-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
_q
addikt
Sziasztok!
Tud valaki nyomaték görbét küldeni egy opel astra g 1.4 club (1998) és egy twinport (2006)?
Illetve kérdésem az lenne, hogy mi változott a két autó között teljesítmény szempontjából. Mind a két autó hasonló kilométeróra állással rendelkezik (feltehetően ismerve a tulajt, valósak az adatok), mind a kettőben 1.4-es ecotec motor van, azonban még is a twinport erősebbnek érződik. Váltó áttételezés miatt a twinportban esetleg rövidebb váltó van vagy más oka lehet? -
_q
addikt
Sziasztok!
Jelenleg gyári autó rádió van az opel astra g 1.4-es kocsimban. Gondolkoztam rajta, hogy kicserélném egy bluetoothos Pioneer rádióra. Azonban a rádió szükséges a gyári kulcs "programozásához", illetve talán az óra átállításához tudtommal. Ezekből kiindulva lenne két kérdésem:
[Q1]
Az lenne a kérdésem, hogy ha kicserélném az említett új rádióra a gyárit, akkor az is ugyan úgy használható lenne-e akár ha a kulcsban lévő elem lemerül akkor annak "programozására" akár óra beállításra, illetve egyéb funkciókra amire eddig úgy tudtam a rádió szükségeltetik. Vagy a rádió csak egy beviteli eszköz, nem tartalmaz semmilyen plusz elektronikát, ezáltal egy másik rádió is be tudja látni a szerepét.[Q2]
Másik kérdésem, hogy a gyári rádióhoz képest egy újabb rádió, akár jvc, pioneer vagy alpine stb jobb minőségű hangzást biztosítanának mint a gyári opel rádió?[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
válasz HoaryFox #63755 üzenetére
Köszi a tapasztalatod megosztását Magadnak szerelted be vagy szerelővel? Ha nem nagy bonyolultságú, akkor megpróbálkoznék magam. Ahogy olvasgattam a gyári rádió kiszereléséhez szükség van egy háromszög végű eszközre, amit gondolom az új rádiókkal nem adnak, viszont a régi kiszereléséhez szükséges.
Közben találtam egy flac lejátszására alkalmas JVC-t is, lehet ez jobb választás lenne, ez tud flac-et is.
[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
-
_q
addikt
válasz trassher #63775 üzenetére
Köszi a képi illusztrációt. Lehet a kérdésemre válaszoltál, de a biztonság kedvéért átfogalmazom mire gondoltam. Úgy tudom, hogy a gyári rádió ha nincs kikapcsolva, csak a gyújtást veszem le a kocsiról és veszem ki a kulcsot, akkor ugyan úgy feszültség alatt marad és leszívja az aksit, ezért a rádiót ki kell kapcsolni, és utána szabad csak a kulcsot kivenni a kocsiból. Erre irányult volna a kérdésem, hogy ha az általad említett sárga-piros vezetékeket felcserélve kötöm össze, akkor nem kell mindig ki-be kapcsolni a rádiót, bekapcsolt állapot mellett is nyugodtan le lehet állítani a kocsit és ki lehet a kulcsot húzni, nem fogja az aksit leszívni? Illetve az U alakú drót hogy fér be a rádió és a középkonzol közé? Ott kb 0 mm hely van ahogy néztem, van valami nagyon tized milliméter átmérőjű dróttal próbálkozzak?
Más kérdés.
Ahhoz aki esetleg találkozott hasonlóval, vagy van ötlete hozzájuk szólna. Továbbra is 1998-as g astráról van szó. A gyújtáskapcsoló már egy ideje szorult mikor a kulcsot elfordítottam és ráadtam a gyújtást. Befújtam WD40-el a kulcslyukat, amit nem tudom jól tettem-e. Azóta nem szorul, könnyen el lehet a kulcsot a gyújtáskapcsolóban forgatni. Azonban azóta történt egy fura jelenség, nem tudom hogy csak véletlen egybeesés-e vagy a WD40 okozott valami kontakt hibát. Nem tudom, hogy a gyújtáskapcsoló hogyan működik, valamit rövidre zár gondolom a kulcs elforgatása közben, és lehet a WD40 miatt ezek nem érintkeznek elég jól. A jelenség az, hogy néha van hogy egyből elindul az autó, de néha, akár egymás után többszöri indítás leállítás tesztelés során nem indul be, van hogy este leteszem a kocsit, másnap reggel első indításnál is már jó, van hogy már akkor is nehezen indul, sokáig tekeri az önindítót mire nagy nehezen kb 5 másodperc után beindul. Az aksim régi van már közel 10 éves. Nem tudom, hogy véletlen egybeesés és csak az aksi, esetleg az önindító a jelenség oka vagy lehet a WD40 többet ártott mint segített? Legegyszerűbb egy új aksi lenne, de ha nem muszáj nem akarok venni, ha még bírja a mostani. -
_q
addikt
A kulcsot hasonlóan mint egy "szobai lámpa kapcsoló" tudom elképzelni, ami 2 érintkezőt kapcsol össze a gyújtáskapcsolóban, ahogy elfordul a kulcs, zárja a kontaktust és folyik az áram (feltételezés a működéséről). Ebben az esetben, ha a 2 érintkező közé megy WD40 ami esetleg a két érintkező közötti kapcsolat minőségét részben vagy teljesen csökkenti, nem tud átfolyni az áram. De ezek szerint ilyenről szó sincs a kocsi indítása szempontjából?
Azzal még kiegészíteném, hogy egyszer rámértem multiméterrel az aksira és 12.7V volt a feszültsége miután a fura jelenség jelentkezett.
[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
Klíma tisztítására mit ajánlanátok? Van a habos megoldás amit a szellőzőkön kell befújni, illetve van gázos megoldás, amit le kell rakni a padlóra és jön ki belőle a fertőtlenítő. Ezekről tudok. Ti mit használtok és ajánlanátok?
-
_q
addikt
Sziasztok!
Opel astra G-re mekkora ablaktörlő lapát való? Vettem egy 500mm-460mm-es párt, de ahogy néztem az előző 500mm-470mm volt. Viszont neten meg több "gyári gm" ablaktrölő lapát különböző méretekkel is kapható: 510mm-450mm, 510mm-470mm. Félek, hogy most kicsi lesz a 460mm és középen lesz egy holttér törlés szempontból.
Illetve más kérdés. Az aksim úgy néz ki cserés lesz. Milyen ajánlatos mostanában?
[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
válasz zolikaDB #64154 üzenetére
Akkor ezzel a 460mm-essel elégé benéztem . Hátsó ablaktörlő lapátot hol tudok venni? Intersparban vettem az elsőket 500Ft-ért vannak most, van 400mm-es is, viszont nem vagyok biztos benne, hogy a hátsó foglalatba bele tudom tenni.
Aksiból hány Ah-at érdemes?
[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
válasz Luck Dragon #64179 üzenetére
Köszi. Valószínű 44Ah a minimum amit érdemes.
Hátsó ablaktörlő lapátot lehet kapni spar, tesco és hasonló üzletekben mint az első lapátokat is? Mert eddig nem igazán találtam. Amit most a sparba lehet 499Ft-os áron kapni, az meg nem megy fel hátra ahogy néztem más a "bepattintó"-s része.
-
_q
addikt
Sziasztok!
Adott egy Pioneer MVH-X380BT típisú autós rádió. Ezt szeretném a gyári kazettás helyett beszerelni. Ennek a csatlakozása illetve minden passzol a gyári csatlakozókkal? A gyári rárdiót ha nem kapcsolom ki a gyújtás levételével is áram alatt marad, így lemerülhet az aksi. Ezt szeretném kiküszöbölni jelen esetben. JVC rádió esetén fordítva kell kötni két vezetéket ezért kérdezem pioneer bekötésével kapcsolatban.
-
_q
addikt
válasz h3lios #64512 üzenetére
Kesztyűtartó pántot magadnak fogsz cserélni? Az enyém is el van törve bal oldalon. Elvileg csak ki kéne pattintani és helyére be a másikat. Csak mikor elkezdtem feszegetni, nem nagyon akart kipattanni, főleg hogy nagyon fogás sincs rendesen rajta, a kesztyűtartó fedelet pedig nem szeretném szétbarmolni, ha esetleg úgy törne le a megmaradt pánt rész, hogy abban is sérülést okozna.
-
_q
addikt
Sziasztok!
Szembol nezve a jobb elso h7-es izzo kiegett. Eleg szukos a duda mellett a hely. Opel astra g-rol van szo. Hogyan erdemes kiszedni a regit es kicserelni?
-
_q
addikt
A duda miatt kb 0 hely van. Persze hogy pont ezen az oldalon es pont a h7 egett ki. Szereljem le az egesz lampa burat es ugy csereljem ki?
-
_q
addikt
Most kerültem gép közelbe, csatolom a képet, telefonról nem engedte.
Igen az aksi van ezen az oldalon, meg a duda. Szerintem ez gyári lehet, és a képen egész lent barna színnel az izzó foglalat. Na oda nem tudom, hogy hogyan lehetne beügyeskedni a kezem.
szkury: ha ránézel és lenne bármi észrevételed, teljesen jó a péntek is, egyelőre nem látom esélyét hogy hozzá férjek
zolikaDB: itt akkora a hely hogy nem csak hogy nem férek oda, de az ujjam vége is éppen csak hozzá ér a csatlakozóhoz, lehet hogy nálam a duda valahogy nagyon rosszul van felszerelve? 1998-as a kocsi egyébként, nem tudom későbbi szériáknál esetleg máshova tették-e vagy kicsivel talán több helyet hagytak ott
[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
válasz trassher #64575 üzenetére
Köszi neked is beg-nek is. Belegondolva nem is ilyen egy duda, nem tudom miért arra gondoltam, a riasztót teljesen el is felejtettem. Elég rozsdás a csavar ami fogja, nem tudom kibírja-e majd a szerelést, de akkor leszedem mert tényleg 0 hely van így.
Egyébként mennyire szokványos, hogy ide van szerelve a riasztó kürtje? Vagy csak fúrtak a kaszniba 2 furatot mert itt volt hely és azért ide rakták?
-
_q
addikt
válasz trassher #64802 üzenetére
Hol vetted annyiért? Én bárdinál 3400-ért kaptam meg Arról nem is beszélve, hogy mikor rájöttem, hogy milyen nehéz a cseréje (bepattintani nehézkes, félek eltörök valamit), meggondoltam volna hogy biztosan akarom-e cserélni.
Ha már felmerült, akkor megkérdezném, hogy cseréljem ki úgy, hogy ne törjek el semmit. Próbáltam beerőszakolni a a helyére, de annyira szoros a bepattintás helyénél a műanyag, hogy nem akart sikerülni
-
_q
addikt
válasz trassher #64843 üzenetére
Köszi, hogy megnézted. Csatolok egy képet és megpróbálom azon elmagyarázni. Kicsit móricka ábra, de a lényeg remélhetőleg kivehető lesz némi magyarázattal.
Tehát az 1-es pontal jelöl rész a jobb oldalt látható módon néz ki nálam nagyjából, ahogy néztem. oda kell bepattintani a 2-es pontal jelölt tengelyt az zöld szín alapján. A gond ott van, ahogy a kék ábránál jelölt rész is mutatja, nagyon vékony az a rész, ahova bepattanna, a tengely méretéhez képest. Ide próbáltam beerőszakolni, de egyszerűen nem akart bepattanni. 98-as g astraról van szó, nem tudom hogy esetleg itt még más volt-e a lapát vége.
Egyébként kipattintani is baromi nehéz volt. El is törtem a tengelyt középpen, úgy tudtam csak "kifeszegetni" a helyéről, de így is ugyan úgy használható, mert a tengely maga ott van és így nem annyira feszes az egész, széthúzva a tengely közepénél van akkora hely a törés miatt, hogy valahogyon könnyebben visszapattan.[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
válasz Petyyyyy #65343 üzenetére
Én is úgy hallottam, hogy a lengyel már nem az igazi, ehhez képest még is tényleg az újabb jobb minőségi érzetnek tűnt. Pedig mind a kettőben ugyan annyi kilóméter van. Valószínű a kor az ami eredményezheti és tényleg valahol a hangszigetelés része már nem teszi ki az eredetihez közeli állapotot az én 98-as astrámnál.
Illetve amit megfigyeltem és utána rossz is volt visszaülni az én autómba, hogy a 2006-os twinport sokkal jobban húz. Ennyivel jobb lenne a Z14XE tulajdonsága az én X14XE motoromhoz képest vagy csak máshogy hangolták?
[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
Sziasztok!
G astra-nál nem tudom eldönteni, hogy a középkonzolon valami felfogató, vagy a kijelző sarkainál a a felfogató van eltörve, de a kijező jobb oldala kicsit be van esve, illetve ha az órát be akarom állítani, nem nagyon sikerül, mert ha megnyomnám a gombot, akkor benyomódik az egész és félek hogy a bal oldalán is el fog törni.
Szerintetek a középkonzolon vagy a kijelzőn lévő felfogató rész van eltörve? Tudom szét kéne szedni és akkor látszódna, de hát ha van tipp mert esetleg gyári hiba mondjuk. Nem tudom mitől lehet egyébként, mert már így került hozzám a kocsi.
-
_q
addikt
válasz Luck Dragon #65351 üzenetére
Nekem kb 3 hónapja ment tönkre a trafó G astrán. 33 volt szereléssel együtt. Nem feltétlen kell a legdrágább trafó bele, nekem azóta megy szépen, illetve gyertya csere nem árt, ilyenkor szokták javasolni trafóval együtt a gyertya cserét is.
-
_q
addikt
válasz Luck Dragon #65361 üzenetére
Jaa hogy most H van, azt csak most olvasom. Már összeállt.
-
_q
addikt
Sziasztok!
Opel astra G-be bluetooth-os mikrofont hova a legkönnyebb beszerelni? Az ajtóhoz bal oldalt szokás tudtommal és ott pont jó szögben is állna, de oda gondolom az ajtónál a műanyagot is le kell bontani, illetve fogalmam sincs, hogy a rádió mögül hogy hozzam ki a mikrofont.
-
_q
addikt
Sziasztok!
Volt valaki aki korábban ki akarta cserélni G astránál a kesztyűtartó egyik pántját, mert el volt törve. Ha olvassa az illető kérdezném tőle, hogy sikerült-e.
-
_q
addikt
Sziasztok!
Motortartóbak csere esedékességének mi az előjele?
-
_q
addikt
válasz Petyyyyy #65644 üzenetére
Csak mikor 1-essel elindulok, tehát gyorsításkor egy adott fordulaton remeg be a kaszni, asszem 2500-nál. Egyébként nem szokott. Akkor ezt a jelenséget más eredményezheti. Esetleg lehet tudni az okát?
Illetve 1500-as fordulaton picit rángat, de 1400 alatt és 1600 fölött már nem, ez esetben állandó sebességgel haladok, nincs gyorsítás és lassítás.
[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
Sziasztok!
Amikor bekapcsolom a fűtést, akkor hallok egy halk zörgés szerű hangot, de minimális egyelőre még. A hűtés/fűtés ventilátor csapágyazása mehetett tönkre? 98-as G astra.
-
_q
addikt
Sziasztok!
Opel astra G-nél fűtésért felelős ventilátorból idegesítő halk hang hallatszódik. Elképzelhető, hogy a csapágyazás a hibás? Hogyan orvosolható a probléma, azaz hogy halk legyen már amennyire lehet? Ahogy néztem egy új ventilátor motorral együtt kapható csak ami 20ezer Ft körül van, azért egy vacak ventilátorért nem szívesen adnék ennyit.
-
_q
addikt
válasz Markizmark #65941 üzenetére
Sziasztok!
Bluetooth-os rádiót valaki szerelt már be G astrába?
-
_q
addikt
válasz Luck Dragon #66084 üzenetére
Jaa, akkor téved. A képből amit felrakott az ülésekről, nekem valami miatt astra ugrott be.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Gitáros topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Vezetékes FEJhallgatók
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- EAFC 24
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Politika
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- 3D nyomtatott versenypályák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen