Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ricsip

    addikt

    válasz Busterftw #412 üzenetére

    Ha letudtatok a vitatokat egymással, egy összeszerkesztett, letisztázott, korrekturazott verzióját a témának elfogadnánk 1 blogposztban. (Tudom, semmi nem lesz belőle.)

    -

  • makkmarce

    őstag

    válasz Busterftw #412 üzenetére

    "Battlefield V might have been the first game to support ray tracing"
    az nvidiás fanboyok szerint.
    a valóság meg nem ez
    "De Doomnál sem volt RT, Ray Casting "
    tehát nem tudod mi az az RT, az, hogy hányszor pattan a sugár, nem releváns.

    "De ezt többen leirták már neked."
    a laposföldesek is sokan vannak, attól még nem lesz igazuk.

    "Tehát hardver majd szoftver, ismét. Erős kártya már létezett, amire írta a szoftvert. Kösz a példát."
    és ismét butaságot mondtál.
    tehát szerinted a számítógépet úgy találták fel, hogy nem számolni akartak, csak pistike egy gépet csinált, nem céllal találnak fel semmit se.. gratulálok.

    probléma -> papír -> jelenlegi technológia -> hozzá hw, ha lassú a jelenlegi.

    tehát a shaderes verzió vígan futott a jelenlegi technológián, az nvidia meg gyorsabbat akart, ezért csinált egy HW-t hozzá. Attól még a technológia meg volt, használták is.
    Realtime RT meg volt sima CPU renderrel is, az hogy itt most shaderrel valósították meg, semmit se jelent. Linus-ék minden nagyobb procinál megcsinálják a software render crytek tesztet.

    "Ami overall mennyiség szempontjából teljesen Irreleváns."
    ezért nem overallt írtam, hanem akkor használatba lévő pc %-ot.. komolyan, szövegértés?
    ha akkor volt 100.000 gép, most meg 100.000.000, és akkor a 100.000-ből 95.000-ren fennt volt, most meg a szuper játékod a 100.000.000-ból mondjuk 20.000.000-n, akkor hiába adtak el többet a tiedből, a doom elterjedtebb volt a maga idejében. Szomorú, hogy ezt így szájbarágósan meg kell magyarázni.

    "Who created ray tracing?"
    SGI volt talán az első aki számítógépen alkalmazta 1982-ben.
    szívesen.
    Kb akkor ostobaság az RT kezdetét a 2018-hoz kötni, mint mondjuk az osztás létezését az első intel procihoz, ami már tudott osztani. Ha jövő héten kiad az nvidia egy pitagorasz számító modult, akkor onnantól létezik a tétel? Eddig nem tudtunk számolni, nade majd most.

    kis történelem: az első gépek nem tudtak kivonni, osztani, szorozni, csak összeadni, ráadásul később is minden műveletet az összeadásból vezettek le(talán már általánosban is tanítják a bináris komplementer képzést és annak használatát). Tehát egy szorzás sok összeadás volt, de mikor elkészült az egy órajel alatt működő szorzás, akkor nem kiáltottak fel, hogy hurrá, feltaláltuk a szorzást. Csak örültek, hogy gyorsabb lett, mint eddig.
    Még 2000-ben is dolgoztam olyan processzorra, amin NEM volt osztás, csak annak software-es emulációja. Ezért az osztást kerültük a programban.
    Ugyanez az RT, évtizedek óta van számítógépen, csak most gyorsabb. Ennyi.

    "ki a francot érdekel a DXR? "
    "Az egész játékos piacot (+RTX kártyák után sok mindenki mást is, aki RT-vel dolgozik, filmipar stb)"
    ez egy könyvtár, ha jövő héten kiadják a SXR nevűt, akkor ők lesznek azok akik feltalálták a raytrace eljárást?
    Tehát azt állítod, a DXR előtt a filmipar nem használt raytrace-t.. merész állítás, szerintem nem kevés PIXAR mérnök húzna téged ezért vasvillára.

    okoskodom, tehát vagyok

Új hozzászólás Aktív témák