Új hozzászólás Aktív témák

  • Landsmann

    addikt

    Meg kell nézni mi van a jótállási jegyen. Ha 1 év, akkor egy év. Ha 2 év, akkor két év. Nincs apelláta. Ha 2 év van ráírva, a szerviz önhatalmúlag nem mondhatja azt hogy csak egy év. Nem a szerviz vállalja a garanciát, hanem a gyártó. A szerviznek a felmerült garanciális javítások költségét a gyártó megtéríti. Illetve régebben átalányt fizettek. Namármost, ha ez utóbbi van, akkor jöhetnek a trükközések, ugyanis lehet, hogy a szerviz többet költött már a garanciás javításokra mint amennyi átalányt a gyártó fizet. Ilyenkor a különbözet a szerviz kontója, amit érthető módon nem nagyon akar lenyelni. De az ügyfél sem, ha egyszer adott idejű garanciát adott a ygártó, akkor azt önhatalmúlag se a szerviz, se a szolgáltató nem rövidítheti meg. MIkor bő 3 éve vettem a K850i-t, 2 év garanciát adtak rá. Nem volt semmi kikötés, semmi 1+1 év. Ugyanez a helyzet a Naite-val is. A jótálláson egyértelműen fel van tüntetve, hogy a "Sony Ericsson Hungary KFT a GSM mobil rádiótelefon készülékekre az értékesítéstől kezdődően a jótállás alá eső meghibásodás esetén 24 hónapos jótállást vállal (üzembehelyezésre kötelezett termékek, tartozékok esetén 12 hónap)."
    Tehát nem a szolgáltató vállalja, hanem a gyártó, hazai forgalmazó. Nincs ez másként más típusnál sem. A jótállás időtartama annyi, amennyi a jótálláson fel van tüntetve. Azonban minimum egy év, a törvény ennyit ír elő. Ettől kedvezőbb feltételeket a gyártó, forgalmazó megadhat, kedvezőtlenebbet nem.
    (Mindkét készüléket a Pannonnál vettem)

    [ Szerkesztve ]

    Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1

Új hozzászólás Aktív témák