-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
válasz B-L-A-C-K #15984 üzenetére
Rémlik.
..nézd, a teljes képhez az hozzátartozik, h a 2t motornál a fogyasztás nagyban függ a használattól és a motor kopottságától.
Régebben már írtam, a 180-as Runner olyan szinten fojtott gyárilag (még ilyen teljesítmény mellett is), h az valami borzasztó. Az elsődleges fojtás, h az 50ccm-essel megegyező méretű membránja. (!) Illetve a hengerfejen is elkövettek mindent a teljesítmény visszafogása érdekében. - Eltolt gyertyakép, alacsony sűrítés.
Az-az, a gyár mindenképpen a tartósságot és az alacsony fogyasztást helyezte előtérbe, de természetesen a gázt kapcsolóként használva ezt is ki lehet nyírni - ,s a piacion lévők 90%-a ki is van. Ezért van az h 7 litert eszik nulla kompresszióval, kotyogós főtengellyel.Pl. Egü fórumon egy srác 180-asa eddig 5,5 körül evett, dugattyút cserélt és 4,2 jött ki neki is.
..illetve itt az én példám is, miért hazudtolnám meg saját magam?!
Remélem az enyém lesz az első megbízható példa, h bizony, ha megkímélve használják a 2t-t akkor kiviszi az embert a világból.A fordulat viszont tévhit, ugyanis kb 500 rpm-mel a 200-as 4t többet forog, mint a 180 2t.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
mokus1
addikt
válasz B-L-A-C-K #15987 üzenetére
Engem jó párszor állítottak már meg 200asal. Persze akkor nem nyeleztem és nem 100al mentem amikor mögöttem villogott az autó... és hamar leállítom mert a hangja túl szép egy 50eshez. De amúgy korrektek megnézik a papírokat és elengednek sosem volt belőle bajom.
Gondolom ha 120al villog mögötted az autó az elég para azért.
Egyszer megmondom őszíntén elmenekültem mert a vácin hajnalba nem akartam kis utcába körbe menni hanem át a vácin a másik irányba mert üres volt az út pecchemre a sarkon ott volt a sün. Felcsapta a villogót én meg nyeleztem és angyalföldi lakótelepen szépen eltüntem...
Mindent összevetve szerintem ha ésszel közlekedsz el tudsz járni vele 100 fölött nem igen húzom városba... Bár az ésszerűség és a 100 nem fér össze de nem tudok vele lassabban menni[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz B-L-A-C-K #16016 üzenetére
Ennyi pénzért az összesben annyi van.
Gondoljuk végig, 97 óta van maxi 2t, 2001 óta 4t is. Ha átlagban csak 3-4k / évi km-rel számolunk az bizony annyi - vagy több.
Attól, h az órák 13.000-et mutatnak, mert úgy eladható, még a 90%-ában minimum 2x annyi van.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz B-L-A-C-K #16020 üzenetére
Az nincs is akkor használva, ez a másik véglet amit nem értek. Valaki megvesz egy akkora robogót amivel Európát át lehet szelni, és majd 10 év alatt belekerül 15k km.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz B-L-A-C-K #16066 üzenetére
Körülbelül az is a vége.
Annó a Nexus-ommal megegyező tempót tudtak a 650-es Burgmanok, bár a Nexuson volt varió, légszűrő meg dob is.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz B-L-A-C-K #16077 üzenetére
Ez gyors volt akkor.
...ha valakinek a minimálisnál is kicsit több műszaki érzéke van, tisztában van vele, h első sorban nem a kor mérvadó. Úgyhogy bátran lehet hirdetni az akár 5-6 évvel fiatalabb gépek árkategóriájában, mivel keveset futott.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Tothgera30
Ármester
válasz B-L-A-C-K #34227 üzenetére
B-s kategóriás jogsival már akkor lehet vezetni 125cc-ig? B125-el.
2 személlyel is lehet? Igen.
Illetve láttam olyan 200-as runner hirdetéseket hogy 125-ösnek van vizsgáztatva, ezt hogy tudják levizsgáztatni úgy? 125ccm-es motor 200ccm-es hengerrel, de gyakori még a 172-es Malossi kit is.
Illetve mennyi a lebukás esélye hogy észreveszik? Alvázszám/motorszám megegyezik, ha a hengerbe nincs beleütve vagy eltüntetik akkor egyenlő a nullával.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
-
-
huszi.gyb
senior tag
válasz B-L-A-C-K #34263 üzenetére
50-esből, és 125-ösből tudok összehasonlítási alapot mondani... Ég és föld
NSR125 2T vs CBR125 4T
Honda Tact 50 2T vs Agility 50 4TMindkettőnél ahol a 4T-nek vége volt, ott a 2T még megy (de legalábbis nem erőlködik). Emelkedőn is hajtottam ezeket, a 125-ösöket két személlyel is... NSR 2 fővel 120km/h max (ha megy is tovább, ott már sajnálom). CBR 100 körül volt a vége arra már nem emlékszem (ugyanilyen feltételekkel).
Tact 50-55ről gyorsul, Agility 55 egyenes úton hát/oldalszéllel.
Fogyasztásban közel 2-es szorzó
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #34269 üzenetére
Mondtam, hogy nincs vele tapasztalatom, de attól függetlenül (általánosságban fogalmazva) a Maját sem érzem nagyon lomhának... Amire én használom, arra bőven jó: azért azt vágod, hogy nem egy 1000-es sportgép a 2T Runner se, ha érted, mire gondolok.
Más amúgy régebben azt írta, hogy nincs olyan nagy különbség: "A vxr az igen 4 ütemű és az 200 köbcentis bár volt belőle régebben 180 as is. Egyébként az is nagyon jól megy valamivel szerényebben mint a 180-as 2 ütemű de az is durva." Aztán ezt számszerűsítsd, ahogy gondolod.
140 körül volt a vége de 140-ig folyamatosan húzott
Esetleg bedobhatnál egy ilyesmi GPS alapú grafikont te is, akkor érthetőbb lenne számomra is a dolog. Persze ha most már nincs meg a gép, amire hivatkozol, akkor mindegy. Mindenesetre azt nehezen tudom elképzelni, hogy tök egyenletesen gyorsul, aztán hirtelen a végsebességén megáll, mint a szög. Már csak a légellenállás természete miatt sem tartom elképzelhetőnek az ilyen sebesség-idő karakterisztikát. Szerk: aminek amúgy a deriváltja a gyorsulás.AndrewTdi: ha jól értem, akkor 80-ig kb. egál volt.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz B-L-A-C-K #34284 üzenetére
Az SP-k órája sajnos csalt vagy 20km/h-t is, nekem is volt ilyen. A mostani FXR már pontosabb, kb 4-et csal fent, így a valós végük ezeknek kb 120-125.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #34296 üzenetére
Én is hiszek neki, sőt! Magam is el tudom mondani, hogy a kis 180-as 4T
Majesty is viszi a 140-et: óra szerint, gyári állapotban. De engem inkább
zavart anno, hogy ennyit csal, a valós infó érdekelt inkább, ezért építettem
be egy SpeedoHealert, ami helyreteszi az órát, azóta halál pontos.
(Nem mellékesen én is azt tapasztalom, hogy valós 120 körül van a vége.)Nem hiszem, hogy fel akartál volna vágni, csak a fogalmazásbeli hibák és
a nem mért óra csalás miatt mesésen adtad elő az FXR teljesítményét.De tudod mit, ha úgy tetszik, kötekedtem: ha nem "köt bele" senki, akkor
az marad meg, hogy az FXR 140-ig tol, mint a gőzmozdony, és ott a vége.
Ez az állítás ebben a formában azért picit árnyalásra szorult. (Mondjuk az
is igaz, hogy az idő megszépít minden emléket, szóval biztos jó volt anno
látni az óra 145-öt: nekem egy 125 4T is brutál emlék utasként, 100 körül,
sisak nélkül... Persze lejtő kellett hozzá, meg a hülye vezető. Túléltük.) -
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #34303 üzenetére
Nem valótlan dolgokat állítasz, hanem csak téveseket.
Nem új történeteket hoz az idő, hanem szebb emlékeket.De hagyjuk a francba, mert csak felidegesitesz...
Megkérdezed, hogy "sokkal lomhább" a 4T? Mire én: nem
érzem nagyon lomhának. Erre te leoltasz, hogy irreleváns
a válaszom, mert nem próbáltam a 180 2T-t, ami húdehú!
Aztán kiderül, hogy azért nem egészen úgy van minden...A miheztartás végett, ha egy jármű (nem légüres térben)
képes a végsebességéig egyenletesen gyorsítani, akkor
vagy nagyon szarul van beállítva (mert amikor még alig
volt légellenállás, miért nem húzott jobban?), vagy olyan
qrva erős, hogy végig csúszáshatáron van(nak) a hajtott
kerek(ek): több erőt egyszerűen nem tud átvinni az útra.Szerintem az SP, vagy FXR (mindegy: 2T 180-as blokk)
nem rendelkezik ekkora erővel. Ergo az állítás téves.
Innentől kezdve pedig irreleváns, hogy mire emlékszel.Világosan leírták, hogy 80-ig még előnyben is volt a 4T,
szóval már csak ezért sem lehet sokkal lomhább. De ha
ezek ellenére továbbra is ezt hiszed, lelked rajta...Szerk: az egyenletes húzással semmi hiba... Csak attól
nem fog egyenletesen gyorsulni is a gép... De mindegy.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #34309 üzenetére
Személyeskedésből visszavehetnél két Kamaznyit.
Ha annyira tudod, hogy a 180 2T oda vissza alázza a
180 4T-t (bár állításod szerint soha nem próbáltad* a
4T-t), akkor miért tetted fel a kérdésed? Bátorkodtam
megválaszolni saját+másoktól olvasott tapasztalatok
alapján, hogy azért olyan "eszement különbség" nem
igen lehet, mert ahogy megyünk feljebb köbcentiben
határozottan erősödik a 4T. Ha figyelmesen olvastál
volna, feltűnik, hogy a 180-as 2T-t nem próbáltam ki.
50, 80 és 250 krossz megvolt. 4T-ből meg 50, 125,
150, 180, 500. Az 50-es fos (de alig eszik), a 125 már
alakul (de itt még sokan a 2T-re esküsznek!), fölötte
meg már teljesen rendben vannak (erőben is) a 4T-k.Más is írta: 50 ccm-ben ég és föld, 125-ben kisebb...
Próbáld meg extrapolálni. (Vagy olvass vissza picit.)*: látnok-e vagy?
AndrewTdi HSZ-ét meg ne nekem idézgesd, amikor
Te nem tudtad értelmezni... Még azt is írták, hogy a
4T előnye (!) az lehetett, hogy alul nyomatékosabb.De mondtam, hogy hagyjuk, nem ér annyit az egész.
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #34313 üzenetére
Bicskanyitogató stílusban magyarázkodsz, ugye tudod?
Ne haragudj, hogy mobilról nem kezdem el mondatonként
idézni, hogy miket hol írtál és ezekből mi személyeskedés.Tudod mit? Legyen gyereknap: az SP180 140-ig megy, de
úgy, hogy csak úgy pörög a km óra mutatója... Sajnos, ott
vége van, mint a botnak, de csak az áttételezés miatt, hisz'
kis tuning, és 200 km/h-ig elmegy. (Mit neki légellenállás!)Ilyen motor nincs még egy a Földön! A VXR felejtős, mert
az köztudott, hogy a 4T (ccm-függetlenül) nagyon lomha.Az "okoskodást" a görgőkről köszönöm, nagyon hasznos
volt! Hiszen én úgy használom a motoromat, ahogy kijött
a gyárból. (Ha egyszer kérdezik, hogy a Yamaha mióta
szereli Malossi Multivar 2000-zel a Majesty-t, tudom, kit
kérdezzek.) Legalább olvasnál vissza, ha nem emlékszel
miről beszélgettünk. Ne rugdalj már ennyire öngólokat.Befejezni meg úgy kell, hogy nem írsz. Uff, én befejeztem.
---
Ha a fenti mondatokban túlzásokat találsz: szándékos! -
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #34316 üzenetére
Röviden és tömören HSZ-ek óta azt feszegeted, hogy az
én motorom így meg úgy (faszányos tévedésekkel, LOL),
meg hogy én mennyire nem értek hozzá, hiszen blabla...
(Ha ezt sem fogod fel, egyszerűbb, ha tényleg NEM írsz.)Azt amúgy vágod, hogy a km óra százalékos(!) tévedése
hogy kelti az egyenletes(ebb) gyorsulás illúzióját?Majd ha kalibráltad az órádat + GPS-szel is ellenőrizted,
térjünk vissza erre. Addig további jó homálykodást.Ui: ne vegyél VXR-t mert csalódás lesz, olyan lomha fos.
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #34318 üzenetére
Az a baj, hogy nem tudod, mit jelent az egyenletes.
Linkelsz egy videót, ami szerintem totál öngól...
Szépen gyorsul! De nem egyenletes a gyorsulás:
Felhívom a figyelmet, hogy 15% óra kompenzációval
számoltam s az "ellenfél" nem VXR, csak a Maja.beviszem még valami laboratóriumba is majd
DynoPadnak hívják, csak picit drága mulatság...annyit kérdeztem hogy mennyivel lomhább a 2T-hez képest
Amire többen válaszoltak, hogy nem sokkal! De te
kötöd az ebet a karóhoz, hogy márpedig az SP180
az aztán úgy ment, hogy ahhoz más fel nem érhet.
(Még egy VXR200 sem, ami mellesleg +20 ccm...)nem ültél soha 2T-n
Azóta sem fogtad fel, hogy konkrétan 180-as 2T-n
nem ültem? Ettől függetlenül: többek tapasztalata
szerint egyre nagyobb köbcentiknél, egyre kisebb
különbség a 2T javára + vannak más szempontok,
pl. te sem kerekezni keresel 4T-t, hanem spórolni.Viszont röhej, hogy ezzel "érvelsz" az ellen, hogy
véleményem legyen (és azt leírjam!), miközben te
azzal indítasz, hogy nem ültél 4T-n, DE lomha.
Köztudott. Ilyen érvvel tényleg f*sznak vitatkozok.Egyébként - bármiféle - mérés nélkül mégis hogy
akarod összehasonlítani? (Milyen választ vártál?)Már ha az nem volt megfelelő, hogy 80-ig a VXR
simán tarthatja a lépést egy FXR-rel - és viszont.Nem volt megfelelő, mert megmagyarázod, hogy.
Mindegy, nem érdekel már. Szóljál vissza valami
velőset reggelre - azt remélem sikerül lesz*rnom. -
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #34320 üzenetére
És még van pofád kérdezni, hogy hol személyeskedsz?
Na, akkor olyan vicc vagyok, hogy akkor ma este utoljára:2T-t ha nem próbáltad még akkor így nehéz lesz válaszolni a kérdésemre... Enyémnek 140 körül volt a vége de 140-ig folyamatosan húzott, eszméletlenül ment, pedig csak egy variátor volt benne...
Ebben mint kiderült, csak a 140 nem volt igaz (mert csalt az óra durván), meg azért ez a folyamatosan és eszméletlenül állítás (mert az meg szimplán fizikai képtelenség egy ilyen kis motornál, lásd légellenállás). Ugye véletlenül sem azt akarod ezek után mondani, hogy 120-ról "140-re" ugyanannyi idő alatt gyorsult, mint 40-ről 60-ra? Linkeltél egy videót is, ami feketén fehéren mutatja, hogy NEM. Ennyi. És én vetítek? Meg "látnok" vagyok? És nem személyeskedünk?Aztán jött még az a rész, hogy én "soha a büdös életben", meg az okoskodásod a tuning alkatrészekről, de kérdem én: hogy jön ez ide? Megváltozik tőlük a fizika, vagy mi? Meg, hogy nálam (!) biztos nem megy úgy, de emiatt ne nálad keressem a hibát? Miafax?
Komolyan mondom, olyan lett ez az egész, mint valami tragikomédia... Meg az a szöveg, hogy "néha-néha megtalálom az ilyen (sic!) embereket", de minő szerencse ráérsz, hogy leszólj a pórnéphez... És ezt az egészet amiatt kapom, mert elsütöttem egy viszonylag ártatlan poént, hogy mégis csak jobban hangzott, hogy vitte a 140-et, nem? Úgy felkaptad rá a vizet, mintha elvettem volna a játékodat: hihetetlen!
senki se írt hogy 80-ig előnyben volt, ezt már csak te adtad hozzá
Ha addig nem tudott elmenni mellette, akkor vagy előnyben volt, vagy head-to-head. Ezt lehet úgy is értelmezni, hogy tartja a lépést. De meghazudtolom magam, hát persze...
"ha jól értem, akkor 80-ig kb. egál volt."De amúgy én pont leszarom, hogy melyik "jobb", mert 2T motort elvből sem veszek (nemigen bírom a jellegzetes illatát sajnos), a Runner meg amúgy sem begyere nekem, tehát kilőve. Éppcsak a fizikailag megkérdőjelezhető állításokra húztam fel a szemöldököm, de (nem most, már rég) beláttam, hogy nem kellett volna (megnyekkenni sem), mert tényleg sokkal jobban hangzik, hogy 140, meg a kutyafasza. Kár volt felvilágosítanunk arról, hogy valószínűleg nem volt annyi az annyi, hiába hitted évekkel ezelőtt annyinak, nem tudván az óra csalásáról, stb. Kíváncsi voltam, mi lesz a vége: hát, hosszúra nyúlt. LOL.
[ Szerkesztve ]
-
rakétarunner
csendes tag
válasz B-L-A-C-K #34362 üzenetére
Igen-Igen.
AndrewTdi exgépe. Van benne egy multivar kevlár szíjjal ha minden igaz. Ja meg egy top racing főtengely került bele 1 hónapja mert a gyári kotyogósat játszott.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz B-L-A-C-K #34399 üzenetére
..mondjuk én már a korábbi kitiltásain is fakadtam. Bírom az ilyeneket.. akik ennyi kirakás után, folyton visszaregelnek.
mod.
Persze, h a GPS-é a pontos. Az autó órák is ugyanúgy csalnak felfelé, általában ott ez az 5-6km/h a jellemző.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #34399 üzenetére
Viszonylag jó... Vannak pontosságbeli korlátai azért. Az óra 5 km-es csalása
teljesen rendben van ekkora tempónál (<5%) szándékos: a gyártók nem akarják
vállalni a felelősséget, ha pl. egy 70-es táblánál "óra 70-nel" hajtva a valóságban
többel mennél és mondjuk pont bemérnek + büntetnek. Mindig, minden autóban
és motorban kicsit* többet mutat a valóságnál az óra... Van aki kalkulál is ezzel,
és annyival többel megy, mert az még úgy belefér. Persze a rendőrök sem pont
70-re állítják a mérőt, hanem mondjuk 77-re (+10%), mert aki azt túllépi, az már
legalább óra 80-nal ment, ami szimpla figyelmetlenségből nehezen jön össze.Igazából ha "abszolút pontos" akarsz lenni, akkor csak úgy mérheted le a gépet
"házilag", ha egyenletes tempót tartasz egy hosszabb, pontosan ismert hosszú
szakaszon, s annak az idejéből nézed az átlagsebességet. Vagy marad a dyno.*: akkor van csak gond, ha valami nagy változás volt a motorban, amiről az órád
nem tud (áttétel módosítás, vagy más méretű kerekek használata, stb.), és már
köze nincs a valósághoz a mutatott értéknek - ilyenkor javasolt a SpeedoHealer,
ami egy rém egyszerű szerkezet, az órát meghajtó impulzusokat manipulálja.Ui: azt hiszem a gyártókat törvény kötelezi arra is, hogy kevesebbet semmilyen
esetben sem mutathat az óra a valóságosnál. Így az esetleges szórást tekintve,
már csak ezért is inkább ráhagynak: mutasson picit többet, abból baj nem lehet. -
Grillo
senior tag
válasz B-L-A-C-K #34431 üzenetére
Alapvetően ha nem lenne az a halott rész 30-50 között, teljesen elégedett lennék. De ez pont arra jó, hogy zöldnél elinduljak, majd 10 sec múlva már le akarnak tolni, mert kell vagy 20 sec, mire átlépem ezt a sávot.
A végsebességem közel 70 km/h, azzal nincs baj.Különbség egyébként mi a 2 és 3 pofás kuplungok között?
[ Szerkesztve ]
-
SzlobiG
félisten
válasz B-L-A-C-K #34631 üzenetére
Meg kell kérdezni, sok barom azért veszi le, mert így sportosabb kinézete van...de ha megy esőbe akkor meg csodálkozik, hogy még a nyakában is sár van amit felver a kerék.
Amúgy nem mondom, hogy szar tényleg szép.
Ez tudod hogy mehet? Szerintem még egy FXR 180-at is odaver mint a sz@rt multivarostól együtt.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz B-L-A-C-K #34645 üzenetére
..áh, figy, 2,6m-ért ez már régen nem ezekről szól. Itt már nincsenek alap elvárások.
Úgy, ahogy a Nexus-nál sem azt néztem annó, h férjen bele a bukóm.
Itt más értékek számítanak."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Rico45
őstag
válasz B-L-A-C-K #34696 üzenetére
Na azt már nem :-) Az óra marad
Itt vannak képek!
Runner 1
Runner 2
De most még változik ez-az mert pl. a kiput lefestettem ma fekete hőállóval + a felniket majd matt feketére szeretném.Aztán majd felnicsík meg ilyenek Szóval szépítgetem .
Régen volt már ilyenem,csak el kellett adnom mert autót vásároltam, kellett az ára Akkor megfogadtam, az életben még akarok egy ilyen vasat :-)[ Szerkesztve ]
"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest