Új hozzászólás Aktív témák
-
Templomegere
senior tag
Sziasztok !
Mercedes W123 -ban bárkinek kell valami segítség , alkatrész , munka , javítás , bátran keressen , igaz vidéki vagyok , de W123 a véremben van -
Templomegere
senior tag
válasz !Overdose! #84 üzenetére
köszi !
1978 , W123 220D , extra ? csont fapad !
mivel veteránnak készül , még mielött nekiáltam volna önkényesen felextrázni , felhívtam a múzeális minősítő bizotságot (elég hülye nevük van) és rákérdeztem a dologra . Miben befolyásolja az utólag beépített gyári extra a veterán vizsgát , ill az autó minősítését .
Kiderült a következő :
Ha abban az időben amikor a kocsimat gyártották , rendelhető gyári extra volt amit be szeretnék építeni , és ezt írásos doksival bizonnítani tudom , akkor minden további nélkül beépíthetem .
Nálam ezek a következők :
Gyári tetőablak
szervókormány
szinezet üveg
klíma
Megvannak a gyári acél kerekek is disztárcsával , és megvannak a gyári alufelnik is és a gyári kereklámpák is . Ezen a képen egy W126-ról származó alufelni van a gépen , ez eléggé brutálissá teszi a kicsikét De nem illik teljes mértékben a stílusához , egy biztos olyat lehet vele kanyarodni , hogy öröm nézni .
[Szerkesztve] -
Templomegere
senior tag
Nem tudom mit látsz olyat a kocsimon ami nem gyári eredeti ... vagy az extrákra gondolsz ??? Mert azok is mind eredetiek , 1978-ból valók , erre természetesen odafigyelek . Dísztárcsák megvannak nekem is , 2 garnitúra , egy színre fújt középpel , egy meg full króm .
szerintem az eddigi legjobb bontó :
Mercedes bontó, Üröm
Telefon: 06-30-941-4694
És az egyik legjobb bolt :
Mercedes alkatrészek, Szentendre
Telefon: 06-26-315-524; 2000 Szentendre, Kálvária tér 3. -
Templomegere
senior tag
azért nem írják sehol , (mármint magyarhonban .....) mert ebből készült a limuzinok közül majdnem a legkevesebb :
W123 összes legyártott példányszáma motor és karosszériaverzió alapján:
LIMUZIN (összesen 2.376.000 db):
200 158.772 db -
200 (M102) 217.315 db -
230 195.920 db
230E 245.588 db
250 114.756 db -
280 33.206 db -
280E 126.004 db -
200D 378.138 db -
220D 56.738 db -
240D 448.986 db
300D 324.718 db -
300DT 75.261 db -
2200 -as a motorja , rém egyszerűen hozták össze
Furata a 200D-jé lökete a 240D-jé
87,0 x 83,6 mm 200D
87,0 x 92,3 mm 220D
91,0 x 92,4 mm 240D
Jó kis motor
200D-re turbót feltenni , nem hinném hogy jó ötlet ! -
Templomegere
senior tag
válasz !Overdose! #100 üzenetére
méghogy nem nagy durranás .....
éppen akkora mint a 200, 240, 300 D
ezek a nem nagy durranás motorok elmennek akár 1 millió km-t ha van gazdija , ha nincs akkor is a 300-400e a minimum amit elfutkos. -
Templomegere
senior tag
válasz !Overdose! #104 üzenetére
egyébként a vákumos szabályzásu adagolót én simán nevezném nagy durranásnak
300D valahogy távol áll tőlem .... 5henger .....
Tudom hogy jó tudom hogy a legjobban ezzel autózható a W123 Diesel . De nekem soha nem kellene . Az igazi nekem a 4 henger . Ez van .
[Szerkesztve] -
Templomegere
senior tag
válasz !Overdose! #106 üzenetére
lehet nem volt még rendberakott 4 hengeresed .....
Magyarországon kevés jó állapotu W123 dieselt lehet találni , ez tény , ebben szerintem egyet fogunk érteni .
Szóval ha jó egy motor , akkor azzal azért lehet előzni rendesen . Persze nem úgy mint egy benzinesel , de nem kell 2-3 miatyánkat eldormolni egy előzés elött .
Nekem semmi gondom nincs ezzel , tudom mire képes a kocsim , tudom melyik fokozatban melyik fordulaton mire számíthatok . 4 fokozatban 90-től nagyon szépen tudok előzni 120-ig . Persze ennek megvan a maga technikája , főleg a vákumos adagoló miatt -
Templomegere
senior tag
válasz !Overdose! #108 üzenetére
egy kis csemege
[Szerkesztve] -
Templomegere
senior tag
Új merci motort nem lehet , nem szabad egy régi Mercedes motorhoz hasonlítani .
Ezek már mások . Diesel nem szereti a 3000 fölötti fordulatot ? Jó kérdés , mindegyiknek megvan a gyári leszabályzási pontja , addig a gyár szerint is simán lehet és szabad használni . A régiek is kényelmesen elpörögnek jóval 4000 felett is , gond és probléma nélkül . -
Templomegere
senior tag
-
Templomegere
senior tag
na +1 -
Templomegere
senior tag
1979-es 200D
motorkodja 615.940
max fordsz: 4900-5100
teljesítmény : 44kw 60 LE 4400.as fordulaton .
W124-nél már teljesen más motorok voltak , más motorkodal .
615.940 2.0
615.941 2.2
616.912 2.4
eléggé turmikxolt a dolog , sajna az idők folyamán össze vissza szerelnek a mesterek minden t.
w123-ban lévő 4 hengeres dieselmotorok 80% turmix .
vannak a vákumos szabályzású adagolósok , ezek az igazi klasszikusok 2-3 féle szivócsővel , 2-3 féle pillangószelepes torokkal , kicsi , nagy izzitógyertyával , kb 3-4 féle porlasztóalátéttel , kb 6-8 féle előkamrával . Szóval aki nincsen képben az egy igazi turmixmotort is össze bír rakni , tudtán kívül . Hfej-ből is 2 féle , szóval lehet csemegézni . -
Templomegere
senior tag
Ezek szerint öszvér a moci egy kicsit , de nem 100%
A nagy izzitógyertya az a régi motorok egyik jellemzője , szívócső+adagoló kombód viszont már az újabb motorra utal .
A 615.940 az kőkemény 2000cm3 -es mocika . Teljesítmény az pontosan az adagolótól és a vezértengelytől , előkamrától , dugatyútól függ .
Ezekben vannak eltérések . A lényeg hogy ezt külső alapján nem lehet megállapítani. Esetleg az évjáratból következtethetnek . -
Templomegere
senior tag
ablakokra a gumikéder nem olyan vészes , én ha jól emlékszem 10e ft/db vettem az első , hátsó szélvédőhöz . Az ajtókhoz a gumikéder ahogyan írod , nagyon drága . Ezért szokták az emberek a W124-es merciét rátenni , simán rámegy és jó is , és olcsó . Bontóban is kapsz jót .
-
Templomegere
senior tag
Szépnek akár szép is lehet , de elég sok oda nem illő dolog van rajta !
elaső szériás és ahoz képest kocka lámpa elöl , hátul meg kromos díszcsik a lámpa alatt , ami nem baj , csak megjegyzem A felnik meg abszolute tipusidegenek ezen a gépen , még ha 280-as vagy 230-as benzines lenne , de erre a 220D-re ilyet tenni .... meg amúgy is a W123-ra ilyen felnit érző szívü ember nem tesz . Bal eslő sárvédő pereme rohad , na meg a vonóhorog sem éppen bizalomgerjesztő
Overdose : ültetni egy ilyen autót ???? amúgy is kissé meg van ülve szerencsétlen , gyárilag majdnem 2 ujjadnak be kellene férnie a sárvédő és a gumi közé !!!
Rugók között is van 3 féle , sőt az azokon lévő gumipogácsák között is van 3 méret ! Azt hogy melyiket hova , azt a tipus és a felszereltség határozza meg .
A Gyái Taxi pedig csak nálunk nevezhető ritkának , kint nem az . -
Templomegere
senior tag
Zsír újat vettem de nem eredetit 10e ft /db áron . Ha nem 10 akkor is max 12e ft volt darabja !!
Motorfelújításnál kurvára figyelj oda !!!!
Csak Mahle dugót , semmi mást !! Főtengelyt ha nem kell köszörülni akkor ne eröltesd , új csapágyat neki és mehet !!! Nekem már közel 500e km van a gépben de a főtengely még gyári méreten vigyorog !!! Burman gyürüből vagy Febit vagy gyárit , a gyári is max 3000ft szóval ne sajnáld rá a pénzt , ha szart tesznek bele vagy szarul teszik bele a motorba , akkor késöbb nagy szívás a csere , mert ki kell venni hozzá a főtengelyt !!! Olajszivatyút mindenképpen szedd szét és nézd meg a ház falát és a kupak felületét ha ezeken nem látsz mélyebb karcolásokat akkor maradhat , utána sasold meg a fogaskerekeket , azokon se legyen bemaródás . Aztán a tengelyek perselyeit is nézd meg ha lóg akkor persely csere !!! Ezeken a helyeken sok olaj el tud menni .......! Ahol még nagy olajveszteség lehet az az előtőltés szabályzójának a tengelye és a perselye (ez a tengely hajtja meg az adagolót is )
Hengerfej .....megér egy misét , ha ezer éve nem volt bántva akkor érdemes kicserélni a szelepvezető hüvelyeket , szelepek ha jó a száruk és nincsenek nagyon beütödve akkor elég egy szép szabályzás és mehetnek vissza , szelepszárszimering gondolom evidens !
Jah még valami , dugatyúból is van sokféle !!! Van a csillag égésterü , és a sima kis ovális üreges égésterü . a csillagoshoz megy a gömbölyű végü előkamra , a másikhoz pedig a lapos végü előkamra (ami lóg ki a hengerfelyből) De hogy ne legyen egyszerű , mindegyikből van jópáféle . Szóval odafigyelni , mert pillanatok alatt el lehet tévedni az erdőbe !
Na így hirtelen ennyi -
Templomegere
senior tag
azt hogy milyen dugatyút veszel bele , azt te döntöd el nem a szerelő! Tehát nyugodtan kiadhatod ukászban hogy neked mahle kell . Punktum Hidd el semmi más nem lesz hosszútávon jó bele !!!!!
Olyan műhelyt én még magyarországon nem láttam , találtam ahol a porlasztókat jól megcsinálták volna !!! Ez tapasztalat , nem félreduma , egyszerűen senki nem veszi a fáradságot porlasztónként arra a 2-3 órára amire szükség van egy tökéletes összeszerelésre , beállításra . Szóval ovatosan azzal a kifogástalan titulussal
A szélvédő gumikéder az Mercedes W123-hoz lett rendelve , ha lesz időm rákérdezek hogy melyik cégnél!!! -
Templomegere
senior tag
Szia Batman2 !
Szabadságon voltam , ma értem haza , most is csak benéztem gyorsan ma még rápihenek a holnapi munkakezdésre ! Gondolom most már vannak infók a mociról ! Várjuk őket ! Gumikédert megpróbálom kideríteni !
üdv -
Templomegere
senior tag
Hali !
Nem tudom , én az ilyen gyürüzéstől agybajt szoktam kapni , szerintem semmit nem ér hosszútávon . Megnézném mivel mérte meg a hüvelyt , és a dugatyút ....... na mindegy biztosan tudja mit is csinál .
Hengerfej az megint egy jó téma . Előkamrákat csak akkor bántsátok ha belül az előkamrában lévő gömböcske el van égve . Ha belenézel egy zseblámpával akkor a közepén egy kis gombócot kell látnod . Kompresszióhoz amúgy semmi köze . A szelepek amúgy ereszteni fognak , miután megcsinálták , összerakják , mész vele 1000km-t és ha leszednéd akkor ismét nem lenne 100%-os , hiába akár az új szelep , stb . Öntöttvas hf egyik velejárója , vagy ennek a konstrukciónak hogy nem lesz tökéletes . De ne értsél félre ettől még minden zsuperúl fog müködni , és bárki aki megnézi jónak fogja mondani , de nem tökéletes
Főtengelyt anno nekem sem köszörülték , elnyűhetetlen a kicsike ha rendesen kapja az olajat . Aztán késöbb én hogy minden tökéletes legyen , megköszörültettem -
Templomegere
senior tag
Szia !
Látod azért a végén csak bejön minden amit írtam
Én mikor vettem a mahle dugókat ( nincsen 1 éve) akkor kerültek 18e ft-ba / db
És hozzá a mahle hüvelyeket .
A régi dugókat is gyártják még , simán lehet kapni , nem probléma .
De a blokkodból rögtön kiderült számomra hogy csillag dugós , mivel 616.912-es blokk vagy annak leszármazottja . Szóval az újabb .
Az adagoló meghajtó tengelyt és annak a bronz perselyét (2db van a blokkban egyik kiszedhető kézzel a másikat ki kell nyomatni ) jól nézzék meg , ott veszik el sok olajnyomás .
kitartás -
Templomegere
senior tag
válasz !Overdose! #166 üzenetére
a fordulatszámmérő az diesel vagy benzines?
-
Templomegere
senior tag
válasz !Overdose! #168 üzenetére
fujjj benzines ... w123 az dieselben W123 , benzinnel szentségtörés
-
Templomegere
senior tag
az csak a youngtimers lehetett
-
Templomegere
senior tag
válasz !Overdose! #172 üzenetére
azok csak képek ... élőben az igazi egyszer csak összefutunk valahol
-
Templomegere
senior tag
Hali ! Grat a géphez !
A difi egy gyenge pontja a gépnek (természetesen sok 100e km után) a kérdés az hogy tolatsz kifelé vagy orral kifelé hajtasz ki a garázsból ?
A rotyogás kattogás annak a jele hogy a difidben valami nem kerek , legjobban csak terhelésváltásoknál lehet hallani , húzóüzemben , vagy motorféknél nem annyira jelentős a hanghatás . max sipol, búg amolyan Ikaruszos
Megoldás a javítás .. vagy csere , cserélni eléggé lutri , mert amit kapsz azok 90% ugyanolyan mit a tiéd (szar) , 200D-hez ha jól emlékszem a 3.92-es difi kell !
A többi lényegi infó a kocsid 140-es sebességéhez annyi hogy , a 200D-nek asszem 125km/h a hivatalos végsebessége , amit rém egyszerűen számoltak ki , a motor fordulat + a difi áttétel + a kerék átmérő adataiból . Ennél többet csak akkor megy ha valami nem odavaló van benne ..... vagy a motor van nagyon jó erőben talán amiatt mert valaki adott neki némi plusz mennyiséget , és van ereje 4-ben jobban kipörögni . vagy minden rendben van a motoron , pusztán a difi hosszabb áttételüre cserélték ki , mondjuk 2.4-esét tették alá , vagy a kerekek lettek nagyobb átmérőjüek .
1981-ben már a 615-ös motorokban is szerintem gömbölyű előkamra volt , és a röpsújos adagoló az pedig akkor az erősebb változat szóval ezeknek is jó utána nézni !! -
Templomegere
senior tag
válasz !Overdose! #188 üzenetére
.......................................................cilinder löket furat cm3 le km/h
OM615.940....02/76-02/79...200D...........4........87,0x 83,60 - 1988 -- 55 -- 130
.....................02/79-03/85...200D............4.......87,0x 83,60 - 1988 -- 60 -- 135OM615.941 02/76-03/79...220D............4.......87,0x 92,40 - 2197 -- 60 -- 135
........................................240D
OM616.912....02/76-02/79..240D.Long.....4.......90,?x 92,40 - 2404 -- 65 -- 138
........................................240TD........................................240D
.....................02/79-11/85..240D.Long.....4.......90,9x 92,40 - 2399 -- 72 -- 143
.......................................,240TD -
Templomegere
senior tag
ehh , elbasztam szar ez a ph hogy csak párszor lehet szerkeszteni
-
Templomegere
senior tag
válasz Templomegere #189 üzenetére
.......................................................cilinder... furat.-.lökett.. cm3... le.... km/h
OM615.940....02/76-02/79...200D............4........87,0x 83,60 - 1988 -- 55 -- 130
.....................02/79-03/85...200D............4........87,0x 83,60 - 1988 -- 60 -- 135OM615.941....02/76-03/79...220D............4........87,0x 92,40 - 2197 -- 60 -- 135
........................................240D
OM616.912....02/76-02/79..240D.Long.....4........90,?x 92,40 - 2404 -- 65 -- 138
........................................240TD........................................240D
.....................02/79-11/85..240D.Long.....4........90,9x 92,40 - 2399 -- 72 -- 143
........................................240TD -
Templomegere
senior tag
Vannak csodamotorok , de az nem a mieink között van .....
8000km elmenni egy olajjal , nem egészséges , ezeken a motorokon 5000 vagy 6000 km után kell lecserélni az olajat , és 15W40-est öntsél bele , "jobbat" nem szabad , ill felesleges .
Difi felújítást megnézném ..... nem olyan egyszerű az mint ahogyan elképzeled . Bontóban sem fogsz jót kapni (sajna) ezekben millió km van .
Amiket tudsz cserélni az a csapágyak , hézagoló lemezek , esetleg bolygókerekek , de a többi fogaskereket nem tudod cserélni , vagyis kitudod ha megveszed gyári újban ..... az meg nem lesz 2 ft ...... létezik gyári felújított difi 500e ft az ára . Szóval difit tökéletesre szinte lehetelen emberi áron megcsinálni , közel jóra meglehet , de ebben az esetben is picit kottyangat , és minimális hangaja van . Persze ez mind az érzékszerveinktől is függ , ami nekem jónak tűnik az lehet neked még csontszar , de az is lehet hogy gyári új . -
Templomegere
senior tag
Hi
Az autó végsebessége a w123-as mercedes esetém kevésbé függ a motor állapotától . Persze egy csumaszar motorral nem kell száguldozni , de azzal télen sem kell elindúlni .
Régi motorommal autópályán körbefordult a km-óra , szóval a sebesség mutató pontosan a 30perc felé mutatott ..... a legszebb hogy ez egy 200D volt . Hihetetlen kategória , de az a dög megtette , és az egy csontra kopott motor volt , télen már nem nagyon akart elindúlni , a mostani 220D-m is ilyen volt , igaz nem ment ennyit végre .Egy ereje teljében lévő motor jól megy , télen is elindúl , és nem eszi az olajat , és nem is füstöl .
W123-assal is lehet nyugodtan hosszabb távon száguldozni , nem lesz semmi baja . Van nekem egy két cimborám , az egyik mindig azzal szórakozott hogy amit kiszabadult az autópályára akkor padlógáz , 150-160 . Mielött eladta az autót nagyából összeszámolta a full speedes km-eket , közel 25.000km volt , cirka 10 év alatt . És az a motor igen egyben volt , eladás elött mentem vele , nézegettük , fincsi volt .
Én is sokszor ,megyek full sebességen , soha semmi gond nem volt és nem is lesz belőle , olajat nem eszi , stb . A titka az hogy mindent meg kell adni a motornak .
-
Templomegere
senior tag
Elsőre késöbb fog befeketedni az olaj , de aztán ennyi , mivel amint befeketedik onnétól kezdve csinálhasz te bármit , a motor belseje mindenhol fekete olajos lesz , amit beöntöd az új olajat az összekeveredik a feketével oszt csá . Ha veszel mindig 10l motoröblitő olajat , és fáradt olaj leeresztése után ezt öntöd bele 1x5l beindit 1-2 perc ketyeg leereszt, még 1x5l beindít 2-3 perc leereszt . majd bele az új olaj . Így kicsit szebb lesz , és "fehérebb" de jobb nem .
-
Templomegere
senior tag
Batman2 !!!!!
Megkérdeztem a szélvédő gumi kédert
7500 ft a hátsó , és 8000ft a első !
A gond az hogy a csávó azt mondja ennyiért sehol nem fogod megkapni .
Ha úgy jó neked hogy én itt megrendelem , majd ha megjött utánvéttel feldobom neked postára , akkor így le tudjuk bonyolítani . A posta szerintem nem lenne több 2-4e ft-nál .
Üdv, T.egér
-
Templomegere
senior tag
Szia !
Motorod soha nem fog elindúlni izzitás nélkül amig hideg ! Ha már egyszer beröffent és járt 5-10 percet akkor már elindúl .
A kékes fehéres füst , nem egy bizalomgerjesztő dolog , de ezt tudjuk be egyéb apróságoknak . Egy új motornál mindennél fontosabb a pontos beállítás , ilyenkor kapja az első pofonokat , és nem mindegy hogy azok milyenek . Rossz beállítás okozhat nagyobb hőterhelést , nyomásterhelést , ami nem előnyös .
Nekem anno amikor az első motorom elkészült , na az maga volt a tökéletesség . Szépen járt nem füstölt . A többi már nem lett ilyen jó , legalább is nyersen nem . Aztán idővel kifinomodtak , igaz dolgozni kellett rajtuk .
Szóval adagoló , befecskendezési idő, porlasztó . Ezek kurvára legyenek rendben , különben mit is akarunk , Szelephézagról nem is beszélve .
Füstölés lehet ezek miatt is , amúgy egy nyers motor 1/2-1 óra üzemidő után elkezdheti felhordani az olajat , de ez természetes jelenség , szintén pár óra üzemidő után elhagyja ezt , szóval ettöl is füstőlhet . Kicsit menni kell vele , járkálni . Had kopjanak össze a cuccok , aztán kiderül hogy ez kellett neki , vagy a szerelő még sem az ami .
Hástsó , és első szélvédőkeretemen nyoma sincs , és nem is volt a rozsdának , ami maga a csoda . Majdnem mindegyik 23asnak ott (is) rohad a kasztnija elég rendesen . Van amikor akkor derül ki a baj amikor kijön az üveg , addig meg szinte semmi nem látszódott , most meg ott tátong a rozsda + likluk .
-
Templomegere
senior tag
Szasztok !
Incognito:
Olyanom van hogy CD-n az összes létező szerelés , leírás , cikszámok , mihez milyen szerszám kell , nyomatékok , beállítási értékek stb ! Ha ez megfelel egy cd + a posta áráért a tiéd lehet
Jó szerelő Mercedes W123-hoz most már ki merem jelenten az én vagyok . Lehet nagyképű , de tojok rá .
Esetleg van alkatrészem is nem kevés , írd le konkrétan mi kell , aztán meglátjuk .
Batman2 :
A w123 mercedes motor körübelül 50-60e km után tekinthető teljesen bejáratottnak , szóval időd mint a tenger , az eslő pár ezer km-en érdemes rá odafigyelni , nem folymatosan pörgetni , alacsony fordulaton nem terhelni . stb .... Ami az enyémnek kényelmes az a 90-100km/h , gondolom ez nálatok sincsen másképpen .
Szévédő keret rohadások , az bezony kasztnismeló , és nem is egyszerű .
Motortartó bakom van 2 új eredeti Mercedes , ha érdekel megegyezünk , darabját 7000ft-ért adom , a Mercedesnél 15e / db , egyébként nem csereszavatos a W123-w124 bakja . Azt nézd meg hogy a motortartó bak felfogatásának furatai hol vannak , a bak két oldalán középen , vagy a bak két ellentétes sarkában.
Hátsó futómű keret tartó bakjait említhette a szerelőd , abból is van nekem 2 garnitúra , ezek FEBI gyártmányuak . féláron megválnék tőlük .
Ami még okozhatja a remegést az a kuplung és a kardánfelfüggesztő bak .
Én a kuplungra gyanakodnék elsőre .