-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
hacki87
senior tag
Sziasztok! A Vw Beetle 98 99 közöttinél mit érdemes tudni a 2 literes benzin motorról? Párom szeretne egy bogarat és a közelben van egy 2.0literes.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz hacki87 #151553 üzenetére
Megbízható tartós cserébe baromi sokat eszik. Városban a 11-12 litert simán beveri akkor is ha nem nyomod. Még azt szokták felróni hibájaként, hogy alacsony a hasmagassága így könnyen leverhető az alja.
Állítólag a tanksapka meg a csomitartó bovden hajlamos berohadni, meg van akinél volt elektronikai nyűg de semmi komoly.Szóval igazából a fogyin meg azon kívül, hogy nem megy nincs vele nagy baj.
#nincsbennetarcsi
-
Morris
veterán
Ezt nem értem... Anno volt egy 1.8 GTI jetta II a családban. Ment mit a disznó.
A "mostani" 2 literes vasak meg lusták mint a dög. Cserébe még le is eszi a gatyádat.
10 év alatt ennyire visszafejlődött a szívó motorok fejlesztése?
Mondjuk a jetta 86-os volt.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
veterán
válasz footy #151547 üzenetére
1,5 hónapja váltottam 6 gangos Aisin klasszikus automatáról (199 ezer km-rel adtam el) 6 gangos, olajos DSG-re (most tartok 57 k km-nél).
Úgy van ahogy írod; először rángatósnak éreztem a DSG-t.
Aisin (6g): selymesen vált; van némi fáziskésése, de normál használatban ("D") nem volt fájó a lassúsága, manuális üzemmódban azért zavaró a spétje; szépen kúszik; nincs DMF; felesleges bele a sport fokozat dízelnél, ha padlózom, akkor D-ben is a pirosig kiforgatja.
DSG (6g olajos, 4 ezer km összeszokás után): már nem érzem darabosnak (eleinte igen); gyorsan vált, ha lepadlózom, akkor akár 6-ból 3-ba is (akárcsak az Aisin); D-ben nagyon hamar felkapcsol, ami nem biztos, hogy jó a technikának, mert akár 1200 rpm-en is forog a motor; S-ben feleslegesen későn kapcsol; viszont bármikor bele tudsz nyúlni kézzel is a kormányon, nem kell a karral babrálni; manuális módban - főleg ha tiprod neki - akkor villámgyorsan rakja a sebességeket; tud kúszni, de nem olyan finoman, mint a másik; van DMF.
Bónusz: durrog a kipufogó csapatáskor; és 6.-ban annyit forog a DSG-s benzines autó, mint az Aisinnal szerelt dízel.Összességében szvsz az Aisin finomabb cucc és hosszútávon olcsóbb, ha cseréled benne az olajat 60 ezrenként. A DSG pedig sportosabb, ha már automata...
[ Szerkesztve ]
-
=WiNTeR=
senior tag
válasz =WiNTeR= #151524 üzenetére
Először is nagyon szépen köszönöm a válaszokat a fenti kérdésemmel kapcsolatban! Rengeteg fórumon és cikken rágtam át magam az elmúlt pár napban a témával kapcsolatban és az igazat megvallva teljesen elment a kedvem a TSI + DSG kombóval való kísérletezéssel, kb. mintha egy aknamezőn lépkedne az ember a visszajelzések alapján.
Na de, a Golf V tiptronic váltójáról van valakinek tapasztalata? Típus (Aisin?), mennyire tartós, megbízható, stb, tényleg döglassú, vagy azért vállalható teljesítményű?
mod:
Úgy tűnik, focvis kolléga időközben választ adott (amennyiben az G5-ben is Aisin van).[ Szerkesztve ]
"I will become a true hardscoping hitmarking sample text legend."
-
hacki87
senior tag
Köszi az infot. Szerintem neki most nem számít mennyit eszik mert 5000km-nél nem hiszem, hogy többet menne. Az viszont fontosabb, hogy ne rohadjon le minden sarkon. Bár a biztosítás árán kicsit elkerekedett a szeme. Én látatlanba mondtam rá 90-100eFt-ot a kalkulátor dobott egy 103eFt-ost. Ez ugye negyedéves csekkessel. Megnézzük, milyen kívül belül, ha tetszik neki elvisszük a szerelő ismerősükhöz, hogy nézzék át. Az 1.6 gondolom az ami a Golf IV-ben is van nem? Munkatársamnak vmi SR volt 98-as és kb egy 30.000Ft-os jeladót cserélt rajta az 5 év alatt.
BBD: 2 Szíve csücske van.: New Beetle és a Cooper. Talán a Beetle-vel jobban járunk mint a bajos 1.6 Cooperrel. Egyik barátnőjének az van. Egy hónapig állt mert drága volt az üzemanyagszivattyú... a Beetle-höz talán olcsóbbak a cuccok.
-
lenko
aktív tag
válasz Morris #151563 üzenetére
"1986
Durch den wahlweise verbauten, aber nicht serienmäßigen Katalysator sinkt die Motorleistung des Jetta GT von 112 PS auf 107 PS"Kat. nélkül 112, vele 107. a GT volt 90ló.
Amúgy 90lovasan is jól megy relatíve mert könnyű....[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz focvis #151559 üzenetére
Az S módot én is pont ezért feleslegesnek tartottam... egészen az első szerpentinezésig. Nem hátrány ha a nyújtott hosszú kanyarokban nem kapcsol fel a kanyar közepén.
Mondjuk a DMF-nek "nagyon jót" tesz, hogy D-ben 60-nál 1100-on teker 5. fokozatban (Kormiban).Most már ki fogok próbálni egy modern automatát ha lesz rá lehetőségem, ezek szerint sokat fejlődtek.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
veterán
Nem hátrány ha a nyújtott hosszú kanyarokban nem kapcsol fel a kanyar közepén.
Érzékeli az oldalgyorsulást és ezért nem kapcsol fel? Ez csak S-ben működik így, D-ben felkapcsol?
Mivel ugye nincsenek nagyon szerpentinek a közelben, így nem próbálhattam. Most voltunk nyaralni, ott volt szerpentin, csak haladni nem lehetett a forgalom miatt :/ Kéziben nyomtam.(#151561) =WiNTeR=: Nem tudom, hogy ki gyártja a Golf 5 tiptronicját, az Aisin csak egy a gyártók közül.
Az 1.4 TSI amúgy nagyon jó lenne, de a G5-be még nagyon a kezdeti TSI, ill. DSG technikát tették, G6 nem fér bele a keretbe?[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz focvis #151566 üzenetére
Mátrában próbáltam ott tényleg van értelme S-be áthúzni. Nem tudom mi alapján matekozza ki a szoftver de működik. Illetve síkon még országúton előzéskor is áthúzom S-be és akkor nincs lag.
De nem erőltettem én sem ezt a szerpentines dolgot, életemben 2x hajtottam meg Kormit a hegyen: először és utoljára. Annyira esetlenül mozog, hogy az már fáj. Igaz egy elöl hajtós orrnehéz családi limuzintól ne is várjak olyan mozgáskultúrát mint a Wagonomtól...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
=WiNTeR=
senior tag
válasz focvis #151566 üzenetére
Gyorsan rákeresve az 1.4 TSI (90kw / 122) CAXA mind az 5 és a 6 esetén is (de feltételezem, hogy újabb generáció van a 6-ban) ahogy DSG esetében is (DQ200 / 0AM).
G6 esetén is hasonlóan necces a TSI / DSG, mint egy generációval korábban / mennyi a változás e-téren?
"I will become a true hardscoping hitmarking sample text legend."
-
Kos 7
tag
Sziasztok !
Jelenlegi autóm, már eladásra szorul, így elkezdtem kutatgatni, de nehezen jutok dűlőre.
Célok:
- 2008-9 feletti évjárat,
- 150le+
- nem horribilis fogyasztás és fenntartásAmit rászánnék összeg az 2 millió, és egy nagyszervíz vásárlás után max 300k értékben.
Milyen autók jöhetnek szóba ?
Véleményeket, tapasztalatokat szívesen veszem .Köszi,
Ákos. -
válasz Morris #151556 üzenetére
euro előírások megfojtják a szívót mondjuk azt nem értem miért eszik többet, ja de mert nehezebb
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Qru
MODERÁTOR
-
Kos 7
tag
válasz theuprising #151579 üzenetére
+ Qru
Most egy Peugeot 307-em van, de egyrészt meguntam azt, hogy nem megy, (1.4 benzin), másrészt már kezd benne lenni a korban.
Honda Accord nagyon jó lenne de a faceliftes, amik inkább tetszenek az már inkább 3-3.5M+.
Méretben a 307es vagy annál nagyobb, de nem kombi.
Benzin, dízel, hát nehéz kérdés, sok a vita róla mindenhol, szeretném, hogy menjen, de ne horror áron.
Ahogy nézegettem sima szívó benzinben 2 liter felett kell nézni, de egy kétliteres dízel kb ugyanazt tudja fele annyi naftával. Kérdés, hogy hosszabb távon a szerviz, hogyan szól közbe ennek.
Esetleg Renault Laguna ? -
theuprising
tag
válasz Kos 7 #151580 üzenetére
Sajnos ezekkel a feltételekkel, tehát minimum 2008-as évjárat, 2M-ig bezárólag (+ első szerviz), 150LE+, egyszerűen nincs olyan autó amit bátran tudnánk ajánlani.
Vagyis én nem tudok, bontószökevényeket meg nem ajánlanék, rönót meg leírni sem méltatom egy Avensis/Accord után -
Kos 7
tag
válasz theuprising #151581 üzenetére
theuprising
Érthető, ezen pörgök én is. A mostani az 2003-as gyártás, egy 2006-ossal úgy érzem nem lennék előbbre.
Nem sürgős a vétel, de jövő nyárra már nem akarok új gumit venni a mostaniraHa rugalmasabban szemléljük a feltételeket, akkor valami ötlet ?
Mondjuk 2.5M ?
Alfa Romeo 159-el mik a tapasztalatok ? Nagyon bajosak ? -
bajnokpityu
félisten
válasz Kos 7 #151580 üzenetére
szivobenyánál nemigen létezik egyszerűbb konstrukció, akár turbobenya, akár diesellel tuti több probléma lehet.
amiben turbo van ,azt sztem érdemes városon kivül használni, úgy kisebb para.
várhatóan az üzemanyag árakban nem lesz hirtelen ugrás, szóval fogyi miatt sztem ne aggódj.de szvsz ne papiron dönts. próbáld ki őket, szagolj meg párat, menj velük. úgyis ez számit. ha szereted vezetni, akkor könnyebb elviselni a számlákat. az úgyis lesz, akármit veszel.
barátomnak volt 2.0s automata 2008as accordja, ha kinyomtad a szemét, akkor tök jól ment. viszont sajnos ezekből találni jót nem lesz könnyű. ő se árulta napokig.
én végül fl mondeot vettem, ráadásul diesellel, engem megmondom őszintén meggyőzött ár/értéke, jó vezetni is. nagyon jól fogja az utat, piszok jó a féke, és cirka 35-40%al olcsóbb, mint egy hasonló méretű passat. cserébe nem szép, se kivül, se belül, átgondolatlan (nem tudsz fél, másfél literes vizet lerakni, mai telefonoknak nincs hely, viszont van egy csomó idétlen alakú, méretű haszontalan tároló. Ami még mellette van, hogy a PSA féle HDI motorja diesel létére kevés nyűggel bír (ha városon kivül használod, és valós a km szám, ami 2008as autóknál nem túl esélyes), valamint gyárilag a motorvezérlőben benne van a 140 és a 163 lovas program is, garivesztés nélkül 30ezerért átrakják a másik programra.140lóval 1600kilós kisbusz helyváltoztatásra alkalmas ugyan, de előzni inkább csak a 163 és 180lovasokkal lehet.
laguna sztem kicsi, mint egy insignia, de azért tudni kell, h annyira bonyolult az elektronikája a mai kocsiknak, hogy ezen több múlik, mint bármi máson. és hát mióta tudnak jó elektronikát csinálni a csigaevők?
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Kos 7
tag
válasz bajnokpityu #151583 üzenetére
Újabb Opelek: Astra, Insignia ?
-
theuprising
tag
válasz Kos 7 #151582 üzenetére
Alfákat semmilyen szinten nem ismerem, az Alfa 159 nekem konkrétan semmit nem mond, teljesen elkerültek engem valahogy egész életemben, de itt valaki biztos ír róla véleményt.
Nem is a pénz meg a kijelölt gyártási év számít, tudni kell hogy egy autót átlagosan ~6 évig gyártanak, utána váltás vagy facelift. Egy 2008-as T25 Avensis kívülről majdnem tökugyanaz mint egy 2003-as T25, csak egy hozzáértő szem veszi észre a faceliftet (pl index a visszapillantón meg egyéb finomságok). A facelift 2006-ban történt, akkor kapott frissebb motorokat is, de azt a motorháztető alatt a kutya sem látja, de tény hogy jobb motorokat kapott.
2M-be egy T25 Avensis belefér, 2literes benzines, hangyaf_sz híján 150LE, olcsón fenntartható, de kiesik a 2008-as gyártásból. Nem versenyautó, de az "egyhatos leültetett kipufogómorgósított, este a meki parkolójában feszítek" hülyegyerekeket erőlködés nélkül otthagyja bármelyik lámpa után.
Egy Peugeot 307 után biztos előrelépés lenne, nagyobb, kényelmesebb, jobban megy, (tapasztalatból mondom, hogy) a kisebb autók amiknek a vezetői félénken vezetnek simán beengednek, előreengednek, nem kekeckednek. Pedig nem egy batár állat, de a 4.7méter az 4.7méter marad, és az simán beszarat egy 3.9méteres VW Polo vezetőjét aki félénken vezet.És ugyan ez igaz a 2literes Accordra, a 2003tól gyártottra, legalább annyira megbízható mint egy Avensis, sőt talán még jobban is. 156LE, 10liter alatt elvan kényelmes vezetéssel, ha megtaposod akkor magas fordulaton süvít rendesen, de ha kifogsz egy jó állapotú 2.4literes TypeS-t 2M és 2.5M között, na az körberöhögi az összes hülyegyereket, sőt még a 3-as BMW-k túlnyomó részét is (316, 318, 320, dízel-benzin egyaránt). Viszont tud enni, 12L városi közlekedésben teljesen reális, és olyan nincs hogy valaki ne vakargassa meg egy TypeS Accord gázpedáljának az alját, mindenki szereti megtaposni néha, egy ilyen autót senki nem vesz simán közlekedésre.
Ezek a lehetőségek részemről, vagy gyűjtögess még, vagy engedd lejjebb a gyártási évet, de ne vegyél kényszerből valamit, annak sosem lesz jó vége.
[ Szerkesztve ]
-
Kos 7
tag
válasz theuprising #151585 üzenetére
theuprising
Hűha, korrekt írás.
Köszi a segítséget srácok
+ Qru, bajnokpityu
-
user26
aktív tag
válasz Luck Dragon #151540 üzenetére
Szia!
Szerinted a felsoroltak közül melyik lenne a legideálisabb ?
Milyen árkategória az Opel H ? 1,2M körül láttam sokat, de nagyon sok km-l. :/
Első autónak nem gondoltam 1M felett jóval... kis fogyasztású érdekel igazán.Xiaomi fan I 12T Pro I
-
istnag
addikt
Sziasztok,
Nissan Qashqai -t szeretnénk venni, érdeklődnék van valakinek tapasztalata, infója melyik motorral szerelt változatot érdemes illetve nem érdemes megvenni. Dízeltől óckodom, de most donteskeptelen vagyok. Napi 30 km inga, 10 város többi azon kívül. 2005-2009 ig szeretnék ill. ez fér a keretbe.
Köszönöm mindenkinek. -
bajnokpityu
félisten
-
MPowerPH
félisten
válasz footy #151547 üzenetére
Tudom. Ilyen teren a DSG lenne hozza a legkozelebb, de nem akarok betegagyat, meg irrealisan keves futas utani valtofelujitast. Pont ezert nem nezek konszernes gepet, mert kikotes az automata valto, de a dsg miatt az osszes kiesik.(pedig a SuperB vagy akar egy Octavia RS is johetne, mert jol neznek ki)
Az elozo automban ZF 6HP volt. Nekem mar az a szint is megfelelo lenne. Legyen rajta manualis kapcsolasi lehetoseg, es azert ha gyorsan kell visszapakolni, akkor ne melazzon, de panikba se essen.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Acheron
őstag
válasz MPowerPH #151591 üzenetére
Nem minden konszernes automata DSG. Audi Tiptronic -okban ZF 6HP váltó dolgozik (2011 - 12 után már 8HP) No meg ott van a fokozatmentes, de azt hosszabb távon épp úgy problémásnak mondják, mint a DSG -t.
Egy ilyen ZF váltót magam is szívesen kipróbálnék (ezen vagyok). -
forceberg
veterán
válasz Kos 7 #151582 üzenetére
Szerintem a Laguna 3-at ne vesd el! Olvass utána, aztán rájössz, hogy a francia utálók itt hülyeségeket beszélnek... általában mindenféle releváns tapasztalat nélkül. A dízel piacon a legjobbak közül való pl. az M9R 2.0dCi. Akár 180LE-ig.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Rhino666
őstag
Udv!
Erre esetleg ra tudna nezni valamelyik kedves kecskemeti kollega ha arra jar?
Az elado volt olyan segitokesz hogy meg arra sem volt hajlando valaszolni hogy meg van-e meg az auto vagy sem, utazzak nyugodtan fel Szegedrol...
Gyanus, hogy ennyiert csak csaliauto, reg elkelt...
Udv:
Rhino666Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.
-
nagyúr
-
válasz user26 #151587 üzenetére
H Astra értelmes darabok 1,5-1,7M
Mindegyik amit felsoroltam jó, ezeket leginkább 1.6-os motorral keresgélnem.
G Astra esetében XEP-es motorokat keresd azoknál nem áll már fent az olaj majszolás.Focusnál rozsdára kell oda figyelni.
A többinél nem tudok konkrétumot mondani. Itt a többiek rudnak segíteni, vagy a saját márka topicban tessék megkérdezni.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Qru
MODERÁTOR
Ismerős keres 1,5M körül (+átírás, +első szervizre van még pénz) valami fiatalos sportos verdát (3 vagy 5 ajtós lehetőleg hatchback) ami nem fapados de nem is roller.
Első körben nézett Golf V 2.0 FSI-t de azt gyorsan elvetettük. 2.0i Focus jó lenne de elég fapadosan felszereltek ennyiért. Esetleg egy C4 2.0 VTi mennyire kényes/háklis?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Óra topik
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- iPhone topik
- Gaming notebook topik
- OLED TV topic
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Ülésezik a hardveregylet
- Autós topik
- További aktív témák...
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!