-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
theuprising
tag
válasz kovacsroli #149680 üzenetére
Szia,
ekkora távhoz már van értelme bőven a dízelnek. A következő kérdés, hogy benzinben vagy dízelben gondolkodsz? Mennyire számít a márka, a kinézet, az autó (márka) megítélése? Méret? Egyterű, kombi, sedan? Felszereltség (pl.: automata, manuális)?
Ha "minden mindegy, csak menjen, ne egyen sokat, és ne kelljen folyton szervizbe vinnem", akkor a Swift méretében a Honda Jazz-t ajánlom (benzines, manuális), mindenki szereti, Totalcar népítélét átlag: 8.81. Sima egyszerű szívómotor, láncos vezérlés amit nem kell cserélgetni. Van klíma, ABS, minden alap ami kell. Fogyasztás befér a limitbe. A becsületesnepper is előszeretettel ajánlja ezeket, nem véletlenül.
-
theuprising
tag
válasz dkaro #149686 üzenetére
Ha mindenképp Corsa kell, akkor úgy érdemes venni, hogy bevizsgáltatod előtte márkaszervizben/szakszervizben, ez viszont a te költséged. A nepperek is csak annyit tudnak megnézni vásárláskor amit helyben meg tudnak, persze nekik nyitottabb a szemük és tudják mit nézzenek és hallgassanak.
A Corsát nem ismerem, de ha első autónak az a fontos, hogy megbízható legyen, ne álljon szervizben folyton, tehát alacsony fenntartási költsége legyen és olcsó, akkor ne fűzd magadat olyanhoz, hogy "2008 utáni", meg "max 150.000km". Legtöbbször ezek nem reális számok, értékek. Tekert az óra, vagy a tulaj lesz.rta a kocsit, olajcsere össze-vissza volt, csak akkor ment szervizbe ha már gurulni is alig bírt. Nekem egy Toyota Avensisem van, 620.000 (igen, hatszázhúsz!!! ezer km) van benne, semmi baja. Azért, mert mindent időben, pontosan szervizeltek rajta. Minden kopó alkatrész sistergls, zúgás, remegés és mindenféle probléma-előjel előtt ki volt rajta cserélve, a motorja gyári, olajat nem eszi.
Bátran mellé merem állítani egy 150.000km futású autó mellé, hogy melyik van jobb állapotban.Ez csak egy szélsőséges példa volt, ebből leszűrve a lényeg, amit rengetegen mondanak, főleg nepperek: "állapotot veszünk, nem kilométert, vagy évszámot".
Amúgy megkérdezhetem, miért pont Corsa?
Ahogy lejjebb is írtam, a Honda Jazz hasonló tulajdonsággal bír mint a Corsa, viszont legendásan megbízható.kovacsroli:
Reális a ~4.2-es fogyasztás, viszont a Renault dízelei nem híresek a megbízhatóságukról. Dízel-nyűg lehet kettőstömegű, részecskeszűrő, turbófeltöltő, porlasztó... ezek mind több százezres tételek, hiába kicsi a motor viszonylag ráadásul a dízelek büdösek. . Plusz ha jól tudom azok nem láncosak, hanem szíjasak (valaki szóljon ha nem így van), tehát ~150ezrenként vezérlést kell cserélni rajta. Ha dízel, akkor ne a Renault, hanem a Yaris, bár erős átvilágítással, mert hiába kicsi motor, hiába Japán tech., a dízel az dízel.
[ Szerkesztve ]
-
theuprising
tag
Szia, ezeknél a Corolláknál szokásos mumus az olajzabálás, 1.4, 1.6, tökmindegy, szinte minden VVTi csinálja. Erre nem nagyon lehet egy megnézésnél, kiválasztásnál rászűrni. Ha volt dugattyúgyűrűzve, hengerfejtömítés-cserével (tehát egy kisebb motorfelújítás), akkor nincs baj, de szerintem ezzel nem nagyon foglalkozik senki, és inkább eladja ha már nagyon szomjas. Én kizárnám a Corollákat a képből, tényleg megbízhatóságra épül a Corolla-legenda, de a VVTi sajnos ilyenre sikerült a Toyotától. Bár javítható, nem szoktak foglalkozni vele, mert macera és olyan 80-100k Ft közötti a szervizelés (persze nem márkaszervizben).
Amúgy nem EuroX-re tiltják ki a kocsikat, hanem a forgalmiban szereplő környezetvédelmi besorolás alapján. Ez egy szám belül a papíron, legutóbb ha jól emlékszem a 4, vagy az alatti besorolású autókat tiltották ki. Ha ennél nagyobb a szám, akkor jó vagy.
Nekem egy 2001-es 2literes benzines Avensis 6-os besorolású, szóval ennél csak jobb lehet egy fiatalabb autó. -
theuprising
tag
válasz Kornel #149706 üzenetére
Szegénykének jól leszóltuk a 3 alapvetően jónak mondható autóját...
Corolla olajzabálós, Mazda rohad, Honda meg nincs jóban a környezettel és nem az a híres japán minőség... Mi lesz itt?Corollát csak akkor, ha igazoltan foglalkoztak az olajevésével.
Mazda 3-at csak akkor, ha nem rohad.
Ezt a 7gen Civicet nem ismerem. -
theuprising
tag
Ha elmész és megnézed a kocsit, akkor figyelj oda, hogy a megérkezésed pillanatában az autó hideg motoros legyen (ezt beszéld meg az eladóval előre), hogy "pihent" állapotban be tudj nézni a motorháztető alá. Első dolgod legyen, hogy megkérdezed mikor volt olajcsere, vagy olajutántöltés, azután rögtön az olajszint csekkolása. Ha a motor meleg mikor odaérsz, akkor kézfogás és viszontlátás. Rendszeres átvágás ez az "épp nem rég értem vissza", meg "hirtelen le kellett mennem a hörcsögért a vonatállomásra", sajnos tapasztalat, haver akart venni egy benzines Saab-ot, és meleg volt a motor mikor odaértünk. Később kiderült, hogy hengerfal halálra kopott belülről, valami hülyegyerek 200ezer km-en keresztül úgy használta, hogy beült és hidegen padlógáz, városban. Úgy zabálta az olajat mint a benzint, egy kis költői túlzással persze.
Ami még esetleg plusz info lehet, hogy csak az 1.6-os motor legyen a listán, van sok 1.4-es is (meg régebbről 1.3-as is), de azok a klímától olyan szinten elpuhulnak ha bekapcsolod, hogy valami borzalom. Az 1.6-ossal hozzá lehet szokni, de az 1.4-es (ami alapból lomha) katasztrófa klíma mellett, előzni vele konkrétan esélytelen, max bringást. -
theuprising
tag
A kettő közül mindenképp a Toyotánál maradnék én is, viszont ha már most látod, hogy kevés lesz a hely, akkor inkább ne válaszd egyiket sem. Ha mész évi 30ezret, az kb az a határ ahol a dízel megérheti, főleg ha sokat pályázol. Nézz szét méretben feljebb, pl az Avensis kombi már tuti megteszi méretben. 1.6-os dízelben baromi keveset fogyaszt, de ha egy kis erőt is szeretnél akkor 2 L-es dízel, az is elmegy 6 alatt pályán. A 2.2L-est hanyagolnám, annak nincs túl jó híre.
A méretbe nem szerencsés negatívan belenyúlni, mert ha kiderül hogy kicsi, akkor azt javítani nem lehet, "élete végéig" kicsi marad, csak az autócsere a megoldás. -
theuprising
tag
válasz htomi85 #150484 üzenetére
A kollégának ahogy írtam előbb is inkább a mérettel kéne kibékülnie, nem a hajtással, hiába hibrid és megbízható az Auris, ha egyszerűen kicsi lehet. Ha később derül ki, hogy "drágám, ez az autó kicsi...", akkor azt nem lehet javítani, csak autócsere van. Én nem vagyok túlzottan magas (185cm), de az Auris még nekem is kicsi.
Sajnos az Avensisben (még) nincs hibrid, így marad a dízel-benzin harc, viszont jóval nagyobb, még egy 2méteres ember is kényelmesen elfér benne főleg ha kombi.
Toyota "palettáján" sajnos csak Lexusból van nagyobb hibrid, de azok már más árkategóriák, ráadásul nincs is belőlük hibrid kombi. -
theuprising
tag
válasz szuszinho #150567 üzenetére
Jó vétel (~1.5M), olcsó fenntartás szempontjából:
Szabad: benzines Toyota Avensis kombi, minimum 1.8-as
Szabad: benzines Honda Accord kombi, 2L-es motorral (bár ez sokaknak túl "halottaskocsi", az Avensis szebb szerintem is)Nem szabad: Dízel Passat / Octavia kombi, tökmindegy melyik dízel, bár az 1.9 PD TDI-t jónak mondják, a fent említett japánok sokkal jobbak. A benzinesek sem valami jó választások VW-nél (pl sok 1.8-as benzines turbós), de sajnos túlnyomórészt ezek dízelesek, plusz attól még, hogy benzines sajnos a felépítése akkor is ugyanaz marad mint a dízelesnél, pl a Passatban generátorfelújítás 40k+, nekem Avensisben 20k volt, elülső lambdaszonda nekem 30k, muter Polojában 40k (most képzeld el mennyi lehet egy Passatban).
Biztos van itt olyan akinek van egy dízeles/benzines VW-je és nincs vele baja, de autóvételkor ne arra figyeljünk, hogy az XY fórumtársnak / YZ ismerősnek az van és semmi baja, hanem arra hogy a 10ezres nagyságrendben melyik a jobb konstrukció. A Toyota jobb, a Honda is.
Franciáékat nem ismerem, sem Olaszékat, bár én maradnék Japánéknál, pontosabban egy Avensis kombinál (2003 utáni széria). Ki is néz valahogy, olcsón fenntartható, van benne hely, és megy is ha minimum egy 1.8-as van benne, és nem is zabál ki mindenből: ~8L-ből megvagy vegyesben ha kényelmesen autózol, de ha folyton parkettázod akkor sem megy fel 10L fölé.
Viszont ezt sem kell isteníteni, ennek is vannak betegségei, de nem olyan pénztárcarombolóan vészesek, illetve előzetes karbantartással kiküszöbölhető egy csomó, de erről majd később ha eldőlt, hogy melyiket választanád[ Szerkesztve ]
-
theuprising
tag
Erről eszembe jutott egy nagyon fontos kérdés, szuszinho mennyit mész egy évben?
Bár városi közlekedésre használnád a kérdésed alapján, szóval csak tippem szerint nem eleget, hogy megérje a dízel. Meg a másik, városba nem vennék dízelt.Igen az 1.9 Octavia beletartozik a "faékegyszerűségű" TDI-k közé, ismerem, egyik kollégámnak az van, vezettem is, de így is van benne kettőstömegű, turbó, magasnyomású (részecskeszűrőben nem vagyok biztos, az van?).
"elülső lambdaszonda nekem 30k, muter Polojában 40k (most képzeld el mennyi lehet egy Passatban)." 28k
Ez egy több éves story volt nekem, most kíváncsiságból megnéztem unixauton az 1.8-as T25 benzines Avensisbe van már 18k-ért is gyári minőség, bárdinál meg 19k-ért Denso, ami ráadásul hivatalos Toyota beszállító.[ Szerkesztve ]
-
theuprising
tag
válasz #94529552 #150583 üzenetére
Szerintem a Mercedes E320 CDI (2004-től) a baromi jó autó, iszonyatosan jó élmény vezetni, megy mint a szemét, stabil, masszív tartása van, nem billeg, a fékek iszonyat jók, nem zabál ki mindenből ahhoz képest milyen bivaly állat, viszont ez olyan árba kerül, hogy az nem a munkábajárós-boltbajárós embereknek való. Aki viszont erre a vezetési élményre vágyik és meg tudja fizetni annak nagyon ajánlom, nem csak egyszer próbáltam, kb 20ezer km-t tettem bele egy E320-ba, nem akartam kiszállni belőle, viszont szuszinho kollégának a benzines T25 Avensist ajánlom. Mert szerintem az a jó választás...
Meg ő szerintük is. YourMechanic listája Amerikából.
Meg szerintük is. A brit Warranty Direct biztosító listája.
Meg szerintük. Itt pont a 11 éves kor lehet a mérvadó, pont hasonló korú Avensist ajánlok én.
Meg szerintük. Consumer Reports listája.
És végül A J. D. Power szerint is.
Ez után meguntam a többi 20 linket megnyitni. Na jó talán ez is érdekes olvasnivaló.Szóval szerintem benzines T25 Avensis kombi.
-
theuprising
tag
válasz blt.62 #150605 üzenetére
Leírás szerint fél éve áll, az egy autónak sem tesz jót.
Ráadásul L-es rendszáma van, azelőtt külföldről behozott? Az a 290ezer akár 2x annyi is lehet. Meg ki a ... tesz gázt egy prémium V6-ba? A legkisebb, legjelentéktelenebb biszf.z is hibaforrás lehet egy ilyen korú-állapotú prémiumban.
Túl sok lehet az akna, szerintem bérelj fel egy merci szervizest aki elmegy veled és kívül-belül megnézi, vagy vidd be merci szervizbe bevizsgáltatni.Bár szvsz én nem venném ezt meg fele ennyiért sem, de szerintem ezzel nem vagyok egyedül itt.
[ Szerkesztve ]
-
theuprising
tag
válasz Mágus2 #150645 üzenetére
Miért ne?
Csak kíváncsiságból, nem ismerem ezt a típust, mik a bajok vele?Én csak ebből tudok kiindulni, sok a BMW, dízel-benzin egyaránt.
[ Szerkesztve ]
-
theuprising
tag
válasz tboy93 #150748 üzenetére
Van, de semmi extra, 90/116 lovasban van, mondjuk én sem értem miért létezik Corollában ha ilyen gyenge.
Sőt, a 2.2 D4D (a problémás) is van. 1.6 TDCi Focus is kb ilyen erős, de legalább jobban fogyaszt.Egyik haverom taxizik egy 2009-es Focus 1.6 TDCi-vel, nem rég cserélt benne kuplung-lendkerék párost 360ezer km-nél, megbízhatónak tartja és jól is fogyaszt (városi használat mellett 5.5). Nem hiába van sok taxisnak ilyen (bár mostanság már egyre kevesebbnek, jövőre már nem lehet taxiba állítani ezeket ezért az utóbbi fél évben elkezdték eladogatni őket).
-
theuprising
tag
válasz nandow #150910 üzenetére
Aki tudatosan és őszintén adja át az infókat, az aranyat ér. Inkább kérdezősködj és tudj meg minél többet az adott autóról, és ezzel együtt azt is kiszűröd hogy ki az aki foglalkozott az autóval, ismeri, elmond hideget-meleget róla, és ki az aki csak felolvasni tudja az adatait, meg mondogatni a "rendszeresen karbantartott, szervizkönyves, valós km, autópályán használt" majomnak betanítható süket dumát.
Inkább szűrj ki a sok kérdéseddel néhány idiótát a bontószökevényükkel minthogy belefogj egy szopórollerbe. Főleg ha első saját autód lesz.Ha 2.4-es benzines Accordot néztél ki, azt tényleg erősen ajánlott átnézetni, sok volt a motorcserés belőlük, meg sokan azt hiszik, hogy a 190LE az a "bivalyerős" kategóriába tartozik és hideg motorral taposták szét a belét fél életükön át. Van a közelben egy 2.4-es Accord hölgy tulaj, kijön a házából, letyogod, beül az autóba és szétnyomja a belét azonnal... Igaz, ő autója, azt csinál vele amit akar, de majd ha eladja akkor a következő gazdája szépen felül a sz-rollerre.
-
theuprising
tag
válasz Gubbba #150940 üzenetére
Szia, csak egy gyors technikai kérdés, Toyota CHR-t nem nézted? Vagy az túl kicsi, vagy nem tetszik? Esetleg RAV4?
Mindkettő van hibridben is.
Vagy Honda CRV? Az újabbak elég faszántosan néznek ki, és belülről sem "műanyagok".
Persze nem akarlak lebeszélni a Nissanról, az sem rossz autó, főleg ha új/fiatal.Az 1.2 turbó meg egy ilyen méretű autónak épp az autózhatóság határán van, beleül 4 ember + csomagok, megy a klíma és kész, onnantól majdnem Polski haladás van
1.6 turbóval már lehet autózni, bár ha van lehetőséged, mindenképp próbáld ki mind a kettő motorral. -
theuprising
tag
válasz runner 125 #150975 üzenetére
Hátsókerék, vagy AWD, erosebb motor, mondjuk benzin, vagy hybrid-del megtámogatva, de nem a nemet triobol, vagy valamelyik tomegmodellbol szeretnek választani, de maradnék a 4 ajtós sedan vonalon.
Ez ordit egy Lexusert
IS, GS?
A GS egy vadallat, igaz en csak egy 2008as GS450h-t vezettem par hetig, de BMW-t ettem reggelireInfiniti-t nem ismerem, lehet hogy jo, majd mas aki ert hozza megmondja
-
theuprising
tag
válasz bozont #151037 üzenetére
2011-es 1.6-os ECOTEC? Életemben nem hallottam még olyanról, sőt, még az auto-data, vagy még wiki sem.
Az ECOTEC motorok amúgy turbósak, elvisz az egy Zafirát, de nem lesz egy repülő tőle, mert egyszerűen nehéz.Sosem fogom feldolgozni mi a poén az Opel-nak abban, hogy egyszerűen baromi nehéz "dagadék" autókat csinálnak, egy Zafira B 1735KG!!!, egy jóval nagyobb, kb 30 centivel hosszabb Toyota Previa is csak 1670KG. Egy 2.0CDTI kombi Insignia 1635KG, a vele egy ligában versenyző 2.0TDCi kombi Mondeo 1500KG.
[ Szerkesztve ]
-
theuprising
tag
válasz vzsryl #151045 üzenetére
Nem feltétlen az a jó egy ütközésben ha egyszerűen túltolják benne a vasat,
a többiek ezt tudják, nem hiába az elmúlt 6 év legjobb eredményei közt egyetlen Opel sincs, csak a Safest family cars-ban van ott az új Insignia, de az is mára csak 1460KG, tehát végre nem dagi vaskos elvet hozták benne, nice job. -
theuprising
tag
válasz probizz #151074 üzenetére
Mondeo-ra vigyázni kell, rengeteg volt a céges autó, ebben az árban a hirdetések túlnyomó része "vigyétekmán'el" bontószökevény, benzinessel nincs baj, a dízelből az 1.6-os TDCi és a 2.0 TDCi az PSA motor, rendben vannak viszont rájuk is igaz a kettőstömegű-turbó-kuplung halálozás, plusz egy kis részecskeszűrőnek nevezett idegbaj is. Városi használatra nem ajánlom a dízelt, maradjon a benzinesnél, de összességében a Mondeo-t elkerülném, nem azért mert szar, hanem azért mert vannak jobbak. Audi-t pedig csak nézni szabad, pénzt adni értük nem (bár ezért tuti kapok majd a fejemre itt ).
Ahogy a többiek is írták, Accord 2.0 benzin, bár abból a kombi eléggé halottaskocsisra sikerült, megértem ha nem tetszene neki, de a motorjától nem kell félni. Vagy Toyota Avensis kombi, ennyiért bőven lehet jót találni, figyeljen oda, hogy legalább 2006-os legyen ha benzines, azelőtt olajevés-problémák voltak az 1.8-nál, ha meg dízel kéne akkor a 2.2 D4D-t kerülje el jó messzire, a 2.0 D4D-vel nincs különösebb probléma, azt nyugodtan lehet. -
theuprising
tag
válasz bajnokpityu #151080 üzenetére
Szerintem csak hülyén fogalmaztam, így lett volna:
de összességében a Mondeo-t elkerülném, nem azért mert szar lenne, hanem azért mert vannak jobbak.
Szerintem nem szar, bár az 1.8 dízelt kerülném. Dolgoztam a Ford-nál egy ideig, bár igaz nem szervizesekkel hanem az IT-n, de állandóan bányásztam a szervizadatbázist csak úgy kíváncsiságból, a comment oszlop tele volt olyanokkal, hogy "ez egy f0s", meg "köcsög francia hulladék motor", de a személyes kedvencem ez volt: "Ajánlottam a kedves ügyfélnek, hogy idegesítő őt már folyton itt látni, menjen és vegyen egy benzines Toyotát vagy Hondát, legalább nyugtunk lesz tőle és ő sem áll minden hónapban szervizben". Ez egy 1.8-as dízel Mondeo garanciális szerviztörténetének comment bejegyzései voltak -
theuprising
tag
válasz kalmanchris #151101 üzenetére
Tudom, az csak egy említés volt a sok egyedi adatbázis comment-ből Ha jól emlékszem azt pont egy 100% városi használatos 2.0 PSA TDCi Mondeo-ra írták, mert kb 2-3 hét telt el a turbó cseréje és a kettőstömegű+kuplung cseréje között, pedig 100.000km ha volt benne sokat mondok.
-
theuprising
tag
válasz Alvin_ti4200 #151160 üzenetére
+1 a Yarisra.
-
theuprising
tag
Rendszámot én is levenném ha képet tennék fel a kocsimról, ez nem feltétlen baj forrás.
Azt kéne megtudni, hogy rendesen volt-e minden évben olajcsere, meg a többi olajjal mi a helyzet, voltak-e cserélve (váltó, fék).
Ritka egy ilyen hirdetés, nem akarok vérpistike lenni, nem szólnám le rögtön, de elég erős fenntartásokkal kezelném, első körben a folyadékokkal kezdenék, tehát mindenféle olaj. -
theuprising
tag
válasz kiszi07 #151516 üzenetére
Mindkettőben vannak jobb és rosszabb motorok, ha a motort tekintjük legfontosabbnak.
Dízelben a Toyota 2.0 D4D dízele megbízható, a 2.2 DCAT az viszont nem.
Benzinben ebben az évjáratban a VVTi-k ehetik az olajat, fel kell újítani a gyűrűzést ha még a tulaj eddig nem tette meg. Ha ez megvan, és rendesen betartják az olajcserét meg a kopó dolgok cseréjét, onnantól kezdve örök élet.
Van a családban egy Avensis, bár az 2001-es de ugyan az a motor van benne mint az általad kérdezettekben, 620ezer km van benne gyári motorral, váltóval, kipufogóval, felújított gyűrűzéssel.Passat-ban viszont még kifoghatsz ebből az évjáratból (vagy inkább alatta) 1.9TDI-t, az világbajnok motor ha odafigyeltek rá, vagy 1.9 PDTDI-t, azok is rendben vannak a szokásos dízelnyűgök mellett. A 2.0 PDTDI kerülendő jó messziről. Benzineseket nem nagyon ismerem.
Fenntarthatóságban a benzines Avensis a jobb, ez biztos.
-
theuprising
tag
válasz Kos 7 #151580 üzenetére
Sajnos ezekkel a feltételekkel, tehát minimum 2008-as évjárat, 2M-ig bezárólag (+ első szerviz), 150LE+, egyszerűen nincs olyan autó amit bátran tudnánk ajánlani.
Vagyis én nem tudok, bontószökevényeket meg nem ajánlanék, rönót meg leírni sem méltatom egy Avensis/Accord után -
theuprising
tag
válasz Kos 7 #151582 üzenetére
Alfákat semmilyen szinten nem ismerem, az Alfa 159 nekem konkrétan semmit nem mond, teljesen elkerültek engem valahogy egész életemben, de itt valaki biztos ír róla véleményt.
Nem is a pénz meg a kijelölt gyártási év számít, tudni kell hogy egy autót átlagosan ~6 évig gyártanak, utána váltás vagy facelift. Egy 2008-as T25 Avensis kívülről majdnem tökugyanaz mint egy 2003-as T25, csak egy hozzáértő szem veszi észre a faceliftet (pl index a visszapillantón meg egyéb finomságok). A facelift 2006-ban történt, akkor kapott frissebb motorokat is, de azt a motorháztető alatt a kutya sem látja, de tény hogy jobb motorokat kapott.
2M-be egy T25 Avensis belefér, 2literes benzines, hangyaf_sz híján 150LE, olcsón fenntartható, de kiesik a 2008-as gyártásból. Nem versenyautó, de az "egyhatos leültetett kipufogómorgósított, este a meki parkolójában feszítek" hülyegyerekeket erőlködés nélkül otthagyja bármelyik lámpa után.
Egy Peugeot 307 után biztos előrelépés lenne, nagyobb, kényelmesebb, jobban megy, (tapasztalatból mondom, hogy) a kisebb autók amiknek a vezetői félénken vezetnek simán beengednek, előreengednek, nem kekeckednek. Pedig nem egy batár állat, de a 4.7méter az 4.7méter marad, és az simán beszarat egy 3.9méteres VW Polo vezetőjét aki félénken vezet.És ugyan ez igaz a 2literes Accordra, a 2003tól gyártottra, legalább annyira megbízható mint egy Avensis, sőt talán még jobban is. 156LE, 10liter alatt elvan kényelmes vezetéssel, ha megtaposod akkor magas fordulaton süvít rendesen, de ha kifogsz egy jó állapotú 2.4literes TypeS-t 2M és 2.5M között, na az körberöhögi az összes hülyegyereket, sőt még a 3-as BMW-k túlnyomó részét is (316, 318, 320, dízel-benzin egyaránt). Viszont tud enni, 12L városi közlekedésben teljesen reális, és olyan nincs hogy valaki ne vakargassa meg egy TypeS Accord gázpedáljának az alját, mindenki szereti megtaposni néha, egy ilyen autót senki nem vesz simán közlekedésre.
Ezek a lehetőségek részemről, vagy gyűjtögess még, vagy engedd lejjebb a gyártási évet, de ne vegyél kényszerből valamit, annak sosem lesz jó vége.
[ Szerkesztve ]
-
theuprising
tag
válasz xtevo #151748 üzenetére
Mennyit mész egy évben, és abból mennyi számít országútnak/autópályának?
Ebben az árkategóriában nagyon óvatosan kell kezelni a dízeleket, igaz hogy vannak legendás darabok (VW 1.9 TDI-je, PD korszak előtti, Honda 2.2 i-CDT, Toyota 2.0 D4D), de ezek már mind 10+ évesek, kész taposóakna az összes még akkor is ha minden egyes csavartekerésről van szerviztörténet (egy kis költői túlzással élve). EGR probléma, kettőstömegű-kuplung-részecskeszűrő szentháromság, turbó, magasnyomású befecskendező... jó buli a kb -2L-es fogyasztást a benzines ismerősök orra alá dörgölni és a plusz nyomaték, de megéri?
Évi 20ezer km-rel számolva a dízel költsége (335 Ft-tal számolva) 6L-es átlaggal:
1200L üzemanyag, 402000Ft üzemanyagköltség
Benzinben 8L-es (ezt is 335Ft-tal számolva) átlaggal:
1600L üzemanyag, 536000Ft üzemanyagköltség.
Üzemanyagár, benzinkút választása miatt lehet itt egy pár százalékos különbség, de azt nézzük hibahatáron belülinek.
~130ezerrel drágább tankolni egy évben a benzinest, viszont abban nincsen sem EGR (bár igaz, létezik benzines amiben van ebben az árban, de nem olyan jellemző a meghibásodása), kettőstömegű, részecskeszűrő, magasnyomású befecskendező, turbó.
Egy 2.0 D4D Avensis (amit olcsón fenntarthatónak mondanak) példáját tekintve:
EGR szelep, új, Denso (gyári): 140k (jobb esetben tisztítható és akkor nem kell cserélni)
Turbó, gyári minőség: 300k (felújítható jobb esetben)
Kettőstömegű: 320k (plusz kuplung, mert azokat egyben szokás cserélni, 60k-tól van a csillagos égig belőle).
Ha jobban körülnézel biztos találsz jobb áron is.
Látod, hogy ezekből ha bármi elhalálozik, máris a benzinesek fognak jobban örülni.
Plusz a dízel büdös, pöfög meg kormol és kultúrálatlan traktor hangja van soknak (én pl anno régen gyerekként utáltam dízeles autó közelében lenni ha épp járt a motorja).Ha évi max 20 ezret mész, még ha abból a fele pálya, akkor sem biztos hogy megéri a dízel nyűgje.
Pl.: egy 1.8-as benzines kombi T25 Avensis vígan eldöcög 8 literrel vegyesben kényelmes vezetéssel, nem lomha mozgással.
Egyik legjobb haveromnak Touran-ja van (és azelőtt is az volt). Családnak abszolút ideálisnak tartom a méreteit, felette a Sharan már sok, alatta a Golf Plus meg már láthatóan kevesebb, a Touran viszont pont az a méret ami még kényelmesen mozog városban is, belül pedig aludni is lehet annyi hely van.
2003-as 1.6-os benzines Touranja volt havernak az első autója, na az eléggé alulmotorizált, annál nagyobb erőforrással venném már ha Touran lenne a kiszemelt (hogy milyen motorral, abban nem írnék véleményt, én japánbuzi vagyok, és bár ismerem a VW-t de vannak itt nálam okosabb VW-sek).Vagy ha Avensis kombi, akkor 1.8-as benzinessel, viszont az sem egy mindenható világbajnok motor, van gyermekbetegsége (dugattyúgyűrűvel van probléma, de majd erről később ha esetleg tetszik ez az irány).
-
theuprising
tag
válasz Lacy6 #151764 üzenetére
Még nem tudjuk mennyi km-t menne egy évben, mondjuk a D4D dízelben én is megbíznék, a legnagyobb hátrány az hogy vásárláskor megtalálja a nem lelakott bontószökevényt, sajnos a hirdetések túlnyomó része is megragad a "rendszeresen szervizelt, szervizkönyves, garantált km, jó állapotú" apácamajom által írt szövegekkel.
Nem kell évente cserélni, csak egy 10+ éves dízelnél amit most venne meg ki tudja milyen előélettel (az apácamajom leírás nem számít ismert előéletnek ), belefut egy kettőstömegűbe, 1-2 éven belül pedig egy DPF-be és máris rámegy a gatyája. Nem biztos, de ha bejön (mert bejöhet, hiszen ezek benne vannak és szokásuk tönkremenni ilyen idősen) a szerencsétlen helyzet, akkor kőkeményen felül a rollerre.
Benzines autónál ha drága szervizelés kell akkor ott konkrétan motorgenerál, komplett motorcsere, kipufogócsere vagy egyéb bazinagy projekt tud csak felérni pl egy DPF cseréhez árban. Lehet itt is hasra esni, csak sokkal kisebb eséllyel.A másik hogy gyerekekkel megpakolva szerintem nem a vezetés élvezete lesz az elsődleges neki.
xtevo (#151748)
A másik hogy vak vagyok és nem vettem észre hogy nem szeretnél kombit, szóval Avensis kombi kilőve, de hátha itt valaki tud egy jó motort a Touranba ha az tetszene. -
theuprising
tag
válasz fpatrik17 #155627 üzenetére
Ha B5 Passat is szóba jön a méret miatt, és igénytelenség - megbízhatóság az egyik fő szempont, akkor inkább Avensis. Nem azért mert szar a Passat, hanem mert az Avensis megbízhatóbb és olcsóbban fenntartható. 1M-be bőven belefér, sőt átírással első szervizzel együtt is megúszható 1M magasságában. Első generáció faceliftjét ajánlom, 1.6-tal nincs gond ha megkapta a minimális odafigyelést (olajcserék leginkább), cserébe lomha, 1.8 már tud haladni, viszont vannak vele olajfogyasztási problémák, tehát azt csak akkor ha nem eszi az olajat (felújították a gyűrűzést, vagy motorcserét kapott stb...). A kora miatt amire érdemes odafigyelni az a rozsda, nézz be alá, valamint a jobb hátsó sárvédőívet kopogtasd meg ahol felverődik a víz. A toyota oda rakott egy üreget ami szerszámtárolásra van, viszont nagyon vékony a fala, tizen év alatt simán átrohad. Nézd meg belülről is, csomagtérből vetess ki mindent és nézd meg az üreget, kopogtasd végig.
Nekem 1.8 benzines (motorfelújított) Avensis van még egy kis ideig, 2001-es, ha érdekel a széria tudok róla mesélni.[ Szerkesztve ]
-
theuprising
tag
válasz Mauzes #156837 üzenetére
Taxis haverom most vett 2015-ös kombi Passatot DSG automata váltóval 5,5M-ért egyik legmagasabb felszereltséggel. Mondjuk nem az en világom a dízel, sőt a DSG-től is távol tartom magam, de ültem benne & vezettem is, igazi prémium érzés volt, mintha Audiban lennék, nagyon bejött.
Részletesebben: 2.0 CR TDI VW Passat DSG, 150 LE, 2015-ös.De ha ennyi (lesz) a keret, ott már sok-sok kapu kinyílik, nem csak ez a Passat amit említettem, a kollegák itt biztos mondanak még sok hasonlót, ez csak egy jó példa volt, hogy bizony itt már lesz miből válogatni
-
theuprising
tag
válasz SzlobiG #157610 üzenetére
Egyik kollégának van egy ilyen Jazz-e, 8 éve van nála és imádja, pont most kérdeztem rá a kommented miatt, azt "üzeni", hogy ha megkapja a kötelezőket és a kopók cseréjét, akkor sosem hagy ott. Az övé szervizben még sosem volt a kopó/kötelező dolgokon kívül, bár ezen nem is csodálkozom. Meg ha lenne is, bagóért javítható. Neki országúton 5.2literrel megy el, általában ketten ülnek benne, 1-2 kis iskolatáska méretű csomaggal, de ezt úgy nézd, hogy ő nem az a Dominic Toretto stílusú vezető, inkább az ellentéte
-
theuprising
tag
válasz midnightstar #157798 üzenetére
Accord, bevizsgálva az állapotáról, és tegyél rá alvázvédelmet, sokáig ki fog még szolgálni.
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Vallás
- Tippmix
- Formula-1
- Milyen autót vegyek?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- Yettel topik
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Renpho talpmasszírozó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék