-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
SaNyEe
aktív tag
Sziasztok,
Azt hiszem letérdelt az akksim, mondanék tüneteket, számomra érdekesek kicsit
- Szval, autó megközelítés, központi zár nyit (vagy nem vettem észre, hogy kicsit lomhán nyit, vagy ekkor még rendesen kinyitott mindent, nem tudom)
- Beülés, motorházfedél nyit, olajszint ellenőrzés, motorházfedél lezárás (leejtve kb 20 centiről)
- Autóba beülés, gyujtáskapcsoló 1-2 állapotba hajtás, minden műszer visszajelző fénye világít ahogy illik
- majd a megszokottól eltérően kicsit hamarabb önindítózás, kattanó hang hallás. Ezt követően minden fedélzeti műszer visszajelzője pislákolva világít miközben ugyanúgy 2-es állapotban van a gyujtáskapcsoló mielőtt önindítóztam.
- Újbóli önindítózási kísérletre ugyanaz a kattanó hang csak egymás után többször, folyamatosan míg abba nem hagyom az indítózást.
- Autóból kiszállás, nemmenés konstatálás, központi zár gombóc lenyomás, bal oldali ajtók láma sebességben automatikusan bezárás, többi nem bezárás csak manuálisan.Hozzátenném az autó fűtött garázsban van tartva, közvetlen hidegnek nincs kitéve. Aznap egy használat erejéig ment a kocsi, akkor pöccre indult odafelé menet és visszafelé jövet is (helyben kb negyed órát állt). Összesen kb 40 percet mentem vele városi forgalomban. Majd az autó állt kb 4 órát s aztán produkálta a fentebb leírt tüneteket. Mai használat előtt az autó kb 1,5 hetet állt, fogyasztói nem mentek.
Öm, az akku sztem gyári, majdnem 6,5 éves.
Ami nagyon furcsa számomra, hogy egyik pillanatról a másikra (4óra) történt, illetve az a kattanó hang ... letiltaná a rendszer az indítózást mert nincs elég kraft? Nekem eddig (régebbi) típusokkal az volt a tapasztalatom, hogy megpróbál indítózni max nem tudja megtekerni a főtengelyt az indítómotor. Nameg ha le is tilt akkor utána miért jönnek elő pislákoló fények? 0 állapotba tekerés, majd újbóli 2-es állapotba hajtás után nincsenek pislákoló fények, minden műszer visszajelzője rendesen világít, majd indítózási kísérletet követően ismét kattanó hang és pislákoló fények.
Ez egyértelműen akksi, vagy eselleg más villamossági probléma? Jha az autó egy 2005-s évjáratú chevrolet lacetti, ha esetleg segít ez valakinek Holnap reggel bikázás, ha nem megy akkor mondjuk 1értelmű..
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz ati012 #10612 üzenetére
Erről az jut eszembe mikor bemásztam UNIX trade-hez némi időszakos szervízhóbelebancért az autómhoz (Olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő) meg első ablaktörlőlapátért.
Miközben az eladó srác előrehozdta amiért jöttem a mellettem levő eladó épp "tárgyalt" a vevővel.
- Átudod van egy Octávia kettesem
- Miben tudok segíteni?
- Hát nyekereg az elülső fék
- Betét csere lesz vagy tárcsa is?
- Nem tudom igazából, vállas a tárcsa, milyen betétek vannak? Brembo van?
- Hát van nézd, de ez a brembo nem az amit a ferkákon látsz, meg az F1-ben
- Áh, Wilwood sincs? Gondolom akkor az sincs mi?
- Nincs.
- Mit ajánlanál az Octávia 2-re?
- Hát van Bosch például.
- Csávó ráfekszik a monitorra .. Ez drága. (Bakker eddig nem wilwood kellett?????)
- Hát van még egy ehhez hasonló minőségű porzós puhább és jól fogó (nem emlékszem a nevére).
- És ez ott lejjebb ez a gagybegisztán márkájú?
- Őszintén szólva ezt nem ajánlanám, oké, hogy feleannyiba kerül mint a BOSCH és a másiktól is jóval olcsóbb .. de ez szar. Tök kemény, kevés rajt a kopóréteg is, csikorogni is fog mint állat, hamar.
- Én nem száguldozok ám, csak megállni kell. (na itt majdnem lefordultam a székről) A vársból is alig megyek ki (Kaposvár).
- Akkor ez lesz?
- Igen, meg majd lehet valamikor még visszajövök, de nem száguldozok. A hátsó fék is tulajdonképp fém a fémen van, mert nem használom ki. (ez tényleg ennyire majomból van?)Ekkor az eladó srác szó nélkül kinyomtatta a számlát, hozta a cuccot aztán takarodjon is gyorsan mert ez agybeteg.
Summázva:
- Vót pénz egy Octavia2-re vagy hitelképes a csákó...
- Bemegy az üzletbe, hogy tulajdonképp neki kell egy első pár fékbetét, de nem tudja milyen állapotban is vannak az elülső féktárcsák
- Brembo meg Wilwood kell neki, de nincs pénze még csak egy közepes minőségű betétre sem
- Aztán kiderül, hogy a hátsó fékjei fém a fémen mennek (ez jó tesz nagyon a fékolajnak és marhajó kis vibrációkat is kelthet egy erősebb fékezésnél)Na persze ezzel simán közveszélyes az illető ami tök oké....
Inkább azokra a vizsgahelyekre szálljanak rá a rendőrök ahol az ilyen meg ehhez hasonló közlekedésre alkalmatlan fosokat 2 évre forgalomba engedik.....-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz bitpork #10630 üzenetére
A kihullik a pofa maradéka a lehető legfosabb eset. Mondjuk a két fékkör miatt a másikon még foghat a fék amíg ki nem hullik a párja. Keresztapám játszotta egyszer ezt be (gagyifost vett). pár hét hét után úgy döntött a fékbetét, hogy megválik a fémlap részétől és a következő pillanatban nuku fékhatás lejtőn lefelé és a fehér attó oldala meg tökig olaj
Blokkolós sztorit még nem hallottam.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz ati012 #10661 üzenetére
Ez most hótzihertutikomoly?
1. Minek terhelni ilyesmivel az erőátvitelt, mikor erre a célra ott van a knézifék
2. Az egyesbenmegfogja az autót móccer max az alföldön működik parkoláskor . . . meg tök sík helyeken.Azon vagyok kiakadva, hogy műszakilag nem megfelelő autók rohangálnak az utakon (nem bontószökevény). Kb 0 idő egy kézifék bowden feszítés... Nade mindegy.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz bitpork #11207 üzenetére
#11150: nem igaz
#11153: nem igaz és ellentmondás az előző állítással
#11182: és milyen feltételek mellett? De akkor kéccáz felett mégse megy át az mindenen
#11185: héáó, akkor most már mégiscsak arról van szó, hogy méretbeli különbség ecetere ecetere, nemrég még sérthetetlen volt 200-nál nem? Amúgy pépessé kente volna magát is, ha 224-el elkap valamit hátulról, legyen az 40 tonnás vagy 1,5 tonnás, igaz a másik jármű se nézett volna ki túl fényesen
#11186: Osz mit érsz a kisebb sérüléssel, ha te magad is elhalálodzol a balesetben? Az lesz a sírfára írva, hogy a másikat legalább jobban kikentem? ugye ez most valami vicceskedés csak ...
#11207: A nagyobb mozgási energiából nem következik egyenes ágon az, hogy a nagyobb mozgási energiájú test ne szenvedve tartós, súlyos deformációt.Áááltalánosságban elmondható mondjuk, hogy egy mai NCAP 5*-os 2 tonnás és egy szintén NCAP 5*-os sub 1 tonnás autó karamboljánál a nagyobba lennék szívesebben, de azt is csak egy vagon feltétel mellett.
A szűklátókörűség azt hiszem itt csak Téged fenyeget.-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz bitpork #11225 üzenetére
Amit eddig láttunk tőled az annyi volt, hogy a valakid valakicsoda és Te megmondod és úgy van.
A vita indító hozászólása egy konkrét eset volt, amúgy a válaszomban nem csak erről írtam ugye. Ha most személyeskedni akarnék veled kedves fórumtárs, akkor valami hasonló el sem tudod olvasni/értelmezni hadovával jönnék valószínűleg mint valami bitpork nevű.Amennyire nem életszerű a fa és autó ütközése (mármint nem amikor eléd ugrik), annyira nem életszerű az autóban a sofőr miközben az autó megy.
A lényeget igencsak elrejtetted egy mondatban, ott nyugodtan le is parkolhattál volna, mert úgy látszik, kezded megérteni miért is íródott a hszem.
Leírsz valamit ami egyértelműen nem igaz, aztán 23 másik kommentben körbemagyarázod...A sok okosság amit írtál (amik bizonyos keretek között igazak) elkerülhető lett volna.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz dabadab #11506 üzenetére
Szerencsére nem minden könnyű könnyűfémfelni horror drága.
Mondjuk jelen $ árfolyam mellett annyira nem fincsi.1010tires.com egész korrekt kis felületet nyújt (kikeresni legalábbis), hogy melyik gyártó melyik felnije hány lbs súlyú.
König-nek pl ott volt a Helium, 15x6,5" kerül 117$-ba. Normálisabb időkben az 22k magyar pénz.
No mondjuk idehaza vám + ÁFA a vámolt árra már nem annyira egészséges
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
az csak akkor éri el a kívánt hatást, ha már féktávolságon kívül előtted volt az akadály. ha egy kamion (vagy bármi más) besorol a belső sávba féktávon belül .. nem tud az se megfogni.
a hülyeség öl.
Így halt meg nemrég egy BMW tesztpilóta egy nolimites ottóbán szakaszon, "nagysebességű tesztelés" közben.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
-
SaNyEe
aktív tag
válasz zoo8800 #36587 üzenetére
jajaja, ismét egy eleresztett félmondat . . . 65-70ig . . .
Ebből születnek majd a jobbnál jobb (web) urban legendekAzt próbálta kifejteni, hogy ha eygesben szépen végigforgatod az autót, épülget némi nyomás már, átrántod kettesbe, majd mire eléred a már említett tempót elkezd tölteni, vili?
Vegyük a következő helyzetet, előznöm kell és úgy ítélem meg, hogy kettesben 40-ről fogok nekilódulni, már terhelés alatt lesz a motor, megvárom a megfelelő pillanatot és go. Nem hinném, hogy hozzávetőlegesen 3000 fordulat környékén kettesben ne töltene már "rendesen" bármelyik turboás benzines (kérem elvonatkoztatni az extrém méretű turboáktól) gázadásra.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
És a kérdés, Gumidoki mióta gondolatolvasó?
Bónuszkérdés, vajon egy funkcionális analfabéta osztotta tovább az "eszet", vagy gumidoki?-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Dluinet #78821 üzenetére
Ez egy sima szerkesztői kérdés és szerkesztői válasz. .. 195/60R15 .. Mikor egy tény csak a válaszban hangzik el, legutoljára gondolok arra, hogy nem másolta be a teljes levelet az olvasótól. Kifejezetten amikor úgy kezdődik a levél, hogy Tisztelt .. és úgy végződik, hogy .. Üdvözlettel
Simán "legajja" kategória
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz F-ECT$ #132528 üzenetére
Szia,
Nem tudom mekkora apróságról van szó, nálunk egy 11,5 kilós, 18 hónapos, 81cm magas fiúka egy menetiránnyal szemben fordítható cam gara 0.1-ben csücsül.
Egyelőre tűri, utána legy egy isofixes, egyelőre nem tudjuk milyen lesz.
Néha úgy kell beleküzdeni az ülésbe, mivel a lábával kitámaszt az ülés háttámlájánÉn mindenképp menetriánynak szembe fordíthatót néznék, ha nem túl nyurga a pici és elfér az ülés az autóban menetiránynak háttal!
Ha olvasol teszteket erről a típusról épp ajánlhatóba írják (menetiránynak előre fordítva), viszont menetiránnyal szemben gyakorlatilag tetőtől talpig tökéletesen véd. Ára 29 - 36 között mozog kb.(0-s korcsoportosként is ajánlják, de eléggé nem lehet hátradönteni szerintem, 0-s korcsoportba inkább egy rendes hordozó kell)
Ja igen, ami miatt ide jöttem eredetileg
Kinek van tapasztalata benzin/gázüzemű autókkal?
Rövid városi utakon mennyi idő alatt áll át az autó tisztán gázüzemre? Írok példát:
Hidegindítás -> 3km bölcsődéhez eljutni -> 6km munkahelyre eljutni -> hidegindítás -> 6km hazajutni[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
Sziasztok,
Kéne kis help 1.9 2.0 dízeltúlajoktól.
Sztori:
Vettem egy Chevrolet Epica 2.0D autót.
Márkaszervíz átvizsgálta amiért pénzt kértek és tökéletes állapotúnak tituálták a gépet 1 hibával, amit az árba belealkudtam, mivel az eladó is tökéletes állapotúként árulta.Átvételt követő napon eső után vettem észre, hogy a bal hátsó fékről nem tűnt el a rozsda.
Írtam egy levélkét a szervíznek, hogy ez így mégis mi, hogy nem vettek észre egy fékhibát, ami a jármű alapvető biztonsági felszerelése. Kértem írjanak válaszlevelet.Na fel is hívtak telefonon, mert az annyira írásos ..., hogy mondjam el a hibát (mintha nem tudnának már róla).
Hozzátettem, hogy erős lenyomás után járó motornál a fékpedál lassan kúszik lefelé, bal hátsó fék nem fog.sztori vége.
Én úgy tudom, hogy a leflé kúszó fékpedál azt jelenti, hogy levegős a fékrendszer. A szervízes pedig állítja, hogy az ilyen erős dízelmotorok fékrásegítője ilyen erős stb-stb és vigyem be a gépet, megvizsgálják más követelményeknek megfelelően és segítenek, hogy az autó jobb állapotú legyen.
Én azt hittem, hogy a levegő sűrítése miatt kúszik lefelé a pedál erős lenyomást követően amihez nyilván van köze a fékrásegítőnek.
Ebben kérnék segítséget. Alapjáraton erősen nyomjátok le a nagy dezsőmotoros autó fékpedálját és nézzétek meg, hogy kúszik-e lassan-lassan lefelé szemmel láthatóan. (10 secig nyomni kb)
Majd írjátok meg az autó típusát, motort illetve, hogy süllyed-e a pedál vagy nem.Szerintem palira vesznek, de nem vagyok 100%-ig biztos ebben.
Köszönöm előre is
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Sátán44 #133763 üzenetére
Külföldről behozott?
Ha hazai és engedi márkaszervízben elkérni a szervíztörténetét akkor oké.Amúgy ha külföldről behozott akkor ez annyit jelent, hogy a szervízkönyv eltépődött és valami "csoda" folytán visszafelé kezdett el pörögni a kmszámláló.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Sátán44 #133771 üzenetére
sejtettem
Vagy megveszed ebben az állapotban vagy hagyd a fenébe.Amit mutat az óra jó eséllyel kamu.
Nézd meg mibe kerülnek az ilyen Jazzek mobile.de-n a feltüntetett kmóra állással.
Majd nézd meg, hogy neked mennyiért árulják regisztrálva (százezres tétel is könnyen lehet) és névre írva (átírási illeték, törzskönyv, eredetvizsga ez 50-100e pénz teljesítménytől függően csak az átírás)Mi ezért nem tudtunk Grand Scenic-et venni. Egy olyan hazai volt a kínálatban amit érdemes volt megnézni, de az is csak képen mutatott jól és a vezetett szervízkönyv annyit jelentett, hogy néha 4-5 évig nem vitték szervízbe
A külföldi nem mondom, hogy rossz, de semmit se tudsz az előéletéről és fix, hogy nem abban a szervízciklusában tart amilyen óraállással megveszed. Abból meg csak a baj származik később.[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Dr.Zoo #133780 üzenetére
erről az jutott eszembe, hogy miért nem veszel egy StreetKa-t vagy SportKa-t és költesz 400-at rendberakásra
A kmfutás legyen is gyanús, mert nem magyarországon helyezték forgalombaKőékegyszerű szívóbenzines, ha kapott olaj és szűrőcseréket időben nemhinném, hogy sok gond lehet vele, de erre vannak a hazai kis klubok/fórumok, hogy utánakérdezz .
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Dr.Zoo #133789 üzenetére
Jha, hogy magas vagy. Akkor StreetKa és bogárfogónak jó lesz a fogsorod
Komolyra fordítva a szót, ~2005-től van idehaza uniós rendszám. Ez meghatározza a járművek regisztrációjának a menetét.
Onnan tudom, hogy hiába kérdeznéd le ennek az autónak a (valószínű még nem is létező hazai rendszámát), hogy a szélvédő jobb alsó sarkából valami hiányzik, valami nálunk honos matricaféle
Nem 625-be kerül a lekérdezés amibe 2 rendszám is beletartozhat? Nekem úgy dereng.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Tibiajax #134178 üzenetére
skacok ez mennyire ..
..hajlik rám, ha nekimegyek egy gyalogosnak? - Nagyon
..kormol? Ne törődj vele és boríts hozzá még egy kanna használt sütőolajat
..megkímélt? Oda van írva, hogy az, a gitt még összetartja a rozsdát .. az első kátyúig
..megy? Az üzemanyag szintjelzőt figyeld inkább, dinamikusabban mozog mint a sebességmérő
..komoly? Hát, ahogy látom nek akarták belökni az árokba és bejelenteni, hogy ellopták, úhgyhogy elég komolynak tűnik-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
Hali,
Sokan megírták már a racionális döntést.
A millás kategóriában is bőven akadhat ezer ok ami miatt egy autó az út szélén fog hagyni és a 2-300 ezret futottak közt sincs ez máshogy, maximum mélyebben kell túrni a ... ahhoz, hogy értelmesebb darabot találj.A döntés a tiéd, de én se tennék nagyon máshogy mint a legtöbben akik írtak. Swift 1.0, világból kimegy. Ha kicsi a csomagtartó akkor egy tetőbox az első 1-2 havi törlesztő árán.
Ha ígyse-úgyse jó a swift, itt egy lista: 300 liter feletti csomi 300e alatt
Amúgy ha mégis hitellel borzolod az idegszálaid nem mindegy mennyibe van az autó? keresd meg azt a kb nullás beülőst amire valaki vállalja, hogy azért a havi pénzért amit tudsz adni odaadja és neked megfelel minden szempontból. 1 milla vagy 2,5 .. úgysincs meg rá a zsetta, akkor meg kb hótmindegy. (igazság szerint eltántorítani akarlak ezzel )
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
Az Escortból kiindulva azok a régi Mondeok sem akarhatnak nagyon széthullani.
Szüleimnek van egy 1.3 Escortja ami 1,5 éves kora óta szolgál, pont ebből a generációból való 1996-os gyártás. Rozsdásodott a hátsó kerékíveknél és a küszöbnél nem volt törve), kilakatolás után tök jó lett.Motort a szüleim abszolút elhanyagolták (15ezrenként volt olajcsere, hogy 2 év alatt tették mindig bele nem érdekelte őket és mindig a legolcsóbb kotladék szart töltötték bele amit olaj címen árultak), emiatt motorgenerálozni kellett 170000km-nél ...
Ha azt feltételezem, hogy gazdája volt az autónak annyira nagy baja nemhiszem, hogy lenne. Nálunk még a gyári kuplung van benn és nem a pedálút legvégén fog. A váltója ezerszer jobb mint sok újnak, a Ford váltót már a 90-es években is tudott gyártani aminek a kapcsolási érzete kiváló. Az epicamba sokszor nem tudom, hogy most akkor sebességben vagyunk vagy nem, mert olyan idiótán oldotta meg a Daewoo/Chevrolet a témát ...
Mivel ezek már elég vastagon 15 év körüliek vagy idősebbek mindig az aktuálisan megtekintett állapot számít és nem lehet általános igazságot tenni. Csak az aktuális állapot számít, mert az árukból fakadóan igen könnyen ráköltheted a vételár felét vagy akár az egészet is rövid időn belül ha szükséges.
Amit linkeltél nemtudom, hogy az 1.3 motor-e valójában a szüleim Escortjában levő 1.3-as korántsem így néz ki pedig ugyanez a generáció
Én szorult helyzetben tuti, hogy nem terhelném a büdzsémet egy további hitellel.
Fogyasztási adatokat a spritmonitor.de-n ellenőrizheted.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz ADAM1337 #134243 üzenetére
beirogatva a feltételeket hahu-ra kb 2 modell van ami minden találati oldalon előjön:
- Suzuki Swift
- Chevrolet Lacetti (ez mondjuk alsóközépkategória méret)Mindkettőben ültem, utóbbit 6 évig tulajdonoltam.
Ha egyáltalán nem számít a csomagtartó mérete és a beltér mérete vegyen Swiftet szerintem összeségében jobb autó.Ha a kettő közül akármelyik számít, utóbbit. A Lacetti full igénytelen konstrukció, egyszerű mint a szög, elite és platinum felszereltségűek gazdagon szórtak extrákkal, nekem Star felszereltségben volt ami a kor minimális komfortelvárásait teljesítette, de semmi többet.
Már az 1.4 literes motorvariáns is kellően erős a bódéhoz (2 fő max esetén), én autópályán kicsit soknak ítéltem 130-nál a motorzajt. Fogyasztása majdnem egy literrel több mint az a kategóriájában megszokott.
Csomagtartója úgy 280 liter, de ránézésre kb 2x akkora mint a Swift 217 literes csomagtere, fura
Lábtérben kiváló elöl és hátul egyaránt, szélességre sincs. Belterét az évek nem viselték meg, az üléshuzatok nem hajlamosak a szakadásra, oldaltartás az mondjuk ismeretlen fogalom. Kormány kifényesedett 140.000 km alatt, ekkor adtam el.Műszerfalból mindenféle műanyag hang jön, bár ez lehet egyedi eset, meg kellett egyszer bontani a műszerfalat.
Ha esetleg konkrét kérdés van szívesen válaszolok
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz footy #134255 üzenetére
azért a 80 pónilóval megnéznék egy előzést 120-ról, hogy néz ki a Jazzben (Klíma ki, csomagok kidobál, utasok ki és löknek 10-20km/h-t az autón, a maradékra meg ott van az 1.2 vagy ugyanolyan gyenge 1.4-es benzinmotor.
Nem rossz autó a Jazz, csak amikor szóbakerül az autópálya, ez az egyik utolsó autó ami eszembe jut
(Érdemi) Zajszigetelésről meg (kevés kivételtől eltekintve?) ebben a méretosztályban nem lehet érdemben beszélni a 2000-2005 között gyártott autók között, emiatt szerintem kár aggódni a leendő tulajnak.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Declare #134260 üzenetére
"Az 1.4 es 75 lovas poloval (mondjuk egyedül) siman 5-ben az erdi emelkedön 140 nel padlozva gyorsul"
minden tiszteletem a tiéd, de ezt nem hiszem el
Azt elhiszem, hogy tartja a tempóját, az emelkedő tetején mért 144km/h != gyorsulásCsak arra próbáltam célozni, hogy ha valakinél a pályázás szempont lehet, akkor a Jazz az egyik utolsó autó ami eszembe jutna. 80km/h-ról még azt mondom 3. fokozatban mutat gyorsulást, hogy megelőzzünk egy kamiont, vagy notórius száguldozó 115-el haladó autóbuszt kínok között beszúrva a 4. fokozatot, de nem hiszem, hogy mikor pálya szóbakerül pont egy Jazz-t kell szóbahozni
Megkötésekkel igen: - külső sáv, 100 - 110km/h sebességgel a megsüketülés elkerülése érdekében
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Declare #134265 üzenetére
a 99 lovas jazz nem is került szóba, mert a vásárlási keret 1,3 milla max és a 99 lovas jazzek átlagos hahu ára 2,4 millió.
Mégegyszer leírom, nem a 130km/h megtartása a probléma ezekkel az alulmotorizált autókkal, hanem a sebesség !kellően! dinamikus változtatása autópályán, fóúton, autóúton, akárhol ami nem város.
Nem kell meggyőznöd arról, hogy ment a 75 lovas polo az érdi emelkedőn, tudom, hogy ment a 95 lovas lacetti arrafelé, aminek rövid áttételezésű a váltója. Abból aránylag kis kockázattal el tudom dönteni mit lép egy 75 pacis polo 140-ről Budapest irányban.
Továbbra is azt mondom, hogy megkötésekkel persze, menjen pályára a polgár azzal a Jazzel, de én azt biztos nem fogom sose ajánlani senkinek, ha van alternatíva és az autópálya is szempont lehet.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Surda- #134434 üzenetére
Mazda 6-ot akkor vennék, ha kifejezetten szeretném az ütközéskor instabilan viselkedő (értsd szépen összegyűrődő) önhordó karosszériát. Tipikus (ezredforduló körüli) Japán ebből a szempontból
Maradt a Mondeo.
Milla körül az mit jelent? Mert ha felette 1-200e pénzzel az jó, az ársáv kb felső harmada körül válogatsz.
Ha milla alatt, akkor meg már eleve, hogy is mondjam finoman, a zavarosban halászol és jó közelítéssel valami szarba tenyerelsz, aminek a szagát és állagát vételkor megválaszthatodVárosi dízel témához annyit dobnék hozzá, hogy egy vagon taxi városban rohangászva megfutja a 4-600e km-t mire cserélve lesznek. Ha annyira rossz volna városi körülmények között a dízel egy taxis nem sok, annyi nem venné. Igaz hidegindítást a taxik napi 1 alkalomnál többször nem sűrűn szenvednek el, de sima polgári használatnál sincs 2-3-nál több hidegindítás.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Surda- #134441 üzenetére
ne csak az árat figyeld, de azt vedd mindenképp figyelembe.
Ülj bele drágábba, olcsóbba, mindegyikkel legyél ugyanolyan kritikus.Láttam drágán is ótvart amikor válogattunk, de nagyon olcsón az átlagostól jobbat csak "papíron" leírva, az internet meg nem szakadt rá a hirdetésre.
Szerk.: Óvatosság témában:
Ha kiválasztottál egy autót mindenképp márkaszervízben nézesd át. Ott kapni fogsz minimum egy állapotlapot (ez többek közt tartalmazza a karosszériaelemek mért rétegvastagságát is), és számlát. Jobb helyen műszeres fék és lengéscsillapító vizsgálatot is végeznek. Ha az eladó hozzájárul azonnal megtudhatod az autó teljes előéletét is (és ha nincs takargatnivalója miért ne engedné?)Az állapotlapon szereplő jelölések 30 napig "érvényesek". Ha pl mindent behúz a szervíz, hogy fasza a gép és közben kiderül, hogy egy ótvar fos és ezt nem alkudtad bele a jármű árába, akkor mehetsz a márkaszervízhez panaszkodni és nem a sóhivatalhoz.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Declare #134440 üzenetére
Igen, igazad van. A motor hidegindítás után melegedni szokott egészen leállításig, vagy amíg az üzemi hőmérsékletet el nem éri, vagy amíg meg nem forralja a hűtővizet, mert üzemképtelen a hűtése
Áfavisszaigénylés üzemanyagra? Csak nem továbbértékesítette elhasználás helyett?
nem tudom ez a DPF csere mennyire divatos, csomó gázolajos Epica van taxiüzemben, azok amiket Chevrobertoék szerelnek még mindnek megvan. Az enyém eddig egy regenerációt hajtott végre 1 hónap alatt, mert összegyűlt benne 25gr korom.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
És azzal műszakin hogyan megy át? Katalizátorral egybeépített egység.
Bár van egy gyanúm, hogy "okosba" ezt is megoldják, holott kb ez a 2 dolog ami részben inkább mint egészben véd a karcinogén hatású dolgoktól amit a dízelek eresztenek magukból.A dpf témával azt akarom mondani, hogy a motor a regenerációt városban is végrehajtja a közhiedelemmel ellentétben. Ha leállítás miatt félbeszakad több regeneráció, akkor erre egy kontrollámpa figyelmeztet valahogy így: "húzzál még pár kilométert leállítás előtt, mert önszántamból nem állok le szó nélkül b+"
Ha ez se segít akkor úgy 2,5 - 3,5 darab Szent Istvánért takarítják őket.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
Lehet én vagyok süti, de az élet védelme előbbre való kell, hogy legyen, mint a motoré, nem annyira vakvilágba kezdegetés. Azaz, ha kell regenerálni akkor kell regenerálni. Egy utólagos befecskendezésről van szó közvetlen a kipufogási ütem előtt, ami a kipufogórendszerben és így a DPF-ben is égést okoz.
Az lehet, hogy nem az indulást követő huszadik méteren kezdi el a regenerálást, de nem kell hozzá 20, meg 50 kilométert krúzolni, hogy kellően meleg legyen a motor ahhoz, hogy megkezdje a regenerálást. (ha egyáltalán figyelembe van véve a motor hőfoka), másfelől pár perc alatt kész is van vele.
A nem VW és nem Francia dízelemben ezt tapasztaltam.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
ők így próbálják meghatározni, hogy attópályán mész-e, (különben leég a volfszburgteknik)
Az mondjuk az Epica kézikönyvébe is írva vagyon, hogy ilyenkor lehetőleg éghető cumó fölé ne parkoljon a sofőr különben 1-2 dolog az autó alatt nekiindulhat kiereszteni magából a füstöt ami elősegítheti az autó füstjeinek előteremtésétNem ad-hoc, hanem szükségszerű regenerálásról van szó, emelt alapjáratról észre lehet venni.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Declare #134482 üzenetére
Légyszíves ne javíts ki kilométeres távolságból, hogy mit látok a fordulatszámmérőn "alapjáraton" amikor az autó a regenerációt végzi. Köszönöm Lehet az Astra nem emel alapjáratot ilyenkor, ez a dezsavú fejlesztésű dízel igen. Való igaz, gazdagon csorgatja be a gázolajat kipufogási ütem előtt közvetlenül, ezzel utóégést generálva a kipufogórendszerben, hogy meglegyen a szükséges 600°C hőmérséklet.
2-3 percen át tartottam állóhelyben 2,5k-n a motorfordulatot, hogy segítsem a regenerációját, ezalatt nem forrt fel a hűtővíz. Sokat araszolok dugóban BP-n és egy alkalom nem sok, annyiszor nem forralta meg a hűtővizét egyik autóm sem.@Qru: megszakítható a regeneráció. Ha rendszerint regeneráció közben állítja le a felhasználó a verdát, akkor szól egy idő után, hogy menj 1 kört plz, de azt se kötelező. Magyarán csak emiatt nem késnél a megbeszélésről, vagy akárhonnét, de gondolj rá a következő indításkor.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Declare #134490 üzenetére
így se bír a tcs a jobbra kis / balra nagyívban történő elindulásaimmal mit kezdeni, 2.5k alapjárattal nem tudom mi lenne
na de .. téma nagyon offba kanyarodott, bár ez a topik ritkán ON, mégis próbálom segíteni azzal, hogy nem spammelek .. ja most épp azt tettem
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
2003-as autó az 13 éves nemde?
Mekkora legyen? Nem mindegy, hogy téged kell vinnie városban, vagy bölcsitaxi 2-3 gyereküléssel, esetleg elléptek havonta túrázgatni, esetleg neadjisten nyaralni és férjen be a fél lakás is0 infó nélkül nem lehet segíteni, de a kis fogyasztás miatt valami kisautó ugrik be, mondjuk egy (micsoda meglepetés) 2006 - 2007-es évjáratú Suzuki Swift 1.3
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Vesztor87 #134710 üzenetére
én is utaztam párszor Ignisben, lerázta a nem létező veseköveim is, menetkomfortja egy nagy 0 volt
A 955 kilójához a 7,1 literes átlagfogyasztást "némileg" sokallom, ha a lacetti 1170 kilójához a 7,8 literes átlag nem volt oké számodra, akkor ez mi?-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Vesztor87 #134714 üzenetére
nem rólad beszélek, csak a spritmonitor.de (elég reprezentatív) mintájáról.
Ennyi erővel a lacetti se enne sokat, na érted miről beszélekAttól, hogy Swift I után jobb a komfortja, az még nem jelenti azt, hogy jó egy abszolót skálán nézve.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Vesztor87 #134718 üzenetére
ezért nem értettem miért került képbe az Ignác, hiszen torkos és a beszélgetés során pont ez jött ki mint problémás tényező. A magas üléspozíciót kedvelőknek mondjuk tényleg nem való, bár arra ugye ott vannak a terepjárók, suvok meg az egyterűek.
A váltó pont olyan mint a cikkben leírják, a motorizáltsága nemtom .. városban nagyon elég, autóúton elég, autópályán hát ja .. Tudsz vele menni 130-140 átlagot könnyen, de a 110-ről gyorsulás == 0
(#134724): Persze, h nem hallasz róla. Nézd meg hány darab van a használtpiacon Daewoo/Chevrletből, nagyjából fedi a részesedését az autós szegmensünkben, pont ennyi figyelmet is kap az ismertebb márkák mellett
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz roberto211 #134725 üzenetére
6 évig tulajdonoltam, pont tudom, hogyan megy.
110-ről 4.-ben nyomsz egy padlót és ... ... ... valami történik amit én gyorsulásnak nem hívok , pedig nyomatékcsúcsa körül van a motor már. Ugyanezt meg lehet próbálni 3. fokozatban is, de aránylag hamar fordulatszám limitet érhet az ember, ami előzés közben (nekem legalábbis) nem kedvencem, de akkor kicsit aktívabban "gyorsul".
140-et utazó tempóra értettem nem kitaposom a beled tempóra.Ezzel egyáltalán nem azt mondom, hogy rossz autó, csak legyen vele tisztában az ember.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Vesztor87 #134729 üzenetére
nem értem a kérdést, pont annyira mint az 1.4, hogy miként megy azt nem tudom
így: [link]
Nem a 0-ról indulás az érdekes, hanem pl miként oldasz meg egy előzést jellemzően 40-ről főúton MGV-t, 75-80-ról egy buszt/teherautót, vagy autópályán 100-110-ről egy emelt tempós autóbuszt hogy lehet megoldani ha esetleg beszorultál mögé.Ettől kicsit harmatosabbat képzelj képzelj el az 1.4-hez. Ha magasabb üléspozíciót akarsz tényleg felejtsd el, és nézegess valami Fusion félét, az magasabb Ignác kontra Fusion-ben meg 25x inkább Fusion és ezt úgy mondom, hogy Fusionbe sose ültem még, annyira meggyőző volt az Ignis annó menetkomfortilag.
-- end of transmission --
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...