- World of Tanks - MMO
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Escape from Tarkov
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Dragon Age: Origins
- Marvel Snap
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Xbox Series X|S
- Starsand Island - A Harvest Moon nyomdokaiban
-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz siletto #87132 üzenetére
Az újabb autók tulaja hivatalos szervizbe jár, ahol megveszik a szerviz-dokumentációt, ami egyébként neten kis pénzért hivatalosan is elérhető szokott lenni. Az öregebb autók tulajai ezt is sajnálják valószínűleg, vagy nem tudnak idegen nyelven, stb, így maradnak a kevésbé szakmai DIY dolgok.
Ja igen, a műszaki megoldások is magasabb szakmai felkészültséget kívánnak, több speciális szerszám kell, könnyebb elrontani, stb.
[ Szerkesztve ]
-
-
Tikakukac
titán
válasz siletto #87132 üzenetére
Egyszerű a válasz: nagyjából a 10-15 éves múlt az, ami átlag embernek is tutoriallal esélyen működni fog. Egy J Astra a G-hez képest atomfizika. Ha valamit elkottázol akkor a bontóban sem 2 doboz sörért dobnak eléd hozzá mindent, hanem egy nagyságrenddel többért.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
trassher
addikt
válasz siletto #87132 üzenetére
Úgy gondolom, hogy ez nem fakad másból mint az autók korából és műszaki összetettségétől. Egy g astra-t, 4-es golfot vagy bármit abból a korszakból átlagos szerszámokkal lehet szerelni. Egy pár éves autóhoz nagyobb eséllyel lesz szükség speciális célszerszámra, diagnosztikai eszközre. Összetettebbek lettek az autók, nem elég egy 13-as dugókulcs meg két darab csavarhúzó.
Redmi Note 7
-
Szada85
aktív tag
válasz siletto #87136 üzenetére
"Ez lehet azért is mert ennyit tudnak, vagy ennyit szeretnének az autójukra költeni..".
Nagy valószínüséggel ez is helytálló, ha tehetné, mindegyikünk szép, szalonból kigurított K Astrában, B Insigniában (vagy bármilyen más márkában) röcögtetné a távolságtartós tempomatot, miközben az AGR ülés fütöszálai kényeztetik az ülögumóit munkába menet, amihez a IntelliLUX/MatrixLED fényszórók teremtenének nappali világosságot az autó elé. Hiszen az autó elég komoly költség ahhoz, hogy az ember olyant vegyen, ami kielégítí az igényeit.Azonban sajnos nem mindenki engedhet meg magának egy 6-8-10 milliós autó kigurítását, vagy csak van más prioritása az életben (lakás, ház, elötakarékosság, bármi), ami miatt megelégszik egy polccal régebbivel is.
Hogy a saját példámat írjam, mivel én szeretem a sportos, erös modelleket, ezért mondjuk egy K Astra ST-t, az 1.6-os, 200 lovas benzinmotorral el tudnék képzelni, automata váltóval Dynamic felszereltségben 7,5 millióról indulunk, pluszban választott extrák nélkül, alap fényezéssel.
Ha kicsit feldíszítem (ezüstmetál fény, 17"-os kerék, börbelsö (gyerekek mellé talán ellenállóbb), navi, PDC, tetöablak, LED lámpa, apróságok, és a vége kedvezménnyel 9,5 millió Ft. Nincs benne AGR ülés, nincs benne vezetéstámogató csomag (adaptív tempomat, sávelhagyás, ilyenek), nincs keyless.Ez utóbbiakkal - bár az már tényleg full extrának mondható - inkább 11 millió Ft lenne.
És igen, én azt gondolom, hogy számomra nem ér 11 millió Ft-ot, de még 9,5 milliót sem, különösen a mai világban az egyre lehangolóbb közlekedési, és közbiztonsági helyzetben, hogy ennyi pénzem legyen valamiben, ami amortizálódik, és ki van téve mások nemtörödömségének, irigységének, stb...Másrészt sokszor amiatt is választ az ember egyel-kettövel korábbi generációt, mert már ismeri az idöközben kihullott csontvázakat, tudja mire számíthat az autóval kapcsolatban. Különösen fontos lehet ez ma annak függvényében, amiket az ember olvas, hogy nem egy márkáról derülnek ki nem feltétlen hízelgö dolgok, és itt nem feltétlen csak a BMW-féle mizériára gondolok, de ott vannak a hengerfejesedö Fordok is, de még a legendás Toyotának is volt olyan motorja, ami B müszakban készülhetett...
És emellett azt gondolom, hogy sokan vannak - akik esetleg müszakilag egy hangyányit jobban érdeklödnek is a téma iránt - akik egyelöre tisztes távolságból figyelik, hogy mit fognak mutatni ezek a megfújt tejesdoboz méretü eröforrások 5-8-10 év távlatában 150-200 ezer Km után, ismerve a fogyasztói társadalom eszméjének autógyártásra gyakorolt hatását.Nem utolsósorban osztom én is azt a szemléletet, hogy az autók az idö elörehaladtával egyre bonyolultabbak lettek, egyre több a szenzor, az elektromos felügyelet, míg egy F-G Astrának bátran nekiesel egy alap racsnis, csavarhúzós készlettel, addig egy J-nél, K-nál már nem biztos, hogy mered. Másrészt nem egy típusról (Opelröl nem feltétlen, de nem sok új Opel fordult meg eddig a kezeim között) derült már ki, hogy mintha "szándékosan" úgy tervezték/gyártották volna, hogy akár egy izzócseréhez le kell bontani lököst, mindent, hogy kivehesd a lámpát, majd az izzót, ami sokak kedvét elveszi, és inkább szervizbe viszi.
Konkrétan Renault-nál írtak több modellt, de ismerös Édesanyjának 2010 körüli Mitsu Coltjában is a kerékdob elejébebasztakszabtak be egy 5cm*5cm méretü négyzetet, ahol a lámpa kiszerelése nélkül megpróbálhatsz izzót cserélni. Amihez nem elég kifordítani a kormányt -hacsak nem Te vagy az X-Aktákból a Gumiember -, hanem le kell venni a kereket is...LOL.. -
ArthurShelby
addikt
válasz siletto #87136 üzenetére
Annyit még hozzátennék, mivel egyre több elektronikai cucc van benne, azokat is meg kéne tanulni, viszont én úgy érzem, hogy itt van egy összetartó belső kör, akik saját anyagi hasznuk érdekében visszatartják az információkat, így el kell vinni valakihez, aki ezt megcsinálja. Ilyen pl a navi frissítés, kulcs tanítás...
Lehet tévedek...A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
HoaryFox
Topikgazda
válasz siletto #87303 üzenetére
Pontosan ugyanilyen volt nekem is (Z16XE motor), amióta ki lett takarítva a fojtószelepház, azóta nincs ilyen gondom (idestova 1 éve volt)
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
mohabá 007
aktív tag
válasz siletto #89820 üzenetére
A találgatásoknak nem sok értelme van. Keress olyan szerelőt, aki tud oszcilloszkópos mérést végezni.Ezzel a méréssel lehet a legtöbb adatot megtudni a lambdasznonda működéséről.Lambdaszonda műküdésének ellenőrzése
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mephi666
nagyúr
válasz siletto #103156 üzenetére
Hát, ha hátulról hallod, akkor igaza lehet az üzemanyagrendszerrel kapcsolatban... gyengélkedik a pumpa és nem mindig akar elegendő naftát nyomni? Vagy a benzinszűrő van tele takonnyal?
Ja a motornál hallod? Úgy értettem elsőre, hogy a kocsi hátulja felől
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
,
addikt
válasz siletto #103156 üzenetére
"Intenzív gyorsításnál még mindig meg-megtorpan, igaz már csak közvetlenül a kigyorsítás kezdetekor, aztán megindul, mint egy turbós kocsi."
Kíváncsi leszek mi lesz a megoldás, mert ugyanez volt nekem is egyszer B Vectránál (X20XEV). Nagy gázra az autó megtorpant, mintha visszarántották volna, pár mp-ig tökig nyomott gázpedál, semmi nem történik, majd egyszercsak hirtelen úgy kilő, mintha dupla annyi lóerős lenne, mint amennyi valójában.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Telekom mobilszolgáltatások
- HYTE THICC Q60: a legvaskosabb vízhűtés
- Nincs több főgombos iPad, van helyette nagyobb Air és Pro M4 chippel
- Milyen TV-t vegyek?
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Okosóra lett a Huawei fitnesz karperecéből
- Deezer
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen