Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
válasz S_x96x_S #227 üzenetére
Ez mind szép és jó, de a DirectStorage-nek jelenleg az igénye egy PCI-E 3.0-ás NVME SSD és egy DirectX12 Ultimate-et támogató GPU PC-n az Unreal Engine 5-ös Mátrix demó másodpercenként csak 25MB/sec-kel terheli az SSD-t, ami lófing. PS5-ön sincs jelenleg semmiféle játék, aminek ne lenne elég egy PCI-E 3.0-ás SSD, mert a DigitalFoundry letesztelte, hogy leragasztotta a külső SSD érintkezőit, ami így a PS5 beépített programja szerint 1700MB/s-es csökkenetett olvasási teljesítményt tudott és minden játék ugyanolyan jól futott.
Se PCI-E 5.0-ás VGA, se PCI-E 5.0 SSD nem fog kelleni a belátható jövőben.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz S_x96x_S #235 üzenetére
Értem, de ha jelenleg PC-n a DirectStorage-t csak 1db játékban használják, akkor ez mire elterjed lesz 3-5 év…..a Microsoft pedig megmondta, hogy egy PCI-E 3 SSD elegendő hozzá
Az AMD különutas megoldása pedig nagyon kérdőjeles. Te is tudod, hogy ami nem szabvány az nagy eséllyel nem fog elterjedni, mint pl. a Mantle, amiből semmi se lett, mert jött helyette a szabvány DirectX12. Ugyanilyen általános szabvány ma a DirectStorage.
Albus_D: Egyetértek veled, az AMD részesedése miatt sem fog ez elterjedni
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz S_x96x_S #247 üzenetére
Ez még mindig oké, de sehol sem látom a játékok csíráját sem, amiknek hirtelen 3GB/s (PCI-E 3.0 SSD-k limitje) fölött kéne az adatokat olvasnia. Jelenlegi tesztekből tudjuk, hogy játékok esetén egy sima 500MB/s-ot tudó SATA SSD és egy PCI-E 4.0 SSD között minimális különbségek vannak. Mivel a fejlődés elnyújtott és lépcsőzetes szokott lenni, ezért számomra elképzelhetetlen, hogy a játékok a mostani adatmennyiséghez képest 10x több adatot fogak igényelni. Ilyen hirtelen fejlődés a PC világban nem létezik.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz S_x96x_S #262 üzenetére
"ott van pl. a CPU szám .. 3-4 éve még 4 core elég volt mindenre ..
manapság meg legalább 8 core kell"Az ajánlott gépigények tartanak jelenleg 4-6 gyengébb magnál, 8 mag sehova se kell. 6 magos 5600X-em van. Még mindig túl gyors, nincs kihasználva egy játékban sem, szóval 2 évig nem hiszem, hogy cserélem.
AVX-512 szintén nem jó példa, mert a sima AVX sem kötelező gépigény, csak pár játéknál. És akkor még ott van az AVX2 is.
A játékfejlesztők mindig az átlag PC-hez fogják igazítani a játékok gépigényét, mert nem engedhetik meg maguknak, hogy a játékosok többségénél ne fusson a programjuk.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Nagyon szépen követhető a dolog. Aki anno megvette a 12-16 magos Ryzen procit meg a PCI-E 4.0 SSD-t az most semmivel sincs előrébb játék teljesítményben, mint aki vett egy 8 magos procit meg egy PCI-E 3.0-ás SSD-t, csak áll benne a pénze. A játékokat nem fogják csúcsgépekre írni, a felhasználók 0,5%-ára.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz S_x96x_S #268 üzenetére
"miért ne létezne?"
"sok mindent el lehet képzelni .. de a megvalósítás nehezebb ."A 20 éves számítástechnikai tapasztalatom alapján gondolom ezt és amit te is írtál az igaz, hogy a gond a megvalósítással van. 10 évvel ezelőtt még én is úgy gondoltam, hogy pikk-pakk jön egy új, baromi jó technológia és instant megváltozik a világ, de sajnos ez nem így működik. A változás egy egész világra kiterjedt iparban döglassú. DirectX12 is mire általános lett mennyi év telt el? 5-6 év....pedig 2015-ben kész volt, ott volt. Ki használta? Első 4 évben nagyjából senki, mert csak felesleges átállási költség, tanulási folyamat és nyűg volt a fejlesztőknek. De még folytathatnám a példákat a végtelenségig.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz S_x96x_S #270 üzenetére
"De miért ne futhatna a régi és az új hw-en egyszerre .. ( RDNA3 és nem RDNA3 )
technikailag megoldható .."Nagyon nehezen megoldható, de irtózatosan sok pénz és idő olyan játékmotort írni, ami jól skálázódik. A cél pedig a profit, nem jótékonysági intézmény egy cég sem. Nézz rá, hogy mennyire küszködnek a fejlesztők ma, hogy az eredeti Xbox One S-en fussanak a játékaik. Egy borzadály az egész: 720p vagy az alatti felbontás és mégis 20 fps-re beesik a teljesítmény. Egyszerűen nem tudnak mit csinálni, mert a játékmotor már túl fejlett a konzolhoz és nem bírja el.
Ha motornak el kell futnia egy 4 magos procin meg egy GTX1060-on, akkor nem tudsz olyan motort írni, ami optimálisan fog futni egy 16 magos procin egy RTX3090-nel, mert az alapoknak közösnek kell lennie, tehát például a fizikát úgy kell megírnod, hogy egy 4 magos procin fusson, mert bármilyen gépen is játsszon a játékos, ugyanazt a fizikát és játékmechanikát kell látnia
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
A lényeg, hogy kompromisszum itt is mindig van, mint a való életben mindennél Egy autó nem lehet egyszerre kis méretű, de nagy csomagtartójú. Egy játékmotornál is el kell dönteni, hogy mi a cél és csak az adott konfiguráció tartományban lesz értékelhető. Az online játékok például egy jó példa: arra mennek, hogy a motor a legoptimálisabb legyen, hogy egy régi gépen is kapj 60-100 fps-t. Például Valorant, League of Legends. A gépemen a játék maximális grafikán, 4x-es MSAA-val megy 400fps-sel, pedig csak egy 5600X, RTX3050-es kombóm van. Mi van ha jobb géped van? Semmi. 400 helyett lesz 800fps-ed, de értelme nem lesz A motort így írták meg és semmiféle pluszt nem kapsz, hiába van bika géped.
Dragon3000: Az RT teljesítmény esés miatt van a DLSS, amivel ezt visszahozhatod, még az NVIDIA is együtt "reklámozta" őket YouTube videókban, ha jól tudom. Önmagában az RT nem igazán jó ötlet.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz S_x96x_S #276 üzenetére
"a verseny jó,
és mindenki úgyis a pénztárcájával szavaz ( és viseli a döntése következményeit )"Ez jó végszó!
Komplikato: Igazad van, csak azt nem tudjuk, hogy amit a hozzászólásodba írtál játék, ami majd beindítja a dolgokat mikor lesz, mert ugye jelenleg még PS5-ön sincs ilyen, hiába elérhető a hardver és a technológia 2 éve. Ennek is ugyanúgy idő kell....
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz makkmarce #293 üzenetére
A maximum is csak 220MB/s, ebben a videóban szépen lekövetik: The Matrix Awakens: Demo SSD Speed Tests Ezt bármilyen SSD kivágja ma, sehova se kell a marketingelt PCI-E 4.0.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Busterftw #476 üzenetére
Biztos nem volt RT (nem is tudom, hogy ez hogy merülhetett egyáltalán fel), mert az RT-hez iszonyat számítási kapacitás kell. Mai kártyák is sokszor küszködnek vele FullHD-ban, 2003-ban pedig a maiakhoz képest 30-40x lassabb VGA-k voltak. 2018 óta van RT játékokban.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz makkmarce #479 üzenetére
Igen, de a sebességet a cikkben elolvastad? 512x512-es felbontáson 1-3 fps volt anno, hiszen ahogy írtam az RT-hez bődületes számítási kapacitás kell, ami akkor nem állt rendelkezésre, így csak egy kutatási projekt volt Tökéletesen tisztában vagyok, hogy RT, mint technológia nagyon régóta van, de játékokban valós alkalmazása 2018-ig lehetetlen volt.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz KisBundi #483 üzenetére
Ja, oké Ez szerintem is így van. A papíron jól kinéző, de valóságban nem használható dolgokból Dunát lehetne rekeszteni. Minden ilyen dologhoz több év vagy akár évtized kutatás, fejlesztés szükséges mire használható lesz, ha egyáltalán megvalósítható. RT-nek is hosszú útja volt 2018-ig.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz SindaNarmo #485 üzenetére
Igen, ebben igazad van. Maga az algoritmus (vagy szoftver) bármire megírható, de ez minden másra is igaz, nem csak az RT-re. Ha megvan mögötte a matek, akkor bármi leprogramozható. A kérdés mindig a futási sebesség. Most is lehetne írni megfeszítve, évek alatt olyan részletes és realisztikus grafikájú játékot, ami 1 fps-sel futna a mai gépeken, de nem csinálják, hiszen eladhatatlan. Mutogatóba jó csak.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz KisBundi #487 üzenetére
Nem követtem a topikot, szóval nem tudom, hogy végfelhasználói szoftverekről volt szó vagy magáról az algoritmusról és az erre épült kis szoftverről, hogy működik. Gondolom az előbbi, hiszen nekünk csak az számít. Számunkra láthatatlan volt játékokban 2018-ig az RT. Sokan azt se tudtuk, hogy mi az.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz SindaNarmo #489 üzenetére
"És kb itt beszéltek el egymás mellett. Mert míg az egyikük csak a DXR-t tartja RT-nek a másikuk az egész folyamatot nézte a kezdetektől. Legalább is az én értelmezésem ez volt."
Igen, attól függ, hogy hogy tekintjük Játék felhasználói szempontból tényleg előbb volt a hardver, aztán jött a játék, ami használni tudta. De a háttérben, kutatási, fejlesztési és tervezési szempontból az RT mindig is ott volt, csak nem volt rá elég erős hardver, valamint nem volt szoftveres szabvány / keretrendszer, hogy számításba jöhessen.
Egyébként az RT most is csak korlátoltan, bizonyos dolgokra van használva (árnyék, napfény, tükröződés), a teljes RT-hez még sokkal erősebb kártyák kellenek.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz makkmarce #493 üzenetére
"nem volt az, lásd nvidia 2012-es RT demót."
De, mert egy demó az nem játék nálam, hanem ahogy a neve is mutatja, egy technológiai bemutató, ami a megvalósíthatóságot bizonyítja E mellé még csomó specifikáció és keretrendszer hiányzott, hogy használható legyen kiadott játékokban, mert senkinek sem volt egy spéci RT chipje, amit a memóriakártya mellé odaraktak. Maga ez az RT chip is már tök más lett, hiszen a GPU-ba épített részegységként valósult meg véglegesen. A játék azt jelenti, hogy végfelhasználóként beszerezheted és játszhatsz vele a saját gépeden.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Az ilyen demókra való hivatkozás azért nem jó, mert sok olyan dolog van, ami a valóságban sose valósul meg és ott sem mondhatjuk, hogy na de x évvel ezelőtt abban a demóban ment, szóval működik. Igen, de egy demó nem azt jelenti, hogy végül meg fog valósulni az esetleges előre nem látható korlátok miatt. A 2000-res években sok demó készült, amiből meg sose lett semmi. RT-nél szerencsére megvalósult, de az a demó akkor is csak egy fél kész cucc volt, aminek csomó része ma már nem ugyanaz.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz SindaNarmo #497 üzenetére
A hardver és a szoftver egymás mellett kellett, ezek nem szétválaszthatóak. Ha nincs RT szoftver, akkor nincs RT hardver, de ha nincs megfelelően erős és hatékony RT hardver, ami mellett van értelme elkezdeni RT specifikációkat, szabványokat és szoftveres keretrendszert kialakítani, akkor az RT szoftver se ért volna semmit, mert a megvalósulás nem ment volna végbe.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Busterftw #506 üzenetére
"Az RDNA2 sem RT-s hardver, mégis megy"
De, RT-s hardver. A hivatalos honlapot ajánlom figyelmedbe: AMD RDNA™ 2 Graphics Architecture Aláhúztam a legfontosabb részt.
"Hardware Accelerated Raytracing
New to the AMD RDNA 2 compute unit is the implementation of a high-performance ray tracing acceleration architecture known as the Ray Accelerator. The Ray Accelerator is specialized hardware that handles the intersection of rays providing an order of magnitude increase in intersection performance compared to a software implementation."
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz PCProfessor #524 üzenetére
I Bought The Cheapest DDR5 Memory, It's Time To Leave DDR4
DDR5 For BUDGET CPUs, Does It Make Sense Now? Core i3-12100 + DDR5-4800Egy filléres DDR5-4800 is elég jó már
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz PCProfessor #528 üzenetére
Igazad van, de abban is van igazság, hogy egy 3090Ti-vel nem fogsz minimum vagy közepes grafikán játszani, így a tesztnek a valósághoz mérve van értelme
makkmarce: Jaja, de nem kötelező azt rakni mellé. A maximum kihozása mindig extra busás pénzbe került, különösen az utolsó 5%-nyi teljesítmény.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz PCProfessor #530 üzenetére
Egyébként ha végignézed a videót, akkor minden teszt FullHD-n van, tehát a 3090Ti esetén nem fogunk VGA limitbe ütközni és emellett van jó pár játék ami low vagy medium grafikán volt tesztelve és ugye van high és very high is, szóval így nem tudok semennyire belekötni, mert végülis minden tesztelve lett
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz PCProfessor #589 üzenetére
A HUB nem csak csúcskitet hasonlított, hiszen DDR4 3200MHz CL14-et hasonlított DDR5-4800 CL40-hez, ami körülbelül hasonló teljesítményt adott, tehát a leggagyibb DDR5 is pariban van egy kiforrott DDR4-gyel, hiszen tudjuk, hogy a DDR4 2400MHz-es maximummal kezdett. A tesztek lényege ez volt.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz PCProfessor #591 üzenetére
Csúcskitet szerintem nincs értelme hasonlítani, mert az DDR5-ben még annyira drága, hogy értelmetlen a megvételén még elgondolkozni is. Azért ennyire drágák, mert még szinte fejlesztés alatt lévő prototípusok. Senki se tudja megmondani, hogy melyik sebesség fog elterjedni.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz PCProfessor #593 üzenetére
Ebben egyetértek, de ha egyforma, akkor majd a kiforrott DDR5-öt is kéne hasonlítani a kiforrott DDR4-gyel Ma ennek az összehasonlításnak nincs értelme, mert az egyik az életciklusa végén van és olcsó, a másik meg most kezdődik és nagyon drága. A promotálással pedig semmi baj, mert egy olcsó DDR5 könnyen ajánlható, ha nem vagyunk tuningolós, power user-ek, mert egy jó DDR4 szintjét simán hozza és nem kell később DDR5-os alaplap cserével foglalkozni, illetve a DDR4 RAM-unkat jobb áron el tudjuk adni most.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Amit látnod kell 80’ – 90’ évek, egész estét betöltő mozi filmjei.
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Háztartási gépek
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- Gaming notebook topik
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- OLED TV topic
- Kupon kunyeráló
- Autós topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Beszámítás! Intel Core i9-11900 Processzor - Garancia & Számla - Utolsó Darabok
- Garanciális Intel Core i5-13600K
- Intel Core i7-11700K processzor (használt)
- Intel I7 13700K 16mag/24szál - Új, Tesztelt - Eladó! 128.000.-
- Beszámítás! Intel Core i3 10105 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel