Új hozzászólás Aktív témák

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    Kész vagyok ettől a Horizon Zero Dawn-tól. Nem értem, hogy utálhatom ennyire ezt a játékot. Vagyis nem utálat ez, inkább unalom, vagy érdektelenség. És nem a játékkal van baj, mert jó játék ez. De valahol nálam annyira félresiklott ez az egész (talán a játék elején már), hogy egyszerűen unom minden percét. Csak azért viszem végig, hogy kipipálhassam, hogy ez is megvolt.
    Annyira vártam. Annyira jónak tűnt az alapkoncepció. Sőt még kicsit félre is tettem miután megvettem, hogy várok vele, mert ez lesz aztán a nagy durranás. Aztán nem. Nagyon nem. :( Pedig az apró hülyeségek mellett, amik engem valamiért a kelleténél jobban kiakasztanak, ez a játék nagyon jó. Össze van rakva teljesen.
    Az, hogy az elején nem tudott lekötni a sztori..Az, hogy az alap felállás teljesen más mint amire számítottam, az megalapozta ezt az ellenszenvet. És még csak nem is azért mert nem azt kaptam amit vártam, hanem mert a szintet nem hozza amit vártam. Előbb direkt olvasgattam teszteket, és látom, hogy ajnározzák a sztorit. Mennyire jó, mennyire mély. Hát ez hülyeség. Látszik, hogy a játék írója John Gonzales, nagyon szűk keretek közé volt szorítva a Guerilla Games által. Konkrétan meg volt neki szabva minden apró részlet, neki csak össze kellett fűzni a sztorit. És nem kell nagy tudomány hozzá, hogy tudjuk, egy jó sztorit nem a kényszer szül a legtöbb esetben. Számomra a legfontosabb minden (nem multiplayer) játék esetén, hogy kössön le, ragadjon magával a sztori. És itt el is bukott nálam az egész. Viszont még én is meglepődöm rajta (és azért is írom ezen sorokat), hogy mennyire érdektelenné teszi számomra ez a dolog az egész HZD-t. Mert ha belegondolok, egyszerűen más negatívumot nem tudok felhozni a játékkal kapcsolatban. Eszméletlen szép a grafika, jók a zenék, nagy a térkép, kidolgozottak a helyszínek, a harc se rossz. Bár a harci stílus megválasztásával kecsegtet a játék, ez csak a látszat. A játék bizonyos pontjától a puszta erő a legjobban járható út. A lopakodós stílus kidolgozatlan, és nem is célravezető végig. De a vizuális dolgokon túl kezdődnek a problémák. Amíg látok egy karaktert addig minden szép, de mikor megszólalnak... Aloy karaktere is.. képes percek alatt változtatni a világnézetét, az indíttatásait. De az egész sztori klisés és erőltetett (és ha nagyon őszinte akarok lenni, akkor a sztori egy nagy rakás... :U ). És a születésnapokról, melós mindennapokról szóló audio file-ok se a történet mélyítésére szolgálnak szerintem.. :U Látszik a játékon, hogy volt egy baromi jó alapötlet, a robot "dínók". És itt meg is állt a tudomány. Ráerőltettek valami magyarázatot, ami meg full méltatlan a játék többi aspektusához. A küldetéseknél is nagyon kibukik ez a dolog. Az alap felvetés egy borzasztó nagy, globális történetet vázol fel a föld és az emberiség múltjáról és jövőjéről. Ennek ellenére nekem az a feladatom, hogy keressem meg xy bátyját, meg felszerelését. És basz*djak a helyi törzsek intrikáival, ármányaival, apró-cseprő dolgaival. Hát a f*szomat se érdekli! :) Tegnap, mikor végignyomtam a GAIA sztorit, és megszereztem a Master Override-dot dörzsöltem a tenyeremet, hogy na ezaz, nyomás a sztori végére. Erre mi van?! Kiírja a játék nekem, hogy addig míg ki nem derítem mi történt Ersa-val., addig nem folytathatom. Hát ott ordítani tudtam volna, hogy ki****túl nem érdekel engem, hogy ki lökte le "Ersa anyus-t" a lépcsőn!! Nem érdekel! :(((
    Egyébként még nem fejeztem be a játékot. A legutolsó küldetés van már csak hátra. Azért írtam meg a sztori befejezése előtt ezt, mert halvány reményem sincs, hogy megváltozzon a véleményem a végjáték láttán. Ma mindenképp befejezem. És el is felejtem amilyen gyorsan csak lehet. Újra előveszem a Detroit: Become Human-t. Az nálam az év játéka. Ez a HZD meg a PS-es játékok közül a legnagyobb csalódás.

    bónusz: Azok után, hogy múltkor volt ez a bugom. Tegnap, a játék vége felé, van az a küldetés amiben egy Corrupted Thunderjaw-ot, és pár ellenséges embert kell legyőzni. A következő történt. Megöltem a Thunderjaw-ot, ami ráesett az utolsó életben maradt katonára, aki így konkrétan benne állt a tetemben. De szerencsére 2-3 percnyi nézelődés, keresgélés után találtam egy 3x3 pixeles helyet, ahol be tudtam lőni. Ott ha újra kellett volna kezdenem ez miatt megint ezt a küldetést, lehet sose indítottam volna el többet a játékot. :(((

    Végszóként szeretném leszögezni mielőtt valaki nagyon felháborodna. Ez az én véleményem. Sőt azért is írtam meg, mert magam is meglepődtem, hogy számomra ekkora csalódás az előzetes várakozás, és látottak után. Ez nem olyan célú írás, hogy "nem értem azokat akiknek tetszik, ők hülyék". Nem. Én megértem ha valaki szerint ez egy jó játék. Ezt most így adta ki nekem.

    [ Szerkesztve ]

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

Új hozzászólás Aktív témák