- World of Tanks - MMO
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Escape from Tarkov
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Dragon Age: Origins
- Marvel Snap
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Xbox Series X|S
- Starsand Island - A Harvest Moon nyomdokaiban
-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
SPeti1984
senior tag
válasz Luck Dragon #152700 üzenetére
600 lenne a költséglimit és 175 ezer km. Erre keresgéltem és talán 2 ha volt abból 1 fehér amit nemigen szeretnénk. Azért is gondoltam az 1.2-t mert az a klímával is már valamennyire elboldogul. Talán városban is kevesebbet eszik. Ha meg kell az erő vagy nyaralás akkor ott a másik kocsink (Meriva B 1.4 turbo). Épp azért lenne csak egy ilyen kisebb hogy ne a Merivaba menjen a km. Mert ha veszünk akkor így éves szinten 15-20 ezerrel kevesebb menne a Merivaba csak azzal hogy munkahelyre nem azzal jár be az ember.
-
addikt
Nem tudok dönteni a Focus MK1 és a Golf 4 között. Valami érv-ellenérv még egyik-másik mellett?
-
SPeti1984
senior tag
válasz Integrale #152704 üzenetére
Annyiból éri meg , mert párom nemigen meri városban vezetni a Merivát hiába van elöl hátul radar azt mondja hogy nem látja át nem tud parkolni vele és nem akarja megnyomni meghúzni. Egy ilyen pici kocsival ami olcsó meg talán könnyen tudna manőverezgetni. Ennyi az oka csak a vételi szándéknak, meg ha nem vagyok itthon ő is tudna menni ide oda ha van másik autó.
-
vzsryl
nagyúr
válasz szőröscica #152701 üzenetére
Én folyamatosan találkozok olyannal, aki Sharan-nal keni országúton 130-140-nel, és ott van hátul a 3 kisgyerkőc...
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Citroware #152703 üzenetére
Fóka rohad, G4 csak pár helyen és az is megelőzhető nagyrészt. VW hátsó futómű egyszerűbb(olcsóbb), de benzinesek trafót kérnek néha, illetve volt egy váltó szegecs baj (hibás már nem nagyon van a piacon). Beltér egyéni dolog, szvsz a Golf harmonikusabb, zörgés 15-20 évesen mindkettőben lesz. Focusban a hátsó lábtér nagyobb. Golf 4 utolsó évjáratait javasolnám, kesztyűtartó nagyobb, fehér index, finomabb kidolgozású kapcsolók, stb; illetve ESP-s darabot keresnék (egyéni preferencia, az első jeges körforgalomban jól jön ).
-
addikt
válasz molnarpeter #152707 üzenetére
Nekem azt mondta valaki, hogy a Focus hajtóműve nem annyira strapabíró, errefelé sok a kátyú és egyéb úthiba, és állítólag a Focusban ettől el fog romlani valami.
Ez is egy érv a Golf 4 mellett.
Még azon gondolkodom, hogy mivel jelenleg 1 millánál több nem fér bele a keretbe, esetleg gyűjteni kéne-e még egy kicsit, hogy Golf 5-tel megpróbálkozhassak, mert az nekem valahogy sokkal jobban tetszik.
[ Szerkesztve ]
-
alázógyík
őstag
Nekem C-Maxom volt(1.6 benzin), feleségem keresztapjának meg Golf4(1.6 benzin szintén).
Szvsz. igényesebb a Golf, nem is rohad úgy, én azt ajánlanám. -
addikt
És ahogy írtátok itt páran, Golf 4-ből az 1.4-esről többeknek rossz tapasztalata volt, tehát 1.6-osan nézzek, ugye?
-
addikt
válasz molnarpeter #152711 üzenetére
Benzin.
Nekem az tetszik a G5-ben, hogy egyrészt újabb, másrészt pedig a kinézete, bár ez utóbbinak nem feltétlenül kéne számítania.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Ha egy alkatrész rohad, az az autó életkorától függ, vagypedig attól, hogy mennyi üzemideje volt?
Tehát pl egy 17 éves autó 150k km-t ment, egy 12 éves pedig 250k km-t ment, ezek közül melyik a rosszabb ebből a szempontból?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Citroware #152712 üzenetére
1.6-ból SR-t megbízhatóbbnak mondják, mint a 16V-t. Spritmonitoron nézd meg a különböző motook fogyasztását, az 1.6 nem annyira takarékos, városba OK, de vegyesre már megfontolható valamelyik nagyobb blokk is.
Rozsda sok tényezős, töbet számít, hogy mikor és hol futott, osztrák téli autót kevés km-rel is csak óvatosan éznék meg. G4 azért nem rohad, mert galvizált a karosszéria, a Focus 1 viszont nem.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Citroware #152713 üzenetére
Ezt így nehez megmondani. Fugg attol hogy milyen az adott tipus alvazvedelme, a festés minősége, attól hogy mikor és hol használta a tulaj, pl. van aki esőben/hóban elő se veszi a gépet (pl. egy mx5-ot), az se mindegy hogy földúton vagy pályán használta, ha pályán akkor melyik országban, pl. Ausztriában más az összetétele az anyagnak amit a pályára szórnak, emiatt jobban rohadnak az ottani vasak. Ezen kívül az is számít, hogy amikor állt az autó, akkor épp hol tette azt, kint aszfalton, vagy fű felett vagy garázsban stabilan 15-20 fokban.
-
#16514048
törölt tag
Benzines Clio III-ról mit gondoltok? 1.2 TCe, 1.4, vagy 1.6?
1.6-ból van többféle is, gondolom más az áttételezés bennük, mert a leggyengébbhez írják a legjobb 0-100-as időt. Melyik lenne a legjobb vegyes felhasználásra (országút, város, nagy ritkán autópálya)?
Kicsit más kategória, de nagyon tetszik a Golf 5-Jetta-A3 8P trió.
2.0 FSI ezekből mennyire lenne gáz? Kokszosodásról tudok, de milyen gyakran kell tisztítani, illetve mennyibe kerül ez? Más probléma van velük?
Vagy elég ezekbe a sima 1.6-is is?[ Szerkesztve ]
-
#16514048
törölt tag
válasz molnarpeter #152718 üzenetére
Nem sok, igazából nem is nagyon lehet városi használatnak nevezni, mert az egyik végéből a másikba el tudsz jutni úgy, hogy maximum kétszer kaphatsz pirosat...
De a dízeleket nem szeretem, elég keveset mennék vele, így a fogyasztás sem számít annyira. Nem ragaszkodok a VAG-hoz, csak külsőre ezek tetszenek a legjobban, de ha mindenáron kerülendők ezeknél a benzinesek, akkor inkább nézek egy Focus-t, vagy valamit.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Jó, hogy a kolléga itt megemlítette a Corsát, mert már meg is feledkeztem arról, hogy az is szóba jött nálam korábban, mint opció.
Corsa C és Golf 4 közül melyiket ajánljátok inkább?
-
Declare
őstag
Sziasztok!
Ki hogy rangsorolná a következő kocsikat? 25k euroig lenne érdekes, valami dízel kombi.Persze az is nagyon jó lenne, ha a 20k eurót lehetne megközelíteni....
A4 Audi hátul elég szűkös. Mivel a 3as BMW, V60 Volvo, Octavia kb egy méret az Audival, gondolom hátul hasonló a helyzet. Érdekes módon a Passatok majdhogynem drágább, mint az A4 . Viszont nagyobb.
Ezek a 2.0 dizelek a németekben jók?
A volvo D4/D5 öse milyen az automatával? maga a motor? Ellenvélemény/problémák?
A mazda ezzel a skyactive dízellel?
BMW 3 GT nagyon faja. Nem a legszebb, de talán a legpraktikusabb...viszont a legdrágább. Motorikusan én talán a legjobbra tenném.
Fenntartási költségek/megbízhatóság lenne érdekes.
Kíváncsi vagyok, ki hogy gondolkodik/hallott/gondol ezekről az autókról. (nyilván jönnek majd a köcsög béjemwések, meg köcsög audisok, de azért akkor is )
Köszi
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Declare #152724 üzenetére
V60 D6 hibrid? Kint alacsony az adó rá.
BMW 20d-k régebben vezérlés bajosak voltak, illetve tc cikkezett a kigyulladásokról. Jól eszik, de megelőző karbantartás drága, automata is megbízható bennük.
VAG 2.0 TDI jó.
Volvoban ami 5 henger, mind jó, biturbo rejt kicsit több hibalehetőséget.
Mazda rozsda[ Szerkesztve ]
-
-
Declare
őstag
Köszi, mindenkinek! Unokatesómnak lenne, csak kint vennénk meg.
(#152725) molnarpeter: Erről a kigyulladásról nem hallottam. Régebben valóban volt egy két hibaforrás bennük, de ha azok javítva lettek, igazából minden rendben volt velük. Autómata megint csak első osztályú.
Ez a mazda rozsda azért szerintem már a múlté . Ráadásul 1-2 éves autóról beszélünk. Nekem rettentően bejön ez a 6os mazda. Ha a motor is jó, akkor a Superb után a legnagyobb.VAG 2.0 tdi ről én is így tudtam, pont erre voltam kíváncsi, h lemaradtam e valamiről, de akkor nem a 3.0 tdi is nagyon jó az A4 alatt, ha jól tudom, de az már azért húzós, meg felesleges is lenne.
(#152726) Gergőke88 ez az L&K octavia nem rossz, de nekem a sor végén áll. Külső, belső designban nagyon gagyinak érzem. Persze kb újat lehetne belőle venni és magyarországon lesz használva, ahol nem utolsó szempont, hogy nem szúrja ki az irigység a kerekedet parkolás közben.... viszont akkor már inkább a Superb.
Volvo külső design oké, de a belső az valóban vicc....viszont elég frankó ülések és ha jó a motor is, akkor az sem rossz.
(#152727) Integrale kombi kell, így az s60 nem játszik. BMW design, nekem mindent felülmúl, szóval ez egy szubjektív dolog .
(#152730) aero. igen, azt tudom, de az már más liga. Meg amint mondtam, tipikus magyarországi használat, semmi hatalmas km futás vagy ilyesmi. Drága is és felesleges is lenne szvsz. Én a benzin felé is szívesen elmozdítanám őket, de a dízelhez ragaszkodnak valamiért. Azért majd még rápróbálok a benzin vonalra
Ha még vannak ötleteitek, vélemény szívesen veszem. Majd most újra átnézem a dolgokat, aztán ha lesz konkrét, akkor jövök kérdezni. Így hogy ezt megerősítettétek, hogy a VAG 2.0 tdi faxa még mindig, szerintem Superb vagy Passat irányba erősítem akeresést Bár a D5 volvo sem rossz, ha a puritánsával meg tudnak békélni.
[ Szerkesztve ]
-
JasL
senior tag
Kérlek szépen segítsetek, abszolút kezdő vagyok a témában, pár cikket elolvastam használtautó vásárlásról, de nem lettem sokkal okosabb. Nagyon tetszenek a BMW-k, de sajnos nincs rá több millió forintom. Maximum 1-1,2m ráköltésekkel együtt, ennyiben gondolkozom, talán kitolható párszázezerrel. Most csinálom a jogosítványom, és szeretnék egy autót is venni. Első kocsim lenne.
Mit ajánlatok? Márkát, kort? Inkább szedánt szeretnék, világos belsővel és sötét szinü fiús külsővel.
Valójában fogalmam sincs, mit lenne érdemes venni. Inkább kis távokra lenne, 5-30 km, nagy ritkán sokkal több, ezért benzinesre gondoltam. Opel H Astrát és Peaugeot 207-et ajánlották megnézésre. Igaziból nagyon nagy körvonalakban van csak meg, hogy mit szeretnék, de főleg annyit tudok csak, hogy közlekedni.
-
Declare
őstag
(#152733) Integrale minőségben én az Octavianal érzek különbséget. A 3er, A4 audi, Passat, Superb egy kategória kb....nyilván a bmw/audi az apróságokban okosabb, ügyesebb (pl autómata), de ennyi.
(#152734) mdani01 sajna nem. Én ezzel az autókérdéssel zsákutcába futottam....amik tetszenek és elérhetők lennének, azok egyáltalán nem társulnak "wow" feelinggel....ahhoz képest meg drága. Pont a 3 er, ami klassz, de igazából a hátsókeréken kívül nem ad nekem egy 320 d nagyon semmi extrát....és kerül 5x annyiba, mint a mostanim. Most inkább kivárok, mi lesz ezekkel a hybridekkel, mondjuk 1 év múlva. A kis opelnek meg semmi baja, megy, jól fogyaszt, kis költségű.
(#152735) molnarpeter hát ez az, hogy nagyjából város meg országút, nagy ritkán 1-1 hoszabb táv. Nyilván én nem vennék dízelt, meg ezt el is mondom, de családon belül az ember óvatosabb aztán megveszik a benzint, lesz valami baja (mert ugye annak is lehet), aztán akkor majd lesz, hogy szar benzin nem is megy, meg sz@r is.....ráadásul ezekben az autókban nincs is nagyon normális benzin. 1,4 tsi vagy 1,8 tsi, de az 1,8 tsi már majdnem drágább, mint a 2.0tdi.
(#152736) iRico meglesem! Elég szomorú
(#152738) htomi85: Az megvan köszi. Családi autó, kisgyerkőccel, babakocsival 25k euróig kb. Szerencsére ők sem az átlag réteget képviselik, hogy maguk alá pisilnek egy fapad 316i től, mert bmw, hanem azt nézik mivel járnának jól, kényelmesen, hoszabb távon. A bmw 2-3 évesen férne bele a keretbe, az octavia meg kb újjonan. Hajlok rá, hogy a kettő közötti arany középutat kellene megtalálni, mondjuk egy passat/Superb/Mazda 6 személyében. Ezért jöttem kérdezni
-
Szajo
őstag
válasz Elektrosokk #152737 üzenetére
Ez elég durva, de hogy állítasz le egy ilyen dízelt? Letéped a legszűrőhöz belépő csövet es el tömöd ruhával vagy hogy?
Nem tudom mit tennék egy ilyen helyzetben, lehet nem lenne lelekjelenletem hozzá[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
BMW 1-1,2 M ért azért csak valami nagyon régi, vagy nagyon széthullott (kintről behozott, külsőleg felcsinosítottat) fogsz szvsz találni. Ha 1-1,2M ért megveszed és utánna szívesen locsolod rá a pénzt majd folyamatosan, akkor nézegess bmw t szerintem
Most csinálod a jogsit, felesleges szerintem túlpörgetni ezt az autó kérdést. Egy Golf/Focus/Astra H első körben szerintem teljesen elég, aztán később lépsz feljebb ha szeretnél. Astra H van nekm is, monduk dízel. Viszont 1-1,2M ból az 1,6 os H astra is határ eset (bár most egy ideje nem követtem az autó piactot, fél éve még inkább 1,5 körül voltak az értelmes benzines 1,6 H astrák).
Nézdd meg a mobile.de -n is, nem egy nagy durranás behozni egy autót és ha van időd és energiád erre, akkor spórolhatsz pár 100 ezer forintot ha ügyes vagy, meg akár egy jobb minőségű autót is szerezhetsz, mint amiket a hahun árulnak.
-
Declare
őstag
válasz Elektrosokk #152737 üzenetére
Megnéztem a videót....hát azért emiatt nem rohannék és adnám el a bmw-met . Ahogy mondják is....van 5 millió bmw az usaban és ebből ha kigyullad mondjuk 100 db az is 0,00002% . Meg azért a bmw is tipikusan az a kategória, amit szeretnek az emberek mókolni, csippelni, tuningolni. Tele van a youtube (amúgy egy csomó amerikai feltöltéssel) olyan videókkal, hogy kell beszerelni utólag az elektromos csomagtér motort meg stb.
Én sokkal inkább érzem ezt egy ilyen "most a dízel botrányt kihasználva, szúrjunk oda mégeggyet a Német autóiparnak" típusú hangulatkeltésnek. Ha a bmw k jellemzőan kigyulladnának itt ott néha napján, arról lehetne hallani pláne itt kint a Németeknél, ahol arányaiban megkockáztatom, több bmw jár az utakon, mint az USA ban.
-
JasL
senior tag
válasz Declare #152742 üzenetére
Köszi szépen a választ!
Igazából első autónak nem ragaszkodom a BMW-hez, tizensokéves kocsival nem is szeretnék kezdeni meg út közben összeszedni a darabjait.
1) Mi az az ár, amire azt mondod, hogy tényleg ott már 10<= éves kocsikat lehet kapni, jó velük a tapasztalat és érdemes ránézni? Opel Astra H, oké egynek jó lesz. 2m-em azért nincs rá, de foghúzva akár 1.5m-ig is elmehetek.
2) Másik kérdés: hány % tartalékot kell rászánni egy autóra? Teszem azt, ha veszek egy 1m-es kocsit, akkor arra általában hány +% forintot szoktak rákölteni?
3) Milyen márkákat érdemes nézegetni?
4) Mi a véleményetek egy átalakíthatóról? Pl ezt néztem: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz molnarpeter #152744 üzenetére
Jah igen, erre nem is reagáltam...köszi szépen a tippet, felvetem, mint opciót, csak az a baj, hogy 1-2 éveset szeretnének venni és ez a D6 max a 2013 év elejei évjárattal fér bele a keretbe, ami nem fog nekik tetszeni. Az ötlet viszont jó köszi!
Van is vele valami tapsztalatod, akár hallomásból vagy tesztekből olvasgatva vagy hasonló? Azért ezt a dízel hybridet nem nagyon találni más márkánál, ami érdekes/gyanús.
(#152745) Integrale nem így gondolom, de a véleményed köszi
-
Declare
őstag
1, Astra H / Astra H GTC / Ford Focus / VW Golf
Ezek mind egész jók, nagy varázslat nincs bennük, 1,6 / 1,8 as szivó motorral. Persze szentírás nincs. Itt is ki lehet fogni olyat, ami trehány gazdától származik, nem cserélt olajat, azt is valami vackot + otthon taknyolt benne mindent össze vissza.....én kb mindig úgy nézem, hogy ha rászűrök az autókra a kritériumom alapján és amik az első oldalon vannak azok gyanúsak. Én pl ismerem az autómat, tudom, hogy sokat költök rá és a korához képest jobb állapotban tartom, ezért ha eladnám, akkor biztos a korához/felszereltségéhez mérten drágán adnám...nem véletlen. Ha meg pont olcsón, akkor az azt jelentené, hogy egy kupac fos, csak vigye el valaki . Aztán van persze aki másképp gondolkodik és pont az olcsókra vadászik, amit szépen helyrepofoz.
2, attól függ hogy tartod karban. Alapvetően nem szabad elfelejteni, hogy a tankolás és a kötelező biztosításon kívül elég sok minden vna...pláne ilyen idősabb autónál. Itt már minden kérdés....fékek, futomű, lengéscsillapítók, kipufogó rendszer, alváz (rozsda), klíma, stb....ehhez jön az olyan, mint gumik (téli nyári), akkuumlátor....plussz apróságok, pl mosás, waxolás, télen is gyakrabban legalább egy alváz átveretése a só miatt stb.
Szóval elég nagy a merítés. Nekem H Astra GTC van 2008 as és azért költök rá, de ez jobbára olyan, hogy semmi baja, de nem is akarom megvárni, hogy baja legyen. 10k km enként olajcsere top kategóriás motorolajjal és szűrőkkel, prémium dízelt tankolok, kézzel mosom, vagy textil mosóban, waxolgatom, ha valami gyanús, vagy nem tuti, akkor nincs olyan, hogy jó az még, meg elmegy az még....csere...és nem a legolcsóbb kínai e-bayes sz@rral, hanem vagy ismert jó minőségű utángyártott, vagy gyári alkatrésszel, szakszervízben.
Nekem amik voltak eddig 3 évés 100k km alatt: gumik (téli, nyári ~150k huf), Akku (30k huf), xenon trafó (30k huf), sebváltó csapágy (200k), vezérlés csere (~150k huf), kipufogo dob, lengéscsillapítókkal (~60-70k huf talán ).
Szerintem első szervízre kalkulálj a vételáron túl (biztonságból mondjuk számolj egy új akku, új gumik, olaj, szűrők csréje, esetleg hűtőfolyadék, fékek cseréje....szerintem ha 350k hufot rászámolsz, akkor az legroszabb esetben is elég kell, hogy legyen. Egy ilyen 300k huf azért mindig legyen úgy, hogy bármikor ki tudd fizetni az autóra ha épp úgy alakul) de ez persze ilyen erősen szvsz hozzáállás. Dízel autóra 500k hufot mondanék ugyan erre . Komoly számok, rémísztőek lehetnek, de sajna a valóság az ilyen.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Okosóra lett a Huawei fitnesz karperecéből
- HYTE THICC Q60: a legvaskosabb vízhűtés
- Deezer
- Mini-ITX
- Futás, futópályák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Nincs több főgombos iPad, van helyette nagyobb Air és Pro M4 chippel
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- További aktív témák...
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen