Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
blu79
addikt
Sziasztok , autó vásárlás előtt állunk és szeretném kérdezni hogy mi a véleményetek az 1.4 TSI ACT (150Le) motorokról? Van valami ismertebb típushiba amiért esetleg kerülni kell ? Vagy vásárlásnál amire érdemesebb jobban odafigyelni/megnézni? Megbízható motorok ezek?
¯\_(ツ)_/¯ = G-sync 165Hz ips 1440p « Ahogy a programozók készítik programjaikat, az első jöttment harkály lerombolhatná az egész emberi civilizációt »
-
Tin
veterán
válasz tboy93 #182493 üzenetére
Ha 93-as születésű vagy, akkor megértem, hogy mosolyt csal az arcodra, ha beüt a VTEC, és hogy még a piros lámpához közeledve is visszaváltogatsz, hogy forogjon az a motor, de később majd észreveszed a "na itt jön az a hülyegyerek" pillantásokat...
Azok a japán 150Le-ig hegyezett "kommersz", megbízható 1.8-2 literes szívó benzinek jók voltak a maguk idejében, de eljárt felettük az idő. Városban zabálnak, 5000 alatt pont elegek, 30 felett pedig már nem a piros sáv jelöli a felváltási pontot a legtöbb embernek. -
Qru
MODERÁTOR
válasz simii16 #182500 üzenetére
Igen, nehéz emiatt nem megy olyan jól. Ami potens azaz IS-F a 5.0i V8-al, de az meg már nem fér bele a keretedbe, meg az már amúgyis Audi S6 szint.
Mazda 6 MPS jó csak ott a rozsdára kell nagyon figyelni. Ugyanaz a 2.3-as turbó mint amit a Mazda 3 MPS-ben is van, csak itt mind a négy kereket hajtja.
mod:
Esteleg még a Subaru Legacy 3.0 jutott eszembe, mint lehetőség.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Ha ismerned a motort, tudnad hogy ebbol kb semmi nem igaz a K20Z2-re (azon kivul, hogy varosban tenyleg sokat eszik). Egyreszt I-VTEC, a valtas eszrevehetetlen, masreszt 3000-tol mar dinamikusnak mondhato, harmadreszt leforgatva sem uvolt. Az Accord szerintem kifejezetten kulturalt, elegans autó, boyracerek nem ezt keresik
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz tboy93 #182509 üzenetére
Volt Civicem és Accordom is, korábbiak. Akartam venni 8gen Accordot, de máshogy alakult. Nem volt erős, akármit mondasz. Finom kis motor, alul is volt valamekkora nyomatéka, de élmény szempontból semmi extra. Úgy ment, mint egy akkori Toyota. És ennyi.
Sehol nem volt már az az élmény, ami még a D16 vagy a B16 motorokkal 10-15 évvel korábban.
Te meg most elmeséled, mekkora király verda meg motor. Nem az. Az volt a Honda vége. Egy sima átlagos kétezres megbízható, frankón megcsinált motor, ami már kiment a divatból. -
Qru
MODERÁTOR
Nem rossz az, kollégámnak az volt mentünk együtt én az 1.8 TSI Superb-el, ő a 2.0 Accorddal. Picit el tudtam lépni tőle lámpától indulva de ennyi, abszolút pariban volt velem igazából. És az sem mellékes, hogy az 1.8 TSi 50k km-nél már ette a vizet... Végül gariban megcsinálták de basszus akkor is... Akkor ábrándultam ki végleg a német autókból.
#nincsbennetarcsi
-
simii16
aktív tag
Hat igen, a Mazdak es a rozsda kapcsolatát azt hiszem nem kell bemutatni, sajnos.
A Legacy egészen szimpatikus, köszi.
rbalint88:
A 159 a kedvenc formam Alfatol (Gulia utan, de az most nem jatszik). Tudomasom szerint a dizelei is jok aprobb hibatol eltekintve. Esetleg van szemelyes tapasztalatod is veluk? Futomu es kormanyzas mennyire kozvetlen? -
nagyúr
válasz simii16 #182515 üzenetére
A Legacy szuper auto, nagyon patent beltere van, a keret nelkuli uveg is meno, a boxer motor nagyon finom, a futomu zsirkiraly. A vezerles csere ami eleg koltseges, vagy 3-400e Ft 60.000km-enkent, illetve a benzinesekben is van kettostomegu lendkerek.
Alkatrész elerhetoseg ugyileg nem mindig egyszerű auto.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz simii16 #182515 üzenetére
Van fent Hahu-n egy 2.5 turbo azt ne vedd meg mert kicsit betegágy, 100 éve hirdetik. Amúgy itt leírják amit a típusról tudni érdemes: [link]
A 3.0R nem betegágy, vezélése láncos cserélni nem szükséges amíg nem csörög a lánc de 200k km környékén érdemes ránézni. 6 hengeres boxer széphangú és ugyan gyárilag csak 245 ló, könnyen 260-270 lóra felhúzható.
#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
válasz tboy93 #182516 üzenetére
Nagyon patent beltere van??? Tudok jo szemeszt! Anno 2012 nagyon gondolkodtam egy 2.5 outbacken, ket dolog miatt nem vettem meg, a puruttya belter es a csak negy gangos automata miatt. Egyebkent tenyleg egy nagyon jo auto, latszik, hogy mernokok terveztek es nem marketingesek.
simii16: az atlaghoz kepest nagyon kozvetlen. El kell menni, ki kell probalni. Dizelbol csak a 2.0jtdm 170 lovasat vedd, de a varosozast az se dijazza hosszu tavon, foleg az egr nem.
Nekem 156-om volt koni gatloval, ahhoz kepest nehezkesebb, kevesbe jatekos, de ez nem fair osszehasonlitas. Csak facelift utanit nezz belole, 2009-ben volt asszem.
Ami az alfak ellen szol, hogy viszonylag kevesen ertenek hozzajuk, ezert a jo szereloknel hosszu a sor... -
Tin
veterán
Hondák királyok.... voltak. A mai napig megbízhatóak, de míg a Toyota felmutatta a hibrid hajtást, a Honda addig tolta a szívót, amíg lehetett. És ennyi. Haragszom rájuk mert amennyire jók voltak régen, mára a középszerűség maradt. A hibridjeik is viccek.
A kocsival meg nem gyorsulsz, hanem mész. Ha hosszú időre keresel megbízható kocsit, ott a Toyota. De régen ha feeling kellett, ott volt a Honda. Ma miben feelinges? Ráadásul mindkét gyártó pofánköpött egy réteget, akinek középkategóriás autó kellett, mert ugye az eladások meg a profit...
Nincs már se Accord, se Avensis. Letűnt kor autói. -
félisten
Európában nincs Accord, a világ más tájain megkapják ezt:
Az Accord európai, és az Avensis világszintű kivezetése pedig többé-kevésbé azonos dologra vezethető vissza: európában éles a harc, és az európaiak inkább vesznek Passatot vagy Superb-et, illetve a vásárlók egy rétege pedig inkább átül egy SUV-ba, mint egy középméretű autóba. A VW is kihozott az elmúlt években kismillió féle SUV-ot, hogy ezt kihasználja, a Toyota meg a CH-R-el és az új RAV4-el robbantotta magára a bankot (a Toyota Mayer-nél kb. minden eladott Corollára két CH-R jut, a Camry pedig fehér holló).
Én ezt nem szembeköpésnek hívnám, hanem racionális döntésnek, az eladás meg a profit határozza meg, hogy az autógyártó életben marad, vagy vegetációs korszakba kerül, ahogy történt például a Saab-al, a Chryslerrel és most a FiatChryslerrel. A Toyota legalább nem vonult ki teljesen a felső-közép szegmensből, hanem áthozta ide az amerikai piacra kitalált Camry-t. Hozzáteszem egy vásárlói réteg korábban azért anyázta a Toyotát, mert Európába nem hozta a Camry-t, csak a kisebb Avensis-t árulta. Nem lehet mindenkinek megfelelni. Lehet szembemenni a trendekkel, és azt mondani, hogy mindenhol jelen akarunk lenni, de annak általában csak akkor van értelme, ha gazdaságilag is megéri. A Mazda 6 például hiába alternatíva, a japán gyártás miatt rohadt drága, így egyszerűen ha csak árat nézünk, elvérzik.
Érdemes megnézni, hogy az autógyártók ezt hogyan kezelik. A Porsche SUV-okat gyárt, és hülyére kereste, keresi magát vele. A BMW meg kihozott egy elsőkerék-meghajtású 1er-t...
Biztos ők tudják rosszul...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Qru
MODERÁTOR
1: Nem ők köptek szemen, hanem a vásárlók saját magukat. Egyszerűen nincs kereslet ezekre, mindenki SUV-t akar itt az EU-ban, így kivezették a csekély mérétkben fogyó sedanokat. Nem elvárható egy profitorinetált cégtől, hogy egy veszteséges terméket a piacon tartsanak.
Na most a hibrid vonatra valóban nem sikerült idően felszállniuk, illetve van/volt ez az IMA rendszer ami kb még viccnek is gyenge. Ez valóban hiba volt de valószínűleg nem gondolták előre, hogy ez hibrides dolog ennyire felfut.
2: A tüzes motorokat meg leginkább a környezetvédelmi normák nyírták ki.
#nincsbennetarcsi
-
prannk
őstag
Szevasztok!
Munkába járós kocsit vennék alacsony fogyasztással DÍZEL motorral minél olcsóbbat
Méret nem számít.Csak beleülök és megyek jövök ( 30-30km)
Ötletek? -
nandow
aktív tag
válasz hobizoli #182522 üzenetére
A 2.4 valóban erősebb. De mire nem elég a 2.0? Gyorsulásversenyen elhiszem, hogy gyík, de a mindennapokban abszolúte használható.
(#182521) Tin
A kocsival meg nem gyorsulsz, hanem mész.
Hát épp ez az, leírtad a lényeget. Nekem volt 7gen 2.0. Normálisan menni lehet vele. Mindenre elég egy átlag embernek a 2.0 teljesítménye és dinamikája. Városban is, és autópályán is akár több emberrel. És ehhez nem kell agyon forgatni.
Írtad, hogy volt Accordod. Konkrétan ezt a típust próbáltad?Nem mai technika, azt aláírom. De azért ne essünk már át a ló túloldalára, hogy hogy 200 lóerő és 250 Nm nyomaték alatt nincs élet...És nem leszel forgalmi akadály egy 2.0 szívóval sem.
-
SaNyEe
aktív tag
válasz prannk #182526 üzenetére
hajaj
Valami full mechanikust esetleg. 2000-es évek előttről.Sokan mondják az 1.9tdi-t VAG palettáról, vagy az SDi (turbótalan retekgyenge motor, állítólag golyóálló) Polo sdi volt talán a legkisebb amibe azt rakták. Vagy Lupo 3L
Nálam van egy eladó dízel épp, jó állapotú is, nem is drága, keveset is futott. Olcsóság meg relatív.
Alkatrészei ahogy összehasonlításban látom nem is drága, csak épp ismeretlen az európai embernek[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
félisten
válasz prannk #182526 üzenetére
Azért hozzávetőleges elvárásaid csak vannak vételár (1 millió alatt? 1-2 millió között?), komfort és általános állapot terén...
Nekem is a VW csoport dieselei jutnak az eszembe, ha gondos gazdája volt korábban, akkor vállalható. Ha meg árban belefér, tényleg vedd meg SaNyEe Epicáját, legalább tökéletesen ismert előéletű autót kapsz - ma (sajnos) ez a legnagyobb érték a használtautó piacon...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
prannk
őstag
200000 ha retek szar se érdekel
-
Tin
veterán
Nézd, én ezt nem így látom. Egy cég üzleti alapon működik, és üzleti alapon hoz döntéseket. Én 2 Honda után végül Toyotát választottam, és most a Toyota után VW-t. Hogy miért? Azért, mert először a Honda "hagyott cserben" az Accord (és voltaképpen bármilyen kombi személyautó) kivezetésével, majd pedig a Toyota, bár ott most inkább a vásárlók leszarása zavart, kevésvé az, hogy nincs Avensis (bár az utolsó generáció technikailag az őskövület kategória), mert ott volt Corolla és a Camry is (bár csak szedánban).
A gyártók ezzel elengedték egy vásárlói réteg kezét. Üzletileg érthető, de mivel engem negatívan érint, így negatív a szájízem a gyártók felé.A Hondáról meg: éllovas volt szívóban, "sosem lesz turbómotorunk", most meg nézd meg, a megbízhatóságon kívül mit tudnak. Sok embernek az meg pont kevésbé fontos, mert vesznek újan 4-5 évre egy autót, majd eladják, és sosem tapasztalják azt, hogy akár egy német rosszabb lenne, mint egy japán.
A környezetvédelmi norma más kérdés. A Toyota képes volt a jövőbe lépni, a Honda meg nem. Beálltak a sorba, nem nyújtanak semmi "különöset", ráadásul csökkent a modellpaletta. A hibridjeik meg viccek, kb. koreai gyártó szint. Egy Hondától...
-
Tin
veterán
válasz nandow #182527 üzenetére
Igazából visszaolvastam az egész thread-et, és meg kell követnem tboy93-at, mert valamiben nem volt igazam. Az eredeti kérdés 80% országút volt, és max 7 literes fogyasztás, a 8gen 2.0 Accord azt tudja ott. Városban ugyan 10 litert is bekajál, és egy modern turbós országúton elmegy 5-6 literből, de a 7 litert tudja ez is.
Amire én reagáltam, az a “És nem kicsit fog jobban menni.” rész volt, ott én kicsit túlzásnak érzem, mert azt érzékelteti, mintha a 2.0 Accord egy rakéta lenne. Nem az. Simán lehet vele előzni, ha visszaváltasz, megy is, ahogy kell, de azért nem kell túlmisztifikálni.
Amúgy igen, pontosan ezt a típust akartam 5 éve megvenni, próbáltam is, végül nem ez lett, de nem bántam meg. Mentem vele, szerintem is bőven elég átlagos használatra, de nem egy rakéta. Hozzáteszem, az 1.8-as Corolla, amit végül vettem, ugyanúgy elég volt mindenre. De az sem egy rakéta, és nem érzem ezekről a kocsikról-motorokról, hogy bármilyen szinten is érdemes felcímkézni őket úgy, mintha "sportos" vagy "erős" lenne. Accordban a 2.4 motor az, ami már mondható(bb) sportosnak.
Ezek az 1.8-2.0 japán szívómotorok azokhoz a kasztnihoz éppen ideálisak voltak. Megbízható, kis odafigyeléssel elnyűhetetlen, jó motorok, csak zabálnak. Nem önmagukban, hanem egy mai turbós/hibrid autóhoz képest. Nem véletlenül álltak le velük.
-
pit stop
addikt
válasz batai15 #182531 üzenetére
Pedig pár napja te magad írtad: "vagy egy SX4 scross ha isten is megsegít."
Az is egy kis suvTin: attól, hogy vagy Te, meg 10 másik ember aki megvenné új Avensist pl., de van 10.000 aki CHR-t akar, akkor bármennyire is fáj, nem fognak kedvetekért Avensist csinálni, ha a skiccek árát se tudnák kifizetni belőle a központban.
Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
Tin
veterán
válasz tboy93 #182538 üzenetére
Ja te a 7genrol beszélsz... Oké, így a helyén van. Abból is ültem mindegyikben, a 2.4 TypeS nagyon adta. Az volt talán a legjobb Accord. A 8gen viszont jobban tetszik nekem. De a 7gen már baromi idős autó, 10 éve nem gyártják? 11?
Nekem 6gen volt, imádtam. De maar nem vennék, mai versenytársakhoz képest ezek motorok sokat esznek.
Ha viszont a megbízhatóság lenne a fő szempont, és a fogyasztás másodlagos, és hosszú távra terveznék mondjuk 10 évre, akkor az utolsó Avensis. Idősebben viszont jöhetne a 8gen Accord 2.0. -
ReSeTer
senior tag
Na kicsit félreértettétek a dolgot. Nem egy versenyautót keresek, csak kiszeretnék lépni az 1.6 tdci pénznyelőből, meg az állandó fagyoskodásból télen, anélkül, hogy számottevően sokkal többet kellene fizetni az üzemanyagért. Napi 2x20km-t megyek, 80% országút, dízel nem melegszik be, csak mire beérek a városba, másik meg, hogy romlik el rajta minden mert egy fos, pedig mindent megkapott, de már bánom, mert nem érdemli meg.
Az erő alatt azt értem, hogy ne legyen már az, hogy veszélyes vele előzni 75-el haladót, mert egyszerűen elfogy az erő az autóból.Az 1.6 tdci megtudta csinálni, szétforgatás és padlógáz nélkül, ha kellett, akkor meg még volt erő.
Na most azzal se megyek sokra, hogy ha egy 1.6 100 ló környéki benzin motort szét kell forgatni ahhoz, hogy megtudjak rövid idő alatt előzni egy autót, mert egyrészt tuti nem fogyaszt 7 litert, másrészt meg élettartamának se tesz jót.
Eddig a mazda 6 gh-ban lévő 2.0i-t nézegettem, nem egy nehéz autó, elvileg lehet vele 6.5-t produkálni amennyiben az ember betartja a sebességeket (én igen), és ha kell úgy 4000-ig elforgatva, simán hozza a 1.6 tdci szintjét.
Ezt most úgy értem, hogy néztem a nyomatékgörbe ábrákat, és én kb 80hp-t használtam max az 1.6 tdciből is.
A fenti 2.0 tudja ezt kb 3000-4000-ig. A probléma az, hogy kirohad alólam az autó. Hülye mazda.
Másik megoldás a kisautó, de egyrészt alig könnyebbek, másrészt amennyi hülye van, inkább hosszú orrú autót keresek, mert fizika az fizika.
Szóval ezen a vékony szinte nem létező kompromisszum sávon keresgélek, de egyelőre nem találtam megfelelőt.
Főleg nem 1.5 millióért.
Kösz az eddigi ajánlásokat.
-
BeZol
őstag
Sziasztok!
Úgy néz ki érkezik a baba a családba (de még nem tudni hányan érkeznek ), ezért kéne egy családi autó kb. tavasztól, mikor már pocakosabb lesz az asszony, ill. szülés után ha megyünk vhova, tudjon hátul babázni. Most sportautóm van, ez túl alacsony és csak 3ajtós.
A keret 1,7-4m Ft lenne, lehetőleg családi kombi szívó benzinesként, mert sok a rövidtáv. Turbósok nem tudom mennyire szeretik az ilyesmit.
Én 3-6 év közöttire gondoltam, de ha bizonyítottan nincs probléma valamelyik típussal, ami akár 9-10 évesen férne csak bele a keretbe, az is rendben van. Ha a nagyobb motor a megbízhatóbb típus, az is rendben van.
Alapvetően A-ból B-be autóról lenne szó főleg városi használatra ami a panel előtt állna, viszont olyan típust szeretnék, aminél olajcseréken és kopó alkatrészeken kívül semmi más nem fog elromlani, és ha pl. kiég elől az izzó, akkor ahhoz ne kelljen szervízbe menni...Mint "bababiztos" autó, gondolom a bőrülés preferálandó, mert könnyebben takarítható, mint a szövet.
Így a telet tekintve fűthető első és hátsó ülések, klíma kell tutira, meg azért hátul se legyen kurblis az ablakemelő, meg azért egy kormánykerékfűtést sem bánnék. Parkolóradar nem fontos (bár ha van hátul az jó), xenon nem fontos, navi sem, és ismétlem, olyan típust szeretnék, aminél ha lehet nem romlik el semmi, csak teszi a dolgát, nem baj ha emiatt drágább.Létezik ilyen?
/Az én kiszemeltem egy 11 éves BMW E61 535D kombi, ami egyben élményautó is lenne, a rövidtávokat ugyan nem szeretné, de 2-3 hetente kikormolódna, full extrás kocsi, teljes "karbantartással" együtt 4-5m Ft között megállna mindenestül (van bejáratott bmw szerelőm), na ehhez képest kéne egy "józanabb" választás, úgyhogy tessék lebeszélni róla!/
-
őstag
Hátha van valakinek jobb ötlete.
Nekem sajna ár/érték arányban nincs jobb ötletem mint egy új ignis gl felszereltségben (led lámpicsek hurrá, de azért 3,4 milla...)Családban egy 13 éves altot cserélne ami gyakorlatilag kezd szétesni (kapott már egy két pofont az élettől nem a kis alto tehet róla). A felhasználó hogy is fogalmazzam finoman, egy hölgy (0,0 technikai tudás, menjen és bírja a hideg tartást, rövid utakat,és sokkal nagyobb külméret se legyen, le is kell ám parkolni ).
Amit néztem azok a fiatal celeriok de szerintem 2,5 millióért egy 2 éves celerio rosszabb ár/érték arány mint egy új ignis 3,4-ért (made in japan vs made in India alapon is..). Most a 8 éves Splashekről nem is beszélve ahol 1,6-18 milla egy újonnan 2,2 millás autó
Köszönöm hátha van valakinek ötlete
-
tboldi
nagyúr
válasz ReSeTer #182540 üzenetére
szét kell forgatni ahhoz, hogy megtudjak rövid idő alatt előzni egy autót, mert egyrészt tuti nem fogyaszt 7 litert, másrészt meg élettartamának se tesz jót
Meddig is tart egy előzés, pár mp-ig? Az biztosan nagy hatással lesz a fogyasztásra.
És ha már bemelegedett a motor, nyugodtan el lehet forgatni redline-ig időnként, semmi baja nem lesz.amennyi hülye van, inkább hosszú orrú autót keresek, mert fizika az fizika.
És ha oldalról jönnek beléd? Akkor nem előnyösebb egy rövidebb autó? Mert hát a fizika az fizika.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest