Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • S_x96x_S

    őstag

    válasz PuMbA #256 üzenetére

    > Ez még mindig oké, de sehol sem látom a játékokat,

    jövőre a GDC-t figyeld ..

    addigra a (játék)fejlesztők upgradelnek Ryzen7000-re, ami alapból
    támogatja a "AMD SmartAccess Storage"-t,
    ( ami + hw-res kitömörítést is támogat a MS Direcstorage-en felül )

    Az AMD és a Microsoft - (sok pénzzel vagy igérettel ) korrumpál pár játékfejlesztőt
    hogy használják ki az új technológia lehetőségeit.
    A Game Engine-be is elkezdődik az integráció ( UE5, Unity3D, ..)

    addigra
    - lesznek RDNA3-as GPU-k
    - és lesz Gen5-ös M.2 -es SSD.

    > Jelenlegi tesztekből tudjuk,

    A "jelenlegi teszt" mindig a "jelenlegi játékokra" vonatkozik a jelenlegi hardverrel.
    És teljesen igazad van, mert annak aki a következő 5 évben is a "jelenlegi" játékokkal játszik,
    annak felesleges a költséges upgradelés.

    A "Jelenlegi" tesztekből néha lehet következtetni a trendre .. de néha nem ..
    ráadásul most hiretelen nagyon sok minden változik és a verseny is felgyorsult.
    és ebben is van egy kis bizonytalanság.

    Amúgy a technológia életgörbék gyakran nagyon furcsán alakulnak ..
    néha sokáig beragad egy helyen .. aztán hirtelen nagy sebességgel kilő ..

    ott van pl. a CPU szám .. 3-4 éve még 4 core elég volt mindenre ..
    manapság meg legalább 8 core kell .. és talán jövőre már 12 lesz az ajánlott.

    vagy ott van az AVX-512 ISA ..
    ha az AMD képes lesz mobil és desktop szintre benyomni,
    akkor egyre több program fogja kihasználni és multiarch-ban AVX2 és AVX512 támogatást adni. ( és talán az Intel-nek is sikerül integrálni az "E" magokba )

    Sok játék a Zen4-esen már attól is fog gyorsulni, hogy a driverek és a fizikai engine-ek
    támogatni fogják az AVX2 és az AVX512 -öt.

    Lehet, hogy az AMD Zen4-en az AVX-512 -öt a Cinebench új verziója újra engedélyezni fogja,
    mert most az Intel ClockDown-os implementációja miatt nincs sok értelme..
    "CineBench R23 does not use AVX-512. Maxon has told me that the benefit of using AVX-512 is negated by the clock-down required to keep everything stable, so it isn't used. I'm told this is also why it is disabled in Intel's Embree, (which Cinema4D uses)."
    https://twitter.com/iancutress/status/1327358373373898752

    Az Intel elég sokat optimalizálta az EU5-öt ( SIMD, vectorized instruction .. )
    és ha az AMD megtanulta a leckét és rendes AVX-512 implementációt csinált,
    akkor a játékfejlesztők a multiarch -os fejlesztésben berakják a Zen4-es AVX512 -es támogatást is a jövőben ..
    https://www.intel.com/content/www/us/en/developer/articles/technical/unreal-engines-new-chaos-physics-system-screams-with-in-depth-intel-cpu-optimizations.html

    Persze ez sok-sok "ha" ...
    De tényleg sok függ attól, hogy az AMD hogy rakta össze a zen4-et.

    persz én techno optimista vagyok a Zen4-el kapcsolatban .. :R

    [ Szerkesztve ]

    Mottó: "A verseny jó!"

  • S_x96x_S

    őstag

    válasz PuMbA #256 üzenetére

    > Mivel a fejlődés elnyújtott és lépcsőzetes szokott lenni, ezért számomra elképzelhetetlen,
    > hogy a játékok a mostani adatmennyiséghez képest 10x több adatot fogak igényelni.
    > Ilyen hirtelen fejlődés a PC világban nem létezik.

    miért ne létezne?
    Ha van HW-es lehetőség és piac.. akkor a kreativ ipar megoldja ...

    Még az egyszerű (többezer éves játékok) pl. sakkprogram is elég jól skálázódnak 256 magra vagy még feljebb ..

    most nem ritka a 100GB feletti játék, de hamarosan jönnek az 1Terrásak is.
    "Microsoft Flight Simulator install size is 127GB, but you’ll be downloading even more"

    az RDNA3 már képes lesz "true 4K 240Hz" -es felbontásra is,
    de ki tud hajtani "8K/60Hz HDR" "16K/60Hz HDR" monitorokat is.
    és a 8K gaming sem újdonság ..

    > ezért számomra elképzelhetetlen,

    sok mindent el lehet képzelni .. de a megvalósítás nehezebb .

    Xbox 2042 - Imagine the future of gaming
    https://www.youtube.com/watch?v=im0QjYpW-x0
    "Imagine the future for gaming powered by quantum computing and featuring the world’s first holographic UX. The fastest most powerful gaming experience ever made — capable of 1 exaFLOPS of processing power, 32K video and 240 frames-per-second — yet it’s 90% smaller, a gaming supercomputer you hold in the palms of your hands. Imagine Xbox 2042. Xbox 2042 is built to drive native 32K resolutions in Full Spectrum Color at a base frame rate of 240 FPS (up to 480 FPS) with zero latency. All games are now “instant-on” requiring no loading times whatsoever. Even cloud-based open-world games with worlds so enormous they have their own dedicated data centers load and sync instantly. The all-new holographic user experience is intuitive, extra-sensory and will forever change how you game. The new gaming experience will support a robust games lineup, featuring more than 70 titles available at launch including the cutting-edge first-person shooter, Battlefield 2042. Xbox 2042 also offers full backwards compatibility with the games you know and love, boasting a library of 5000+ titles across four decades of Xbox. Just imagine the possibilities?"

    Mottó: "A verseny jó!"

  • Komplikato

    veterán

    válasz PuMbA #256 üzenetére

    "Jelenlegi tesztekből tudjuk, hogy játékok esetén egy sima 500MB/s-ot tudó SATA SSD és egy PCI-E 4.0 SSD között minimális különbségek vannak."
    Ezt mostanában sokat látom, de az általam hitelesnek gondolt érdemi tesztekben PONT NEM ez volt az eredmény.
    Fentebb taglalni, hogy a jelnlegei PS5 játékok vagy az első fecske Forspoken mennyire használja ki a Direct Store-t, értelmetlen. Azt, ami miatta játékipar ráugrott, ezek egyike sem tudja még produkálni. Ha lesz játék, ami igen, az meg garantáltan nem fog menni se HDD-n, se SATA SSD-vel normálisan. Folyamatos, állandó streamingről van szó, közvetlen a VRAM-ba. Mivel a nagyobb részletesség végtelen ramot és vramot követelne meg, és csak ezért nem az 1TB ram és teszem azt 96GB vram lesz jövőhéttől az elvárható egy gaming PC-ben. De valamit kezdeni kell a problémával.

    "Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

Új hozzászólás Aktív témák