-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesztor87
senior tag
válasz tboy93 #134748 üzenetére
Persze, értem én, de ha figyelsz a fogyasztásra akkor nem zavar hogy 80 helyett 65-el érsz fel esetleg. Forgathatom én 4-5k-ig is (fordulatszám mérő nem volt benne). Kanyarós, számomra ismeretlen terepen egy nem igazán ismert autóval nem nagyon száguldoztam, picit ráérősen mentünk.
roberto211: azért azt a Swift sem hiszem hogy szereti ha állandóan rúgják... legalábbis szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
roberto211
őstag
válasz kalmanchris #134750 üzenetére
Azzal nem lehetett. Alkalmatlan a gyors váltásra /kuplungolasra.
Amúgy nem. Egyrészt mert váltót kímélni akartam másrészt ott nem nagyon kellett visszavaltogatni sűrűn.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
nagyúr
válasz Vesztor87 #134751 üzenetére
Az nem tesz am jot a motornak es a fogyasztasnak ha emelkedon 5.-ben 1500-as fordulaton szenved az auto Van az a dolog, hogy fajlagos fogyasztas, ami valahol a nyomatekmax es a teljesitmenymax kozott optimalis, na ott fogja a legjobb fajlagos fogyit produkalni az auto. Ez ilyen kis ccm-es szivobenyanal jellemzoen 3-4000rpm magassagaban van.
Mas tema, multkor mentem egy 2*35km-es kort baratnom C corsajaval. Basszus hogy abban milyen egy buta gazpedal van Gazreakcio nulla, rarugok a gazra, majd leveszem a labam, 1.5mp hatasszunet majd felporog a motor Mintha online autos szimulatoroznek szar internet kapcsolattal. Borzalom. Kuplung holtpontjat is megtalalni, kormány nem ad semmi visszajelzést az utrol, jáj... nagyon nemgyerebe. Oké hogy tipikus A-bol B-be auto, meg nem megy tonkre, de komolyan az ezres swiftemet jobb volt vezetni anno.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
roberto211
őstag
válasz tboy93 #134753 üzenetére
Ezres swiftet en is szerettem vezetni. Gazreakcioja brutal jó volt pláne úgy h direktbe szívta a levegőt nálam plusz kati se volt benne. Kb 1mm-t rapoccintettem mar 3 ezernel járt. Swifttel mindig úgy mentem ugye dugóba h kuplung fogási pont es poccintgettem a gázpedált h ne fulladjon le.
Lagunanal is ezt akartam ott nem sikerült.... Egyből lefulladt amekkora sz@r gazreakcioja volt Hiába poccintgettem semmit nem csinalt.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Vesztor87
senior tag
válasz tboy93 #134753 üzenetére
Mikor nem volt benne kraft a gázpedál lenyomására az emelkedőn akkor vissza raktam 4-be. Lassult úgy is, de nem is padlóztam, felesleges. Nem lassultunk akkorát. Persze lehettem vna tökös gyerek hogy 3-ba vissza aztán 4-5000-ig elforgatom és juhé, még lehet gyorsul is. De minek? Alig evett többet 4-nél, szerintem jó volt így neki Egyátalán nem szivattam, tehát nem az volt hogy jön az emelkedő és padlógáz 1500-nál. Olvastam valahol hogy 3000-et forog 100-nál, ha mentünk 80-al akkor kb. 2500-at foroghatott, 70-nél mondjuk 2300. Itt vissza 4-be, akkor megint mondjuk 2600-2800-at forgott, nem padlóztam, lassult picit, de nem olyan sokat.
[ Szerkesztve ]
-
-
Kobe
veterán
netrisknél kötött biztosításra - ha frissen vásárolt az autó - milyen doksikat kell feltölteni az onlince tárba ? elég a megbízói, vagy az adásvételiről, egyéb dokumentumokról is kérnek tételes scannelést?
Illetve a végén a leadott megbízói szerződésbe illetve a kötvénybe a friss forgalmi száma hogy kerül majd át? egyelőre ugye csak a tulajtól kapott régi van de az uj forglaminak feltétele hogy a kgfb meg legyen kötve ahol egyelőre cska a régit tom feltüntetni...
-
stickermajom
addikt
Második (játszós,- , élmény,- ) autónak miben érdemes gondolkodni ami nem MX-5? Nincs konkrét keret,(nyilván nem 10-20 millió forintért szeretnék majd, hanem a földön maradva), de ötlet sincs, hogy mi az amerre nézelődjek. 1-2 éven belül szeretném meglépni. Feltétel csak annyi, hogy jó helyen (helyeken) hajtson. MX-5-re is csak azért mondtam, hogy nem, mert az jelenleg is a listán van, de jó lenne felírni még párat.
-
-v-
addikt
válasz stickermajom #134763 üzenetére
M paketes 330i
-
htomi85
tag
válasz stickermajom #134765 üzenetére
370z
Mustang -
Vesztor87
senior tag
válasz szőröscica #134761 üzenetére
Jóvanmá' Bérelt autót (meg úgy másét általában) nem hajtjuk széjjel, vigyázunk rá Nem 6000 rpm-el közlekedünk vele Mondjuk én kb. semmivel sem. Nem sokat vezetek, nincs még saját, de amikor megyek akkor is csak úgy a forgalom átlagával, nem igazán sietek sehová.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz stickermajom #134765 üzenetére
vagy e91 335i és akkor elég egy mindenre
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #134763 üzenetére
Földön maradva? GT86 vagy az ikertesó BRZ. A sport felszereltségűben már van gyárilag sperr.
A GT86 felfüggesztése inkább játszósra a BRZ-é meg inkább semlegesre van hangolva.
IS200-at se vetném el, vagy egy S60R ha GT-t akarsz.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Dr.Zoo
senior tag
válasz stickermajom #134763 üzenetére
Az abszolute beteg: ÚÚÚ, de élném...
Az alázós cucc.: !!!710 kg!!! 140LE
szerk.: mindkettő abszolute beteg elmém torzszüleménye, SENKINEK sem javaslom a megvételüket... Viszont mindkettő millió alatt van, és abszolute élményautó.
szerkszerk.: mielőtt valaki megkérdi, hogy miért élmény a Skodri.: [link]
[ Szerkesztve ]
"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
-
SaNyEe
aktív tag
válasz stickermajom #134765 üzenetére
Ha játszósnak kellene én Toyota MR2 1.8 16V-t vennék. Könnyű, középmotoros, kezes, jól menős.
-- end of transmission --
-
Qru
MODERÁTOR
Boxtert én is néztem aztán a Porke tulajok elmesélték mennyibe kerül a szervizelése. Na akkor lemondtam róla.
Be kéne lőnie egy ársávot meg mégis rwd vagy awd kell... Egy erős GT vagy egy tényleg mókázós autó kell neki...
Mondjuk egy 330Ci menő lenne pedig én nem vok Bimmer fan.
#nincsbennetarcsi
-
molnarpeter
nagyúr
Szerintem szervizelésnél leginkább embléma-felár van, maga az alkatrész nem feltétlenül drága aránytalanul webshopokban. Az első Boxster motorjánál van egy tervezési hiba, kapható átalakító szett mondjuk, illetve hard top is télire. Indexen egész aktív topikja van, én főként abból szűrtem le, szóval nem vállalok garanciát semmire
-
Alg
veterán
válasz Dr.Zoo #134771 üzenetére
Ha lenne rá lehetőségem, én egy RX8-at tartanék "hobbiból" - gyönyörű az az autó, kár hogy elcseszték a motorját... bár elvileg át lehet alakítani hogy kibírjon 100ezernél többet
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
SaNyEe
aktív tag
állítólag azt mondták, ha elméletileg megsúgod a Mazdának hogyan, kapsz egy elméletileg nyerős lottószelvényt . . . ja de mellé lehetőleg ne kerüljön annyiba a móka 100.000km-re vetítve mint a komplett motor, merúgykönnyű'
A nagy valóság meg az, hogy a Mazda évtizedekig küszködött a Wankellel, de sose váltotta be a hozzá fűzött kezdeti reményeket.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
tepenzed
őstag
Sziasztok, most volt valami komolyabb áremelés a használt autós piacon?
Egy millió környékén nézegettem pár hónapja megbízható, 2004 utáni benzines 1.6, nem agyonhajtott autókat, de már nem látok ilyen árban megfelelő autót. Kedvenceim (forma, megbízhatóság, fiatalos):
Mennyit kéne ezekre áldozni, ha nem szeretnék havonta szervízbe járni? Például nekünk van egy Ford focus sedan 2003-as, 60 ezer kilométterel, soha semmi baja nem volt és 700.000 ft-ra becsülték, ilyen autókat miért nem tudok kifogni?
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #134774 üzenetére
Tüzetesen nem néztem utána, csak megkérdeztem ismerőst mennyibe fájt a legutóbbi kisrevízió. Azt mondta 100k-ból kijött. Mondom ok, akkor ez se az én autóm.
#nincsbennetarcsi
-
BigBlackDog
veterán
válasz tepenzed #134777 üzenetére
Az, hogy mennyire becsülték (egyáltalán ki becsülte) és mennyiért szeretné valaki eladni, az két külön dolog. Sajnos alapból kevés már az itthoni, ismert előéletű, jó autó, ahogy tapasztaltam, így nem egy ember próbálja a "becsült érték" felett eladni. És ahogy látom, ez nem egyszer sikerül is, ha tényleg szép a portéka.
Én G Astra, Focus vonalon maradnék, ha 1.6 benzinesben gondolkoznék, esetleg még hozzávennék néhány japán jószágot is (pl. 7gen Civic, Mazda 3, esetleg Swift, ha nem túl kicsi). Csak utóbbiaknál figyelni kell a rozsdára halmozottan. Értelemszerűen dönteni kell, hogy mennyit vagy hajlandó rászánni az éves karbantartásra az okozott kellemes autózásért, komfortért, élményért cserébe. Valószínűleg ilyen szempontból egy -jó állapotú, folyamatosan karbantartott- Swifttel lesz talán a legkevesebb kiadás, míg komfort tekintetében számomra talán a Focus lenne a befutó. Persze ez csak saját vélemény.
-
Dr.Zoo
senior tag
-
Dr.Zoo
senior tag
válasz SaNyEe #134781 üzenetére
Fogalmam sincs, hogy mire gondolsz. Nem láttam sem az első, sem a második részét.
Hála a magasságosnak, én nem látom ennyire "viccesnek" a wankel motor fejlesztését, minden olyan műszaki megoldás érdekel, mint félig mérnököt, ami eltér a szokványostól, "normálistól"."decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Dr.Zoo #134783 üzenetére
A lenyeg, h mar nem is tudom hanyadjara, talan 8-9. alkalommal jelenti kina mazda, hogy most mar hude-hajde megoldotta a Wankel motorok kopasi es olajozasi gondjait. Aztan valojaban meg egyszer sem sikerult. Alapvetoen jo lett volna ez a technika, mert csomo alkatreszt nelkuloz ami ottos tarsaiban megvan, de sose lett tartos konstrukcio. Lehet ez egy versenyen elmegy ahol kukazhatjak/generalozhatjak a motort parszaz km utan, de kozuton ez nem opcio szvsz.
Aztan teltek az evtizedek es szepen elterjedtek a turbos ottomotorok, hibrid rendszered es teljesen EV jarmuvek.
Szepen feliratkozhat a wankel az autoipar megannyi vakvaganyara. Ha az rx-eket tisztes ottomotorokkal is adnak aztem 1 wankel nem sok, annyi nem fogyna
-- end of transmission --
-
stickermajom
addikt
Inkább játszós a földön maradva, GT-t majd a középkor hajnalán. Árakról nem gondolkoztam, mondjuk 2, max 3 millió környéke az amennyit majd szívesen kiadnék mondjuk, ha úgy alakul, addig is el kell kezdenem beadagolnom otthon, hogy minek még egy autó.. Teoretikus a kérdés, nincs konkrét idő és pénzterv, csak keresek valamit amire lehet vágyni és megvalósítani.
Az E91 335i ötlet is jól hangzott egy autónak, csak amikor nem játszani szeretnék azon az évi maradék 20 ezer km-en szegénységbe taszítana
-
Declare
őstag
válasz stickermajom #134788 üzenetére
330i e46 erre egy M packot okositasz es szerintem szuper
-
Mauzes
őstag
Sziasztok!
Egy elméleti kérdés tanulási célból:
Valaki el tudja röviden és csak nagyjából magyarázni, hogy egy adott autónál adott állapotban (tehát guminyomást, légellenállást, ilyesmiket elhanyagolva) pontosan mi is határozza meg a pillanatnyi fogyasztást? Úgy értem, hogy fordulatszám, gázpedál lenyomásának mértéke, egyéb vagy mindezek kombinációja, stb, tehát hogyan is működik ez az egész.
Laikus példákkal: stabil 80-nal megyek, akkor 1500 / 2200 / 3000-es fordulaton vajon relatíve hogyan alakulhat a fogyasztásom, vagy ha tövig nyomom a gáz vagy csak félig, stb.
Előre is köszi!
-
nagyúr
válasz Mauzes #134790 üzenetére
A fordulatszám mindig a sebesség-fokozat-gázpedál hármas függvénye. Értelemszerűen egy motor akkor fogyaszt jól, amikor relatíve alacsony fordulaton dolgozik, de már van elegendő nyomaték is, hogy ne legyen küzdés. Egy dízelnél ez 2000-3000 között optimális legmagasabb fokozatban, olyankor esznek szinte a legkevesebbet. Benzinesnél ez kb. hasonló, de ugye itt nincs kellő mennyiségű nyomaték, szóval csak sík úton valósul meg a fogyasztáscsökkenés. A dízelnek szinte mind1, hogy van emelkedő, vagy nincs, ha stabilan tartod a fordulatot a tartományon belül, megvan a max nyomatékod.
Ezért jók a dízelek hosszútávfutásra, mert akár 2-3 literrel kevesebbet eszik egy majd duplaakkora dízel egy benzineshez képest.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Declare
őstag
jam, a km kisse gyanus....de elsö tulajos, igy azert eleg könnyen kiderithetöek a dolgok gondolom. Lehet, hogy eddig is a hobbi auto celjat töltötte be. Mondjuk a kanyartulajdonsagoknak a tetöablak kicsit odavag, de legalabb süt be a nap
(#134791) Tsebacsi Annyi, hogy nekem az 1,7 cdti inkabb 1500-2000 között fogyaszt jol. A 3000 azert az mar nem a sparsam kategoria Amugy az is erdekes, hogy pl 2 fokozatban 2000 nel sokkal több a fogyi, mint mondjuk 4-5 ben 2000rpm nel
-
BigBlackDog
veterán
válasz Declare #134793 üzenetére
Igen, mivel a fogyasztást 100 km-re meghatározva szokás közölni. Így ugyanolyan fordulatszámon, ugyanolyan "energiabefektetés" mellett (= ugyanakkora az egy időegység alatt felhasznált üzemanyag mennyisége) kisebb távot teszel meg, ergo 100 km megtételéhez több üzemanyag kell, mivel több idő is fog eltelni. Remélem nem bonyolódtam bele.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz BigBlackDog #134796 üzenetére
Itt a pont
Tsebacsi & kalmanchris pont azert volt furcsa, mert alig haladsz....azert 80-100 nal mar böven van surlodas, legellenallas...de valoban ugye 100 km re vetitve biztosan több üzemanyag fogyna 20 km/h val
erdekes kerdes, hogy mondjuk hogyan lehet a legtakarekosabban megtenni 100km t (hany km/h val). Nem 20 al es nem 200al az biztos . Azt szoktak mondani, hogy 100 fölött kezd el eröteljesen nöni a többlet fogyasztas
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Declare #134797 üzenetére
A legalacsonyabb fogyasztáshoz tartozó sebesség becsléséhez valamit olyanra gondolnék, hogy az a legnagyobb sebesség, ahol legalacsonyabb a fordulat és éppen akkora a nyomaték-teljesítmény, mint a légellenállás, gördülési ellenállás, belső veszteségek, stb. összege, tehát pont tartja a sebességét a jármű. Mivel minél nagyobb sebesség és minél alacsonyabb fordulat kell, így ebből következik, hogy minél kisebb legyen az áttétel. Ebből következik, hogy minél magasabb sebességfokozatban legyen az ember. Mondjuk ez sem teljesen hibátlan gondolatmenet, mert 40-nél 6-osban is tövig lehet nyomni a gázt, aztán lehet, hogy pont csak tartja a sebességét a kocsi, csak közben 30 liter belemegy a motorba 100 km-en.
Ha már itt tartunk, feltennék én is egy -számomra eddig megválaszolatlan- kérdést. Mi a teljesítmény és mi a forgatónyomaték közötti kapcsolat, melyiket miből érzi az ember egy mozgó járműben, autóban?
[ Szerkesztve ]
-
kalmanchris
tag
válasz BigBlackDog #134799 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen