Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Busterftw

    veterán

    válasz Goll-r #20 üzenetére

    Mondom, nezz (egyelore szintetikus) leakeket, egyaltalan nem igy nez ki a dolog.

    De ha csak a 12600k vs 5800X viszonyat nezzuk, ott sincs valos felhasznalasban hatalmas teljesitmenybeli es fogyasztasbeli kulonbseg.

  • Busterftw

    veterán

    válasz carl18 #22 üzenetére

    A kepletbol a 13900k 24 magja azert hianyzik, egy 24 magos (lehet akar kis mag hybridben ugyanugy) egy Ryzen 7000 fogyasztasa hogy alakulna?

  • Busterftw

    veterán

    válasz tibaimp #32 üzenetére

    Nem tudtad? Aki AM platformon van, evente cserel Ryzen-t.
    Sot aki Ryzen 5000 megjelenes utan epitett uj gepet, eloszor ok is Ryzen 1000-el kezdtek es ugy mentek vegig az AM4 palettan Ryzen 5000-ig.

    [ Szerkesztve ]

  • Busterftw

    veterán

    válasz Cefet #41 üzenetére

    Ezt hogy erted?
    A 12600k-t hasonlitottam az 5800X-hez, es az elerheto leakeket ugy altalanossagban.

    Ott a 13600K a 7700X elleneben, szerintem nincs szegyenkeznivaloja, bar arakat es valos felhasznalast nem ismerunk.
    Viszont nem en vagyok az, akik tesztek hianyaban itt RIP AMD-znek.

  • Busterftw

    veterán

    válasz Albus_D #296 üzenetére

    Teljesen mindegy, mert mar az elozo gennel is ezt hallgattuk, hogy majd milyen szar lesz PC-n (az Nvidiasoknak), mert konzolra fejleszt mindenki es ott AMD van. Aztan oscar bacsi meg nem gyutt.

    De majd most!

    [ Szerkesztve ]

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #320 üzenetére

    Total War Warhammer szeria, Anno 1800, Star Citizen (ha megjelenik).
    Ha AAA minoseget es nem budgetet nezunk akkor ott a Kingdom Come: Deliverance.
    Halo Infinite Multi is PC only.

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #330 üzenetére

    Teljesen irrelevans, AAA jatek csak PC-re.

    "Nincs konzoltól független AAA játék."
    Konzoltol fuggetlen AAA jatek. Nincs konzolra.

    Az AAA nem csak budgetet jelent. Az Anno 1800 aligha kis budget, ahogy a Halo Infinite multis verzioja sem, a Total War Warhammer szeria is flagship cucc a studional.

    "A starcitizen nem tudom mivel megy"
    PC-vel megy, minden idok legdragabb AAA jateka, megha early access is.
    De megveheto, letoltheto es jatszato. Konzolra nincs.

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #337 üzenetére

    Miert, barmilyen mas jatek, ami jovoben keszul, milyen hatassal van a kovetkezo PC vagy konzol hardverek fejlesztesere?
    Szerinted a PS5/Xbox azert kapott ilyen hardvert, mert a COD Black Ops Cold War meg a Vanguard, Battlefield 2042 fejlesztese hatarolta be milyen hardver kell a konzolkba?

    Forditva ulsz a lovon, adott hardverrel fejlesztenek a jatek gyartok, nem pedig a hardver gyartok fejlesztenek a kovetkezo AAA cimre.

    "Ráadásul egy nem létező(soha el nem készülő) játékkal példálózol."
    TW Warhammer tobb resze, de ugy maga a sorozat, Anno 1800 megjelent jatekok.
    De a Star Citizent is megveheted es jatszhatsz vele.

    "és ez mit is jelent?"
    Ez azt jelenti, hogy a fenti allitasod nem igaz.

    "hogy a starcitizen milyen hatással van a következő generáció GPU-k fejlesztésére"
    Sehogy, ahogy egyik jatek sincs hatassal.
    Ezert is volt elobb RTX 2000 kartya, aztan jottek a jatekok RT-vel.
    Nem pedig valami konzolos AAA jatek miatt kezdett bele az Nvidia RT kepes hardvert fejleszteni.

    [ Szerkesztve ]

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #350 üzenetére

    Nem, hanem amikor kesz az elso hardver sketch, akkor folyamatosan kapjak a devkiteket.
    Eloszor kapnak egy takolt hardvert es igy tovabb. Ezen futtatjak az elso kodokat es a jatek teszteket.
    Ha neked lenne igazad, akkor startkor nem 1 darab next-gen nyito cim lenne es nem csak evekkel kesobb jonnenek az igazi next-gen cuccok.
    Lassan 2 eve megjelent a PS5, hol vannak a next-gen jatekok? De PS4-nel is a konzol eletutja vegen jottek az igazan jo jatekok, nem pedig az elejen. Mert a hardverhez igazodnak idovel a szoftverek.

    Over 10% of developers are making games for the next generation - 2020 januar
    "With next-generation consoles just around the corner, developers are beginning to shift their projects to the new hardware, though they aren't ready to abandon the current consoles fully any time soon."

    Igaz 2012-es, de a nagyokat kerdezik mit akarnak a kovetkezo konzoltol:
    - Sweeney and Epic want to see introduced in the next generation of consoles: "Raw performance,"
    - Get a really powerful GPU in there, let us be able to do GPGPU effects.
    "I'd be saying [to console makers] definitely 'give us a lot of GPU to play with, and 10 times as much of everything we've had before" - Crytek
    - I'm hoping for a much more fluid means of providing updates to consumers - Capcom
    -To help us be a better developer, the consoles would have to be more similar between each other than they are today - Ubisoft
    - The developer heart in me says 'give me all the power you've got,' when it comes to CPU and GPU and memory and BUS speeds -- just bring it. Give me a platform that is easy to develop for with a hardware setup that isn't too unique. The more streamlined it is with the other platforms, the better. - DICE

    Ezt hivjak "requirement capture"-nek. Tehat a devek erosebb hardvert akarnak es olyan hardvert/kornyezetet amire konnyebb fejleszteni. Viszont a konzol gyartok dontik el, hogy az elerheto (PC) hardverekbol mi lesz vegul, mert azt is szamitasba kell venni, hogy az mennyibe fog kerulni. Tehat semmilyen modon nem befolyasoljak ezt a dontest a game enginek meg hogy milyen jatek keszul MAJD a kovetkezo konzolra.

    "Itt csak te ülsz fordítva a lovon, ha azt hiszed a hw fejlesztők a sw fejlesztők nélkül saját kútfőből fejlesztenek."
    Ezt senki nem mondta. RT is letezett mar az RTX kartyak elott, viszont ahhoz kellett elobb RT kartya, es utana jottek az RT-s jatekok.
    Elkeszul a next gen konzol es utana jonnek a next-gen jatekok. Persze a keszulo hardvert elobb megkapjak tesztelni, de ennyi.

    Tehat a konzol eseteben a next gen konzolra keszulo jatek nem hat ki a hardver fejlesztesre.
    Az igeny annyiban van felmerve, hogy "adjatok tobb CPU-t es GPU-t.
    A kapott hardverre keszulnek a szoftverek. Lasd elozo genek es lasd a fenti kommenteket.

    De a 3D kartyaban sem vagyok biztos, pl az NV1 egy evvel a Quake elott jott ki.
    A Matrox Millenium 3D gyorsito egyutt jott a Nascar Racing-el ami azt hasznalta ki.

    [ Szerkesztve ]

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #357 üzenetére

    Olyan nem tortent a konzollal kapcsolatban.
    A Sony ult le az AMD-vel, mert ok gyartjak a konzolba a custom cuccot.
    Ezekbol a lehetosegekbol valogat a Sony es Microsoft.

    Aztan a Sony/Microsoft ul le az Epic-kel, hogy erre gondoltunk es tessek itt az elso oszeollozott devkit, probalgassatok. Ekkor meg semmilyen next gen jatek nincs teriteken.

    Nem az tortenik, hogy az Epic odaszol a Sonynak, hogy te mi mar keszitjuk a Fortnite 2-ot, szolj mar az AMD-nek, hogy ez meg ez a hardver legyen.

    De ha van mas es jobb forrasod, johet.

    "A gyártók akár a megjelenés előtt 1 évvel küldenek nextgen dev kitet előre, ha kérsz"
    Pontosan, nem a jatekfejleszto kopogtat a Sony-nal, hogy keszul az uj jatekunk ez meg ez kell hozza. Forditva. Ezert jon evekkel kesobb next gen jatek a konzol megjelenese utan.

    "és mikor mi fejlesztettünk PS-re"
    Pontosan, nem a szoftveretek kore raktak a PS-t, azon es arra fejlesztettetek.

    "ez már nem így van szerencsére, mert akkor 5 évet várhatnál az első komolyabb nextgen játékra."
    Azt irtam utana jon, nem azt hogy a polcrol levett konzol utan allnak neki.
    Szoval de, igy van.
    The first exclusive shooter on the PS4 may as well be a shiny PS3 game. On the other hand, The Last of Us 2 and Ghost of Tsushima are rivaling and even surpassing visuals and gameplay for next-gen counterparts like Halo Infinite.

    "RT-s játékok az után jöttek, hogy az nvidia befizette magát pár helyre."
    Tehat elobb volt hardver mint szoftver. Koszi.

    "Addig senki se vesződött vele. "
    Persze, mert nem volt hardver addig, amit az atlag user meg tudott venni.
    Hardver, majd szoftver.

    [ Szerkesztve ]

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #361 üzenetére

    "nem, a launch címeket megrendelik mikor már készül a konzol"
    Amiket mar a meglevo konzolon tesztelnek. Az osszeollozott devkitet, majd kapjak a vegleges designt. Szoval de.

    "ezért induláskor van már pár(lásd mondjuk mostani RTX-es pókember ps5re)"
    A PS4-re keszult remastered kiadas jelent meg ra, nem pedig next-gen PS5 cim.
    A PS4 elobb volt, mint a pokember.

    "Tehát az új pókember RTX-el, az egy ps4-es játék? nekem nem tűnt annak."
    Az. RT kerult updattel egy meglevo jatekba.
    RT pedig akkor kerult bele UTANA amikor volt RT kepes konzol, mert a PS4 meg nem volt az.
    Tehat elobb hardver, utana szoftver.

    "The Unreal Engine 5 demo "
    Aha es hol a jatek? Sehol. Majd talan jovore lesz ilyen jatek PS5r-re, ket evvel a hardver megjelenese utan. Ne a techdemo legyen mar alap.

    "nem, RT-s játék előtte is volt"
    "Battlefield V might have been the first game to support ray tracing, but Metro Exodus was the first game to integrate real-time ray-traced global illumination technology."

    Aha, mese, habbal. RT kartya volt elobb, aztan jottek a jatekok.

    "a crytek mutatta meg, hogy célhw nélkül is lehet gyors és szép RT-t csinálni, miután az nvidia demózta az RTX-et"
    Igen demoztak, miutan megjelent az RTX szeria. Amiken mellesleg gyorsabban futott a cytek demo.

    "Nem volt előbb a HW."
    Pedig az osszes pelda es forras ezt igazolja.

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #367 üzenetére

    "dehogy kínlódnak az előzővel"
    Milyen előzővel? A next gen készülő játékot és a launchra készülőt az első devkiten tesztelik. Ezért kapják meg előre.

    Ha előző konzolrol beszélsz azzal is kínlódnak, mert a next gen konzolra launch címek többségben jönnek a régire is, sőt ahogy a Póker példa mutatja, PS4 címeket upgradelnek PS5-re.
    Az igazi next gen címek ezért jönnek csak évekkel a launch után. Tehát hardver előbb, szoftver később.

    "nem az első volt, amiben RT effect volt, ne bohóckodjunk már."
    A linkeden nem találtam meg ezeket a játékokat. Tehát melyik RT-t használó játékok jöttek a Battlefield V előtt?

    "Tehát ez a verzió PS5-el jött (persze PS4-re is megjelent, ahogy sok más játék több platformra is jön, csak visszabutítják)."
    Nem, megcsinálták PS4-re viszont a játék kihasználja az erősebb hardvert (60fps) és az RT-t.
    Ugyanez történt a spider man remastereddel is.
    Ez egy upgraded verzió, nem next gen.
    A next gen játékok ismérve általában az, hogy nem jelennek meg előző genre.

    "Az EPIC NEM játékot, hanem ENGINE-t fejleszt legfőképp, és abból majd VALAKI csinál játékot."
    Mindkettő hozzáférhet a devkithez.

    "Nem érdekel hol a játék, a vita nem erről szólt"
    De, konkrétan a játékokról szólt. Amire kaptál pár példát is.

    "Konkrétan olyan HW-t kértek"
    Igen a igények fel voltak mérve, ezt írtam is ez a "requirement capture", a tényleges specifikációt a hardver gyártókkal boxolják le és hoznak döntést és nem azért mert az Ubisoft a már készülő next gen játéka ilyen-olyan hardvert kér, ahogy azt te állítottad.

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #371 üzenetére

    "hogy launch-nál legyen fejlesztőeszközük."
    Milyen launchra? Devkiten kapják előbb es megy a játék fejlesztés arra. Hardver ekkor már létezik, a next gen játék még nem. Tehát nem a készülő next gen játék határozza meg, hogy a Sony mit rak a konzolba, hanem a hardver a játékot.

    " de ez ne zavarjon össze."
    Nincs zavar. Egyértelmű hogy mikor jönnek az előző genre készült és csak upgrade játékok és mikor jonnke9a tényleges next gen játékok. Lásd PS5. Lásd bármelyik konzol gen.

    "kevered a másik pókemberrel."
    Nem keverem, ez is van PS4-re mert arra lett fejlesztve, a PS5 verzió csak egy upgrade, ami kihasználja az erősebb hardvert.
    Ezt wikin a Sony fejes is mondta. A 60fps az erősebb hardver miatt van.

    "ne keverd az nvidiás cuccot a raytrace eljárással, az egyik a gyorsító, a másik az eljárás."
    Az Nvidia cucc az sztenderd DXR. Játékokról van szó és ez az alap, erre te belinkeled hogy mi az a RayTracing.
    Tehát továbbra is várjuk a Battlefield V előtti RT-s játékokat.

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #375 üzenetére

    Jah, az AMD SoC-t valójában az Ubisoft meg a Crytek dobta össze.

    "senki se mondta, hogy nem jött ki rá"
    És nem is PS5 cím, ami köré építették a PS5-öt.

    "kezdem azt hinni, hogy neked fogalmad sincs, hogy mi az az RT..."
    Dehogy nincs rengeteg RT cikk született miután kijött az RTX széria. ph-n is van elég sok.
    Én is próbáltam Battlefield V alatt és azóta több címmel is, ahogy az RTX hardver után jöttek a több és több RT-t használó címek.

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #377 üzenetére

    De tudom mi az az RT.
    Azt nem fogod fel, hogy a többségnek PC-n és most már konzolon az RT az az amit a játékokban be tud kapcsolni.
    Az átlag user azt sem tudta mi az, amíg a DXR szabványra nem hozta ki az Nvidia az RTX szériát. A többségnek ez az RT.

    A kutyát nem érdekli, hogy 1985-ben már szekrényi gépekkel RT képet rendereltek 3 hétig.
    Itt elsősorban a real time RT lett 2016-tól elérhető ami már a játékokban is elfogadható lett a többségnek, a consumer kártyák megjelenése miatt.

    Szóval igen, az átlagnak elérhető RT addig nem létezett, sem azok az effektek amik valós számolást csináltak a játékokban, az RTX széria megjelenése előtt.

    Szóval ha már értő olvasás, akkor le eshetett volna hogy játékokról/PC/konzolokról van szó, nem pedig az RT történelméről.

    [ Szerkesztve ]

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #381 üzenetére

    És az RT-t a játékokban nem fejlesztők írták a hardverre?
    De.

    "hogy mi a valóság."
    A valóság az, hogy a játék fejlesztésben akkor lőtt ki és került mainstreambe az RT mint eljárás és fogalom, miután be lett jelentve az RTX széria és az elkötelezettség Nvidia, a játékokat fejlesztők és utána a többi hardver gyártók részéről.
    Az első RTX széria után jöttek a játékok, majd jött az AMD a piacra, jöttek a konzolok és az Intel is.
    A játékokban pedig egyre általánossá vált az RT alkalmazása a DXR szabványra. Ez a valóság.
    Innentől lett raklap RT magyarázó cikk a neten, a hardvergyártóktól, a játékfejlesztőktől ésatöbbi.

    "azoknak akik először kb 10 éve láttak számítógépet, attól még a többi is létezett,"
    Nem az RT és a real time RT nem létezett, hanem hogy mikor tört be a játékoknál és a játékosoknál majd vált a hardverekkel és utána kézzelfogható szoftverekkel elérhetővé.

    RT-vel már a videós haverom cége is foglalkozott 2012-ben Londonban amikor odaköltöztem és dolgoztam náluk, de annak nincs köze a játékokhoz. Senki nem vitatja, hogy az RT előtte nem létezett.

    "mert a doom nem pc-s játék?"
    Prior to 2018, it was been impossible for game developers to integrate ray tracing at runtime. A cikkből.
    Az Nvidia sem mondd mást.

    "So, Quake III had ray traced lighting, what was called “radiosity”, with lightmaps. And that introduced the ray tracing “look”.

    Doomnál pedig" ray castingről" beszél.

    "Ray casting is distinct from ray tracing, with ray casting being a rendering algorithm which would never recursively trace secondary rays, while ray tracing is capable of doing so. Ray casting is also simple to use compared to other rendering algorithms such as ray tracing."

    Ez utóbbi a Battlefield V-nél volt lehetséges először, a hardverek után.

  • Busterftw

    veterán

    válasz KisBundi #384 üzenetére

    Nem nem, megmondták már hogy a készülő szoftver teremti elő a hardvert. A Battlefield V RT-vel már kész volt és amiatt készült el az RTX széria.
    Az Nvidia nem tehetett mást, a DICE az asztalra csapott.
    Ahogy az Epic is megmondta a Sony-nak és az AMD-nek milyen hardvert fejlesszenek és rakjanak össze.

  • Busterftw

    veterán

    válasz DudeHUN #387 üzenetére

    Ezt bármelyik generációra igaz volt.
    Mi ezen a meglepő? Szerinted miért került gyorsabb CPU/Ram/ssd? Mert az AMD folyamatosan fejlesztett, konzol ide vagy oda.
    A konzol az piacon elérhető hardverekből lesz végül.

    Miért furcsa, hogy amikor már PC-n évek óta elterjedt az SSD, az lesz az alap a következő konzolba?
    Az SSD is azért született mert az Epicnek meg az Ubisoftnak kellett valami gyorsabb a készülő játékukhoz mint a HDD.

    De amúgy nem éppen ez a probléma, hogy jönnek a gyorsabbnál gyorsabb hardverek, a 16 magos Cpu-k, meg a 10000mb/s SSD-k, a játékok meg ott szotyiznak fél gőzzel.
    Nem jön ki a narratíva.

    "Cerny cites Epic Games founder Tim Sweeney, among others, as saying that the slow hard drive technology in previous consoles was holding developers back."
    Tehát bottleneck volt a PS4 HDD, ugye sokan már cseréltek SSD-re, mekkora befolyás köszi Epic.

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #394 üzenetére

    De abból lett.
    Piacon kapható hardverbol lett, amit nem az Epic bájolt oda szoftverrel, hanem az AMD és a többi gyártó kifejlesztett és piacra dobott.

    "hazugság, %-osan a DOOM köröket ver még most is bármely AAA játékra"
    Milyen % az? Valami szubjektív vélemény alapján?
    Mi köze ennek ahhoz, hogy a real time RT Battlefield V előtt nem volt játékokban? Ez nem hazugság hanem tény. Egy szimpla Google keresés kidobja.

    "A DOOM mindenen is fennvolt és most is fennvan"
    Ez is valami hasraütés statisztika mi? Csak mert a
    List of best-selling video games Wikiben a Top50-ben sincs ott.

    "ahogy a minecraftos példa is mutatja."
    Két évvel az RTX széria után jött RT. Nem shadinges modder bohóckodás, hanem real time RT.
    Minecraft's blocky aesthetic was originally upgraded as part of the ray tracing launch for the Windows 10 version of the game in December 2020.

    " nem nem ott.. a BF5 volt az első, ami az NVIDIA megoldását használta."
    Az Nvidia megoldása a szabvány DXR -ra épül, ahogy az AMD és Intel megoldása is. A BF V volt az első játék, ami real time RT-t használt. A gagyi kiszámolt modder tákolmányokról szó sincs.
    A Crytek megoldása is pont itt vérzett el, mert jaj nem kell hardver aztán kiderült kb nagyon kevés valós RT-t számol.
    (ami mellesleg ugyanúgy gyorsabb volt a fix tensor magokon)

    "még a 480-as AMD-n is egész jól futott."
    Jah pont azért, mert teljesen meg volt vágva:

    "Neon Noir makes a number of smart shortcuts to maintain performance that are important to mention. The first of which is the distance at which objects made of triangles are actually ray traced - in the demo, this is clearly limited."

    'A second area of optimisation occurs from the type of reflections that are represented - surfaces that are more rough, but still reflective, do not get ray traced reflections on them."

    "this is similar to how Battlefield 5's low and medium settings work, by limiting reflections to only the more mirror-like surfaces."

    "Another optimisation is how certain objects are traced via the use of less detailed, lower polygon versions of the objects."

    "The final area of obvious optimisation comes from the resolution at which the ray traced reflections are rendered at. Neon Noir ships with ultra and very high quality presets, with the former opting for quarter resolution reflections - native 1080p in a 4K scene, as an example. Very high shifts down to an even lower resolution, perhaps as low as one eighth native resolution."

    Ez olyan mintha annak örülnél, hogy valami 720p low poly Cyberpunk 2077 utánzat játék milyen jól fut az RX 480-on, miközben köhögne a valós játék alatt 4K-ban.

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #397 üzenetére

    Ehhez képest RTX megjelent majd utána a real time RT a játékokban. Az állításodról konkrétan egyszerűen cáfolható, mert az RTX kártyák negatívumanak minden tesztelő azt hozta ki, hogy nincs vagy kevés a real time RT kihasználó játék, mert ezek később jöttek.

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #411 üzenetére

    "senki se beszélt realtime-ról, arról volt szó, hogy"
    Én beszéltem neked róla mint példa, hogy előbb volt RT hardver és utána azt kihasználó játék. És mivel PC-ről és konzolrol volt szó, egyértelmű hogy a DXR alapú RT az alap, mert előtt egyik konzol vagy otthoni PC-n sem volt RT hardver sem szoftver.
    De ezt többen leirták már neked.

    De ha gondolod beszélgethetünk a 16.szazadi RT-ről is Dürertől, a Wikin azt is említik.

    "A google keresésed nem ezt dobja ki"
    Rosszul keresel.
    What was the first ray tracing game?
    Battlefield V might have been the first game to support ray tracing, but Metro Exodus was the first game to integrate real-time ray-traced global illumination technology.

    Word first ray traced game
    BattlefieldTM V was the first game to launch with ray-traced reflections, and in DICE's implementation reflections are selectively applied to reflective surfaces such as water and glass.

    Who created ray tracing?
    Today, we're sharing a big part of the story of how modern ray tracing came to be from one of its pioneers, J. Turner Whitted. Now with NVIDIA Research, Whitted wrote the seminal paper, “An Improved Illumination Model for Shaded Display,” which serves as part of the foundation for modern ray-traced computer graphics.

    "A megjelenésekor %-osan amin elfutott azon gépek kb 95%-án fennt volt."
    Ami overall mennyiség szempontjából teljesen Irreleváns.
    Most vagy a játék piacot nézünk vagy semmit.
    De Doomnál sem volt RT, Ray Casting volt, ezt is írtam és linkeltem a kettő nem ugyanaz.

    " ez egy kiadás"
    Ez A kiadás. Hivatalos megjelenés, hivatalos kiadás.
    " minecraft raytrace without rtx"
    2019 áprilisi post, azt írja kb 1 éve dolgozik rajt, hát nem tudom, RTX 2000 széria meg 8 hónapja megjelent.
    De meg amúgy is hatalmas öngól:
    "It doesn't require any special hardware or an RTX card, just a modern GPU with decent horsepower! "
    Tehát hardver majd szoftver, ismét. Erős kártya már létezett, amire írta a szoftvert. Kösz a példát.

    "ki a francot érdekel a DXR? "
    Az egész játékos piacot (+RTX kártyák után sok mindenki mást is, aki RT-vel dolgozik, filmipar stb)

    "azért mert nem az NVIDIA kártyát használja"
    AMD/Intel is létezik.

    "tudjuk az nvidia RTX-nek nincsennek határai"
    Ez nem az Nvidáról szól, hanem arról, hogy a szoftveres CRYTEK megoldás a többi játékos RT implementációhoz képest egy low settings RT, sokkal több shortcut-tal és te annak örülsz, hogy ez milyen jól fut szoftveresen bármin.

    Nekem az nem meglepő, hogyha elindítok egy játékot low beállításokkal, kikapcsolom az összes AA-t meg lehúzom az effektet, az jól fog futni egy gyengébb kártyán is.
    Több játék eltérő módon és több szinten alkalmazta az RT-t 2018 után, ezért van az, hogy a BF V RT-vel nem terheli meg annyira a kártyámat, de egy Control/Cyberpunk 2077 igen.
    Utóbbinál több és jobb az RT effekt.

    "Nem véletlen nem használták a fejlesztők,"
    Mert nem volt kellően erős hardver megcsinálva. Egészen 2018 ig. Tökéletes volt? Nem, ma sem az, de valahol el kellett kezdeni.

    "miután fizetett az nvidia, hogy beleerőltessék."
    Ja igen azért lett az AMD title Godfallban RT mert az Nvidia fizetett.

    Sajnos még mindig fogalmad sincs az egészről, de vergődhetsz tovább nyugodtan. De majd megmagyarázod hasonló szubjektív hater módjára, hogy az Nvidia biztos pénzt adott az AMD-nek is. A fejlesztőket érdekli az RT, Nvidia ide vagy oda.

    "Az egész érvelésed arra hasonlít, mintha azt állítanád, hogy a tesla előtt nem volt villanyautó. "
    A te érvelésed meg az, hogy a Metro, Control, Godfall stb már évek óta vártak a launch-csal, ott porosodtak a játékaik RT-vel, majd a hatalmas lobbi és igény miatt az Nvidia megteremtette elsőként a hardvert, majd AMD és Intel.
    Véletlenül sem fordítva történt.

    "Most se ad túl sokat hozzá az RT, de mivel a konzolgyártók már megkövetelik, ezért marketing szempontból már bele kell rakni."
    Most akkor már nem az Nvidia fizeti le őket, hanem a Sony és a Microsoft? Megegyeztek, első két évet az Nvidia fizeti a fejlesztőknek utána meg az konzol gyártók.

    [ Szerkesztve ]

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #415 üzenetére

    "az nvidiás fanboyok szerint."
    A Google/Bing kereső Nvidia fanboy? Uff.
    Jah értem már az Nvidia még a Google-is és a tech hirportálokat is lefizette, elsiklottam efelett.

    "tehát nem tudod mi az az RT, az, hogy hányszor pattan a sugár, nem releváns."
    De tudom azt, hogy a Ray Tracing és a Ray Casting nem ugyanaz. De Google-t itt is lefizették.

    "Ray casting is distinct from ray tracing, with ray casting being a rendering algorithm which would never recursively trace secondary rays, while ray tracing is capable of doing so. Ray casting is also simple to use compared to other rendering algorithms such as ray tracing."

    Nem relevancia kérdése, hanem hogy a Ray Castingot próbálod itt Ray Tracingként eladni amikor a kettő nem ugyanaz.
    Te írtad, RT-ről van szó. Persze nem mindenki érthet hozzá.

    " és ismét butaságot mondtál."
    Én? Hát az általad linkelt cikkből idéztem.
    Hardverre jött a szoftvere.

    probléma (nincs real time RT-s játék elfogadható szinten) -> papír (Nvidia/AMD/Intel hardvert tervez) -> jelenlegi technológia (fix/nem fix funkciós egységek) -> hozzá hw (RTX/Radeon/Arc) -> jönnek a hardverre az RT-s játékok.

    Kijavitottam neked, ahogy történt.

    "Realtime RT meg volt sima CPU renderrel is"
    Hát én ilyen játékot nem láttam. Linkeld már Steamen légyszíves.

    "a doom elterjedtebb volt a maga idejében"
    A konkrét statisztikát erről linkeld majd azért. Bár mindegy mert nem volt RT ezt már olvashattuk a forrásból. Addig ezt bedobjuk a szubjektív hsz kategóriába.

    "Ugyanez az RT, évtizedek óta van számítógépen, csak most gyorsabb. Ennyi."
    Játékokról és konzolokról van szó még mindig.
    Ezek pedig a hardverek után jöttek. Vagy te nem emlékszel arra az időszakra, amikor az RT-s játékokra várni kellett? Tucat cikk van a témában, sőt még az RT-s játékok listáját is sokan követik, hogy 2018 óta épp mennyi van.

    "Tehát azt állítod, a DXR előtt a filmipar nem használt raytrace-t"
    Nem, azt állítom hogy az egész ipart (nem csak játék) érdekli a DXR.
    Persze egyszerűbb terelni és a számba adni a dolgokat.

  • Busterftw

    veterán

    válasz pato120 #416 üzenetére

    Általában a fórumon így szokott lenni, amikor elfogynak az érvek. :(

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #420 üzenetére

    "tehát annyi az össz érved, hogy bénán keresel googlen?"
    Én kikerestem és be is linkeltem. A te érved meg az, hogy az nem jó. Tehát 0 érv.

    "pedig de, az"
    Kikerestem és több forrás alapján sem az.
    Aztán hogy te mit hiszel minek, egyéni szubjektív probléma.

    "algoritmus nélkül NEM tudsz hw-t fejleszteni"
    Aminek ehhez a modhoz semmi köze. Ő nem hardver fejlesztő.
    Hardverre írta a szoftverét és nem fordítva.

    "ott volt a minecraft, vígan ment RT kártya nélkül is"
    Jah, nem RTX hardverre írta hanem másikra.
    Hardver->szoftver.

    "több játék sima raytrace-el"
    Csak nem real time, ami a konzoloknál és PC-n van. Amiről eddig szó volt.

    "felesleges neked bármit linkelni"
    Se azt a játékot se a statisztikát nem linkelted még.
    Persze egyszerűbb terelni.

    "mondja az, aki soha semmilyen érvel nem áll elő"
    Cáfoltam érvekkel és forrásokkal a szubjektív véleményeid.
    Többször ott volt az alkalom hogy ezeket alátámaszd.
    Annyira futotta lekezelően, hogy azt sem tudom mit írok meg nem értek hozzá Jah és az Nvidia lefizette őket.

    Nem nekem írták ezt, hanem neked. Na vajon miért.

    "In late 1995, Doom was estimated to be installed on more computers"
    Jah, csak itt nem 95-ről van szó, hanem magáról az RT-ről, linkeltem a TOP 50-es listát.
    Persze teljesen Irreleváns, mert Doomban Ray Casting volt.
    Linkeltem fenn.

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #431 üzenetére

    "mit linkeltél? kb semmit"
    Cáfoltam, hogy a Doomban nem RT volt. Cáfoltam, hogy az RT nem egyenlő a Ray Castinggal.
    Cáfoltam, hogy Doom nem a legtöbbet telepített játék.
    Cáfoltam, hogy a Minecraft modder előbb létrehozta az RT szoftvert és utána lett hardver.
    Meg sok minden mást is.

    Te inkább szubjektív véleményekkel dolgozol.

    "ezért mondtam, hogy a meglévőre, és ha nincs"
    Pontosan, nem volt, az Nvidia megcsinálta aztán jöttek rá a szoftverek. A Minecraft modder szoftvere se ment RTX hardveren. Ahhoz utana még meg kellene írnia, hogy működjön.

    "semmit se cáfoltál, nekem az nem cáfolat, hogy nem találsz valamit a googlen"
    Aha, a Google-ről írtam az első RT Battlefield V játékot, a Google-t linkeltem az RT es RC hogy nem ugyanaz, vagy hogy a Doom nem a legtöbbet telepített játék.
    De csak kamuzzál. Még a konkrét kérdést is belinkeltem, nem kell nekem hinni,megkeresheted magadnak.

    "RTX-es hw nélkül lehetetlen volt a raytrace realtime-ban"
    Te írtad fentebb, hogy nem volt, mert nagyon lassú lett volna.

    "eddig épp azt adtad elő"
    Azt adtam elő, hogy a moddered hardverre írta a szoftvert, nem a szoftver hozta el a hardvert minthogy a konzolnál te azt előadtad.

    "mi köze van bármiféle mostani gaming listának ahhoz, hogy mióta van RT?"
    Semmi, mióta kiderült a Doomban nem RT volt.

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #451 üzenetére

    Attól hogy ez hajtogatod meg nem lesz igaz.
    Ott vannak a linkek, a kikeresett források, Google-ből.
    Írtál valamit és bemásoltam a cáfolatot. Egyértelműen ott van, világosan. Felesleges tagadni, bárki számára elérhető és vissza is olvasható.

    "de tele van a net különböző verziókkal, ez 2011-es próbálkozás."
    "The sample program" "proof of concept"
    Nincs több kérdésem. Más random github próbálkozásokat esetleg? Ez már nagyon izzadságszagú.

    "itt csak te okoskodsz, hogy 2018 előtt nem létezett a számítástechnika."
    Újabb személyeskedés érvek helyett, bárki olvashatja én ilyet nem írtam sehol. De linkelheted nyugodtan. Vagy a kért statisztikát amit nem sikerült fentebb azóta sem.

    "hát nem, de ez téged ne zavarjon össze, hidd csak azt, hogy minden hw fejlesztés úgy készül, hogy nem tudják mit fognak legyártani."
    Én nem vagyok összezavarodva, én is ezt írtam.
    A konzol gyártók már tudják előre mit fognak legyártani, a piacon lévő és piacra készülő hardverekből. Ezekre készül utólag a szoftver a játék fejlesztőktől. Kapják devkitet tesztelni.

    " amik évtizedekkel megelőzik az imádott BF-edet."
    Real Time RT-vel? Aligha. Google linkeket kértél, megkaptad.
    Boxold le a Googleval. Te magad is írtad hogy ilyenek nem készültek mert nem lett volna elfogadható a sebesség.
    Miután lett hardver, ez megváltozott. Jöttetek a játékok.

    Plusz ugye a kiindulópont az volt, hogy a szoftverek/játék folyásolták be a készülő hardvereket, ami megint nem jön ki.
    De linkelheted Githubról a kész Battlefield V-öt 2018 előtt.

    "Tehát hazudsz is, mert sohase állítottam azt, hogy az a legtöbbet telepített. Csak így tovább."
    Felőlem mehet tovább a cáfolás, ezt irtad:
    "A DOOM mindenen is fennvolt és most is fennvan"
    "hazugság, %-osan a DOOM köröket ver még most is bármely AAA játékra"

    Tehát ha most is, akkor egyértelmű hogy nézhetjük a máig tartó helyzetet, azt pedig a már linkelt top 50 lista feketén fehéren megcáfolva. Tehát már hazudsz is.

    "nem ezt adtam elő"
    Én adtam elő. Már követni sem tudod a vitát? Legalább olvasd el amit írok, ha már válaszolsz rágalmazol.

    "Pedig de, tekinthetjük annak"
    Te tekinted max annak, egyéni vélemény.
    Most akkor ki tanulja meg a Google-t? Több forrás szerint sem ugyanaz a kettő.
    Ahogy az essentially same sem jelenti, hogy ugyanaz.

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #455 üzenetére

    "tehát megint ott tartunk, hogy lusta vagy keresni..."
    Te állítottál valamit, nem nekem kell alátámasztani.

    "90-es években 2018-as grafikát akartál"
    Hát te írtad az elején, hogy a mostani(next gen) konzolok hardverét a készülő next gen címek határozták meg és a fejlesztők. Tehát volt a szoftver és úgy jött a hardver, akkor hol a játék?
    A valóság meg az, hogy már kész hardverre kezdik ezeket írni a kapott devkitekre. Tehát hardver és úgy szoftver.
    Ezért jönnek az első valós next gen játékok csak évekkel a konzolok megjelenése után.
    Ezért jött a Battlefield V elsőként amiben a real time RT így ki lett használva, a hardver után.

    "több helyen is előadtad, hogy 2018 előtt nem volt realtime raytrace, holott évtizedekkel ezelőtt is volt."
    Mert így volt:
    "It took several decades to finally get to the point where we have GPUs that close that gap and let us make these ideas from the 80’s a reality."
    "Prior to 2018, it was been impossible for game developers to integrate ray tracing at runtime."

    "There is no way real-time RT could have been performed on a consumer graphic card until Nvidia unveiled the Nvidia Geforce RTX GPUs lineup in 2018. "

    "persze hogy tudják, miután beszéltek a game engine fejlesztőkkel, és csináltak egy teljesen más rendszert, mint PC-t"
    Ami ugye a linkelt források alapján így nézett ki, idézve a Game engine és játék fejlesztőkkel:
    -legyen erősebb cpu, legyen már PC-n alap SSD.
    Ez a nagy szoftver befolyás.
    A valóság meg az, hogy az AMD tervez custom hardvert a konzol gyártóknak. Az épp piacon elérhető hardverekből a többit a költségek alapján kivalasztják és jöhet a devkit.
    A mostani konzolok már inkább PC-k.

    "kezdeti realtime RT-s játékokban"
    Ilyen nem volt, 2018 előtt. Te is mondtad, nem érte meg.
    Na meg hardver se volt ami ezt gyorsított volna.

    "előtte is voltak, 30 évvel előtte is"
    Jah, ami nem real time futott vagy nem is RT-t használt.
    Meg valami sample github kód, nem játék. Ezeket kaptuk tőled.

    "PS5-öt az epic-kel mert nem volt rá befolyásuk"
    Linkeltem az érintettek nyilatkozatait. "more raw horse power" "NVME SSD"
    Hűha micsoda szoftveres befolyás. Biztosan Epic nand flash memoriák vannak az SSD controller mellett, nem Samsung vagy WD. Az SSD controllert meg az Ubisoft írta nekik.

    "Sohase éri utol egyik mostani játék sem pc-n, kb képtelenség a doom akkori népszerűségét megközelíteni a pc-s piacon belül"
    Egy játék népszerűségét abban mérjük, hogy abból mennyit adtak el összesen.

    "most is fent van minden platformon"
    Nem jelenti azt, hogyez a legnepszerubb. Ott a top 50 lista eladásban.

    "Az akkori %-os elterjedésről beszéltem" vs " A DOOM mindenen is fennvolt és most is fennvan"
    Aha. Belekeveredtél már.
    Tehát most hány %-ban van telepítve a Doom 1?
    Gondolom erről sem lesz statisztika tőled.

    'és a saját mondatodat se olvastad végig.. "
    Írtam valamit amit én állítottam.
    Erre te beirod hogy te ilyet nem mondtál.
    Már követni sem tudod a vitát.

    " akkor talán rátalálnál néha 2018 előtti cikkekre/tanulmányokra/programokra"
    Amik nem konkrét játékok real time RT-vel. Ez lett volna a feladat.

    "és akkor nem 2022-ben kezdődik a számítástechnika."
    Nem is ennek a történelméről van szó.

    "Arról nem is beszélve, hogy csak egy - jel letiltani, hogy ne az RTX-es cikkeket dobálja a raytrace-ről, és már bentebb vagy"
    Oké nézzük meg:
    what was the first game with ray tracing -rtx
    -Apr 1, 2022 · The first three episodes of Doom (1993) now support ray tracing thanks to this mod
    first game with real time ray tracing ? -rtx:
    -Jun 12, 2022 · According to Turn 10 Studios, Forza Motorsport will feature real-time ray tracing all the time. It's the first racing game ever with full

    Nem jön ki a narratíva sehogysem.

  • Busterftw

    veterán

    válasz Albus_D #458 üzenetére

    Sajnos nagyon nehéz az értelmes vita amikor érvek helyett csak személyeskedés és a "nem értesz hozzá" megy. :(

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #465 üzenetére

    "azt állítottam, hogy a game engine fejlesztők mondták meg, mit szeretnének a hw-ben, ők a "software" a jelenlegi."
    Hát nem így mondtad. Ezt én mondtam a források alapján csak ennyit fűztek hozzá, nyilván gyorsabb hardvert akartak az előző gennél.
    Te azt írtad a next gen játékaik (szoftver) már készen voltak next genre hardverre és ők folyásolták be az érkező hardvereket. Holottes fordítva történt minden generációban ahogy RT-ben.

    "te komolyan nextgen játékot vártál 1980-ból?"
    Te mondtad, hogy real time RT játék már volt 2018 előtt is meglevő hardver előtt.
    Én azt irtam, hogy az új konzolokra csak évekkel később jönnek a next gen játékok. Hardver már kinn van, utána jön rá a szoftver. Mostani gennél jövőre jön, ahogy RT-nél is később futottak be a címek.

    "attól, hogy találsz egy hazugságot, még a tények mások."
    Ezeket a tényeket találni. Konkrét játék példákkal és cikkekkel.
    Linkeld azokat a játékokat amik real time futottak.
    Ray tracing at runtime

    Nem más technológiáról van szó, erről a technológiáról van szó. Real time futtatni RT-t.
    De még te is azt írtad hogy azért nem voltak mert túl lassúak lettek volna.
    Akkor? Döntsd már el.

    "nem ez volt a forrásom, miért hazudsz? ezt te linkelted."
    Persze, mert te arra nulla forrást hoztál, hogy az Ubisoft meg a játék fejlesztők hogy írták meg az AMD-nek/Samsungnak stb meg a Sony/Microsoftnak, hogy figyu kész a next gen szoftverünk, csináljatok már ilyen konzolt.TTom Sweeney diktálta az AMD-nek az RDNA2 SOC-ot.
    Nekem kellett forrást keresni, hogy a nagy befolyás annyi volt ezektől a játék fejlesztőktől valójában, hogy erősebb hardvert akarnak. No shit sherlock. Ez volt minden gennél.

    "mert miért is kellett volna?"
    Mert hardver nélkül nem volt a szoftver lehetséges real time futtatni. 2018-ig.

    "Sonyval való közös több éves munkáról"
    Amiben ugye semmi konkrétum nincs. Főleg nem az, hogy az ő szoftverünk miatt lett a hardver olyan ami.

    "nem keveredtem bele, ugyanazt állítom, mint eddig,"
    Attól hogy ismétled a fenti cáfolatok maradnak.

    "mutass másik játékot, ami tudja ezt pc-n, hogy több gépen van fenn, mint a windows."
    Aminek úgy közé nincs az RT-hez de a terelést már érvek helyett sokszor megpróbáltad. Újfent kincs statisztika, csak személyes vélemény.

    "olvasd már el a saját mondatod, amire válaszoltam."
    Újra bemásoltam, én állítottam valamit, erre te beirod hogy én ilyet nem mondtam, arra válaszolva. Naná hogy nem te mondtad, hanem én. Ott van feketén fehéren.

    "pedig de, mivel azt állítottad 2018 előtt nem volt realtime RT, és hogy megvalósítani se lehetett, holott de. de tudjuk, ezek nem léteznek, még ha az nvidia vagy az intel mutatja be, akkor se:"
    Uff ilyen öngólokat légyszi ne.
    Ez akkor melyik megjelent játék? Steam link van?
    Én írtam már fentebb, nem a real time ray tracing nem létezett 2018 előtt hanem játék.

    " The first video demonstrates Kepler's real-time raytracing"
    Tehát megint egy meglevő hardverre készült a szoftver amit demoztak. Köszi az újabb példát. Ugyan nem játék de érdekes.

    [ Szerkesztve ]

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #470 üzenetére

    Én írtam mindháromról, de te azért párszor azért ócsároltad az Nvidia-t és a megoldásait. Szerintem így érti.

  • Busterftw

    veterán

    válasz nyakdam #475 üzenetére

    "Rather than computing or rendering lightmaps during map creation and saving that information in the map data, most light sources are computed in real-time."

    Nem ugyanaz a kettő, mert a sugarak nem voltak követve real time és az interakció sem volt követve a tárgyakkal.
    Ezt írják is, hogy pont emiatt a soft árnyékok nem voltak tökéletesek. A fény források nem voltak" fixek"

    Amit te másoltál be "real time" az az animációkra és a scriptekre vonatkozik.

    De azt sem írtam, hogy nem volt játékokban RT. Csak nem at runtime.

    [ Szerkesztve ]

  • Busterftw

    veterán

    válasz nyakdam #477 üzenetére

    A fény forrás nem volt előre "mappingolva", de a sugarak nincsenek úgy lekövetve és az árnyék alakulása stb.

    Nem csak a Microsoft szabványos megoldását nézem.
    At runtime, real time ray tracinggel játék még nem volt amíg nem jöttek ki az első hardverek 2018ban.
    De itt nem az Nvidian van a hangsúly, a Godfall RT-s AMD-s cím Radeonon is megy. Itt az erős hardveren van a hangsúly.

    Ilyen RT "look" meg RT "like" bohóckodások voltak, de nem real time játékok.

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #479 üzenetére

    "A quakeRT cpu-n futott, nem GPU-n."
    A Quake 3 Ray Traced egy egyetemi kollaboráció volt és a demót használták az RT-t vizsgálni egy kísérletezni.
    Nem lett belőle játék, nem hivatalos kiadás csak egy project.
    A dokumentációban is írják a következőt:

    " The development of hardware was already going to multi-core CPU architectures and highly parallel GPUs, which would help in scaling ray tracing up to real-time for consumers eventually."

    "With the release of DirectX Raytracing (DXR) in 2018, real- time ray tracing became available to the consumer and gaming world."

    "Az nvidia bemutatója is raytrace volt 2012-ben a kepler megjelenésekor, nem kellett ehhez semmi varázslat."
    Csak a hardver. És az Nvidia bemutatója sem játék.
    De már többször lett mondva, hogy nem az RT létezését vitatjuk.
    Hardver->szoftver.

    [ Szerkesztve ]

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #492 üzenetére

    Az RDNA2 sem RT-s hardver, mégis megy, teljesen irreleváns hogy fix funkciós vagy sem. A lényegen nem változtat, sem az indulási dátumon. De írtam már ezt, a Godfall is pl AMD-s cím.

    "Tehát akkor most mindenkit átvertek?"
    Sok az átverés volt ezért is fogalmaztak több helyen hogy RT like meg RT look.
    Itt valós időben futó RT-től van szó, ami játékoknál csak akkor jelent meg miután 2018-tól ez a hardverek után lehetséges volt.
    Nem azon megy a vita hogy ez valódi RT, hanem az RT az at runtime fut.

    "ahogy ezt tette a QuakeRT."
    A demó iskolai project. Nem volt az teljes játék megjelenés.
    Kísérletezgettek.

    "de játékokban valós alkalmazása 2018-ig lehetetlen volt" nem volt az, lásd nvidia 2012-es RT demót."
    Melyiket? Az egy renderelt video volt, nem megjelent játék.

    A 2018-ban lefutó Star Wars demót én sem hozom fel példaként, hanem a Battlefield V-öt. Az nem játék.

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #504 üzenetére

    "nem az volt a kérdés, hogy használjuk e az adott hw-t vagy sem, hanem az, hogy kellett e RTX hw a realtime raytrace-hez. A válasz az, hogy nem. Az RTX hw nem követelmény, hanem lehetőség."

    Az Nvidia jött ki elsőre hardverrel ami képest volt utána futtatni a real time RT játékot, de nem ezen és a DXR-on van a hangsúly, tőlem aztán az Intel is hozhatott volna elsőre.
    De ez 2018-tól történt, kijöttek a hardverek es jöttek rá a játékok real time RT-vel.
    Egy real time RT-s játékot nem tudtál linkelni.
    Sem a Kepler demó nem az, se a Quake RT project nem az, a Doomban sem az volt.

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #508 üzenetére

    "tehát akkor mikor az nvidia bejelentette a minecraft RTX-et"
    2020 áprilisban jött ki a beta csak utána a full release.

    "attól, hogy neked nem tetszik a grafikája, még létezik."
    Csak nem real time fut.
    Kikerestem az összes játékban amit linkeltél miért nem volt at runtime RT. A Quake RT-nél is konkrétan elolvastam az egész projekt publikációt.

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #514 üzenetére

    Nem. Ezek futtatasa csak sokkal kesobb valt lehetsegesse az erosebb hardverek miatt.
    De azt is ketlem, hogy elotte a szoftver hogy futtott a konzol RT hardver nelkul.
    Az is csak a megjelenes utan lett kihasznalva.

    PuMbA
    "De, RT-s hardver."
    Rosszul fogalmaztam. Ugye Nvidianal volt az elejen fixfunkcios, AMD-nel meg nem.
    Aztan RDNA2-nel mar igen. (2018-at nezve)

    [ Szerkesztve ]

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #526 üzenetére

    "raytrace demók"
    Egyik sem megjelent jatek.

    "a crytek se pár hét alatt dobta össze a saját RT demóját"
    Jah meg ugye nem is 2018-elott erkezett ez a demo valamiert.

    "Az, hogy valami nem abba az irányba indult, attól még a lehetőség adott volt."
    Pontosan, amit aztan gep parkkal lerendereltek es csokolom.
    Nem realtime volt futtatva a dolog. De ismet, nem a RT letezese van megkerdojelezve 2018 elott. Nem tudom miert kanyarodsz ide allandoan vissza.

    Arra nem volt lehetoseg, hogy az otthoni gepeden at runtime RT-s jatekokkal jatszal. Mert ezek csak a megfelelo hardverek megjelenese utan jottek ki valtak elerhetove. Legyen az PC vagy konzol.

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #535 üzenetére

    "lentebb linkeltem több játékot"
    Vagy demot linkeltel, vagy valami modot, vagy jatekot amiben nem real time RT volt.
    Kulon meg lettek nezve ez meg lettek cafolva. Ott vannak fenn a linkek, a projekt leirasa, idezetek a fejlesztoktol esatobbi.
    Nem hasrautottem, hogy ezek nem at runtime RT-vel futnak.

    "brigade engine 2013, nvidia demo 2012 voltak előtte is demók, és játékok is.
    Ezek kozul egyik sem jatek, utobbi Kepleren futott, tehat hardver volt elobb es ra a demo.
    Ez is ott van fentebb. Ismetled itt a dolgokat mikozben mar 10x megcafoltuk, irrelevans.
    Hoztad a QuakeRT-t, az sem jatek volt, iskolai kiserlet project. Hoztal Minecraft modot, az sem volt az. Hoztad a Doom-ot, az sem at runtime RT volt.

    "hogy csinál valaki dedikált RT gyorsítást HW-re.. szóval melyik is volt előbb? Mégiscsak ott a SW ami működik"
    Tehat papiron kivul nem volt semmi es akkor valt ez lehetsegesse, miutan megjelentek 2018 utan az ezt megvalosito hardverek.

    "A végső filmet renderelte a géppark, de nem ez volt a lényege a brigade-nek sem hanem az, hogy valós időben lássa a grafikus amit csinál:"
    Tehat teljesen irrelevans a jatek temahoz.

    "most sem tudsz runtime (ennek a szónak itt semmi értelme, gondolom realtime) RT-s játékkal játszani."

    at runtime
    Nem a jatek valos RT, hanem a jatekban a kulonbozo effektek real time futnak ray tracinget hasznalva. Ez nem volt eddig.

    "es ha megnézed sok játéknál szinte észrevehetetlen a különbség"
    Ez egyszeruen nem igaz. Sajat tapasztalatbol (rtx 3080Ti, Contol, Metro, Dying light 2, CyberPunk, Quake II RTX) es az osszehasonlito videokbol sem ez latszik.

    "Valódi RT-s játék NINCS"
    Hat akkor mi lett 2018 elotti "peldaiddal"? Most akkor magadat cafolod?

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #542 üzenetére

    Nalam a 12600k megjelenesekor pont forditva volt.
    Launchkor 329 eur vettem meg, aztan inkabb 345-350 eur lett par het utan es annyi itt most is.
    Persze nem nagy kulonbseg arban.

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #544 üzenetére

    "nem lettek, vagy az lenne a cáfolat, hogy "ne ilyen régi vackokat" linkeljek?"
    Utana ezek kulon szet lettek szedve. Fejlesztoi nyilatkozatok, Doom leirasa, a Minecraft RT sem elobb jelent meg, a Minecraft "mod" nem jatek, a demok amit linkeltel sem, ahogy a QuakeRT sem megjelent jatek.
    Annak a projekt elemzeseben is azt irtak, hogy a 2018 utani hardverek elott ez nem volt lehetseges at runtime.
    Tetelesen mindegyik meg lett cafolva.

    "Ott vannak a kiadott konzol játékok is, dedikált RT-s hw-el vagy annélkül."
    Jah, a mostani gen.

    "nem cáfoltál semmit sem, csak azt hajtogatod, hogy RTX nélkül nincs RT"
    Egy szoval nem irtam ilyet. 2018 elott nem volt olyan jatek, ami at runtime, real time RT-vel jelent meg. Ez a te rogeszmed, hogy nalad azt jelenti en tagadom az egesz RT letezeset az univerzumban. Tobben is elmagyaraztuk a kulonbseget.

    "volt eddig is, a realtime radiosity"
    Ami nem ugyanaz, mint az RT.
    "The two most popular methods for calculating realistic images are radiosity and ray tracing. The difference in the simulation is the starting point: Ray tracing follows all rays from the eye of the viewer back to the light sources. Radiosity simulates the diffuse propagation of light starting at the light sources."

    "While ray tracing certainly adds dynamic capabilities to the field of computer graphics, it also has it's limitations. Other methods of rendering images that model light are also widely used. Two such methods are ray casting and radiosity. These methods incorporate a process that is similar to the one used in used in ray tracing, however, they vary in technique and capability."
    "Radiocity is a technique that offers a short cut to ray tracing."
    "The result is a technique that has significantly different capablities than conventional ray tracing."
    "This makes it possible to run walkthrough animations in near-real time!"

    De majd jon ujra, hogy en nem cafoltam semmit es csak annyit irtam az RT nem letezik. :R

    "igen, ha 1 órán keresztül keresel egy flood light-ot akkor látod"
    Nekem eleg ha kikapcsolom es bekapcsolom. De barki meglathatja az osszehasonlito teszteken a kulonbseget.
    Eleg messze kerultunk attol, hogy szinte alig latszik a kulonbseg.

    "Amint kikopnak a régi konzolok, az új AAA játékok jó része (már amit nem arra terveznek, hogy elfusson a belépős laptopokon is), átállnak fixen az RT-re, ha már mindenben benne van, ami számít."
    Tehat megvarjak, hogy legyen elobb megfelelo hardver, aztan johetnek a jatekok ra, hiszen akkor jonnenek mostani genre es jonne barmire.

    "jelenleg a DOOM is valósabb RT"
    A Doomban Ray Casting volt, nem Ray Tracing. A fenti Stanford linken ott a kulonbseg.
    De ott is biztos csak tagadjak az RT-t.

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #553 üzenetére

    "hol lett szétszedve a doom? te kijelentetted, hogy nem az."
    Ray Casting volt benn, nem Ray Tracing. Azt nem en jelentettem ki, ahogy az sem hogy a ketto nem ugyanaz.

    "volt, a doom is futott"
    Ray Castinggal, nem Ray Tracinggel at runtime.

    "Az RT egy eljárás, de te a marketing szövegből indulsz ki."
    Nem, arrol van szo hogy valos idoben fut az eljaras vagy nem valos idoben.
    Nem arrol megy a vita, hogy letezik az RT vagy sem, hanem a jatekok hogy futtatjak azt az eljarast. Ez a teljesitmeny 2018 elott nem volt meg PC-ben es konzolban.
    Ezt irtak tobben is, a linkelt Nvidia blogban, QuakeRT tanulmanyban is.

    "igen, csak"
    Tehat nem ugyanaz. Ennyi eleg.

    "ahogy a legtöbb játékban is pathtracing van, nem raytracing"
    A legtobb jatekban Ray Tracing van, valos idoben hasznalva az effektekre.
    Te kevered a tobbi jatekot ide, amiben nem Ray Tracing van.

    "ez volt a fenntartásod a doom-al kapcsolatban, hogy keveset pattog."
    A fenntartasom az, hogy valami vagy az vagy nem.
    Itt RT-s jatekokrol van szo, ami mas mint az RC. Teljesen irrelevans, hogy mennyit pattog.
    Ha nem pattog 2x, akkor az nem Ray Tracing. End of story.

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #558 üzenetére

    "azt jelentetted ki, hogy a path tracing-es játékok azok a realtime RTs játékok."
    Real time path tracing meg csak most jon:

    "Over the decades, we've had shaders, tessellation, shadow mapping, ray tracing -- and now there's a new kid on the block: path tracing."
    "Path tracing differs with ray tracing in that instead of following lots of rays, throughout an entire scene, the algorithm only traces the most likely path for the light."

    Real-time path tracing appears to be on the horizon - April 05, 2022

    Nvidia has taken its next steps in researching path tracing for video games, with recent examples of the rendering techniques being broadcast at GDC 2022.

    "a dukenukem és a doom nem valós?"
    Nem valos es nem RT. Ray Casting volt alkalmazva.

    "hogyne lett volna, csak neked nem tetszik a grafikája, ezért ignorálod."
    RT valos idoben nem futott azokban a regi jatekokban. Nem volt eleg eros hardver hozza.

    "Tehát a te meghatározásod szerint a duke nukem már az, mivel a tükörről visszapattan még1-et."
    A Doomban Ray Casting volt, tehat a fenti abra alapjan nem az. De Wikin is ez van, Doom elemzesben is ez van. RC, nem RT.
    Koszonom, end of story.

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #560 üzenetére

    Elobb azt kellene megerteni, hogy az RT, RC, PT nem ugyanaz.
    Ha ez megvan akkor visszaterhetunk a 2018 elott nem letezo valos RT-vel futo jatekokra.

    "a filmes RT már működik render farmon realtime."
    Ja haverom studios cege is most dobja ki Steamre a sajat RT-s filmjuket ja varj megsem.

    "ami annyira raytrace"
    Van RT, RC, PT. Ezek vannak. Egyik vagy a masik. A Doomban RC volt, nem RT.
    Ennyit kell megerteni, utobbirol van szo.

    "A duke nukem nem doom."
    Duke Nukem sem RT volt, RC.
    "Later games such as Doom and Duke Nukem 3D also used raycasting"

    De Redditen is van errol post eleg sok, hogy a tukor hogy mukodott es linkelik az in depth review-t a Build engine-rol.
    "Basically neither Doom nor Build use raycasting. Both draw walls by projecting the vertices of the wall onto the screen and then rendering each column of pixels across like a kind of raster technique.
    However, both engines use different ways to determine which walls to draw and in what order. Doom uses BSP, Duke uses a portal system."

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #562 üzenetére

    "és köze sincs a per pixel filmes RT-hez."
    Az jó, nem is én hoztam ide példának, amikor azzal próbáltad bizonyítani a 2018 előtti real time RT-s játékok létezését, hogy de hát RT volt már ebben a Pixar filmben. Úgy ahogy mondod, köze nincs hozzá.

    "pont hogy nem."
    Akkor ajánlom olvass utána a szakirodalomnak, mert a játék és filmipar szerint sem ugyanaz a három. Talán a fenti Stamfordi leírásnak hiszel.

    "amíg ezt nem tisztázod magadban"
    A három közötti különbség világos, at runtime RT is világos.
    Ezekre 2018 előtt nem volt példa.
    Aztán idekeverted a RayCastingot és a PathTracinget, csak nem arról van szó. Amíg ezeket nem tisztázod magadban nincs értelme továbblépni.

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #564 üzenetére

    "itt neked kéne utána olvasni, mivel pont ezt mondtam én is"
    Ray Castingot akartad RayTracingnek beallitani, de a ketto nem ugyanaz, szerintem sem es a szakma szerint sem. Ennyit kell tudni a tortenethez.
    Pont hogy ez tortent, utanaolvastam, kiderult a Doomban nem RT-volt hanem RC, es annak is utana olvastam, hogy ketto nem ugyanaz.
    Aztan annak is utanaolvastam, hogy a real time Patch Tracing meg csak most jon.

    "Szóval melyik is az az RT-s játék"
    Neten elerhetoek az RT-s jatekok listaja a mai napig, indulasuk ota 2018 utan.
    Ne csak en Googlizzak mar. Az elso at runtime RT jatekokat fentebb mar leirtam.
    Battlefield V.

    "realtime, nem runtime."
    AT runtime, nem runtime.

    At run time = during the time the system is running

    at runtime = real time

    [ Szerkesztve ]

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #566 üzenetére

    "a PT-t meg ki is hagytad."
    A PT-t is te hoztad fel, mikozben meg csak most jon majd.
    "A fő gond az, hogy amit te realtime RT-nek gondolsz"
    Irrelevans en mit gondolok. A lenyeg az, hogy senki szerint nem ugyanaz a 3 es amit most real time RT-nek hiv a jatek szakma, az nem volt jelen jatekokban 2018 elott.

    "amik használják az RTX és hasonló gyorsítókat."
    Ugy erted a hivatalos DXR standardot.

    "Szóval még mindig áll a kérdésem"
    Nekem is all, mikor linkeled vegre a 2018 elotti real time RT-s jatekokat, amik nem RC-t hasznaltak? Tipp: azokat nem kell, amik mar 2-x meg lettek cafolva, mert nem real time RT-vel futottak.

    "és jelenleg itt még mindig nincs értelme, mivel CPU-n már egy évtizede van realtime GI és radiosity, amit számolt folyamatosan a játék alatt."
    GPU-rol van szo, CPU-n nem sok ujabb jatekot jatszol.
    Illetve nyilvan nem tokeletes most sem, ezert vannak a DLSS besegitesek, de 2018 elott meginkabb nem, mert nem volt lehetseges valos RT-t jatekokban futtatni OK sebesseggel.

    A radiosity nem ugyanaz mint az RT.

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #568 üzenetére

    "ezért PT-vel vannak a fények a BF5-ben"
    Forras? Egy Google talalatot sem kapok. Ami nem meglepo, tekintve hogy a real time path tracing csak a kozeljovoben jon a jatekokhoz, ezt viszont tobb forras is megerositi. (linkeltem is oket)

    "nem, a marketinges"
    Ray Tracing az nem marketing nev. Az Intel/AMD/Nvidia is ennek hivja. Meg mindenki mas.
    A marketing mast jelent. Lasd Apple Dynamic Island.

    "nem, mivel nem kell azt használnod. Bármelyiket használhatod, ahogy teszik is mások."
    Nem hat, a real time RT-t futtato jatekok viszont ezt hasznaljak. Elotte erre a PC/konzol hardverek nem voltak kepesek.

    "ott van a nintendos jaték, azzal mi a bajod?"
    Nem real time fut az RT.

Új hozzászólás Aktív témák