Új hozzászólás Aktív témák

  • makkmarce

    őstag

    válasz Busterftw #409 üzenetére

    "Mi köze ennek ahhoz, hogy a real time RT Battlefield V előtt nem volt játékokban?"
    volt, le is írtam többet is, de ez ne zavarjon össze.
    A google keresésed nem ezt dobja ki, hanem időrendben dob. 1990-es hírekből nincs túl sok már a google-n.
    1. senki se beszélt realtime-ról, arról volt szó, hogy HW van software szintjén jelent meg először.
    2. linkeltem többet is ahol volt realtime (sőt, abban a mini konzolba még saját RTX chip is volt hozzá a kártyán). Az, hogy neked nem tetszett a grafikája, mert régi volt és pixeles, az az ügy szempontjából mindegy.

    "List of best-selling video games Wikiben a Top50-ben sincs ott."
    komoly gondjaid vannak a szövegértéssel. A megjelenésekor %-osan amin elfutott azon gépek kb 95%-án fennt volt. Ezért írtam %-ot. PC-s világban meg eladást nézni a 90-es évekből már alapból jó viccnek hangzik, bár a doomosoknak azért a ferrari meg a jó élet gyorsan összejött :)

    "Nem shadinges modder bohóckodás, hanem real time RT."
    és innen látszik, hogy még mindig nem tudod mi az az RT.

    "Minecraft's blocky aesthetic was originally upgraded as part of the ray tracing launch for the Windows 10 version of the game in December 2020."
    ez egy kiadás, én meg arról beszélek, amikor először megvalósították, jóval az RTX kártyák előtt, de ha ilyen szinten tudsz csak google-n keresni, tessék:
    minecraft raytrace without rtx

    "Az Nvidia megoldása a szabvány DXR -ra épül, ahogy az AMD és Intel megoldása is. A BF V volt az első játék, ami real time RT-t használt. A gagyi kiszámolt modder tákolmányokról szó sincs."
    ki a francot érdekel a DXR? vagy bármilyen szabvány? Ez egy megközelítés a pixel színének megállapításához a képernyőn.
    Fogd már fel, a raytracing egy eljárás, nem RTX, DXR és egyéb könyvtár.
    Mert mitől tákolt ha valaki megvalósította shaderrrel? azért mert nem az NVIDIA kártyát használja, akkor az már tákolt, mitől? Azt se érted amiről vitatkozol, legalább azt a szerencsétlen wikipédia bejegyzést olvasd el róla, hogy mi is ez valójában.

    "Jah pont azért, mert teljesen meg volt vágva"
    tudjuk az nvidia RTX-nek nincsennek határai, és semmire se kell figyelni a beállításánál, hisz már az első RT játékok se vették vissza a sebességet.. ohh wait.. pont emiatt nem használta a kutya se a konzolok és a DLSS megjelenéséig, mert hiába csinálták meg a HW-t, még mindig kompromisszumos a használata. A fejlesztő meg dönthetett, hogy mire ad több erőforrást, mondjuk szebb effectekre, vagy szebb tükröződésre.

    Sajnos még mindig fogalmad sincs az egészről, de vergődhetsz tovább nyugodtan.

    "Ehhez képest RTX megjelent majd utána a real time RT a játékokban."
    miután fizetett az nvidia, hogy beleerőltessék. Nem véletlen nem használták a fejlesztők, mert a csúcs hw-en 90 fps-ről 50fps-re zuhanó sebességet nehezen tudták volna megmagyarázni a usereknek, így a kommunikációt az nvidiára bízták, hogy ők haknizzanak vele. Persze közben mondhatnák, hogy szuper, mert ez nem egy SSR, és nem is egy másodlagos kamera által számolt tükröződés, hanem valós, csak épp vizuálisan annyit nem adott hozzá, hogy berakják, így a legtöbb játékba szintén utólagosan patchelgették bele, amikor már ráértek a fejlesztők.

    Az egész érvelésed arra hasonlít, mintha azt állítanád, hogy a tesla előtt nem volt villanyautó. Holott volt, és működött is, csak nem foglalkozott vele senki, mert olcsóbb és egyszerűbb volt a már jól bejáratott belsőégésű, de csak a hozzád hasonló fanboyok állítanák, hogy a tesla találta ki a villanyautót. Aztán közben az első autó is villanyos volt, ahogy az első 3d-s játékok is realtime raytrace engine-el mentek.

    Volt RTX előtt is RT, évtizedekkel előtte is, kiadott játék is, static és realtime is. A realtime-ra nem volt nagy igény, mert kompromisszumos volt a használata, és nem adott hozzá annyit a játékhoz, hogy érdemes legyen vele foglalkozni. A staticot meg évtizedek óta használják. Most se ad túl sokat hozzá az RT, de mivel a konzolgyártók már megkövetelik, ezért marketing szempontból már bele kell rakni. Emiatt meg visszavesznek a grafikából máshol, hogy meglegyen az FPS.

    [ Szerkesztve ]

    okoskodom, tehát vagyok

Új hozzászólás Aktív témák