Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Komplikato

    veterán

    válasz Busterftw #351 üzenetére

    Voltak az NV1 előtt 3d "gyorsítók", például csóri S3-nak is, de kb. nem textúrázot háromszögek voltak korlátozva. Emlékeim szerint nem is használta ezeket semmi, pár Sega játtéktermi átiratot leszámítva. (Time Crisis. House of death, stb.)
    Mikor a Quake/Tomb Raidert 1 kijött meg pont akkor csapódott be egyszerre a Voodoo1, Rendition Variety meg pár hasonló gyorsító. És mivel a Voodoo-hoz volt miniGL a többiek kénytelenek voltak saját OpenGL drivert készíteni, mert hát a Quake eleve abban készűlt.

    "Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

  • makkmarce

    őstag

    válasz Busterftw #351 üzenetére

    szóval szerinted mikor az epic összeült az AMD-vel, akkor megkérdezték mit akarnak, és azt mondták gyors legyen? :D

    Több konzolstartban részt vettem, itthon is van még jópár devkit, sőt, volt még olyan nintendo-s devkitünk, aminél csak a csupasz panelt küldték el, rajta lifegő LCD-vel, és a panelon található tüskesorra kellett rányomni a nintendo 64 kontrollert (ez volt a GBA, csak 5x akkora volt, mint a valódi végtermék). Egészen a megjelenésig nem hittük, hogy meg merik lépni, hogy háttérvilágítás nélkül hozzák ki. Akkor még nem voltak normális ledes lámpák, kis asztali halogén lámpákkal világítottuk az lcd-t, hogy lássunk valamit.

    A gyártók akár a megjelenés előtt 1 évvel küldenek nextgen dev kitet előre, ha kérsz. Bár halandóknak nem, főleg most chiphiány idején, de láttam már 1-2 ilyet kívülről és belülről is, átlag fejlesztő általában a konzol megjelenése után kb fél-1 évvel jutott hozzá az elsőhöz (mondjuk az xbox one valamennyire átalakítható fejlesztői géppé), de már nincs is akkor szükség rá a fejlesztés kezdetekor, közepesként már úgy is egy nagyobb cég engine-jét használja mindenki.

    Sony a legbelterjesebb banda, nagyon védik a cuccot, és mikor mi fejlesztettünk PS-re, elég limitált volt a támogatás, és különböző játékstílusoknál még azt is védték, hogy a nagy címekkel nem ütközhetsz, mármint régen így volt, már pár éve nem ez a munkám. A nintendo viszont szépen megcsinálta a saját keretrendszerét, legalább el lehetett indulni.

    "Elkeszul a next gen konzol es utana jonnek a next-gen jatekok. Persze a keszulo hardvert elobb megkapjak tesztelni, de ennyi."
    ez már nem így van szerencsére, mert akkor 5 évet várhatnál az első komolyabb nextgen játékra.

    "Tehat a konzol eseteben a next gen konzolra keszulo jatek nem hat ki a hardver fejlesztesre."
    hogyne hatna, a nextgen játék pc-n készül el. A végső sebességet viszont csak a konzolon tudják tesztelni. Már nincsennek egyedi shader motorok(talán a 3DS-nél láttam utoljára paraméterezhető fix funkciós shadereket), szóval a megjelenítést már tudják tesztelni, és ahogy írtam, erőből össze tudsz rakni most is pc-t, ami van olyan gyors(vagy gyorsabb, de a fejlesztésnél ez nagy előny). Viszont sok mindent nem tudsz tesztelni, mert mind a sony, mind a microsoft kért bele pár trükköt, amik később a pc-kben is megjelentek (vagy benne voltak, csak senki se használta, lásd SAM).

    Volt a Q1 előtt is 3d gyorsító, hisz voltak vektoros cuccok, na meg a silicon graphics, de megfizethető, ami egyszerű usernek szól, csak 1996-tól jelentek meg. (mondjuk az akkori támogatottságot is jól mutatja, hogy az NV1-es gyorsítót kb 10 játék támogatta csak, és nincs közte 1 se, amit ismerek :) )
    Az elsőt, amit 3ds GPU-nak hívnak, ami képet is adott pc-n, az 1999-es nvidia gforce, és biztos lehetsz benne, hogy a quake láz hívta életre, nem az, hogy az nvidiánál unatkoztak. Adott volt már a rendszer, és azt támogatták. érdemes megnézni mikor készültek el az első 3d-s keretrendszerek (opengl, directx, glide, etc). Az opengl-t is csak 97-től kezdték el pofozni. (az 1.0 az elég fapad volt)

    RT-s játékok az után jöttek, hogy az nvidia befizette magát pár helyre.
    Addig senki se vesződött vele. Miután azok kijöttek, utána se volt elvárás, egészen a nextgen konzolokig. Mivel most mindkettőben benne van, így "kötelező" beletennie, így másodlagosan a pc-s verzióba is bekerül, de ha nem lenne "kötelező", a játékok fele hagyná a francba.

    okoskodom, tehát vagyok

Új hozzászólás Aktív témák