Új hozzászólás Aktív témák
-
blueMerle
veterán
-
Dumb
senior tag
Ha nincs kompresszió, az szerintem azt jelenti, hogy kopott a motor, csak a felújítás segít. Elsősorban attól kopik könnyen, ha több mint 10.000 km-enként cserél az ember olajat, ha hidegen nagyon nyomja neki, főleg az első 10-20 másodpercben nem szabad.
A 150 E az nagyjából reális ár szerintem.
Tuningolni sztem nem lehet számottevően. Kb. 3-6 lóerőt, nagyobb adagolóval, meg az adagolás átállításával, de nem hinném hogy megéri.
Turbóval már jobban lehetne növelni, de az kb 2-300 E lenne minimum."Aki háborúzik, az a legnagyobb barom!"
-
Sipi16
senior tag
Nekünk van egy.... A kasznin látszik a kor de asszem 4-5 éve votl benne motor cserélve és 50000-es sem raktunk bele....
Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...
-
Sipi16
senior tag
asszem a csere 130volt. Nem volt értelme javítani mert a kuplungtárcsát is kellett cserélni asszem és akkor így egyszerűbb volt.
Ez a motor ami benne van ebbe asszem 300000Km volt amikor belerakták.
[Szerkesztve]Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...
-
Sipi16
senior tag
Sajnos elgondolkodtató a dolog... Érdemes-e megjavíttatni??? Mennyiért lehetne eladni???
Az árából kapsz-e jobb kocsit....?
Nagy a rizikó, hogy alig kapsz érte valamit és gyalog járhatsz....
Mondjuk nem lehet tudni, hogy pörgették-e az órát mielőtt megvetted. Mert ezeket kintről hozták be vagyis nem tudni. Apum tudja hogy az ő C-jéből 50000-et visszapörgettek....
[Szerkesztve]Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...
-
Sipi16
senior tag
Ki kell szedni a műszerfalból a mérőket. Azon van valami kerek csatlakozó és fúrógéppel forgatják.... és akkor elvileg visszafele megy. Vagyis a hawerom így csinálta.... Mondta, hogy több napon át pörgött de 100000FT-tal többet kapott a kocsiáért....
Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...
-
!Overdose!
őstag
A kérdéseket szívesen fogadom!
Addig is a W116 450SE 6.9 története!
Az 1960-as években a W109 volt az aktuális S-osztály és a 600-as Pullman a Mercedes zászlóshajója! A legenda szerint az egyik szerelő egy este bennt maradt a gyárban és beletette a Pullman 6.3-as V8-as motorját a W109-be, amit addig csak 6 hengeres motorral gyártottak! Másnap odaadta az autót egy körre a főnökének, aki mit sem sejtett! Így született meg a Mercedes 300 SEL 6.3, ami új kategóriát jelentett! (Super Saloon) Ez volt az elődje a W116 450 SE/SEL 6.9-nek! Ha jól tudom, akkor a motor kódja M100 volt és ez a blokk került még a W116-osba is egy kicsit átalakítva és 6.9-re növelt hengerűrtartalommal! Ez az erőforrás 286 lóerős volt, amihez 549 Nm forgatónyomaték párosult! Az autó végsebessége 241(225-re volt korlátozva) km/h volt és 7,4 s alatt gyorult 100-ra!
600 Pullman
300 SEL 6.3
450 SEL 6.9Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
_seth_
veterán
Tudok egy jó kasznist hajdúböszörményben, 123-ast is látott már Amikor odavittem a kocsim akkor is volt nála egy ezüst 123-as amit az idő vasfoga kicsit tönkretett. Jó áron dolgozik, jó munkát végez és jó festőt is ismer ha érdekel bővebben küldj privit
[link] Asszem az egy 123-as az enyém mellett
[link] Itt nézd meg a rohadás/rozsda nevű mappákat és a renew-et
[Szerkesztve]Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Puttyos
csendes tag
Tápiógyörgyén, Dél-Kelet Pest megyében lakom. Van egy viszonylag nagy garázsom, aknával! Még van egy nagyon fanatikus szerelő barátom, aki mindenben segít! A szerelést, meg a benzingőzt apámtól örököltem, sosem tanultam, de imádom csinálni.
Fú, de most nagyon örülök, ugyanis felhívott az autóm előző tulaja, hogy megvannak neki az eredeti fém dísztárcsák, a kocsi színére fújt középrésszel, úgyhogy alig várom, hogy elmenjek érte, még ha 300km-t is kell autóznom, megéri! A nagy sietségben ottmaradtak és ő is elfelejtett akkor szólni, én meg kis naívan azt hittem, hogy nincsenek is meg! -
!Overdose!
őstag
220D-vel valószínűleg azért találkozol ritkábban, mert csak nagyon kevés ideig gyártották!
1976.01 - 1979.02-ig 44kW
1977.01 - 1979.03-ig 49kW
Nem nagy durranás 2200-as sor4-es szívódízel! Csakis 4 ajtósba építették!Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Templomegere
senior tag
azért nem írják sehol , (mármint magyarhonban .....) mert ebből készült a limuzinok közül majdnem a legkevesebb :
W123 összes legyártott példányszáma motor és karosszériaverzió alapján:
LIMUZIN (összesen 2.376.000 db):
200 158.772 db -
200 (M102) 217.315 db -
230 195.920 db
230E 245.588 db
250 114.756 db -
280 33.206 db -
280E 126.004 db -
200D 378.138 db -
220D 56.738 db -
240D 448.986 db
300D 324.718 db -
300DT 75.261 db -
2200 -as a motorja , rém egyszerűen hozták össze
Furata a 200D-jé lökete a 240D-jé
87,0 x 83,6 mm 200D
87,0 x 92,3 mm 220D
91,0 x 92,4 mm 240D
Jó kis motor
200D-re turbót feltenni , nem hinném hogy jó ötlet ! -
Templomegere
senior tag
1979-es 200D
motorkodja 615.940
max fordsz: 4900-5100
teljesítmény : 44kw 60 LE 4400.as fordulaton .
W124-nél már teljesen más motorok voltak , más motorkodal .
615.940 2.0
615.941 2.2
616.912 2.4
eléggé turmikxolt a dolog , sajna az idők folyamán össze vissza szerelnek a mesterek minden t.
w123-ban lévő 4 hengeres dieselmotorok 80% turmix .
vannak a vákumos szabályzású adagolósok , ezek az igazi klasszikusok 2-3 féle szivócsővel , 2-3 féle pillangószelepes torokkal , kicsi , nagy izzitógyertyával , kb 3-4 féle porlasztóalátéttel , kb 6-8 féle előkamrával . Szóval aki nincsen képben az egy igazi turmixmotort is össze bír rakni , tudtán kívül . Hfej-ből is 2 féle , szóval lehet csemegézni . -
Templomegere
senior tag
Ezek szerint öszvér a moci egy kicsit , de nem 100%
A nagy izzitógyertya az a régi motorok egyik jellemzője , szívócső+adagoló kombód viszont már az újabb motorra utal .
A 615.940 az kőkemény 2000cm3 -es mocika . Teljesítmény az pontosan az adagolótól és a vezértengelytől , előkamrától , dugatyútól függ .
Ezekben vannak eltérések . A lényeg hogy ezt külső alapján nem lehet megállapítani. Esetleg az évjáratból következtethetnek . -
spirit007
senior tag
Nem kell vele szarakodni ! Bemész az okmány irodába és megmondod , hogy elírták a forgalmiban lévő adatokat . Nézzék meg katalógusban (motorszám alapján meglesz) .
Gyanítom új forgalmit kell kiállítattni 6K
A többi rajtad áll , megéri -e neked a különbség 28kW * 120Ft
Segítek : nem fogja megérni
Az edigi külfödi (első) forgalomba helyezett autóimon csak nagyjából stimmeltek a dolgok .
Volt pl. 980 Kg-os 1.0-s UNO-m ami egyébként 715 Kg volt ... még a motortérben lévő adattáblán is az állt ... vagy pl 75le Golf 1.6D , ami valójában 56 Le-s -
Templomegere
senior tag
ablakokra a gumikéder nem olyan vészes , én ha jól emlékszem 10e ft/db vettem az első , hátsó szélvédőhöz . Az ajtókhoz a gumikéder ahogyan írod , nagyon drága . Ezért szokták az emberek a W124-es merciét rátenni , simán rámegy és jó is , és olcsó . Bontóban is kapsz jót .
-
Templomegere
senior tag
Szépnek akár szép is lehet , de elég sok oda nem illő dolog van rajta !
elaső szériás és ahoz képest kocka lámpa elöl , hátul meg kromos díszcsik a lámpa alatt , ami nem baj , csak megjegyzem A felnik meg abszolute tipusidegenek ezen a gépen , még ha 280-as vagy 230-as benzines lenne , de erre a 220D-re ilyet tenni .... meg amúgy is a W123-ra ilyen felnit érző szívü ember nem tesz . Bal eslő sárvédő pereme rohad , na meg a vonóhorog sem éppen bizalomgerjesztő
Overdose : ültetni egy ilyen autót ???? amúgy is kissé meg van ülve szerencsétlen , gyárilag majdnem 2 ujjadnak be kellene férnie a sárvédő és a gumi közé !!!
Rugók között is van 3 féle , sőt az azokon lévő gumipogácsák között is van 3 méret ! Azt hogy melyiket hova , azt a tipus és a felszereltség határozza meg .
A Gyái Taxi pedig csak nálunk nevezhető ritkának , kint nem az . -
Templomegere
senior tag
Zsír újat vettem de nem eredetit 10e ft /db áron . Ha nem 10 akkor is max 12e ft volt darabja !!
Motorfelújításnál kurvára figyelj oda !!!!
Csak Mahle dugót , semmi mást !! Főtengelyt ha nem kell köszörülni akkor ne eröltesd , új csapágyat neki és mehet !!! Nekem már közel 500e km van a gépben de a főtengely még gyári méreten vigyorog !!! Burman gyürüből vagy Febit vagy gyárit , a gyári is max 3000ft szóval ne sajnáld rá a pénzt , ha szart tesznek bele vagy szarul teszik bele a motorba , akkor késöbb nagy szívás a csere , mert ki kell venni hozzá a főtengelyt !!! Olajszivatyút mindenképpen szedd szét és nézd meg a ház falát és a kupak felületét ha ezeken nem látsz mélyebb karcolásokat akkor maradhat , utána sasold meg a fogaskerekeket , azokon se legyen bemaródás . Aztán a tengelyek perselyeit is nézd meg ha lóg akkor persely csere !!! Ezeken a helyeken sok olaj el tud menni .......! Ahol még nagy olajveszteség lehet az az előtőltés szabályzójának a tengelye és a perselye (ez a tengely hajtja meg az adagolót is )
Hengerfej .....megér egy misét , ha ezer éve nem volt bántva akkor érdemes kicserélni a szelepvezető hüvelyeket , szelepek ha jó a száruk és nincsenek nagyon beütödve akkor elég egy szép szabályzás és mehetnek vissza , szelepszárszimering gondolom evidens !
Jah még valami , dugatyúból is van sokféle !!! Van a csillag égésterü , és a sima kis ovális üreges égésterü . a csillagoshoz megy a gömbölyű végü előkamra , a másikhoz pedig a lapos végü előkamra (ami lóg ki a hengerfelyből) De hogy ne legyen egyszerű , mindegyikből van jópáféle . Szóval odafigyelni , mert pillanatok alatt el lehet tévedni az erdőbe !
Na így hirtelen ennyi -
Templomegere
senior tag
azt hogy milyen dugatyút veszel bele , azt te döntöd el nem a szerelő! Tehát nyugodtan kiadhatod ukászban hogy neked mahle kell . Punktum Hidd el semmi más nem lesz hosszútávon jó bele !!!!!
Olyan műhelyt én még magyarországon nem láttam , találtam ahol a porlasztókat jól megcsinálták volna !!! Ez tapasztalat , nem félreduma , egyszerűen senki nem veszi a fáradságot porlasztónként arra a 2-3 órára amire szükség van egy tökéletes összeszerelésre , beállításra . Szóval ovatosan azzal a kifogástalan titulussal
A szélvédő gumikéder az Mercedes W123-hoz lett rendelve , ha lesz időm rákérdezek hogy melyik cégnél!!! -
dokar
addikt
nálam az a helyzet, hogy egy astrám van, de már pár évvel előrébb tekingetve kiötlöttem, hogy a következő autóm (mostanit nem adom el) egy Mercedes C200 Kompressor lesz. szeretnék majd stílust vinni az életembe.
sztem egy igazi autó ott kezdődik, hogy Mercedes és itt is ér véget.extra - SEXRay
-
Templomegere
senior tag
Hali !
Nem tudom , én az ilyen gyürüzéstől agybajt szoktam kapni , szerintem semmit nem ér hosszútávon . Megnézném mivel mérte meg a hüvelyt , és a dugatyút ....... na mindegy biztosan tudja mit is csinál .
Hengerfej az megint egy jó téma . Előkamrákat csak akkor bántsátok ha belül az előkamrában lévő gömböcske el van égve . Ha belenézel egy zseblámpával akkor a közepén egy kis gombócot kell látnod . Kompresszióhoz amúgy semmi köze . A szelepek amúgy ereszteni fognak , miután megcsinálták , összerakják , mész vele 1000km-t és ha leszednéd akkor ismét nem lenne 100%-os , hiába akár az új szelep , stb . Öntöttvas hf egyik velejárója , vagy ennek a konstrukciónak hogy nem lesz tökéletes . De ne értsél félre ettől még minden zsuperúl fog müködni , és bárki aki megnézi jónak fogja mondani , de nem tökéletes
Főtengelyt anno nekem sem köszörülték , elnyűhetetlen a kicsike ha rendesen kapja az olajat . Aztán késöbb én hogy minden tökéletes legyen , megköszörültettem -
Templomegere
senior tag
Szia !
Látod azért a végén csak bejön minden amit írtam
Én mikor vettem a mahle dugókat ( nincsen 1 éve) akkor kerültek 18e ft-ba / db
És hozzá a mahle hüvelyeket .
A régi dugókat is gyártják még , simán lehet kapni , nem probléma .
De a blokkodból rögtön kiderült számomra hogy csillag dugós , mivel 616.912-es blokk vagy annak leszármazottja . Szóval az újabb .
Az adagoló meghajtó tengelyt és annak a bronz perselyét (2db van a blokkban egyik kiszedhető kézzel a másikat ki kell nyomatni ) jól nézzék meg , ott veszik el sok olajnyomás .
kitartás -
Puttyos
csendes tag
Az az igazság, hogy én sosem nyomom az én Kedvesemnek, csak most ez két román kamion volt, késő éjszaka és mindkettőn hátul egy-egy sárga villogó villódzott és muszály volt, de tényleg nem volt padló! És nagyot csodálkoztam. Mondjuk még indítási problémám nem akadt. Komolyan mondom, hogy próbáltam már izzítás nélkül (véletlenül), kb. 20 fokos átlaghőmérsékletnél, egy nap után, indítani és pöccre röffent! Igaz utána egy kissé egyenetlenül járt, de egy pár másodperc után helyreállt.
Ja egyébként most néztem utána a külföldi áraknak, nyugaton már a 123-as drágább, mint a néhány évvel fiatalabb 124-es???? Hihetetlen
Mondjuk, ott biztosan más felfogás van mint nálunk és nem "ződcségess"-ítik le ezt a gyönyörűséget. -
-
Templomegere
senior tag
Hi
Az autó végsebessége a w123-as mercedes esetém kevésbé függ a motor állapotától . Persze egy csumaszar motorral nem kell száguldozni , de azzal télen sem kell elindúlni .
Régi motorommal autópályán körbefordult a km-óra , szóval a sebesség mutató pontosan a 30perc felé mutatott ..... a legszebb hogy ez egy 200D volt . Hihetetlen kategória , de az a dög megtette , és az egy csontra kopott motor volt , télen már nem nagyon akart elindúlni , a mostani 220D-m is ilyen volt , igaz nem ment ennyit végre .Egy ereje teljében lévő motor jól megy , télen is elindúl , és nem eszi az olajat , és nem is füstöl .
W123-assal is lehet nyugodtan hosszabb távon száguldozni , nem lesz semmi baja . Van nekem egy két cimborám , az egyik mindig azzal szórakozott hogy amit kiszabadult az autópályára akkor padlógáz , 150-160 . Mielött eladta az autót nagyából összeszámolta a full speedes km-eket , közel 25.000km volt , cirka 10 év alatt . És az a motor igen egyben volt , eladás elött mentem vele , nézegettük , fincsi volt .
Én is sokszor ,megyek full sebességen , soha semmi gond nem volt és nem is lesz belőle , olajat nem eszi , stb . A titka az hogy mindent meg kell adni a motornak .
-
Templomegere
senior tag
Elsőre késöbb fog befeketedni az olaj , de aztán ennyi , mivel amint befeketedik onnétól kezdve csinálhasz te bármit , a motor belseje mindenhol fekete olajos lesz , amit beöntöd az új olajat az összekeveredik a feketével oszt csá . Ha veszel mindig 10l motoröblitő olajat , és fáradt olaj leeresztése után ezt öntöd bele 1x5l beindit 1-2 perc ketyeg leereszt, még 1x5l beindít 2-3 perc leereszt . majd bele az új olaj . Így kicsit szebb lesz , és "fehérebb" de jobb nem .
-
Puttyos
csendes tag
Hali!
Á sajna nem csak én olvastam ezt a cikket, már több ismerősömtől hallottam a "ződcséges" kifejezést.
Egyébként Keresztfaterom, mint utólag kiderült elég nagy szaki ebben a típusban és ő kifejezetten ajánlja a padlógázas menetet: azt mondja, hogy néha- de csak rövid távon-, még jót is tesz a motornak. Mindenesetre én még nem próbáltam ki, de tegnap este egy kicsit tapostam neki és a 140-es utazó simán tartható és még a hangja sem elviselhetetlen.
Ja a túlméretezettségről meg csak annyit, hogy van a futóműben az un. "gömb"-nek nevezett valami (ami kb. akkora mint egy emberes ököl) a kasztni alá rögzítve és egy rúddal csatlakozik a futóműhöz. Na nekem az egyszer tönkrement, erősen kopogott. Hát mi kis naívan azt gondoltuk, hogy miért ne cserélnénk ki mi itthon. Nekiálltunk. Szétkaptuk a futóművet, a rugót kivettük stb.. Amikor össze akartuk rakni, akkor derült ki, hogy a szerelő haverom hagyományos karmos rugóösszehúzója nem bírja: állandóan szétpattant. Hajnali 1-ig szenvedtünk vele, amikor letettünk róla. Kiderült, hogy ehhez típusspecifikus összehúzó kell. Jól megszívtuk! Végül négy emelővel, enyhén balesetveszélesen, a kocsit ráemeltük a rugóra és úgy sikerült, csak közben a haveromnak más dolga is volt, úgyhogy majd két hétig állt az autó, felbakolva. Azt hittem megőrülök Nélküle. Úgyhogy egy jó tanács: ha valaki a futóműnek nekiáll, előtte szerezzen be gyári összehúzót, vagy csináltasson egyet: én a legközelebbire tervezem, hogy gyártunk egyet, mert a gyári, állítólag 100-150.000 Ft körül van. -
Templomegere
senior tag
Szia !
Motorod soha nem fog elindúlni izzitás nélkül amig hideg ! Ha már egyszer beröffent és járt 5-10 percet akkor már elindúl .
A kékes fehéres füst , nem egy bizalomgerjesztő dolog , de ezt tudjuk be egyéb apróságoknak . Egy új motornál mindennél fontosabb a pontos beállítás , ilyenkor kapja az első pofonokat , és nem mindegy hogy azok milyenek . Rossz beállítás okozhat nagyobb hőterhelést , nyomásterhelést , ami nem előnyös .
Nekem anno amikor az első motorom elkészült , na az maga volt a tökéletesség . Szépen járt nem füstölt . A többi már nem lett ilyen jó , legalább is nyersen nem . Aztán idővel kifinomodtak , igaz dolgozni kellett rajtuk .
Szóval adagoló , befecskendezési idő, porlasztó . Ezek kurvára legyenek rendben , különben mit is akarunk , Szelephézagról nem is beszélve .
Füstölés lehet ezek miatt is , amúgy egy nyers motor 1/2-1 óra üzemidő után elkezdheti felhordani az olajat , de ez természetes jelenség , szintén pár óra üzemidő után elhagyja ezt , szóval ettöl is füstőlhet . Kicsit menni kell vele , járkálni . Had kopjanak össze a cuccok , aztán kiderül hogy ez kellett neki , vagy a szerelő még sem az ami .
Hástsó , és első szélvédőkeretemen nyoma sincs , és nem is volt a rozsdának , ami maga a csoda . Majdnem mindegyik 23asnak ott (is) rohad a kasztnija elég rendesen . Van amikor akkor derül ki a baj amikor kijön az üveg , addig meg szinte semmi nem látszódott , most meg ott tátong a rozsda + likluk .
-
Incognito
senior tag
Erről a két bontóról hallottam én is, de most már meg is fogom nézni. Szerencsére egyben van az autó, csak pár kényelmi dolog hiányzik (jobb oldali belső kilincs, bal oldali ablakemelős mechanika kicsit akad, egy pár fényszóró sem ártana). Szervízkönyv elektronikusan nincs meg (pdf)?
Tényleg, majdnem elfelejtettem, jó szerelőt tudsz mondani? Annyira nem bízok meg bennük...
[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
jah, még az jutott az eszembe, hogy tegnap a szerelő említett valami 'silent'-et, vagy mit, hogy ott valami gumi bakokat kellene már cserélni a hátsó futóműnél, mert a miatt rázkódik elinduláskor.
Szerinted mi lehet a gond, amikor elindulok vele, hátulról erős rázkódó hang jön és érződik is, mintha a kardántengely rázkódna ?
Aztán ha már gurul, akkor rendben van.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
hogy örüljél
Szerintem fix hogy kuplung .
Hogy mégjobban örüljél , kibasz drága ......
Érdemes megprobálni még egy felújítást , ha csinál ilyet valaki a környékeden .
Bár halkan megsúgom , nekem van lendkerék , szerkezet , ktárcsa , kinyomócsapágy szetem
Amúgy meg a kuplung úgy be tudja rázni a kocsit , hogy bármire gondolsz csak nem a kuplungra , és csak elindulásnál természetesen .