-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
Felesleges minden autótípusnak külön totyik ezen a fórumon, arra ott van az AutóMagazin és különböző autós TV-műsorok portáljai, ez igaz.
Az 1.6-os benzinesről meg annyit, hogy volt szerencsém egy 1.6-os VW Bora-t hajtani, elég dinamikusan, jó úttartással a kanyarokban, jó gyorsulással lehetett hajtani, csakhát ugye drága. Egy 1.9-es TDI Oassat-ot is, az is ment, mint a meszes, SuperB-ben is ültem már, az sem volt rossz, 318i-s BMW, stb. Az eddig felsoroltak mind kicsik: vagy a mögöttem ülő nem fér el, vagy nekem kényelmetlen az első ülés, hátul még a Passat/SuperB fejtere is kicsi, ugye csepp alakú utasszekrény . Közröhely, de vagy BMW5+, vagy WagonR+ az az autó, amiben elférek helyileg a hátsó ülésen is.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
Öcsém 2 éves új VW JETTA-jához keresünk budapesti, vagy környéki hivatalos VW márkaszervizt, ahol a szükséges dolgokat becsülettel és korrekt áron elvégzik.
Ki mit ajánl, mik a tapasztalatok?Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
-
-
macilaci78
nagyúr
Sziasztok!
Apósom ismert előéletű autóját vennénk át, mire figyeljek?
B5 Passat kombi, 1999-es gyártmány, német import (14 éve használja apósom), 1.9 PD TDI 85 kW, 5 sebességes manuális váltó, kb 260k km valós futás.
Vételkor PD elem és kettős tömegű kuplung lett cserélve, javítva muszájból, idén a hátsó futóműre kellett költeni. Ezt leszámítva nagyobb költség nem volt a kocsival.
Az autó főleg városi használatban volt, munkába járós, 8 km oda, 8 km vissza, 3. fölé ritkán kapcsoltak.
Parkolási sérülések vannak, rozsdát nem láttam, garázsban tartott autó.Volt már kölcsön kérve, Budapest-Battonya távon pályán se volt vele gond, egyenletes motorhang és gyorsulás, jó úttartás és egyenes futás.
Új gumigarnitúra fog kelleni, mekkora gumi való erre a gyári felnit figyelembe véve?
Köszi!
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz varsam #158692 üzenetére
Mindig óramű pontossággal meg volt minden csinálva, olaj, kopó alkatrészek, vezérlés, stb. Programozó a jelenlegi tulaj, az elmúlt 14 évről minden költség, művelet feljegyezve.
Budafokról az Infopark környékére jártak vele dolgozni, kertvárosi forgalom, a Budafokin, Szerémin 60-ig lehet enged a sebességhatár, de a reggeli, délutáni forgalom inkább inkább, mint halad.
Anyósom 10 éves Ignise a bevásárlós, szaladgálós autó, de az 1,5 szívóbenzin, elnyűhetetlen igásló. Azzal Münchenig mentem tavaly nyáron.A gumiméretet köszi, szombaton, ha nem felejtem el, rákérdezek a felnik méretére.
Totalcar-on találtam ADAC tesztet, az alapján választhatok?Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz freaghill #159012 üzenetére
Lehet plusz tankot beépíteni, csomagtartóba valami tűzbiztos tank, szivattyú, stb, mint az LPG-nél. Le is lehet papírozni. Mi az a pénz, amiért hajlandó vagy a kutakat kerülgetni?
Vehetsz utánfutóra fixen rögzített tartályt, otthon egy szivattyú és a kútra csak fél évente mész.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
-
macilaci78
nagyúr
1999-es B5 Passat, 1,9 TDI, 5 gangos manuális váltó.
3.-ban ha kövér gázt adok 40-nél fokozatosan, nem padlóig, akkor csinál olyat, hogy a motor felpörög, a gyorsulás viszont elmarad, mintha csúszna a kuplung. Ha lassan felengedem a gázt, akkor a motor is lepörög, majd ránt egyet a motorfék. Finom gázadásra nem csinálja.
1-esben szépen indul, 2-esben is sikerült már összehoznom.
40k km-rel ezelőtt volt kuplungtárcsa cserélve, rövid távok, városi használat jellemezt ez idő alatt. létezhet, hogy tényleg csak a kuplung csúszik és a tárcsa cserés, vagy komolyabb gondra számítsak?Másik: a középkonzol háttérvilágítása elszállt: klíma, levegő kezelőszervei, stb. Gyakorlatilag semmi nem világít a légbeömlők és a sebváltó közt. Ennek külön biztosítéka van és azt keressem hol?, vagy a világító alkalmatosságot cseréljem?
Harmadik: hibakódolvasót vennék, találtam egy csatlakozót a kézifékkar mellett az érmetartó alatt, ilyen lilás-rózsaszínes színe van. Oda kell dugni? Androidos telefon + BT, vagy laptop + USB kábel a javasolt?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz _Smooth #159246 üzenetére
Robogósként mondom, hogy a robogó nem négy évszakos jármű. Emellett ott van, hogy aki kocsihoz van szokva, annak hiányozni fog a csomagtartó, a szállítható személyek száma.
Innen nézve tök mindegy, hogy munkába járásra veszi-e elő a kocsit, vagy vásárolni.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
Hali!
Lenne egy keveset futott Seat Toledo, 2004-es gyártás, BCB 1,6 16V benzines, 110k km.
2005 januárjában forgalomba helyezve, azóta egygazdás, cégautó, a futásteljesítmény menetlevelekkel igazolható.
Mire figyeljek, mennyire betegágy ez a típus?Kartámasz elöl, 4 el. ablak, el. tükör, vezetőülés magassága állítható, kárpit (nem plüss), ködlámpa elöl is, AC klíma, CD-s rádió, fehér, jégkáros (8 éve), amúgy fedél alatt tartott.
Köszi!
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz molnarpeter #159725 üzenetére
Nem, attól durvább sajna. Ez volt az a vihar. Battonyát csak a széle kapta el. Rozsda nincs rajta, de csak egy oldala maradt épen. Esztétikailag nem zavar, viszont ezzel a motorral és korral ezt a típust a hahu 370-1200k közt hozza érvényes magyar papírral.
tibbike01: ez a TSZ díszautója volt, amikor az elnök pick up-jával nem volt illő menni. Földúton azért nem járt, de van olyan aszfaltút, amin én csak 60-nal megyek: Mezőhegyes-Pitvaros, kb 3 km. Az utak többsége azért 90-nel járható, a helyiek tudják a kátyúk helyét és kerülik.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz molnarpeter #159727 üzenetére
Tető, csomagtérajtó, motorháztető és egy teljes oldal, rosszabb esetben a másik oldalon és az első és a hátsó elem teteje, erre ugye festés, polír. Vagy glettelik és telibe festik.
Ha műszakilag jó állapotban van, 500-at mondok rá, 700 a keret + szerviz, szükség szerint gumi, átírás, egyebek. De szerintem megvárom, hogy mondjanak rá irányárat.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz molnarpeter #159729 üzenetére
Nagy sokára találtam olyat, aki leírt egy 4 ezres induló árat, mindenhol máshol csak megtekintés után mondanak valamit.
Az említett jégeső a fákról a háncsot egy az egyben lekapta, ami a kisujjamnál vékonyabb ág volt, azt is. A kukorica lábszárközépig ért, a búza, árpa egy az egyben feküdt. Mezőhegyesen volt olyan panel, ahol a redőnyt, dupla üveget és a reluxát is szétverte a jég, a hőszigetelésen diónyi lyukak kb 30 centinként, a lovarda pala tetejének harmada beszakadva, a kerékpártároló a 4 méter mély csatorna másik oldalán...
Ez alapján alsó hangon 50 db horpadás lehet, de ha az összeset számolnánk, lehet, a 200-at is eléri.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz 1stVikman #159799 üzenetére
Szerintem a kresz csak indokolt esetben engedi használni a ködlámoát, az utas tetszési index pedig nem ilyen.
De képzeld, vannak olyan autók, amik már ezériában is mennek 180-nal, akár lakott területen is! Ettől még nem lesz a gyorshajtás szabályos.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
Nekem is lámpás kérdésem van. '99-es Passat B5 kombi, halovány a lámpa, matt a búra is és mintha a magasságállítás is elment volna. Ha a magasságállítástól eltekintek, akkor mivel járok jobban 5-10 évre: polír, vagy új lámpa?
Ugyanitt kesztyűtartóajtót is keresek. Letört a füle...
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz molnarpeter #160489 üzenetére
Beszerzési forrás is kéne, mert anélkül csak legendaként tekintek az ilyen infókra.
Komplett ajtóban gondolkodok.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
Ja igen, még egy kérdés! Passat B5, AJM motorkód.
A nívópálcán van egy rész, ami a minimum és maximum értéket jelöli. Na, e kettő közt az alsó harmadáig ér a szint. Ha lejjebb menne, mennyit töltsek rá, hogy még ne legyen sok? És rátölteni hol szabad/kell?Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
Passat B5 ilyen kulcsába most tettem elemet, de nem világít a lámpa. Milyen izzót vegyek bele?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz i-sti #160757 üzenetére
Azért a tekergetést javasolni nem off, hanem jogtalan tevékenységre buzdítás.
Végén tulaj kibökte, hogy "hát egy 100 ezres tekerve van rajta" - vásárlás után apósomnak is benyögték ezt, aztán sok-sok évvel később kiderült, hogy 185k km-t tagadtak le az autóból, amit 50k km-rel írt a nevére.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz Mauzes #160894 üzenetére
Ha lenne olyan kocsim, amiben van start-stop funkció, első gondolatom lenne kiheréltetni. Budapesti, de vidéki városi forgalomban is munkába menet nem mindegy, hogy egyszer indítom el a motort, vagy mondjuk harmincszor, akár meleg, akár nem.
Ennek ugye az is hozadéka, hogy az autóban ülve nem csak a motor jár, de világítás, fűtés/hűtés, rádió is, amik ugye plusz terhelést jelentenek indításkor.
Szvsz ez a start-stop rendszer csak a marketingesek agyszüleménye. Az autó álltában fogyaszt mondjuk 0,7 litert óránként, ha a forgalomban csak 10 percet áll az autó, a sofőr vagy leállítja, vagy például a fűtés miatt járni hagyja. Ha mégsem akar fűteni a saját kocsijában, átül egy máséba.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz BUZZLGHTYR #160899 üzenetére
Ugrik a rendszám, lefoglalják az autót, biztosítási csalással is megvádolnak. Nem hiszem, hogy leültetnek, de biztos, hogy a tapasztalataid summázásban nem lesz ilyen vigyori szmájli.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz Gabor901127 #160898 üzenetére
Elektronika is jó: beröffentés után 3 másodperccel egy relé adná a kapcsoló jelét.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr