Új hozzászólás Aktív témák
-
Kernel
nagyúr
válasz DigitXT #2631 üzenetére
Alapvetően a névleges terhelésen a névleges feszültségnek kellene beállni, ez adja meg a teljesítményt. Csak itt komplikáltabb a dolog, mert az akku felé folyó töltőárammal is kalkulálni kell, ami viszont töltési állapot függvénye.
Ezért nem mérvadó az alapjárat sem, mert ott már részben átveheti a terhelést az akku. Tudni kellene azt is, hogy a generátor milyen fordulatra van hitelesítve, vagyis mire értelmezik a névleges teljesítményt.
Hogy még cifrább legyen, az egészbe beleszól a söntszabályzó is, ami bizonyos feszültség felett elkezd ráterhelni. Ideális esetben úgy kellene működnie, hogy csak 14,4 V felett kezdje elfűteni a pluszban keletkező teljesítményt. A feszültséget feljebb szökni pedig ne engedje egyáltalán.
Gyakorlatban ez nem feltétlenül teljesíthető, bár elektronikailag nem kihívás, de nem tudni, milyen kompromisszumos / gazdaságos megoldást alkalmaznak ezekben.
A töltőáramot egy járműben nem fontos mérni, a rendszer működésének legfontosabb paramétere a feszültség, az legyen jó. Adott feszültségből felvett áram már úgyis csak az akkun múlik.
A rejtett fogyasztást pedig egyszerű kimutatni: álló motornál levenni az egyik sarut, ampermérőt sorosan beiktatni. A lassú merülést kis áram okozza, ami így megfogható.
Egyébként eddig én azt feltételeztem, hogy az akku önmagában merül abnormálisan, bármi külső terhelés nélkül, arra értettem a korábban írtakat is. Ha rejtett fogyasztó szívja le, az egészen más téma.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- Hobby rádiós topik
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Autós topik
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Formula-1
- Fujifilm X
- További aktív témák...
- Creative Hybrid Pro Classic (Egyszer kipróbált, garanciális)
- iPhone 15 Pro 128gb Natúr Titanium, bontatlan, független
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- 8/16GB memoriák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia