-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
mumtaz
senior tag
válasz Redneck #57747 üzenetére
Nekem ILYEN van fent hátul és nagyon jó. Jól tapad és esőben sem csúszott még meg. Lehet, hogy a végén ilyenre cserélem az elsőt, ami viszont már csúszkál.
Grillo: Érdeklődni fogok, de elég húzós ára van a plexiknek.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #57752 üzenetére
Sok különböző és meglepő viselkedésből. Például ami nálam is megesett, hogy fékezésnél szinte semmit nem érezni. Állt a kerék. Vagy volt, hogy kanyarban csúszott meg hirtelen, holott lassan mentem és csak minimálisan döntöttem meg. Meg még sok apró jelből lehet érezni, hogy csúszik.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
válasz wolf13 #57750 üzenetére
Köszi srácok. Átnyálazgattam.
Plexi van. Fasza. Bárcsak találnék bélést is, mert kezd kiszakadozni.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
válasz wolf13 #57758 üzenetére
Nem lett szerencsém.
Mondjuk szerintem ezek is fasza utángyártott plexik. Egy dolog a sok közül, amit gyakorlatilag ugyanannyiért lehet megvenni, mint a gyárit.Na mind1. Annyira mondjuk az enyém sem karcos. Lehet, hogy a végén polírozok egyet, mint ahogyan a fényszórót szoktam.
ludsimon: Ne kísértsd a szerencsét. Elég egy rossz pillanat. Ha nem reagálod le jól, egy kicsi is elég, és perec a vége. Ha bringával csúsztál már el, szorozd fel egy kicsit. A motor nehezebb.
Ne szórakozz vele. Bár igaz, hogyan is lehetne másképp gyakorolni. Ha kanyarban kicsúszik a kereked és be vagy dőlve, szinte esélytelen, hogy visszahozd. Akkor inkább azt méregesd, mennyi a kereked csúszásküszöbe. Egyenes úton lerakott lábbal fokozatosan satuzd be az első kereket, de csak lassú tempóval. Meg fogod érezni a csúszás előtti pillanatot.
Annál meg nincs veszélyesebb, ha mész vizes úton egyenesen és meg sem érzed, hogy már áll az első kerék.
Érezd át a mocit.[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Pete55555
addikt
válasz mumtaz #57760 üzenetére
Nekem párszor csúszott már meg az első kerék, de a másodperc törtrésze alatt észrevettem, és elengedtem a féket. Egyből lehet érezni, mert elindul valamelyik oldalra - nálam legalábbis.
Sose használjuk csak az első féket !
Vagy csak hátsó, vagy hátsó+első....Szeretem leracsniztatni...
-
ludsimon
veterán
válasz Pete55555 #57761 üzenetére
90% első 10% hátsó, így kell könyv szerint.
Csak azért mondtam, mert jó lenne megtapasztalni milyen mikor kezd elfogyni a tapadás mert egy adott vészhelyzetben akkor hogyan ismerném fél?
Gyakorolni kell blokkolásig, csak múltkor fostam nagyon még lassú tempóban is.
De muszáj megtapasztalni.undefined
-
Pete55555
addikt
válasz ludsimon #57762 üzenetére
90% első 10% hátsó, így kell könyv szerint.
Csak azért mondtam, mert jó lenne megtapasztalni...Ha így csinálod akkor tuti megtapasztalod majd.... milyen egy jó nagyot esni.
Ez a baj veled látod, hogy mond valaki 5 év, meg 10000 km robogós tapasztalattal valamit, te meg rávágod, hogy ja, de a könyvben így van...
Csináld úgy.
...Szeretem leracsniztatni...
-
ludsimon
veterán
válasz Pete55555 #57764 üzenetére
Brace yourselves! Megmondóemberek is coming!
Kérlek legalább mielőtt bármit beröffentesz nézz/olvass utána! Köszi!
kcsa: ideális körülményekről volt szó. Száraz, tiszta aszfalt, döntés nélkül, egyenesbe felállítva.
Esőben vészfékezni egyenlő a borulással, vagy legalábbis nagyon érezni kell mit csinál az ember.[ Szerkesztve ]
undefined
-
Silverr
aktív tag
Na most lehet én nem tudok motorozni de kiváncsi vagyok és tényleg érdekel miért első fék? Hat éve robogózok minden körülmény között, több tizezret mentem már, de szinte soha nem használom az első féket, mondjuk csak úgy 5%-ban. Olvastam már itt máskor is, hogy az első fék a fontos de nekem ez érthetetlen.
-
kcsa
veterán
válasz Silverr #57768 üzenetére
Neked elárulom ezt a hatalmas titkot (Simon most ne olvasson tovább, csak a könyvét olvashatja): a robogókon radikálisan eltér a súlyelosztás a motorokétól, itt a súly zöme hátsó keréken van, a normál motorokon lévő megközelítőleg fele-fele aránytól. Na ezért fékezünk másképp robogón mint motoron.
-
ludsimon
veterán
Persze, de a fizikát nem lehet megerőszakolni, ugye ezt valaki mondta már itt a topicban.... Ja Te voltál?
Mesélj még kérlek, hogyan hat másképp a fizika egy robogóra, mint egy 200 kilós motorra.
9kg-os országúti bringán is 90% első és 10% hátsó az aranyszabály, megsúgom, pedig ott a súlyok arányban 50:50 elől hátul egyforma.
undefined
-
szentkuti11
addikt
válasz ludsimon #57771 üzenetére
A fizikát nem lehet megerőszakolni, a robogón nagyjából minden súly hátul van (gondolj csak a motorblokk elhelyezésére), míg egy motoron szinte minden elöl. Ha ültél volna már mindkettőn, akkor nagyon éreznéd a különbséget. Robogón én kb 50-50%-ot szoktam húzni száraz úton, ideális körülmények között.
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz szentkuti11 #57773 üzenetére
De ez a lényeg, hogy a fizika hatására, vészfékezéskor a tömeg 80-90%-a áthelyeződik az első kerékre.
Miért van az, hogy egy hátsókerékhajtású, farmotoros autónál (maradjunk a 120-as Skoda példánál) ha játszottatok ilyennel az első blokkol előbb mint a hátsó?
Ha vezettetek már 40-60 km/h-s oldalszélben Skoda 105-120-ast tudjátok, hogy úgy viszi az elejét mintha valami felállított sátor lenne olyan mértékben nincs elől súly, (folyamatosan ellen kell kormányozni) de fékezés hatására mégis előre helyeződik a súly.Mindegy, úgy fékez mindenki ahogy megszokta/akar.
Én így tanulom meg, hogy később ne okozzon meglepetést egy esetleges szituáció.undefined
-
mumtaz
senior tag
válasz szentkuti11 #57773 üzenetére
Igen. Motoron előrébb, vagy legalábbis középen van a súly, viszont fékezésnél más a helyzet. Hiába van a robogón hátul a súly, ha fékezésnél ugyanúgy bebólint. Talán igen, van annyi előnye a hátul lévő súlynak, hogy a fékhatás megoszlása kicsit más, mint egy "orr nehéz" motoron, de akkor is az első kerék adja a fékhatás nagyobb részét. Ez így van farmotoros autónál is.
Robogón is könnyen blokkol a hátsó kerék az első kerekes fékezésnél meg meg van az az előnye, hogy nehezebb orra esni vele. Éppen ezért lehet bátrabban fékezni az elsővel.
Én mindkettővel fékezek egyszerre és pillanatok alatt megállok. Nagymotorral nem lennék ilyen bátor én sem.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
kcsa
veterán
válasz mumtaz #57777 üzenetére
Gondolj bele, ha eleve 50-50 a súlyelosztás, abból fékezésnél 90-10 lesz, kb. ahogy a nagykönyvben megvan írva. De ha mittomén 30-70 a kiindulás, abból sose lesz 90-10, hanem inkább 60-40, és így jön ki az, hogy mindkét fékre rárántva egész jól meg lehet állni robogóval.
Cserébe ha csak első fékkel lassítasz, hamarabb elcsúszik oldalra egy sóderfolton, pont a kisebb terhelés = kisebb tapadás miatt.
-
ludsimon
veterán
Na ma menjen mindenki (aki tud) kilőni!
Szép idő lesz!undefined
-
-Mosquito-
őstag
válasz ludsimon #57774 üzenetére
Na akkor olvass és tanulj! Mondhatnám nézz és láss.
Motorozz ésszel könyv , Motorozz ésszel 1 , Motorozz ésszel 2[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
mumtaz
senior tag
-
ludsimon
veterán
válasz -Mosquito- #57780 üzenetére
Most komolyan 70/30 és 90/10 közötti értékeken vitatkozunk?
Menjen inkább mindenki motorozni!Köszi ezt a könyvet is lementem és elolvasom este!
[ Szerkesztve ]
undefined
-
mumtaz
senior tag
Én a sajátomból indulok ki. Én arra reagáltam csak, hogy ugye azt nem lehet mondani, hogy robogónál a hátsó fék a hatásosabb. Hiába van hátul a súly, akkor is az első a hatásosabb, csak az arányok mások egy rendesen motorhoz képest.
Nálam pl. ha csak a hátsót húzom be a fékhatás nem túl nagy és blokkol a kerék, míg mindkettőt használva brutális a fékhatás. Inkább mondanám azt, hogy robogónál előbb csúszik meg az első kerék, minthogy orra bukna az ember, mint egy nagymotornál.
Én úgy szoktam fékezni, hogy a hátsót - csak tized másodpercnyivel - előbb húzom meg, így lebólint az eleje és akkor fékezek az elsővel.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
DigitXT
félisten
Nem azért a húsz fillérért, de a vészfékezés pont nem azt jelenti, hogy eszetlenül rámarkolunk az összes fékkarra, hogy instant borulás legyen belőle (akár esőben, akár nem), hanem azt, hogy a lehető legrövidebb úton próbáljuk a járművet megállítani: a lehető legnagyobb fékerőt próbáljuk átvinni az aszfaltra, tehát a gumik összes aktuálisan elérhető tapadását próbáljuk kihasználni. Helyesen csinálni baromi nehéz, főleg pánikhelyzetben: nem elég az elmélet, gyakorolni kell!
Kulcsszavak: progresszív, degresszív, stabilizál, ABS
Kifejthetném mire gondolok, de mivel én is csak egy köcsög nagyrobogós vagyok, aki a kisrobogósoknak (hint: valójában csak annak az egynek, aki saját bevallása szerint 90%-ban hülyeségeket beszél, ezzel irritálva a kisrobogósokat is) mondja meg a frankót, ezért nem teszem, bocs. Régen elfért itt egymás mellett több köbcenti, mert az alapvető vezetéstechnika elég hasonló: régen (többször) megtettem. Aztán volt egy (nagy)arc, aki pont leszarta az összes jótanácsot (vagy: "értelmetlen, önfényező HSZ-t"), majd az első alkalommal, amikor egy kicsit nagyobbat kellett volna fékezni, pofára is esett. Mindig tanul az ember.
[ Szerkesztve ]
-
Bambalazs
senior tag
Aki borult mar robogoval amikor behuzta az elsot (szemelyes tapasztalat), az megtanulta, hogy eloszor a hatsot huzod, majd fokozatosan az elsot, igy az elso kerek kicsuszasa a minimalizalodik, mikozben mindket feket hasznalva jelentosen csokken a fekut. Simon, felolem szorakozhatsz az elso fekkel, de ha nem akarsz zuzodasokat borulasbol adodoan, akkor hallgasd meg masok tanacsat okoskodas es vitatkozas helyett. Mi jot akarunk, nem szeretnenk hogy bajod essen.
-
ludsimon
veterán
válasz Bambalazs #57789 üzenetére
Én értem és meg is fogadom! Nem húzom annyira egyiket se amíg meg nem tanultam használni őket.
Éppen ezért fogom ma megtanulni a fékezést lassan milyen mikor blokkol az első kerék meg a hátsó. Soha nem csináltam még ilyet robogón úgyhogy kíváncsi leszek hol lesz ez a pont.
Ebéd után végre megyek!undefined
-
mumtaz
senior tag
válasz DigitXT #57787 üzenetére
Tudom, hogy van gyakorlatod és több, mint nekem, de ez tényleg ironikus.
Annyira nem kell ezt az egészet túl spilázni. Mindenki tudja - és bármilyen motorról, vagy járműről is van szó -, hogy az elmélet csak megad egy hátteret, de kitapasztalni az teljesen más kérdés. Ez elmélet legfeljebb arra tanít meg, mi az, ami biztosan bekövetkezik. Próbál felkészíteni elméletileg a bekövetkező helyzetekre. Viszont szerintem nem tudnál olyan embert mutatni, aki adott helyzetben valóban úgy cselekszik, ahogyan az elmélet mondja.
Mint pl. én sem. Hiába az elmélet. Az elmélet megmondja, ha blokkol a kerék, engedd vissza a féket. Aki leteszi a jogsit, azoknak a 90%-a tisztában van vele egészen addig, míg élesben oda nem kerül. Akkor aztán nyomja a féket veszettül, lepereg az élete és baromira nem érti, miért nem áll meg és csak akkor eszmél fel, amikor már csattant. De utána is tisztában lesz vele, mit kellett volna tennie, ahogyan előtte is, csak közben nem.Az ABS szerintem meg annyit ér, hogy semmit. Pont pl. csúszós úton nem ér semmit. Szárazon jobb, csúszós úton rosszabb, mint a lábam (autóban).
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
DigitXT
félisten
válasz mumtaz #57792 üzenetére
Semmi ironikusat nem látok itt. Csúsztam már meg első kerékkel,
amikor megmentett a perectől, hogy engedtem a(z első) féken.
Amikor meg estem, akkor 100-ról 30-ig elég faszán sikerült a féktáv:
nem itt beszélgetnénk, ha 100-nál rámarkolok az első fékre, és... Azt
meg, hogy mindenki tudja: csak azok, akik már motoroznak; és azok
sem mind, mert elég sok balfék tanács elhangzott már ezek tollából.Az ABS meg annyira semmit nem ér, hogy kötelezővé tették minden
Európában újonnan forgalomba helyezett motorra - pont azért, mert
ahogy írod, pánikhelyzetben életet menthet. Rossi biztos rövidebbet
fékez a pályán nélküle, de mindegy: kombifékes a motorom, ami tök
jó, hogy a hátsó fék mellé megy egy pici első: városban tökéletes.
Ha szerpentinezésnél hátsó fékkel korrigálnék, oda nem. Ez van, na!
A következő motorom, biztosan ABS-es lesz. Másnak nem kötelező.Szerk: autós vészfékezést motoroshoz hasonlítani szvsz tévedés.
[ Szerkesztve ]
-
Den
veterán
válasz ludsimon #57766 üzenetére
Azért ne szaladjon el veled a ló, nem kell ilyen stílusban válaszolgatni, pláne hogy akik korábban túltolták, azok visszavettek, és normális építő jellegű, kjonstruktív kommenteket kapsz. Úgyhogy most ne te kezdj el provokálni, meg beszólogatni,, legyen már végre normális diskurzus a topicban. És rád is érvényes, ha valamivel nagyon nem értesz egyet, nem kell csak a vita, meg saját igazad áterőltetéséért válszolni. Lépj tovább és kész, nincs szükség öncélú kakaskodásra.
Ami a fékezést illeti.. Ez a 90-10 százalék lehet hogy igaz egy sportmotorra, ahol a fékek mérete is tükrözi ezt, de az a sajátos súlyelosztás miatt van.
Egy robogón más a helyzet eleve a motor és egyéb nehéz elemek a hátsó tengely felé visiszik a súlypontot, plusz te is szinte a hátsó tengely felett ülsz, egyenes testtartásban ezért a hátsóó keréken komoly tapadás van fékezéskor is, úgyhogy sokkal több szerepe van a hátsó féknek.
Ha nem vagy biztos az út tapadásában, inkább a hátsó féket használd, ha az megcsúszik könnyebb megfogni, mint az első kerék blokkolását mikor megszűnik az oldalvezető erő, és a motor eleje egy pillanat alatt kimegy valamerre.
Száraz úton is csak óvatosan próbálgasd a csúszáshatárt, nagyon nagyot lehet taknyolni, én húsz éve egy túlfékezett első kerék miatt törtem össze magam, észnél kell lenni.www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz DigitXT #57787 üzenetére
Most is elfér több vélemény, nagyrobogósoké is. Ha neked (is) a köcsög nagyrobogós jött le a hozzászólásomból akkor nem sikerült megérteni a lényeget. Nem a nagyrobogós volt a fő atribútuma azoknak akikről írtam, az csak egy járulékos tulajdonság, hogy történetesen nagyrobogósok is.
www.simson4t.hu
-
ludsimon
veterán
Teljesen igazad van!
Mentem 80km-t most értem haza, nagyon élveztem, de érzem, hogy városon kívül nagyon kevés a motorom, városhatáron belül teljesen jól lehet vele közlekedni. Úgyhogy maradok városon belül vele legközelebb.
Lemértem pontosan mit megy a robogó.
10km/h-t csal az órafelfelé.
Mikor 70 kph-t mutat akkor valójában 60kph-t megy.[ Szerkesztve ]
undefined
-
mumtaz
senior tag
válasz DigitXT #57793 üzenetére
Nyugalom. A vészfékezés minden járműnél vészfékezés. Ugyanaz a reakció, tök mindegy, milyen jármű. Aki hajlamos rá - és a legtöbb átlagos vezető ilyen -, az pánikhelyzetben azonnal betapos/behúz mindent, ami csak van. Ez az átlag a hirtelen reakciónál.
A nagyon gyakorlott vezető fékez annyira, hogy ne blokkoljon
A kevésbé gyakorlott vezető azonnal satuzik, de pillanatok alatt kapcsol és visszavesz a fékerőből.
Az átlagos gépjármű használó padlóra tapossa a féket és imádkozik bízva benne, hogy megáll.Én nem azt mondtam, hogy az ABS semmit nem ér, inkább azt, hogy az ABS sem csodaszer, de a legutóbbi kategória - és ők vannak a legtöbben - miatt kétségtelenül életmentő. Viszont egy gyakorlottabb sofőrnek inkább hátrányt jelenthet. Nem biztos, de nem kizárható. Nekem csúszós úton mindenképp hátrány.
Kétféle ember töri össze magát: Az egyik, aki túlságosan bízik magában, a másik, aki túlságosan bízik a technikában.
21 éve van jogsim és ezalatt levezettem pár ezer kilométert autóval és busszal egyaránt. És mindezt balesetmentesen. De sohasem bízok túlzottan sem magamban, sem másban, sem a technológiában. Mindig próbálok felkészülni és úgy vezetni, hogy maradjon egy kiskapu, ha minden csődöt mond.
Motorral sem más a helyzet. Csúszás tekintetében pedig mondhatjuk, hogy pengeélen táncolunk. Míg autónál nem kell annyira tartani a borulástól, ha csúszunk, motornál valóban ezt is figyelembe kell venni.
Az ABS-re nem mondom, hogy rossz. Nem erről van szó. Motornál is sok előnyt jelenthet. Én nem is erről beszéltem az ABS hátrányánál. Pusztán arról, hogy túl óvatos. Az ABS csak a kerekek közti fordulatszám különbséggel számol. Meg mondjuk benne van egy programozott tartalék, ha minden kerék egyszerre blokkol, hogy az "algoritmus" kimondja, hogy "márpedig ez a jármű ennyi idő alatt nem állhatott meg" és visszavesz a fékerőből.
Voltaképpen az ABS fő feladata nem is csak az, hogy a jármű biztosan megálljon és a legnagyobb fékhatást érjük el, hanem, hogy irányítható maradjon.De mindegy. Ezzel már eléggé elmentünk a témától. Abból is ki kell indulni, ami ugye ludsimon gondja is. A legtöbb ma használt - főleg - robogó eléggé idős ahhoz, hogy semmiféle ABS ne legyen rajta. És a legtöbben semmiféle védőeszközt nem használnak a bukósisakon kívül. Talán egy pár kesztyűt. Ráadásul ugyebár rengetegen azért járnak robogóval, mert nem akarnak feleslegesen pénzt kidobni üzemanyagra és nem akarnak a dugóban rostokolni. És rengeteg ilyen van.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
horvathkrisz
addikt
válasz mumtaz #57797 üzenetére
Altalaban a robogosok (mint en is) csak a kotelezo bukosisakot hasznaljak. Amugy meg rovidujju, rovidgatya+strandpapucs kombo. Nagy hiba, de hova oltozzunk be pl. nyaron, ha csak elugrunk fagyizni?
Nem biztos hogy penzkerdes a robogosoknal a megfelelo vedofelszereles hianya, inkabb csak puszta kenyelmesseg... -
ludsimon
veterán
válasz horvathkrisz #57798 üzenetére
pont ezért nem érzem, hogy nagymotoros leszek valaha is. nekem a-ból b-be eljutni nagy macera lenne öltözgetni, én pont az miatt cseréltem le a bringát, hogy ne leizzadva érjek oda, mert nem tudok átöltözni.
Ugyan ez lenne nagymotornál is, nem tudnék átöltözni.undefined
Új hozzászólás Aktív témák
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen