-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DonThomasino
veterán
Dobféknél mikor fékbetétet cserélünk a bowdent is cserélni kell?
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
Tothgera30
Ármester
-
urbi73
senior tag
válasz Tothgera30 #34252 üzenetére
Most vettem 90 k ért.Egy fényezés nemárt neki ,motorikusan nagyon jó ,meglepően jól megy . Ilyet már akartam régen venni nagyon bejövős nekem.
-
-
urbi73
senior tag
Viszont a KM órája az nem működik ,a meghajtó csiga ment tönkre. Ez egyenlőre így is marad új ára 11000 ft ,. Szerintem ez elég drága ezért az alkatrészért .
-
-
AndrewTdi
addikt
válasz canniball #34255 üzenetére
bevonat, keménység, zárminőség.
szvsz mindegy.más:
nem voltam itthon 4 napig, visszaolvasva fb-t, látom, hogy Soma mennyit szopik az exrunneremmel. Hát én nem értem hogy csinálja. Nameg a fogyasztása... Komolyan mondom nem értem. nálam sosem ment 5 fölé, pedig én sem kíméltem, de nem is nyeleztem szét egy egész tankot. Bár lehet, hogy ő igen... Az is tény, hogy elmondása szerint nem bírja megállni, hogy ne nyelezze mert jól megy. Az indulási gondjaira meg már megmondtuk a megoldást, de magától nem fog "megcsinálódni".mégmás: tegnap hazaértünk Wörtherseeről, át is ültem a motorra, bele is tettem megint egy 100-ast. Most tartok 205km-nél és egy rublikával fél alatt van a tank (15L a tank) normál használatnál. Az első 50km 2 személy, sok autópálya, autóút (110-130 között), van benne városozás is. ha kell kilövök, ha kell előzök.
[ Szerkesztve ]
-
B-L-A-C-K
titán
Fogyasztásról jut eszembe, volt anno egy Aprillia SR50-em (még az első szériás) full malossi, csak 12 litert evett városba... A Runner 180-as is ha nem kímélted a 7-8-at bekajálta. Ezért is kellene egy 200-as 4T, azok állítólag ~3 literrel elvannak.
-
B-L-A-C-K
titán
-
-
B-L-A-C-K
titán
válasz DigitXT #34261 üzenetére
Olyan embert nem ismerek aki ráül és ne csutkázná le minden alkalommal legalább 1-2x, vagyis én nem bírom megállni. Aki arra vesz ilyen motort hogy finoman járkáljon vele akkor az bolond...
A 4T amúgy sokkal lomhább a 2T-nél? Az evidens hogy lomhább de mennyivel? 4T terén semmi tapasztalatom nincs...
-
barack1997
senior tag
válasz molnarpeter #34223 üzenetére
9KW, 12 LE
-
urbi73
senior tag
Hogyne már,néha ki is kel húzatni a motort.Ezzel a kis Benelli 491 el is kilehet lőni ha zöldre vált a lámpa. Városban tökéletes mászkálni.
-
-
huszi.gyb
senior tag
válasz B-L-A-C-K #34263 üzenetére
50-esből, és 125-ösből tudok összehasonlítási alapot mondani... Ég és föld
NSR125 2T vs CBR125 4T
Honda Tact 50 2T vs Agility 50 4TMindkettőnél ahol a 4T-nek vége volt, ott a 2T még megy (de legalábbis nem erőlködik). Emelkedőn is hajtottam ezeket, a 125-ösöket két személlyel is... NSR 2 fővel 120km/h max (ha megy is tovább, ott már sajnálom). CBR 100 körül volt a vége arra már nem emlékszem (ugyanilyen feltételekkel).
Tact 50-55ről gyorsul, Agility 55 egyenes úton hát/oldalszéllel.
Fogyasztásban közel 2-es szorzó
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #34262 üzenetére
Ez így van.
B-L-A-C-K: nem tudom, abszolút nem érzem lomhának...
(Nekem meg 2T tapasztalatom nincs - ebben a ccm-ben.)Eleve a Maja nem olyan sportos, mint a Runner - egész
más felépítésűek - de azért a varioval szedi a lábát.
Két Runnert lehetne összehasonlítani, de ott meg a ccm
nem stimmel, mert a VXR 200-as az FXR meg 180-as.huszi.gyb: jó, egy 50-es 4T tényleg csiga, de nem biztos,
hogy ez az arány nagyobb köbcentiknél is tartja magát.[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #34269 üzenetére
Mondtam, hogy nincs vele tapasztalatom, de attól függetlenül (általánosságban fogalmazva) a Maját sem érzem nagyon lomhának... Amire én használom, arra bőven jó: azért azt vágod, hogy nem egy 1000-es sportgép a 2T Runner se, ha érted, mire gondolok.
Más amúgy régebben azt írta, hogy nincs olyan nagy különbség: "A vxr az igen 4 ütemű és az 200 köbcentis bár volt belőle régebben 180 as is. Egyébként az is nagyon jól megy valamivel szerényebben mint a 180-as 2 ütemű de az is durva." Aztán ezt számszerűsítsd, ahogy gondolod.
140 körül volt a vége de 140-ig folyamatosan húzott
Esetleg bedobhatnál egy ilyesmi GPS alapú grafikont te is, akkor érthetőbb lenne számomra is a dolog. Persze ha most már nincs meg a gép, amire hivatkozol, akkor mindegy. Mindenesetre azt nehezen tudom elképzelni, hogy tök egyenletesen gyorsul, aztán hirtelen a végsebességén megáll, mint a szög. Már csak a légellenállás természete miatt sem tartom elképzelhetőnek az ilyen sebesség-idő karakterisztikát. Szerk: aminek amúgy a deriváltja a gyorsulás.AndrewTdi: ha jól értem, akkor 80-ig kb. egál volt.
[ Szerkesztve ]
-
killer1203
senior tag
Leonardonak (150 ccm) mennyire van kitekerve a levegő csavar gyárilag ? 1.5 fordulat elég ?
Xsara 1.6 16v | Motorola Defy
-
SzlobiG
félisten
válasz killer1203 #34274 üzenetére
1.5-2 között.
-
AndrewTdi
addikt
Szerintetek hogyan, mikor, és miként lehetne összeszervezni egy PH motoros talit?
-
Doki16
addikt
Mik a vélemények ezekről a robogókról?
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
-
-
Doki16
addikt
válasz Tothgera30 #34280 üzenetére
A piros jól néz ki. A másiknál gyanús nekem ez a teljes felújítás. Nem ragaszkodom kifejezetten ehhez a márkához. Még az Aprilia SR50-et a Yamaha Aerox-ot meg a Giler Runner-t néztem. Valami jó vétel kellene ezekből 200k körül 2006-os évjárattól.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz DigitXT #34271 üzenetére
Esetleg bedobhatnál egy ilyesmi GPS alapú grafikont te is, akkor érthetőbb lenne számomra is a dolog.
Jó lehet hülyén fogalmaztam, meg nem mértem le grafikonokkal anno, de volt vagy 7-8 robogóm már azaz van összehasonlítási alapom. 140-ig olyan lazán felment hogy észre se vettem. Szóval nem úgy volt hogy elérte a 100-at, és 140-ig kellett neki 20km út hogy elérje. A malossi variátor sokat dobott rajta. Ez az egy képem van róla, régi szép idők...
-
SzlobiG
félisten
válasz killer1203 #34285 üzenetére
Annyi 120-tól jobban nem igen fognak menni max 130, de ahhoz nem árt egy kis hátszél se. Az óra meg jó 10-et csal, szal annyit levehetsz.
-
runner 125
nagyúr
válasz B-L-A-C-K #34284 üzenetére
Az SP-k órája sajnos csalt vagy 20km/h-t is, nekem is volt ilyen. A mostani FXR már pontosabb, kb 4-et csal fent, így a valós végük ezeknek kb 120-125.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
SzlobiG
félisten
Írtak a scooteresek azt mondták, hogy ők ki se bontják a cuccokat szal már hozzájuk is így érkezhetett, hogy hiányos volt a szett a szíjat viszont tényleg benézték. Csütörtökre lesz itt elvileg az új szett.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz runner 125 #34290 üzenetére
Az lehet, sose mértük mennyire pontatlan...
-
DonThomasino
veterán
Robogó felnibe lehet 8 as?
AZ ugyanúgy centírozzák mint az autó kereket?" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
B-L-A-C-K
titán
válasz DigitXT #34294 üzenetére
Te most direkt kötekedsz Mondtam sose néztem hogy pontos e az órája, Runner125 kolléga mondta ő nézte, így én hiszek is neki. De ettől függetlenül nekem 140-145öt mutatott, és mivel előtte írtam ezt ezért is mondtam ennyit, vagy szerinted azért írtam hogy ezzel felvágjak most?
-
golyani
addikt
válasz Kolondrum #34289 üzenetére
hát új kora óta nálam van, szülői nyomás/féltés végett a vario fojtás elég későn(4k km körül ) ugrott ki belőle. a többi az időben 1000-es szervizkor. eleinte főként az élmény motorozás volt a főfeladata aztán később elkezdtem vele járni suliba is. egy reggelen sikerült megtörni az elejét, de műanyagmunkával illetve fényezéssel megúsztam a dolgot, így az elejéről hiányoznak matricák. az éves futása egy olyan 3-4 ezer km körül mozog az utóbbi években. de mivel suli cirka 20km-re vezet és főúton is kell haladnom így hajtom is azért csutka gázon ahol kell, ahol nem ott óra szerinti 60-70-kével elporoszkálok. órám az mondjuk sokat csal, mert amikor már 80-on túl van a mutató (~82-83 környéke) GPS szerint az olyan 70-72 és ennyi is a vége. a fogyasztása az viszont marha jó 2,7-2,8 körül alakul akkor is ha sokat csutkázom vagy esetleg barátnőmmel ketten nyergeljük meg. most már az első varió tárcsák is kezdenek bordásodni/kopni úgyhogy erősen fontolgatok egy polini vagy malossi variot a nagyobb végsebesség érdekében.
a cserélni valók nálam valahogy így alakultak az évek során:
- légszűrő tisztítás vagy csere évente állapotfüggően
- hajtómű olaj csere évente (eleinte 5w-30-as motorolajat kapott, aztán egyszer szervízben hajtómű olajat, aztán castrol 80w-90) (a könyvi előírás 10w-30-as olaj lenne)
- gyertya 6-8k km-ként
- fékbetétek cserélve 9k km-nél
- görgők és szíj csere 12k km-nél
- hátsó gumi 14k km körül (pirelli evo 22)
- első gumi 16k km környékén (pirelli evo 21)
- vízpumpa felújítószett 18k km-nél
- tárcsák 19k km körül (lényegében a gyári Brembo és egy szett Goldfren S3-at bírtak. ez utóbbi ette meg jobban a tárcsákat)olajból eleinte Shell Advance VSX 2T-t, majd Valvoline Durablend Scooter 2T és mostanában Repsol Moto Scooter 2T-t használok/tam.
görgő, szíj és gumi cserén kívül mindent magamnak csináltam, most már a variot is tudom saját kezűleg bolygatni .
igazándiból használatban annyira nem kímélem, de a szükséges karbantartásokat elvégzem időben, így kvázi problémamentes hálás kis gép. elmúlt napokban bekerült egy halogén izzó is a simához képest megéri azt a +200 Ft-ot.
-
golyani
addikt
-