-
GAMEPOD.hu
Yettel topic
▼ Kérdés előtt olvasd el az összefoglalót, légy szíves! ▼
Aktuális:
Inflációkövető díjkorrekció 2024
Új hozzászólás Aktív témák
-
Landsmann
addikt
-
SaMURaIDrAkE
tag
Sziasztok!
Lenne egy számlázással kapcsolatos problémám és a segítségetek szeretném kérni, hátha más is járt már így.
A szokásos 3 erez pár száz forintos számlám helyett kaptam egy több mint 9 ezreset, és a számlarészletezőből ki is derült, hogy miért.
9.18-án 78db nemzetközi sms, 27db EU-n belüli sms, tehát külföldre küldtem sms-t aznap. Ezt a 105db sms-t természetesen nem én generáltam. Panasszal éltem a telenor felé, erre ők ma visszaírtak, hogy nem találtak semmi problémát. Egy ilyen szöveggel ők mossák kezüket, így jártam..."A készülék beállításából, esetleges készülékhibából, vagy illetéktelen használatból eredő „nem kívánatos forgalomért”, illetve károkért, továbbá a szolgáltatás igénybevétele előtti tájékozódás elmulasztásából fakadó költségekért, felelősséget vállalni sajnos nem tudunk.
Vizsgálatunk alapján cégünk részéről mulasztás, hibás számlázás nem történt, jóváírást egyedileg sem ajánlhatunk fel."
Ha nem tetszik a döntésük forduljak a Békéltető Testület, Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság felé.
Kértem a részletesebb számlát is, amit postai úton küldenek ki, bár abból is csak az fog kiderülni, hogy kinek lettek küldve ezek az sms-ek.
Ez most mi, és mégis hogyan fordulhat elő? -
simpley
őstag
válasz SaMURaIDrAkE #77453 üzenetére
Egy közel 20 éves számlázási rendszertől ez nem meglepő és ilyenkor mindig az ügyfél szop mivel nem tudja bizonyítani, hogy nem ő volt. Egyik kollégám mesélte, hogy volt neki olyan, hogy 200 db ÜRES SMS-t küldött ki... Ugyanakkor nem fér a fejembe, hogy tudná magától megnyitni az SMS app-ot és kiküldeni az SMS-ket itt kb biztos vagyok benne, hogy a rendszer hibája lesz.
[ Szerkesztve ]
signed by simpley.
-
SaMURaIDrAkE
tag
válasz simpley #77454 üzenetére
Biztosan az lesz, de rohadt dühítő, hogy kb tehetetlen vagyok....és ha legközelebb 1000 sms-ről jön számla? Azt is nyeljem be? El tudom képzelni, hogy mennyire részletesen néztek utána ennek az ügynek.
Annyi ötletem van, hogy írok egy panaszt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnak, de valószínűleg vissza fog pattanni onnan is az ügyem. -
Landsmann
addikt
válasz SaMURaIDrAkE #77453 üzenetére
Én is tapasztaltam már érdekes számlázási tételeket. De mivel nem járt költséggel, különösebben nem foglalkoztam vele. Az érdekes az volt, hogy egy szoftverfrissítés után jelentkezett a probléma. MIndez úgy, hogy a számlázott adatmennyiség meg sem történt, fizikailag is lehetetlen lett volna annyit forgalmazni. Csupán azért írtam ezt most le, hogy egy szoftverprobléma olyan szinten tud belenyúlni a számlázási rendszerbe, hogy arra még csak nem is gondolna az ember. Természetesen ez hiba, amit ki kellene küszöbölni. Annak idején jeleztem is az ügyfélszolgálatnak, ahol tulajdonképpen harmadik elmagyarázásra sem értették meg mi a problémám. A telefon szoftverére meg nem illene ráfogni a balhét, mert ha ez így van, akkor az a számokra tudott dolog. Ennyi erővel valaki egy módosított szoftverrel nem csak túlszámlázást tud/tudna elkövetni, hanem annak az ellenkezőjét is. DE gondolom, míg ez utóbbit valaki nem teszi meg, addig a szolgáltatónak sem érdeke, hogy az esetleges szoftverhibákból eredő túlszámlázásokat kiküszöbölje. Nálam a híváslista egyértelműen mutatta, hogy 3G-n beszélgetés közben 13 mádpercnknt 50 mb-ot forgalmaztam, holott ennyit képtelenség, mindezt úgy, hogy aktív wifi kapcsolat volt közben. Szóval vannak itt furcsaságok, elképzelhető, hogy valami szoftverhiba okozta a túlszámlázást.
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
#04535040
törölt tag
válasz SaMURaIDrAkE #77453 üzenetére
Nagyon "gáz" a telenor hozzáállása: telekomnál ha egy számlát megreklamálsz, akkor azt kiemelik, és csak az alapdíjat fizeted amíg megkapod a hívásrészletezőt...stb.
-
nagyúr
-
#04535040
törölt tag
válasz SaMURaIDrAkE #77462 üzenetére
xiaomi és iphone küld "haza" aktiválós sms-eket.
A huawei nem küld. De ha küldene is, nem Európába.
Vidd végig az ügyet: mit veszítesz? -
Landsmann
addikt
válasz #72445440 #77461 üzenetére
Az esetemben ez a forgalmi jelentés sem volt valós, mégis ott leledzett a híváslistában. Sőt mi több, a későbbiekben már nem 50, hanem 100 megabájtok 50 másodpercenként. De hajszál pontosan 50 és 100 megák, egy bájtal sem több, sem kevesebb. Már ez is gyanús lenne. No meg 3G-n és mindig csak beszédhívás közben.
Tavaly október 23-én még nem volt semmi gond, aztán később volt egy szoftverfrissítés, majd karácsonykor már felfordult a világ. A probléma akkor jelentkezett, mikor a beszéd az 1-es SIM-re volt alapértelmezetten beállítva, az internet meg a 2-esre. Beszédhívás közben az 1-es SIM adatkerete ész nélkül fogyott. Október 23-án még nem volt gond ugyanilyen beállítás mellett. Aztán karácsonykor igen, de vagy 2 héttel később, egy újabb szoftverfrissítés után megszűnt. A beállítások nem változtak a készüléken. Valószínűleg rájöttek a hibára. Egyébként volt teljes rendszervisszaállítás csinálva, úgyhogy az egész karácsony másnapja azzal telt, hogy próbáltam a telefonon mindent a saját szám íze szerint visszaállítani és az appokat visszarakni, mert a mentésből vagy 7-8 nem került vissza. Végül kiderült, hogy a telefonban egy beállítás megváltoztatásával ezt a hibát ki lehetett volna küszöbölni. Na de ki gondolt volna erre, amikor hónapokon keresztül ugyanazzal a beállítással hiba nélkül működött a telefon.Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
asdf_
veterán
válasz SaMURaIDrAkE #77453 üzenetére
Az a baj, hogy mostanság elég egyetlen appnak engedélyt adni az SMS küldéshez és kész a baj (és akkor ez még csak a legegyszerűbb történet). Tehát első körben azt nézném meg, hogy minek van jelenleg sms küldési joga a telefonodon. Aztán kérnék egy díjmentes részletezőt. No meg felkészülnék, hogy esetleg a következő számlán is lesz meglepetés.
-
Landsmann
addikt
válasz #04535040 #77463 üzenetére
A Xiaomi is csak akkor küld, ha a felhasználó aktívan részt vesz benne. Az sem sutyiban küldi. Én nem engedtem hogy küldjön. Minek is, mivel lettem volna vele előrébb? Ilyen dolog egyes Sony Ericssonokban is volt. Azok svédországba küldtek egyetlen sms-t a telefon beüzemelése közben. De ott is kérdezett előtte valamit angolul, de az nem teljesen egyértelműen derült ki, hogy SMS-t küldés lesz belőle. Volt is botrány belőle, az egyik szoftverfejlsztő rakta bele ezt a kis "bugot". Ha jól emlékszek a híradásokra, ki is rúgták ezután emiatt.
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
MODERÁTOR
válasz SaMURaIDrAkE #77467 üzenetére
Nem akarom a Telenort védeni, de szerintem is az van/lehet, amit asdf_ is írt.
Olvastam már hibás szoftverű modemről, aminek nyomán sok ügyfélnek lett többletköltsége, szintén SMS-ből.
Akkor a Telenor mindenkinek jóváírta a többletköltséget.Samsung Galaxy A54
-
MODERÁTOR
-
Jim74
nagyúr
Sziasztok!
Leutaztam a családdal Cserkeszőlőre és azt tapasztalom, hogy ha a feleségem számát hívják, csak kicseng a hívó félnél, de a feleségem mobilja meg sem nyikkan. 4 készülék, 4 Telenoros SIM-mel. Ebből csak egy működik normálisan, ami VOLTE-s készülékben van. A feleségem SIM-jét hiába teszem át ebbe a készülékbe, mert azon a számon nincs aktiválva a VOLTE. Illetve átraktam, de ugyanez a helyzet. Cserélgettem a SIM-eket a készülékek között, de csak az én számom működött a saját készülékemben hibátlanul, minden más variációban a hívások felépülése bizonytalan volt.
Az volt a gyanúm, hogy nem váltanak le 4G-ről a nem VOLTE-s számok.
Végső elkeseredésemben odamentem egy ablak közelébe, hátha az apartman nagyon árnyékol.
Ott végre működött a feleségem mobilja, viszont kb. 10-15 másodperc volt, mire felépült egy hívás.
Ez normális jelenség vidéken, kisebb helységeknél, vagy hálózati hiba lehet a környéken?Köszönöm a segítséget.
-
DrBubo77
addikt
válasz Viktor0610 #77473 üzenetére
Az nekem is feltűnt, hogy a fórumtárs fixa ideája a Laa brandváltás.
ÉN VAGYOK a feltámadás és az élet. (János 11:25)
-
MODERÁTOR
-
Jim74
nagyúr
válasz Viktor0610 #77476 üzenetére
Egy órát cserélgettem a SIM-eket, meg próbahívásokat csinálgattam, mire kizártam a kártya és készülék hibát.
Na mindegy, úgyis csak pár napot vagyunk itt.[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz simpley #77478 üzenetére
Oké, de ki érdekel, most komolyan. Ha megtörtént, akkor, addig teljesen fölösleges hónapokig ezen rugózni, hogy így brandváltás meg úgy brandváltás (úgyse most lesz, a karácsonyi történetnek ha az új branddel kéne lemennie, már rég kész kéne lenni vele, ehhez képet még el sem kezdték ,így a karácsony még tuti telenor névvel megy, meg amúgyis vírus van, meg a tököm szereljen 5 fokban megvilágított brandlogót a bemutatótermek bejárata fölött). Az éjjel 3-kor levő 5 perces karbantartásra is úgy áll mindenki cerkája, mintha a napfogyatkozást várná. Éjjeliőrökön ls az éjszakai műszakon kívül az sem érdekel senkit (de még őket sem magyon).Ha másnap reggel nem tudunk telefonálni, akkor koptassuk a szánkat rajta. Éjjel 3-kor lesz, az ég áldjon már meg titeket, úgy vártok egy nyomorult 5 perces rebootot, mintha akkora esemény lenne, hogy pesten lezárnák az összes hidat két órára és emellé még a tömegközlekedést is leállítják..
[ Szerkesztve ]
-
MODERÁTOR
-
MODERÁTOR
-
Jim74
nagyúr
válasz Viktor0610 #77480 üzenetére
Ha holnap is ilyen lesz, akkor felhívom őket.
-
simpley
őstag
Jó-jó persze.. Egyébként már az óta rá vagyok kattanva mióta megtörtént a tulajdonosváltás. Számomra egyre több minden függ össze azzal, hogy már nem vacakolnak vele sokáig.
1. a fekete logo lajstromozása megtörtént.
2. pár napja a domain (laa.hu) tárhelyet kapott
3. a színes logo várhatóan 1-2 héten belul lajstromra kerül.
Továbbá láttam üzletet, ahol bezártak egy időre átalakítás miatt és lekerült az elejéről a Telenor felírat. Az üzlet kinyitott, de a logo nem került vissza az elejére...signed by simpley.
-
Landsmann
addikt
Nálunk ma is volt 2-3G leállás pár percre áramszünet miatt. Ezen már meg sem lepődünk, rendszeressé vált. Vajon a Telenor mikor varjja az E.On nyakába a meghibásodott berendezéseinek a költségét? Kisembert elhajtják, nem fizetnek semmit, pedig sorra mennek tönkre készülékek. A szolgáltatóknak is biztos keletkezik kára, amikor majd fél napig nincs szolgáltatás az áramszünetek miatt.
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
bedibazsa
senior tag
Nagyon jó olvasni ezeket a hálózati panaszokat, leállásokat, stb. Bárcsak Angliában fele olyan jó hálózat lenne, mint a Telenoré. Tudom, ez nem vigasztaló azok számára, akiknek nem megfelelően működik a rendszer, csak vicces ezeket látni. Egyetlen előnye az itteninek, hogy olcsóbb.
-
asdf_
veterán
válasz Landsmann #77485 üzenetére
Vajon a Telenor mikor varjja az E.On nyakába a meghibásodott berendezéseinek a költségét?
Áramszünet miatt eszköz nem hibásodik meg. Ami meghibásodik, az nem távközlési eszköz, hanem egy halom szar (vagy pedig már amúgy is hibás volt, lakossági eszközöknél az ilyen az áramszünet "tette tönkre" történetek a 10+ éve 24/24-ben a 230V-ban logó eszközök tápjában levő kondik szoktak lenni, amik a tápfesz megszüntével kisülnek, úgy kb. utoljára, és annyira rosszak már, hogy amikor újra megjon a delej nem indul be a táp miattuk. Tavaéy nekem is "tönkretette" a videómat (csak óraként használtam) egy áramszünet, kapott egy 350 Ft-os kondit, azóta is kiválóan muzsikál.
A szolgáltatóknak is biztos keletkezik kára, amikor majd fél napig nincs szolgáltatás az áramszünetek miatt.
Erre meg van egy egyenlet, évenkénti áramszünetek száma és hosszaés az ezen vesztett összeg meg nyert ügyfélharag. Amennyiben az utóbbi a nagyobb. hidd el, ha van rá lehetőség (és mondjuk nem a 8. kerületben a tetőtérben van a bázisállomás), kerül oda egy dízel generátor. Egyéb esetben ÁSZF szerint (hasra) 99, esetleg 99,5%-os rendelkezésreállás van, ami azt jelenti, hogy egy évben 6/3 nap üzemszünet szerződésszerű szolgáltatás.
-
Landsmann
addikt
válasz #72445440 #77488 üzenetére
Nem is a pár perces áramszünettel van a baj, hanem azzal, hogy naponta többször előfordul, hogy csak egy pillanatra megy el. Na ilyenkor az az áramlökés amit kapnak, az tesz tönkre dolgokat. Nem több éves vagy évtizedes elektronikai cuccokat, hanem újakat is. Pár évvel ezelőtt nekem egy 2 hetes router ment tönkre amiatt, hogy az áram egymás után igen sokszor elment fél, egy másodpercre. A nevezett bázis nem kicsi, egy egész települést és annak környékét látja el. Telekommal közös tornyon vannak. A meghibásodás közös jellemzője, hogy a Telenor 2G és 3G teljesen kiesik, míg a 4G nem, de itt a Telekom adja a 4G-t. Míg az emberek nem tudtak telefonálni, csak pislogtak, hogy én meg csont nélkül. Az emberek 99 %-ának fogalma nincs a VoLTE-ról. Noha alkalmas lenne a készüléke, se aktiválva, se bekapcsolva.
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
Jim74
nagyúr
válasz #72445440 #77493 üzenetére
Otthon volt nálunk az elmúlt fél évben kb. háromszor, hogy a telefonokon hirtelen megszűnt térerő, épületen kívül lehetett csak telefonálni, de az is szakadozott. Kiderült, hogy a közeli toronynál áramkimaradás volt. A második alkalomnál megkérdeztem, hogy nem kellene-e ezzel valamit kezdeniük. Az volt a válasz, hogy jelezzem az áramszolgáltató felé.
Tessék???
Mi közöm nekem a torony tápellátásához??? -
veterán
Én azt hallottam, hogy az összes franchise üzlet visszakerül a telenor nevére és mindegyik hivatalos lesz.
-
viktorhu
veterán
válasz Viktor0610 #77469 üzenetére
Hordozott számokból + regisztrálós telefonból nem lehet ilyen?
Arra gondolok, hogy a frissebb ráhordozásoknál szokott lenni ez a "nem érkezik meg az sms külföldről" probléma, és ha a telefon sms-ben akar regisztrálni a gyártónál, nem kap választ, és próbálkozik tovább...