-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
imyourfriend
őstag
Üdv!
1.6 cr tdi Octavia 3 Kombinál sok gond szokott lenni a xenon fényszóróval? Már régebb óta nézelődöm, most szembejött pár falura innen egy xenonnal szerelt példány, gyakran vezetek este/éjjel így nekem ez előny, amennyiben a lámpatesttel van gond az gondolom a könnyebbik oldala, drága javítani a fényszóró szintező hibát? Köszönöm!
-
imyourfriend
őstag
Sziasztok!
2015 O3 Style autóhoz milyen helyzetjelzőt ajánlotok? P21|5W van benne, kérdeztem autósboltokat ők Philips P21/5W BAY15d-t ajánlanak. Van esetleg valami kiváltó, vagy ez a legjobb és rendelhetem is?
-
imyourfriend
őstag
válasz molnarpeter #200826 üzenetére
Beszereztem a biztonság kedvéért egy Osram Ultra Life-t, valamint Philipsből egy magas fényerejűt. Szerencsére a kocsi írja ha baj van valamelyik izzóval, így a másik nem fog dupla olyan erősen világítani a tudtom nélkül.
-
imyourfriend
őstag
válasz JSandor #200890 üzenetére
O3-nál gondolkozom, hogy P21 5W-os osram izzó helyett beépítek valami led-es csodát canbus rendszerrel, bár nem tudom menetfény mennyit számít lényegében csak esztétika nem? automatára van kapcsolva a menetfényem, 300-350 forint egy izzó nem tétel. A led-es valamivel drágább, de szerintem 15-ből megáll szereléssel együtt.
-
imyourfriend
őstag
válasz zsoltip #200937 üzenetére
Tegnap frissítettem a térképet, előbb megnéztem az autó menürendszerében, hogy milyen a térkép verziója (nálam ece1 2022/2023, ece2.. ece3 régiótól függően. [link] itt beírtam az alvázszámot majd letöltöttem, felraktam a gyári SD-re és lefrissítette magát. Az információkat, és hogy hogyan csináljam briskoda-ról szedtem: [link]
-
imyourfriend
őstag
Szeretném megkérdezni milyen felni az alábbi képen látható, honnan tudom megfejteni a típusát? Nem kívánom leszedni az autóról, 2015 Octavia 3-ason van 205/55/16-os gumi megy rá, ilyen pótkereket szeretnék venni az autóba. Bár nem tudom adnak-e el 1 darabot, illetve milyen áron futnak ezek? [link] köszönöm.
-
imyourfriend
őstag
Köszönöm az Uraknak!
Elférni elfér a pótkerék, csak kell vegyek egy emelőt + egy Minoris felnit hozzá. Gondolom mivel céges volt, ezért van benne ez a félköríves tartozék melyben elektromos pumpa, defektjavító folyadék és elsősegélycsomag van.
-
imyourfriend
őstag
válasz molnarpeter #200976 üzenetére
Megkérdezek pár bontót, tény 100€-t nem akarok kiadni egy alufelniért ami pótkerékként végzi.. meg rá egy külsőt, meg hozzá egy autóemelőt.. jó lesz a 16" acél is, valami nyárigumival elvégre vészhelyzet esetén kell csak.
-
imyourfriend
őstag
Kaptam tegnap Ausztriában egy check engine lámpát, kocsi gond nélkül hazajött nem volt teljesítményvesztés, ma gépre rakva P2000-es hibát írt, ezt kivette a szerelő meglátjuk visszajön-e. Most járt először emelőn az autó nálam, 2 lengéscsillapító cserés és 4 fék tárcsával majd ha betétek elkoptak. "Örömömre" ott figyel a DPF, mindenki barátja.. lesz hozzá androidos olvasó és program, hogy kiderítsem milyen állapotban van. Téligumival, pótkerék + emelő + fent említett dolgok és átíratással 350-400-at kell ráköltsek összesen ami reális.
-
imyourfriend
őstag
válasz Paxker315 #201006 üzenetére
Nyáriból hankook venus prime 4 van fent, ez alig futott még eladás előtt tette fel rá a tulaj. Emellett meglettek pucolva az acélfelnik, már csak le kell alapozzam aztán festés, anyag is meg van hozzá így el nem adnám. Majd aztán ha lekopik a nyári, elhasználódik a téli akkor szeretnék egy szettet venni felgumizva amiket árulnak jól árasítva ilyen 3-4 éven belül (már ha elhúzza addig a hankook).
Apropó, ki milyen odb2-t használ kiolvasásra? Rendeltem szinte fillérekért elm327 BT-set, DPF állapota izgat leginkább, látom 5$-ért van hozzá android app is.
-
imyourfriend
őstag
válasz Reggie0 #201009 üzenetére
Meglehet a szenzor lesz a ludas, hétfőn jön az olvasó és okosabb leszek picivel. Emellett kíváncsi vagyok mikor jön vissza megint a hibalámpa, vagy csak egy pillanatnyi zavar lehetett, nem tudom. Még az első, gyári Varta akkumulátor van benne, bár jól végzi a dolgát így összefüggést nem vélek felfedezni azért mégiscsak 7 éves akku, hm.. kell kérjek bikázó madzagot környékről, mikor majd cserélni szeretném.
-
imyourfriend
őstag
válasz yodamester10 #201070 üzenetére
Pontos időpontot nem tudok, úgy fél éve kezdtem nézni a piacot elején még bmw és audi is volt a listán aztán rájöttem ezen árak mellett nem tudom megfizetni. 2 millió forintról indultam annó max 10 éves és 200e km alatt legyen picivel a futása, évi 30k-t hajtom a szekeret és szeretném ha jó állapotú lenne. Nekifutottam még párszor, majd 3 hete sikerült venni az O3-at 3.4-ért amire minden kutyafülével együtt 350 körül kell költsek (átírás biztosítás szett téligumi 2 lengéscsillapító, fékszett csere tárcsástul és most szedem vissza fémig az acélfelnit majd alapozás festés ). Azért léptem meg, hogy ne kelljen 4-4.5M-t kiadni fél éven belül ha így mennek fel az árak. 15 éves "prémium" dízel nálam alapból el volt vetve, akkor maradt volna a Megane a szerény 16 évével.
-
-
imyourfriend
őstag
Köszönöm az Uraknak, környéken van egy villamosságis akit megkérek rá.
-
imyourfriend
őstag
válasz JHONNY 79 #201086 üzenetére
Környéken valamerre egy darab, melyet beletudsz próbálni miután kiszáradt a rendszer?
Ezt követően [link] gondolom nem ilyen van, mindenképpen megpróbálnám szétszedni. Amennyiben másképp nem megy, roncsolással. Nem egyszerű döntés, de amennyiben nem lehet mit kezdeni vele pár helyen a kötést feloldva talán bontható és előrébb tudsz jutni.
Ebaynél a PayPal protecion egy jó dolog, jártam már úgy nem megfelelő alkatrészt küldött az eladó, jeleztem felé majd mondja küldjem tovább egy harmadik országba.. mondom szó se lehet róla, aztán elküldte a postaköltséget és visszakaptam minden forintot amit adtam, az alkatrészt visszaküldtem. ~50 vásárlásból egy volt ilyen, de mind korrektül zárult. Addig visszatudod tartani a pénzt tőle, míg meg nem kapod a rendelt alkatrészt és meg nem bizonyosodsz róla, hogy minden a rendelésnek megfelelő. Rendeltem már jópár országból, a fontos hogy biztosra menj: pontosan azt az alkatrészt rendeld meg ami kell.
Remélem mihamarabb megoldódik a probléma, beázás okáról mit tudni, sikerült megoldani hogy ne forduljon elő megint?
-
imyourfriend
őstag
Befutott az ELM327-es olvasó, a hibakód azóta sem tért vissza, de a dpf ilyen "állapotban" van: [link] kép alapján mit lehet megállapítani, mennyire van tönkre? ~400km óta nem regenerált már, ez mikor történik meg, a sárga 72% mit jelképez? Köszönöm a segítséget!
-
imyourfriend
őstag
Octavia 3 styleba normál kományt mennyire költséges multikormányra cserélni? A kormány árán felül gondolom kell madzagozni, meg feltanítani az agyát, már ha egyáltalán lehetséges?
-
imyourfriend
őstag
válasz molnarpeter #201208 üzenetére
Octavia3 1.6 cr síkon tempomat 90-nél 2.8-3.2L/100-at ír, falvakba beeresztem és 60-65-öt tartom majd megint kigyorsítva 90-ig. Abban annyira nem hiszek, hogy üresben gurulva majd visszagyorsítva kevesebbet fog fogyasztani a szekér, mintha tartok egy meghatározott tempót, elvégre közlekedem. Ez a dízel meg mintha 90km/h-ra lett volna tervezve, szinte gond és erőlködés nélkül viszi a hajót az 1.6 cr ki a világból.. és ehhez az kell, hogy külterületen betartom a szabályokat, belterületen néha minimálisan túllépem főleg mikor beengedem gurulni a falukba. Persze egy adott érték alatt, pl. 4L/100 alatt jó ha tartom, a rekordom munkába és vissza 3.3L/100-as átlagfogyasztás 60km-re ingázva.
Többen írták ezt a "nyakamban autóznak pár méterre" jelenséget. Picivel több mint 10 éve vezetek, nekem ez az egyetlen dolog ami flusztráló.. egyrészt ha fékeznem kell, olyan fék van a szekéren az kizárt, hogy megálljon a mögöttem jövő legyen bármilyen autóval. Amennyiben összetöri az autót, akkor meg járjak más bolondsága miatt és javíttassam az autómat.. gyári, törésmentes, fényezetlen igaz vannak rajta karcolások pici lepattogzás, de 7 éves kora ellenére azért kiváló állapotú. Gondolom más is hasonló okok miatt félti a gépét, nem vagyok egyedül!
-
imyourfriend
őstag
válasz molnarpeter #201259 üzenetére
Szíj volt cserélve 160k-nál, gázolajszűrő az első lámpánál van múltkor vehettem volna hozzá szűrőt és olajcserével együtt megoldódott volna.. no majd jövő héten, a múltkori NOx hiba nem jött elő többet így lehet hogy csak pillanatnyi probléma lépett fel. DPF is szuperül működik épp reggel munkából hazajövet regenerált.
simonjoe: pedig már vissza akartam keresni azt a príma ellenállás beépítést, megmosolyogtat de hasznos és jól van kivitelezve.
-
imyourfriend
őstag
válasz bandi0000 #201319 üzenetére
Nem kell ezen aggódni, nálam is két héttel a vásárlás után derült ki, hogy DPF van benne addig nem nagyon foglalkoztam.. 110 lovas 1.6 cr, úgy tudom a 90 lovasban nincs, amennyiben mégis rászánod magad szerintem egy eml327 obd2-es olvasó nem árt BT-s pl. és ott már sok dolog kiderül a DPF-ről. Amit használok az amolyan 450-500km-enként regenerál, jó darabig még elfut vele a szekér mire tisztításra kerülne a sor. Persze van még millió más dolog, de az egy jó jel ha a DPF rendben van.
-
imyourfriend
őstag
válasz Paxker315 #201325 üzenetére
2015/8-as 5e5 és cxxb motorkóddal, a tűzfal és a motor közé van beépítve a becses alkatrész. [link] bár most mind elfogyott, szerintem árulnak hozzá újonnan is. Ilyen folyadékot öntenék tán legutoljára az üzemanyagtartályba, mondom ezt mint laikus. Okozhat sokféle galibát, haszna nem feltétlen bizonyított bár ettől független biztos megéri valakinek, legfőképp az eladónak. Inkább tankolok egy ugyanazon kúton mindig, megfelelő minőségű üzemanyagot és cserélgetem a szűrőket, bár ebbe talán csak a gázolaj és a levegőszűrő szól bele, más nem nagyon.
Amennyiben szűrőről van szó, milyen minőséget érdemes venni ezen szekérhez? Gondolok itt olaj-, lég-, pollen-, gázolajszűrőre, a Mann szűrők nem olyan olcsóak azért, úgy tudom gyárilag olyat tettek bele.
-
imyourfriend
őstag
válasz Paxker315 #201334 üzenetére
Kérdés mihez viszonyítod, szerintem ezek megfelelő értékek főleg városi közlekedésnél, bár nem tudom a 2.0 cr mennyivel mohóbb motor az 1.6-nál. [link] 1.6 cr-re nem mondhatom, hogy mohó lenne, bár ez egy nyugodt kint 90k/h faluban általában 60-65-ös tempó, 4.2-4.4/100 körül sportosan lehet haladni vele.
-
imyourfriend
őstag
válasz ZolkoW #201341 üzenetére
Sportosan néha gyorsít 90 fölé is az autó, nem áll be 90 és tempomatra, valamint nem gurítom el falutábláig, hanem pl lefékezek. Véleményem szerint a tartós alacsony fogyasztáshoz jól jön egy adott, még jó utazótempó melyet tud az autó könnyedén pl tempomattal tartani ettől csökken drasztikusan a fogyasztás. Sportosan inkább bevállalnék sokszor nem szükséges előzéseket is, míg mikor a fogyasztásra megyek ez annyira nem jellemző. Amolyan kevésbé takarékos módi ez, főleg akkor szeretek jobban hajtani ha sürget az idő és akkor a fogyasztás is 4 felett van.
-
imyourfriend
őstag
Méregettem a hátsó féket, 250mm-es a tárcsa 10mm vastag D értékem viszont 53, a C értéket nem tudtam megmérni, [link] ilyet lehet tenni a helyére ugye? 2015 O3 cxxb motorkóddal kombi. [link] van hozzá fékbetét is, fékbetétnél milyen adatokat kell nézni? Volt cserélve, Zimmerman van fent hátul belőle.
-
imyourfriend
őstag
válasz imyourfriend #201431 üzenetére
VW AG BA FA5 1K0 615 601 AB van a tárcsára amiből az 1k0615601ab jelzi a termékcsaládot amit fel lehet szerelni az autóra, vagy a PR-kódot nézzem inkább? Elnézést a sok laikus kérdés miatt, olvasgatok és próbálom megérteni, még mielőtt beszereznék bármit is.
-
imyourfriend
őstag
válasz Cheesy #201458 üzenetére
Az 1.6 cr nem zabál sokat, bár nem tudom miféle Rapid az én tempomat és ülésfűtés nélkül nem vennék szekeret manapság.. ma reggel beleültem az Octaviaba 4:40-kor, pici ülésfűtés pici meleglevegő azt kell mondjam pár óra alvás mellett eltudtam volna szundítani olyan jó körülményeket teremtett az autó. Bár nem tudom összehasonlítani a Rapiddal, jó felszereltség mellett tuti lecsapnék rá főleg ha számít a fogyasztás. Sokat nézelődtem, Audi és BMW felé is, de valahogy nem vitt rá a szívem jelen árak mellett, hogy ilyen autót vegyek, nekem inkább egy használati tárgy ez mely legyen jó állapotú és vigyen el A-ból B-be jó komforttal, menetdinamikával amit a 110 paci és a 250Nm teljesít. Bár július végén vettem 217k-val, most járok 221-nél és a fedélzeti szerinti 3.8-as fogyasztás ami inkább 4 liter/100 a pénztárcámnak egy plusz pont.
-
imyourfriend
őstag
válasz Cheesy #201482 üzenetére
Egészen jól felszerelt szekér az, tárcsafékes gondolom. A kurblis hátsó ablakról az a véleményem, hogy legalább üzembiztos.. még annó Meganeban elromlott előbb a jobb első emelő, majd a bal első is mivel elektromos, épp fesztiválra mentem ezért ki kellett ékeljem és fesztivál után lett megcsináltatva az emelő.
Első komolyabb költést el is követtem, "komolyabb" kaptak az acélfelnik téligumit, Hankook i*cept-et, szépen sikerült festés után elvittem gumishoz fő hogy legyen, az idei szállítás befutott már, frissebb DOT számmal nem érkezik. 130 pénz volt szereléssel együtt, volt még valami olcsóbb talán Barum, de azt nem szerettem volna venni, Hankook nyáriban megfelelt jó szolgálatot fog tenni téliben is (205/55/16 szintúgy).
[link] 2017-es Rapid 113k kilóméterrel, de az a féktárcsa elég borzasztóan néz ki. [féktárcsa]
-
imyourfriend
őstag
válasz Cheesy #201504 üzenetére
Más kérdés eladás előtt azért illik megpucolni azt is, nem csak a motorteret meg az autó belsejét, meg kicserélni a kormányt, váltógombot, ajtókárpitot és visszatekerni a szekeret, nem célzok senkire és semmire, csak egy nyers vélemény.
Töréssel kapcsolatban szerencsére nincs tapasztalatom, valamiért az 1290 kiló körüli súly nem utal a rengeteg anyagra, ettől független teljesen megbízom és biztonságban érzem magam az Octaviaban.
-
-
imyourfriend
őstag
Felnéztem Briskoda oldalra, szerettem volna frissíteni az autó firmwarejét, valakinek van tapasztalata ilyen téren?
MST2_EU_SK_ZR_P0253T verziót kaptam egy fórumozótól, de van már 0480T is, ezekről leírást merre találni? 0241T a jelenlegi verzióm.
-
imyourfriend
őstag
Mann szűrőket állítottam össze szerelőnek az O3-ba + Mahle olajszűrő, nem gondolnám, hogy ilyen dolgokon kellene spóroljak.. vehetnék másfélét is, picivel több mint 30 pénzből meg van az alkatrész és nyugodtan hajtom a következő 10-12ezret.
-
imyourfriend
őstag
Octavia 3-nál amennyiben start-stop-ot egyszer aktiválja az autó, majd ezt követően kuplung nyomására elindítom az autót, majd megint aktiválni szeretném a start-stop-ot pl. pár percen belül akkor hibát ír ki rá.. jó eséllyel akkumulátor lesz, indítási nehézséget nem érzek, ma délelőtt/délután igyekszem feltölteni és meglátom produkálja-e. Más ötlet merre érdemes indulni?
-
imyourfriend
őstag
válasz focvis #201617 üzenetére
2 hete kb feltöltöttem, akkor rendesen működött, start-stop is igaz az autó most is beindul reggel gond nélkül. Nem szeretnék úgy járni, hogy éjjeles műszak után munkahelyen ragadok, így jó eséllyel cserés lesz az akkumulátor.. 60km-t vezetek melóba meg vissza is, reggel se ülésfűtés, se fűtés nem ment csak a rádió meg világítás, ennek ellenére idehaza 12.7V-ot mértem feszültségnek amivel nem vagyok megbékülve.
Van valami előírás akkumulátorral kapcsolatban, vagy csak bemegyek és megmondom milyen típust milyen Ah-val kérek adják is és cserélhetem? Azt tudom nem szabad lehúzni az akkumulátor sarukat így össze kell madzagoznom csere alatt az akkumulátorokat, hogy kapjon ellátmányt a rendszer.
-
imyourfriend
őstag
Beindítás előtt villogott az izzítás visszajelző, indítás után start-stop hiba majd megmérve valamivel 13V alatt töltött a generátor. Volt egy kis dolgom nem messze így elvittem 15km-re, ott mikor leállítottam elindítottam nem írt izzítás, start-stop hibát, hazaérve a garázsban megmértem megint 14,27V-ot mutatott a műszer alapjárati fordulaton. Ezen érték alapján a generátort első körben kizárnám. Felraktam tölteni jó két órát, nem remélek különösebb csodát, új akkumulátor lesz belőle.
T-master:
Akkumulátor cserekor bikakábellel rá kell kötni az újat az autóra, majd fizikálisan ki kell cserélni és rátenni az újra a sarukat, így nem szakad meg az ellátás, nem kell tanítani az elektronikát. Bár az igazat megvallva, nem láttam még ilyet így mikor cseréli majd a szerelő akkor megnézem, kíváncsi vagyok hogy vitelezi ki.
Varta 7P0 915 68AH AGM van az autóban.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
Octavia3-nál ki milyen izzót javasol a hátsó lámpatestekhez? Van ott egy seregnyi, normál izzó mely felkapcsolt lámpánál világít, irányjelző, féklámpa, ködlámpa. [link] szerelés ezen videó alapján nem tűnik nehéznek, de amennyiben a gyárinál nincs valami jóval jobb minőség nem bántanám csak kíváncsi vagyok, itt minden nap tanul az ember.
-
imyourfriend
őstag
Sikeresen ki is cseréltem az akkumulátort, elején dobott pár hibát mikor elindítottam, fogyasztási értékeket törölte, órát szintúgy, rádióállomások megmaradtak, esr/guminyomás/start-stop/kormány egy 10km-es út után leállít + elindít és eltűnt minden hiba, 2015 Octavia 3 1.6 cr. A régi akkumulátort mondták beveszik 1500-ért, annyira nem tragikus az havonta feltöltöm van itthon egy 3 hengeres traktor ahhoz jó lesz, akár bikázni róla akár direktbe indítani.
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- Wise (ex-TransferWise)
- Vicces képek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Főzőcskés topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Háztartási gépek
- További aktív témák...