Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz DigitXT #2631 üzenetére

    Alapvetően a névleges terhelésen a névleges feszültségnek kellene beállni, ez adja meg a teljesítményt. Csak itt komplikáltabb a dolog, mert az akku felé folyó töltőárammal is kalkulálni kell, ami viszont töltési állapot függvénye.

    Ezért nem mérvadó az alapjárat sem, mert ott már részben átveheti a terhelést az akku. Tudni kellene azt is, hogy a generátor milyen fordulatra van hitelesítve, vagyis mire értelmezik a névleges teljesítményt.

    Hogy még cifrább legyen, az egészbe beleszól a söntszabályzó is, ami bizonyos feszültség felett elkezd ráterhelni. Ideális esetben úgy kellene működnie, hogy csak 14,4 V felett kezdje elfűteni a pluszban keletkező teljesítményt. A feszültséget feljebb szökni pedig ne engedje egyáltalán.

    Gyakorlatban ez nem feltétlenül teljesíthető, bár elektronikailag nem kihívás, de nem tudni, milyen kompromisszumos / gazdaságos megoldást alkalmaznak ezekben.

    A töltőáramot egy járműben nem fontos mérni, a rendszer működésének legfontosabb paramétere a feszültség, az legyen jó. Adott feszültségből felvett áram már úgyis csak az akkun múlik.

    A rejtett fogyasztást pedig egyszerű kimutatni: álló motornál levenni az egyik sarut, ampermérőt sorosan beiktatni. A lassú merülést kis áram okozza, ami így megfogható.

    Egyébként eddig én azt feltételeztem, hogy az akku önmagában merül abnormálisan, bármi külső terhelés nélkül, arra értettem a korábban írtakat is. Ha rejtett fogyasztó szívja le, az egészen más téma.

    [ Szerkesztve ]

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák