-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
realist
őstag
Golf 7.5 GTI-ben "alapfelszereltség" a vezetési profil választó DCC nélkül is ugye? (eco, normal, sport, individual)
Viszont Skoda felé vRS mode - azaz műhang, remélem - nincs?Kösz!
-
imyourfriend
őstag
Octavia Adok-Veszek csoportból J.Sándor leírása, párszor volt már szó DSG-ről:
Első körben nézzük meg a váltók típusait és röviden a legfontosabb jellemzőiket és az előforduló problémákat.-
𝐃𝐐𝟐𝟎𝟎 𝐃𝐒𝐆 7 sebességes DSG kettős száraz tengelykapcsolóval. Ezeknek a sebességváltóknak köztudottan sok problémája van, különösen az elődjéhez, a DQ250-hez képest.A DQ200 (0AM) DSG sebességváltó a DQ250 (02E) továbbfejlesztése . A DQ200 fejlesztése során a VAG fő prioritása az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentése volt. Kifejezetten 250 Nm motornyomatékkal rendelkező járművekhez tervezték, mint például a Polo, a Golf, a Passat és a Touran. A DQ200 (0AM) volt az első 7 sebességes DSG sebességváltó, amely száraz, kettős tengelykapcsolóval volt felszerelve és elöl keresztirányban építették.-
𝐃𝐐𝟐𝟓𝟎 𝐃𝐒𝐆 (𝟎𝟐𝐄 / 𝟎𝐃𝟗)Az első DSG sebességváltót, a DQ250 (02E) az első sorozatgyártású váltó, melyet a Golf Mk4 R32 2003-as bevezetésekor mutattak be. A tervezés során a VAG a kézi és az automata sebességváltó előnyeit egy teljesen új sebességváltó-generációba ötvözte. : a közvetlen sebességváltó (DSG). Kifejezetten VAG járművekhez tervezték, amelyek motornyomatéka legfeljebb 350-380 Nm, mint a Golf sportosabb változatai (GTI és R modellek).-
𝐃𝐐𝟑𝟖𝟎 / 𝐃𝐐𝟑𝟖𝟏 𝐃𝐒𝐆 A DQ380 (0DE) DSG-t 2015-ben vezették be a kínai piacra, mint a DQ500 kisebb változatát . A 0Q azonosítójú DQ500 megalapozta az új sebességváltó modell kialakítását és működését. A DQ380-at kifejezetten olyan első kerekű meghajtású autókhoz tervezték, amelyek motornyomatéka legfeljebb 420 Nm, mint a Golf 7 GTI és a VW Magotan/Passat.Az üzemanyag-fogyasztás és a CO2 -kibocsátás folyamatos csökkentésének célja szükségessé tette a VAG számára, hogy ennek az erőátvitelnek hatékonyabb változatot dolgozon ki az európai piac számára. Ennek eredményeként 2017-ben bemutatták a DQ381 (0GC) sebességváltót. Olyan elülső és összkerék-meghajtású autókhoz tervezték, amelyek motornyomatéka legfeljebb 420 Nm, például az Arteon, a Golf 7.5R és az Audi S3 facelift.-
𝐃𝐐𝟓𝟎𝟎 𝐃𝐒𝐆A DQ500 (0BT) sebességváltót a VAG a DQ200 és DQ250 sebességváltók tapasztalatai alapján alkotta. A DQ500 kettős kuplungos technológiát tesz lehetővé nagyobb járművek számára, nagy teljesítményű motorokhoz, akár 600 Nm-ig.A DQ500 (0BT) első debütálása a Transporter (T5) 2009-es modellel jött. Ezt követően a 0BH azonosítójú DQ500-at a 2011-es Tiguan modellben mutatták be.Ezenkívül a DQ500-at (0DL) olyan sportmodellekben használják, mint az Audi RS3 / TT RS.-
𝐃𝐋𝟓𝟎𝟏 𝐃𝐒𝐆 / 𝐒-𝐓𝐑𝐎𝐍𝐈𝐂 (𝟎𝐁𝟓) A 6 fokozatú DQ250 DSG / S-tronic sikere után az Audi A3 és TT modelleken az Audi AG úgy döntött, hogy a Q5 piacra dobása során még 2009-ben bemutatja saját fejlesztésű S-tronic készülékét, DL501 (0B5) néven A DL501 (OB5) az első 7 sebességes kettős tengelykapcsolós váltó, amelyet hosszanti irányban elhelyezett motorokhoz terveztek, legfeljebb 550 Nm motornyomatékkal, mint az Audi A5, Q5 és A6.¤𝐀́𝐋𝐓𝐀𝐋𝐀́𝐍𝐎𝐒 𝐃𝐒𝐆 𝐏𝐑𝐎𝐁𝐋𝐄́𝐌𝐀́𝐊 A DSG sebességváltónak különféle problémái vannak a vezethetőséggel és a váltási viselkedéssel. Ezek lehetnek szoftver eredetű problémák (erre készültek a visszahívásos frissítések is), vagy hardverrel kapcsolatos problémák. Ha bármilyen problémát tapasztal keressen minket bizalommal és/vagy foglaljon időpontot diagnosztikára/frissítésre.Pár általános hiba:- A DSG sebességváltó lefelé vált, amikor gyorsul („kickdown”), miközben a vezető ugyanazon sebességfokozatban akar maradni- A DSG sebességváltó véletlenszerűen kihagyja a sebességfokozatokat- A DSG sebességváltó nem kapcsol át a legmagasabb fokozatra- A DSG sebességváltó nem vált automatikusan, csak manuálisan („M” mód)- A DSG sebességváltó menet közben kiugrik a sebességfokozatból- A DSG sebességváltó szórványosan semlegesre vált, megszakítva a hajtást- A DSG sebességváltó semleges ("N") helyzetben hajt- A DSG sebességváltó „D” módban nem hajt simán- A DSG tengelykapcsolója csúszikEzen pár hibán felül előfordulhatnak kellemetlen zajok (zörgő, csörgő jelleggel), rezgések ls réngésok, melyekhez nagy tapasztalat szükséges a hiba megfelelő felismeréséhez.Ha váltója zajos vagy eddig nem tapasztalt hangot hall érdemes diagnosztikát végezni rajta.A DSG hibaüzenetei közül a legismetebb a műszerfalon villogó "PRNDS" felirat vagy értesítés az MFA-n. Nagyon sokrétű hiba, mely lehet akár mechatronika, olajnyomással vagy olajszivattyúval kapcsolatos általános hibaüzenet és még jópár egyéb hiba. Ilyen esetekben - ha egy esetleges ujraindítás után - ha eltűnik a hiba vagy tud közlekedni autójával a lehető leghamarabb diagnosztika szükséges.
Túl hosszú a mondandó akkor lehetne a topic elején is ezen hsz helyett.
[ Szerkesztve ]
-
realist
őstag
Át szeretnék nézetni esetleges vétel előtt egy Octavia-t Veszprémben. Úgy látom több szerviz is szóba jöhet. Kicsit gyanús az autó, mert a második tulaj kb 4-5 hónap után tovább adná (2017es RS).
Van valakinek tapasztalata, hogy hol végeznek alapos munkát? Ha még a kocsihoz oda lehet menni közben az külön öröm lenne.Kösz!
-
-
Lewzke
őstag
5W-30 Liqui Moly 4200-nál van jobb CR 2.0 TDI-be? Nyilván ez az első amit egy szerelő mond VAG autóra, de érdekelne ha időközben kiderült, hogy van ennél is hatékonyabb, amit nem reklámozgatnak.
[ Szerkesztve ]
-
BullKoxa
őstag
Sziasztok! Octavia 2 , Caxa 1.4 TSI. Lenne pár kérdésem róla, hátha tudtok segíteni nekem.
Kérdezni szeretném a kormányon az emblémát hogyan lehet kicserélni? Ha már kívül is cserés szeretném a kormányon is kicserélni,
Az ilyen fajta szélvédőre való takaró a mágnes elég erős ?
Nem fogja a kasznihoz dobálni nagy szélben, és megsérteni a festést , esetleg a szélvédőt?A felnin látható kupak mekkora lehet ? szeretném ezt is újabbra cserélni
Válaszokat nagyon szépen köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
F-ECT$
titán
Golf VII, 1.4 TSI (150 LE): ha a hűtőfolyadékot kb fél évente után kell tölteni 2-3 dl-rel, az még "normális", vagy valahol van már szivárgás, ami előbb-utóbb gondot fog okozni?
Dive ever, work never.
-
-
realist
őstag
2017 Octavia RS TSI sedan-t fogok kipróbálni holnap, viszem szakszervizbe, hogy átnézzék plusz megyek vele egy keveset. Mire érdemes extrán figyelni ami típus gikszer vagy úgy egyébként is?
Víz és olaj nyomok ugye alap,de ezt nézi a szerviz. Kuplung hol fog, váltónak ne legyen hangja, ne torpanjon terhelésen, ne hozzon oldalra a futómű.
Mi még? Sajnos használt autók téren kevés a rutinomKösz!
-
Jamby18
senior tag
Sziasztok!
2002-es évjáratú 9n Polo. Már jó ideje koppan az eleje és nem tudok rájönni mitől. Szerelőnél járt az autó most (olajcsere), de többen se tudtak rájönni itt, pedig elvileg nézegették. Két autó közül mikor kiàllok (előre vagy tolatva is ) akkor jelentkezik, mikor relatív teljesen koppanàsig van eltekerve a kormány és csúsztatott kuplunggal àllok ki. De mostanság már egy nagyon kis szintkülönbségnél vagy feljàrón is koppan.
Rossz úton nem koppan semmi illetve nagyobb tempónál sem. Féltengelyre gondoltam vagy futómű, de semmilyen hibát nem találtak ezekben. Egyet koppan mint ha egy kalapáccsal megütném mondjuk a lengőkart pl.
Merre keresgessek szerintetek? Még egy "talàn kormánymű" ötletet mondtak a végén.
Rugó sincs eltörve és torony csapàgy is meg lett nézve.
Előre is köszi -
rob210
nagyúr
válasz Jamby18 #205364 üzenetére
Pedig az rugó hang lesz. Amikor megfeszül a rugó és nem tud elfordulni rendesen , de a feszület miatt átugrik akkor pattan egyet koppan. Ez a hiba általában akkor jelentkezik, ha nem jól van a rugóstag összeszerelve. Nincs jelre tekerve a rugó. Ilyenkor aztán mindent is át lehet vizsgálni sose derül ki mi az.
Renault power
-
Lacess
tag
válasz BullKoxa #205357 üzenetére
Saját érdekedben inkább hozzá se nyúlj a kormányon/légzsákon lévő emblémához. Szinte biztos, hogy nem lehet cserélni, vagy ha lehet is, akkor gyári alkatrészt nem fogsz kapni bele. Egyéb forrásból beszerzett "bármit" pedig nem ajánlatos "odaekecselni". Ki tudja, mit művelne egy légzsáknyílás esetén...
Amennyiben nagyon csúnya az az embléma, inkább keress bele egy szép állapotú, bontott légzsákot.A közelmúltba olvastam, hogy valamelyik gyártónál (talán Nissan) vannak gondok ezekkel az emblémákkal a légzsákon. Pont ilyen "embléma arcba lövős" szitu. Valami visszahívás is lesz belőle.
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Qru
MODERÁTOR
-
imyourfriend
őstag
5e5 Oktav csomagtartó zárban mi hibásodhat meg? Kézzel könnyen tudom mozgatni a zárat, mikor lecsukom nem hajlandó bezáródni a szerkezet könnyen jár nincs oxidalodva a csati sem, ha kell akkor újat vagy használtat érdemes venni? Korábban már volt problémám az erkezelessel meg tél elején.
-
imyourfriend
őstag
válasz imyourfriend #205371 üzenetére
Szetburitottam, van benne egy matchboxot hajtó motor meg egy nagyobb fogaskerék az volt megszorulva és nem tudott visszamenni a helyére. Idő hiányában nem tudtam megzsirozni, így a hátsó burkolatot le kell szednem megint, meg a zárat takaró műanyagot is majd megegy burkolat 3 pici csavar és megzsirzom a motort. Ezzel lehetett a gond múltkor is, amikor télen írtam és beállt a zár.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz imyourfriend #205371 üzenetére
Nálunk hasonlót okozott a mikrokapcsoló hibája a zárnyelvben, de érdemes megnézni a kábel átvezetőben is, nehogy törött vezeték legyen. Golf 4-nél pl így néz ki a javítás, csak illusztrációnak [link]
[ Szerkesztve ]
-
-
szabzoltan1
csendes tag
Sziasztok.
B7 kombi passat tankajtoját hogy lehet kinyitni ha a zár nem nyitja?
Kerestem videot de nem találtam.
Vésznyitót nem találom sehol[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szabzoltan1 #205376 üzenetére
Hirtelen találat [yt link]
Ha hasonló, mint a Golf 7, lehet kicsit reszelni kell hogy ne szoruljon, vagy zár motor csere[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz szabzoltan1 #205376 üzenetére
Ha tippelnem kene, akkor a csomagtarto felol kell a burkolatot megbontani.
-
imyourfriend
őstag
válasz molnarpeter #205373 üzenetére
Magát a zárat három 8-as méret környéki csavar tartja azt még nem vettem le, előbb videót szeretnék nézni miként kell megfelelően pozicionalni a zárat visszaszereleskor, magamfajta hobbiszerelonek ez nem megy csípőből.
Amúgy hasonló lehet mindnek a zarszerkezete, valószínűleg a golfban is ilyen bohócmutatvány motor hajtja a zárat, aztán ha megszorul vagy meghibasodik cserélheti is ki az ember 15 pénzbe kerül kb bontóban.
Előbb utóbb kerítenem kell egy zárat hozzá, most jól működik de nem úgy van az kitudja meddig bírja.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz imyourfriend #205379 üzenetére
Ajánlott Skoda bontó esetleg [link]
-
jozefgucci1
addikt
Srácok 1.5Tsi-n mikor kell-érdemes vezérlést cserélni ? Vettem tegnap végre egy Golfot és 140K van benne , jövő héten viszem olaj és szűrőcserére ,de kell e vezérlést is cserélni ?
Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...
-
szabzoltan1
csendes tag
válasz molnarpeter #205377 üzenetére
ez nekem nem működik.
nekem kerek a tankajtó és oldalrol 1 fém rúd zárja.
nem tudom igy kinyitni a müanyag feszitővel.
a kárpiton találtam egy nyilást de ott csak kábelt találtam amik a 12v -os csatlakohoz megy.
-
imyourfriend
őstag
válasz molnarpeter #205380 üzenetére
Köszönöm, Lászlót sokan ajánlják és nála minden dolog megtalálható ami a skodaba beleepitheto.
-
Knandi57
friss újonc
Kedves Csoporttagok,
Szeretnék segítséget kérni tőletek!
2006-os skoda fabia 6Y, 1.2-es, 3 hengeres, 1198 CM3-es autóm sajnos kilátástalan helyzetbe került. Egész "élete" alatt nem volt vele probléma, csak a szokásos karbantartások, viszont az elmúlt pár hónapban fokozatosan úgy vettük észre mintha néha nehezen kapná el a lendületet. Jeleztük is szerelőnknek, aki kumplung problémára gyanakodott, majd egyik napról a másikra használat közben nehezen gyorsult, 30-al alig lehetett vele közlekedni, a végén már menet közben is leállt. Mint említettem a szerelő azt mondta kuplung probléma ami cserére is került, azonban ez nem oldotta meg a problémát. Az autó továbbra is csak alapjáraton megy és nem pörög fel a motor. Elküldték villamossági szerelőhöz, állítás szerint ő nem talált problémát, így az autó visszakerült a szerelőhöz. A gép szintén nem jelez problémát így pillanatnyilag ötlettelenül állnak és állunk a dolog előtt, hogy mi lehet a probléma. Nektek volt e már ilyen vagy ehhez hasonló tapasztalatotok, vagy tudnátok e ebben nekem segíteni vagy ötletet adni.Előre is nagyon köszönöm!
-
bul07
nagyúr
válasz jozefgucci1 #205383 üzenetére
Ha márkaszervizbe viszed ott megtudják nézni az előéletét, még ha neked nem is nyomtatják ki azt meg tudják mondani mi volt rajta cserélve
És azt is megtudják mondani hogy mennyi évnél és futásnál esedékes
Amúgy lehet hogy a könyvébe is benne van( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Lacess
tag
válasz jozefgucci1 #205383 üzenetére
Gratula!
240ezer km-ről tudok 1,5-nél. Időbeni megkötés úgy tudom nincs is. Én azért ~200-nál cseréltetném.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
macilaci78
nagyúr
válasz szabzoltan1 #205384 üzenetére
A csomagtartó belső burkolatát addig bontod, amíg a tankajtóhoz nem érsz. Van egy retesz, aminek a nyelvét vagy bowden, vagy motor mozgatja. A nyelvet ha eléred, nyertél.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Immy
őstag
Sziasztok,
1.5tsi-hez akarok jó minőségű levegő és aktív szenes pollenszűrőt venni. Milyen webshopot javasoltok?Apró: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/immy/index.html
-
atos19881101
senior tag
Mágus
A cp4 pumpáknál úgy tudom, hogy van olyan széria ami már megbízhatóbb. (a tengely által nyomogatott bütyöknek más a kialakítása) Van esetleg infód arról, hogy mely cikkszámok ezek? Akarok venni egy bontottat, azt felújítani és 1-1ben cserélni az enyémmel./** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
atos19881101
senior tag
válasz atos19881101 #205392 üzenetére
Még egy bónusz kérdés: ugye a kettőstömegű énekel nekem? [link]
Kuplung kinyomáskor elhalgat…/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
Qru
MODERÁTOR
-
molnarpeter
nagyúr
válasz atos19881101 #205392 üzenetére
Tegyél rá CP3-at
-
troll81
addikt
sziasztok skoda oktávia az alany 1U5 Axr motorkod 2005 évjárat 1,9 pdti
a viz előmelegítőt hogyan lehetne életre kelteni a gyárit?
[kép] ezt szeretném működésre birni.ebben valaki tud e segíteni nekem,merre induljak hol keressem a hibát.
köszönöm mindenkinek -
1stVikman
senior tag
válasz Knandi57 #205386 üzenetére
Nekem rémlik valami olyasmi, hogy az 1.2-es 6V motoroknál be szokott égni az egyes hengerben a szelep. De ekkor kéne égéskimaradás hibát dobnia a tárolóba és 2 hengerezne a kocsi.
Jamby18 #205364
Titkos tippem - > Stabilizátor rúd szilentet cseréld ki. Le kell mérni előtte a rudat, mert vagy 5 féle méret van belőle (16- huszonvalamennyi mm-ig). Filléres tétel, viszonylag könnyen cserélhető. -
atos19881101
senior tag
válasz molnarpeter #205396 üzenetére
Ja olvastam h van ilyen hack… de nem tudom ki csinálná meg.
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen