Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
Szevasztok !
Nah, most voltam reggel a motorszerelőnél és végre megtörtént a garantáltan teljesen hideg motornál (a kulcsot nem hagytam ott, hanem magammal vittem és reggel betoltuk a műhelybe a járgányt) a kompresszió mérés !
Az eredmények:
1 - 20
2 - 19.5
3 - 19.5
4 - 19.3A fazon szerint ez kevés !
Namost a kérdésem, hogy akkor mennyinek is kell lennie egy jól felújított motorban és a mértékegysége BAR, vagy micsosa ??
Jövőhét hétfő reggel megyek a másik fazonhoz, ahol elvileg szétszedik a motort és megnézik, mi a helyzet !
Én leginkább a szelepekre gyanakszom, bemelegedett motornál, alapjáraton mostmár nem füstől kékesen, gondolom, akkor rendben vannak a dugattyúk és a gyűrűk ?!
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
na akkor mondok neked meglepőt .............
Mercedes W123 szerelési , leírási CD (WIS ) alapján
Verdischtungsdruck normal : 24-30
Mindest-Verdischtungsdruck : ca. 18
Zulassige Differencz zwischen den einzelnen Zylindern : max 3És a lényeg :
Verdischtungsdruck bei 80C Kühlmitteltemperatur prüfen.
Der Verdischtungsdruck kann über die Glühkerzenbohrung
oder über die Vorkammern geprüft werden. Bei Unterschreitung
des Mindest-Verdichtungsdruckers Zylinderdichtheit prüfenSzóval üzemi hőfokon kell mérni , 24-30 között jó az érték , és 18 a minimum .
-
Templomegere
senior tag
milyen izzitás van neked ? párhuzamos vagy soros? alapjáratot tudod kézzel állítani ?
[ Szerkesztve ]
-
Odiepapa
csendes tag
válasz Templomegere #652 üzenetére
Ez az üzemi hőfok tényleg meglepő. De ha ez van megírva a nagy könyvben
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #653 üzenetére
Szevasz
Soros ízzítása van a motornak, 79-es.
Az alapjáratot a bowden huzal feszítsésével tudom állítani, az adagolón még sosem állítottam.Korábban a másik szerelő, akinél korábban jártunk, az is hidegen mérte a kompressziót, elvégre hideg indulási problámái voltak a járgánynak !
Az mérte aztán pár perces járás után is, miután az olaj már tömített..
Akkor volt az a különbség, hogy:14; 16,5; 17; 18 hidegen és 16; 17; 17,5; 19 (valahogy így, emlékeim szerint)Az is elképesztő, hogy ahányszor nyúlnak a motorhoz, annyiszor változik meg a viselkedése. Most megint vacakabbul jár, kicsit mozgolódik alapjáraton is és megint vacakabbúl gyorsít, nagyobb a hangja és erőssen füstől közben.
Alapjáraton most is látható füst mentes.
A tűzkarikát minden befecskendező kivételkor cserélni kellene ?
Mert nem szokták.Ha jól fűztem ki a szövegből, akkor a maximum eltérés a hengerek közötti komprezsszió értékeke között 3 bar lehet ?
És akkor melegen kell legalább 18 bar nyomás legyen a hengerben ?
Az ízzító gyertyák színhőmérsékletéről nem tudsz valamit ?
Milyen színnel kell azoknak ízzaniuk ?Nekem mély narancs szinben ízzottak, és úgy 20 másodperc elteltével már nem változott a színük. Kb. egy perc után az előtét is gyenge, sötét vörösen kezdett ízzani.
Ha láttad már a gyertyákat ízzás közben, akkor mély narancs, vagy világítóbb ságra színnel kell pirítaniuk a hurkos gyertyáknak, vagy csak a toll formájú (tubusos) gyertyák ízzanak világító sárágán ?Letöltöttem a Beru gyertya műszaki adatlapjűt, de nem találtam rajta színhömérséklet értéket, sajnos.
Sikerült közben meghosszabbíttatnom a műszaki érvényességet is, de az sem volt egyszerű !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #652 üzenetére
Szevasz
Még felmerült bennem kért kérdés:
1. Ha hidegen nem indul rendesen a motor és te melegen mérsz benne kompressziót, akkor honnan tudod meg, hogy a hidegindításnál milyenek a viszonyok, milyen a sűrítés ??
2. Ha egy motorban a szelepekkel van baj, annak mi a jele, mit lehet tapasztalni, jeletkezik e mindíg, vagy tipikusan hidegindításnál problémás főként ??
Egyébként nem én diktáltam a szerelőnek, hogy hidegen kell mérni a kompressziót, ezt ő hidegen szokta, én csak annyiban befolyásoltam a dolgot, hogy ha hidegen, akkor tényleg legyen az a motor hideg és friss olajozás nélküli, lássuk mi is a helyzet akkor !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
Szerintem annak a motornak nagy baja nem lehet . Ha rendesen fúrták meg , és nem hulla gagyi dugót tettek bele , akkor annak jónak kell lennie , na meg ha az olajat sem eszi . Eleinte eheti picit , ez normális , de idővel meg kell szünnie !
Következő dolog az , hogy öregebb mesterek azt szokták mondani ezekre a motorokra hogy kb 50e km környékén vannak bejáratva ....... szóval hagyd egy picit békén azt a motort összeállni . Keress egy értelmes szerelőt akinek van affinitása beállítani egy öreg diesel befecskendezési időpontját , keress egy másikat akinek van elképzelése egy porlasztó rendes összeszereléséről, és beállításáról .
( Az utcáról behívsz valakit az is összetekeri neked a porlasztókat , tehát ehez nem kell diploma . Ahoz kell hogy az jó is legyen . Mindenki csak legyint egyet ..porlasztó csere , beállítás , 5 perc és tuti . Amikor én elövettem a porlasztó témát körübelül 20 db porlasztó csúcsot dobtam a kukába 1 hónap alatt . Aztán összevásároltam a környék összes rossz komplett porlasztóját és nekiálltam MÉRNI ! ÉS ez itt a kulcsszó . Amikor ezen túl voltam , és betettem ezeket a porlasztókat , na akkor sem voltam elégedett , meguntam és vettem 4 db zsír új kompletett , betettem őket . Na ekkor derült ki hogy a végén nem hibáztam , és amiket összeraktam azok is tutik , vissza is raktam őket . Azóta van 4 db zsír komplett porlasztóm bennük cirka 100km-el , és várják hogy dolgozhassanak . Tudnék regét írni de nincsen kedvem ......szóval kimeríthetetlen a téma )
Lényeges dolgok tehát :
Befecs időpont
Porlasztók
adagoló (neked melyik van ? pillangószelepes a szivócső vagy sem ? )mérés 80C fokon , nem fölötte nem alatta , hideg motornál biztos hogy változnak a dolgok , de vannak okosságok itt is :
Hidegen is van olaj a hengerfalon , és a dugón is . Szedj szét egy fél éve kint fekvő blokkot , amin van hfej . Annak olajos lesz a bele , az fix , tehát ez az olaj tömít szöveg ez 70-80%-ban hidegen is érvényes , sőt ! Max indulás után léphet fel kicsit olajhiány ezeken a helyeken . Egyébként ha kicsit szelepes a dög azt a kipufogóban elég jól lehet hallani , mindig bele bele büfög szegénykém , de ugyanígy hallani lehet a szivósornál is , de a rossz porlasztás , illetve porlasztási idő is tud ilyem hangot előidéznicsináltass egy veszteségmérést a hengerekben , akkor picit okosabb leszel , persze szintén meleg motornál . És ha jelentős akkor lehet gyanakodni a szelepekre is .
maximális eltérés a hengerek között 3 bar
normális , tehát használható kompresszió értéke 24-30 bar között
felújítási határ 18 barAz izzitó gyertya akkor jó ha izzít . Ne a szinét nézd hanem azt hogy mind a 4 egyszerre izzik-e fel . Van egy táblázat amiben le van írva hogy milyen külső hömérsékletnél meddig kell izzitani a soros izzitásu motorokkal , amit tudok hogy nem kevés időt !!!! ha kemény minuszok vannak akár 40sec is lehet .
Porlasztók alatt elvileg minden alkalom után karika csere , és nyomaték kulcsal meghúzni (asszem 70nm) Ha ezt elhalasszák akkor előfordul hogy a karika nem tömit , nem vezeti el a hőt és így megég a csúcs , aztán megragad = kuka , ehez elég akár 10km-is .na össze vissza írtam mindent ..
mégegyszer tehát :
ADAGOLÓ
PORLASZTÓ
SZELEPHÉZAG
ELŐTÖLTÉS
IZZITÁSha ezek mind tökéletesek akkor nincs mese , lehet bontani . A tökéletes szót ne te , és ne az eddigi szerelők mondják ki .
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #657 üzenetére
Szevasz !
Köszi, nagyon hasznos infókat írtál !!!
A legnagyobb baj az egésszel, hogy kifizettem 210 000Ft-ot a felújításra, ehez jönnek még a szűrők, olaj, stb.
A fazon (szóban) adott egy év garanciát a munkára !na, most ezt szeretném érvényesíteni, tehát ha ennyit fizettem, mindent cseréltettem, amire azt mondták, hogy szükséges, ezek után elvárhatnám, hogy egy normálisan működő motort kapjak !!!
Szóval ez a garancia köt hozzájuk, amúgy már nagyon elegem van a komából és az egészből, legszivesebben elvinném valakihez, akiről feltételezem, hogy normálisan megcsinálja !
Ezt feltételezném Rólad is, csak elég messze vagy, meg időm sem nagyon van, hogy elautózzak hozzád, meg hát egy nap alatt az egészet nehéz lenne összehozni.
Az útiköltség már annyira nem is érdekel, csak lenne végre jó ez a motor !!!Van még egy probléma, hogy ráadásul most jönne a karosszériás szerelés is, és még a műszakim is lejár 15-én,
bár ezt tegnap sikerült elintéznem és januárig kitolni.Amúgy az olajat nem úgy értettem, hogy egy napja átt motorban nincsen olajfilm az alkatrsézek között !
Természetesen van, csak esetleg nem annyi, mint amikor frissen olajozta, mert járt a motor !
Az viszint, amit írtál, hogy inídtás után áll fenn inkább egy kis olaj hiány, gyanús !!!Vagyis az, hogy a motor, ha ízzítottam, akkor akar indulni, alig kell megforgatni, csak az első robbanás után nem megy folyamatosan, hanem mikor melyik robban-nem robban egy darabig, és addig nyomja a füstöt is erőssen, olyan fehéres szürkéset !
Elgondolásom szerint ha a motorban minden rendben van és a szelepek is minden ponton tökéletesen beleilleszkednek a tányérba, tehát zárnak, akkor ha egyszer elérte az ősszesűrített levegő a gyulladási hömérsékletet és robbant benne a befecskendezett üzemanyag, akkor onnantól kezdve már folyamatosan, mindíg el kellene érje a robbanási hőmérsékletet a besűrített levegő és folyamatosan kellene menjen a robbanás.
De az, hogy egyszer már létrejött a robbanási hőmérséklet és robbant is, utána meg nem robban, az számomra arra utalna, hogy egy-egy ciklusban valami nem tömít rendesen és elszökik valahol a levegő !!!
Persze ugyanígy viselkedhet a motor, ha üzemanyagot nem kap rendesen !
Ezt is megemlítettem a szerelőnek, de ő nem tartja valószínünek, hogy levegősödne az üzemanyag rendszer.És az is az előbbi dolgot támasztja inkább alá, hogy addig dadog, köhög a motor, amíg a műszer nem jelez olajnyomást.
Amikor az aztán hírtelen felkúszik maxra, akkor rendeződnek a sorai a motornak.Az szokásos jelenség gondolom, hogy az olajnyomás, csak a motor beindulása után, megy fel, az indítózás alatt még nem, ahoz sokat kell indítózni, hogy emelkedni kedjen ?
Nah, én is írtam jó sokat.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #657 üzenetére
Jah, az olaj tömítésérevan még egy jó megfigyelésem !
Amikor én a motor régi állapotában olajat cseréltem, akkor miután leengedtem az olajat, még beindítottam a közel üzemi hőmérsékletű motort, hogy kifollyon még a maradék, koszos olaj is a járatokból !
És itt jön a lényeg !
A motor simán indult így is, igaz csattogott, dehát nem volt benne olaj, csak maradék.
Amikor aztán betöltöttem a friss olajat és beindítottam egy rövid ideig csattogott, majd csökkent a fordulata és átment dörmögő hangba, megszünt a csattogás, amikor végre aztán átjárta a friss olaj.
De a hideg motor a régi állapotában is vacakolt, szinte ugyanígy, mint most.
Pedig mi maradt benne a régiből ??
Nem sok.
Maradt a négy szívószelep, az is elvileg szabályozva lett, maradtak a szelep űlések a hengerfejben, de azok is elvileg be lettek marva, maradt az előkamra, maradt az adagoló és maradtak a befecskendezők is.
Az adagoló és a befecskendezők már voltak cserélve régebben.
Jut eszembe !
A befecskendezők alja, tehát az égéstér felöli rész háromnál teljesen fekete, egynél egy vastagabb peremben tiszta fém színű, csak a közepe fekete.Rákérdeztem a szerelő segédjétől, hogy ez mitől van, azok koszosak, nem tudta, nem is nagyon foglalkozott vele.
Szerinted azoknak hogy kell kinézniük ??
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
Olajfilmről annyit : ha egy motor megfelelően müködik akkor igen minimális olajfilm lesz a kompreszió gyürüknél , ugyanis azért van alatta az olaj lehuzó gyürü az alatt pedig az olaj lehuzó és áteresztő gyürü. Innentől kezdve elvileg a nyugalmi állapot és az üzemi állapot között kompreszió gyürü tekintetében nagy eltérés nem lehet .
Az hogy rögtön idúl az azt jelenti hogy valószínüleg nem kompreszió hiba van , hanem befecskendezési . Az én elgondolásom szerint : Amikor inditozol akkor ugye sokat segit az első pöffenéshez az izzitás , de ilyenkor még az öninditó hajt . Abban a pillanatban hogy pöffen egyet kettőt a moci , már a robbanás hajt sokkal nagyobb lendülettel , tehát a következő sürités csípöböl megy neki , ilyenkor már ha minden jó akkor ketyerészik a motor . Ha ki ki hagy , és köpi a füstöt , az egyértelműen befecskendezési hiba . Vagy rossz időben ,vagy és rossz minőségben , vagy és rossz mennyiségben történik a dolog . Ilyen nekem is volt amúgy hogy az indulás után közvetlenül ki-ki hagy egy henger , de miután minden be lett lőve rendesen , szépen lassan elhagyta . Az izzitás rendkívül fontos . Ha akár 1-2 secel rövidebben inditózol , már szarul indúlhat . A soros izzitást nem nagyon tudod megölni . Megprobálom megkereseni a gyári táblázatot ahol le vannak írva milyen hömérsékletnél mennyi ideig kell izzitani .
Ja még annyit hogy ha tökéletes a motor , inditás után akkor is fog köpni egy füstöt , ilyenkor ugye extra mennyiségü GO-t kap , ezért.Olajnyomásnak semmi köze a henger falon lévő olajfilmhez . Oda fixen nincs irányítva olaj , oda annyi megy amennyi felszóródik .
Egy jó motor amúgy kb 15-20 sec öninditózás után már emeli az olajnyomást . De ez is lényegtelen a mi szempontunkból .
-
Templomegere
senior tag
A legnagyobb hülyeség amit csinálhattál .
Ilyet nem szabad , olaj nélkül elinditani egy motort , ráadásúl egy dieselt ."A befecskendezők alja, tehát az égéstér felöli rész háromnál teljesen fekete, egynél egy vastagabb peremben tiszta fém színű, csak a közepe fekete."
nincs jelentősége , a régi motorban az az egy henger másképpen dolgozott mint a többi , tökmindegy hogy néz ki , jó legyen . Ne legyen agyonkalapálva , a furatok furatok legyenek,és a 4 db ugyanolyan legyen . A többi nem számít , úgy is megpucolod mielött beteszed.
-
-
marsu
addikt
válasz Odiepapa #642 üzenetére
Pont ezen gondolkodtam el én is .... Hogy rá lehet költeni egy rakás pénzt, hogy szép legyen, jó legyen. De lehet hogy sosem lesz már olyan, mint új korában ... A rengeteg belefektetett pénz és munka után pedig már lehet nem is lenne szivem eladni ... Esetleg ebben az állapotában el lehetne adni, de így meg nem ér túl sokat. Se műszaki, se zöldkártya ...
Press any key to continue ...
-
Templomegere
senior tag
Így ahogy írod a kocsi nem ér többet 50-100 e ft-nál . Ha nekiállsz felújítani úgy hogy tuti legyen akkor az kurva sok pénz lesz , de a végén örök lesz a vas.
el kell dönteni . vagy veszel 1,5-2 milla körül egy tutit , vagy ennyi pénzt ráköltesz 1-2év alatt , és ugyanolyan tuti lesz .
-
Der Bosss
csendes tag
Bocs, hogy bele ugatok, de én is átestem ezen a dilemmán. Talán a hozzászólásaimból kiderült, hogy én is a felújítás mellett vagyok.
1. Te hozol létre egy értéket (a semmiből, hiszen most roncsértékű a vas), ilyenkor a pénz (szerintem) másodlagos.
2. Saját munkát fektetsz bele, tehát neked sokkal többet ér, mint akinek eladod.
3. Nincs időhatár, hiszen, ha ideiglenesen kivovnod (fél évre, és azután annyiszor hosszabbítod, ahányszor akarod, 1800 Ft-ból), addig nem kell rá fizetni se biztosítást, se súlyadót.MB W123 300D 1981-ből!!!
-
Sipi16
senior tag
Hali!
Ti szoktatok ilyen csodaszereket önteni a motorba (Restore?) Nekünk bevállt. Vagyis évente egyszer kap egy ilyet a kocsi és meghálálja. Ha érdekel valakit akkor megkérdezem, hogy pontosan milyet is használunk. Apum azt mondja, hogy amit ő használ az növeli a kompressziót. Mondjuk a mi kocsinkba nincs annyira sok (500.000km) Ő egy 2500ccm-es 20 szelepes szívódízel motorocska.Mod: [link] Itt találjátok amit mi használunk.
[ Szerkesztve ]
Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...
-
Templomegere
senior tag
ezek 90% parasztvakitás . Én sokat kiprobáltam 15 év alatt , és biztosan mondhatom hogy egyetlen egy szer volt az ami ért is valamit , az pedig a Metabond volt . Ezt is csak azért merem így leírni mert gyakorlatban is megtapasztaltam .
Renault 5 GT turbo felújítás után metabond nélül 7e km
Renault 5 GT turbo felújítás után matebondal 18e kmWV golf 1.8 GTI 16V váltó metabondal kezelve utközben kitört az alja elfolyt az olaj , utána még elmentem vele 300km.-t olaj nélkül , majd szétszedtem , váltó ház csere , olaj bele , és vigan ment tovább .
-
Sipi16
senior tag
válasz Templomegere #668 üzenetére
Apum erre esküszik. Lehet, hogy parasztvakítás de az tény, hogy keményebben jár utána a motor.
Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...
-
Templomegere
senior tag
Naaa , meg is találtam
-
Der Bosss
csendes tag
válasz Templomegere #671 üzenetére
Erről eszembe jut egy kérdés, amit mindig elfelejtek feltenni, ha szerelőnél járok:
Akkor is kell ennyi időt izzítani, ha meleg a motor (pl.: megálltam a benzinkútnál tölteni), vagy ilyen kis idei leállásnál kell e egyáltalán izzítani?És megint eszembe jutott, ehhez kapcsolódik:
Néhány ismerősöm mondta, hogy nem árt ha akár kétszer is izzítok, mielőtt beindítom a motort (persze hideg motornál). Igaz ez?[ Szerkesztve ]
MB W123 300D 1981-ből!!!
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #671 üzenetére
Sezvasz
Köszi az infót !
Bár alighahsizem, hogy az ízzítással lenne a baj, mert ha hagyom végigfutni a vagy 1,5 percet, akkorsem indul jobban, midegy, hogy a jelzés elalvása után azonnal indítok, vagy végigvárom.
Legalábbis nulla fölött mindegy.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Der Bosss #672 üzenetére
Szevasz
Én úgy tudtam, hogy az előkamrás motoroknál mindenképpen kell ízzítani, mivel besűrített levegeő áthaladása az előkamra furatán hőmérséklet veszteséget jelent és ezt pótolni kell, mikor indítunk.
Nekem meleg motornál is jelez vagy 3-4 másodpercet ízzítást, de néha még várni kell vagy 5-6 másodpercig, mert ha azonnal próbálom indítani, nem mindíg akar azonnal indulni, csak nehány fodulat után.Amúgy a gyertyáim kb. 15-20 másodperc alatt ízzanak fel teljesen, tovább ízzítva már nem változik a színük.
A sokszori ízzítás helyett akkor inlább már a beszívott levegőt kellene felmelegíteni legalább vagy 30 fokra, az talán többet érne !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Der Bosss
csendes tag
Kipróbáltam az izzítógyertya kiméréses ötletedet!
Az először egy kicsit elkeserített, hogy nem ált meg egy számnál (200 ómra tettem), ahogy vártam, hanem mindenféle számot, össze vissza mutatott. De. A harmadik gyertyánál nem mutatott semmit, tehát az volt a rossz. Kicseréltem a gyertyát, és tényleg...pöccre indult a masina, 30 mp izzítás után (0 fok volt kb.)Köszönöm az ötletet és egérnek is a javaslatait, így tovább segítsük egymást!!!!
MB W123 300D 1981-ből!!!
-
Dawess
csendes tag
Szevasztok
Nah, az a fészkes helyzet, hogy nagyon nehezen indul a verdám
Lemértem az összes izzító gyertyát, mind jó volt.De viszont furcsán keveset izzít kb. 5-6 mp.
Valami tippetek, javaslat...nemtom mit kezdjek vele, kínozni minden reggel egy picit kellemetlen.
Ui.: Most volt minden kicserélve benne, üzemanyagszűrők, olaj...minden.MB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
Dawess
csendes tag
válasz Templomegere #679 üzenetére
Szoktam én 4x-5x is izzítani ha nagyon fagyott kint, akkor se indul de ha az első indítás után fél percet pihentetem, akkor elkapja....nehezen...de el.Jah, párhuzamos...azt hittem probléma van vele de ezek szerint nincs?Egyébként meg pöccre indul, szal nincs indítási problémám ha már berregett egyett előtte
MB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
Dawess
csendes tag
válasz Der Bosss #681 üzenetére
Ilyen is van...bakki
Nem tudom milyenek vannak benne, augusztus végén vettem a vérdát, szerintem még az előtt tette bele az előző tulaj, mert nem néznek ki öregnek...könnyen le tudtam a vezetéket csavarni...meg ha régiek lennének, nem igy néznének ki.Akkor ezek szerint marad az 5x izzítás...?MB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #683 üzenetére
Szevasz
MEGINT EGY GYORS KÉRDÉS:
Ma reggel vittem a járgányt a másik szerelőhöz, aki a motor tényleges felújítását, az alkatrsézek cseréjét a szelep szabályozásokat végezte !
Beszélgettem vele és szóba került a kompresszió kérdése.
Ő azt mondta, hogy kérdés, a másik fazon melyik skálán mérte a kompressziót ???
Ezek szerint többféle skála is van ???
Hogy is van ez ?
Nekem van egy szervízkönyvem, ahol úgy rémlik, hogy valami 1:21-es sűrítési viszony van megadva ! ! !
De semmiképpen nem emlékszem benne 25-30-as értékre !Ez a koma is felvetette a tünetekre, amiket itt is leírtam és neki is lemondtam, hogy nem e az van, hogy nem kap a motor üzemanyagot rendesen induláskor ???
Hogy esetleg elveszti a nyomást, amit állítólag könnyen lehet orvosolni egy pár száz forintos nyomástartó alkatrésszel !A szelepekre azt mondta, hogy minden szelepet szabályozás, köszörülés után, csak behelyezve a helyére, de beszerelés nélkül, vákuummal ellenőriznek, a nélkül semmit nem tesznek vissza és ha nem éri el a megfelelő értéket, akkor újra köszörülik, szabályozzák !
Szintén azt mondta, hogy böffentget a motor, ha a szelep nem megfelelő, nem zár rendesen !
És hogy egyszer jártak úgy, amikor még nem volt megfelelő gépe, hogy egy hathengeres BMW-nél nem sikerült tökéletesen a szelep generál és valamelyik szivárgott, ezért szedhették az egész hengerfejet újra szét !Köszi előre is !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
nem tudom , nekem ez a skála dolog magas ! Adott egy kompresziómérő , most vagy egy lapra felkarcolja az értékeket , vagy le lehet olvasni az óráról az értékeket . Ennyi . Egyiknél sem nagyon lehet tévedni .
Az hogy a könyvek mit írnak , arra magasról szarni kell , a gyári szerelési leíráson kívül én már semminek és senkinek nem hiszek .
ott pedig le van írva . 24-30 között .
asszem írtam már neked hogy tegyél bele egy másik nyomás tartó szelepet , tényleg pár száz forint . Adagoló oldalán van ,nekem a blokk felöli oldalon. (lehet neked máshol ) asszem 17-es külcs megy rá , de max 19-es . Tipustól függ .
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #686 üzenetére
Szevasz
Köszi az infót !
Az a nyomástartó szelep, akkor az adagoló motor felöli oldalán van ??
És az csak egy kitekerhető, dugó szerű valami, vagy az üzemanyagcsőbe kell beiktatni ??
Simán kicserélem, ha nem rossz akkor is, pár száz forintért, csak lenne már jó a motor.
Amúgy próbáltam hétvégén a motort úgy indítani, hogy az ízzítóhálózatra egy 4 négyzemillis dróttal közvetlen adtam az akkufeszültséget és pontosan mérve lett a 30 másodprec !
Utána azonnal indítás.
Jobban indult a motor, inkább azt mondom, hogy biztosabban, de most is darabos, kicsit zötyögő volt egy neghány másodpercig, aztán még rányomtam az ízzítókra kicsit a kakaót és hamar kisimult a járása, most különösebbet nem füstölt.
A te járgányodnak soros, vagy párhuzamos az ízzítása ??
Ha soros, akkor légyszi mérd már meg a feszültséget az ízzító hálózat legelején, ami jön az ízzítás reléről !
Kíváncsi vagyok, hogy másnál mennyinek adódik ott a feszültség, mert nekem 9.8V körül van, szerintem kicsit kevés, túl nagy a feszültségesés, hiába nézték elektromosok és mondták, hogy az rendben van !!!
Akinek soros ízzítása van, az legyen szíves mérje már le az előbb leírt helyen a feszültségét ! ! !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #686 üzenetére
. . .Következő a helyzet !
Most beszéltem távrecsegőn a másik műhelyben az egyik szerelővel és szerinte lehet hogy valami tömítési hiba (hengerfej tömítés), vagy repedés lehet a hengerfejnél, mert szerinte túl nagy a nyomás a hűtőrendszerben !
Nemrég cseréltem a kupakot a hűtőn, mivel a réginek a gumija már teljesen el volt deformálódva és nem zárt, ha rendesen feltöltöttem a hűtőt, akkor üzemmeleg motornál mindíg kinyomta a víz egy részét.
Most nem nyomja ki.
És szerinte ha ez van, akkor mikor lehül a motor be is juthat víz a hengerbe és ez is okozhatja, hogy indításkor fehéres füstöt ad ki !
Én már nem értek semmit, de az biztos, hogy legem van már a köbön a szerelőkből.
Ugyanis a hengerfej tömítést meg a másik rakta be, tehát evidens, hogy ezek meg annak a hibájára hivatkoznak, hogy legyen a másik sara !!!
Elegem van ! ! !
Mi a vélemény ?
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Eszembe jutott még egy dolog !
Úgy lehet e tesztelni a hengerek tömítettségét, hogy össze van rakva az egész motor és mondjuk a befecskendező helyén valami nyomást ráadunk a hengerre és figyeljük, hogy csökken e, elszivárog e valahova a levegő ???
Vagy feltaláltam a spanyolviaszt ?
Nyilván lehet, valahogy nyomáspróbázni az összerakott motort is és a kkor kibukik pl. a rosszul berakott hengerfej tőmítés, stb. ! ! ?
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #686 üzenetére
. . .Egyébként ez ennek a szerelőnek a kompresszió mérő műszere egy kis lapkára rajzol, vagy karcol egy görbét (felfelé ívelő görbét).
Most voltam a járgányért, egyelőre azt mondta a főnök is, hogy úgy tűnik, hogy valami szivárgás lehet, januárban tudják vállani, akkor majd leveszik a hengerfejet és megnézik, hogy mi a helyzet benne !
Addig meg jön a karosszériás javítás !
Most is állítottak az előtöltésen, nem tudom, ők műszerrel, vagy érzésből állították, de most nagyon jó, kis, finom hangon jár a motor és elég jól gyoisít, és akkor sem látok mögötte, a mögöttem jövők lámpafényében nagy füstöt !!!
Lehet, sokkal jobbra állították, mint a másik fazon, igaz, lehet a szelepeken is állítottak.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
szia !
Látom káosz van nálad
Kicsit hagyd most azt a motort békén , legyen ideje összeállni , összekopni .
A vizrendszer a Merciben zárt rendszer így üzemmeleg állapotban nagy benne a nyomás , ez teljesen természetes , aki leveszi a kupakot ilyenkor az vagy "hülye" vagy mindenképpen forrázást akar magának .
a hengerek és a szelepek állapotát még nyomásveszteségmérésel lehet vizsgálni . azt úgy csinálják hogy bekötnek egy mérőórát a porlasztó helyére , felépítik a nyomást a hengerben , és nézik hogy ez a nyomás mennyi idő alatt épül le . Ezen érték alapján meg bírják mondani az okosok hogy oké vagy sem .
-
Templomegere
senior tag
hidegen mindegyik autó köpi a fehér "füstöt " ezen sem kell csodálkozni . Ha víz menne a hüvelybe , azt észrevennéd ..............
-
Dawess
csendes tag
válasz Templomegere #683 üzenetére
Szevasz
Nah itt nem látok logikát, délután 3 izzítás után nem indult, pár perc múlva ugyan igeb, de nehezen.Ma hajnalban, -6,5 fok volt kint, 4x izzítottam, aztán pöccre indult...lepetéztem ott ahol voltam... Nah mind1, gondoltam hogy már kopott a motor, 350 000 km után nem is csodálkozok.Tavasszal elválalsz??? Nagyon örülnék neki, szivesen vinném hozzád...hm?
MB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
Dawess
csendes tag
válasz Templomegere #695 üzenetére
Nah, ez gáz mert nem tudok pontosat mindani, mivel cégünk akkor fog nyílni.De ha áprilisra nyitva vagyunk akkor május...hm...de nem bizti...még pontosítok februárban mit szólsz hozzá?
MB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
Dawess
csendes tag
válasz Templomegere #697 üzenetére
az is igaz akkor majd rátérünk a témára...
MB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
w-123
csendes tag
szia csak egy tanácsot szeretnék kérni, van egy difim 369-es 240 dieselé.a kotyogás mennyire megengedett, illetve mennyi a megengedett. vagy te hogy szoktad meg nézni vagy hogy ellenőrződ le előre is kőszi
-
w-123
csendes tag
válasz Templomegere #697 üzenetére
a kérdés neked szolna csak rosszul klikkeltem
Új hozzászólás Aktív témák
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt