Új hozzászólás Aktív témák
-
Odiepapa
csendes tag
Sziasztok!
Átolvastam a topicot hellyel-közzel és gondoltam regelek ide, hátha segíthetek bárkinek hasznos tanácsokkal. Nekem is van egy 123asom, méghozzá a C szériából. Nagyon szeretem és nem sajnálom se időmet, se pénzemet a felújításra. Holnap rakok fel képeket. Addigis üdv,
OdiepapaMercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Odiepapa
csendes tag
Ha van időd, megfelelő eszközeid és szakértelmed, akkor nincs annál jobb, mint amikor magadnak csinálod. Általában a megfelelő eszköz és hely részénél bukik a dolog. Én 2 éve vettem az autómat és azóta full kasztni full fény volt kisebb-nagyobb sikerrel. Nem én csináltam, mert sajna egyik feltétel sem volt adott. Viszont mostantól amit tudok, azt én szeretném megcsinálni, mert arról tudom hogy olyan lesz, mint amilyennek én szeretném.
Egy-két kép a gépről
[link]
[link]
[link][ Szerkesztve ]
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Odiepapa
csendes tag
Roncsderbi? Van egy ismerősöm, aki szintén roncsderbizik Veresegyházán
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Odiepapa
csendes tag
Mindenképpen nézd meg a munkáját a fazonnak, mégha nem is értesz annyira hozzá. Az sem árt, ha megnézed hogy milyen a műhelye, mennyire tiszta, rendezett. Kiváncsi vagyok hogy mennyit mond majd az árra (persze csak ha publikus).
Nekem halálom az, amikor az élek nem futnak rendesen. Sajna az én gépemen sem tökéletes és ez többek között az utángyártott cuccoktól is van. Viszont egy ügyes lakatos és jó fényező ezeket az eltéréseket a minimálisra tudja redukálni. Az utángyártott cuccokról annyit, hogy első doblemezt nem lehet kapni csak gyárit és aranyárban van (6 számjegy), de amúgy tényleg mindent lehet kapni. Remélem sikerül kifogni egy jó lakatost. A fejleményeket mindenképpen várjuk.
Egy kis finomság kedvcsinálónak: ilyen volt az én doblemezem
[link]
és most hibbbátlan (kép sajna csak otthoni gépen van).[ Szerkesztve ]
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Odiepapa
csendes tag
válasz spirit007 #620 üzenetére
A motor nagyon szépen jár. Viszont nem coupe-hoz való. Nem egy versenyautó, de szépen gyorsul, mert még a benzines diffi van alatta. Amit viszont szeretek a 3.0D-ben, hogy amikor megindul, úgy megy mint egy tank. Én csak GŐZMOZDONYnak hívom a kicsikét.
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Odiepapa
csendes tag
válasz Templomegere #628 üzenetére
Szia Tegér! Nekem is ismerős volt a meggy
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Odiepapa
csendes tag
A vasat elnézve, meglehetősen korrodált. Meg kellene nézni mi van a felszín alatt. Ha teljesen ki szeretnéd varratni, akkor mindenhol meg kell vizsgálni és a legutolsó részletig érdemes egyben megycsináltatni. A 4 ajtó alja tuti el van rohadva (javítóelemmel orvosolható az aljuk), hátsó sárvédőívek javítás, első sárvédők csere... Valószínűleg ha ilyen állapotban van, akkor az ablakkeretnél sem lehet rózsás a helyzet. Ott is át kell vizsgálni. A motorháztető viszonylag épnek néz ki, bár a bal eleje lehet hogy puffos volt, mert sem a motortető, sem az első ajtó élei nem futnak normálisan. Valószínű hogy ezek után telifény lesz. Nem számoltuk még a többi alkatrészt, a futóművet, fékeket és apróbb kütyüket, a szigeteléseket...
Mindezek fejében nem könnyű jó szakembert találni, aki még megfizethető áron is dolgozik. Viszont egyet ne feledj: sosem lesz olyan, mint a gyári! A javító- illetve utángyártott elemek nem olyan méretűek, mint a gyáriak. A gyáriak megfizethetetlenek. Érdemes előbb számolni és utána dönteni. Nagyon szép állapotú gépeket lehet azért a pénzért találni, mint amennyit erre ráköltenél.
HA CSAK ERRE VETSZ EGY PILLANTÁSTu.i: nem elriasztás képpen írtam ezeket, hanem azért, mert én is végig csináltam... inkább nem mondom el, hogy mennyiben áll a gépem és még közel sem gyári állapotú!!! (lásd: motor, váltó, stb...)
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Odiepapa
csendes tag
-
Odiepapa
csendes tag
válasz Templomegere #652 üzenetére
Ez az üzemi hőfok tényleg meglepő. De ha ez van megírva a nagy könyvben
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Odiepapa
csendes tag
Sziasztok!
A belinkelt Coupe-s oldal tetszik (nekem is ilyen szépség van), remélem szépen összejön a srácoknak a dolog.A hátsó ülést felső támláját 2, jobb esetben 3 csavar tartja. Két oldalt lent és a könyöklő mögött/alatt egy harmadik. Ezek után felfele leemeled és már kint is van a cucc.
Akkumulátor: Mióta összerakták az autómat teljes lakatolás után, egyfolytában az akksival szenvedek. Reggel mindig imátkozom, hogy elindul-e a gép (amúgy garázsban alszik és csak száraz napokon használom, ami mostanában nem igazán fordul elő). Volt benne egy jó kis 100Ah-s Banner akksi, ami szépen pöcc-röff ment kasztnizás előtt. Aztán ki lett csontozva a gép és amikor visszakerült, akkor már nem úgy működött, ahogy kellett volna. Betudtam hogy az akksi zárlatos. Ki is cseréltem egy másikra. Kaptam kölcsön egy 84Ah-s akksit, ami jóval gyengébb és 3 évig a sarokban állt. Azért 10ből 9szer elindította a kocsit. Aztán az is lemerült néha indításkor pillanatok alatt! Azt tudtam hogy az önindító nem volt 100%os, ezért kicseréltem, mert gyanakodtam arra, hogy zárlatos. (a generátor töltése hibbbátlan) Maradt a kis akksi és kerestem nagyobbat. Közben szívtam rendesen a kicsivel és már ott tartottam hogy mindig be kellett húzni a kocsit. Legutoljára 2 napja, mikor visszavittem a fényezőhöz a gépet. Viszont ez a helyzet tarthatatlan! Utána néztem az akksiknak:
Mivel nekem 300D-m van, ezért effektív nagy való bele (95-100Ah). De akksi és akksi között is van különbség. Nekem mindig az indításnál szállt el a rendszer, ha már beindult, utána mint a svájci óra és a töltés is nagyon rendben volt. Az akksiknak van egy olyan paraméterük, hogy INDÍTÓÁRAM (EN szerinti hidegindító képesség). A mezei márkáknál ez 600-740A körüli érték. Ha diesel motorotok van, akkor ezt az értéket sztem érdemes figyelni! Legkedvezőbb és legerősebb akksit 31200-ért találtam, ami Excide Classic, 100Ah-s és 850!A az indítóértéke. Ma megyek átvenni és egyből gurulok a fényezőhöz! Ha erre nem indul pöcc-röff-re minuszokban is és lemerül az akksi, akkor a probléma az elektronyos rendszerben keresendő ZÁRLAT címszó alatt.Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Odiepapa
csendes tag
Ebéd közben kaptam egy fülest, hogy a 100Ah-s Excide akksit a Tecsóban 28990ért lehet kapni, míg az Auchanban 45000
[ Szerkesztve ]
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Odiepapa
csendes tag
Nem igazán a karosszéria a szakterületem, viszont az alkotóösztönöm annál nagyobb.
Miről szól egészen pontosan ez az általakítási engedély? Gondolom motort még mindig nem lehet cirkumveniálni a gépbe, ha nem gyártották anno... Csak karosszériáról szól?Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Odiepapa
csendes tag
válasz Der Bosss #911 üzenetére
Templomegérnek a BURMAN gyűrűről kellene előadást tartania a mindentudás egyetemén
Amúgy az ötkilós huszonhármasról (erről a darabról) megoszlanak a vélemények. Volt aki már vezette és határozottan instabilnak titulálta. Amúgy a Dózsa Györgyön állt sokáig a ... szalonban gyönyörű amerikai csodavasok társaságában. Volt olyan hét, amikor minden este megcsodáltam a vasat a kirakaton keresztül. 2006ban a Mr. Classicon találkoztam Vele élőben. Ennyit nem ér, de azért meglehetősen jó állapotban van.
[ Szerkesztve ]
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Odiepapa
csendes tag
válasz Templomegere #919 üzenetére
Mikor dobunk össze egy műhelyt w123asok restaurálására?
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Odiepapa
csendes tag
Csóró álmodozásból indul, meglátjuk mi lesz belőle. Tegérnek a szakértelme és a mérnöki precizitása adott. Nekem az elszántságom és a precizitásom is adott. A maximalizmus egyikünk részéről sem kérdéses. Egyelőre eddig jutottunk
[ Szerkesztve ]
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Odiepapa
csendes tag
Eltűntem tegnap, bocsi. Az átalakításból Rád vonatkozó dolgok:
A rendelet alkalmazásában jármű átalakítása a már forgalomba helyezett jármű olyan megváltoztatása, amely a típusbizonyítványban, az összeépítési engedélyben vagy a korábbi átalakítási engedélyben meghatározott adat, illetőleg közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi jellemző módosulását eredményezi, valamint a gépkocsi alvázának (az alváz szerepét betöltő, az alvázszámot viselő szerkezeti elemének) cseréje.
A jármű átalakítása minden olyan alkatrész, fődarab, tartozék, vagy berendezés cseréje, valamint ezeknek a járműre történő fel- vagy leszerelése, amely a típusbizonyítványban rögzített adat módosulásával jár. Típusbizonyítvánnyal nem rendelkező járművek esetében ez azt az adatokat jelenti, amit a típusbizonyítvány tartalmazna.
A legfontosabb adatok az alábbiak :
* jármű fajtája és jellege
* a jármű geometriai méretei
* a jármű saját és össztömege
* nyomtávok és tengelytávok
* a jármű tengelyterhelései
* az alkalmazott kerékpántok mérete
* a meghajtó motor gyártmánya, típusa, hajtóanyaga
* sebességváltó gyártmánya, típusa áttételei
* a rugózás, kerékfelfüggesztés kialakítása
* a futóművek gyártmánya, típusa
* a fékrendszer bármely átalakítása
* a jármű körvonalrajza, alakja
* a kormányműbe történő bármely beavatkozás
* a kormánymű (kormányszarv ) mérete
* a kipufogórendszer kialakítása
* a vontatásra vonatkozó adatok
* a felépítmény jellemző adatai stbA forgalomban levő jármű kialakítása, felszereltsége és tulajdonságai csak abban az esetben változtathatók meg, ha a változás a jármű közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi jellemzőit nem rontja le.
[ Szerkesztve ]
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Odiepapa
csendes tag
tengelytáv miért változik? Nem csak a tetejét vágod le? Azért az már sokkal macerásabb ha a futómű is változik. Kardántól kezdve mindent le kell gyártani és a kasztni stabilitásáról nem is beszéltünk még. Sztem az nem a legjobb ötlet. Szted gépészmérnök mókus a motormódosítást is legalalizálni tudja?
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
-
Odiepapa
csendes tag
válasz hellinger #991 üzenetére
A képeket főleg linkként tudom ajánlani, mert a fórum szélessége (szűksége) max 280~320 pixel széles képet engedélyez berakni, a nagyobb egyszerűen kikerül a látóhatárból. A képnek viszont mindenképpen weben kell lennie, mert nincs saját tárhelye a fórumnak.
Amúgy kíváncsiak vagyunk a VAS-raMercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Odiepapa
csendes tag
-
Odiepapa
csendes tag
válasz Batman2 #1003 üzenetére
Az lenne a kérdésem hogy megvan-e és hogy egyben van-e a baloldalon a bal lábnál lévő belső oldaltakaró műanyaga a gépnek. Ha igen, akkor ments meg nekem légyszi. Szívesen megmentem a zúzda elől
A képek lekicsinyítéséhez tudok egy egész egyszerű XP kiegészítőt programot. Katt ide és a jobb oldalon töltsd le az IMAGE RESIZER file-t. Ha ezt feltelepítetted, akkor bármely intézőben a képfilera jobbgombbal kattintva át tudod méretezni a képet. Ez a program csodákra képes. Utána már gyorsabb a feltöltés
[ Szerkesztve ]
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Odiepapa
csendes tag
válasz Templomegere #1012 üzenetére
Bagoly mondja verébnek? Asszony körmöt fest én addig fórumozok
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Odiepapa
csendes tag
válasz Batman2 #1027 üzenetére
kiváncsi vagyok mennyit mondd a jóember. Nem tudom hogy állapodtatok meg, de mielőtt nekilát mindenképpen állapodjatok meg egy fix árban. Egyszer már én is átestem egy ilyen ceremónián, de én rábasztam. Bíztam az ismerősömben. Nem kellett volna.
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Odiepapa
csendes tag
válasz Templomegere #1031 üzenetére
Nem hiszem hogy olyan nagy hatásfoka lenne annak a turbonak a 200D-n. Lehet több galibát okozna és több költség menne rá, mintha kifognál egy jó 300TD mocit.
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000