-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
_q
addikt
G astránál nem találom a fényszóró manuális állító lehetéseg. Csak fel-le tudom a búrát állítani. Hol van az amivel oldal irányban is állítható?
-
mohabá 007
aktív tag
Gondoltam,csak elolvastad amit írtam neked,de ezek szerint nem:[link]
A két állítócsavarral nem csak a "fényszóró "magasságát állítod, hanem a lámpatestben lévő foncsorokat, amik együtt mozognak. (tompított, reflektor) Külön csak refi nem állítható.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Tikakukac
titán
válasz kisapa #87100 üzenetére
Én sosem láttam, hogy beépítős vidiben H-ban húztak volna bármi mást a stekkerhez. Átalakító kábel, abba a simán bedug és cső. De ha kell is, nem tudom ezen mi akkora nagy művészet. Szerintem fut 10 darab gyújtáskapcsolt vezeték a biztitáblánál, hát nosza.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
_q
addikt
válasz mohabá 007 #87104 üzenetére
Köszi, ezt valahogy nem láttam.
A kép alapján az 1-es állít oldalirányban, pedig mikor tekergettem az magasságban állította a lámpatestet a visszavert fény képe alapján.
Ahol az 1.2% van azért ne állítsam mert akkor nagyon elcseszhetem? Valahogyan furán működik ez a lámpa nálam. -
_q
addikt
válasz Tikakukac #87109 üzenetére
Most nem keresem vissza a hozzászólást ahol leírtam, inkább leírom megint. Tehát elvittem "látni és látszani" keretek között beállításra. Nem tudta a fickó beállítani, mert a vetítési képe olyan amilyet szintén több alkalommal feltöltöttem a fórumra. Nem látszik rendesen a töréskép.
Kb. 1.5 évig akarom még használni a kocsit, 20 ezer Ft-os komplett lámpa búrát nem szeretnék venni, mivel én látok vele. Annyit szeretnék csak elkerülni, hogy ne vakítsa a szembejövőt. Másik opció veszek bele hagyományos izzót (emelt fényerejű van most, előtte nem villogtak rám).[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
válasz ArthurShelby #87111 üzenetére
Sajnos nem. Volt aki nem segítő szándékkal figyelmeztetni akart, hogy valami gond van, hanem direkt 10 méterrel előttem jól rám nyomta a reflektort minden előzmény nélkül. Ez meg ugye igen csak veszélyes tud lenni, szerencsére az estéhez képest jó volt a látási viszony és az egyenes útszakasz miatt nem lett belőle gond.
Voltak a rendesebb sofőrök, akik 2-t villogtatva jelezte, hogy valami nem stimmel. Illetve volt a kettő között is példa, amikor is jelez 2 villogással, majd mikor közelebb ér az első esethez hasonlóan rám nyomta a reflektort csak azért is.
[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
Fasza. Tehát voltál szakműhelyben. Ott kihozták belőle a legjobbat, amit ez a lámpaszett tud. A legjobb ugye nem azt jelenti, hogy neked, hanem az optimális. Ergo ezen te csak rontani tudsz.
Ha villognak rád és vakítasz akkor van pár lehetőség, de azzal is el kéne kóborolni olyan helyre, ahol 2 perc alatt ezt megoldják neked.
Protip: mikor lehalt a két hátsó gátló és ült a kocsi segge akkor volt hasonló a szitu. 2 új gátló egyből megoldotta a dolgot.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
_q
addikt
válasz Tikakukac #87114 üzenetére
Hozzá se kezdett a fickó, azt mondta ő nem érti, de valami nem jó és ezért a gépen se tudja beállítani. Nézte egy darabig, majd mondta, hogy sajnálja, de vigyem vissza úgy, hogy másik izzót teszek bele vagy az egész lámpatestet cserélem. Ezek szerint hozzá nem értő volt a "szaki", pedig ez nem egy sufni hely volt, hanem autóklub.
(#87113) mohabá 007
Köszi, így már az is lehet magyarázat, miért van egy "üres" megvilágítatlan rész a vetített képben. Nem kicsit áll rosszul.Mitől tud vajon elállítódni ennyire, úgy hogy még elvileg gyári mind a két búra?
-
_q
addikt
válasz Tikakukac #87116 üzenetére
Azt mondta a "szaki", hogy egyiknek a képe nagyon elmosódott, nincs meg a megfelelő töréskép, így nem látni belőle semmit, ami miatt nem tudja sehova se állítani. A másikra meg azt mondta, hogy megint csak nem érti miért van a vetítési képben egy megvilágítatlan folt. Ezért jöttem utána hozzátok.
[ Szerkesztve ]
-
mohabá 007
aktív tag
Már korábban volt szó az astra g világítás beállításáról .Akkor a javítási kézikönyvéből bemásoltam belőle a beállítás módját, de KreAntesz rámszólt, hogy pont fordítva működik a dolog, tudja, mert már csinálta. Azért is írtam," a két csavar lehet, hogy pont fordírva működik" Az 1,2% az a fénykéve magasságát állítja. Az neked jó.
Az oldalállító csavar működik? (vagy csak forog, de nem állít semmit)Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
_q
addikt
válasz mohabá 007 #87118 üzenetére
Még nem volt lehetőségem az oldal állítót megnézni. Pontosabban tegnap sikerült, csak ugye nem találtam, a hozzá szólásod elkerülte a figyelmem. Most már, hogy nagyjából meg van hol keressem az oldal állító csavart, meg fogom nézni csak most nem nagyon volt időm még rá. Jelzek ha oda jutok. Köszi az infókat.
[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
Hát ha az ezzel foglalkozó sem tud vele mit kezdeni és tényleg ennyire szar akkor nézz egy bontottat. Vagy Depot. Vagy nem tudom. Ez olyan, mint mikor hoznak hozzám szanaszét tört notikat, hogy meg kéne csinálni. Hát mondom ezzel sokat nem tudok tenni, újra kell cserélni mindent ami törött és csókolom. Nincs köztes megoldás.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
rbalint88
addikt
válasz Magnum_ #87121 üzenetére
"A jelenlegi hasznaltpiaci helyzetben az igenyek kielegitese mellett (benzin, hagyomanyos automata (dsg&co kuplungcsereje nem esne jol) tempomat, ulesfutes, legalabb hatso radar, gyari kihangosito, max 5-6 eves) olyan kicsi a valasztek es olyan magasak az arak..."
Volvo-ból 90+% a dízel, a benzinesekhez powershift van, ami a duplakuplungosok között is egy elcseszettebb darab, de legalább mocsok drágák is, így kiesett. újban meg 15M+ -
_q
addikt
válasz Tikakukac #87120 üzenetére
Ahogy beszélünk erről a itt a topikban, kezdek rájönni, hogy a "szaki" nem értett hozzá. Ő ugyanis nem is említette, hogy van egy oldal irányban állító csavar is, csak a fel-le csavart akarta piszkálni. Azt is illett volna tudnia, hogy oldal irányban van elállítva a lámpa. Ilyenről még csak említést se tett. Valószínűleg apró elállítódásból szerzett csak tapasztalatot.
Összefoglalva, amit leírtatok páran az alapján úgy látom nincs akkora baj a lámpákkal, csak beállítás kérdése lehet. A bontottakat is 15 körül árulják, írtam legalább 10 embernek ezzel kapcsolatban. Annyit sajnos nekem nem ér egy rossz beállítás javítása, ha másképp is orvosolható a hiba.
[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
Kemény eset vagy. A foltot nem tudod igazítani. Az folt. Te max annyit tudsz csinálni, hogy azt a bizonyos letörést arrébb rakod. De mivel neked maga a kép rossz, ami kijön, azt ha egész nap aranyozott csavarhúzóval tekergeted szűzlányok könnyeivel besprayzett menetekkel sem javul meg.
Nem értem, hogy ezen mi olyan nehéz. Ez nem objektív, hogy a lencsetagokat pakolgathatod ide-oda meg csiszolgatsz a domborúságán és egyszer majd éles lesz. Ha homályos és foltos és paca a kép, akkor a pacát fogod tologatni balra és jobbra, valamint le és fel. De részemről ennyi, ezek azért nem annyira durva gimis fizika alapok
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
molnarpeter
nagyúr
Szerintem annyira oldalra hordott, hogy a fekete foltnál kereste a szaki a fényáram közepét. Ha nagyjából belövöd, hogy ne legyen kifelé kancsal, akkor lehet, hogy be is tudják majd lőni pontosabban Az is lehet, hogy emberünket szintén megviccelte a fordítva működő állítás...
-
Tikakukac
titán
válasz molnarpeter #87125 üzenetére
Annyit nem tudsz rajta hajtani A balos furább törése miatt én fél órát dekkoltam a gépen, néztük közösen, tekertük ketten a bácsival, így maradt, tök jó.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
_q
addikt
válasz Tikakukac #87124 üzenetére
Értem mit mondasz és ez lenne persze a követendő. Viszont én most nem a tökéletes megoldásra megyek, mivel a szembe jövő vakításán kívül semmi negatívumot nem tapasztaltam egyik lámpával sem. Arra meg pont elég mohaba által berajzolt görbék szerint a szembejövő felől a jobb széle felé tekerni a lámpát. Ha nem 1.5 évről lenne szó, akkor nem szórakoznék ilyen barkács megoldással és tudom nem szép és ezért tart ott a használt autó piac ahol.
Legrosszabb esetben visszateszem a hagyományos fényerejű izzót, az eddig se okozott gondot.
[ Szerkesztve ]
-
siletto
tag
Sziasztok!
Mivel a család mindig is Opeles volt, itt tenném fel a kérdésem. Remélem nem túl elvont-elgondolkodtató a dolog, és lenne másnak is kedve diskurálnia a témáról (rajtam kívül persze).
Van/volt a látókörömben F,G,H Astra, B és C Vectra, de más márkákból is néhány, főleg idősebb, néhány "új" járgány.Szerelgetem mostanában ezeket az autókat, kisebb javításokban persze, folyadékok, izzók, szűrők, gyertya.
Figyelem az autós magazinokat, cikkeket, YouTube-os autószerelő csatornákat, és nagyon erősen feltűnt, hogy mintha az autóbolond réteg leragadt volna a 10-15 éves múltban.
G, H Astrát gyakorlatilag Youtube videók alapján atomjaira lehet szedni és összerakni; van róla könnyen elérhető(még ha hiányos is) szervíz manual, amatőr és profibb videók is, például Autodoc vagy Szereld Magad! sorozatban, de egy J Astráról már egy kumma technikai infót se lehet megtalálni. Se egy szervízkönyv, se videók, tuning fórum topik se igazán, semmi. Még egy olajcsere videót is csak orosz, lengyel, vagy hasonló non-english ismeretlen akárki tett fel unalmában vágatlanul.Ugyan ezt láttam akármilyen más márkából is, ami világszinten elterjedtebb. B5.5 Passzát, vagy 4-es, 5-ös golfból a motorfelújítástól kedve a tuningig, fékcseréig, vagy épp a kárpitjavításig minden van, de 6-os golf semmi, még a GT változatról se.
BMW: e36-e46-tal tele az internet pöcegödre, de ha valakit érdekelne, hogy a kicsit újabb hárombetűse hogy néz ki alulról, nagy fekete lyukba ütközik.Mit gondoltok, mi ennek az oka? Ezek az újabb járgányok még nem romlottak el eléggé? Vagy nem érdekli már annyira a műszaki érdeklődésű, bütykölős embereket? Esetleg nem érdemesek arra, hogy valaki megossza a szerelős kalandjait,esetleg tuningolja?
Én például nagyon szeretném az első autóm úgy megvenni, hogy ismerem a hibáit, vagy épp láttam hogy cserélnek olajat benne, hogy néz ki a motortere, és mi merre van azon belül. Ha ehhez ragaszkodok, gyakorlatilag csak olyan járgányokra gondolhatok, aminek egy jó 5 rozsdamentes éve ha van hátra, napi használat mellett. Vagy "gyökér boyracer" lehetek, vagy olyan hümmögő, aki annyit tud az autójáról, hogy motor van benne valahol, az hajtja előre.
Még azt se mondhatjuk, hogy mert csóró Kelet-Európa, hiszen az amerikai, angol autós youtubosok, fórumozók is ugyan azokat a már lassan felnőttkorú autókat majmolják,szerelik, mutogatják vagy tisztogatják.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz siletto #87132 üzenetére
Az újabb autók tulaja hivatalos szervizbe jár, ahol megveszik a szerviz-dokumentációt, ami egyébként neten kis pénzért hivatalosan is elérhető szokott lenni. Az öregebb autók tulajai ezt is sajnálják valószínűleg, vagy nem tudnak idegen nyelven, stb, így maradnak a kevésbé szakmai DIY dolgok.
Ja igen, a műszaki megoldások is magasabb szakmai felkészültséget kívánnak, több speciális szerszám kell, könnyebb elrontani, stb.
[ Szerkesztve ]
-
-
Tikakukac
titán
válasz siletto #87132 üzenetére
Egyszerű a válasz: nagyjából a 10-15 éves múlt az, ami átlag embernek is tutoriallal esélyen működni fog. Egy J Astra a G-hez képest atomfizika. Ha valamit elkottázol akkor a bontóban sem 2 doboz sörért dobnak eléd hozzá mindent, hanem egy nagyságrenddel többért.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
siletto
tag
válasz molnarpeter #87133 üzenetére
Én nem az Olcsójánosokra gondolok, hanem az olyan emberekre, akik érdeklődésből, kedvtelésként (is), ismerik és karban tartják az autóikat maguk.
Itt a topikban is azok, akik az autóikat az Összefoglalóban megmutatták, főleg előzőbb generációkat használnak.
Ez lehet azért is mert ennyit tudnak, vagy ennyit szeretnének az autójukra költeni, de ennyi ember csak nem hazudik, hogy a régebbi járgányokat szereti.[ Szerkesztve ]
-
trassher
addikt
válasz siletto #87132 üzenetére
Úgy gondolom, hogy ez nem fakad másból mint az autók korából és műszaki összetettségétől. Egy g astra-t, 4-es golfot vagy bármit abból a korszakból átlagos szerszámokkal lehet szerelni. Egy pár éves autóhoz nagyobb eséllyel lesz szükség speciális célszerszámra, diagnosztikai eszközre. Összetettebbek lettek az autók, nem elég egy 13-as dugókulcs meg két darab csavarhúzó.
Redmi Note 7
-
Sziasztok,
Tudtok olyan szakembert ajánlani aki CD30 fejegységet javít?
Lehetőleg Hajdú-Biharban vagy a környékbeli megyékben.üdv,
Dani -
Szada85
aktív tag
válasz siletto #87136 üzenetére
"Ez lehet azért is mert ennyit tudnak, vagy ennyit szeretnének az autójukra költeni..".
Nagy valószínüséggel ez is helytálló, ha tehetné, mindegyikünk szép, szalonból kigurított K Astrában, B Insigniában (vagy bármilyen más márkában) röcögtetné a távolságtartós tempomatot, miközben az AGR ülés fütöszálai kényeztetik az ülögumóit munkába menet, amihez a IntelliLUX/MatrixLED fényszórók teremtenének nappali világosságot az autó elé. Hiszen az autó elég komoly költség ahhoz, hogy az ember olyant vegyen, ami kielégítí az igényeit.Azonban sajnos nem mindenki engedhet meg magának egy 6-8-10 milliós autó kigurítását, vagy csak van más prioritása az életben (lakás, ház, elötakarékosság, bármi), ami miatt megelégszik egy polccal régebbivel is.
Hogy a saját példámat írjam, mivel én szeretem a sportos, erös modelleket, ezért mondjuk egy K Astra ST-t, az 1.6-os, 200 lovas benzinmotorral el tudnék képzelni, automata váltóval Dynamic felszereltségben 7,5 millióról indulunk, pluszban választott extrák nélkül, alap fényezéssel.
Ha kicsit feldíszítem (ezüstmetál fény, 17"-os kerék, börbelsö (gyerekek mellé talán ellenállóbb), navi, PDC, tetöablak, LED lámpa, apróságok, és a vége kedvezménnyel 9,5 millió Ft. Nincs benne AGR ülés, nincs benne vezetéstámogató csomag (adaptív tempomat, sávelhagyás, ilyenek), nincs keyless.Ez utóbbiakkal - bár az már tényleg full extrának mondható - inkább 11 millió Ft lenne.
És igen, én azt gondolom, hogy számomra nem ér 11 millió Ft-ot, de még 9,5 milliót sem, különösen a mai világban az egyre lehangolóbb közlekedési, és közbiztonsági helyzetben, hogy ennyi pénzem legyen valamiben, ami amortizálódik, és ki van téve mások nemtörödömségének, irigységének, stb...Másrészt sokszor amiatt is választ az ember egyel-kettövel korábbi generációt, mert már ismeri az idöközben kihullott csontvázakat, tudja mire számíthat az autóval kapcsolatban. Különösen fontos lehet ez ma annak függvényében, amiket az ember olvas, hogy nem egy márkáról derülnek ki nem feltétlen hízelgö dolgok, és itt nem feltétlen csak a BMW-féle mizériára gondolok, de ott vannak a hengerfejesedö Fordok is, de még a legendás Toyotának is volt olyan motorja, ami B müszakban készülhetett...
És emellett azt gondolom, hogy sokan vannak - akik esetleg müszakilag egy hangyányit jobban érdeklödnek is a téma iránt - akik egyelöre tisztes távolságból figyelik, hogy mit fognak mutatni ezek a megfújt tejesdoboz méretü eröforrások 5-8-10 év távlatában 150-200 ezer Km után, ismerve a fogyasztói társadalom eszméjének autógyártásra gyakorolt hatását.Nem utolsósorban osztom én is azt a szemléletet, hogy az autók az idö elörehaladtával egyre bonyolultabbak lettek, egyre több a szenzor, az elektromos felügyelet, míg egy F-G Astrának bátran nekiesel egy alap racsnis, csavarhúzós készlettel, addig egy J-nél, K-nál már nem biztos, hogy mered. Másrészt nem egy típusról (Opelröl nem feltétlen, de nem sok új Opel fordult meg eddig a kezeim között) derült már ki, hogy mintha "szándékosan" úgy tervezték/gyártották volna, hogy akár egy izzócseréhez le kell bontani lököst, mindent, hogy kivehesd a lámpát, majd az izzót, ami sokak kedvét elveszi, és inkább szervizbe viszi.
Konkrétan Renault-nál írtak több modellt, de ismerös Édesanyjának 2010 körüli Mitsu Coltjában is a kerékdob elejébebasztakszabtak be egy 5cm*5cm méretü négyzetet, ahol a lámpa kiszerelése nélkül megpróbálhatsz izzót cserélni. Amihez nem elég kifordítani a kormányt -hacsak nem Te vagy az X-Aktákból a Gumiember -, hanem le kell venni a kereket is...LOL.. -
Gergőke88
addikt
válasz Szada85 #87140 üzenetére
"Konkrétan Renault-nál írtak több modellt, de ismerös Édesanyjának 2010 körüli Mitsu Coltjában is a kerékdob elejébe basztak szabtak be egy 5cm*5cm méretü négyzetet, ahol a lámpa kiszerelése nélkül megpróbálhatsz izzót cserélni. Amihez nem elég kifordítani a kormányt -hacsak nem Te vagy az X-Aktákból a Gumiember "
Ugyanez a H Astra is... -
stickermajom
addikt
J Astrába utólag szerelhető tolatóradar? Valami nem gány, gyárihoz hasonló érdekelne. Mekkora költség vajon?
-
Gergőke88
addikt
válasz stickermajom #87142 üzenetére
Igen lehet, a legtöbb márkaszervíz is szerepel bele utólag.
Kis kijelzőt a bal oldali kis ablakhoz szokták rakni. -
kcsa
veterán
Sziasztok,
Autóvásárlás előtt állok, régi kattanásom hogy automatát szeretnék - eljutottam Opel vonalig is.
Benzines J Astra és Meriva hatsebességes automatái hagyományos hidraulikus váltók, vagy robotizált kézi? Az előbbit keresném...
Ajánlhatók egyáltalán?
-
válasz Petyyyyy #87146 üzenetére
Ííííígy van. Óvatos duhaj vagyok mióta sikerült 1-2-szer megégetni magam.
Ebben a CD30 témában sem annyira maga a hiba idegesít. Nem tudom mennyire gyakori hiba, hogy a hangerő gomb így hal meg. Csak úgy normál használat mellett megsül valami. Lehet előfordul, de én már paranoiásan azt sejtem mögötte, hogy valamiért kivették a helyéről - valami barkácsolás, csináldmagad javítás miatt....és az okozott valami bibit.
Beszéltem egy autohifis emberkével, ő azt mondta, hogy így leírás alapján vagy végfok vagy alaplap hiba. De mindenképp látni kell és akkor tud érdemlegeset mondani.
Ha minden kötél szakad, az autó rádió nélkül is megy.
-
Gergőke88
addikt
válasz stickermajom #87149 üzenetére
Elsőre igen
Kérdés milyen utólagos radar, fenyezve vannak-e az érzékelők, mennyi garanciát vallanak rá.
Nekem a gyulai fele radarral van tapasztalat az egész jó.
Új hozzászólás Aktív témák
- Retro teló rajongók OFF topicja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- BestBuy topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Suzuki topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron