Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
kisza25
félisten
válasz monster95 #183342 üzenetére
Mint írják, a hűtőrendszerben működés közben a folyadéktágulás miatt ingadozik a folyadékszint és a nyomás is, ezért a megfelelő működéshez szükség van egy visszavezető csőre (vezetékre) a kiegyenlítő tartályba. A túl rideg anyagból készült cső a működés közben fellépő rezgések miatt elrepedhetett. Ha ez megtörtént, itt szivárgott el a hűtővíz, és túlmelegedett a motor. Az ezres Ford Focus modellek tulajdonosait értesítették, hogy a hűtőfolyadék-vezeték magas hőmérsékletnél történő esetleges meghibásodásának kockázata miatt ezeket az autókat szervizbe kell vinni. A visszahívási akció eredményeként a Ford 506 érintett autóra adott ki visszahívást Magyarországon, és ebből 485 esetben már kicserélték az alkatrészt, míg huszonegy további autó vár a műveletre.
[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
monster95
tag
Az jó kérdés hogy mennyi időnként volt cserélve a olaj.A szervizkönyv 20 ezer km-ként van kitöltve.
-
monster95
tag
De úgy rémlik ez évjáratól függő volt.
-
gaborbol
őstag
"Nem vagyok tul idos, kapucnis puloverben, farmerban, borostaval es sima feher poloban mentem be a kulonbozo szalonokba"
Rendesen fel kellett volna oltozni kerem!
Farmer helyett susosgos melegitogatyat huzni es maris megbecsultek volna.Ketezres evek kozepen informatikusken dologoztam tobb BMW szalonnak, eppen uj erktekesitoi gepet raktam ki egy szalonban, amikor odaszalad hozzam egy velem egyidos "uriember".
Szevasz ocsi! Meghoztam a lovat akkor nekik kene allni, De gyorsan!
Azt se tudtam hirtelen mirol van szo. Mondom jonapot kivanok X Y vagyok, ugyan nem itt dolgozom, kulsos vagyok, de miben segithetek?
Kicsit megakadt egy pillanatra, majd mondta, hogy a kocsi a parkoloban es akkor neki allni gyorosan.
Jo a kommunikacios kepesseg nem volt a toppon, de lagalabb feloltozni fel tudott, mert a feher polo, melegito melle legalabb felhuzott egy fenyes bomber dzsekit.Leultettem az ugyfelet, atballagtam a munkafelvetelre, mondtam hogy itt egy VIP ugyfel, es hogy mit mondott.
Azt mondtak van egy olyan erzesuk igy latatlanban, hogy a munkadij magas lesz valamiert, majd elmentek az ugyfelert a szalonba.
-
laabom
tag
Sziasztok. Bocsi ha rossz helyre írok ezzel kapcsolatban. Mennyire érdemes az első 5.000 km-ig az első olajcserét megejteni? Vagy elég csak az évi / 10.000 km intervallum?
Nagyrészt városi illetve évi 12.000 km futna.Köszi a válaszokat.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz laabom #183359 üzenetére
Nem egy nagy költség (elég az olajat és a szűrőjét cserélni, levegőt/pollent nem kell), sztem érdemes megcsináltatni. Hiába a preciziós fémmegmunkálás azért a bejártás során képződő kopadékok belekerülnek az olajba/szűrőbe, jobb ha nem azt keringeted feleslegesen.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Dare2Live
félisten
válasz Kickass #183363 üzenetére
hogy pldat hozzak ott az általam sztárolt 998ccmes 1szfe. Ha vigyáztak rá nem ritka, hogy 600.000km után még nem volt megbontva eredeti a vezélés, lánc... Meg kell hagyni ennyi km után már bezabál 15000km alatt 1-2dl olajat.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
kisza25
félisten
válasz Kickass #183366 üzenetére
A jelenlegi szerviz előírás mellett (20-30ekm olaj csere) 250 ekm-nél többet nem fognak elmenni hiba nélkül, sőt még előbb gond lesz velük.
Ha valaki 10-15ekm cserélgeti az olajat akkor van esély elmenni 250ekm + km-t, de még mindig folyamatos a Downsizing, kiforratlan új motorok érik egymást, van amelyik a 100ekm-t nem éli meg.
Itt egy cikk ami kiemel párat, de több mint 250 ilyen autóval csináltak 100ekm tesztet.[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
jozefgucci1
addikt
-
Qru
MODERÁTOR
válasz jozefgucci1 #183368 üzenetére
Sőt ott tartunk, hogy már bejáratni sem kell annyira jól megy a fémmegmunkálás.
Sokat fejlődött az iparág de azért nagyon apró fémkopadékok még így is maradnak. A legtöbb gyártó nem foglalkozik vele mert a gari időt úgyis kibírja és az olcsó szervizköltség nagy hívószó a vevőknek. A közelmúltban két márkánál is rákérdeztem (Ford és Skoda) új autó vásárlás után, hogy érdemes-e köztes olajcserét megejteni. A hivatalos válasz az volt, hogy nem kell de a két szervizvezető egymástól függetlenül azt mondta ő a sajátjában lecserélné ha hosszútávon akarná használni.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
3000 km-nél már érdemes és nem kell márkaszervizbe vinni. Veszel gyári szűrőt, gyári olajat és akár otthon is lecseréled magad. Garit sem bukod és tényleg kb anyagárban megáll a dolog ha nagyon spórolna az ember rajta.
Az a baj, hogy az apró fémkopadékok annyira aprók már itt, hogy sok esteben a szűrő sem fogja meg. Sérülhet a hengerhüvely speciális bevonata, részlegesen eltömítődhetnek a lehúzógyűrűk ami azért nem egy welleness a motornak.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Dare2Live
félisten
válasz jozefgucci1 #183368 üzenetére
Sokszor nem is az első 0-5000km kopadékja miatt kell. Alapból 0kmesen is van benne olyan fém aminek nem kéne ott lennie.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
jozefgucci1
addikt
Persze értem én és lehet nem éri meg a kockázatot, de pont nem adnék annyit a szervízvezetők szavára , mert a legtöbb esetben vándorolnak egyik helyről a másikra és nem látnak bele az aktuális darab gyártásába sem .A motorikus hiba ami adódik egy ilyen helyi szerviznél új autónál pedig olyan kis merítés , hogy nem mérvadó , nem lehet rá alapozni .Fingjuk nincs mi van a motorban mielőtt kikerülne , mert sajnos a legtöbb esetben nem viszik el őket a gyártásba az adott márkánál . Régebben komolyabb kereskedéseknél még külföldi utakat is finanszíroztak ahol a melós kapott visszajelzést mire is kellene majd odafigyelni . Azt aláírom , hogy az olaj a lelke a motornak ,de pontosan azért annyira finom , mert tökéletesre van munkálva és a gyártást állandóan ellenőrzik és bele-bele nyúlnak . Tudom , mert már 4 éve ezzel foglalkozom és előtte 10 évet aktívan nagy vasak között szerelve töltöttem el .
Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...
-
Winne
nagyúr
Urak ha a fogyasztás is szempont (nem elsődleges), akkor elvi síkon egy nagyobb szívó benzin, vagy egy kisebb turbo benzin fogyaszt vajon többet, ha sokszor kis távokat megy az ember, akár még a motor üzemi hőfokig sem jut el a rendszer?
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
kisza25
félisten
válasz Winne #183376 üzenetére
A nagy szívó előbb bemelegszik (mit értesz nagy alatt, én 1,8-> ), viszont alapból többet eszik városban, a kicsi turbo lasabban melegszik be és nem szereti a rövid távokat, sok röviddel könyebben kokszosodik. Sok rövidtávra kicsi benzines szívó 1.2-1,4 való, az 1,2 kevesebbet eszik tapasztalatom szerint, i20 1,25 6,5 fölé nem tudtam vinni, suzuki 1,2 iszonyat jól fogyaszt 5-6 liter még városban is, az 1,4 már beszürcsöl 7-10 litert városban is akár (kia ceed, tipo), 1,6 golf4 meg 9-es átlag sok rövidtávval
[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
Tin
veterán
válasz BigBlackDog #183383 üzenetére
Legyszi mondjatok meg lehetetlen ellenpeldakat az egyebkent szinte 100%-ban igaz allitasomra
Esetleg hasonlitsunk egy 1386 cm3-es motort egy 1392 cm3-eshez? Vagy tegyunk 800 cm3-es szivot egy 2.5 tonnas autora? Netan az egyikbe toltsunk 0W20, a masikba pedig 25W50 olajat, es jarassuk minusz 30 fokban?
A nagyobb loketterfogat az nagyobb TERFOGAT, amibe tobb levego, es hozza tobb uzemanyag megy.
-
Tin
veterán
válasz kisza25 #183386 üzenetére
Szerinted ezt lehet ennyi ido utan erzekelni Magyarorszagon, amikor ekkora a szoras a kutak kozott? Szerintem kell hozza meg par het-honap, mire kiderul, hogy mi a helyzet.
En decemberben tankoltam Nemetorszagban E5-ot, elmentem vele 800 km-t, 6.1 liter volt a fogyasztas. Gyorben tankoltam a palya mellett OMV-nel (ez mar E10 volt), rogton felugrott 6.7-re. Tankoltam meg egyet Magyarorszagon, azzal is kb. ennyire jott ki. Visszafele tankoltam Mosonmagyarovaron az OMV-nel, ezt talaltam a legjobb uzemanyagnak Magyarorszagon, szinten E10, ezzel jottem vissza 6.3 literes fogyasztassal. Pedig ezzel a benyaval van talan a legszebb hangja a kocsinak, es erezhetoen sokaig elmegy.
Ezzel a rogtonzott osszehasonlitassal en hihetonek tartom a fel literes fogyasztas-novekedest, de a tenyleg jo pelda az lenne, ha valaki ugyanazokat az utakat jarja, ugyanott tankol, es hasonlo korulmenyek kozott megy. Ugy szerintem jobban kijon.
-
kisza25
félisten
Itt már decemberben minden kúton az volt, én már 3x tankoltam e10-et, eddig 12000 km alatt 7,3 volt a bc szerinti átlag, E10 óta 8 alatt nem láttam, ok bejött a hideg, de tavaly télen végig 8 alatt maradtam.
[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
-
Tin
veterán
válasz kisza25 #183389 üzenetére
De ez valahol tudott volt, hogy kb fel literrel megno tole a fogyasztas. En azert nem akartam osszehasonlitani, mert nalam nem lett volna relevans. Az egyetlen, ami valosab merheto volt, a nagy tav hasonlo korulmenyek kozott, es ott is 2 decivel tobb az E10 annak ellenere, hogy egy nagyon jo benya volt a kocsiban. Szerintem ha MOL-nal tankolok a hatar kornyeken, joval magasabb lett volna a fogyasztas.
Itt nemetben olcsobb az E10, es van kulon E5 benzin is, mindenhol. Magyarorszagon latod megoldottak "okosba", ugyanannyiert szarabbat kapsz, es termeszetesen rafogjak az EU-ra.
-
Doki16
addikt
Ha már így benne vagytok ebben az E10 témában akkor lenne egy kérdésem. Az 1.4TSI-t nem féltem tőle, de van egy Webasto kályha a kocsiban amit minden nap használok és kb ez az egyetlen dolog ami miatt elfogy majd a benzin a kocsiból. Annak a kályhának vajon árthat az E10?
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Gaben92
őstag
válasz kisza25 #183386 üzenetére
Finnorszagi hosszu tavu tapasztalataim vannak. 2 honapig jartam E10 95-el, azota E5 98-at tankolok kizarolag. Mindkettö ugyanarrol a Neste Oil kutrol. Megcsinaltam ugyanazt a tavot mindkettövel.
Alany: CT 200h (1.8 HSD)
Utvonal: Tampere - Toholampi oda vissza (636km, kulterulet de nem autopalya)
Sebesseg: nagyreszt 80 tempomat, nehol csak 60, nagyon keves 100,Eredmenyek:
95 E10, Michelin Primacy 4 16", stabil +18 fok, nyar, napos ido, klima kikapcsolva:
5,6L/100km98 E5, Michelin X-Ice North 4 (szöges) 16", stabil -2 fok, tel, havas/jeges ut, esö, klima +24-en vegig:
4,9L/100km[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
rbalint88
addikt
Cifrazhatod, de ez hulyeseg.
Legalabbis a Toyota nevu garazsvallalkozasnak errol elfelejtettek szolni, biztos azert rak a hibridekbe is 1.8 meg akar 2.5 motorokat is. (Javaslom rakeresni legalabb az alabbiakra: Atkinson ciklus, Miller ciklus.) Plusz ugye mivel nem a motoron ulsz, hanem az autoban, ezert irrelevans a motorokat hasonlitani kontextus nelkul. De ha mar ennyire benne vagyunk a hulye peldakban: vajon egy oskovulet 75 lovas 8 szelepes 1.6 szivo fog kevesebbet enni vagy egy mondjuk mazda skyactiv 2.0? nem kell valaszolni... -
Tin
veterán
5-6 eve egy ideig rendszeresen tankoltam Lukoil 98-ast a MOL 95 helyett a kocsiba, arban alig par forinttal volt dragabb. Nem tapasztaltam kulonbseget, talan egy hangyanyit csokkent a fogyasztas, viszont szerencsetlen autonak folyton elallitodott a vezerlese szepen lassan. Szoval idonkent akkusaru le, var, visszatesz, es tok szepen jart, majd par tank benzin utan megint osszevissza hangja volt. Akkor tettem le a Lukoil-rol.
Szoval remelem minosegi az a 98-as. A 100-assal talan jobban jarnal, de egy vicc, hogy egy sima autoba 100-ast kelljen tankolni. Itt amugy mind az E5, mind az E10 95-os, es jo minosegu, akarhol tankolok.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Minőségi ez a 98-as, adalék nélküli MOL100-as benzin. E5 és nem is etanol van benne hanem ETBE (tehát kötött formában van benne a biokomponens nem csak úgy hozzákeverve a bioalkohol a benzinhez).
Lukoil amúgy is felejtős már, ott a prémium benzin is E10-es.
Doki16: Semmi baja nem lesz a webastonak tőle, az is E10 kompatibilis. Német autóknál nincs gond ezzel, ott régóta van E10, felkészültek rá a gyártók. Annyi, hogy ne hagyd belerohadni a benzint*, időben járd ki belőle.
*: igazából nem a benzin romlik meg, hanem a hozzákevert biokomponens indul bomlásnak. Ezért jó ha kötött formában van a biokomponens, mert az lassabban indul bomlásnak.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest