Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • S_x96x_S

    őstag

    válasz hokuszpk #34 üzenetére

    > abbol valoszinuleg nem fog kijonni a vilagvero avx512 teljesitmeny.

    Elég az, hogyha az Alder Lake-et,
    de még a Raptor Lake-et is földbe döngöli ( avx512 ügyileg )

    Amúgy a GeekBench szereti az AVX512-öt
    ( és emiatt az AMD megint szereti a GeekBench-et )

    albus_D: -nek :

    Most a Ryzen 7000 -res
    a VILÁG LEGGYORSABB PROCESSZORA ( gaming & creation) ;] !

    Mottó: "A verseny jó!"

  • S_x96x_S

    őstag

    válasz Joshi #96 üzenetére

    > És mi a helyzet az X3D L3 cache-el? Vagy az már nem fontos?

    ( a pletykák szerint .. Főleg MLID, Greymon55, ... )

    jön a 2.generációs V-cache; várhatóan ~ 2023Q1 -ben ( CES ? )
    Nem csak 1 változatban:
    - Ryzen 7950X3D
    - Ryzen 7900X3D
    - Ryzen 7800X3D
    Még a mobilokban is várható : "Dragon Range-X"

    míg a Zen3-as 3d-Vcache +10-15% -ot jelenthetett,
    a Zen4-es 2.gen -es 3D-Vcache már akár +30%-ot is; szóval ütős lesz-.
    ( sőt már 2 szintes 3D Vcache-ről is vannak pletykák nem csak 1 szintesről. )

    és MLID szerint sokkal .. de sokkal hatékonyabb lesz.

    bővebben
    - MLID videó
    - wccftech összefoglaló

    A 2.szintes 3D Vcache forrása:

    Greymon55: "The new 3D package has been completed, with 2 layers of stack validation, which will apply to the new CPU and GPU."
    https://twitter.com/greymon55/status/1563502540183875585

    sőt a legfrisebb szerint
    "AMD Ryzen 9 7950X3D, Ryzen 9 7900X3D & Ryzen 7 7800X3D Zen 4 V-Cache CPUs Rumored To Debut at CES 2023"
    https://wccftech.com/amd-ryzen-9-7950x3d-ryzen-9-7900x3d-ryzen-7-7800x3d-zen-4-v-cache-cpus-ces-2023-debut-rumor/

    --------------

    Az "AMD találgatós topikban" .. általában minden pletykát megtalálsz..
    és a fenti lista is onnan van ..

    [ Szerkesztve ]

    Mottó: "A verseny jó!"

  • S_x96x_S

    őstag

    https://www.amd.com/en/product/12151
    AMD Ryzen™ 9 7950X - "gyári adatok"

    Additional Usable PCIe Lanes from Motherboard
    AMD X670E = 12x Gen4
    AMD X670 = 12x Gen4
    AMD B650E = 8x Gen4
    AMD B650 = 8x Gen4

    Instruction Set: x86-64
    Supported Extensions: AES, AMD-V, AVX, AVX2, AVX512, FMA3, MMX(+), SHA, SSE, SSE2, SSE3, SSE4.1, SSE4.2, SSE4A, SSSE3, x86-64
    Max. Operating Temperature (Tjmax) : 95°C

    NVMe Support = Boot, RAID0, RAID1, RAID10
    Memory Channels = 2
    Max. Memory= 128GB

    ECC Support= Yes (Requires mobo support)

    Graphics Core Count= 2
    Graphics Frequency = 2200 MHz
    GPU Base = 400 MHz
    USB Type-C® DisplayPort™ Alternate Mode = Yes

    ....

    Mottó: "A verseny jó!"

  • S_x96x_S

    őstag

    válasz Armagedown #121 üzenetére

    > Mikor jönnek a 100 dollár alatti procik AM5be?

    jövőre vagy azután ...

    Mottó: "A verseny jó!"

  • S_x96x_S

    őstag

    a Ryzen 7000 azoknak lesz ideális,
    - akik már a következő generációban gondolkodnak
    - és meg is tudják fizetni a korai belépés extra költségét.

    a többieknek a költséghatékony belépés valamikor jövő év 2.felében lesz
    - DDR5 árak normalizálódnak
    - SSD árak csökkennek.
    - az új gen árak normalizálódnak ( talán lesz egy kis árverseny is.. )
    - az új X770E -es chipsetben + Ryzen 8000 ( ~ javított ) szériában sok mindent javítanak majd.
    - megjelennek a DDR5-ös GPU-k. ( RDNA3, .. )
    - lesz DDR5 SSD választék.
    - és addigra már játékok is lesznek, amelyeken ezt lehet demózni .. élvezni ..

    Mit értek következő Generációs Játékprogramok alatt? --> UE5 [1] és a társai..
    ami valószínüleg a "AMD SmartAccess Storage"[2] + "Microsoft's DirectStorage" -tól kap egy performacia löketet....
    Ez lényegében a konzolos architektúra áthozatala PC-re; vagyis hamar lesz támogatása.
    viszont az "AMD SmartAccess Storage" - DDR5 SSD mellett értelemszerűen egy DDR5 GPU is kell, hogy az SSD <-> GPU között az adatokat nagy sebességgel lehessen pumpálni.
    Emiatt én óvatossan mérlegelném a nagyberuzását a mostani nVidia kártyákba ( mert még a következő generáció se lesz Gen5 kompatibilis)
    persze z nVidia "RTX IO DirectStorage" persze lehet egy részleges alternativa,
    de az AMD eléggé felemelte a tétet a Gen5 SSD-vel.

    [1]
    However, there has also been some positive news surrounding the technology. Recently, in an "Ask Unreal Anything" Q&A session, Brian Karis, the Engineering Fellow of Graphics
    at Epic Games, confirmed that Unreal Engine 5 (UE5) will gain Microsoft DirectStorage support.
    Although no ETA was given during this, Karis did provide an idea about how the technology could help shape UE5 and next gen games based on it. He explained that DirectStorage can help with Virtual Textures (VT) once the next-gen storage API gets proper support from Nanite, which is Unreal Engine 5's virtualized geometry system. Although not a requirement, the UE5 documentation on Nanite also recommends the use of VT with this next-gen geometry implementation.
    - Question: Any plans to integrate DirectStorage directly into the engine?
    - Response: Yes, although I can’t comment on when. When DirectStorage is well supported by the UE file system Nanite and VT will be first in line to make use of it.
    https://www.neowin.net/news/epic-games-confirms-microsoft-directstorage-support-is-coming-to-unreal-engine-5-ue5/

    [2]
    SmartAccess Storage promises "to get you out of the load screen and into your gameplay faster than ever." https://www.pcgamer.com/amd-smartaccess-storage-reveal/

    u.i:
    Novemberben ettől függetlenül sokan nekikezdenek a platformcserének;
    emiatt sok használt konfig remélhetőleg jó áron fog piacra kerülni..
    (sajnos a válság miatt sokan megfontoltabban beruháznak, ami még jobban növeli a piaci kinálatot ..)

    [ Szerkesztve ]

    Mottó: "A verseny jó!"

  • S_x96x_S

    őstag

    válasz PuMbA #230 üzenetére

    > Ez mind szép és jó, de a DirectStorage-nek jelenleg

    én a next-gen -ről beszélek .. következő 3-5 éves időtávról.
    a Gen5 a GPU-nál az alacsonyabb késleltetés és a memória koherencia miatt is fontos..

    a directStorage elég új ..
    lényegében még csak pár publikus .. jővőbeli .. cím van .. pl. "Forspoken"
    amelyeket ettől függetlenül - ha lassabban is, normál winchesterrel is lehet használni.

    Idén várhatóan kikerülnek a játékfejlesztőkhöz az új 7000-res fejlesztői gépek ..
    talán idén még lesz hozzá gen5-ös m.2 SSD-is ..
    és a jövő évi GDC -n lesz 3-4 játékdemó amivel az RDNA3 + AMD SmartAccess Storage -t demózzák majd..
    Mivel elkezdődött a következő konzolgeneráció fejlesztése/tervezése .. az AMD eléggé fogja tolni a témát.

    > Se PCI-E 5.0-ás VGA, se PCI-E 5.0 SSD nem fog kelleni a belátható jövőben.

    ha nem hiszel benne, akkor nem kell adaptálni .. egy merevlemezes winchester is sok mindenre elég manapság ..

    de mindig van olyan csoport ..
    akik korán adaptálják a technikai újdonságokat
    .. és lényegében ők elő-finanszirozzák a fejlesztést ..

    Mottó: "A verseny jó!"

  • S_x96x_S

    őstag

    válasz PuMbA #240 üzenetére

    mindenki a pénztárcájával szavaz .. :R

    > DirectStorage
    > ... a Microsoft pedig megmondta, hogy egy PCI-E 3 SSD elegendő hozzá

    mint a "minimum gépigény"

    azért az "Elegendő"(~minimális) és az "Ideális" között nagyon nagy különbség tud lenni. ;)
    amit valamikor nem lehet kimérni ( te ezekre hivatkozol) de valamikor igen és fontos ( én meg ezekre gondolok )

    pl. Microsoft Flight Simulator
    - minimum gépigény : 8GB RAM + (+2GB VRAM )
    - ideális gépigény: 32GB RAM + (+8GB VRAM)

    persze a gyakorlatban még a 32GB-ram se elég .. 64GB kell.
    és vajon miért?
    mert nincs koherens cache .. és hw-es direktstorage támogatás mint a konzolokban ..

    "The 3090 ships with 24GB VRAM and if you fill it with buffer data or textures, you’ll certainly also duplicate a large amount of the VRAM buffers in RAM, and there you are: with 32GB RAM you probably really don’t have enough room to fit both the buffer data copy in RAM and the game working set!
    Conclusion: everyone with a 3090 might really benefit from 64GB and this might even be the minimum recommended amount of RAM to use with a 3090." ( Link )

    > Értem, de ha jelenleg PC-n a DirectStorage-t csak 1db játékban használják,
    > akkor ez mire elterjed lesz 3-5 év…..

    elég ha az a pár játék támogatja, ami neked fontos ..

    amúgy a drága DDR5 árak miatt nagyon gyorsan népszerű lesz ..
    és kevesebb GPU memóriával nagyobb teljesítményt lehet elérni.

    sokaknak már az elég lesz, hogyha a következő Microsoft Flight Simulator támogatni fogja;

    A DirectStorage relative elég új ..
    viszont a konzolos támogatás kiforrott .. működik ..
    szerintem 1-2 év és elterjed ..

    [ Szerkesztve ]

    Mottó: "A verseny jó!"

  • S_x96x_S

    őstag

    válasz PuMbA #240 üzenetére

    II:

    > DirectStorage
    > ... a Microsoft pedig megmondta, hogy egy PCI-E 3 SSD elegendő hozzá

    a MS azt is megmondta, hogy a Windows 11-hez elegendő
    - 4 gigabyte (GB) RAM
    - 1 gigahertz (GHz) or faster with 2 or more cores on a compatible 64-bit processor or System on a Chip (SoC).

    A DirectStorage-hoz: Gen4 / Gen5 SSD az ajánlott.
    Persze a Gen4-esből is az újabbak ( amelyek gyorsak )

    a Gen5 jelentősége még az alacsonyabb a késleltetésben van,
    ami a CXL alapkövetelménye is;

    és később ( X770E chipset? ) a CXL-nek hála
    a ‘Coherent Multi-GPU’ -s korszak is beköszönthet ..
    3 évvel ezelőtti hír:
    "Intel Hints Towards An Xe ‘Coherent Multi-GPU’ Future With CXL Interconnect"
    "If CXL can seamlessly scale GPUs, then the economics of the market would also change completely. People would be able to buy a cheaper GPU first and then simply add another one if they want more power. It would add much more flexibility in buying decisions and even alleviate buyers remorse to some extent for the gaming class. If CXL mode trickles down to the consumer level anytime soon, then we might even see motherboard designs change drastically as multiple sockets and multiple GPUs become a feasible option. Needless to say, it looks like things are going to get pretty exciting in a few years."

    A CXL+Gen5 sok mindent megváltoztat és földindulás szerű változások várhatóak Desktop fronton is.

    :R szerintem :R

    Mottó: "A verseny jó!"

  • S_x96x_S

    őstag

    válasz PuMbA #256 üzenetére

    > Ez még mindig oké, de sehol sem látom a játékokat,

    jövőre a GDC-t figyeld ..

    addigra a (játék)fejlesztők upgradelnek Ryzen7000-re, ami alapból
    támogatja a "AMD SmartAccess Storage"-t,
    ( ami + hw-res kitömörítést is támogat a MS Direcstorage-en felül )

    Az AMD és a Microsoft - (sok pénzzel vagy igérettel ) korrumpál pár játékfejlesztőt
    hogy használják ki az új technológia lehetőségeit.
    A Game Engine-be is elkezdődik az integráció ( UE5, Unity3D, ..)

    addigra
    - lesznek RDNA3-as GPU-k
    - és lesz Gen5-ös M.2 -es SSD.

    > Jelenlegi tesztekből tudjuk,

    A "jelenlegi teszt" mindig a "jelenlegi játékokra" vonatkozik a jelenlegi hardverrel.
    És teljesen igazad van, mert annak aki a következő 5 évben is a "jelenlegi" játékokkal játszik,
    annak felesleges a költséges upgradelés.

    A "Jelenlegi" tesztekből néha lehet következtetni a trendre .. de néha nem ..
    ráadásul most hiretelen nagyon sok minden változik és a verseny is felgyorsult.
    és ebben is van egy kis bizonytalanság.

    Amúgy a technológia életgörbék gyakran nagyon furcsán alakulnak ..
    néha sokáig beragad egy helyen .. aztán hirtelen nagy sebességgel kilő ..

    ott van pl. a CPU szám .. 3-4 éve még 4 core elég volt mindenre ..
    manapság meg legalább 8 core kell .. és talán jövőre már 12 lesz az ajánlott.

    vagy ott van az AVX-512 ISA ..
    ha az AMD képes lesz mobil és desktop szintre benyomni,
    akkor egyre több program fogja kihasználni és multiarch-ban AVX2 és AVX512 támogatást adni. ( és talán az Intel-nek is sikerül integrálni az "E" magokba )

    Sok játék a Zen4-esen már attól is fog gyorsulni, hogy a driverek és a fizikai engine-ek
    támogatni fogják az AVX2 és az AVX512 -öt.

    Lehet, hogy az AMD Zen4-en az AVX-512 -öt a Cinebench új verziója újra engedélyezni fogja,
    mert most az Intel ClockDown-os implementációja miatt nincs sok értelme..
    "CineBench R23 does not use AVX-512. Maxon has told me that the benefit of using AVX-512 is negated by the clock-down required to keep everything stable, so it isn't used. I'm told this is also why it is disabled in Intel's Embree, (which Cinema4D uses)."
    https://twitter.com/iancutress/status/1327358373373898752

    Az Intel elég sokat optimalizálta az EU5-öt ( SIMD, vectorized instruction .. )
    és ha az AMD megtanulta a leckét és rendes AVX-512 implementációt csinált,
    akkor a játékfejlesztők a multiarch -os fejlesztésben berakják a Zen4-es AVX512 -es támogatást is a jövőben ..
    https://www.intel.com/content/www/us/en/developer/articles/technical/unreal-engines-new-chaos-physics-system-screams-with-in-depth-intel-cpu-optimizations.html

    Persze ez sok-sok "ha" ...
    De tényleg sok függ attól, hogy az AMD hogy rakta össze a zen4-et.

    persz én techno optimista vagyok a Zen4-el kapcsolatban .. :R

    [ Szerkesztve ]

    Mottó: "A verseny jó!"

  • S_x96x_S

    őstag

    válasz PuMbA #256 üzenetére

    > Mivel a fejlődés elnyújtott és lépcsőzetes szokott lenni, ezért számomra elképzelhetetlen,
    > hogy a játékok a mostani adatmennyiséghez képest 10x több adatot fogak igényelni.
    > Ilyen hirtelen fejlődés a PC világban nem létezik.

    miért ne létezne?
    Ha van HW-es lehetőség és piac.. akkor a kreativ ipar megoldja ...

    Még az egyszerű (többezer éves játékok) pl. sakkprogram is elég jól skálázódnak 256 magra vagy még feljebb ..

    most nem ritka a 100GB feletti játék, de hamarosan jönnek az 1Terrásak is.
    "Microsoft Flight Simulator install size is 127GB, but you’ll be downloading even more"

    az RDNA3 már képes lesz "true 4K 240Hz" -es felbontásra is,
    de ki tud hajtani "8K/60Hz HDR" "16K/60Hz HDR" monitorokat is.
    és a 8K gaming sem újdonság ..

    > ezért számomra elképzelhetetlen,

    sok mindent el lehet képzelni .. de a megvalósítás nehezebb .

    Xbox 2042 - Imagine the future of gaming
    https://www.youtube.com/watch?v=im0QjYpW-x0
    "Imagine the future for gaming powered by quantum computing and featuring the world’s first holographic UX. The fastest most powerful gaming experience ever made — capable of 1 exaFLOPS of processing power, 32K video and 240 frames-per-second — yet it’s 90% smaller, a gaming supercomputer you hold in the palms of your hands. Imagine Xbox 2042. Xbox 2042 is built to drive native 32K resolutions in Full Spectrum Color at a base frame rate of 240 FPS (up to 480 FPS) with zero latency. All games are now “instant-on” requiring no loading times whatsoever. Even cloud-based open-world games with worlds so enormous they have their own dedicated data centers load and sync instantly. The all-new holographic user experience is intuitive, extra-sensory and will forever change how you game. The new gaming experience will support a robust games lineup, featuring more than 70 titles available at launch including the cutting-edge first-person shooter, Battlefield 2042. Xbox 2042 also offers full backwards compatibility with the games you know and love, boasting a library of 5000+ titles across four decades of Xbox. Just imagine the possibilities?"

    Mottó: "A verseny jó!"

  • S_x96x_S

    őstag

    válasz PuMbA #264 üzenetére

    > AVX-512 szintén nem jó példa, mert a sima AVX sem kötelező gépigény,
    > csak pár játéknál. És akkor még ott van az AVX2 is.
    > A játékfejlesztők mindig az átlag PC-hez fogják igazítani a játékok gépigényét,

    a multi-arch lényege .. hogy több opcióra is lefordítják a programot ( ~ több tárhely kell neki )
    és a program az adott hardveren mindig a legoptimálisabb kódot használja majd.
    és ez nem igényel túl sok fejlesztést.
    Persze az "X86-64 generic" alapból támogatva lesz. ( ami no SSE, no AVX, .. )

    >A játékfejlesztők mindig az átlag PC-hez fogják igazítani a játékok gépigényét,
    > mert nem engedhetik meg maguknak, hogy a játékosok többségénél
    > ne fusson a programjuk.

    De miért ne futhatna a régi és az új hw-en egyszerre .. ( RDNA3 és nem RDNA3 )
    technikailag megoldható ..

    másrészt közgazdaságilag erre találták ki a szponzorációt ..
    vagyis amikor ezt írtam "Az AMD és a Microsoft - (sok pénzzel vagy igérettel ) korrumpál pár játékfejlesztőt" - akkor ez az jelenti, hogy a játékfejlesztők egy rakat pénzzel mégis racionálisnak látják "csak az új hw-re" fejleszteni ;)
    Persze sokszor nem pénzzel hanem fejlesztői/optimalizációs támogatást kapnak a gaming studiók, vagy a megjelenés előtt kapnak az új hw-ből .. ( GPU, CPU, ... )
    https://www.amd.com/en/gaming/featured-games

    de amúgy ha nem hiszel nekem ..
    (2019)"What does it mean when a game has AMD or Nvidia branding?"
    Gaming is big business, and companies are looking for every potential advantage.

    "We've seen in the past (AMD Gaming Evolved, Nvidia The Way It's Meant To Be Played, and Intel Inside), and will certainly see in the future, games that are heavily optimized for a particular GPU and/or CPU architecture. Ideally, this merely provides the best performance possible on one set of hardware without significantly impacting performance on other hardware brands, but it can—and has—result in sometimes questionable performance comparisons."

    "Of course, developers and publishers generally want to support as many PCs as possible, so rarely do we see large chunks of older hardware locked out. All the ray tracing and DLSS enabled games so far (Battlefield 5, Metro Exodus, and Shadow of the Tomb Raider) support Nvidia's new RTX GPUs, but they can still run on non-RTX cards without all those fancy extras. I don't expect that to change any time soon, either, but while ray tracing support may not be critical today, in 5-10 years, DirectX Raytracing (DXR) could become the primary API for Windows games. Getting a head start on new technology while receiving some advertising and marketing help for a game? That can be almost too good to pass up."
    "Back to the original question, then: What does it mean when a game has branding for a specific hardware company? There's no single clear-cut answer. It could mean marketing and promotional help, with a minor amount of software engineering resources—that's the minimum in most cases. Or it could mean extensive optimizations to make use of new GPU features (eg, ray tracing, DLSS, tessellation, DX12, etc.), or new CPU architectures (more cores/threads, different latencies, etc.)"

    Mottó: "A verseny jó!"

  • S_x96x_S

    őstag

    válasz PuMbA #269 üzenetére

    > a gond a megvalósítással van.

    a kivitelezésen sok múlik ( meg az időzítésen és a szerencsén is )
    és én nem hiszek a lineáris technikai fejlődésben sem.
    a jövő kiszámíthatlan
    ( mind negatív és mind pozitiv irányban is )
    De a konzolos trend nagy valószínűséggel előbb utóbb elér a PC/Desktop szintre is.
    Vagy az - vagy valami annál is jobb. ha nem most, akkor később..

    És a technológiai életgörbék néha elég furcsák.
    - Nem mindig a jobb technológia terjed el .( lásd VHS vs. Betamax)
    - A piacvezetés nem garancia semmire se ( lásd Nokia )
    - Ha egy szűk piacon piacvezető vagy és leálsz a fejlesztéssel akkor lehet hogy a sikered áldozata leszel ( ~ Intel )

    Vagyis a 201x évek lassú Inteles tötyögéséből én nem mernék következtetni a 202x évekre;

    mint írtam ( #227) talán jövőre lesz érdemes belépni az AM5 platformba ..
    idén csak azoknak akik meg tudják fizetni az opciós felárát a jövőbeli lehetőségeknek.
    ( ~ korai belépők akinek nem fáj a prémiumos felár )

    A nagy durranás úgyis a Gen5-re épülő CXL lesz ami miatt sok mindent újra kell gondolni.
    meg a XILINX -es FPGA támogatás --> AMD's Artificial Intelligence Engine (AIE)
    ami meg csak jövőre jön ... az új APU-kban.

    A Zen4/Gen5-be most belelépni akkor érdemes,
    hogyha a játék mellett mással is meg tudod "racionalizálni".
    pl.
    - fontos a gyors I/O ( gen5 ssd , AI/ML gen5 GPU)
    - vagy az avx-512 -nek hasznát veszed ( mérnöki/matematikai számítások )
    - vagy nem tudsz várni a Zen4x3d -re ami 2023Q1-ben jön mert hirtelen most kell gépet venned.

    Sajnos nincs mindenkire érvényes szabály ..

    Szerintem annyira körbejártuk a témát .. és annyira ki lett fejtve minden oldal, hogy részemről lezártam ..

    :R
    a verseny jó,
    és mindenki úgyis a pénztárcájával szavaz ( és viseli a döntése következményeit )
    :R

    Mottó: "A verseny jó!"

  • S_x96x_S

    őstag

    kapós lesz az AVX-512 a játék-emulátoroknál (is). :K

    wccftech:AMD Zen 4’s AVX-512 Instructions To Show Major Benefits In Emulators Such As Yuzu, Citra, Xenia & Vita3K
    "According to Joey, some of the emulators to which he has added AVX-512 acceleration include Yuzu (Nintendo Switch Emulator), Citra (Nintendo 3DS Emulator), Vita3K (PlayStation Vita Emulator), and Xenia (Microsoft Xbox 360 Emulator). The engineer states that he has been adding AVX-512 support into these emulators before it was considered "Cool". This was probably before AMD's & Intel's new CPU lineups which added AVX-512 acceleration to the consumer chips.

    As we know, Intel's Alder Lake CPUs also added AVX-512 acceleration at launch and we have seen emulators such as RPCS3 (PlayStation 3 Emulator) showing a performance boost of up to 30% over standard AVX2 CPUs. But since then, Intel has more or less removed AVX-512 support entirely from its consumer lineup and is only available on the Xeon chips. This wasn't met with a positive response from the community but AMD, on the other hand, is definitely bringing AVX-512 support to consumers on its Ryzen 7000 & AM5 platform.
    AMD itself has stated that its Zen 4 CPUs will offer a 30% improvement in FP32 inferencing and 2.5x uplift in INT8 inferencing performance with AVX-512 (VNNI) support.
    ... "

    Mottó: "A verseny jó!"

  • S_x96x_S

    őstag

    válasz NandoXXL #433 üzenetére

    > kurva jó lesz, mert AVX 512... a kutya nem használja..

    macskás vagy ?
    vagy mi a bajod a kutyákkal ..

    Amúgy nem hallottam még olyat,
    hogy csak a macskakedvelő programozók
    preferálják az AVX-512-őt .. :Y

    Amúgy az összeesküvés hívők szerint az AMD elrejtett néhány titkos teljesítmény növelőt, amit később fog aktiválni .. :K

    Mottó: "A verseny jó!"

  • S_x96x_S

    őstag

    válasz S_x96x_S #436 üzenetére

    > Amúgy az összeesküvés hívők szerint az AMD elrejtett néhány titkos teljesítmény növelőt,
    > amit később fog aktiválni ..

    pl. a "SmartAccess" tovább fog gyorsulni a Gen5 miatt ( alacsony latency, M.2Gen5 SSD, Gen5 GPU ) .. és InfinityCache a Gen5 felett.

    Mottó: "A verseny jó!"

  • S_x96x_S

    őstag

    válasz Dragon3000 #443 üzenetére

    > Mit trükköznek a gen5 ssd-k sebességével?

    nincs semmi trükközés .. se a cikkben se a valóságban

    Sőt már az első generációs Gen4-es SSD sebessége is erősen szórt ..
    csak azokkal "Albus_D" kolléga nem találkozott.

    Ahogyan a Gen4-es diszkeknél - a Gen5-ös M.2 SSD-knél is kell nézni a teszteket.

    Mottó: "A verseny jó!"

  • S_x96x_S

    őstag

    válasz PCProfessor #578 üzenetére

    > Max 5%-al jobb a teljesítmény játékok terén
    > és kb. 2x annyiba kerül a drága lap és kitek miatt.

    pontosítanék:

    - a DDR5 főleg a jövő évi ZEN APU-knál lesz ütős;
    ott akár +40% difi is lehet a legjobb és a legrosszabb (DDR5) RAM között.
    (érv: legalábbis az 5700G APU szépen skálázódik a RAM-al. )

    - Direct GPU -nál viszont már máshol a szűk keresztmetszet
    ott már +10% is előfordul ( >= DDR5 6000-res kit-el )
    vagy még több is ( ~30% extrém esetben --> [1] )

    - DDR5 árak azért elindultak lefelé ( ~ nagyobb a választék) .. de az biztos, hogy jövőre gazdaságosabb lesz a belépés a DDR5-be.

    ---------------
    [1]
    persze nem a korai AlderLake-es teszteket kell nézni.
    és az újabb Raptorok DDR5 vezértlője is sokkal jobb lesz ..

    de azért a 12900K is vannak olyan játékok, amelyek szépen skálázódnak a memóriával
    124 vs. 160 között [ (160-124)/124 = 0.29 az eltérés. ]

    vagyis akár +30% is lehet extrém esetben az eltérés egy DDR4 3200 -öt alapul véve;

    ( innen )

    vagyis a "> Max 5%-al jobb a teljesítmény játékok terén"
    állításoddal én nem értek egyet. :R

    persze a fentiektől függetlenül ár értékben nem biztos, hogy mindenkinek megéri a DDR5 váltás; de az új ZEN4-et tervezőknek ezen már nem kell gondolkodni,
    mivel az AMD eldöntötte; csak DDR5 ;]

    Mindenesetre pár nap múlva majd meglátjuk a teszteket!
    és majd azok döntenek!

    [ Szerkesztve ]

    Mottó: "A verseny jó!"

  • S_x96x_S

    őstag

    válasz PCProfessor #577 üzenetére

    > DDR5 hibahatáron belül van és maxra húzva
    > egy 500€-s lapban is csak picit jobb mint egy alap ddr4 tuning.

    azért
    - az új ZEN4-es tesztek még meg sem jelentek;
    - és az AlderLake-es teszteket nem lehet túlságosan figyelembe venni, mivel annak a memóriavezérlője még elég kezdetleges volt.

    Amúgy a DDR5 sávszélessége az APU-k mellett
    még multi-core-os alkalmazásoknál jön ki.
    pl.
    Az RaptorLake-nél a Single-Core -os sebesség hasonló.
    viszont a MultiCore-os sebességet a DDR5 +20%-al megdobja.

    Intel Core i7-13700K Benchmarks
    Processor Single-Core Score Multi-Core Score
    Core i7-13700K + DDR5-5200 2,069 19,811
    Core i7-13700K + DDR4-3200 2.090 16,542

    "The results showed that DDR5 didn't do much for the Core i7-13700K in terms of single-core performance. The DDR5 system was 1% slower than the DDR4 system, but it's within the margin of error. However, the DDR5 system delivered up to 20% higher multi-core performance. That's a pretty significant performance delta." ( innen )

    [ Szerkesztve ]

    Mottó: "A verseny jó!"

  • S_x96x_S

    őstag

    válasz PCProfessor #582 üzenetére

    > Apuk-nál érthető lesz majd a teljesítménynövekedés, azt nem vettem számításba.

    és az új Ryzen 7000 desktop procik
    már egy gyengusz RDNA2-es iGPU-val jönnek.
    vagyis mérhető lesz.

    Mottó: "A verseny jó!"

Új hozzászólás Aktív témák