Új hozzászólás Aktív témák

  • S_x96x_S

    őstag

    válasz PuMbA #256 üzenetére

    > Ez még mindig oké, de sehol sem látom a játékokat,

    jövőre a GDC-t figyeld ..

    addigra a (játék)fejlesztők upgradelnek Ryzen7000-re, ami alapból
    támogatja a "AMD SmartAccess Storage"-t,
    ( ami + hw-res kitömörítést is támogat a MS Direcstorage-en felül )

    Az AMD és a Microsoft - (sok pénzzel vagy igérettel ) korrumpál pár játékfejlesztőt
    hogy használják ki az új technológia lehetőségeit.
    A Game Engine-be is elkezdődik az integráció ( UE5, Unity3D, ..)

    addigra
    - lesznek RDNA3-as GPU-k
    - és lesz Gen5-ös M.2 -es SSD.

    > Jelenlegi tesztekből tudjuk,

    A "jelenlegi teszt" mindig a "jelenlegi játékokra" vonatkozik a jelenlegi hardverrel.
    És teljesen igazad van, mert annak aki a következő 5 évben is a "jelenlegi" játékokkal játszik,
    annak felesleges a költséges upgradelés.

    A "Jelenlegi" tesztekből néha lehet következtetni a trendre .. de néha nem ..
    ráadásul most hiretelen nagyon sok minden változik és a verseny is felgyorsult.
    és ebben is van egy kis bizonytalanság.

    Amúgy a technológia életgörbék gyakran nagyon furcsán alakulnak ..
    néha sokáig beragad egy helyen .. aztán hirtelen nagy sebességgel kilő ..

    ott van pl. a CPU szám .. 3-4 éve még 4 core elég volt mindenre ..
    manapság meg legalább 8 core kell .. és talán jövőre már 12 lesz az ajánlott.

    vagy ott van az AVX-512 ISA ..
    ha az AMD képes lesz mobil és desktop szintre benyomni,
    akkor egyre több program fogja kihasználni és multiarch-ban AVX2 és AVX512 támogatást adni. ( és talán az Intel-nek is sikerül integrálni az "E" magokba )

    Sok játék a Zen4-esen már attól is fog gyorsulni, hogy a driverek és a fizikai engine-ek
    támogatni fogják az AVX2 és az AVX512 -öt.

    Lehet, hogy az AMD Zen4-en az AVX-512 -öt a Cinebench új verziója újra engedélyezni fogja,
    mert most az Intel ClockDown-os implementációja miatt nincs sok értelme..
    "CineBench R23 does not use AVX-512. Maxon has told me that the benefit of using AVX-512 is negated by the clock-down required to keep everything stable, so it isn't used. I'm told this is also why it is disabled in Intel's Embree, (which Cinema4D uses)."
    https://twitter.com/iancutress/status/1327358373373898752

    Az Intel elég sokat optimalizálta az EU5-öt ( SIMD, vectorized instruction .. )
    és ha az AMD megtanulta a leckét és rendes AVX-512 implementációt csinált,
    akkor a játékfejlesztők a multiarch -os fejlesztésben berakják a Zen4-es AVX512 -es támogatást is a jövőben ..
    https://www.intel.com/content/www/us/en/developer/articles/technical/unreal-engines-new-chaos-physics-system-screams-with-in-depth-intel-cpu-optimizations.html

    Persze ez sok-sok "ha" ...
    De tényleg sok függ attól, hogy az AMD hogy rakta össze a zen4-et.

    persz én techno optimista vagyok a Zen4-el kapcsolatban .. :R

    [ Szerkesztve ]

    Mottó: "A verseny jó!"

Új hozzászólás Aktív témák