN és akarva akaratlanul hozzájuk mérek mindent ami rpg akar lenni. DAO-t még nem kezdtem el de szándékozom eltölteni vele jónéhány órácskát. (holnap elvileg megérkezik.)
üdv,
BorgiResistance is Futile!!
-
Gothmog
senior tag
Akkor ezennel megkövetlek, ugyanis a Fallout ott van a legkomolyabb, a pen&paper rpg-khez leginkább hű számítógépes szerepjátékok között. Úgyhogy rossz ember már nem lehetsz
Mass Effect-tel kapcsolatban meg teljesen jogos amit írsz, de én mégis nagyon szeretem azt a játékot, ugyanis a világ, amit alkottak, elképesztően hangulatos lett, és a fővonal is kiváló! Sőt, az utolsó egy-két óra a fővonalon valami brutál módon erőteljesre és hangulatosra sikeredett. Más kérdés, hogy a szabad felfedezősdi küldetései iszonyat egykaptafásak lettek valóban. És ha csinálja őket az ember, akkor nagyon belassítják a fővonal történéseit, és kizökkentik az embert a történetből. Ezt aláírom. Ettől függetlenül nálam egy üdítően jó darab a Mass Effect. De hát, mint írtam, ízlések és pofonok
[ Szerkesztve ]
Endure. In enduring, grow strong.
-
bozont
veterán
Igen, a Diablo és a Fallout volt az első két PC játék az életemben és mai napig etalon számomra mindkettő. A Forgotten Realms világát sem ismerem túlzottan csak a játékokból, meg egy-két fantasy regényből ami ráépül. De a NWN mellett még az szól, hogy jobbnál jobb "fanmade" modok készültek hozzá amik hűbbek voltak a világhoz. A második része viszont már nem tetszett.
De a BG volt a legjobb valóban, az első és második részből tanultam meg az angolt elég jó szinten, annyit játszottam velük.
Viszont számomra a leggyengébb a Mass Effect volt. A bolygóról-bolygóra mászkálás a hasonszőrű questekkel körítve, már nagyon unalmassá tette egy idő után és közben lassan haladt a sztori, de azért az sem volt olyan rossz. És azt mondták ezen változtatnak a második részben, kíváncsian várom milyen lesz. -
ZeUS2140
aktív tag
Aham. Rohadt sok formában toltam már végig.
Pusztán kíváncsiságból.
De tudod nem az a gond, hogy kevés az interactivitás, vagy rövid.
Mert a példámnál maradva diablo pl rohadt unalmas (lenne) mert mindig ugyan azokat a mob-okat/quest-eket/boss-okat olom meg és közben csak az xp jön meg néha 1-2 item.
A lényeges különbség, ami DAo hiánya (egyetlen?) hogy dioban tudok haverokkal játszani, party-zni, pvp-zni. De ha csak a single-re gondolok akkor is tudok játszani a karakteremmel 2 hétig és nincs vége. Mert Hell után újra mehetek hell pályákon és újra olhetek 3 barbárt, vagy bármit.
DAo-t végigtolom, és vége van.
Azzal a karimmal, amivel 80-100 órán át sakkoztam és jópofiztam, vagy épp áskálódtam egy nagyon jól felépített fantazia világban le kell archive-álnom a mentést, mert talán majd egyszer jön egy tartalmasabb DLC hozzá. De addig azt a karit nem tudom játszani, felhúzni, hogy mindent tudjon.
Egy buta példa, de talán ezt azok is értik, aki nem játszották még végig.
Fogd a Q3-at és vedd ki belőle a multit és egy pályán csak 1x játszhatsz.
Én erre gondoltam.hülye ember nincs, csak keveset kérdez...
-
Gothmog
senior tag
NWN szerintem pont, hogy a Bioware eddigi leggyengébb alkotása (legalábbis single player módban). De persze ízlések és pofonok.
Szerintem single-ben egynél többször végigvihetetlen, olyan unalmas a második fejezet a sok egykaptafás dungeon-nel. (ott sosem jutottam túl, csak elsőre vittem végig teljesen, bár már akkor is volt bennem némi keserű szájíz, mert nagyon sokat vártam tőle, de számomra végül erősen csalódásszagú lett, főleg a BG sorozat után)
Arról nem is beszélve, hogy állítólag D&D 3. kiadás, Forgotten Realms világában, de azért a karakterünkkel olyan 9. szint környékén már minden gond nélkül ölünk lich-et is akár, annak a kíséretével egyetemben, akár egyedül is. És még sok ilyen furcsaság van. Ez pedig, azoknak, akik ismerik a rendszert, egyet jelent a Mega-LOL kategóriával!
Úgy sejtem, hogy a Diablókon "szocializálódtál" (ezt nem negatívumként rovom fel - én is rengeteget toltam mindkét részt - csak egy jellemzésszerű megállapítás), nekik szokott bejönni ez a "light-os rpg-s, egyedül megyek, szétcsapok mindenkit, nem kell taktikázni partival, de azért van sok quest meg beszélgetés is" jellegű NWN-stílus.Amúgy meg talán valahogy ellensúlyozták a konzolosnál a pc-s verzióhoz képest meglévő különbségeket/hiányosságokat (pl. nehézségi szint variálása, "akciódúsabb" csaták). Vszg. nem véletlenül kapott az XBox verzió is olyan 90% közelében az átlagot tekintve. Akkor meg olyan gáz mégsem lehet.
[ Szerkesztve ]
Endure. In enduring, grow strong.
-
bozont
veterán
Azért tegyük hozzá, hogy a konzolos verzióról van szó és a "pause" hiánya szerintem rányomja a bélyeget a játékra, anélkül elég nehéz lehet real time-ban játszani. Az egérről meg ne is beszélünk. Szóval lehet ennyire botrányos a konzolos irányítás. De ez csak feltételezés, mivel nincs konzolom amin kipróbálhatnám. Bár részemről 8 pontot ér a játék, elég jó lett, de nem tökéletes. A Neverwinternights sokkal jobban tetszett nekem, valami ahhoz hasonlót vártam, de nem teljesen olyan lett, viszont attól még élvezetes.
Na meg a MW2-re 9 pontot adni... Ez is jó játék lett, de a multiplayer mizéria és főleg a single player rövidsége miatt nem ér annyit.[ Szerkesztve ]
-
Gothmog
senior tag
válasz Tigerclaw #11 üzenetére
Nem Rád értettem a törzskönyvezett hülyét, félreértések elkerülése végett
Inkább a hivatásos teszterekre gondoltam, amikor leírtam azt a gondoltam.
Mert egyrészt, hogy mi tetszik, az ízlés kérdése. Másrészt, aki játékot értékel, annak "túl kell látnia az orrán".
Endure. In enduring, grow strong.
-
Vistaboy
veterán
Próbáltad már más fajjal, eltérő kaszttal, gonosz beállítottságú karakterrel? Mert akkor más lesz a vége is. Sok csapattaggal nem is tudsz játszani, ha mindenkit megölsz, viszont vannak helyette mások, akik örülnek is neki, ha nem foglalkozunk minden alsóbbrendű paraszt szánalmas kis ügyeivel.
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
-
Vistaboy
veterán
Bárki, aki 10 - esetleg 9 - pont alá értékeli 10-ből, az azt sem tudja, milyen a jó játék.
Vagy nem szereti az RPG-ket, de akkor miért ilyenek értékelnek egy játékot? Ha értékelnem kellene a Need For Speed legújabb részét, én sem adnék többet 3 pontnál, de azért nem teszem, mert nem szeretem az autós játékokat. Ennyi.
Akinek nem tetszik, ne játsszon vele, de attól még ne is szólja le, pláne ha az a valaki játéktesztelő egy oldalon.
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
-
ZeUS2140
aktív tag
dio az ütsz, vágsz, fejlődsz, quest-elsz, boss-olsz, haladsz játék. De van egy varázsa, amiért még a mai napig "Jön valaki diablozni?" kérdésre 90%-is igent kapok mindig haveroktól.
DAo pont annyira rpg, hogy a szerepjátékosok még épp leülnek elé, de a rohanok és darálok játékosok is kibírnak 5 perc olvasást 2x5 perc aprítás között.
Én pl utáltam sok nagyon RPG játékban a 1 órát tökölni egy faluban és szintlépéskor 4 lapot átnézni, hogy hogy is lenne a lehető legjobb a szintezés.
Ha rpg-sebb kevesebben veszik meg, ha hentelősebb szintén. Ezt a részét szerintem eltalálták.
Semmi nem hiányzik belőle, csak az, hogy minimum az a 4 fős csapat az valóban 4 főből álljon és ne egy karakter meg 3 bot.hülye ember nincs, csak keveset kérdez...
-
ZeUS2140
aktív tag
A Dragon-nak egy baja van, ami miatt én is kiábrándultam belőle 100 óra végigjáték után.
Szóval a legnagyobb baja, és szinte az egyetlen, hogy vége van.
Szóval lenyomod a nagy gonosz fő lényt és vége van.
DLC-től kapok 1 armor-t, vagy egy nagyon lassan, végigolvasva is max 30perces quest-et?!
Azért hagyjam fent a game-t, hogy majd hátha 2 hóap múlva újra kiadnak egy 30 perces quest-et?
Nincs - kezdjük újra hardon, nightmare-n, hellen, vagy na akkor vigyük már fel ezt a karit netre és nézzük mit tud.
Ezt végigtolod és kész.
Lehet, hogy 2. alkalommal is végigtolod, egy másik kasztal pl, de akkor már nem olvasol, nem izgulsz, nem rágod át magad egy fontos kérdésen 10 perc alatt.
Szóval nekem sajnos elérte az egyszer használatos kategóriát.hülye ember nincs, csak keveset kérdez...
-
félisten
válasz kretenallat #8 üzenetére
Nem tudom, én a Diablot sosem tartottam rpg-nek. Az MMO-kat sem igaziból.
A Borderlands maximum Rocket Propelled Grenade szinten rpg.[ Szerkesztve ]
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
Morden24
nagyúr
a képek alapján csúnya lett a játék
Miért lenne csúnya? Ez nem 3 óra alatt végigrohanható Crysis, itt nem arra kell kiverni, hogy sikerült 3 fajta ellenséget nagyon jól lemodellezni.
Amúgy teljesen jogos a meglátás, olyan textúrák vannak néhány helyen a DAO-ban, amitől nekem is kijön a belem.
Csak ez kb. nullát számít egy ilyen szintű rpg-ben. Ha ezért lett lehúzva, akkor ez a magazin csukja be magát.[ Szerkesztve ]
Sectumsempra - For Enemies
-
Tigerclaw
nagyúr
Nem játszok FPS-el a Quake 2 óta és játszok sok elavult grafikájú játékkal, de a Dragon Age grafikája nem tetszik. Egyszerűen nem áll össze. Nem vagyok grafikai szakember, de egyszerűen nem egységes a grafikája. A high és low res textúrák, a high és low poly objektumok valahogy rosszul vannak keverve, a karakterek elválnak a világtól és túl színes. Legyen élénk a grafika, ne szürke-barna, de ne is szivárványszín.
Ahogy korábban is említettem, nem játszok a játékkal, a screenshotok és videók alapján nem tetszik. Várom a demoját.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Kansas
addikt
Az előzetes ingame videók után én is csúnyának éreztem a Dragon Age-et, de mióta játszok vele(minden maxon, persze, kivéve tán AA), azt mondom, nagyon szép.
Igaz, valamiért az Ati Tray Tools-ban kell kényszerítenem az AF-et, hogy a textúrák ne legyenek elmosottak, de annyi baj legyen...Másrészt itt a konzolos verzióról van szó, ami sokak(pl. PCGuru, GS) szerint csúnyább is a PC verziónál, meg ott nincs taktikai felülnézet, és úgy valóban elég nagy szívás lehet a játékmenet... megint csak sebaj, legalább van olyan játék, ami kedvez picit a PC-seknek is olyan sok példa van az ellenkezőjére...
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
#84221696
törölt tag
Valahogy soha sem érdekelt, hogy ki hogy értékel egy játékot.
Gothmognak igaza van, ezzel játszani kell. Amúgy nem olyan csúnya ez a grafika.
Sokkal komplexebb és élvezhetőbb játék, mint pl. a witcher. A borderlands meg nem rpg. És erről felesleges vitát nyitni. -
kretenallat
senior tag
ugyanmar, hisz pontokat oszthatsz el... eeeeerted, pontokat! ha lelosz x ellenseget. mi ez ha nem a szerepjatek csucsa, ahol moralis szempontbol is merlegelve kell sulyos, neha meglehetosen hatranyos donteseket hozni, szabadon formalhatod a tortenetet, plusz akar szogre is akaszthatod a ketcsovu szamszerijkardvarazsbotot es elmehetsz zoldseget termelni... :S a diablo nagyon-nagyon rosszat tett az rpgknek, mindezt ugy, h koze nem volt hozzajuk.
:: Ω :: Born Dead, Buried Alive :: Ω ::
-
fpeter07
veterán
Egyetlen rpg amivel mostanába játszottam az a borderlands volt, már amennyire rpg
-
Gothmog
senior tag
Aki a grafika miatt képes elítélni, vagy nagymértékben lehúzni egy rpg-t, az törzskönyves hülye a stílushoz, és menjen inkább a "lövökmindenreamimozoggondolkodnisemkell" stílusú, de cserébe übergrafikájú gémekel hentelni (mielőtt valaki beszólna, tudom, hogy nem mindegyik fps primitív, és vannak komoly taktikai darabok is). RPG-nél, bár manapság egyre fontosabb, de szerintem még mindig a legkevésbé lényeges szempont kell, hogy legyen a csillogó-villogó grafika. (Bár lehet, hogy ez a mentalitás csak a crpg-kel eltöltött bő másfél évtizedemnek az eredménye, és manapság az egyre ifjabb többségnek nem a normális rendszer a lényeg, hanem mondjuk Oblivion-os grafika kell...)
Amúgy pedig a Dragon Age elkövette azt a ritka bravúrt, hogy noha objektíve a mai csúcsgraf-hoz képest valóban nem szép, sőt bizonyos helyszínek (pl. Korcari Wilds), ha úgy vesszük valóban meglehetősen csúnyák (szögletes felületek, alacsony felbontású textúrák stb.), de mégis, összességében brutálisan hangulatos és ízléses lett az a látványvilág (és ez a lényeg, nem a hdr stb. effektek tönkelege!), amit összedobtak. Olyannyira, hogy nálam mindig "megszépül" a játék menet közben
Amúgy meg, gamerankings-on pc-s verzió 91% fölött van átlagban, a box-os meg 89%-on áll. Hülyékkel pedig (EDGE-s kritikaíró vagy az Eurogamer-es kollégája) nem kell foglalkozni.
Játszani kell vele, ha tetszik, azt kész![ Szerkesztve ]
Endure. In enduring, grow strong.
-
volvoguy
addikt
sztem sem szép..persze nem minden a grafika na, de hát...emlékszem, amikor láttuk belőle a els videót...tök faszán nézett ki ahogy a sárkányok és az emberek küzdöttek, tisztára gyűrűk Ura feeling vol, aztán amikor jöttek a első in-game videók, há elég gagyinak tűnt...min egy rosszul sikerült sikerült Wicher kb.
jah az első videó:
[link][ Szerkesztve ]
Asus P8H67, Core i3 2120 (3,3Ghz), RAM 2x4GB 1333Mhz, Sapphire HD6850 1GB, 500GB Seagate Sata3, Sharkoon Vaya + BenQ G2020HD 20" - Nexus S 4.0.3
-
Tigerclaw
nagyúr
Előre leszögezem, hogy nem játszottam se a PC-s, se a konzolos verzióval, de a képek alapján csúnya lett a játék. Konzolos verziókban egyébként a durva/sok bugot szokták jutalmazni kemény pontszámokkal.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
-kdM-
senior tag
ez a kerdeses magazin honlapja? (mert nem nagyon megy)...egyebkent nem hallottam roluk, de nem sokat fogok adni az ertekeleseikre ha egy bayonetta-ra 10 pontot adnak
Új hozzászólás Aktív témák
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Plazma TV topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Indiai farmoktól vásárol karbonkrediteket a Google
- Okos Otthon / Smart Home
- EAFC 25
- Gitáros topic
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Raspberry Pi
- Horgász topik
- További aktív témák...
- Google Pixel 9 128GB - Porcelain (fehér) - 35 hónap garancia
- Zsír ASUS TUF A16 Gamer Tervező Laptop 16" -30% AMD Ryzen 9 7845HX 16/1TB RTX 4060 8GB QHD 2,5 165Hz
- Szép! Lenovo Thinkpad T14 Strapabíró Laptop -60% 14" Bivaly Ryzen 5 PRO 4650U 6Mag 16/256 FHD LTE
- Új dobozos Lenovo IdeaPad Gaming 3 Gamer Laptop -20% 15,6" RYZEN 5 5500H 16/512 NVIDIA 2050 4GB FHD
- Dell 7410 Laptop 14" FHD/i7-10Gen/MS Office/DDR4 16Gb/1Tb M2/HDMI/USB-C/CAM/Wifi 1Év Gari 27% Áfá-s
- Eladó iPhone 14 128 GB
- Új állapotú PS5 Dualsense Edge kontroller eladó/garanciás 2026.12.10-ig/ingyen foxpost ,mp
- Samsung A41 64GB Független DUAL SIM
- Lenovo Thinkpad T540p 15.6" i5-4200M, 8GB ram, 240GB SSD, HDMI, Webcam, BT, HU bill, Win11 megkímélt
- LG Ultragear Gaming Monitor 31.5" QHD 2560x1440 165Hz Refresh Rate 1ms MBR 3000: 1 HDR10