Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz Der Bosss #583 üzenetére
. . .Jah, osztom a véleményedet, csak lenne hozzá egy ilyen sép kis műhely is . . .
Az biztos, hogy én is így csinálnám meg legszivesebben, csak sem helyem, sem eszközöm, sem elég tudásom hozzá, bár ez utóbbi a legkevésbé problémás, sokmindent megcsináltam már.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Der Bosss #626 üzenetére
Sezvasztok !
Ízzítógyertya kérdés:
A párhuzamos gyertyákat (80-as utáni gépekben) visszonlyag könnyű megmárni !
Lekötitek a kábelt a gyetyákról és pl. egy multiméterrel dióda, vagy ellenállás (200 Ohmos mérés határban) mérés állásban megnézed, hogy vezet e a gyertya, mint egy ízzónak a szála.
Sőt, mivel a gyári adatok szerint (Beru gyertya adatlapja, neten megtalálható) 14 ampert vesz fel a gyertya 11.5V-os feszültségen, ez még valszeg éppen belefér egy multiméter áramerő mérés határába.
Igaz, a legtöbb elvileg csak 10 amperig mér, de a kijelzés az megy 20-ig is és rövid (értsd pár 2-3 másodperc) ideig kibírja a nagyobb áramot is.
Ezzel még azt is össze lehet hasonlítani, hogy melyik gyertya mennyire van elhasználódva, mennyire egyforma az áramfelvételük, tehát mennyire azonos teljesítménnyel fűtenek.Előtte mindenképpen le kell mérni a gyertyán megfejelenő, terhelt (tehát ízzítás közbeni) feszültséget is és akkor lehet viszonyítani a gyári értékekhez !
Tehát:
Vezetőképessgé vizsgálat: 1. a gyertyáról vezeték le és az így keletkező kép pont közé, egy 21-60Wos ízzó (az ízzó maradhat rajta sokáig),
2. vagy nem vesztek le semmit és a multiméter ellenállás vagy dióda mérés állásban a gyertya vezetákcsatlakozására a másik vezetéke pedig a testpontra (motorblokk, váz)!A gyertya teljesítményének, állapotának vizsgálata: a gyertyáról vezeték le és az így keletkező kép pont közé, a multiméter áramerő állásban, a két vezetéke a két ponthoz csatlakozik ! (a múltiméter csak 2-3 másodpercig maradhat rajta, nem tovább !!!)
Ha kérdés van, szóljatok!
Sok sikert mindenkinek a méréshez!Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Der Bosss #672 üzenetére
Szevasz
Én úgy tudtam, hogy az előkamrás motoroknál mindenképpen kell ízzítani, mivel besűrített levegeő áthaladása az előkamra furatán hőmérséklet veszteséget jelent és ezt pótolni kell, mikor indítunk.
Nekem meleg motornál is jelez vagy 3-4 másodpercet ízzítást, de néha még várni kell vagy 5-6 másodpercig, mert ha azonnal próbálom indítani, nem mindíg akar azonnal indulni, csak nehány fodulat után.Amúgy a gyertyáim kb. 15-20 másodperc alatt ízzanak fel teljesen, tovább ízzítva már nem változik a színük.
A sokszori ízzítás helyett akkor inlább már a beszívott levegőt kellene felmelegíteni legalább vagy 30 fokra, az talán többet érne !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Dawess
csendes tag
válasz Der Bosss #681 üzenetére
Ilyen is van...bakki
Nem tudom milyenek vannak benne, augusztus végén vettem a vérdát, szerintem még az előtt tette bele az előző tulaj, mert nem néznek ki öregnek...könnyen le tudtam a vezetéket csavarni...meg ha régiek lennének, nem igy néznének ki.Akkor ezek szerint marad az 5x izzítás...?MB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
Templomegere
senior tag
válasz Der Bosss #758 üzenetére
Nem tudom , nekem már 3 éves lassan a motor , de ebből egy pinaszörnyi olaj sem folyik, szivárog .
Nem biztos hogy a drágább az jobb adalék , na meg olajfolyásra mint írtam nem használunk adalékot , motorkánk kényeztetésére inkább .
Én sem pontosan úgy értettem hogy te most konkrétan dicsekszel valamivel stb , pusztán magáról az elgondolásról van meg a véleményem , a problémákat nem megkerülni kell hanem megoldani . Szerintem .
-
Puttyos
csendes tag
válasz Der Bosss #762 üzenetére
Ez így van, mocsok hideg van mostanában! Mikor lesz már nyár????? Már alig várom, hogy lehessen ismét hajnalig bütykölgetni az udvaron. Van ugyan garázsom, de ott nem olyan és ott is hideg van! Igaz hogy be lehet gyújtani, csak még nincs leszigetelve és elég hamar elmegy a meleg. Meg az nem is olyan, mintha az ember holdfénynél bütykölget és már k.-vára lefeküdne, fáradt meg minden, de még azt a kis valamit meg akarja csinálni és egyszer csak reggel lesz .
Egyébként én is BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK MINDENKINEK!!!! Idén már nem leszek jelen, mert elutazom és csak 4-én jövök haza. /1-jén ugyan itthon leszek egy kicsit, csak az más, akkor nem igazán leszek beszámítható, utána meg megyek tovább / -
Batman2
őstag
válasz Der Bosss #758 üzenetére
Szevasz
Sajnos nekem is olajos a motor külseje, de nem ezért, mert lehetetlenség megszüntetni, hanem azért mert pancserül lett a szelepház tömítés felrakva és a ház rárakva ! ! !
Amúgy olajmentesnek kellene lennie a külsejének normálisan !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Odiepapa
csendes tag
válasz Der Bosss #911 üzenetére
Templomegérnek a BURMAN gyűrűről kellene előadást tartania a mindentudás egyetemén
Amúgy az ötkilós huszonhármasról (erről a darabról) megoszlanak a vélemények. Volt aki már vezette és határozottan instabilnak titulálta. Amúgy a Dózsa Györgyön állt sokáig a ... szalonban gyönyörű amerikai csodavasok társaságában. Volt olyan hét, amikor minden este megcsodáltam a vasat a kirakaton keresztül. 2006ban a Mr. Classicon találkoztam Vele élőben. Ennyit nem ér, de azért meglehetősen jó állapotban van.
[ Szerkesztve ]
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Odiepapa
csendes tag
válasz Der Bosss #1084 üzenetére
Most voltam meglátogatni a kicsikét. Az új akksi megtette hatását. 1 hétre hagytam aludni a drágaságot és elsőre pöcc-röff! Alig hittem a fülemnek. E öröm e bódottá! Egyből mentem egy kisebb karikát (Petőfi-híd, budai alsórakpart - Margit-híd - Nagykörút elejétől a végéig és vissza a garázsba csicsikálni). Feltöltődtem energiával
[ Szerkesztve ]
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Odiepapa
csendes tag
válasz Der Bosss #1226 üzenetére
Diffi lesz az Az enyém is búg mint az állat. Szinte hozzátartozik az autóhoz. Nehéz lesz egyszer elképzelni nélküle a mercizést. Amikor megvettem a gépet, akkor az előző tulaj Meyle kuplungtárcsát rakott bele és induláskor állandóan nyekergett. Annyira megszoktam, hogy amikor kicseréltem, akkor egyszerűen hiányzott. Mostmár észre sem veszem hogy nem nyikorog. Sztem a diffi nem búgását is meg tudom majd szokni ha kicserélem
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Templomegere
senior tag
válasz Der Bosss #1226 üzenetére
A mindig búg nálam annyit tesz hogy ha megy az autó akkor az búg . Amit te mondasz hogy akkor búg amikor gyorsítok, és amikor motorféken van , az is azt jelenti hogy difi , mivel terhelésnél búg . Nekem ez a mindig mivel üresben nem tudok haladni előre , 80-90 -es temponál is szinten kell tartani a kocsit , tehát ha nem is 100% terhelésen van , de azon van . És akkor is búg max nem annyira mint gyorsításnál, és motorféknél.
Szóval 90%-ban a DIFI BÚG EZEKEN !!
-
Puttyos
csendes tag
válasz Der Bosss #1444 üzenetére
Nekem a Hungáriánál van ilyen youngtimer biztosításom. Annyi a feltétele, hogy be kell lépni, a Trabant-Wartburg, vagy a Magyarországi Bogarasok Klubjába. Én a bogarasoknál vagyok pártoló tag. Annak díja 6.000Ft/év, a biztosítás pedig11760 Ft/év. Ja és még annyi, hogy kívülről valahogyan azért ki kell néznie a verdának, mert unokatesóm 1-es Golfjára is akartunk kötni, de az egy kicsit nem volt szép és nem mentek bele.
Van két oldal is: www.kedvezmenyesbiztositas.hu., vagy a www.bogarasok.hu.
Telefon:0630/2955-474.
Email: szepes@bogarasok.hu -
Odiepapa
csendes tag
válasz Der Bosss #1558 üzenetére
Teljesen jogos. Bár én nem akartam ennyire lehordani a gépet, de én sem adnék érte sokat. A sárvédőívkróm az elején azért van rajta, hogy eltakarja a rohadást. Ezek után el tudom képzelni, hogy mennyire törődhetett a gazdi a javítgatásokkal.
[ Szerkesztve ]
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Templomegere
senior tag
válasz Der Bosss #1823 üzenetére
tökugyanaz . ha van különbség akkor az első rugókban lehet , de az is előfordulhat hogy nem a rugóval variáltak hanem az alá való pogácsával. A lényeg az hogy a 200D és a 300D között kasztniban nincs különbség . annyi lehet mégis hogy az egyik 1-es széria a másik meg 2-es . De az alapvető cumók ugyanazok.
-
Batman2
őstag
válasz Der Bosss #1823 üzenetére
Egy kis helyesbités: a 300D motorja az 5 hengeres !
Csak a 280-as benzinesé 6 hengeres, a többi, benzines és diesel is 4 hengeres egyaránt !
De mindegyik ugyanabba a vázba megy, ahogy Templomegere kollega is mondotta.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Der Bosss #1966 üzenetére
. . .Hát, ha Te is azokat a régebbi stílusú épületeket kedveled és van szépérzéked és olyanokat is szeretsz tervezni, akkor teljesen megértem !
És egyben nagyon örülök is, hogy még van ilyen építész, aki nem a hót modern, randa, szögletekkel teli, sivár, lapos falakkal és minden szabályosságot nélkülöző szögekben álló, random elrendezésű falakkal teli, üvegpalotákat tud csak tervezni. . .
Ezek annyira természetellenesek számomra, a természettől messze elszakadt, űrbéli, scifi filmekbe illő légkört teremtenek, ami számomra teljesen idegen, vacakul érzem magam ilyen környezetben és menekülök a közelükből is !
Nagyon sajnálom, hogy manapság ez a tendencia.Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Puttyos
csendes tag
válasz Der Bosss #2042 üzenetére
Hát én asszem, hogy az izzítókkal is az a helyzet, mint a világítás izzókkal, hogy a régebbiek, ha csak egyet cserélsz hamar kiégnek. Én úgy tudom, hogy ha csere van, akkor legjobb ha egyszerre cseréled a négyet- ötöt- vagy hatot . Akkor nincs gond. Legalábbis én így tudom, de ha h...-lyeséget írtam, nyugodtan ki lehet javítani.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- EA Sports WRC '23
- TCL LCD és LED TV-k
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Autós topik
- Gitáros topic
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...