Új hozzászólás Aktív témák

  • makkmarce

    őstag

    válasz Busterftw #450 üzenetére

    nem cáfoltál semmit sem, mert nem azt állítottam, amit te kitaláltál. Kezdj el szépen olvasni, és utána cáfolni.
    kb ennyit ért a keresésed, de tele van a net különböző verziókkal, ez 2011-es próbálkozás.
    még1x, az nem mentesít, ha nem érted még a magyar szöveget se(még mindig nem érted azt a szót, hogy arányaiban), és azt se, hogy hogy kell google-el keresni.

    "Te inkább szubjektív véleményekkel dolgozol."
    itt csak te okoskodsz, hogy 2018 előtt nem létezett a számítástechnika.

    "Pontosan, nem volt, az Nvidia megcsinálta aztán jöttek rá a szoftverek. "
    hát nem, de ez téged ne zavarjon össze, hidd csak azt, hogy minden hw fejlesztés úgy készül, hogy nem tudják mit fognak legyártani.
    "Aha, a Google-ről írtam az első RT Battlefield V játékot,"
    ez már a legalja amit csinálsz, ott van az általam és mások által is linkelt komplett HW-ek, és software-ek, amik évtizedekkel megelőzik az imádott BF-edet. Ennyit tudsz, trollkodni, további jó szorakozást hozzá.

    "vagy hogy a Doom nem a legtöbbet telepített játék."
    Tehát hazudsz is, mert sohase állítottam azt, hogy az a legtöbbet telepített. Csak így tovább.

    "Azt adtam elő, hogy a moddered hardverre írta a szoftvert, nem a szoftver hozta el a hardvert minthogy a konzolnál te azt előadtad."
    nem ezt adtam elő, megint költesz és hazudsz.

    "Semmi, mióta kiderült a Doomban nem RT volt."
    Pedig de, tekinthetjük annak, mivel az elv ugyanazt, mint az RT-ben. Csak mivel szakmailag közöd nincs az egészhez, és a tudásod kimerül az nvidia reklám anyagaiban, ezért aztán volt értelme veled vitatkozni.

    "Ray casting is the methodological basis for 3D CAD/CAM solid modeling and image rendering. It is essentially the same as ray tracing for computer graphics where virtual light rays are "cast" or "traced" on their path from the focal point of a camera through each pixel in the camera sensor to determine what is visible along the ray in the 3D scene."

    [ Szerkesztve ]

    okoskodom, tehát vagyok

  • b.

    félisten

    válasz makkmarce #451 üzenetére

    Engedjétek el Plz... Nem akarjátok megérteni azt amit a másik mond. Több száz kommenten át magyarázzátok azt ami tök egyértelmű, 2 mondatot kellene megértenetek.
    Direkt félreértelmezitek amit a másik ír, pedig egyértelmű hogy Buster az RT@ DXR alapú játékfelhasználásról beszél te meg az RT ről mint technológiáról.
    Tehát Windows @ DXR -t hardveresen gyorsító grafikus kártya az az RTX volt. Ettől függetlenül természetesen a DXR alapú RT is megy nem RTX kártyán is hisz a GTX meg nem tudom talán AMD stb kártyákra is engedélyezve lett .
    Tehát ergó minkettőtöknek igaza van, vagy egyikőtöknek sincs, ahogy tetszik.
    Kell szoftver is és ahhoz megfelelő hardver is és ezt együttműködve optimalizálva fejlesztik ez főleg igaz a DXR -re ahol mindegyik gyártó és operációs rendszer tulaj benne van a közös fejlesztésben.
    Szerintem zárjátok le mert már igazából egyikőtök sem fogja azt mondani hogy igaza volt a másiknak hanem félre akarjátok értelmezni azt amit ír még 200 kommenten át. Nincs értelme ennek itt, egy helyben topog az off téma.

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #451 üzenetére

    Attól hogy ez hajtogatod meg nem lesz igaz.
    Ott vannak a linkek, a kikeresett források, Google-ből.
    Írtál valamit és bemásoltam a cáfolatot. Egyértelműen ott van, világosan. Felesleges tagadni, bárki számára elérhető és vissza is olvasható.

    "de tele van a net különböző verziókkal, ez 2011-es próbálkozás."
    "The sample program" "proof of concept"
    Nincs több kérdésem. Más random github próbálkozásokat esetleg? Ez már nagyon izzadságszagú.

    "itt csak te okoskodsz, hogy 2018 előtt nem létezett a számítástechnika."
    Újabb személyeskedés érvek helyett, bárki olvashatja én ilyet nem írtam sehol. De linkelheted nyugodtan. Vagy a kért statisztikát amit nem sikerült fentebb azóta sem.

    "hát nem, de ez téged ne zavarjon össze, hidd csak azt, hogy minden hw fejlesztés úgy készül, hogy nem tudják mit fognak legyártani."
    Én nem vagyok összezavarodva, én is ezt írtam.
    A konzol gyártók már tudják előre mit fognak legyártani, a piacon lévő és piacra készülő hardverekből. Ezekre készül utólag a szoftver a játék fejlesztőktől. Kapják devkitet tesztelni.

    " amik évtizedekkel megelőzik az imádott BF-edet."
    Real Time RT-vel? Aligha. Google linkeket kértél, megkaptad.
    Boxold le a Googleval. Te magad is írtad hogy ilyenek nem készültek mert nem lett volna elfogadható a sebesség.
    Miután lett hardver, ez megváltozott. Jöttetek a játékok.

    Plusz ugye a kiindulópont az volt, hogy a szoftverek/játék folyásolták be a készülő hardvereket, ami megint nem jön ki.
    De linkelheted Githubról a kész Battlefield V-öt 2018 előtt.

    "Tehát hazudsz is, mert sohase állítottam azt, hogy az a legtöbbet telepített. Csak így tovább."
    Felőlem mehet tovább a cáfolás, ezt irtad:
    "A DOOM mindenen is fennvolt és most is fennvan"
    "hazugság, %-osan a DOOM köröket ver még most is bármely AAA játékra"

    Tehát ha most is, akkor egyértelmű hogy nézhetjük a máig tartó helyzetet, azt pedig a már linkelt top 50 lista feketén fehéren megcáfolva. Tehát már hazudsz is.

    "nem ezt adtam elő"
    Én adtam elő. Már követni sem tudod a vitát? Legalább olvasd el amit írok, ha már válaszolsz rágalmazol.

    "Pedig de, tekinthetjük annak"
    Te tekinted max annak, egyéni vélemény.
    Most akkor ki tanulja meg a Google-t? Több forrás szerint sem ugyanaz a kettő.
    Ahogy az essentially same sem jelenti, hogy ugyanaz.

  • arabus

    addikt

    Hogy valami on is legyen az off topikban itt egy szép amd eredmény.

    Xeon Platinum 8468,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...

  • makkmarce

    őstag

    válasz Busterftw #453 üzenetére

    "Ott vannak a linkek, a kikeresett források, Google-ből."
    aminél egyértelműen bebizonyosodott, hogy ami nem 2 éves hír, hanem 12, azt nem találod meg

    "Ez már nagyon izzadságszagú."
    tehát megint ott tartunk, hogy lusta vagy keresni...
    a legutóbb meg a grafika nem tetszett, mert olyan 90-es évek.. hűha..90-es években 2018-as grafikát akartál, és nem kaptál, nahát..

    "Újabb személyeskedés érvek helyett, bárki olvashatja én ilyet nem írtam sehol."
    de igen, több helyen is előadtad, hogy 2018 előtt nem volt realtime raytrace, holott évtizedekkel ezelőtt is volt.

    "A konzol gyártók már tudják előre mit fognak legyártani, a piacon lévő és piacra készülő hardverekből."
    persze hogy tudják, miután beszéltek a game engine fejlesztőkkel, és csináltak egy teljesen más rendszert, mint PC-t amit most össze tudtak volna legózni. Ezért hasonlít jobban a konzol egy apple M1-re, mint egy pc-re, de ez ne zavarjon össze.

    "elfogadható a sebesség."
    mert ki határozza meg mi az elfogadható sebesség?
    a kezdeti 3d-s játékban a 15fps se volt már rossz egy közepes gépen, C64-es szimulátorok meg sokszor az 5 fps-t ha elérték. A kezdeti realtime RT-s játékokban pedig részegységek voltak RT-sek, pl statikus háttér előtt dinamikus RT árnyékok. Amit az aktuális gép tudott, azt kihozták belőle.

    "Miután lett hardver, ez megváltozott. Jöttetek a játékok."
    előtte is voltak, 30 évvel előtte is, de tudjuk, mivel pixelesek voltak, emiatt te ezeket letagadod.

    "Plusz ugye a kiindulópont az volt, hogy a szoftverek/játék folyásolták be a készülő hardvereket, ami megint nem jön ki."
    hát persze, ezért fejlesztette a sony is a PS5-öt az epic-kel mert nem volt rá befolyásuk :D, de ne zavarjanak össze az érintettek nyilatkozatai, állítsd az ellenkezőjét, az a biztos.

    "hazugság, %-osan a DOOM köröket ver még most is bármely AAA játékra"
    Sohase éri utol egyik mostani játék sem pc-n, kb képtelenség a doom akkori népszerűségét megközelíteni a pc-s piacon belül.
    Mit nem értesz azon, hogy veheted bármely mostani pc-s játékot, sohasem fogja %-osan utolérni a doom csúcs elterjedését?

    ""A DOOM mindenen is fennvolt és most is fennvan"
    most is fent van minden platformon, segítek, ha nem érted. Nem, ilyenkor nem az újhullámos doomra gondolok, hanem a doom 1-re.

    "Tehát ha most is, akkor egyértelmű hogy nézhetjük a máig tartó helyzetet, azt pedig a már linkelt top 50 lista feketén fehéren megcáfolva. Tehát már hazudsz is."
    tehát beteszel egy listát, ami nem arról szól, amit én állítok. Az akkori %-os elterjedésről beszéltem, csak imádod úgy előadni, mintha arra reagáltál volna, amit állítok, holott szándékosan terelsz helyette. Tehát nézd meg akkor mennyi pc volt, és most mennyi van. Akkor ami elérhető gép volt, arra felrakták (sok esetben a gép tulajdonosának tudta nélkül akár). Nem véletlen idéztem azt, amit.

    "Te tekinted max annak, egyéni vélemény."
    hát persze, hisz itt egyedül neked lehet egyéni véleményed, aki szerint 2018 előtt realtime rt nem is létezett, és nem zavarnak össze a tények.

    "Én adtam elő."
    és a saját mondatodat se olvastad végig.. vérprofi

    "Most akkor ki tanulja meg a Google-t?"
    neked nagy szükség lenne rá, akkor talán rátalálnál néha 2018 előtti cikkekre/tanulmányokra/programokra. Arról nem is beszélve, hogy csak egy - jel letiltani, hogy ne az RTX-es cikkeket dobálja a raytrace-ről, és már bentebb vagy. Bónuszként segítség: jobb oldalon van egy menü, ahol akár megadhatsz időintervallumot is, és akkor nem 2022-ben kezdődik a számítástechnika.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz b. #452 üzenetére

    nem az volt a kiindulópont, hanem kb ez, ez a 2 állítás áll szembe azóta is egymással:

    "Plusz ugye a kiindulópont az volt, hogy a szoftverek/játék folyásolták be a készülő hardvereket, ami megint nem jön ki."
    hát persze, ezért fejlesztette a sony is a PS5-öt az epic-kel mert nem volt rá befolyásuk :D, de ne zavarjanak össze az érintettek nyilatkozatai, állítsd az ellenkezőjét, az a biztos.

    [ Szerkesztve ]

    okoskodom, tehát vagyok

  • rolee9309

    csendes tag

    válasz makkmarce #432 üzenetére

    Komolyan offon hisztizel 2 hete??? Ha 2 hétig ment a balf**kodásotok, szerinted jutottatok valamire (a színvonal lehúzásán kívül persze)?
    Nincs jobb dolgod (dolgotok), csak ökörségekkel teleszemetelni a fórumot? Többen is írták, menjetek szobára, azt rendezzétek le így vagy úgy - gondolom ahhoz már nincs merszetek :P
    De te hogy képzeled, hogy az ilyen betonfejűek véget nem érő vergődése, "majd ha 200 kommenten keresztül okoskodok, mindenki elhiszi, hogy milyen okos, nagy valaki vagyok" miatt, mint ti van teleszemetelve már kb. minden cikk, azt amikor másokat ez zavar, még arrogáns módon kérdőre vonod, hogy mit hisztizik?
    Nincs életed a gép mellett vitatkozni a semmin kívül? Lehet ám privátot is írni, nem kell mutogatni magatokat a fene nagy feltűnési viszketegségetekkel.
    (Félreértések végett: ez nem csak rád, mindegyik renitensre kollektíven vonatkozik ez - szóval a személyeskedéssel se kell jönnötök legalább.)

    Részemről itt lezárva, egyre több a dologtalan retard.

    [ Szerkesztve ]

  • rolee9309

    csendes tag

    válasz #72042496 #434 üzenetére

    Huhh, ezt jó volt átböngészni így reggel! A Disney-st már elolvastam, de a Voyager-es felett eddig átsiklottam!
    Nekem olyan facebook-csoport érzésem kezd lenni (nem, nem vagyok tagja egynek se! De azért ha publikus, rá-ránézek az ilyenekre - tudnám miért, amikor először csak envetek ,de aztán elszörnyülködök... :) ).

  • KisBundi

    őstag

    válasz rolee9309 #457 üzenetére

    Teljesen felesleges vele vitáznod. Az van amit Ő mond és kész. Mindegy ki mit mond, az hülyeség, ha nem egyezik az ő állításával. Egyébként Forma 1 csoportba érdemes még benézni... ;]

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #455 üzenetére

    "tehát megint ott tartunk, hogy lusta vagy keresni..."
    Te állítottál valamit, nem nekem kell alátámasztani.

    "90-es években 2018-as grafikát akartál"
    Hát te írtad az elején, hogy a mostani(next gen) konzolok hardverét a készülő next gen címek határozták meg és a fejlesztők. Tehát volt a szoftver és úgy jött a hardver, akkor hol a játék?
    A valóság meg az, hogy már kész hardverre kezdik ezeket írni a kapott devkitekre. Tehát hardver és úgy szoftver.
    Ezért jönnek az első valós next gen játékok csak évekkel a konzolok megjelenése után.
    Ezért jött a Battlefield V elsőként amiben a real time RT így ki lett használva, a hardver után.

    "több helyen is előadtad, hogy 2018 előtt nem volt realtime raytrace, holott évtizedekkel ezelőtt is volt."
    Mert így volt:
    "It took several decades to finally get to the point where we have GPUs that close that gap and let us make these ideas from the 80’s a reality."
    "Prior to 2018, it was been impossible for game developers to integrate ray tracing at runtime."

    "There is no way real-time RT could have been performed on a consumer graphic card until Nvidia unveiled the Nvidia Geforce RTX GPUs lineup in 2018. "

    "persze hogy tudják, miután beszéltek a game engine fejlesztőkkel, és csináltak egy teljesen más rendszert, mint PC-t"
    Ami ugye a linkelt források alapján így nézett ki, idézve a Game engine és játék fejlesztőkkel:
    -legyen erősebb cpu, legyen már PC-n alap SSD.
    Ez a nagy szoftver befolyás.
    A valóság meg az, hogy az AMD tervez custom hardvert a konzol gyártóknak. Az épp piacon elérhető hardverekből a többit a költségek alapján kivalasztják és jöhet a devkit.
    A mostani konzolok már inkább PC-k.

    "kezdeti realtime RT-s játékokban"
    Ilyen nem volt, 2018 előtt. Te is mondtad, nem érte meg.
    Na meg hardver se volt ami ezt gyorsított volna.

    "előtte is voltak, 30 évvel előtte is"
    Jah, ami nem real time futott vagy nem is RT-t használt.
    Meg valami sample github kód, nem játék. Ezeket kaptuk tőled.

    "PS5-öt az epic-kel mert nem volt rá befolyásuk"
    Linkeltem az érintettek nyilatkozatait. "more raw horse power" "NVME SSD"
    Hűha micsoda szoftveres befolyás. Biztosan Epic nand flash memoriák vannak az SSD controller mellett, nem Samsung vagy WD. Az SSD controllert meg az Ubisoft írta nekik.

    "Sohase éri utol egyik mostani játék sem pc-n, kb képtelenség a doom akkori népszerűségét megközelíteni a pc-s piacon belül"
    Egy játék népszerűségét abban mérjük, hogy abból mennyit adtak el összesen.

    "most is fent van minden platformon"
    Nem jelenti azt, hogyez a legnepszerubb. Ott a top 50 lista eladásban.

    "Az akkori %-os elterjedésről beszéltem" vs " A DOOM mindenen is fennvolt és most is fennvan"
    Aha. Belekeveredtél már.
    Tehát most hány %-ban van telepítve a Doom 1?
    Gondolom erről sem lesz statisztika tőled.

    'és a saját mondatodat se olvastad végig.. "
    Írtam valamit amit én állítottam.
    Erre te beirod hogy te ilyet nem mondtál.
    Már követni sem tudod a vitát.

    " akkor talán rátalálnál néha 2018 előtti cikkekre/tanulmányokra/programokra"
    Amik nem konkrét játékok real time RT-vel. Ez lett volna a feladat.

    "és akkor nem 2022-ben kezdődik a számítástechnika."
    Nem is ennek a történelméről van szó.

    "Arról nem is beszélve, hogy csak egy - jel letiltani, hogy ne az RTX-es cikkeket dobálja a raytrace-ről, és már bentebb vagy"
    Oké nézzük meg:
    what was the first game with ray tracing -rtx
    -Apr 1, 2022 · The first three episodes of Doom (1993) now support ray tracing thanks to this mod
    first game with real time ray tracing ? -rtx:
    -Jun 12, 2022 · According to Turn 10 Studios, Forza Motorsport will feature real-time ray tracing all the time. It's the first racing game ever with full

    Nem jön ki a narratíva sehogysem.

  • Busterftw

    veterán

    válasz Albus_D #458 üzenetére

    Sajnos nagyon nehéz az értelmes vita amikor érvek helyett csak személyeskedés és a "nem értesz hozzá" megy. :(

  • makkmarce

    őstag

    válasz Busterftw #461 üzenetére

    "Te állítottál valamit, nem nekem kell alátámasztani."
    persze, hisz neked mindig elég kinyilatkoztatni

    "Tehát volt a szoftver és úgy jött a hardver, akkor hol a játék?"
    azt állítottam, hogy a game engine fejlesztők mondták meg, mit szeretnének a hw-ben, ők a "software" a jelenlegi.

    "Ezért jönnek az első valós next gen játékok csak évekkel a konzolok megjelenése után."
    te komolyan nextgen játékot vártál 1980-ból? van baj.

    ""Prior to 2018, it was been impossible for game developers to integrate ray tracing at runtime.""
    attól, hogy találsz egy hazugságot, még a tények mások. Az, hogy nem tetszik a játék grafikája, annak semmi köze ahhoz, hogy milyen technológiával készült.

    "Ami ugye a linkelt források alapján így nézett ki, idézve a Game engine és játék fejlesztőkkel:
    -legyen erősebb cpu, legyen már PC-n alap SSD."
    nem ez volt a forrásom, miért hazudsz? ezt te linkelted. Saját forrásodat az enyémnek feltüntetni, mi lesz a következő? Te beszélsz itt értelmes vitáról, aki belinkel valami bulvár ostobaságot és utána azt úgy tünteti fel, mintha én linkeltem volna?

    "Na meg hardver se volt ami ezt gyorsított volna."
    mert miért is kellett volna? 3d is volt 3d gyorsító nélkül. Az, hogy egyik évben FPU-t, másik évben 3d gyorsítót terveztek, azt nem azért tették, mert előttük senki se akart se lebegőpontos számokat, se 3d-t használni, pont ellenkezőleg. Nagy lett az igény a 3d-re, ezért kapott gyorsítást. Az nvidia is hiába promózta az realtime RT-t, ami már működött rég(lásd videót lent). Ha nem csinált volna RTX-es kártyát, akkor is lenne realtime RT, mivel nem 240fps-es játékot akarnak sokan, hanem szépen bevilágítottat 30 fps-el.

    "Linkeltem az érintettek nyilatkozatait. "more raw horse power" "NVME SSD" "
    igen, csak én meg linkeltem hogy mit mondott az EPIC vezetője a Sonyval való közös több éves munkáról, de mivel write only vagy, el se olvastad.

    "Jah, ami nem real time futott vagy nem is RT-t használt."
    látszik, hogy a linkeket se nézted meg, ahogy mások hsz-it se olvastad el. Tudod az, hogy a grafika pixeles, vagy nem 60 fps, attól még realtime RT volt. Ezért nem érdemes neked semmiféle forrást kikeresni, meg se nézed, csak kinyilatkoztatsz, szokás szerint.

    "Egy játék népszerűségét abban mérjük, hogy abból mennyit adtak el összesen."
    Sehol se írtam eladást, azt írtam, hogy %-osan több PC-n volt fenn, mint most bármi, akár beleértheted a windowst is.

    "Aha. Belekeveredtél már."
    nem keveredtem bele, ugyanazt állítom, mint eddig, arról nem tehetek, hogy te átköltöd mindig, és utána arra válaszolsz.

    "Gondolom erről sem lesz statisztika tőled."
    lenyomta a microsoftot terjedésben(azért nem eladás, mert shareware volt), mutass másik játékot, ami tudja ezt pc-n, hogy több gépen van fenn, mint a windows.

    "Már követni sem tudod a vitát."
    olvasd már el a saját mondatod, amire válaszoltam.

    "Nem is ennek a történelméről van szó."
    pedig de, mivel azt állítottad 2018 előtt nem volt realtime RT, és hogy megvalósítani se lehetett, holott de.
    de tudjuk, ezek nem léteznek, még ha az nvidia vagy az intel mutatja be, akkor se:
    https://www.youtube.com/watch?v=w9SH8xlgzoI
    https://www.youtube.com/watch?v=blfxI1cVOzU

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Albus_D #464 üzenetére

    tehát a 2 intel fanboy, aki minden AMD-s cikk alá bejön trollkodni megmagyarázza, hogy én vagyok a fanboy, de nem tudják mindek a fanboy-a. ok

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz rolee9309 #457 üzenetére

    ki kötelezett rá, hogy elolvasd az utolsó 200 hszt? melyik az a minden cikk, amit széttrollkodtam és lehúztam a színvonalát? Ha már ezt állítod, jó lenne alátámasztani, nem? Nem az elején kezdtük el, kb 200. után, mikor már rég a konzolokról és a játékfejlesztésről volt szó, és nem is 2 hete kezdtük el. A cikk 2 hetes, nem a vitánk.

    Neked nincs életed, hogy 450hszt végigolvasol, aztán beleszállsz az egyikbe, akit kinézel, csak azért, hogy önnön nagyszerűségedet és felsőbbrendűségedet hirdethesd, nem az éppen futó témához hozzászólva? Most aztán jól megmutattad.
    Majd szólnak a moderátorok ha már egy kifutott cikk alatt se lehet vitázni.

    "Nincs életed a gép mellett vitatkozni a semmin kívül? Lehet ám privátot is írni, nem kell mutogatni magatokat a fene nagy feltűnési viszketegségetekkel."
    Te miért is nem privátot írtál akkor?

    "Többen is írták, menjetek szobára, azt rendezzétek le így vagy úgy - gondolom ahhoz már
    nincs merszetek"
    Ha erre van igényed szervezz magadnak ilyen partit, ne minket utasítgass.

    okoskodom, tehát vagyok

  • Albus_D

    aktív tag

    válasz makkmarce #466 üzenetére

    Én itt csak téged látlak trollkodni. Pont annyit ér a szavad, mint a hozzászólásaid. Semmit.
    Egy fanboy-t látok, aki minden amd hír alatt védi az amd-t. Ennyi.

    [ Szerkesztve ]

  • makkmarce

    őstag

    válasz Albus_D #468 üzenetére

    hol írtam amd-ről? a vitánkban szó se volt róla, pont az intelt és az nvidiát hoztam fel lentebb is példának, hogy működött és bemutatták azt 2012-ben, amiről szó van. Ennyi.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz KisBundi #469 üzenetére

    igen, szóltak, hogy mit kéne másképp, ami jogos

    okoskodom, tehát vagyok

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #465 üzenetére

    "azt állítottam, hogy a game engine fejlesztők mondták meg, mit szeretnének a hw-ben, ők a "software" a jelenlegi."
    Hát nem így mondtad. Ezt én mondtam a források alapján csak ennyit fűztek hozzá, nyilván gyorsabb hardvert akartak az előző gennél.
    Te azt írtad a next gen játékaik (szoftver) már készen voltak next genre hardverre és ők folyásolták be az érkező hardvereket. Holottes fordítva történt minden generációban ahogy RT-ben.

    "te komolyan nextgen játékot vártál 1980-ból?"
    Te mondtad, hogy real time RT játék már volt 2018 előtt is meglevő hardver előtt.
    Én azt irtam, hogy az új konzolokra csak évekkel később jönnek a next gen játékok. Hardver már kinn van, utána jön rá a szoftver. Mostani gennél jövőre jön, ahogy RT-nél is később futottak be a címek.

    "attól, hogy találsz egy hazugságot, még a tények mások."
    Ezeket a tényeket találni. Konkrét játék példákkal és cikkekkel.
    Linkeld azokat a játékokat amik real time futottak.
    Ray tracing at runtime

    Nem más technológiáról van szó, erről a technológiáról van szó. Real time futtatni RT-t.
    De még te is azt írtad hogy azért nem voltak mert túl lassúak lettek volna.
    Akkor? Döntsd már el.

    "nem ez volt a forrásom, miért hazudsz? ezt te linkelted."
    Persze, mert te arra nulla forrást hoztál, hogy az Ubisoft meg a játék fejlesztők hogy írták meg az AMD-nek/Samsungnak stb meg a Sony/Microsoftnak, hogy figyu kész a next gen szoftverünk, csináljatok már ilyen konzolt.TTom Sweeney diktálta az AMD-nek az RDNA2 SOC-ot.
    Nekem kellett forrást keresni, hogy a nagy befolyás annyi volt ezektől a játék fejlesztőktől valójában, hogy erősebb hardvert akarnak. No shit sherlock. Ez volt minden gennél.

    "mert miért is kellett volna?"
    Mert hardver nélkül nem volt a szoftver lehetséges real time futtatni. 2018-ig.

    "Sonyval való közös több éves munkáról"
    Amiben ugye semmi konkrétum nincs. Főleg nem az, hogy az ő szoftverünk miatt lett a hardver olyan ami.

    "nem keveredtem bele, ugyanazt állítom, mint eddig,"
    Attól hogy ismétled a fenti cáfolatok maradnak.

    "mutass másik játékot, ami tudja ezt pc-n, hogy több gépen van fenn, mint a windows."
    Aminek úgy közé nincs az RT-hez de a terelést már érvek helyett sokszor megpróbáltad. Újfent kincs statisztika, csak személyes vélemény.

    "olvasd már el a saját mondatod, amire válaszoltam."
    Újra bemásoltam, én állítottam valamit, erre te beirod hogy én ilyet nem mondtam, arra válaszolva. Naná hogy nem te mondtad, hanem én. Ott van feketén fehéren.

    "pedig de, mivel azt állítottad 2018 előtt nem volt realtime RT, és hogy megvalósítani se lehetett, holott de. de tudjuk, ezek nem léteznek, még ha az nvidia vagy az intel mutatja be, akkor se:"
    Uff ilyen öngólokat légyszi ne.
    Ez akkor melyik megjelent játék? Steam link van?
    Én írtam már fentebb, nem a real time ray tracing nem létezett 2018 előtt hanem játék.

    " The first video demonstrates Kepler's real-time raytracing"
    Tehát megint egy meglevő hardverre készült a szoftver amit demoztak. Köszi az újabb példát. Ugyan nem játék de érdekes.

    [ Szerkesztve ]

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #470 üzenetére

    Én írtam mindháromról, de te azért párszor azért ócsároltad az Nvidia-t és a megoldásait. Szerintem így érti.

  • Márton

    nagyúr

    Gyerekek, ezt a topikot be kell kereteztetni! :DDD

    Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

  • nyakdam

    aktív tag

    válasz Busterftw #472 üzenetére

    RT játék-okban nem új.

    Sokan sokféle módon használták és használják, persze nem játék volt a fő terep.

    Steam játék RT-vel: Doom 3 [link]

    "the technology of Doom 3 was supported by three primary features: unified lighting and shadowing, complex animations and scripting that showed real-time with fully dynamic per-pixel lighting and stencil shadowing"

    Biztos van még pár hasonló.

    Zárható a téma?

  • Busterftw

    veterán

    válasz nyakdam #475 üzenetére

    "Rather than computing or rendering lightmaps during map creation and saving that information in the map data, most light sources are computed in real-time."

    Nem ugyanaz a kettő, mert a sugarak nem voltak követve real time és az interakció sem volt követve a tárgyakkal.
    Ezt írják is, hogy pont emiatt a soft árnyékok nem voltak tökéletesek. A fény források nem voltak" fixek"

    Amit te másoltál be "real time" az az animációkra és a scriptekre vonatkozik.

    De azt sem írtam, hogy nem volt játékokban RT. Csak nem at runtime.

    [ Szerkesztve ]

  • nyakdam

    aktív tag

    válasz Busterftw #476 üzenetére

    Lehet neked van igazad, én úgy értelmeztem, hogy a fény útja pont, hogy nem előre meghatározott és renderelt volt.
    Mindegy. A lényeg, amit B. megfogalmazott, hogy elbeszéltek egymás mellett.
    Te a Microsoft szabványos megoldását nézed. Erre csak mos jöhettek játékok, és jól látszik bennük az NV fix funkciós egységeinek a hatékonysága.

  • PuMbA

    titán

    válasz Busterftw #476 üzenetére

    Biztos nem volt RT (nem is tudom, hogy ez hogy merülhetett egyáltalán fel), mert az RT-hez iszonyat számítási kapacitás kell. Mai kártyák is sokszor küszködnek vele FullHD-ban, 2003-ban pedig a maiakhoz képest 30-40x lassabb VGA-k voltak. 2018 óta van RT játékokban.

    [ Szerkesztve ]

  • makkmarce

    őstag

    válasz PuMbA #478 üzenetére

    pedig volt, 2d és 3d is.
    Ott van a komplett QuakeRT széria is 2004-től.
    A quakeRT cpu-n futott, nem GPU-n.
    pc-s raytrace cuccok régről a DXR-ig: 15 Years Later: A Historic Look Back at "Quake 3: Ray Traced".
    Volt konzol is, itt lentebb linkelték. Volt RT chip-es konzol kártya is, saját 2d-s RT játékhoz.
    Voltak hibrid változatok is, ahol mondjuk a karakter és árnyékai realtime rt, a háttér meg statikus.
    A gond az, hogy azt hiszitek az RT az, ami most a nextgen játékokban van, de ugyanilyen lépések voltak régebben is, és az RT hol felbukkant, hol eltűnt, épp mi volt a gyorsabb, vagy mivel kísérleteztek.
    Az nvidia bemutatója is raytrace volt 2012-ben a kepler megjelenésekor, nem kellett ehhez semmi varázslat.

    okoskodom, tehát vagyok

  • Busterftw

    veterán

    válasz nyakdam #477 üzenetére

    A fény forrás nem volt előre "mappingolva", de a sugarak nincsenek úgy lekövetve és az árnyék alakulása stb.

    Nem csak a Microsoft szabványos megoldását nézem.
    At runtime, real time ray tracinggel játék még nem volt amíg nem jöttek ki az első hardverek 2018ban.
    De itt nem az Nvidian van a hangsúly, a Godfall RT-s AMD-s cím Radeonon is megy. Itt az erős hardveren van a hangsúly.

    Ilyen RT "look" meg RT "like" bohóckodások voltak, de nem real time játékok.

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #479 üzenetére

    "A quakeRT cpu-n futott, nem GPU-n."
    A Quake 3 Ray Traced egy egyetemi kollaboráció volt és a demót használták az RT-t vizsgálni egy kísérletezni.
    Nem lett belőle játék, nem hivatalos kiadás csak egy project.
    A dokumentációban is írják a következőt:

    " The development of hardware was already going to multi-core CPU architectures and highly parallel GPUs, which would help in scaling ray tracing up to real-time for consumers eventually."

    "With the release of DirectX Raytracing (DXR) in 2018, real- time ray tracing became available to the consumer and gaming world."

    "Az nvidia bemutatója is raytrace volt 2012-ben a kepler megjelenésekor, nem kellett ehhez semmi varázslat."
    Csak a hardver. És az Nvidia bemutatója sem játék.
    De már többször lett mondva, hogy nem az RT létezését vitatjuk.
    Hardver->szoftver.

    [ Szerkesztve ]

  • PuMbA

    titán

    válasz makkmarce #479 üzenetére

    Igen, de a sebességet a cikkben elolvastad? 512x512-es felbontáson 1-3 fps volt anno, hiszen ahogy írtam az RT-hez bődületes számítási kapacitás kell, ami akkor nem állt rendelkezésre, így csak egy kutatási projekt volt :D Tökéletesen tisztában vagyok, hogy RT, mint technológia nagyon régóta van, de játékokban valós alkalmazása 2018-ig lehetetlen volt.

    [ Szerkesztve ]

  • KisBundi

    őstag

    válasz PuMbA #482 üzenetére

    Ezt már leírtam én is, hogy az elmélet, a technológia leírása stb már létezik jó régóta, de ezt nem lehet SW-nek nevezni, maximum próbálkozásnak, de amíg nincs olyan cél HW ami elegendő számítási teljesítménnyel bír, érdemi SW-t nem fognak rá írni, azaz tényleges játék vagy végfelhasználói szoftver nem lesz a kezünkben. :K

  • PuMbA

    titán

    válasz KisBundi #483 üzenetére

    Ja, oké :) Ez szerintem is így van. A papíron jól kinéző, de valóságban nem használható dolgokból Dunát lehetne rekeszteni. Minden ilyen dologhoz több év vagy akár évtized kutatás, fejlesztés szükséges mire használható lesz, ha egyáltalán megvalósítható. RT-nek is hosszú útja volt 2018-ig.

    [ Szerkesztve ]

  • SindaNarmo

    tag

    válasz KisBundi #483 üzenetére

    Akkor mi a fene ha nem szoftver kismacska?
    Ha azok nem lettek volna valószínűleg az ipar sem indul el arra, mert nem látszott volna hogy az jó dolog csak lassú.
    Szóval ja, SW->HW->használhatóbb SW. és nem HW->SW ha RT-t nézed.

  • PuMbA

    titán

    válasz SindaNarmo #485 üzenetére

    Igen, ebben igazad van. Maga az algoritmus (vagy szoftver) bármire megírható, de ez minden másra is igaz, nem csak az RT-re. Ha megvan mögötte a matek, akkor bármi leprogramozható. A kérdés mindig a futási sebesség. Most is lehetne írni megfeszítve, évek alatt olyan részletes és realisztikus grafikájú játékot, ami 1 fps-sel futna a mai gépeken, de nem csinálják, hiszen eladhatatlan. Mutogatóba jó csak.

    [ Szerkesztve ]

  • KisBundi

    őstag

    válasz PuMbA #486 üzenetére

    Pontosan! Nem az eljárás, az algoritmus volt a vita tárgya, hanem a végfelhasználói SW. Tehát előbb nem a játékot programozzák le és gyártanak utána hardvert.

    [ Szerkesztve ]

  • PuMbA

    titán

    válasz KisBundi #487 üzenetére

    Nem követtem a topikot, szóval nem tudom, hogy végfelhasználói szoftverekről volt szó vagy magáról az algoritmusról és az erre épült kis szoftverről, hogy működik. Gondolom az előbbi, hiszen nekünk csak az számít. Számunkra láthatatlan volt játékokban 2018-ig az RT. Sokan azt se tudtuk, hogy mi az.

    [ Szerkesztve ]

  • SindaNarmo

    tag

    válasz KisBundi #487 üzenetére

    Szerintem nem.
    Hanem hogy az NV (ez most lényegtelen) hasra ütött és megcsinálta az RTX kártyákat és ha már volt HW akkor lettek RT-s játékok. Vagy voltak próbálkozások amin látszódott hogy lassú ezért nem nagyon/korlátozottan használták vagy elvették és ezért kellet hozzá gyorsítás. (korai próbálkozások)

    És kb itt beszéltek el egymás mellett. Mert míg az egyikük csak a DXR-t tartja RT-nek a másikuk az egész folyamatot nézte a kezdetektől. Legalább is az én értelmezésem ez volt.

    [ Szerkesztve ]

  • PuMbA

    titán

    válasz SindaNarmo #489 üzenetére

    "És kb itt beszéltek el egymás mellett. Mert míg az egyikük csak a DXR-t tartja RT-nek a másikuk az egész folyamatot nézte a kezdetektől. Legalább is az én értelmezésem ez volt."

    Igen, attól függ, hogy hogy tekintjük :) Játék felhasználói szempontból tényleg előbb volt a hardver, aztán jött a játék, ami használni tudta. De a háttérben, kutatási, fejlesztési és tervezési szempontból az RT mindig is ott volt, csak nem volt rá elég erős hardver, valamint nem volt szoftveres szabvány / keretrendszer, hogy számításba jöhessen.

    Egyébként az RT most is csak korlátoltan, bizonyos dolgokra van használva (árnyék, napfény, tükröződés), a teljes RT-hez még sokkal erősebb kártyák kellenek.

    [ Szerkesztve ]

  • makkmarce

    őstag

    válasz Busterftw #481 üzenetére

    Az nvidia 2012-ben bemutatott HW nem RT-s HW, és futott volna bármelyik gépen a demójuk, amin van opencl vagy cuda, attól függően, hogy melyikben írják meg, ahogy futott a software renderben is előtte.
    A jelenlegi RT-s játékok jó része se RT-re, hanem path tracingre használja az RT-s részt, akkor vagy az se RT, vagy a doom is az. Tehát akkor most mindenkit átvertek? Sok játéknál az RT-s listákban az is le van írva, melyik effectjeik futnak RT-vel, tehát RT-s darabok vannak bennük, ez volt régen is, mikor software-esen számoltak bele a lightmapbe futás időben, most is tudja ezt szinte az összes game engine.
    10 év múlva nyugodtan vitatkozhatunk újra, hogy vajon ez valódi RT, vagy majd az lesz az, ami perpixel 4k-ban mondjuk 20 sugárpattanással valóban kiszámol minden pixelt, ahogy ezt tette a QuakeRT.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz PuMbA #482 üzenetére

    elolvastam, és most nézzd meg akkor vagy az nvidiás videót 2012-ből, vagy a nagyon régit, ahol 2d RT volt, és konzolba beépített memóriakártya mellé tettek be egy RT-s chip-et.
    "de játékokban valós alkalmazása 2018-ig lehetetlen volt"
    nem volt az, lásd nvidia 2012-es RT demót.
    Azt, hogy ebből mennyit használtak fel a fejlesztők, az nem a HW baja.
    A régi játékok 90%-nál nem volt pl napszak váltás és nem volt túk sok openworld sem. Emiatt az előre kiszámolt lightmap nagyon jól bevált (amit RT-vel számoltak), nem volt nagy szükség realtime rt-re. Persze most is jó lenne perpixel realtimer RT, de az meg most sincs.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz SindaNarmo #485 üzenetére

    ezt magyarázom nekik, hogy ez mindenre igaz..
    pontosabban papír/algoritmus -> meglévő hw-re SW -> ha lassú, kiméred, hogy hol lassú -> célhw a problémás részre.
    nem kitalálnak hasraütésszerűen hw-eket, hogy az majd jó lesz, ahogy ők azt elképzelik.

    Volt kb 3-4 RT-s kártya, koreából és az USA-ból, csak nem terjedtek el. A raszterizálás egyszerűbb és gyorsabb volt, ahogy most is az, ezért nem egy kopasz RT kártya jelent meg.
    Érdekes, hogy az első "RTX-es" chipeket ami GPU volt integrálva a PowerVR családban találtam meg, 2016-ban bemutatták.

    okoskodom, tehát vagyok

  • PuMbA

    titán

    válasz makkmarce #493 üzenetére

    "nem volt az, lásd nvidia 2012-es RT demót."

    De, mert egy demó az nem játék nálam, hanem ahogy a neve is mutatja, egy technológiai bemutató, ami a megvalósíthatóságot bizonyítja :) E mellé még csomó specifikáció és keretrendszer hiányzott, hogy használható legyen kiadott játékokban, mert senkinek sem volt egy spéci RT chipje, amit a memóriakártya mellé odaraktak. Maga ez az RT chip is már tök más lett, hiszen a GPU-ba épített részegységként valósult meg véglegesen. A játék azt jelenti, hogy végfelhasználóként beszerezheted és játszhatsz vele a saját gépeden.

    [ Szerkesztve ]

  • PuMbA

    titán

    válasz PuMbA #495 üzenetére

    Az ilyen demókra való hivatkozás azért nem jó, mert sok olyan dolog van, ami a valóságban sose valósul meg és ott sem mondhatjuk, hogy na de x évvel ezelőtt abban a demóban ment, szóval működik. Igen, de egy demó nem azt jelenti, hogy végül meg fog valósulni az esetleges előre nem látható korlátok miatt. A 2000-res években sok demó készült, amiből meg sose lett semmi. RT-nél szerencsére megvalósult, de az a demó akkor is csak egy fél kész cucc volt, aminek csomó része ma már nem ugyanaz.

    [ Szerkesztve ]

  • SindaNarmo

    tag

    válasz PuMbA #496 üzenetére

    Szerintem olyan szempontból rendben van, hogy ezeken látszik hogy jó lenne gyorsítani hw-sen. Biztos vagyok bele az DXR-ig elég sok motorban megpróbálkoztak valamilyen koncepcióval (amiről nem is tudunk), hátha meg lehet oldani. csak aztán látták hogy még mindig nem igazi a teljesítmény. És kb most ért el oda technológia hogy most már értelme volt egy általánosabb HW-s gyorsításnak is.

    Az a baj hogy kb ahogy leírod az nekem úgy hangzik, mintha jött volna egy HW megoldás egy problémára ami nem is létezett és maga HW generálta az egészet problémát, pedig az a demók és korábbi kísérletek eredményei alapján készülhetett. (bár igazából ezek még mindig próbálkozások, csak már széles körben használhatóak is)

    [ Szerkesztve ]

  • PuMbA

    titán

    válasz SindaNarmo #497 üzenetére

    A hardver és a szoftver egymás mellett kellett, ezek nem szétválaszthatóak. Ha nincs RT szoftver, akkor nincs RT hardver, de ha nincs megfelelően erős és hatékony RT hardver, ami mellett van értelme elkezdeni RT specifikációkat, szabványokat és szoftveres keretrendszert kialakítani, akkor az RT szoftver se ért volna semmit, mert a megvalósulás nem ment volna végbe.

    [ Szerkesztve ]

  • makkmarce

    őstag

    válasz PuMbA #496 üzenetére

    ezt a demót azért tettem be, hogy megmutassam, RTX dedikált HW nélkül is vígan volt még GPU-n is raytracing. A GPU-k most értek el arra a szintre, hogy erőből is meg tudnák oldani, persze a dedikált HW-el gyorsabb, de ha megnézed a crytek demót, látod, hogy már kész volt a sima GPU-s raytrace. (emiatt sajnálom is őket, mert valójában befejezték RT-s HW nélkül, csak aztán mindenki közben átment a HW-re). Amikor ez megjelent, akkor még nem volt kint az AMD-nek olyan HW-e, ami gyorsította az RT-t. Ez bőven elég lett volna a játékokba, és ment simán 40-50fps-el 1080p-ben régi 980-as nvidián is, ami már nagyon nem mai gyerek. (én RX480-as AMD-n néztem meg 2 éve, azon is teljesen jól futott).
    Tehát nem kellett RTX-es HW az RT-hez, csak sebesség és szakértelem. Ha ma fenn lenne még valahol a QuakeRT RTX mentes változata(az RTX-eset maga az nvidia csinálta meg asszem), azzal is simán lehetne játszani egy modern CPU-n.
    A régi játékokban meg pont annyira használták amennyire tudták: realtime radiosity, realtime GI, stb. Lehet, hogy a naplemente fényeit mondjuk 30 másodpercenként számolta ki a játék, és ahogy ment le a nap, szépen RT-ben megvoltak a fények, de olyat nem tudott, hogy minden másodpercben 100x kiszámolja. Ettől még ott volt, része volt az engine-eknek már legalább egy évtizede. Még lehet is állítani a játékmotorokban, hogy mennyi CPU időt vigyen el.
    Ezen felül ott voltak a konzolok, dedikált gyorsítókkal. Itt lentebb más is linkelt, és én is linkeltem egy videót ahol konzolhoz készült játék, aminek a memória kártyája mellé tettek egy 2D-s RT gyorsítót, de volt a videóban 3d-s játék is, csak egyesek túl pixelesnek találták, de megjelent hivatalosan, és játszható is volt.

    [ Szerkesztve ]

    okoskodom, tehát vagyok

  • SindaNarmo

    tag

    válasz PuMbA #498 üzenetére

    Szerintem mi is más szemszögből látjuk/értelmezzük a dolgokat és belecsúszunk ugyan abba meddő "vitába" ami korábban ment. Szóval szerintem inkább hagyjuk abba. :)

Új hozzászólás Aktív témák