Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz rstwingo #21986 üzenetére

    Ebben az esetben egyiket se venném.:N Leginkább azért, mert az áruk nem áll
    arányban a hozzáadott értékükkel. Főleg nem a 20+ éves motor piaci árával.:O
    (Mondjuk ha valaki, akkor az én vagyok, aki képes volt abszolút irracionális árú
    tuningokat is megvásárolni csak kíváncsiságból - utólag volt, amit megbántam!)

    De hogy konstruktív is legyek: ha azt szeretnéd, hogy kicsit pörgősebb legyen,
    egy kicsivel könnyebb görgőt kell bele venni, és kalap, kabát.:K Valószínűleg a
    kívánt hatás meglenne: persze a dolog finomhangolásához lehet, hogy többféle
    szettre is szükség lesz, és nem árt, ha van fordulatszámmérő. Na, ezt a terhet
    levenné a válladról a Multivar, mert abba már a Malossi megálmodta a súlyokat.
    Vagy a J.Costa dettó. Ha az adott típushoz van kitalálva, akkor pörgősebb lesz.

    Én mondjuk beleszaladtam abba, hogy a Burgman 400-hoz való J.Costa EVO3
    pont passzolt a Madisonba, csak éppen totál máshogy van hangolva gyárilag a
    két motor hajtása, így számomra hatalmas csalódás volt a J.Costa. Lomha lett.

    Abba is kaphatók persze különböző súlyú kúpok, vettem is a 24 gramm helyett
    20 grammosat.:D Azzal már egész jó eredményeket értem el... A fő különbség,
    a két stílus közt, hogy kevesebb a motorfék egy hagyományos varióhoz képest
    és utazóban alacsonyabb a fordulatszám. A felpörgés sem olyan hirtelen, mert
    maga a varió jóval nehezebb. A súlyok is jóval nehezebbek (több is van belőle!),
    de ha meglódul, akkor megy: vibráció kevesebb, jól motorozható vele a gép. De
    ha hangolni kell, akkor a kúpok nem olcsók. Réges-régen gyorsan el is koptak,
    de az EVO3-ban a lila műanyag, és ami kapható szettben már nem ilyen. Ez a
    Multivarra is jellemző amúgy: a Malossi görgők igen gyorsan elkopnak! Persze,
    olcsóbbak is mint egy J.Costa kúp szett, azt aláírom.:K Meg a Multivarba lehet
    más márkájú görgőt is rakni, akár gyárit is, hiszen az egy hagyományos varió...

    Esetleg, ami szóba jöhet, hogy a gyári variódba veszel Dr. Pulley csúszógörgőt.
    Ez is elég drága, viszont szinte alig kopik, és az egyetlen olyan megoldás, ami
    úgy javítja a gyorsulást, hogy a végsebesség sem csökken, sőt, akár több lesz.

    Ennek ára persze, hogy ezt is el kell találni melyik kell: fordulatszámmérő alap!
    Nekem - ezt utólag tudom - a 15 grammos kellett volna, de sajna 16-ost vettem.
    Azzal nem lett sokkal jobb, de sokat használtam úgy, gond nélkül. Majd 14-est
    is vettem, azzal meg már nagyon pörgött, igaz jól is ment; végül beleszaladtam
    abba, hogy többször "felborult", azaz kitámasztja a variót, elmegy a kis fokozat.
    Ilyenkor persze rendellenesen kopik, s később még hajlamosabb a felborulásra!
    (Valószínűleg az volt az egyik hiba, hogy 14+16 kombinációban is kipróbáltam.)

    Mindenesetre az extrém tuning a Multivarba rakott Dr. Pulley volt... Azzal olyan
    volt az áttétel, hogy simán (kellően hosszú egyenes) vitte GPS szerint a 150-et,
    miközben gyári hajtással jellemzően 130 körül már túlpörgi magát és elfogy...:D
    (Ennek ára viszont az volt, hogy a szíj beleért a deklibe, szóval hosszú távon az
    áttétel végtelen növelése biztosan elkoptatta volna, és akkor jön a Hitler videó...)

Új hozzászólás Aktív témák