Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Sundesz

    őstag

    válasz makkmarce #220 üzenetére

    Engem nem kell meggyőznőd, egyetértek. Elsősorban azoknak szólt, akik keveslik a Zen 4 előrelépését és ezt gondolják: "ez egy nagy nulla 5 nm-en, az Intel ezt tudja 10 nm-en".

    Vagy hagy idézzek kontkrétabbat: "Ergo ha az intel hozz egy ütöss cput- az amd sehol nem lesz."

    Hörcsög Powa'

  • Albus_D

    aktív tag

    válasz makkmarce #245 üzenetére

    Persze 5 év múlva, de erre készülve már most ne vegyél nv vga-t. :DDD Ahan.

    #246makkmarce: PC-játékokról és dvga részesedésról van szó. ;)

  • Albus_D

    aktív tag

    válasz makkmarce #287 üzenetére

    Ettől függetlenül mi pc-ről beszélünk. Első lépésben próbálj szöveget értelmezni.

  • PuMbA

    titán

    válasz makkmarce #288 üzenetére

    Egyébként az UE5 demókat kielemezte a DigitalFoundry YouTube csatorna és 60MB/s-nál többre jelenleg nincs szüksége PC-n se :) Ennyire terhelte meg maximum az SSD-t.

    [ Szerkesztve ]

  • E.Kaufmann

    addikt

    válasz makkmarce #292 üzenetére

    Erre már akkor volt példa, amikor még C=-sek és Spectrumosok gyűlölték egymást :D , volt valamelyik histórikus videóban, hogy egy magyar cég már akkor gépfüggetlen saját fejlesztőeszközt/nyelvet készített és használt játékfejlesztésre.

    Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

  • PuMbA

    titán

    válasz makkmarce #293 üzenetére

    A maximum is csak 220MB/s, ebben a videóban szépen lekövetik: The Matrix Awakens: Demo SSD Speed Tests :) Ezt bármilyen SSD kivágja ma, sehova se kell a marketingelt PCI-E 4.0.

    [ Szerkesztve ]

  • Albus_D

    aktív tag

    válasz makkmarce #292 üzenetére

    Fejezd már be ezt a sehova nem vezető hablatyolást. PC-ről beszélgetünk, dvga részesedésről. Nem konzolról.

  • Albus_D

    aktív tag

    válasz makkmarce #308 üzenetére

    Akkor még mindig, ezektől függetlenül, mi beszélhetünk csak a pc játékról és a dvga market share-ról? Figyelj, nem adom fel, mert azt látom hogy érdemes veled foglalkozni.

    Szóval: mi a pc játékról szeretnénk beszélni. Attól függetlenül, hogy a fejlesztők egyszerre fejlesztik a pc és a konzol játékot. Minket most az rdna3 (pc-be való vga), a smartacces storage, stb stb érdekel. Témaindító hsz: [link]

    Na? Csillog már valami ott mélyen a sötétben?

    [ Szerkesztve ]

  • KisBundi

    őstag

    válasz makkmarce #308 üzenetére

    A tendencia az amit leírtál, de a valóság tesztek alapján az, hogy a teljes sávszél maximális kihasználása még jó pár év.. :K

  • Albus_D

    aktív tag

    válasz makkmarce #308 üzenetére

    bocs rossz a link, helyesen: [link]

    És ha már többen is mondják neked hogy csak nem annyi az a sávszél, akkor legalább figyelj, és tanulj. Lásd egyel feljebb, és Pumba 2 hsz-e.

    [ Szerkesztve ]

  • b.

    félisten

    válasz makkmarce #313 üzenetére

    Az a gond,hogy nagyon lebecsülöd a PC platformot,pedig valójában ugyan akkora ,ha nem nagyobb piac mint a két nagy konzol.
    Mindkét képen látható konzol szeletkéből a Nintendo Switch szép helyet foglal el.Az utóbbi hónapokban többször megelőzte mindkét nagy konzolt,de xbox elött stabil 2.helyen van a pc független címeivel.Ott nem sokat számit a pc szempontjából a fejlesztés és a Boxed /downloaded pc játékok @Microsoft multiplatforms is benne vannak.
    Sony sem véletlenül adja ki a játékait PC re már.

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • Albus_D

    aktív tag

    válasz makkmarce #313 üzenetére

    Azt hiszem b. mindent elmondott, neked.

    És mi még mindig csak a pc játékról beszéltünk, a konzoltól függetlenül. ;)

  • PCProfessor

    aktív tag

    válasz makkmarce #313 üzenetére

    Lehet, hogy egy pc ára a többszöröse egy konzolnak, viszont nem veszed figyelembe, hogy konzol max 120 fps-t tud míg pc-n a határ a csillagos ég. A mai világban ahol mindenki streamelni, dolgozni és kompetitíven akar játszani számít, hogy minél több kakaód legyen. RT-ről DLSS, FSR-ről nem is beszélve. Ha konzol élményt akar valaki vesz gyengébb pc-t kontrollerrel.

    Ennyit meg annyit tud a kártya(bizonyíték nincs), benchmark meg a Marson! Ettől meg attól JOBB, NAGYOBB TELJESTMÉNYT HOZ. (c) Userbenchmarkot linkelő gyökér| Sír a fogyasztás miatt, mert 300W-t eszik a kártya miközben 20x akkora teljesíténye van mint 10 éve

  • PCProfessor

    aktív tag

    válasz makkmarce #321 üzenetére

    Még nem terjedt el. Idővel el fog, elég nagy segítség sok embernek a +20-30%-al nagyobb teljesítmény kis vizuális degradációért cserébe. Linux gaming is csak az utóbbi pár évben van feltörőben és nagyon ígéretes. 120fps felett nem jobb lesz hanem kényelmesebb. Akinek ez a hobbija(vagy fejlődni akar) költeni fog rá és nem membrános billentyűzettel, irodai géppel/egérrel és gagyi monitorral nyomja majd.

    Ennyit meg annyit tud a kártya(bizonyíték nincs), benchmark meg a Marson! Ettől meg attól JOBB, NAGYOBB TELJESTMÉNYT HOZ. (c) Userbenchmarkot linkelő gyökér| Sír a fogyasztás miatt, mert 300W-t eszik a kártya miközben 20x akkora teljesíténye van mint 10 éve

  • Create.

    addikt

    válasz makkmarce #323 üzenetére

    Kell, de maga a játék fejlesztés nem konzol specifikus lesz. Konzolon kontrollerrel meg a multi fps is bohóckodás kategória.

  • Dragon3000

    veterán

    válasz makkmarce #319 üzenetére

    Ahogy nézem csak dx10/11 esetében igaz, mert évek óta minden VGA dx12-es, míg az Intel igp-i később kezdték el támogatni a dx12-t.

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #320 üzenetére

    Total War Warhammer szeria, Anno 1800, Star Citizen (ha megjelenik).
    Ha AAA minoseget es nem budgetet nezunk akkor ott a Kingdom Come: Deliverance.
    Halo Infinite Multi is PC only.

  • b.

    félisten

    válasz makkmarce #319 üzenetére

    természetesen elismerem hogy a konzol most az elsődleges, de a PC-t nem érdemes lebecsülni ezt írtam szerintem le világosan. Mit gondolsz mennyibe kerül 4 év után konzolon egy cím? melyik konzol nincs vagy nem lesz feltörve hamarosan?
    Mindegyik konzolon rendszeresen nagy akciók vannak. bundle csomagok stb. Semmivel nem különb a Microsoft vagy a Sony ebben mint Steam, Battlenet Epic stb.... Egyedül a Nintendo kivétel ahol óvatosan duhajkodnak az akciókkal és egy több éves cím is sokszor teljes áron megy.

    Az hogy milyen GPU vagy IGP van benne és az is teljesen mindegy meg ezen a charton az is hogy warezolnak egy legális árbevételt mutató charton ami egy piaci szegmens erejét határozza meg amiben benne vannak az előző generációs, sőt akár még az előző 2 generációs konzolok is amik kb semmilyen előre mutató fejlesztésnek nem céljai.

    A Dedikált VGA biznisz több milliárdot hozott a bányászszezonon kívül is jelenleg egy új ps5 árán vagy nem sokkal többért ma már a használt piacon egy erősebb vagy hasonló teljesítményű gépet raksz össze mint a Ps5 az igényeidtől függően.
    lecsengett a bánya szezon és a Pc mellett ott van a használt piac. Itt nincs kompatibilitás gond , maximum kompromisszum.

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • 1dude

    aktív tag

    válasz makkmarce #319 üzenetére

    Fortnite PC részesedése 10% alatt van. A PC exkluziv AAA gaming már régen halott. Jönnek rá a konzolos cimek, mert ingyen pénz és ennyi. PC -n inkább az esport és az indie erős.

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #330 üzenetére

    Teljesen irrelevans, AAA jatek csak PC-re.

    "Nincs konzoltól független AAA játék."
    Konzoltol fuggetlen AAA jatek. Nincs konzolra.

    Az AAA nem csak budgetet jelent. Az Anno 1800 aligha kis budget, ahogy a Halo Infinite multis verzioja sem, a Total War Warhammer szeria is flagship cucc a studional.

    "A starcitizen nem tudom mivel megy"
    PC-vel megy, minden idok legdragabb AAA jateka, megha early access is.
    De megveheto, letoltheto es jatszato. Konzolra nincs.

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz makkmarce #337 üzenetére

    Ezek a körök már megvoltak itt a PH-n tíz éve, azóta a PC géming köszöni szépen, de él még.

    Az utóbbi idők jellemző iránya pedig, hogy a korábbi konzol exkluzív címek már csak a megjelenés után korlátozott ideig kizárólagosak az adott platformra, vagy már teljes egészében a multi platformság irányába mozdultak. Microsoftot erre sokat nem kellett bíztatni, de a Sony is egyre inkább szeretne a PC-sek pénztárcájára támaszkodni.

    Az hogy a játékmotorok fejlesztése melyik platformot célozza meg az a PS3 technikai (technikai, és nem piaci) fiaskója után pedig elég egyértelmű. A Sony a saját a Microsoft pedig a másik kárából megtanulta, hogy nincsen hozzáadott értéke a saját erősen custom hardvernek. Mind a PS4 mind az X1 enyhén testreszabott PC hardverre és a picit jobban testreszabott szoftverkörítésre épült.

    Ez olyan jól sikerült, hogy mindét gyártó a következő generációt méginkább közös és méginkább PCs hardverre helyezte és az idő őket bizonyította. A PS1-2-3, Xbox 360-hoz képest a jelenlegi konzolok csupán enyhén customizált PCk. A verseny már nem a minnél egyedibb hardverről hanem az ökoszisztémáról (Xbox) és a jelenlegi felhasználói bázis gravitációjáról (PS5) illetve egy két megmaradt húzócímről (PS5) szól.

    Nem a PC halt meg, hanem a konzol vesztette el a szükségtelen vadhajtásait és lett belőle kommersz x86-64 komponensekből összelegózott cél PC. A játékfejlesztés is ennek megfelelően konvergál amit a közös hardver mellett az egyre magasabb fejlesztési kölségek is kikényszerítenek.

    Hogy a konzol API-l lesznek a fő fejlesztési irány, és majd a PC gondban lesz? Na azt megnézem. Jelenleg amennyire követem a dolgot, úgy néz ki az életciklus, hogy 1-2 évet kell várni az első olyan konzol címere ami ténylegesen kihasznál a hardverből 1-2 olyan nüanszt ami megkülönbözteti a PC-től.

    Kombinálva ezt a PC alap miatti rövidebb iterációval borítékolható, hogy a hardver ÉS a szoftverplatform egyre PC-sebb lesz

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #337 üzenetére

    Miert, barmilyen mas jatek, ami jovoben keszul, milyen hatassal van a kovetkezo PC vagy konzol hardverek fejlesztesere?
    Szerinted a PS5/Xbox azert kapott ilyen hardvert, mert a COD Black Ops Cold War meg a Vanguard, Battlefield 2042 fejlesztese hatarolta be milyen hardver kell a konzolkba?

    Forditva ulsz a lovon, adott hardverrel fejlesztenek a jatek gyartok, nem pedig a hardver gyartok fejlesztenek a kovetkezo AAA cimre.

    "Ráadásul egy nem létező(soha el nem készülő) játékkal példálózol."
    TW Warhammer tobb resze, de ugy maga a sorozat, Anno 1800 megjelent jatekok.
    De a Star Citizent is megveheted es jatszhatsz vele.

    "és ez mit is jelent?"
    Ez azt jelenti, hogy a fenti allitasod nem igaz.

    "hogy a starcitizen milyen hatással van a következő generáció GPU-k fejlesztésére"
    Sehogy, ahogy egyik jatek sincs hatassal.
    Ezert is volt elobb RTX 2000 kartya, aztan jottek a jatekok RT-vel.
    Nem pedig valami konzolos AAA jatek miatt kezdett bele az Nvidia RT kepes hardvert fejleszteni.

    [ Szerkesztve ]

  • Chaser

    titán

    válasz makkmarce #332 üzenetére

    az lehet
    de az biztos, hogy mondtál egy játékot a 20-30 támogatott közül ami kezeli az egér+bill kombót, ez még a lóPh@sz kategóriát sem éri el sajnos

    __________
    zenekről is lesz valami diskurzus majd? : )

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #350 üzenetére

    Nem, hanem amikor kesz az elso hardver sketch, akkor folyamatosan kapjak a devkiteket.
    Eloszor kapnak egy takolt hardvert es igy tovabb. Ezen futtatjak az elso kodokat es a jatek teszteket.
    Ha neked lenne igazad, akkor startkor nem 1 darab next-gen nyito cim lenne es nem csak evekkel kesobb jonnenek az igazi next-gen cuccok.
    Lassan 2 eve megjelent a PS5, hol vannak a next-gen jatekok? De PS4-nel is a konzol eletutja vegen jottek az igazan jo jatekok, nem pedig az elejen. Mert a hardverhez igazodnak idovel a szoftverek.

    Over 10% of developers are making games for the next generation - 2020 januar
    "With next-generation consoles just around the corner, developers are beginning to shift their projects to the new hardware, though they aren't ready to abandon the current consoles fully any time soon."

    Igaz 2012-es, de a nagyokat kerdezik mit akarnak a kovetkezo konzoltol:
    - Sweeney and Epic want to see introduced in the next generation of consoles: "Raw performance,"
    - Get a really powerful GPU in there, let us be able to do GPGPU effects.
    "I'd be saying [to console makers] definitely 'give us a lot of GPU to play with, and 10 times as much of everything we've had before" - Crytek
    - I'm hoping for a much more fluid means of providing updates to consumers - Capcom
    -To help us be a better developer, the consoles would have to be more similar between each other than they are today - Ubisoft
    - The developer heart in me says 'give me all the power you've got,' when it comes to CPU and GPU and memory and BUS speeds -- just bring it. Give me a platform that is easy to develop for with a hardware setup that isn't too unique. The more streamlined it is with the other platforms, the better. - DICE

    Ezt hivjak "requirement capture"-nek. Tehat a devek erosebb hardvert akarnak es olyan hardvert/kornyezetet amire konnyebb fejleszteni. Viszont a konzol gyartok dontik el, hogy az elerheto (PC) hardverekbol mi lesz vegul, mert azt is szamitasba kell venni, hogy az mennyibe fog kerulni. Tehat semmilyen modon nem befolyasoljak ezt a dontest a game enginek meg hogy milyen jatek keszul MAJD a kovetkezo konzolra.

    "Itt csak te ülsz fordítva a lovon, ha azt hiszed a hw fejlesztők a sw fejlesztők nélkül saját kútfőből fejlesztenek."
    Ezt senki nem mondta. RT is letezett mar az RTX kartyak elott, viszont ahhoz kellett elobb RT kartya, es utana jottek az RT-s jatekok.
    Elkeszul a next gen konzol es utana jonnek a next-gen jatekok. Persze a keszulo hardvert elobb megkapjak tesztelni, de ennyi.

    Tehat a konzol eseteben a next gen konzolra keszulo jatek nem hat ki a hardver fejlesztesre.
    Az igeny annyiban van felmerve, hogy "adjatok tobb CPU-t es GPU-t.
    A kapott hardverre keszulnek a szoftverek. Lasd elozo genek es lasd a fenti kommenteket.

    De a 3D kartyaban sem vagyok biztos, pl az NV1 egy evvel a Quake elott jott ki.
    A Matrox Millenium 3D gyorsito egyutt jott a Nascar Racing-el ami azt hasznalta ki.

    [ Szerkesztve ]

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #357 üzenetére

    Olyan nem tortent a konzollal kapcsolatban.
    A Sony ult le az AMD-vel, mert ok gyartjak a konzolba a custom cuccot.
    Ezekbol a lehetosegekbol valogat a Sony es Microsoft.

    Aztan a Sony/Microsoft ul le az Epic-kel, hogy erre gondoltunk es tessek itt az elso oszeollozott devkit, probalgassatok. Ekkor meg semmilyen next gen jatek nincs teriteken.

    Nem az tortenik, hogy az Epic odaszol a Sonynak, hogy te mi mar keszitjuk a Fortnite 2-ot, szolj mar az AMD-nek, hogy ez meg ez a hardver legyen.

    De ha van mas es jobb forrasod, johet.

    "A gyártók akár a megjelenés előtt 1 évvel küldenek nextgen dev kitet előre, ha kérsz"
    Pontosan, nem a jatekfejleszto kopogtat a Sony-nal, hogy keszul az uj jatekunk ez meg ez kell hozza. Forditva. Ezert jon evekkel kesobb next gen jatek a konzol megjelenese utan.

    "és mikor mi fejlesztettünk PS-re"
    Pontosan, nem a szoftveretek kore raktak a PS-t, azon es arra fejlesztettetek.

    "ez már nem így van szerencsére, mert akkor 5 évet várhatnál az első komolyabb nextgen játékra."
    Azt irtam utana jon, nem azt hogy a polcrol levett konzol utan allnak neki.
    Szoval de, igy van.
    The first exclusive shooter on the PS4 may as well be a shiny PS3 game. On the other hand, The Last of Us 2 and Ghost of Tsushima are rivaling and even surpassing visuals and gameplay for next-gen counterparts like Halo Infinite.

    "RT-s játékok az után jöttek, hogy az nvidia befizette magát pár helyre."
    Tehat elobb volt hardver mint szoftver. Koszi.

    "Addig senki se vesződött vele. "
    Persze, mert nem volt hardver addig, amit az atlag user meg tudott venni.
    Hardver, majd szoftver.

    [ Szerkesztve ]

  • Chaser

    titán

    válasz makkmarce #362 üzenetére

    lol
    olyan mint a 3090 "tesztek" 3 héttel a megjelenés előtt ;]

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #361 üzenetére

    "nem, a launch címeket megrendelik mikor már készül a konzol"
    Amiket mar a meglevo konzolon tesztelnek. Az osszeollozott devkitet, majd kapjak a vegleges designt. Szoval de.

    "ezért induláskor van már pár(lásd mondjuk mostani RTX-es pókember ps5re)"
    A PS4-re keszult remastered kiadas jelent meg ra, nem pedig next-gen PS5 cim.
    A PS4 elobb volt, mint a pokember.

    "Tehát az új pókember RTX-el, az egy ps4-es játék? nekem nem tűnt annak."
    Az. RT kerult updattel egy meglevo jatekba.
    RT pedig akkor kerult bele UTANA amikor volt RT kepes konzol, mert a PS4 meg nem volt az.
    Tehat elobb hardver, utana szoftver.

    "The Unreal Engine 5 demo "
    Aha es hol a jatek? Sehol. Majd talan jovore lesz ilyen jatek PS5r-re, ket evvel a hardver megjelenese utan. Ne a techdemo legyen mar alap.

    "nem, RT-s játék előtte is volt"
    "Battlefield V might have been the first game to support ray tracing, but Metro Exodus was the first game to integrate real-time ray-traced global illumination technology."

    Aha, mese, habbal. RT kartya volt elobb, aztan jottek a jatekok.

    "a crytek mutatta meg, hogy célhw nélkül is lehet gyors és szép RT-t csinálni, miután az nvidia demózta az RTX-et"
    Igen demoztak, miutan megjelent az RTX szeria. Amiken mellesleg gyorsabban futott a cytek demo.

    "Nem volt előbb a HW."
    Pedig az osszes pelda es forras ezt igazolja.

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #367 üzenetére

    "dehogy kínlódnak az előzővel"
    Milyen előzővel? A next gen készülő játékot és a launchra készülőt az első devkiten tesztelik. Ezért kapják meg előre.

    Ha előző konzolrol beszélsz azzal is kínlódnak, mert a next gen konzolra launch címek többségben jönnek a régire is, sőt ahogy a Póker példa mutatja, PS4 címeket upgradelnek PS5-re.
    Az igazi next gen címek ezért jönnek csak évekkel a launch után. Tehát hardver előbb, szoftver később.

    "nem az első volt, amiben RT effect volt, ne bohóckodjunk már."
    A linkeden nem találtam meg ezeket a játékokat. Tehát melyik RT-t használó játékok jöttek a Battlefield V előtt?

    "Tehát ez a verzió PS5-el jött (persze PS4-re is megjelent, ahogy sok más játék több platformra is jön, csak visszabutítják)."
    Nem, megcsinálták PS4-re viszont a játék kihasználja az erősebb hardvert (60fps) és az RT-t.
    Ugyanez történt a spider man remastereddel is.
    Ez egy upgraded verzió, nem next gen.
    A next gen játékok ismérve általában az, hogy nem jelennek meg előző genre.

    "Az EPIC NEM játékot, hanem ENGINE-t fejleszt legfőképp, és abból majd VALAKI csinál játékot."
    Mindkettő hozzáférhet a devkithez.

    "Nem érdekel hol a játék, a vita nem erről szólt"
    De, konkrétan a játékokról szólt. Amire kaptál pár példát is.

    "Konkrétan olyan HW-t kértek"
    Igen a igények fel voltak mérve, ezt írtam is ez a "requirement capture", a tényleges specifikációt a hardver gyártókkal boxolják le és hoznak döntést és nem azért mert az Ubisoft a már készülő next gen játéka ilyen-olyan hardvert kér, ahogy azt te állítottad.

  • b.

    félisten

    válasz makkmarce #371 üzenetére

    -

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #371 üzenetére

    "hogy launch-nál legyen fejlesztőeszközük."
    Milyen launchra? Devkiten kapják előbb es megy a játék fejlesztés arra. Hardver ekkor már létezik, a next gen játék még nem. Tehát nem a készülő next gen játék határozza meg, hogy a Sony mit rak a konzolba, hanem a hardver a játékot.

    " de ez ne zavarjon össze."
    Nincs zavar. Egyértelmű hogy mikor jönnek az előző genre készült és csak upgrade játékok és mikor jonnke9a tényleges next gen játékok. Lásd PS5. Lásd bármelyik konzol gen.

    "kevered a másik pókemberrel."
    Nem keverem, ez is van PS4-re mert arra lett fejlesztve, a PS5 verzió csak egy upgrade, ami kihasználja az erősebb hardvert.
    Ezt wikin a Sony fejes is mondta. A 60fps az erősebb hardver miatt van.

    "ne keverd az nvidiás cuccot a raytrace eljárással, az egyik a gyorsító, a másik az eljárás."
    Az Nvidia cucc az sztenderd DXR. Játékokról van szó és ez az alap, erre te belinkeled hogy mi az a RayTracing.
    Tehát továbbra is várjuk a Battlefield V előtti RT-s játékokat.

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #375 üzenetére

    Jah, az AMD SoC-t valójában az Ubisoft meg a Crytek dobta össze.

    "senki se mondta, hogy nem jött ki rá"
    És nem is PS5 cím, ami köré építették a PS5-öt.

    "kezdem azt hinni, hogy neked fogalmad sincs, hogy mi az az RT..."
    Dehogy nincs rengeteg RT cikk született miután kijött az RTX széria. ph-n is van elég sok.
    Én is próbáltam Battlefield V alatt és azóta több címmel is, ahogy az RTX hardver után jöttek a több és több RT-t használó címek.

  • b.

    félisten

    válasz makkmarce #377 üzenetére

    Szerintem nagyon egyszerűen meg tudnád érteni ha DXR-t értenél mivel az a modern kori PC játékok RT támogatásának az alapja ami azóta kiegészült Vulkan és Linux RT API támogatással bizonyos játékoknál.
    Tehát nem 2 pólusú ez a rendszer hanem 3. API/ hardver/ Szoftver.

    PC-n az játékok alatt működő RT alapja a DXR API aminek az első verzióját az Nvidia és a Microsoft teszt jelleggel a Turing érkezésére hozott össze. Tehát mindkettőtöknek igaza van. Valószínűleg az API fejlesztésénél a hardvergyártók és az operációs rendszer fejlesztői együtt teszik le az alapot és a szoftverfejlesztő aki majd a játékot írja miután eldöntötte melyik API-t fogja használni optimalizál a gyártók hardvereire .
    Ahhoz hogy legyen egy működő API ahhoz már szükség van bizonyos hardveres alapok tisztázására hogy egyrészről ne legyenek lehetetlen követelmények, 2 a gyártók is fel tudják erre készíteni az érkező kártyáikat különböző megoldásokkal. majd ha ez megvan azután jöhet a szoftverfejlesztők munkája a játékokkal ahol mindkettő dolgot figyelembe kell venniük ha port ha új játék akkor is.
    Az API is és a DXR verziói is ezért változnak folyamatosan mert egyre újabb ötletek jönnek hol a hardver fejlesztők hol a szoftverfejlesztők részéről.

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #377 üzenetére

    De tudom mi az az RT.
    Azt nem fogod fel, hogy a többségnek PC-n és most már konzolon az RT az az amit a játékokban be tud kapcsolni.
    Az átlag user azt sem tudta mi az, amíg a DXR szabványra nem hozta ki az Nvidia az RTX szériát. A többségnek ez az RT.

    A kutyát nem érdekli, hogy 1985-ben már szekrényi gépekkel RT képet rendereltek 3 hétig.
    Itt elsősorban a real time RT lett 2016-tól elérhető ami már a játékokban is elfogadható lett a többségnek, a consumer kártyák megjelenése miatt.

    Szóval igen, az átlagnak elérhető RT addig nem létezett, sem azok az effektek amik valós számolást csináltak a játékokban, az RTX széria megjelenése előtt.

    Szóval ha már értő olvasás, akkor le eshetett volna hogy játékokról/PC/konzolokról van szó, nem pedig az RT történelméről.

    [ Szerkesztve ]

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #381 üzenetére

    És az RT-t a játékokban nem fejlesztők írták a hardverre?
    De.

    "hogy mi a valóság."
    A valóság az, hogy a játék fejlesztésben akkor lőtt ki és került mainstreambe az RT mint eljárás és fogalom, miután be lett jelentve az RTX széria és az elkötelezettség Nvidia, a játékokat fejlesztők és utána a többi hardver gyártók részéről.
    Az első RTX széria után jöttek a játékok, majd jött az AMD a piacra, jöttek a konzolok és az Intel is.
    A játékokban pedig egyre általánossá vált az RT alkalmazása a DXR szabványra. Ez a valóság.
    Innentől lett raklap RT magyarázó cikk a neten, a hardvergyártóktól, a játékfejlesztőktől ésatöbbi.

    "azoknak akik először kb 10 éve láttak számítógépet, attól még a többi is létezett,"
    Nem az RT és a real time RT nem létezett, hanem hogy mikor tört be a játékoknál és a játékosoknál majd vált a hardverekkel és utána kézzelfogható szoftverekkel elérhetővé.

    RT-vel már a videós haverom cége is foglalkozott 2012-ben Londonban amikor odaköltöztem és dolgoztam náluk, de annak nincs köze a játékokhoz. Senki nem vitatja, hogy az RT előtte nem létezett.

    "mert a doom nem pc-s játék?"
    Prior to 2018, it was been impossible for game developers to integrate ray tracing at runtime. A cikkből.
    Az Nvidia sem mondd mást.

    "So, Quake III had ray traced lighting, what was called “radiosity”, with lightmaps. And that introduced the ray tracing “look”.

    Doomnál pedig" ray castingről" beszél.

    "Ray casting is distinct from ray tracing, with ray casting being a rendering algorithm which would never recursively trace secondary rays, while ray tracing is capable of doing so. Ray casting is also simple to use compared to other rendering algorithms such as ray tracing."

    Ez utóbbi a Battlefield V-nél volt lehetséges először, a hardverek után.

  • PCProfessor

    aktív tag

    válasz makkmarce #396 üzenetére

    "hazugság, %-osan a DOOM köröket ver még most is bármely AAA játékra. A DOOM mindenen is fennvolt és most is fennvan."

    Tegyük hozzá, hogy ez azért van, mert régi játék. Pont mint a cs vagy age of empires.

    Ennyit meg annyit tud a kártya(bizonyíték nincs), benchmark meg a Marson! Ettől meg attól JOBB, NAGYOBB TELJESTMÉNYT HOZ. (c) Userbenchmarkot linkelő gyökér| Sír a fogyasztás miatt, mert 300W-t eszik a kártya miközben 20x akkora teljesíténye van mint 10 éve

  • opr

    veterán

    válasz makkmarce #357 üzenetére

    Csupaszvazas, sorosrekesz-kocka PS5 devkit is megvolt? (Nem hiszem, hogy online letezik rola akar egyetlen kep is, de ha lattad/hasznaltad, azonnal tudni fogod, mirol beszelek). :DDD

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz makkmarce #407 üzenetére

    Na jó, ez tényleg durvább. :DDD

    Ui: én ps vita-nak láttam ilyen kezdetleges devkitjét. Hát az is olyan volt, hogy csak nagyon finoman mert az ember hozzányúlni, mert összevissza volt rajta minden, kb szét kellett a cuccot téríteni az asztalon. És akkor arról nem is beszélve, hogy mi szopás volt rendesen összedugni a PC-vel, és működésre bírni. De azért csipesszel update-elni ezt se kellett. :D

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #394 üzenetére

    De abból lett.
    Piacon kapható hardverbol lett, amit nem az Epic bájolt oda szoftverrel, hanem az AMD és a többi gyártó kifejlesztett és piacra dobott.

    "hazugság, %-osan a DOOM köröket ver még most is bármely AAA játékra"
    Milyen % az? Valami szubjektív vélemény alapján?
    Mi köze ennek ahhoz, hogy a real time RT Battlefield V előtt nem volt játékokban? Ez nem hazugság hanem tény. Egy szimpla Google keresés kidobja.

    "A DOOM mindenen is fennvolt és most is fennvan"
    Ez is valami hasraütés statisztika mi? Csak mert a
    List of best-selling video games Wikiben a Top50-ben sincs ott.

    "ahogy a minecraftos példa is mutatja."
    Két évvel az RTX széria után jött RT. Nem shadinges modder bohóckodás, hanem real time RT.
    Minecraft's blocky aesthetic was originally upgraded as part of the ray tracing launch for the Windows 10 version of the game in December 2020.

    " nem nem ott.. a BF5 volt az első, ami az NVIDIA megoldását használta."
    Az Nvidia megoldása a szabvány DXR -ra épül, ahogy az AMD és Intel megoldása is. A BF V volt az első játék, ami real time RT-t használt. A gagyi kiszámolt modder tákolmányokról szó sincs.
    A Crytek megoldása is pont itt vérzett el, mert jaj nem kell hardver aztán kiderült kb nagyon kevés valós RT-t számol.
    (ami mellesleg ugyanúgy gyorsabb volt a fix tensor magokon)

    "még a 480-as AMD-n is egész jól futott."
    Jah pont azért, mert teljesen meg volt vágva:

    "Neon Noir makes a number of smart shortcuts to maintain performance that are important to mention. The first of which is the distance at which objects made of triangles are actually ray traced - in the demo, this is clearly limited."

    'A second area of optimisation occurs from the type of reflections that are represented - surfaces that are more rough, but still reflective, do not get ray traced reflections on them."

    "this is similar to how Battlefield 5's low and medium settings work, by limiting reflections to only the more mirror-like surfaces."

    "Another optimisation is how certain objects are traced via the use of less detailed, lower polygon versions of the objects."

    "The final area of obvious optimisation comes from the resolution at which the ray traced reflections are rendered at. Neon Noir ships with ultra and very high quality presets, with the former opting for quarter resolution reflections - native 1080p in a 4K scene, as an example. Very high shifts down to an even lower resolution, perhaps as low as one eighth native resolution."

    Ez olyan mintha annak örülnél, hogy valami 720p low poly Cyberpunk 2077 utánzat játék milyen jól fut az RX 480-on, miközben köhögne a valós játék alatt 4K-ban.

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #397 üzenetére

    Ehhez képest RTX megjelent majd utána a real time RT a játékokban. Az állításodról konkrétan egyszerűen cáfolható, mert az RTX kártyák negatívumanak minden tesztelő azt hozta ki, hogy nincs vagy kevés a real time RT kihasználó játék, mert ezek később jöttek.

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #411 üzenetére

    "senki se beszélt realtime-ról, arról volt szó, hogy"
    Én beszéltem neked róla mint példa, hogy előbb volt RT hardver és utána azt kihasználó játék. És mivel PC-ről és konzolrol volt szó, egyértelmű hogy a DXR alapú RT az alap, mert előtt egyik konzol vagy otthoni PC-n sem volt RT hardver sem szoftver.
    De ezt többen leirták már neked.

    De ha gondolod beszélgethetünk a 16.szazadi RT-ről is Dürertől, a Wikin azt is említik.

    "A google keresésed nem ezt dobja ki"
    Rosszul keresel.
    What was the first ray tracing game?
    Battlefield V might have been the first game to support ray tracing, but Metro Exodus was the first game to integrate real-time ray-traced global illumination technology.

    Word first ray traced game
    BattlefieldTM V was the first game to launch with ray-traced reflections, and in DICE's implementation reflections are selectively applied to reflective surfaces such as water and glass.

    Who created ray tracing?
    Today, we're sharing a big part of the story of how modern ray tracing came to be from one of its pioneers, J. Turner Whitted. Now with NVIDIA Research, Whitted wrote the seminal paper, “An Improved Illumination Model for Shaded Display,” which serves as part of the foundation for modern ray-traced computer graphics.

    "A megjelenésekor %-osan amin elfutott azon gépek kb 95%-án fennt volt."
    Ami overall mennyiség szempontjából teljesen Irreleváns.
    Most vagy a játék piacot nézünk vagy semmit.
    De Doomnál sem volt RT, Ray Casting volt, ezt is írtam és linkeltem a kettő nem ugyanaz.

    " ez egy kiadás"
    Ez A kiadás. Hivatalos megjelenés, hivatalos kiadás.
    " minecraft raytrace without rtx"
    2019 áprilisi post, azt írja kb 1 éve dolgozik rajt, hát nem tudom, RTX 2000 széria meg 8 hónapja megjelent.
    De meg amúgy is hatalmas öngól:
    "It doesn't require any special hardware or an RTX card, just a modern GPU with decent horsepower! "
    Tehát hardver majd szoftver, ismét. Erős kártya már létezett, amire írta a szoftvert. Kösz a példát.

    "ki a francot érdekel a DXR? "
    Az egész játékos piacot (+RTX kártyák után sok mindenki mást is, aki RT-vel dolgozik, filmipar stb)

    "azért mert nem az NVIDIA kártyát használja"
    AMD/Intel is létezik.

    "tudjuk az nvidia RTX-nek nincsennek határai"
    Ez nem az Nvidáról szól, hanem arról, hogy a szoftveres CRYTEK megoldás a többi játékos RT implementációhoz képest egy low settings RT, sokkal több shortcut-tal és te annak örülsz, hogy ez milyen jól fut szoftveresen bármin.

    Nekem az nem meglepő, hogyha elindítok egy játékot low beállításokkal, kikapcsolom az összes AA-t meg lehúzom az effektet, az jól fog futni egy gyengébb kártyán is.
    Több játék eltérő módon és több szinten alkalmazta az RT-t 2018 után, ezért van az, hogy a BF V RT-vel nem terheli meg annyira a kártyámat, de egy Control/Cyberpunk 2077 igen.
    Utóbbinál több és jobb az RT effekt.

    "Nem véletlen nem használták a fejlesztők,"
    Mert nem volt kellően erős hardver megcsinálva. Egészen 2018 ig. Tökéletes volt? Nem, ma sem az, de valahol el kellett kezdeni.

    "miután fizetett az nvidia, hogy beleerőltessék."
    Ja igen azért lett az AMD title Godfallban RT mert az Nvidia fizetett.

    Sajnos még mindig fogalmad sincs az egészről, de vergődhetsz tovább nyugodtan. De majd megmagyarázod hasonló szubjektív hater módjára, hogy az Nvidia biztos pénzt adott az AMD-nek is. A fejlesztőket érdekli az RT, Nvidia ide vagy oda.

    "Az egész érvelésed arra hasonlít, mintha azt állítanád, hogy a tesla előtt nem volt villanyautó. "
    A te érvelésed meg az, hogy a Metro, Control, Godfall stb már évek óta vártak a launch-csal, ott porosodtak a játékaik RT-vel, majd a hatalmas lobbi és igény miatt az Nvidia megteremtette elsőként a hardvert, majd AMD és Intel.
    Véletlenül sem fordítva történt.

    "Most se ad túl sokat hozzá az RT, de mivel a konzolgyártók már megkövetelik, ezért marketing szempontból már bele kell rakni."
    Most akkor már nem az Nvidia fizeti le őket, hanem a Sony és a Microsoft? Megegyeztek, első két évet az Nvidia fizeti a fejlesztőknek utána meg az konzol gyártók.

    [ Szerkesztve ]

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #415 üzenetére

    "az nvidiás fanboyok szerint."
    A Google/Bing kereső Nvidia fanboy? Uff.
    Jah értem már az Nvidia még a Google-is és a tech hirportálokat is lefizette, elsiklottam efelett.

    "tehát nem tudod mi az az RT, az, hogy hányszor pattan a sugár, nem releváns."
    De tudom azt, hogy a Ray Tracing és a Ray Casting nem ugyanaz. De Google-t itt is lefizették.

    "Ray casting is distinct from ray tracing, with ray casting being a rendering algorithm which would never recursively trace secondary rays, while ray tracing is capable of doing so. Ray casting is also simple to use compared to other rendering algorithms such as ray tracing."

    Nem relevancia kérdése, hanem hogy a Ray Castingot próbálod itt Ray Tracingként eladni amikor a kettő nem ugyanaz.
    Te írtad, RT-ről van szó. Persze nem mindenki érthet hozzá.

    " és ismét butaságot mondtál."
    Én? Hát az általad linkelt cikkből idéztem.
    Hardverre jött a szoftvere.

    probléma (nincs real time RT-s játék elfogadható szinten) -> papír (Nvidia/AMD/Intel hardvert tervez) -> jelenlegi technológia (fix/nem fix funkciós egységek) -> hozzá hw (RTX/Radeon/Arc) -> jönnek a hardverre az RT-s játékok.

    Kijavitottam neked, ahogy történt.

    "Realtime RT meg volt sima CPU renderrel is"
    Hát én ilyen játékot nem láttam. Linkeld már Steamen légyszíves.

    "a doom elterjedtebb volt a maga idejében"
    A konkrét statisztikát erről linkeld majd azért. Bár mindegy mert nem volt RT ezt már olvashattuk a forrásból. Addig ezt bedobjuk a szubjektív hsz kategóriába.

    "Ugyanez az RT, évtizedek óta van számítógépen, csak most gyorsabb. Ennyi."
    Játékokról és konzolokról van szó még mindig.
    Ezek pedig a hardverek után jöttek. Vagy te nem emlékszel arra az időszakra, amikor az RT-s játékokra várni kellett? Tucat cikk van a témában, sőt még az RT-s játékok listáját is sokan követik, hogy 2018 óta épp mennyi van.

    "Tehát azt állítod, a DXR előtt a filmipar nem használt raytrace-t"
    Nem, azt állítom hogy az egész ipart (nem csak játék) érdekli a DXR.
    Persze egyszerűbb terelni és a számba adni a dolgokat.

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #420 üzenetére

    "tehát annyi az össz érved, hogy bénán keresel googlen?"
    Én kikerestem és be is linkeltem. A te érved meg az, hogy az nem jó. Tehát 0 érv.

    "pedig de, az"
    Kikerestem és több forrás alapján sem az.
    Aztán hogy te mit hiszel minek, egyéni szubjektív probléma.

    "algoritmus nélkül NEM tudsz hw-t fejleszteni"
    Aminek ehhez a modhoz semmi köze. Ő nem hardver fejlesztő.
    Hardverre írta a szoftverét és nem fordítva.

    "ott volt a minecraft, vígan ment RT kártya nélkül is"
    Jah, nem RTX hardverre írta hanem másikra.
    Hardver->szoftver.

    "több játék sima raytrace-el"
    Csak nem real time, ami a konzoloknál és PC-n van. Amiről eddig szó volt.

    "felesleges neked bármit linkelni"
    Se azt a játékot se a statisztikát nem linkelted még.
    Persze egyszerűbb terelni.

    "mondja az, aki soha semmilyen érvel nem áll elő"
    Cáfoltam érvekkel és forrásokkal a szubjektív véleményeid.
    Többször ott volt az alkalom hogy ezeket alátámaszd.
    Annyira futotta lekezelően, hogy azt sem tudom mit írok meg nem értek hozzá Jah és az Nvidia lefizette őket.

    Nem nekem írták ezt, hanem neked. Na vajon miért.

    "In late 1995, Doom was estimated to be installed on more computers"
    Jah, csak itt nem 95-ről van szó, hanem magáról az RT-ről, linkeltem a TOP 50-es listát.
    Persze teljesen Irreleváns, mert Doomban Ray Casting volt.
    Linkeltem fenn.

  • NandoXXL

    senior tag

    válasz makkmarce #432 üzenetére

    Marha zavaró ;] Inkább írjatok valami on-t pl.: kurva jó lesz, mert AVX 512... a kutya nem használja.. Te kékszemű disznó' Teee vörös ribanc... :DDD

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #431 üzenetére

    "mit linkeltél? kb semmit"
    Cáfoltam, hogy a Doomban nem RT volt. Cáfoltam, hogy az RT nem egyenlő a Ray Castinggal.
    Cáfoltam, hogy Doom nem a legtöbbet telepített játék.
    Cáfoltam, hogy a Minecraft modder előbb létrehozta az RT szoftvert és utána lett hardver.
    Meg sok minden mást is.

    Te inkább szubjektív véleményekkel dolgozol.

    "ezért mondtam, hogy a meglévőre, és ha nincs"
    Pontosan, nem volt, az Nvidia megcsinálta aztán jöttek rá a szoftverek. A Minecraft modder szoftvere se ment RTX hardveren. Ahhoz utana még meg kellene írnia, hogy működjön.

    "semmit se cáfoltál, nekem az nem cáfolat, hogy nem találsz valamit a googlen"
    Aha, a Google-ről írtam az első RT Battlefield V játékot, a Google-t linkeltem az RT es RC hogy nem ugyanaz, vagy hogy a Doom nem a legtöbbet telepített játék.
    De csak kamuzzál. Még a konkrét kérdést is belinkeltem, nem kell nekem hinni,megkeresheted magadnak.

    "RTX-es hw nélkül lehetetlen volt a raytrace realtime-ban"
    Te írtad fentebb, hogy nem volt, mert nagyon lassú lett volna.

    "eddig épp azt adtad elő"
    Azt adtam elő, hogy a moddered hardverre írta a szoftvert, nem a szoftver hozta el a hardvert minthogy a konzolnál te azt előadtad.

    "mi köze van bármiféle mostani gaming listának ahhoz, hogy mióta van RT?"
    Semmi, mióta kiderült a Doomban nem RT volt.

  • b.

    félisten

    válasz makkmarce #451 üzenetére

    Engedjétek el Plz... Nem akarjátok megérteni azt amit a másik mond. Több száz kommenten át magyarázzátok azt ami tök egyértelmű, 2 mondatot kellene megértenetek.
    Direkt félreértelmezitek amit a másik ír, pedig egyértelmű hogy Buster az RT@ DXR alapú játékfelhasználásról beszél te meg az RT ről mint technológiáról.
    Tehát Windows @ DXR -t hardveresen gyorsító grafikus kártya az az RTX volt. Ettől függetlenül természetesen a DXR alapú RT is megy nem RTX kártyán is hisz a GTX meg nem tudom talán AMD stb kártyákra is engedélyezve lett .
    Tehát ergó minkettőtöknek igaza van, vagy egyikőtöknek sincs, ahogy tetszik.
    Kell szoftver is és ahhoz megfelelő hardver is és ezt együttműködve optimalizálva fejlesztik ez főleg igaz a DXR -re ahol mindegyik gyártó és operációs rendszer tulaj benne van a közös fejlesztésben.
    Szerintem zárjátok le mert már igazából egyikőtök sem fogja azt mondani hogy igaza volt a másiknak hanem félre akarjátok értelmezni azt amit ír még 200 kommenten át. Nincs értelme ennek itt, egy helyben topog az off téma.

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #451 üzenetére

    Attól hogy ez hajtogatod meg nem lesz igaz.
    Ott vannak a linkek, a kikeresett források, Google-ből.
    Írtál valamit és bemásoltam a cáfolatot. Egyértelműen ott van, világosan. Felesleges tagadni, bárki számára elérhető és vissza is olvasható.

    "de tele van a net különböző verziókkal, ez 2011-es próbálkozás."
    "The sample program" "proof of concept"
    Nincs több kérdésem. Más random github próbálkozásokat esetleg? Ez már nagyon izzadságszagú.

    "itt csak te okoskodsz, hogy 2018 előtt nem létezett a számítástechnika."
    Újabb személyeskedés érvek helyett, bárki olvashatja én ilyet nem írtam sehol. De linkelheted nyugodtan. Vagy a kért statisztikát amit nem sikerült fentebb azóta sem.

    "hát nem, de ez téged ne zavarjon össze, hidd csak azt, hogy minden hw fejlesztés úgy készül, hogy nem tudják mit fognak legyártani."
    Én nem vagyok összezavarodva, én is ezt írtam.
    A konzol gyártók már tudják előre mit fognak legyártani, a piacon lévő és piacra készülő hardverekből. Ezekre készül utólag a szoftver a játék fejlesztőktől. Kapják devkitet tesztelni.

    " amik évtizedekkel megelőzik az imádott BF-edet."
    Real Time RT-vel? Aligha. Google linkeket kértél, megkaptad.
    Boxold le a Googleval. Te magad is írtad hogy ilyenek nem készültek mert nem lett volna elfogadható a sebesség.
    Miután lett hardver, ez megváltozott. Jöttetek a játékok.

    Plusz ugye a kiindulópont az volt, hogy a szoftverek/játék folyásolták be a készülő hardvereket, ami megint nem jön ki.
    De linkelheted Githubról a kész Battlefield V-öt 2018 előtt.

    "Tehát hazudsz is, mert sohase állítottam azt, hogy az a legtöbbet telepített. Csak így tovább."
    Felőlem mehet tovább a cáfolás, ezt irtad:
    "A DOOM mindenen is fennvolt és most is fennvan"
    "hazugság, %-osan a DOOM köröket ver még most is bármely AAA játékra"

    Tehát ha most is, akkor egyértelmű hogy nézhetjük a máig tartó helyzetet, azt pedig a már linkelt top 50 lista feketén fehéren megcáfolva. Tehát már hazudsz is.

    "nem ezt adtam elő"
    Én adtam elő. Már követni sem tudod a vitát? Legalább olvasd el amit írok, ha már válaszolsz rágalmazol.

    "Pedig de, tekinthetjük annak"
    Te tekinted max annak, egyéni vélemény.
    Most akkor ki tanulja meg a Google-t? Több forrás szerint sem ugyanaz a kettő.
    Ahogy az essentially same sem jelenti, hogy ugyanaz.

  • rolee9309

    csendes tag

    válasz makkmarce #432 üzenetére

    Komolyan offon hisztizel 2 hete??? Ha 2 hétig ment a balf**kodásotok, szerinted jutottatok valamire (a színvonal lehúzásán kívül persze)?
    Nincs jobb dolgod (dolgotok), csak ökörségekkel teleszemetelni a fórumot? Többen is írták, menjetek szobára, azt rendezzétek le így vagy úgy - gondolom ahhoz már nincs merszetek :P
    De te hogy képzeled, hogy az ilyen betonfejűek véget nem érő vergődése, "majd ha 200 kommenten keresztül okoskodok, mindenki elhiszi, hogy milyen okos, nagy valaki vagyok" miatt, mint ti van teleszemetelve már kb. minden cikk, azt amikor másokat ez zavar, még arrogáns módon kérdőre vonod, hogy mit hisztizik?
    Nincs életed a gép mellett vitatkozni a semmin kívül? Lehet ám privátot is írni, nem kell mutogatni magatokat a fene nagy feltűnési viszketegségetekkel.
    (Félreértések végett: ez nem csak rád, mindegyik renitensre kollektíven vonatkozik ez - szóval a személyeskedéssel se kell jönnötök legalább.)

    Részemről itt lezárva, egyre több a dologtalan retard.

    [ Szerkesztve ]

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #455 üzenetére

    "tehát megint ott tartunk, hogy lusta vagy keresni..."
    Te állítottál valamit, nem nekem kell alátámasztani.

    "90-es években 2018-as grafikát akartál"
    Hát te írtad az elején, hogy a mostani(next gen) konzolok hardverét a készülő next gen címek határozták meg és a fejlesztők. Tehát volt a szoftver és úgy jött a hardver, akkor hol a játék?
    A valóság meg az, hogy már kész hardverre kezdik ezeket írni a kapott devkitekre. Tehát hardver és úgy szoftver.
    Ezért jönnek az első valós next gen játékok csak évekkel a konzolok megjelenése után.
    Ezért jött a Battlefield V elsőként amiben a real time RT így ki lett használva, a hardver után.

    "több helyen is előadtad, hogy 2018 előtt nem volt realtime raytrace, holott évtizedekkel ezelőtt is volt."
    Mert így volt:
    "It took several decades to finally get to the point where we have GPUs that close that gap and let us make these ideas from the 80’s a reality."
    "Prior to 2018, it was been impossible for game developers to integrate ray tracing at runtime."

    "There is no way real-time RT could have been performed on a consumer graphic card until Nvidia unveiled the Nvidia Geforce RTX GPUs lineup in 2018. "

    "persze hogy tudják, miután beszéltek a game engine fejlesztőkkel, és csináltak egy teljesen más rendszert, mint PC-t"
    Ami ugye a linkelt források alapján így nézett ki, idézve a Game engine és játék fejlesztőkkel:
    -legyen erősebb cpu, legyen már PC-n alap SSD.
    Ez a nagy szoftver befolyás.
    A valóság meg az, hogy az AMD tervez custom hardvert a konzol gyártóknak. Az épp piacon elérhető hardverekből a többit a költségek alapján kivalasztják és jöhet a devkit.
    A mostani konzolok már inkább PC-k.

    "kezdeti realtime RT-s játékokban"
    Ilyen nem volt, 2018 előtt. Te is mondtad, nem érte meg.
    Na meg hardver se volt ami ezt gyorsított volna.

    "előtte is voltak, 30 évvel előtte is"
    Jah, ami nem real time futott vagy nem is RT-t használt.
    Meg valami sample github kód, nem játék. Ezeket kaptuk tőled.

    "PS5-öt az epic-kel mert nem volt rá befolyásuk"
    Linkeltem az érintettek nyilatkozatait. "more raw horse power" "NVME SSD"
    Hűha micsoda szoftveres befolyás. Biztosan Epic nand flash memoriák vannak az SSD controller mellett, nem Samsung vagy WD. Az SSD controllert meg az Ubisoft írta nekik.

    "Sohase éri utol egyik mostani játék sem pc-n, kb képtelenség a doom akkori népszerűségét megközelíteni a pc-s piacon belül"
    Egy játék népszerűségét abban mérjük, hogy abból mennyit adtak el összesen.

    "most is fent van minden platformon"
    Nem jelenti azt, hogyez a legnepszerubb. Ott a top 50 lista eladásban.

    "Az akkori %-os elterjedésről beszéltem" vs " A DOOM mindenen is fennvolt és most is fennvan"
    Aha. Belekeveredtél már.
    Tehát most hány %-ban van telepítve a Doom 1?
    Gondolom erről sem lesz statisztika tőled.

    'és a saját mondatodat se olvastad végig.. "
    Írtam valamit amit én állítottam.
    Erre te beirod hogy te ilyet nem mondtál.
    Már követni sem tudod a vitát.

    " akkor talán rátalálnál néha 2018 előtti cikkekre/tanulmányokra/programokra"
    Amik nem konkrét játékok real time RT-vel. Ez lett volna a feladat.

    "és akkor nem 2022-ben kezdődik a számítástechnika."
    Nem is ennek a történelméről van szó.

    "Arról nem is beszélve, hogy csak egy - jel letiltani, hogy ne az RTX-es cikkeket dobálja a raytrace-ről, és már bentebb vagy"
    Oké nézzük meg:
    what was the first game with ray tracing -rtx
    -Apr 1, 2022 · The first three episodes of Doom (1993) now support ray tracing thanks to this mod
    first game with real time ray tracing ? -rtx:
    -Jun 12, 2022 · According to Turn 10 Studios, Forza Motorsport will feature real-time ray tracing all the time. It's the first racing game ever with full

    Nem jön ki a narratíva sehogysem.

  • Albus_D

    aktív tag

    válasz makkmarce #466 üzenetére

    Én itt csak téged látlak trollkodni. Pont annyit ér a szavad, mint a hozzászólásaid. Semmit.
    Egy fanboy-t látok, aki minden amd hír alatt védi az amd-t. Ennyi.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák