- Escape from Tarkov
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Dragon Age: Origins
- Marvel Snap
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Xbox Series X|S
- Starsand Island - A Harvest Moon nyomdokaiban
- Befellegzett a HI-FI Rush és a Redfall fejlesztőinek
- Android játékok topikja
-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ntomka
nagyúr
válasz fecaga21 #91600 üzenetére
Bizony szeret rozsdálni a focus, a H Astra korrózió védelme sokkal jobb, de ilyen idős kocsinál itt is lehet találkozni vele. Érdemes jól körbenézni, megemelni és a típushibákról előre tájékozódni, mert előfordulhat egy-két kellemetlen meglepetés. Orvosolható persze minden, de gondolom nem egyből ilyesmivel akarod kezdeni.
ツ Headphones on - World off
-
-
ntomka
nagyúr
válasz fecaga21 #91602 üzenetére
Nagyjából jól összefoglalja a lényeget: [link]. Vannak még hibák, amit vásárlásnál nehezebb észrevenni, de viszonylag könnyen orvosolhatók. Ilyen pl. hogy főleg első ajtóknál beázik alul a hangszóróknál mert a hangszóró tömítése elöregszik és az ajtó szigetelés is le tud válni a kárpit alatt. Fél nap alatt házilag orvosolható 2 ajtó. Érdemes meghajtani hangosan a rádiót mikor megtekinted, ha recseg ropog, torz a hangja, utalhat arra, hogy már szétázott a hangszóró.
Elő szokott fordulni, hogy a kipufogó leömlő elreped. Mivel egybeépítették az okos mérnökök a katalizátorral, nem olcsó művelet a cseréje. Egy jó szerelővel érdemes megnézetni ezt a részt vétel előtt, hogy volt-e javítva. Szokták hegeszteni, de időleges megoldásnak jó csak.
Kormánymodul hibáját könnyű felfedezni, ha jelentkezik. Próbakör alatt igyekezz minél kanyargósabb utat venni közben használni az indexet. Vigyázz, ebben a kocsiban van rövid index, ha kicsit nyomod meg a kart akkor csak párat villan. Amire figyelni kell, hogy max egyet villan utána kikapcsol, vagy be sem kapcsol. Ez vészjósló. A másik ami utalhat kormány modulra, ha a kürt rendellenesen működik. Világítással vagy anélkül (nemtom pontosan) nem szólal meg, vagy épp elkezdi a rádiót hangosítani (ezért közben célszerű azt bekapcsolni a teszthez). A kormánymodul is javítható többnyire házilag, de kézügyességet igényel ls óvatosságot.
Nemtom videóban említik-e, de előfordul az is, hogy hátsó ajtókban a kábelköteg megszakad. Ennek jele, hogy nem szól a hátsó hangszóró, elektromos ablak ha van, nem működik, vagy rosszabb esetben nem zár megfelelően a központi. Ezek ugye könnyen ellenőrizhetők. Amúgy ez is javítható házilag kézügyességgel.Itt érdemes olvasgatni egy reg után: [link]. Ne riadj el, ha gazdája van az autónak, akkor ez is egy megbízható modell. A bárdi videóban is elmondják, hogy piszok sokat adtak el belőle, a legtöbben úgy járnak vele akár tízen éve, hogy ezekből nem igazán tapasztalnak semmit.
ツ Headphones on - World off
-
cszolee79
csendes tag
Akit érdekel: Vectra B EVAP szelep (Delco 1997280, "vákum szelep" néven fut), Z16XE hibátlan fojtószelep (gyári Delphi, igény esetén kipucolva) és MAP érzékelő (gyári Delco) eladó.
OBD2 olvasóval hubakód kiolvasás 1-2 sörért Újpalotán (VGate OBD2 ELM327 Mini WiFi). Vekit majdnem hibátlanul olvassa (P1230 hibakódra semmi értelmeset nem találok, amúgy jó, lát mindent élőben).
Juteszembe: végeztek rajta üzemanyag nyomástesztet. Teszt alapján üzemanyag nyomásszabályzó szelep, szivattyú rendben van (2.5 bar leállítva, 3.5 bar azonnal ahogy indítózok). Z16XE-nél a benzinpumpa nem indul gyújtás ráadásakor, csak indítózáskor (nincs fuel pump priming). Tehát benzines rendszer ok, továbbra is nehezen indul, és sajnos ez tényleg LPG beépítés gebasz lesz.
Volt még egy P0130 hiba (O2 sensor) de csak LPG - Benzin átkapcsoláskor (egybe van kötve a gyári és LPG ECU a lambdaszondán), gyanús hogy valami ilyen kötés okozza a nehéz indulást is. Vagy rossz a Tartarini LPG ECU. Azt 15-ért kapok bontottat, már tesztelve is volt. Persze teszt alatt is nehezen indult
Ja és fulladozik félhidegen (amíg be nem áll 90 fokra).
sorban cserélve:
- EVAP szelep (+ rádugtam a tankszellőztető izébigyó csövet is ami évek óta lógott a semmiben, 5e)
- MAP szenzor (szívócső nyomás érzékelő, eredeti gyári, bontott, 5e)
- IAT szenzor (beszívott levegő hőmérséklet érzékelő, eredeti gyári, bontott, 3e)
- EGR szelep - na ez vicces, ugye az eredeti gyári le van dugózva, de mivel letört a szívótorok vége ahova csavarozni kéne, fekete szerelőpasztával van odaragasztva. Megnéztem, szétszedtem, összeraktam, FBS-el visszaragasztottam. Változás nincs, autó fullad hidegen. Ma kijövök a bontóból, beindítom, mondom olvasok egy hibakódot - P0400 EGR. Anyád. Akkor rossz a szelep. Is. Visszacsattog bontóba (3m), EGR szelep megvesz. 8e. Most erre dugtam rá a csatlakozót, gyorskötözővel beraktam a motortérbe hogy ne essen le. Tehát eredeti EGR + dugó a törött szívócsonkon, kikötve, "új" EGR ECU-ra csatlakoztatva a levegőben lógva.
- fojtószelep (Bárdi: utángyártott 152e, eredeti gyári bontott Delphi: 10e + tömítés 1e). 1 óra alatt kipucoltam (PCV szívó kis 2mm lukat is), fél óra alatt kicseréltem.Holnap klíma töltés (14e Újpesten, 950g gáz), ha úgy is fulladozik akkor jövő héten autóvillamossági átnézés (töltés, akksi, földelések, érzékelő kábelek) aztán ECU csere felújítottra 85-90e
Holnap reggel kiderül, a mai EGR szelep és fojtószelep csere hozott-e változást.
Rendeltem még egy hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelőt (ECT sensor), ez 2e forint, egy 13-as villáskulcs meg némi kifolyt fagyálló pótlása.
Aztán vizsga szeptemberben! Kaland, izgalom! Előtte első, hátsó futómű rendebetétele, LPG tartály csere, meg száz miatyánk hogy átmenjen a vizsgán
A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
cszolee79
csendes tag
válasz ntomka #91609 üzenetére
"Elő szokott fordulni, hogy a kipufogó leömlő elreped. Mivel egybeépítették az okos mérnökök a katalizátorral, nem olcsó művelet a cseréje. Egy jó szerelővel érdemes megnézetni ezt a részt vétel előtt, hogy volt-e javítva. Szokták hegeszteni, de időleges megoldásnak jó csak."
Na én pont így jártam, bár már úgy vettem az autót hogy ezt jelezték (leömlő öntvény hegesztve de már lukas, katalizátor kerámia már nincs is).
Jófogáson vettem 45-ért egy új, utángyártott, bontott csomagolásút (BM Catalysts, újonnan 70-80e között, új gyári: 250e körül). Első felrakáskor szopóág: nem jött ki a lambdaszonda a leömlőből, meg se moccant (pedig pár ezer km-el előtte lett cserélve). Találtam rendes embert, 3e-ért kimelegítette, kiszedte sérülés nélkül.
Újabb próba. Csak nem jó, valami nem fekszik fel. Kiderült hogy a Z16XE-hez gyártott BM Catalysts katalizátoros leömlő duplán szar:1. síkolása csapnivaló (vagy kapott valami kokit), lényeg hogy elküldtek vele síkolni. Gépmunka: 15e. Síkolás tökéletes.
2. Karkus Kipufogó (5-ből 5 csillagot adok neki) vállalta hogy felszereli. Ajj jajj édesjóistenem bár ne tettem volna. Kipuff rendszer (18 év után) dobok cserélve, az OK, de előtte katasztrófa. Gumi felfogató elem csere, tróger által hekkelt kipufogó cső helyreállítása, hiányzó flexi cső pótlása. Gyakorlatilag a motortól a kipufogó lukig egy nagy, merev, egybefüggő cső volt.
Ja és a "gyárival kompatibilis" leömlőn volt valami öntési elb.szás, flex, vágás, helyrehozás.
76e.Tehát számszerűsítve:
- hajjakend van-e-okosba-ócsón utángyártott leömlő, 45 ezer
- szar 1. 3 ezer (lambdaszonda begyógyult)
- szar 2 15 ezer (síkolás, gépmunka - újpesti hengerfej)
- szar 3 - tisztességes rendberakás 75e
Tehát 45+3+15+76 = 139e a teljes leömlő - kipufogó rendbetétele.
Gyárival rá lehet számolni forrástól függően még 150-200 ezret.Kérdés, valaki?
Ha nem lennék ilyen lusta indítanék egy blogot. "Veki és én" vagy valami ilyesmi címmel. "Felgyújtalak te g.ci" rosszabb hangulatban.
Hihetetlen milyen önkontrollt tanít egy ilyen 18 éves basz.
Eljutottam oda, 3 hónap után, hogy már csak röhögök amikor megint valami. Nem adom fel. Ha bele döglök is, ez még évekik menni fog
(202 forint az LPG. Haha)Ja, rendeltem Amazontól automata váltó golyósfészek javító baszt. 3 fajtát is. Szállítással vámmal együtt 16e. Merthogy az automata váltó bowden / kar golyósfészke a váltó oldalon vásárlás után 2 hónappal széthullott. 18 év, és pont nálam, ki másnál?. Persze magyar Opel szerviz még kép alapján se érti hogy mi az, nincs is cikkszáma, bontva van ilyen komplett bowden 12 ezerért, aminek cseréjéhez szét kell szedni a fél autót. Akkor már 16 ezerért 3 féle szett csak megéri, nem? És akkor nem 18 éves csere bowden van fél napi munka után hanem új golyósfészek 5 perces munkával.
[ Szerkesztve ]
A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
cszolee79
csendes tag
válasz Lajos1966 #91614 üzenetére
Szia,
Ide. Be kell jelentkezni előre, természetesen, annyi munkájuk van. Szimpatikus brigád.
[link]
Persze egyből talált valami szelepet is ami rossz volt 14e a töltés (B Veki, 850 v 950g gáz), 4e a nagy szelep, 1e a kis szelep. Ahol betölti a gázt.A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
cszolee79
csendes tag
-
Zsolt!!
aktív tag
Sziasztok,
G Astránál kb 1 hónapja fordult elő, hogy 3 hengerezve indult.Azóta nem fordult elő ami így hirtelen eszembe jutott hogy előtte elèg üres volt a tank.Lehet vmi szennyeződèstől volt? Nemsokára megyünk nyaralni ès kissè idegesít a tèma.
-
Doki16
addikt
Sziasztok!
Egy ismerősöm megkért, hogy találjak neki az Opel Mokkájához magyar kézikönyvet. Beregisztráltam a kocsit a myopel oldalra, de ott nem müködik az útmutató letöltés. Ha rámegyek csak visszadob a főoldalra.
Van esetleg valakinek 2013-as Mokkához könyve PDF-ben? Lehet valahol találni hozzá szervizintervallumokat?Opel Mokka 2013, 1.7 CDTi
Motorszám/kód: A17DTSKöszönöm előre is a választ
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Tikakukac
titán
-
-
Doki16
addikt
válasz Tikakukac #91626 üzenetére
Csak az alap dolgok érdekelnének egyébként, hogy mikor kell olajat, üzemanyagszűrőt, pollen- légszűrőt stb. cserélni. Gondolom ez a szervizprogram halandó számára nem elérhető
Az is elég lenne nekem ha lenne valakinek tapasztalata az 1.7 CDTi-vel. Mert teljesen mindegy, hogy mokkába vagy J Astrába rakták.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Tikakukac
titán
válasz Doki16 #91627 üzenetére
Elérhető csak ez erősen szürke/fekete zóna.
Ez mind rugalmas attól függően hol és hogyan vezetsz. Nálunk pölö légszűrő elvan 1 évet, de pollenszűrőt levittem 6 hónapra, mert a kocsi sokat parkol retard fák alatt, amik televerik minden vacakkal. Olaj és szűrő meg gázolajszűrő az egyben cserélendő, ha sok a pálya, kevesebbszer, ha város, többször. Pénztárca függően.
Olyan nem nagyon lesz, hogy belehal a motor, mert mondjuk 10-15k km-enként lett beletolva olaj, nem 30k-s körönkéntA fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
fecaga21
aktív tag
Miért mondják azt, hogy "Opel, sose kopel" amikor ez egyáltalán nem így van, vagy lehet így volt régen de most nem úgy néz ki.
-
-
lsebestyen
addikt
Hali! Kicsit megkopott az Opel tudásom, mióta nem követem napi szinten a topikot. Melyik a legjobb 1.6 ecotec motor ami G Astrában vagy B vekiben van? Én úgy emlékszem, hogy vannak különösen olajfogyasztós ecotec motorok, de nem mindegyik széria az.
-
Doki16
addikt
válasz Tikakukac #91628 üzenetére
Én is így rugalmasan szoktam kezelni ezeket a dolgokat. Nálam például évente repül az olaj és az összes szűrő is. Alig megyek évi 8-10k km-t. Csak az ismerősöm pontos számokra vágyik.
De majd elmondom neki, hogy mi a javasolt.
(#91631) stickermajom: Igen ez volt nálam is a hiba. Jó ötlet írok a facebookra is nekik üzenetben hátha tudnak segíteni.
Köszönöm mindenkinek a segítséget
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Tikakukac
titán
-
-
adorjant
senior tag
válasz lsebestyen #91632 üzenetére
X16XEL volt a legendás zabagép,ezek 2001 előtti autóba kerülhettek. Sokan a Z16XE-t is idesorolják, de személyes példámból kiindulva 400e km után sem fogyasztja (5w-30 új kora óta)
-
cszolee79
csendes tag
válasz adorjant #91637 üzenetére
Valóban, B Veki, Z16XE, nem fogyasztja. Nincs benne semmi drága elromlós izé (változó szelepvezérlés, twinport mechanika), elvileg nem sok baj van vele. 100le, 150nm.
Hozzáteszem, a motor már "új" (az autóban kb 350e, a motorban, ami egy Merivából származik kb 100e van). Amióta megvan, 3 hónap alatt, úgy látom nem evett olajat (kb 2-3 ezret mentem vele).A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
-
Magnum_
nagyúr
Befogott a hatso fekem. Ma megcsinaltattam. Csak mondom.
Kerdesem: a hatso tarcsak es betetek hamarosan cseresek. (En ido elott szoktam ) de felesegem apja autoszerelo, csak eddig sosem segitett, de beragtam es megmondtam, hogy tobbet nincs kozos ebed, meg latogatas, ha marad ilyen. Szoval mostantol az ilyen cserek megoldottak
Adott esetben valtanek a bevalt Zimmi komborol, HA van ertelme korbe a lyuggatott, vagy vagott tarcsaknak.
Van itt errol tapasztalat? (Mivel akkor csak alkatreszt kellene vennem...). Annyira arerzekeny nem vagyok, de 15-20-nal tobbet nem akarok egy tarcsaert kiadni, ugyis gyakran cserelem. Nem SOS.I humbly and respectfully decline™
-
Tikakukac
titán
válasz Magnum_ #91643 üzenetére
Attól függ, ha Pikes Peak a cél, mehet a kerámia
Én mondjuk nagyon nem szórakoznék ezen, minden okosított tárcsának van előnye, de szerinte oda azért kell ménes meg a gép meg a pilóta meg főleg pálya.
Én rendes tárcsát-betétet vennék és kész.A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Magnum_
nagyúr
válasz adorjant #91645 üzenetére
Tisztitas, lesarkaltak a betetet, megforgattak, kiprobaltak, atneztek a masik a harmat, oke. A vegleges megoldas ugyis az lesz, hogy tarcsa es betet csere, meg nem akut, de en tenyleg cserelem ido elott. Gyorsan fogadtak, kedvesek, 300m a lakastol a muhely, van minden, fenyezes is, stb, ha kellene, 10.000ft. Eloszor voltam itt.
Elol az uj tarcsaba belemart valami, mar lattam, de ok is jeleztek amugy.Kukac: keramia, 4 dugattyu, alakul
Amugy a Zimmermann nekem tenyleg bejon.[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
mohabá 007
aktív tag
válasz lsebestyen #91642 üzenetére
X16XEL - központi befecskendezés
Z16XE - hengerenkénti befecskendezés (injektor)
B vekiből minimum a nagyobb, X18XE, X18XE1- et javaslom. Az X18XE- nek F18- as váltója van, előnye, hogy nem olyan zavaróan hangos a motor, pl: 140-nél "csak" 3500- a motorfordulat.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
lsebestyen
addikt
válasz mohabá 007 #91649 üzenetére
Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Escape from Tarkov
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Elkaszálhatja az Apple az iPhone Plust
- Fűnyíró topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- HYTE THICC Q60: a legvaskosabb vízhűtés
- Ki hozhat AI-funkciókat az iPhone-ra?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen