Új hozzászólás Aktív témák

  • runner 125

    nagyúr

    válasz bajnokpityu #5886 üzenetére

    Mikor kb 14-évesen megvettem életem első robogóját -a Jog-ot (ami azóta is megvan :) ),nyilván közöm nem volt a témához,így a fickó a benzinkúton belémbeszélte h a Simsonja is a legolcsóbb olajjal megy,tegyek csak enyémbe is olyat; "Jó lesz az" elven.. :)
    ..hát én vettem is bele az akkor 800ft/liter -be kerül olajat. (sztem most sem több :) ) Kb. 6-7000km-ig jó volt,aztán elkezdett csökkenni a végsebesség,szarabb lett a gyorsulás,allig volt kompresszió,amikor egyszercsak eltörött a gyűrű.
    Fúrás/felújítás. Azután már csak félszintetikus olajat kapott. El is ment vagy 25.000et :)
    Biztos hallottatok már Egü-ékről. Soproniak,jóba vagyunk velük,azt valllják h egy gyári henger mellé bőven elég egy fél szintetikus olaj. Én ezt használom azóta.
    ..egy 100%-ban szintetikus olaj azért sem lehet előnyös egy 50ccm-es gépnek mert egyszerűen nem dolgozik akkor fordulatszámtartományban,azaz nem tudja elégetni teljesen,így nagyon könnyen lerakódás/kokszosodás jöhet létre. :K

    Nyilván egy nagyobb fordulatú 70ccm-es géphez már a fent említett 100%-ban szintetikus olaj javallott. (Ez is fontos; a gyárak már 60%-os szintetikusságtól ráírhatják az olajra h "Full syntetic" -A teljesen szintetikus olajra a "100% syntetic" van ráírva.)
    Nekem nincs bevált olajam(..éppen Igol-t forgalmaznak Egü-ék),a fentieket figyelembe véve bármelyik típus jó.

    Tapasztalatom kb ennyi,egy db-ig volt egy sport tuning a Jog-ban,de megevett alattam vagy 6-7 liter így gyorsan szét is bontottam :) Hosszútávú tapasztalatom azzal nincs.
    Üdv.M

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

Új hozzászólás Aktív témák